مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با S22 Ultra

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل به وقوع پیوسته است. هر دو گوشی به بهترین نمایشگرهای موبایل در بازار مجهز هستند که از نظر کیفیت و سرعت مثال‌زدنی است، باتری آن‌ها شارژدهی طولانی دارد، عملکرد سخت افزاری آن‌ها در بالاترین سطح ممکن است و ویژگی‌های نرم افزاری متعددی را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند. اما برای بسیاری از کاربران، دوربین از هر چیزی مهم‌تر است. به همین خاطر است که ما در اینجا می‌خواهیم به مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ بپردازیم.

گوشی S22 Ultra سامسونگ به دوربین شگفت‌انگیز ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است که به شما اجازه می‌دهد از اجرام آسمانی هم عکسبرداری کنید و ویدیوهایی باکیفیت را خلق کنید. در آن سمت سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ پرو مکس حالا بزرگ‌تر از هر زمانی شده است که می‌تواند عملکرد بی‌نظیری را به ارمغان بیاورد. نیازی به گفتن ندارد که سیستم لرزشگیر دوربین آیفون، بهترین لرزشگیر موبایل در جهان است و به لطف همان حتی فیلم سینمایی هم با دوربین آیفون 13 Pro Max ضبط شده است! وقتی همه این عناصر جذاب را کنار هم می‌گذاریم، متوجه اهمیت بالای مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 Ultra سامسونگ برای کاربران می‌شویم.

قبل از این که بخواهیم وارد جزئیات شویم، در ابتدا نگاهی به جدول مشخصات فنی دوربین این دو گوشی خواهیم انداخت.

مشخصات فنی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و سامسونگ S22 Ultra

گوشیآیفون ۱۳ پرو مکسسامسونگ S22 Ultra
دوربین اصلیواید ۱۲ مگاپیکسلی
لنز ۲۶ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/1.5، پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر سنسور شیفت
واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
لنز ۲۳ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/1.8، پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری، فوکوس خودکار ، تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر اپتیکال تصویر
دوربین دومتله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی
لنز ۷۷ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/2.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۳ برابری
تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی
لنز ۷۰ میلی‌متریگشودگی دیافراگم لنز f/2.4فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۳ برابری
دوربین سوماولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
لنز ۱۳ میلی‌متری ۱۲۰ درجه‌ای، گشودگی دیافراگم لنز f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز
تله فوتو پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی
لنز ۲۳۰ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/4.9، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۱۰ برابری
دوربین چهارماسکنر ToF 3D LiDARاولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
لنز ۱۳ میلی‌متری ۱۲۰ درجه‌ای، گشودگی دیافراگم لنز f/2.2، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، لرزشگیر ‌Super Steady video
فیلمبرداریفیلمبرداری 4K با نرخ 24/30/60fps
فیلمبرداری 1080p با نرخ 30/60/120/240fps
فیلمبرداری Dolby Vision HDR
فیلمبرداری ProRes
حالت فیلمبرداری Cinematic mode
ضبط صدای استریو
فیلمبرداری 8K با نرخ 24fps
فیلمبرداری 4K با نرخ 30/60fps
فیلمبرداری 1080p با نرخ 30/60/240fps
فیلمبرداری 720p با نرخ 960fps (سوپر اسلوموشن)
فیلمبرداری +HDR10
ضبط صدای استریو
لرزشگیر الکترونیکی تصویر 
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی
لنز ۲۳ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/2.2
سنسور تشخیص چهره 3D
۴۰ مگاپیکسلی
لنز ۲۶ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم لنز f/2.2، فوکوس خودکار تشخیص فاز
فیلمبرداریفیلمبرداری 4K با نرخ 24/25/30/60fps
فیلمبرداری 1080p با نرخ 30/60/12fps
لرزشگیر الکترونیکی تصویر
فیلمبرداری 4K با نرخ 30/60fps
فیلمبرداری 1080p با نرخ 30fps

دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس

پرچمدار اپل به سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Sony IMX703 مجهز است که اندازه پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری دارد. روی این سنسور یک لنز 7P با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که گشودگی دیافراگم بسیار باز f/1.5 دارد. این دوربین دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل و همینطور لرزشگیر اپتیکال تصویر سنسور شیفت نیز هست. این دوربین همچنین دارای حالت شب است که با فعال شدن، می‌تواند جزئیات بیشتری را در شب ثبت کند.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین تله فوتو/ ماکرو آیفون ۱۳ پرو مکس

اپل از یک سنسور دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی روی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده کرده که یک لنز ۷۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 روی آن سوار است. این لنز فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه می‌کند و با زوم اپتیکال ۳ برابری به کاربران اجازه ثبت عکس‌های زوم باکیفیت را خواهد داد. عکس‌های پرتره نیز با کمک گرفتن از این سنسور ثبت می‌شوند. علاوه بر این، دوربین تله فوتو آیفون نقش دوربین ماکرو آن را نیز بازی می‌کند و به کاربر اجازه ثبت عکس‌های ماکرو بسیار باکیفیت از فاصله نزدیک سوژه را هم می‌دهد.

