بهترین گوشی های سامسونگ

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای متعددی در عرصه‌ی جهانی بوده‌ایم. سامسونگ یکی از برندهای بسیار بزرگ و محبوب در این حوزه است و همواره کاربرانی داشته که بی چون و چرا از تلفن‌های همراه سامسونگ به عنوان بهترین گوشی های دنیا یاد می‌کنند.

خرید بهترین گوشی سامسونگ

سامسونگ برای این‌که بتواند در مقابل رقبای قدیم و جدید خود قد علم کند و سهم بازار خود را حفظ کند، استراتژی‌های خود را به گونه‌ای انتخاب می‌کند که مشتریان وفادار خود را با پرچم‌دارانش و سایر مشتریان را با عرضه‌ی گوشی های میانرده‌ی بهتر حفظ کند.


از آن‌جایی که تحقیقات نشان می‌دهند مصرف‌کنندگان تلفن‌های هوشمند کمترین مهاجرت را به برندهای دیگر دارند، به نظر می‌رسد سامسونگ با عرضه‌ی تلفن‌های همراه هوشمند متنوع سعی دارد به فرمانروایی چندین ساله‌ی خود ادامه دهد. استراتژی‌هایی هم‌چون ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری بهتر، تعویض گوشی قدیمی با گوشی های جدید سامسونگ از سایر استراتژی‌های آن‌ها برای حفظ سهم بازارشان است.

هیچ شکی نیست که تلفن‌های هوشمند ارائه شده توسط سامسونگ جزو بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار هستند، اما به عنوان یک کاربر با مصارف گوناگون، آیا برای شما همه‌ی گوشی‌های عرضه شده توسط سامسونگ ارزش خرید دارند؟ کدام‌یک از گوشی‌های موجود فعلی برای شما مناسب‌تر هستند؟ در این متن به معرفی بهترین گوشی های سامسونگ که در حال حاضر ارزش خرید دارند و می‌توانند تجربه‌ی خرید خوبی برای شما به ارمغان بیاورند را معرفی خواهیم کرد.

پرچمدارهای سامسونگ با ارزش خرید بالا

گلکسی S22 Ultra

گلکسی S22 Ultra – بهترین گوشی های سامسونگ

نمایشگر۶/۸ اینچ، Dynamic AMOLED 2X، صفحه همیشه روشن، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، حداکثر روشنایی 1500 نیت
دوربیناصلی 108مگاپیکسل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، سلفی 40 مگاپیکسل
تراشهاگزینوس 2200 (4 نانومتری)
رم و حافظه128GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 1TB 12GB RAM
نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 وات

قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۲ سامسونگ، گلکسی S22 Ultra است که غول کره‌ای آن را برای مشتریان پر و پاقرص خودش طراحی کرده است. این گوشی یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی با رزولوشن چشمگیر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسلی را ارائه می‌کند و به لطف روشنایی ۱۷۵۰ نیت خودش، روشن‌ترین و بهترین نمایشگر در دنیای موبایل خواهد بود. این نمایشگر نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند و می‌تواند از +HDR10 پشتیبانی کند. یک حسگر اثر انگشت نیز درون این نمایشگر گنجانده شده است.

یکی از امکانات جذابی که سامسونگ با گوشی S22 اولترا ارائه می‌کند، پشتیبانی از قلم S Pen به سبک گوشی‌های سری نوت سامسونگ است. هرچند گوشی S21 اولترا هم از این قلم پشتیبانی می‌کند، اما در نسل جدید قلم در داخل خود گوشی قرار خواهد گرفت تا نیازی به تهیه یک کیس نگهدارنده جداگانه نباشد و تجربه کاربری بهتری در اختیار مشتریان قرار بگیرد. با این وجود، همچنان می‌تواند گواهی ضد آب IP68 را ارائه کند و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

این قلم بلوتوثی، نرخ تأخیر بسیار ناچیز ۹ میلی‌ثانیه‌ای دارد که نصف نسل گذشته شده است. با این نرخ تأخیر، احساس دست گرفتن و نوشتن با یک قلم واقعی روی یک تکه کاغذ به کاربران دست خواهد داد.

از نظر طراحی، مدل اولترا نسبت به دو مدل معمولی و پلاس کاملاً متفاوت است. در واقع، وقتی گوشی S22 Ultra سامسونگ را می‌بینیم به یاد گوشی‌های سری نوت می‌افتیم که این روزها دیگر تولید نمی‌شوند. این گوشی ظاهری مستطیلی دارد، نمایشگر آن از دو طرف به طرف عقب انحنا پیدا کرده و پشت قاب آن، دوربین‌ها مستقیماً داخل حفره‌هایی روی قاب قرار گرفته‌اند.

