مقایسه آیپد پرو (۱۲.۹) با اس ۷ پلاس: جدال بزرگان

اواخر اسفند ۹۸ بود که شرکت اپل آیپد پرو جدید خود را در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی کرد، از طرفی نیمه های مرداد هم شرکت سامسونگ گلکسی تب اس ۷ و اس ۷ پلاس را معرفی کرد.در این مطلب قصد داریم به مقایسه آیپد پرو ۱۲.۹ با اس ۷ پلاس بپردازیم و ببینیم کدام تبلت ارزش خرید بالاتری دارد. برای اطلاع از محتویات داخل جعبه آیپد پرو می‌توانید ویدئوی جعبه‌گشایی از آیپد پرو ۱۲.۹ را مشاهده کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

در این بخش با دو تبلت، با کیفیت ساخت بالا روبرو هستیم که با توجه به قیمت بالای آن ها کاملا معقول بنظر می‌رسد.آیپد پرو که شباهت های زیادی با نسل پیشین خود دارد از بدنه ای آلومینیومی ساخته شده و ۶۴۱ گرم وزن و ۵.۹ میلیمتر ضخامت دارد. با در دست گرفتن این تبلت، متوجه کیفیت ساخت بالای آن می‌شوید.

در پشت آیپد پرو، لوگوی اپل در وسط خودنمایی می‌کند و همچنین دوربین دوگانه، فلش چهارگانه و دوربین عمق سنج سه بعدی در قابی مربعی در بالا و سمت چپ دیده می‌شوند.

قاب پشتی آیپد پرو

وقتی از روبرو به آیپد پرو نگاه کنیم شاهد یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۹ اینچی هستیم که ۸۵.۴٪ پنل جلویی را به خود اختصاص داده است و در بالای آن دوربین سلفی و Face ID قرار دارد.

قاب جلویی آیپد پرو

در لبه های آیپد پرو هم شاهد دکمه های پاور، ولوم، درگاه usb type c، اسپیکر ۴ گانه و محل قرارگیری و شارژ قلم هستیم.

از طرفی سامسونگ هم در ساخت اس ۷ پلاس کم نگذاشته و از بهترین متریال ممکن استفاده کرده است، کیفیت بدنه ی این تبلت از آلومینیوم برس خورده است و ۵۷۵ گرم وزن و ۵.۷ میلیمتر ضخامت دارد و حس بسیار خوبی را هنگام کار کردن منتقل می‌کند. قاب پشتی تبلت میزبان دو دوربین و یک فلش و همچنین در امتداد آن ها مکان آهنربایی اس پن است که این قلم را شارژ می‌کند.

قاب پشتی اس ۷ پلاس

قسمت جلویی تبلت هم میزبان صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی می‌باشد که ۸۴.۶٪ پنل جلویی را شامل می‌شود و در سمت چپ آن هم دوربین سلفی قرار دارد.

قاب جلویی اس ۷ پلاس

در لبه های اس ۷ پلاس شاهد دکمه های پاور، ولوم، درگاه usb type c و اسپیکر ۴ گانه هستیم.و درآخر باید گفت هردو از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و در حین کار کاملا حس مرغوب بودن را منتقل می‌کنند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش و کیفیت آن بخش مهمی برای تبلت ها به شمار می‌آید. تبلت اس ۷ پلاس سامسونگ از یک صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی از نوع سوپرامولد با رزولیشن ۱۷۵۲×۲۸۰۰ و تراکم ۲۶۶ پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت ۱۶:۱۰ بهره می‌برد، که همه ی این مشخصات نوید یک صفحه نمایش بی‌نظیر را می‌دهند.

نمایشگر اس ۷ پلاس

در عمل هم صفحه نمایش اس ۷ پلاس مطابق انتظار عمل می‌کند و کیفیت بینظیری دارد و همه نوع محتوا در آن به شارپ ترین شکل ممکن به نمایش درمی‌آیند، همچنین به دلیل داشتن نور زیاد مشکلی با دیدن محتوا زیر نور مستقیم خورشید نخواهید داشت.

از طرفی دیگر نماینده ی اپل یعنی آیپد پرو از یک صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی از نوع ips با رزولیشن ۲۰۴۸×۲۷۳۲ و تراکم ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت ۴:۳ بهره می‌برد. شاید روی کاغذ صفحه نمایش آیپد پرو مقداری ضعیف تر باشد ولی اپل همیشه در عمل همه چیز را ثابت می‌کند، کیفیت صفحه نمایش در آیپد پرو بسیار خوب است و همه چیز به شکل جذاب و زنده به نمایش درمی‌آیند و قطعا از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد، نور صفحه نمایش هم بسیار مطلوب است و حتی در محیط باز نیاز به بالا بردن آن تا ۱۰۰ درصد نیست.