این دوربین هم مثل دوربین اصلی دارای حالت عکاسی شبانه است که وقتی فعال شود، عکس‌های بسیار شفاف و باکیفیتی را خلق می‌کند.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین اولترا واید آیفون ۱۳ پرو مکس

سومین دوربین به کار رفته روی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است که می‌تواند با لنز ۱۳ میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.8، عکس‌هایی با زاویه باز ۱۲۰ درجه‌ای بگیرد. این دوربین هم دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است که به فوکوس ماندن کادر روی سوژه کمک می‌کند. علاوه بر این کاربر می‌تواند حالت شب را روی این دوربین نیز فعال کند و تصاویری واضح‌تر را در شب ثبت کند.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو مکس

یکی دیگر از تفاوت‌های پیکسلی در مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 Ultra سامسونگ، تعداد پیکسل‌های کمتر دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون است. اپل با این سنسور نشان داده که جزئیات دیگری مثل اندازه سنسور و اندازه پیکسل‌ها اهمیت به مراتب بیشتری از تعداد پیکسل‌های یک دوربین دارد.

عکس‌های سلفی که دوربین این گوشی در روز و شب می‌گیرد فوق‌العاده هستند. ضمن اینکه مثل دوربین پشتی، دوربین سلفی آن هم حالت عکسبرداری پرتره را ارائه می‌کند.

دوربین اصلی سامسونگ S22 Ultra

در مقایسه دوربین iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra، دوربین اصلی گوشی سامسونگ حداقل روی کاغذ به مراتب شگفت‌انگیزتر از دوربین اپل است. این گوشی به سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 مجهز شده که یک لنز ۲۳ میلی‌متری واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 روی آن قرار گرفته است. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا، سیستم فوکوس خودکار دوگانه تشخیص فاز + لیزری را ارائه می‌کند و بی‌شک لرزشگیر اپتیکال تصویر را هم شامل می‌شود.

دوربین این گوشی عکس‌های بسیار خوبی را در طول روز ثبت می‌کند و اگر حالت شب دوربین آن را فعال کنید، متوجه تفاوت چشمگیری در خروجی عکس‌هایی که در طول شب و محیط‌های تاریک می‌گیرید، خواهید شد.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین تله فوتو سامسونگ S22 Ultra

سامسونگ روی گوشی پرچمدار خودش از دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که یکی از لنز ۲۳۰ میلی‌متری پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و دیگری از لنز ۷۰ میلی‌متری تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد. شما می‌توانید حالت شب را نیز روی این دوربین‌ها فعال کنید و عکس‌های زوم شده را بدون افت کیفیت بگیرید.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین اولترا واید سامسونگ S22 Ultra

گوشی اس ۲۲ اولترا هم مثل آیفون به دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. لنز ۱۳ میلی‌متری با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای و فوکوس خودکار تشخیص فاز هم روی هر دو آن‌ها مشترک است. با این تفاوت که دوربین سامسونگ لرزشگیر Super Steady را هم برای فیلمبرداری با این دوربین فوق عریض ارائه می‌کند. ضمناً این دوربین نیز دارای حالت شب است که با فعال کردن آن، جزئیات و رنگ‌ها در تصاویر شب تقویت می‌شود.

نمونه تصاویر روز

نمونه تصاویر شب

دوربین سلفی سامسونگ S22 Ultra

و در نهایت به دوربین سلفی سامسونگ S22 Ultra می‌رسیم که سامسونگ روی آن از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 استفاده کرده است. این دوربین فوکوس خودکار تشخیص فاز و همینطور حالت پرتره را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 Ultra سامسونگ در امکانات

دوربین آیفون با وضوح 4K روی نرخ 24/30/60fps و وضوح 1080p روی نرخ 30/60/120/240fps فیلمبرداری می‌کند. شما با آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید ویدیوهای خام ProRes، ویدیوهای 10bit HDR و Dolby Vision HDR ضبط کنید. اپل حالت خلاقانه Cinemaitc Mode را روی این گوشی ارائه می‌کند که به لطف آن می‌توانید فوکوس را در ویدیوها جابجا کنید. صداها نیز در این گوشی به صورت استریو ضبط می‌شود.

مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با S22 Ultra

دوربین سلفی گوشی آیفون نیز ویدیوهایی با وضوح 4K روی نرخ 24/25/30/60fps را با کمک یک لرزشگیر الکترونیکی تصویر ضبط می‌کند.