در زیر قاب گوشی اس ۲۲ اولترا، مثل دو نسخه دیگر این خانواده از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده شده که پردازنده گرافیکی AMD آن را همراهی می‌کند. نام این پردازنده Xclipse 920 است و می‌تواند فناوری رهگیری پرتو که پیشتر مختص کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیک قدرتمند کامپیوتری بود را به دنیای گوشی‌ها بیاورد. ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی است، در حالی که رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی را در اختیار کاربران می‌گذارد تا بدون دغدغه بتوانند از قابلیت چندوظیفه‌ای گوشی خود در امور کاری خود استفاده کنند.

اگر به دنبال ثبت بهترین عکس‌ها و ویدیوها با گوشی خود هستید، اس ۲۲ اولترا بهترین گوشی سامسونگ در این زمینه است. یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز/ فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال ستاره درخشان روی قاب پشتی این گوشی است. دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو آن را همراهی می‌کنند که یکی از آن‌ها لنز ۲۳۰ میلی‌متری از نوع پریسکوپی دارد و می‌تواند زوم اپتیکال ۱۰ برابری را ارائه کند، در حالی که دیگری به یک لنز ۷۰ میلی‌متری مجهز است و زوم ۳ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند. هر دو فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال را هم ارائه می‌کنند.

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هم در  کنار آن‌ها حضور دارد که می‌تواند با لنز ۱۳ میلی‌متری خودش، عکس‌های ۱۲۰ درجه‌ای بگیرد. این دوربین هم به فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel مجهز است، اما لرزشگیر اپتیکال را ارائه نمی‌کند. در عوض سامسونگ آن را با یک فناوری نرم افزاری به نام Super Steady Video همراه کرده که تا حد زیادی جلوی لرزش‌های دست کاربر را می‌گیرد. دوربین S22 Ultra می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند و با زوم  ۱۰۰ برابری فضایی حتی از کره ماه هم عکسبرداری کند.

در نهایت باید به یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب این گوشی اشاره کرد که با توان ۴۵ واتی به سرعت شارژ می‌شود و با فناوری شارژ بی‌سیم معکوس می‌تواند دیگر دستگاه‌های شما مثل هدفون‌های بی‌سیم را نیز شارژ کند. از دیگر امکانات این غول ۶.۸ اینچی می‌توان به اسپیکرهای استریو، دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K، ضخامت ۸.۹ میلی‌متری و وزن ۲۲۷ گرمی اشاره کرد.

نقاط قوت

  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی باکیفیت
  • زوم ۱۰۰ برابری فضایی
  • پشتیبانی از قلم S Pen و قرارگیری آن داخل خود گوشی
  • روشن‌ترین نمایشگر در بین تمام گوشی‌ها
  • پیشرفت چشمگیر پردازنده
  • امکانات مالتی‌تسکینگ پیشرفته

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • ابعاد بزرگ و وزن زیاد
  • در دست‌گیری سخت گوشی
  • نبود جک 3.5 میلی‌متری

گلکسی S22 و +S22

گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس – بهترین گوشی های سامسونگ

نمایشگر۶/۶ اینچ، Dynamic AMOLED 2X، صفحه همیشه روشن، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، حداکثر روشنایی 1750 نیت
دوربیناصلی 50 مگاپیکسل، فوق عریض 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، سلفی 10 مگاپیکسل
تراشهاگزینوس 2200 (4 نانومتری)
رم و حافظه128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4.1
صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 وات
مشخصات گوشی S22 پلاس سامسونگ

نمایشگر۶/۱ اینچ، Dynamic AMOLED 2X، صفحه همیشه روشن، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، حداکثر روشنایی 1300 نیت
دوربیناصلی 50 مگاپیکسل، فوق عریض 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، سلفی 10 مگاپیکسل
تراشهاگزینوس 2200 (4 نانومتری)
رم و حافظه128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4.1
صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات
مشخصات گوشی S22 سامسونگ

دو گوشی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس، جدیدترین پرچمداران سامسونگ هستند که دو قشر کاربران را هدف قرار داده‌اند: گوشی S22 مناسب کاربرانی است که به یک گوشی جمع و جور با سخت افزار توانمند نیاز دارند. گوشی S22 پلاس هم برای آن دسته کاربرانی طراحی شده که اندازه بزرگ نمایشگر نیز برایشان اهمیت دارد.

نسخه اصلی اس ۲۲ به یک نمایشگر کوچک ۶.۱ اینچی مجهز است. این نمایشگر از نوع Super AMOLED 2X با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۷۰ پیکسل و نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی است. ضخامت این گوشی تنها ۷.۶ میلی‌متر بوده و وزن ناچیز ۱۶۷ گرمی دارد تا یکی از کوچک‌ترین پرچمدارانی باشد که می‌توانید در دست بگیرید. سامسونگ قاب پلاستیکی پشتی این گوشی را با یک قاب شیشه‌ای تعویض کرده، در حالی که فریم دور گوشی و دکمه‌ها از جنس آلومینیوم است. در جلوی گوشی نیز یک محافظ گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد.