نمایشگر آیپد پرو

در این بخش هر دو تبلت عملکرد بسیار خوبی دارند و از تماشای محتوا و بازی کردن در آن ها نهایت لذت را خواهید برد، هرچند نماینده ی سامسونگ در این بخش عملکرد بهتری دارد ولی این به معنی کم بودن کیفیت صفحه نماینده ی اپل نیست.

عملکرد نرم افزاری

در این بخش آیپد پرو اپل از ipados نسخه ۱۳.۴ و اس ۷ پلاس سامسونگ از اندروید ۱۰ و One Ui 2.5 بهره می‌برند. طبق معمول در این بخش شاهد تقابل همیشگی Android در مقابل Ios هستیم. در Ipados مطابق انتظار همه چیز به روان ترین شکل ممکن اجرا میشود و هیچگونه لگ و کندی در آن دیده نمی‌شود که قطعا این یکپارچگی از برتری های رابط کاربری اپل می‌باشد.

از طرفی سامسونگ هم تمام تلاش خود را به کارگرفته تا نماینده ای قابل در جنگ با آیپد پرو اپل روانه ی بازار کند، رابط کاربری اس ۷ پلاس در حالت تبلت مود دقیقا همان چیزیست که در سری نوت ۲۰ شاهد آن بودیم، ولی زمانی نمایده سامسونگ هنر خود را نشان می‌دهد که آن را در حالت دسکتاپ مود(دکس مود) قرار دهید. در این حالت اس ۷ پلاس شکل و شمایل ویندوز به خود می‌گیرد و حس کارکردن با لپ تاپ را به خوبی به شما منتقل می‌کند، از نحوه قرار گرفتن آیکون ها گرفته تا پنجره های ویندوزی که می‌توانید همزمان به تعداد زیادی از آن ها دسترسی داشته باشید.

انصافا سامسونگ در تبلت اس ۷ پلاس خود در بخش رابط کاربری خوب کار کرده است و هنگام کار متوجه هیچ لگ و کندی نمی‌شوید، ولی درآخر همانطور که همه ی ما می‌دانیم اندروید هیچ گاه حس یکپارچگی آی او اس را منتقل نمی‌کند.

عملکرد سخت افزاری

در مقایسه آیپد پرو با اس ۷ پلاس، به قسمت عملکرد سخت افزاری آنها می‌رسیم، جایی که بدون اغراق با دو غول به تمام معنا روبرو هستیم، هیچ برنامه یا بازی درحال حاضر وجود ندارد که بتواند تمام قدرت سخت افزاری این دو تبلت را بکار بگیرد.

سامسونگ در اس ۷ پلاس از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، سی پی یو ۸ هسته ای و جی پی یو آدرنو ۶۵۰ بهره می‌برد، از طرفی اپل درآیپد پرو از چیپست ای ۱۲ زد بایونیک، سی پی یو ۸ هسته ای و جی پی یو اختصاصی خود بهره می‌برد. کاملا مشخص است که با دو تبلت فوق العاده قدرتمند روبرو هستیم که برای انجام تمامی کارها آمادگی کامل دارند.

باتری

در بخش باتری از مقایسه آیپد پرو با اس ۷ پلاس هر دو تبلت بخاطر قدرت سخت افزاری بالا، بزرگی، کیفیت و نرخ نوسازی ۱۲۰هرتزی صفحه نمایش کار دشواری پیش رو دارند.

اس ۷ پلاس یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر و آیپد پرو یک باتری با ظرفیت ۹۷۲۰ میلی آمپر را در دل خود جای داده‌اند. نماینده سامسونگ از شارژ سریع ۴۵ واتی و نماینده اپل از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کنند، این درحالی است که اپل در جعبه آیپد پرو یک آداپتور ۱۸ واتی و سامسونگ در جعبه اس ۷ پلاس یک آداپتور ۱۵ واتی قرار داده اند، یعنی برای استفاده از تمام ظرفیت شارژ سریع تبلت سامسونگ باید آداپتور ۴۵ واتی آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

ولی از عدد و ارقام که کمی فاصله بگیریم، هردو تبلت عملکرد خوبی را در زمینه شارژدهی از خود نشان داده و می‌توانند شما را یک روز کامل همراهی کنند. در مورد مدت زمان شارژ شدن هم با آداپتور های داخل جعبه، اس ۷ پلاس می‌تواند در ۳۰ دقیقه به ۱۸ درصد، در ۹۰ دقیقه به ۵۰ درصد و در حدود ۳ ساعت به شارژ کامل برسد. از طرفی آیپد پرو هم می‌تواند در ۴۰ دقیقه به ۲۵ درصد، در ۸۰ دقیقه به ۵۰ درصد و در حدود ۳ ساعت به شارژ کامل برسد که با توجه به ظرفیت بالای باتری این دو تبلت، عملکرد قابل قبولی ارزیابی می‌شود.