در آن سمت دوربین پرچمدار سامسونگ با وضوح بیشتر 8K روی نرخ 24fps فیلمبرداری می‌کند. ضمن اینکه می‌تواند فیلمبرداری با وضوح 4K روی نرخ 30/60fps، وضوح 1080p روی نرخ 30/60/240fps و فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با وضوح 720p روی نرخ 960fps را هم ارائه کند. شما می‌توانید با این دوربین ویدیوهای +HDR10 را ضبط کنید، در حالی که صداها نیز به صورت استریو ضبط خواهد شد. اما یکی دیگر از برتری‌های دوربین سامسونگ، ارائه لرزشگیر الکترونیکی تصویر است.

دوربین سلفی گوشی سامسونگ نیز ویدیوهایی با وضوح 4K روی نرخ 30/60fps ضبط می‌کند.

دیدگاه شما چیست؟ پس از مشاهده نمونه تصاویر اختصاصی سایمان دیجیتال با دوربین این دو گوشی پرچمدار، برنده میدان نبرد گلادیاتورهای بازار را کدام یک می‌دانید؟ نظرات و پرسش‌های خودتان را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبک مقایستون خوب نبود. باید همزمان دو تصویر گرفته شده از آیفون و سامسونگو کنار هم قرار میدادید. ببینید من اصلا روی برند تعصب ندارم ولی دوستم بی دلیل اولترا خریده بود(گوشی قبلیش هم نوت 10 پلاس بود) چون قلمشو خیلی دوست داشت. یکی دیگه از دوستام هم اعتقاد داشت چون قبلا آیفون داشته در کل نمیتونه اندرویدو تحمل کنه و خیلی به اصطلاح آیفون بازه. من با جفت گوشی ها پنج شش ساعت کار کردم و نتیجشو خدمتتون عرض میکنم. اگر عکاسی براتون مهمه s22 ultra بهتره. اگه فیلمبرداری واستون مهمه آیفون بهتره. اگه بازی با گوشی خیلی براتون مهمه هیچ فرقی بینشون نیست و هیچکودوم کم نمیارن. اگر وب گردی و کارای روز مره واستون مهمه فرقی ندارن. اگه خوش دستی گوشی براتون مهمه سامسونگ با اخلاف خوشدست تره. اگه با اینستاگرام و استوری بیتر کار دارید اولترا بهتره چون قلم داره و خیلی خیلی به کارتون میاد. اگه تو ایران زندگی میکنید اندروید و نتیجتا سامسونگ گزینه عاقلانه تریه. اگر باطری واستون مهمه پرومکس یک ساعت بیشتر شارژدهی داره واستون ولی با اولترا هم با استفاده روزمره تقریبا کل روز رو باطری دارید. سرعت شارژ مهمه واستون سامسونگ سریعتره. سرتون رو درد نیارم. گوشی قبلی من آیفون 11 بود ول با اولترا خیلی حال کردم خصوصا قدرت عکاسیش و خوش دستیش البته اون تایمی که من گرفتم گرون بود و تقریبا از پرو مکس یک ملیون ارزون تر بودمشکیش البته (40 ملیون). الان سه چهار ماهه دستمه بشدت راضیم خصوصا که هر اپلیکیشنی رو هم اراده کنم دارم و مهمتر از همه همراه بانک هام هم دیگه بدون وارد کردن یوزر پس و با اثر انگشت باز میکنم. سامسونگ یه حرکت با حال دیگه هم زده و اون هم سامسونگ دکس هستش که کامپیوترو با یه کلیک به گوشی تبدیل میکنید اون هم بصورت وای فای و برای من که اغلب با کامپیوتر کار میکنم خیل فوق العادست و عملا فقط برای تماس گرفتن و بازی دست به گوشی میشم و بقیه کارهامو با کامپیوتر انجام میدم مثل الان. مثلا یه پیام واستون رو گوشی میاد تو کامپیوتر بهتون نشونش میده با کامپیوتر و با کیبورد تایپ میکنید. عکسا رو تو سیستم ادیت میکنید. اینستا رو تو مانیتور بزرگ چک میکنید. خلاصه که دکس سامسونگ فوق العادست. الانم که دیگه قیمت اپل کشیده بالا اصلا دیگه توجیحی نداره از نظرم

بی شک s22 اولترا از نظر دوربین بالاتره

S22 ultra در همه ی شرایط بهتر ظاهر شد اما در عکس هایی که از شخص خاصی (انسان) گرفته می شد به دلیل چهره زیباتر نشان داده می شد

S22 ultra در همه ی شرایط بهتر ظاهر شد اما در عکس هایی که از شخص خاصی (انسان) گرفته می شد به دلیل چهره زیباتر نشان داده می شد

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

مقایسه می بند ۶ و هواوی بند ۶: کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

مچ‌بندهاي هوشمند كه اغلب با قيمتي ارزان‌تر نسبت به ساعت‌هاي هوشمند عرضه مي‌شوند، امروزه تبديل...

صدرا علی‌پور time-alt ۹ مرداد ۱۴۰۰