اوج روشنایی نمایشگر گوشی سامسونگ به ۱۵۰۰ نیت افزایش پیدا کرده و در حالی که می‌تواند ویدیوهای HDR را نیز به نمایش بگذارد، یک حسگر اثر انگشت هم در داخل آن تعبیه شده است.

در قلب تپنده گل سرسبد جدید سامسونگ چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ حضور دارد که پردازنده گرافیکی AMD همراه آن می‌تواند مثل کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیکی کامپیوتری، فناوری رهگیری پرتو را ارائه کند. ظرفیت رم این گوشی ۸ گیگ و حافظه داخلی آن ۱۲۸/۲۵۶ گیگ است. ظرفیت باتری آن هم ۳،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و با توان ۴۵ واتی به سرعت شارژ می‌شود.

وقتی گوشی را برگردانید دوربین سه‌گانه چشم‌نوازی می‌کند که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید برای ثبت عکس‌های ۱۲۰ درجه‌ای و یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری می‌شود. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

همه‌ی این ویژگی‌ها بین دو گوشی S22 و +S22 مشترک است؛ ولی ۲ تفاوت بزرگ بین آن دو وجود دارد. نسخه پلاس یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶ اینچی را ارائه می‌کند و یک باتری با ظرفیت بیشتر ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تأمین انرژی آن را بر عهده دارد. وزن این گوشی بزرگ ۱۹۵ گرمی است، ولی ضخامت مشابهی با مدل معمولی دارد. بنابراین بین این دو گوشی، انتخاب با شماست که کدام اندازه مورد نیازتان است.

نقاط قوت

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار روشن
  • ضخامت کم، وزن و ابعاد مناسب (مدل S22)
  • دوربین سه‌گانه ۵۰ + ۱۲ + ۱۰ مگاپیکسلی
  • پردازشگر گرافیکی AMD
  • پیشرفت چشمگیر پردازنده

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • قیمت بالا
  • نبود جک 3.5 میلی‌متری

گلکسی S21 اولترا

گلکسی S21 اولترا در مطلب تله فوتو چیست؟
گلکسی S21 اولترا – بهترین گوشی های سامسونگ
نمایشگر۶/۸ اینچ، Dynamic AMOLED 2X، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، حداکثر روشنایی 1500 نیت
دوربیناصلی 108 مگاپیکسل، پریسکوپی تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، فوق عریض 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو 10 مگاپیکسل، سلفی 40 مگاپیکسل
تراشهاگزینوس 2200 (4 نانومتری)
رم و حافظه128GB 12GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM
نرم‌افزارAndroid 11, One UI 3.1
صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

گلکسی S21 اولترا که جدیدترین و گران‌ترین عضو از خانواده سری S سامسونگ است را در ابتدا این لیست قرار داده‌ایم. این گوشی با مشخصات فنی و دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، از بهترین انتخاب‌ها برای خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی می‌تواند باشد.

بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و شیشه که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود، جذابیت و کیفیت بسیار بالایی را دارد. در بخش طراحی هم با یک نوع طراحی جدید که متعلق به سری S جدید سامسونگ است روبه‌رو هستیم. ماژول دوربین‌های بیرون‌زده را هم می‌توان از ضعف‌های طراحی این پرچمدار کره‌ای دانست. وزن ۲۲۷ گرمی با ضخامت ۸.۹ میلی‌متری هم کمی باعث سختی استفاده از این پرچمدار در طولانی مدت می‌شود.

برای صفحه نمایش، سامسونگ از یک پنل ۶.۹ اینچی Dynamic OLED 2X با رزولوشن QHD+ استفاده کرده است که حدود ۹۰ درصد از قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر (از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز) و پشتیبانی از HDR10+ به همراه روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، باعث عملکرد بی‌نظیر این نمایشگر شده است. این فناوری ساخت جدید و ویژگی‌های نام برده شده، روی هم رفته باعث شده‌اند تا این صفحه نمایش از بهترین نمایشگرهای گوشی استفاده شده تا کنون باشد و به عنوان معیاری برای سنجش نمایشگرهای دیگر پرچمداران باشد. دقت نمایش رنگ‌ها هم بسیار بالا هستند و این صفحه نمایش از این حیث نیز در بین بهترین‌ها قرار دارد.

پشتیبانی از قلم S Pen، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و استاندارد IP68 هم از دیگر مشخصه‌های مهم این کهکشانی هستند.

گلکسی S21 اولترا همانند دیگر پرچمدارهای سامسونگ با دو نوع تراشه عرضه می‌شود. در این مدل، سامسونگ از دو تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده کرده است. این تراشه‌ها به همراه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم، عملکرد بدون وقفه و کاملاً روان و سریع را دارند. پشتیبانی از اینترنت همراه نسل پنجم هم در هر دو تراشه فراهم شده است.

در بخش دوربین‌ها هم با یک ترکیب بسیار کامل و دقیق از دوربین‌های مختلف مواجه هستیم. سامسونگ برای این پرچمدارش از دوربین چهارگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین‌های تله‌فوتو هم هر دو ۱۰ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها مجهز به لنز پریسکوپی است. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی هم وزنه دیگری برای این گوشی در رقابت با دیگر پرچمداران به حساب می‌آید.

