مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا سامسونگ

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی هوشمند، دو شرکت سامسونگ و اپل، همواره گام‌های بلندی را در مسیر  این پیشرفت برداشته‌اند. گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس دو عدد از پیشرفته‌ترین گوشی‌های این دو شرکت بزرگ هستند. در این مطلب قصد داریم تا مقایسه دوربین این دو گوشی را از نظر  عکاسی و فیلم‌برداری در نور روز و شب داشته باشیم تا با برزوترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بیشتر آشنا شویم و پیروز این جنگ و رقابت سنتی بین اپل و سامسونگ را بشناسیم.

مشخصات دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

گلکسی S21 اواترا سامسونگ، از ترکیب دوربین چهارگانه به همراه فلش LED در قاب پشتی خود بهره می‌برد؛ ناگفته نماند که نمی‌توان از طراحی بسیار چشم‌نواز قاب دوربین‌های این گوشی به سادگی عبور کرد.

دوربین اصلی اس ۲۱ اولترا؛ مقایسه دوربین گوشی

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که از سنسوری به بزرگی ۱/۱.۳۳ اینچ، با پیکسل‌هایی ۰.۸ میکرونی بهره می‌برد. لنز استفاده شده در این دوربین فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متری و دیافراگم f/1.8 دارد؛ همچنین از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی اس ۲۱ اولترا می‌توان به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار با تشخیص فاز اشاره کرد.

مشخصات دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری اس ۲۱ اولترا

دوربین بعدی یک تله‌فوتوی پریسکوپی ۲۴۰ میلی‌متری است که زوم ۱۰ برابری اپتیکال از طریق آن ممکن می‌شود. این دوربین یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به بزرگی ۱/۳.۲۴ اینچ دارد که اندازه هر پیکسل آن به ۱.۲۲ میکرون می‌رسد. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان، فوکوس پیکسلی دوگانه با فوکوس خودکار  از طریق تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر  را نام برد.

دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری

دوربین بعدی نیز ۱۰ مگاپیکسلی و از نوع تله‌فوتو است که قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال را برای این کهکشانی به ارمغان آورده است. لنز به کار رفته روی این دوربین ۷۲ میلی‌متری است و از دیافراگم f/2.4 نیز بهره می‌برد. سنسور به کار رفته در این دوربین نیز مشابه همان دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی این گوشی است و از ویژگی‌های مشترکی نیز بهره می‌برند.

دوربین فوق عریض/ماکرو اس ۲۱ اولترا

دوربین دیگری که این ترکیب چهارگانه را کامل می‌کند یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است که از سنسوری ۱/۲.۵۵ اینچی با سایز پیکسل ۱.۴ میکرون بهره می‌برد و لنز قرار گرفته روی این سنسور فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متری و گشودگی دهانه‌ی دیافراگم f/2.2 دارد؛ همچنین از دیگر ویزگی‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز از نوع دوآل پیکسل، ویدئو سوپر Steady و امکان عکاسی ماکرو از طریق فوکوس خودکار، اشاره کرد.

مشخصات دوربین سلفی اس ۲۱ اولترا

دوربینی که وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌‎برداری سلفی را عهده دار است هم ۴۰ مگاپیکسلی و از نوع واید ۲۶ میلی‌متری است. سایز سنسور آن ۱/۲.۸ اینچ و هر پیکسل این نسور نیز ۰.۷ میکرون هستند. فوکوس خودکار با تشخیص فاز، مانند دیگر دوربین‌های این گوشی از ویژگی‌های مشترک آن به حساب می‌آید.

ویژگی‌های دوربین S21 Ultra؛ مقایسه دوربین گوشی

اس ۲۱ اولترا سامسونگ توانایی ضبط ویدئو 8K/24fps، 4K/30,60fps، 1080p/30,60,240fps و 720p/960fps را دارد؛ همچنین لرزش‌گیری ویدئوها به کمک ژیروسکوپ انجام می‌شود. ضبط صدای استریو در ویدئوها و قابلیت ضبط ویدئو HDR10+ از نقاط مثبت دوربین‌های اصلی این گوشی هستند. دوربیبن سلفی نیز می‌تواند ویدئوهای 4K/30,60fps و 1080p/30fps را ضبط کند.