امنیت

در این بخش قصد داریم به مقایسه آیپد پرو با اس ۷ پلاس در بخش امنیتی بپردازیم. جایی که آیپد پرو از فیس آیدی استفاده می‌کند که مطابق چیزی که در گوشی های آیفون دیده بودیم، عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند در تاریکی هم چهره کاربر را شناسایی کند.

از طرفی اس ۷ پلاس از حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش بهره می‌برد که از دقت و سرعت خوبی برخوردار است، و هچنین امکان استفاده از قابلیت تشخیص چهره دو بعدی با استفاده از دوربین سلفی هم وجود دارد که عملکرد قابل قبولی داشته ولی امنیت کمتری نسبت به حسگر اثرانگشت دارد و نمی‌تواند در محیط تاریک چهره کاربر را شناسایی کند.

امکانات و قابلیت ها

در مقایسه آیپد پرو با اس ۷ پلاس به بخش امکانات و قابلیت های آنها می‌رسیم. جایی که هر دو سازنده تلاش کرده اند که با اضافه کردن تجهیزات جانبی و همچنین امکانات متنوع، بیش از پیش تبلت های خود را به لپ تاپ ها نزدیک کنند، از این رو هر دو تبلت از امکان اتصال موس و کیبرد پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید به عنوان ابزار کار همه فن حریف روی آنها حساب کنید.

تبدیل آیپد پرو به لپ تاپ

اس ۷ پلاس سامسونگ از امکانات زیر بهره می برد:

۱) قلم اس پن: اگر از کاربران سری نوت سامسونگ باشید، میدانید که این قلم دوست داشتنی چه کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد و چقدر کاربردی باشد. همچنین با اتصال این قلم به قسمت آهنربایی زیر دوربین می‌توانید آن را شارژ کنید، که مدت زمان شارژ آن هم ۵ دقیقه می‌باشد، از طرفی نیاز به هزینه ی اضافی برای این قلم ندارند و سامسونگ در جعبه دستگاه آن را قرار داده است.

قلم و محل قرارگیری آن

۲) دکس مود: همان طور که در قسمت نرم افزار اشاره شد این قابلیت به شما کمک می‌کند که تبلت خود را به لپ تاپ تبدیل کنید و می‌توانید آن را در تنظیمات یا کنترل سنتر فعال کنید.

تبدیل اس ۷ پلاس به لپ تاپ

۳) وایرلس دکس مود: این قابلیت به شما کمک می‌کند تا صفحه ی تبلت خود را با تلویزیون هوشمند به اشتراک بگذارید و تفاوت اصلی آن با اسکرین میرورینگ این است که به شما اجازه می‌دهد به کار کردن با تبلت خود ادامه دهید و از طرفی بتوانید به طور مستقل روی صفحه به اشتراک گذاشته ی خود روی تلویزیون هوشمند هم کنترل داشته باشید، که قابلیتی بسیار کاربردی برای ارائه های درسی و کاری به حساب می‌آید.

۴) اسپیکر استریو: سامسونگ در بالا و پایین این تبلت از ۴ اسپیکر با همکاری Akg استفاده کرده است که صدای استریوی بسیار خوب و باکیفیتی تولید می‌کند.

۵) همکاری سامسونگ و ماکروسافت: بخاطر همکاری سامسونگ با شرکت ماکروسافت شما قادر خواهید بود از برنامه های آفیس به طور پیش فرض بهره ببرید و همچنین با سرویس جدید ماکروسافت به انجام بازی های اکس باکس بروی تبلت خود بپردازید که برای افرادی که به گیمینگ علاقه دارند قابلیت کاربردی محسوب می‌شود.

۶) پشتیبانی از ۵جی در یکی از نسخه ها: درست است که تکنولوژی ۵جی هنوز در کشور ما فراگیر نشده است و شاید تا چند سال بعد هم نشود روی آن حساب کرد ولی به هر حال شما این انتخاب را دارید که با کمی آینده نگری، نسخه ۵جی اس ۷ پلاس را خریداری کنید.