برای انرژی‌رسانی به این پرچمدار تمام عیار، سامسونگ از باتری لیتیوم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است که با وجود پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، در مدت زمان یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.

نقاط قوت

  • زبان طراحی جدید و کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر فوق‌العاده با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی و روشنایی زیاد
  • بهبود چشمگیر در زمینه سخت‌افزار
  • عملکرد عالی در زمینه دوربین (عکس و فیلم)
  • One Ui 3.1 و پشتیبانی از قلم اس پن

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • ابعاد بزرگ و لغزنده بودن

مطلب مرتبط: بررسی گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی S21

گلکسی S21 سامسونگ
گلکسی S21 – بهترین گوشی های سامسونگ
نمایشگر۶/۲ اینچ، Dynamic AMOLED 2X، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، حداکثر روشنایی 1300 نیت
دوربینتله فوتو 64 مگاپیکسل، فوق عریض 12 مگاپیکسل، عریض 12 مگاپیکسل، سلفی 10 مگاپیکسل
تراشهاگزینوس 2100 (5 نانومتری)
رم و حافظه128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
نرم‌افزارAndroid 11, One UI 3.1
صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

اگر برای خرید یک پرچمدار ساخت سامسونگ کمی کمتر از نسخه اولترا بخواهید هزینه کنید، گلکسی S21 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با وجود اینکه گلکسی S21 در برخی موارد از نسخه‌های گران‌تر، ضعیف‌تر است. اما هنوز همان روح پرچمدار در آن وجود دارد و همان احساس نسخه‌های گران‌تر را می‌توانید با این گوشی داشته باشید.

اگر برای خرید یک پرچمدار ساخت سامسونگ کمی کمتر از نسخه اولترا بخواهید هزینه کنید، گلکسی S21 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با وجود اینکه گلکسی S21 در برخی موارد از نسخه‌های گران‌تر، ضعیف‌تر است. اما هنوز همان روح پرچمدار در آن وجود دارد و همان احساس نسخه‌های گران‌تر را می‌توانید با این گوشی داشته باشید.

در زبان طراحی این گوشی، تفاوت آنچنانی با نسخه اولترا که بالاتر آن را بررسی کردیم دیده نمی‌شود و تنها تفاوت میان این دو مدل به جنس پنل پشتی و چینش دوربین‌های آن‌ها باز می‌گردد. پنل پشتی در S21 از جنس پلاستیک است و در چینش دوربین‌ها هم با وجود یک دوربین کمتر در این مدل، ماژول کوچکتری را داریم. این دو مورد باعث تغییرات در ضخامت و وزن این گوشی شده‌اند و با ضخامت ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۶۹ گرمی، گوشی سبک‌تر و ارگونومیک‌تری نسبت به دیگر نسخه است.

صفحه نمایش ۶.۲ اینچی اس ۲۱ هم از همان فناوری ساخت Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+، مشخصات یکسانی را با نسخه اولترا دارد. البته رزولوشن تصویر FHD+ است که نسبت به دیگر مدل متفاوت است. روشنایی حداکثری هم حدود ۲۰۰ نیت کمتر است و در حالت حداکثری به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد.

در بخش مشخصات فنی هم سامسونگ مشخصات مشابه با نسخه اولترا را برای این نسخه عرضه کرده است و این مدل هم با دو تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ عرضه می‌شود. البته برای انتخاب حافظه رم، یک گزینه وجود دارد که آن هم رم ۸ گیگابایتی است.

تفاوت‌های اساسی میان این دو مدل در بخش دوربین‌ها است. سه دوربین استفاده شده به عنوان دوربین اصلی در این کهکشانی ۶۴، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی هستند که به ترتیب از لنزهای عریض، تله‌فوتو و فوق عریض استفاده می‌کنند. زوم ۳۰ برابری این مدل در برابر زوم ۱۰۰ برابری نسخه اولترا، از دیگر تفاوت‌های دوربین‌های این دو نسخه است. برای دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با لنز عریض استفاده شده است.

در قسمت باتری هم شاهد افت در این نسخه هستیم و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در آن وجود دارد. البته با توجه به صفحه نمایش کوچکتر با رزولوشن تصویر و روشنایی کمتر، این تفاوت ۱۰۰۰ میلی‌آمپری نباید به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود. فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی در این مدل هم تعبیه شده است و گلکسی S21 از این بابت با نسخه اولترا خود مشابه است.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش امولد با نرخ نوسازی متغیر
  • مشخصات فنی و قیمت معقول
  • دوربین سلفی بهبود یافته
  • استاندارد مقاومتی IP68

نقاط ضعف

  • پنل پشتی پلاستیکی
  • نبود شارژر و هندزفری در جعبه
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