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس هم در ظاهر و هم سخت‌افزار دوربین تقریباً یکسانی با دو نسل پیشین خود دارد و برخلاف رقیب آسیایی خودش؛ یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا، تغییرات زیادی به خود ندیده است؛ همچنین سنسورهای استفاده شده در دوربین سلفی و ToF همان‌هایی است که در آیفون ۱۲ پرو مکس به کار رفته بود و تغییرات در سه دوربین پشتی صورت گرفته که عمده‌ترین آن دوربین فوق عریض است.

دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس

دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس، از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX703 با پیکسل‌های ۱.۹ میکرونی استفاده می‌کند. لنز قرار گرفته روی این سنسور که 7P است از فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/1.5 بهره می‌برد. ویژگی‌های دوربین اصلی، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر سنسور شیفت و فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوآل پیکسل هستند.

دوربین فوق عریض/ماکرو آیفون 13 پرو مکس

دوربین فوق عریض نیز مانند دو دوربین دیگر ۱۲ مگاپیکسلی است و از سنسور IMX772 سونی با اندازه‌ی پیکسل ۱ میکرون استفاده می‌کند. لنز قرار گرفته روی این سنسور ۱۳ میلی‌متری و با دیافراگم f/1.8 است و توانایی پوشش زاویه‌ی ۱۲۰ درجه‌ای را دارد. PDAF یا فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز از ویژگی‌های مشترک سه دوربین پشتی آیفون ۱۳ پرو مکس است؛ همچنین امکان گرفتن عکس ماکرو از طریق این دوربین و با فوکوس خودکار ممکن می‌شود.

دوربین تله فوتو با زوم ۳ برابری

دوربین تکمیل کننده‌ی چیدمان جذاب سه‌گانه‌ی دوربین‌های این گوشی، تله‌فوتو با ۳ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال است. سنسور به کار رفته در این دوربین، ۱۲ مگاپیکسلی IMX713 سونی است که اندازه‌ی پیکسل‌های ان به ۱ میکرون می‌رسد. لنز ۷۷ میلی‌متری روی این سنسور نیز دیافراگم f/2.8 دارد. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز از ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌روند.

در قاب دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو مکس، به جر این سه دوربین، یک فلش LED دوگانه و یک حسگر لایدار نیز وجود دارند.

دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر این گوشی در قاب جلویی و کنار اسکنر سه‌بعدی چهره، به عنوان دوربین سلفی قرار گرفته است. این دوربین نیز از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX514 سونی استفاده می‌کند که پیکسل‌هایی ۱ میکرونی دارد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد این دوربین بخواهید، می‌توان به لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و اندازه‌ی سنسور 1/3.6 اینچ این دوربین اشاره کرد.

ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس؛ مقایسه دوربین گوشی

دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانند ویدئو را در رزولوشن‌های 4K/24,30,60fps و 1080p/30,60,120,240fp ضبط کنند؛ همچنین ویژگی‌هایی مانند ProRes، حالت سینمایی، HDR-۱۰ بیتی، دالبی ویژن HDR و ضبط صدای استریو را در بخش ویدئو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین سلفی نیز که لرزش‌گیری آن از طریق ژیروسکوپ و الکترونیکی است، توانایی ضبط ویدئو  4K/24,25,30,60fps و 1080p/30,60,120fps را دارد.

مقایسه دوربین گوشی؛ iPhone 13 Pro Max VS Galaxy S21 Ultra

دوربین‌های هر دو گوشی را روی کاغذ بررسی کردیم و حالا نوبت این می‌رسد تا در عمل ببینیم دوربین هر گوشی چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. از شما دعوت می‌کنم تا ویدئو مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ را تماشا کنید.

تماشای ویدئو مقایسه دوربین گوشی از طریق یوتیوب:

تماشای ویدئو مقایسه دوربین گوشی از طریق آپارات:

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

علیرضا ارمان
۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸

سامسونگ اس21 برندست چون هم نسل ایفون نیست و هم قیمتش خیلی کمتره**********************

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