آیپد پرو اپل نیز از امکانات زیر بهره می‌برد:

۱) اپل پنسیل ۲: شما می‌توانید در استفاده از آیپد پرو از قلم هوشمند اپل و امکانات آن بهره ببرید، ولی متاسفانه قلم در جعبه این محصول قرار ندارد و برای تهیه ی آن باید ۱۲۹ دلار جداگانه پرداخت کنید.

قلم آیپد پرو

۲) لنز Lidar و برنامه اندازه گیری: با استفاده از این لنز و همچنین برنامه اندازه گیری نصب شده روی آیپد پرو شما قادر خواهید بود به اندازه گیری اجسام مختلف و فاصله ها بپردازید و این لنز در تشخیص سطوح مختلف و اندازه گیری به شما کمک می‌کند. همچنین کاربرد دیگر این لنز در واقعیت افزاده است، حال این که تا چه حد این امکانات می‌تواند کاربردی باشد به استفاده شما برمی‌گردد.

۳) اسپیکر استریو: آیپد پرو هم از اسپیکر ۴ گانه ی استریو در بالا و پایین بهره می‌برد که می‌تواند صدای بلد،واضح و با کیفیتی را تولید کند.

۴) یکپارچگی نرم افزار و سخت افزار: اگر تا به حال از آیفون ها و آیپد های اپل استفاده کرده باشید، حتما متوجه روان بودن کار با آن ها شده‌اید. در این سیستم عامل همه چیز دقیق و مطابق انتظار کاربر کار می‌کند، تازه به همه ی این ها پشتیبانی طولانی مدت اپل و همچنین استفاده از اپ استور را هم اضافه کنید.

دوربین

دوربین بخش خیلی مهمی از تبلت ها به حساب نمی‌آید ولی این دو شرکت به این امر توجهی نداشته و از دوربین های دوگانه با کیفیت در دستگاه های خود استفاده کرده‌اند.

آیپد پرو از دو دوربین عریض و فوق عریض با لنز های ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسل بهره می‌برد که هر دو قادر به ثبت تصاویری با کیفیت هستند. برای مطالعه ی بیشتر در مورد این دوربین ها می‌توانید به مطلب بررسی آیپد پرو ۲۰۲۰ (۱۲.۹ اینچ): غول دوست داشتنی اپل مراجعه کنید.

دوربین های آیپد پرو

اس ۷ پلاس هم از دو دوربین عریض و فوق عریض با لنز های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی جزئیات، دقت رنگ و رنج دینامیکی خوبی داشته و تقریبا در تمام شرایط نوری قابل قبول هستند. عکس های گرفته شده با لنز فوق عریض هم قابل قبول بوده و یک پله عقب تر از دوربین اصلی قرار می‌گیرند. قابل ذکر است که دوربین سلفی این تبلت هم لنزی ۸ مگاپیکسلی دارد و قادر به ثبت تصاویر با کیفیت مطلوب است و برای تماس های تصویری می‌توانید روی کیفیت آن حساب کنید.

دوربین های اس ۷ پلاس

جمع بندی

در مقایسه آیپد پرو با اس ۷ پلاس به بخش پایانی می‌رسیم، جایی که اپل چند سالی می‌شود که بازار تبلت ها را در دست گرفته و یکه تازی می‌کند و آیپد پرو هم به محصولی دوست داشتنی برای کاربران تبدیل شده است، ولی امسال سامسونگ نماینده ای قابل ستایش که میتوان آن را برترین تبلت اندرویدی موجود نامید را راهی بازار کرده است، تا به جنگ با اپل بپردازد.

اگر بودجه ی محدودتری دارید با توجه به این که اس ۷ پلاس اختلاف قیمت پایه ای ۲۰۰ دلاری با آیپد پرو دارد، برای قلم اس پن آن نیاز به پرداخت ندارید و همچنین داشتن صفحه نمایش خیره کننده می‌تواند گزینه مناسب تری باشد. از طرفی اگر محدودیت در بودجه ی خود ندارید و به دنبال بهترین تبلت موجود در بازار هستید، آیپد پرو اپل گزینه مناسب تری می‌باشد.

درآخر باید گفت انتخاب بین این دو قطعا به استفاده ی شما بستگی دارد و می‌توانید با توجه به نیاز های خود و قابلیت ها و ویژگی های گفته شده در بالا، یکی از این دو تبلت را انتخاب کنید.

حالا شما بگویید که طرفدار کدام محصول هستید و بنظر شما کدام محصول عملکرد بهتری دارد.


۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا...

معین کریمی time-alt ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