گوشی‌های تاشو محبوب سامسونگ

گلکسی Z Fold3 5G

گلکسی Z Fold3 5G – بهترین گوشی های سامسونگ

یکی دیگر از گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر سامسونگ، گلکسی Z Fold3 5G نام دارد که از قضا یکی از بهترین گوشی های سامسونگ نیز هست. اما این گوشی در طراحی و عملکرد متفاوت از مدل Z Flip3 5G است. این گوشی برخلاف مدل قبلی، ظاهری شبیه به یک تبلت دارد که دو نمایشگر را در کنار هم قرار داده و یک لولا از وسط آن‌ها را به هم متصل کرده است. مکانیزم این لولا به گونه‌ای است که می‌تواند گوشی را از وسط به دو نیمه تقسیم کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، ضد آب بودن آن به لطف گواهی IPX8 است، در حالی که نسل‌های گذشته گوشی تاشو سامسونگ فاقد این ویژگی بودند. به لطف این ویژگی گوشی شما تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام میاورد. بدنه این گوشی از جنس آلومینیومی مستحکمی استفاده می‌کند و نمایشگر آن با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود تا به آسانی هنگام سقوط نشکند یا به راحتی وقتی داخل جیب شماست روی آن خش نیافتد. وزن این گوشی ۲۷۱ گرم است و ضخامت بدنه آن در حالت عادی ۶.۴ میلی‌متر و در حالت تا شده بین ۱۴.۴ تا ۱۶ میلی‌متر است.

نمایشگر اصلی این گوشی ۷.۶ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 است. این نمایشگر رزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسلی دارد. اما در کنار آن نمایشگر ثانویه این گوشی نیز ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۲۶۸ در ۸۳۲ پیکسل است و آن هم نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند تا تجربه یکپارچه‌ای را در اختیار شما بگذارند. هر دو نمایشگر از فناوری Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کنند.

این نمایشگرها می‌توانند از قلم هوشمند S Pen سامسونگ نیز پشتیبانی کنند. در حالی که تا پیش از این فقط گوشی‌های سری گلکسی Note و گوشی گلکسی S21 Ultra سامسونگ قادر به پشتیبانی از این قلم بودند. سامسونگ امکانات مالتی‌تسکینگ روی این نمایشگرها را نیز تقویت کرده تا کاربران حرفه‌ای بتوانند مثل یک تبلت از این گوشی استفاده کرده و به امور کاری خود بپردازند.

در قلب تپنده این گوشی چیپست قدرتمند ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پشتیبانی از شبکه 5G حضور دارد که ۱۲ گیگ رم آن را همراهی می‌کند. سامسونگ همچنین این گوشی را در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌کند که در هیچ یک خبری از اسلات کارت حافظه نیست. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو با برند AKG، یک باتری ۴،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات و پشتیبانی از فناوری UWB اشاره کرد.

اما در بخش دوربین‌ها، قضیه جذاب‌تر است. جایی که سامسونگ از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید + اولترا واید و تله فوتو استفاده کرده است. در زیر نمایشگر اصلی این گوشی نیز یک دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی حضور دارد، در حالی که در طرف دیگر نمایشگر یک حفره قرار گرفته که از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. این برای نخستین بار است که سامسونگ از فناوری دوربین زیر نمایشگر در یکی از گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

نقاط قوت

  • اینترنت 5G
  • دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تاشو
  • دوربین زیر نمایشگر
  • کیفیت ساخت بالا و بدنه ضد آب
  • پشتیبانی از قلم S Pen
  • امکانات مالتی‌تسکینگ پیشرفته

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • قیمت بالا
  • حجم زیاد در حالت تاشده

گلکسی Z Flip3 5G

گلکسی Z Flip3 5G – بهترین گوشی های سامسونگ

سامسونگ با طراحی گوشی گلکسی Z Flip3 5G خاطرات خوش ما با گوشی‌های تاشو ماقبل از عصر اسمارت فون‌ها را زنده کرد. این گوشی به نمایشگری مجهز شده که توسط یک لولا از وسط تا می‌شود تا با ابعاد کوچک ۴.۲ اینچی حتی در کوچک‌ترین جیب‌ها نیز جا شود. سامسونگ این گوشی را در ۷ رنگ عرضه می‌کند و از آن به عنوان گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به دنیای مد و پوشاک یاد می‌کند. وزن این گوشی ۱۸۳ گرم و ضخامت آن در حالت تا نشده ۶.۹ میلی‌متر و در حالت تاشده بین ۱۵.۹ تا ۱۷.۱ میلی‌متر است.

روی قاب جلویی این گوشی یک نمایشگر ۶.۷ اینچی حضور دارد که وقتی به صورت تا نشده از گوشی استفاده شود، کاملاً مشابه گوشی‌های معمولی بازار به نظر می‌رسد. این نمایشگر که از فناوری Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند، به لطف نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی خودش می‌تواند محتوا را با سرعت بسیار بالایی روی صفحه به نمایش گذاشته و تجربه بصری ایده‌آلی را ارائه کند. این برای نخستین بار است که سامسونگ گوشی تاشو خودش را در برابر آب مقاوم می‌کند. این به لطف کسب گواهی IPX8 به دست آمده تا گوشی گلکسی Z Flip3 5G بتواند تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

اما در پشت این گوشی، در نوار مشکی‌رنگی که دوربین دوگانه این گوشی هم جای گرفته، یک نمایشگر ۱.۹ اینچی به نام Cover Screen حضور پیدا کرده که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به باز کردن نمایشگر اصلی گوشی، پیام‌های دریافتی را بخوانید، عکاسی کنید، آهنگ پخش کنید و تمام نوتیفیکیشن‌ها را مستقیماً از روی همان بخوانید. این گزینه‌ای عالی برای شما است تا کمتر مجبور شوید گوشی‌تان را باز و بسته کنید.

نمایشگر تاشو این گوشی به شما اجازه می‌دهد صفحه را به دو نیمه تقسیم کنید و در حالی که مشغول تماشای یک فیلم در یوتیوب هستید، همزمان با یکی از دوستانتان چت کنید و یا شبکه اجتماعی اینستاگرام را هم چک کنید. خیلی جذاب است وقتی بدانید که می‌توانید با نیمه بالایی نمایشگر این گوشی همزمان یک مکالمه ویدیویی انجام دهید، در حالی که در نیمه دیگر آن یادداشت‌برداری کنید.

روی قاب پشتی این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید قرار گرفته است که عملکردی مثل دوربین گلکسی اس ۲۰ سامسونگ را ارائه می‌کنند. اما اگر فرصت ندارید گوشی‌تان را باز کنید و از دوربین‌های روی گوشی استفاده کنید، می‌توانید از نمایشگر کوچکی که در کنار این دوربین‌ها تعبیه شده به عنوان یک منظره‌یاب استفاده کرده و با فشردن دکمه ولوم، یک عکس بگیرید. در بالای نمایشگر این گوشی هم حفره‌ای وجود دارد که از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

اما در زیر قاب هم این گوشی بسیار توانمند ظاهر شده است. سامسونگ از چیپست 5G اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پردازنده ۸ هسته‌ای و ۸ گیگابایت رم در این گوشی استفاده کرده که اطمینان می‌دهد گلکسی زد فلیپ 3 5G بالاترین قدرت عملکرد را به عنوان یک گوشی ارائه می‌کند و از پس اجرای هر اپلیکیشن و هر کاری بر می‌آید. این گوشی به اسپیکرهای استریو توسعه یافته توسط شرکت AKG مجهز است، حسگر اثر انگشت روی فریم کناری آن تعبیه شده و از یک باتری ۳،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که خود آن با توان ۱۵ وات به صورت سیمی و ۱۰ وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. این گوشی همچنین در دو نسخه با ۱۲۸ گیگ یا ۲۵۶ گیگ حافظه عرضه می‌شود و از کارت حافظه microSD پشتیبانی نخواهد کرد.

نقاط قوت

  • اینترنت 5G
  • نمایشگر تاشو خلاقانه
  • اسپیکرهای استریو برند AKG
  • وزن سبک و ابعاد مناسب
  • کیفیت ساخت بالا و بدنه ضد آب
  • یک نمایشگر کوچک ثانویه در پشت گوشی

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • مشاهده خط جداکننده دو نمایشگر از وسط
  • سرعت شارژ پایین

گوشی‌های قاتل پرچمدار سامسونگ

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE – بهترین گوشی های سامسونگ

سامسونگ با تأخیر چند ماهه سرانجام از گوشی پرچمدار اقتصادی گلکسی S21 FE رونمایی کرد. این گوشی بسیاری از امکانات خانواده S21 را در بر می‌گیرد، اما با قیمت پایین‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

این گوشی که ظاهری شبیه به گوشی S22 دارد، از قاب پشتی پلاستیکی با طراحی یکپارچه ماژول دوربین برخوردار است. اما علیرغم پلاستیکی بودن قاب پشتی، آن به شکل مات طراحی شده تا اثر انگشت آزاردهنده روی آن باقی نماند. وقتی گوشی را برگردانید، یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در دسترس شما قرار می‌گیرد که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. ضخامت این گوشی ۷.۹ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۷۷ گرم است تا در دست‌گیری گوشی آسان و دلپذیر باشد.

با این وجود گوشی اس ۲۱ فن ادیشن می‌تواند به لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب مقاومت کند و این یک ویژگی بسیار عالی برایش محسوب خواهد شد. در قلب تپنده آن اگزینوس ۲۱۰۰، همان چیپست قدرت‌بخش گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا قرار گرفته است که ۸/۶ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه آن را همراهی می‌کنند.

در پشت این گوشی سه دوربین حضور دارد که یکی از آن‌ها ۱۲ مگاپیکسلی واید با لنز ۲۶ میلی‌متری f/1.8، دیگری ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با لنز ۷۶ میلی‌متری و زوم اپتیکال ۳ برابری و سومی نیز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با لنز ۱۳ میلی‌متری و زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی ۲۶ میلی‌متری واید حضور دارد که با رزولوشن 4K فیلمبرداری می‌کند.

این پرچمدار اقتصادی به اسپیکرهای استریو مجهز است، شبکه 5G را ارائه می‌کنند و از یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که با توان ۲۵ واتی در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود، شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس را نیز ارائه می‌کند.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • \ابعاد و وزن مناسب
  • دوربین سه‌گانه باکیفیت پشتی
  • پشتیبانی تا اندروید ۱۵

نقاط ضعف

  • قیمت بالا برای یک پرچمدار اقتصادی
  • سخت افزار قدیمی
  • نبود جک 3.5 میلی‌متری
  • گلکسی S20 FE

    بررسی گلکسی S20 FE
    گلکسی S20 FE – بهترین گوشی های سامسونگ

    یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ که با ارزش خرید بالا شناخته می‌شود، گلکسی S20 FE است که در رده قاتل پرچمدارها قرار می‌گیرد. همانطور که از نامش هم پیداست، این گوشی مدلی مخصوص برای طرفداران سامسونگ است که با هزینه کمتر بتوانند تجربه‌ای نزدیک به یک پرچمدار را داشته باشند.

    طراحی گلکسی S20 FE بسیار شباهت به دیگر اعضای خانواده S20ها دارد. جنس پنل پشتی این گوشی از پلاستیک است که با فریم جانبی آلومینیومی به صفحه جلویی متصل شده است. استاندارد مقاومتی IP68 هم از دیگر مشخصات خوب این قاتل پرچمدار است که با وجود قیمت کم، از این استاندراد پشتیبانی می‌کند. وزن ۱۹۰ گرم و ضخامت ۸.۴ میلی‌متری هم ابعاد و اندازه خوبی را به این گوشی داده‌اند و در کل جزو گوشی‌های خوش‌دست سامسونگ می‌توان آن را به حساب آورد.

    در S20 FE از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر امولد استفاده شده است که هیچ انحنایی را در اطراف خود ندارد. رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است که با توجه به ابعاد صفحه، تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل بر هر اینج مربع را دارد. پشتیبانی از HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم دیگر مشخصه‌های این صفحه نمایش ۶.۵ اینچی هستند که در حدود ۸۵ درصد از قسمت جلویی S20 FE را به خود اختصاص داده است. روشنایی صفحه در حالت حداکثر به ۸۲۰ نیت می‌رسد که ممکن است کمی در محیط‌های پرنور و زیر نور آفتاب، عملکرد ضعیفی را داشته باشد.

    در قسمت سخت افزار این گوشی در نسخه فایوجی، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را شاهد هستیم که با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به همراه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی موجود است. این تراشه ۷ نانومتری با وجود پردازنده گرافیکی و مرکزی خوبی که دارد، عملکرد مناسبی را در این بازه قیمتی از خود نشان می‌دهد و می‌توان آن را از بخش‌های مثبتی دانست که در S20 FE وجود دارد.

    دوربین اصلی این گوشی از ترکیب سه‌تایی بهره می‌برد. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دیگر این ترکیب سه‌تایی را ساخته‌اند. دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض و فوق عریض هستند که توان پوشش ۱۲۳ درجه‌ای را دارند. دوربین ۸ مگاپیکسلی هم از لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند که زوم اپتیکال ۳ برابری را به همراه دارد. سامسونگ برای دوربین سلفی این گوشی از یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با لنز عریض استفاده کرده است. البته تصاویر این دوربین به نسبت ۴ به ۱ تغییر می‌یابند و عملاً ۸ مگاپیکسلی هستند. بعد از این تغییر هم یک تغییر ثانویه بر روی تصاویر سلفی انجام می‌شود تا خروجی نهایی رزولوشن ۱۰ مگاپیکلسی باشد.

    باتری استفاده شده در این مدل ۴۵۰۰ میلی‌آمپری است که نسبتاً یک باتری بزرگ به حساب می‌آید. با وجود این باتری، S20 FE می‌تواند با یک بار شارژ کامل یک روز را دوام بیاورد. نهایت توان پشتیبانی شده توسط باتری این گوشی برای شارژ شدن، ۲۵ وات است. اما در داخل جعبه شارژر ۱۵ واتی قرار دارد که در مدت زمان یک ساعت و ۴۰ دقیقه می‌تواند باتری این قاتل پرچمدار شرکت سامسونگ را شارژ کند.

    نقاط قوت

    • رنگ‌بندی متنوع و بدنه ضدآب
    • عملکرد مناسب دوربین‌ها
    • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
    • نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی
    • اسپیکر‌های استریو

    نقاط ضعف

    • نبود هندزفری و شارژر 25 وات داخل جعبه
    • گرم شدن هنگام اجرای بازی‌ها برای طولانی مدت
    • وایت بالانس نه چندان دقیق دوربین در برخی موارد

    پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی S20 FE

    میان‌رده‌های سامسونگ با ارزش خرید بالا

    گلکسی A73

    گوشی A73 – بهترین گوشی های سامسونگ
    نمایشگر۶.۷ اینچ، Super AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، +HDR10
    دوربیناصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل ماکرو، ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق، سلفی ۳۲ مگاپیکسل
    تراشهاسنپدراگون ۷۷۸ جی (۶ نانومتری)
    رم و حافظه128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
    نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
    صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
    باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

    گوشی سامسونگ A73 گران قیمت‌ترین محصول سری A در سال ۲۰۲۲ است که به چیپست اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام مجهز شده و هم از نظر ظاهری و هم مشخصات فنی، شباهت زیادی به مدل A53 دارد. در جلوی این گوشی یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی حضور دارد که سرعت بالایی را در گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و همچنین گیمینگ ارائه می‌کند. سامسونگ یک حسگر اثر انگشت را هم درون این نمایشگر قرار داده است.

    پشت قاب گوشی هم سیستم دوربین چهارگانه حضور دارد که شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال به همراه سه دوربین ۱۲ + ۵ + ۵ مگاپیکسلی با چینش اولترا واید‌ + ماکرو + تشخیص عمق می‌شود. در جلوی این گوشی هم حفره‌ای روی نمایشگر قرار گرفته که از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. هم دوربین‌های پشتی و هم جلویی گوشی می‌توانند با وضوح 4K فیلمبرداری کنند.

    یکی از بهترین گوشی های سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ میلادی، از بدنه‌ای ضد آب به لطف گواهی IP67 استفاده می‌کند، ظرفیت رم و حافظه ۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دارد و با یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژدهی ۲ روزه دارد. گلکسی ای ۷۳ به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و آنطور که سامسونگ می‌گوید، تا اندروید ۱۶ برای این گوشی ارسال خواهد شد.

    نقاط قوت

    • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
    • شارژدهی ۲ روزه با یک باتری بزرگ
    • نمایشگر بزرگ، باکیفیت و بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی
    • بدنه ضد آب با گواهی IP67
    • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله

    نقاط ضعف

    • نبود شارژر داخل جعبه
    • قیمت بالاتر نسبت به رقبا

    گلکسی A53

    گوشی A53 – بهترین گوشی های سامسونگ
    نمایشگر۶.۴۶ اینچ، Super AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، +HDR10، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت
    دوربیناصلی ۶۴ مگاپیکسل، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل ماکرو، ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق، سلفی ۳۲ مگاپیکسل
    تراشهاگزینوس ۱۲۸۰ (۵ نانومتری)
    رم و حافظه128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
    نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
    صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
    باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

    گوشی A53، یکی از گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ است که با امکانات فوق‌العاده‌ی خودش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر به امکانات پرچمداران نیاز دارید ولی بودجه‌ی خرید آن‌ها را ندارید، می‌توانید روی خرید گوشی سامسونگ A53 حساب کنید. اگر بدنه‌ی پلاستیکی این گوشی را فاکتور بگیریم، می‌توان به امکانات بسیار جذابی که ارائه می‌کند دل خوش کرد. این شامل یک نمایشگر بزرگ سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و روشنایی کافی برای استفاده در زیر نور خورشید، بدنه‌ای با مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و ارائه اینترنت 5G می‌شود. یک حسگر اثر انگشت نیز در داخل نمایشگر این گوشی نهفته است.

    در پشت قاب بهترین گوشی میانرده سامسونگ در سال ۲۰۲۲، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی حضور پیدا کرده که مثل پرچمداران به لرزشگیر اپتیکال OIS مجهز شده و می‌تواند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کند. در جلوی آن هم شاهد حضور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم که از قضا آن هم با کیفیت 4K فیلمبرداری می‌کند.

    برگ برنده‌ی گوشی سامسونگ، چیپست Exynos 1280 است که اولین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ در گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A محسوب می‌شود. این تراشه نسبت به مدل‌های هم رده اسنپدراگون قدرت به مراتب بیشتری داشته و مصرف انرژی کارآمد آن به باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی اجازه می‌دهد شارژدهی ۲ روزه داشته باشد. یکی دیگر از بزرگ‌ترین محاسن این گوشی در مقایسه با گوشی‌های رقیب، پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله از آن است. این یعنی A53 می‌تواند تا اندروید ۱۶ را دریافت کند که برای یک گوشی میان‌رده در نوع خودش شگفت‌انگیز است.

    نقاط قوت

    • نمایشگر باکیفیت امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
    • عمر باتری ۲ روزه
    • دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
    • سخت افزار توانمند و سریع
    • گواهی ضد آب IP67
    • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله

    نقاط ضعف

    • نبود شارژر داخل جعبه
    • بدنه پلاستیکی

    گلکسی A33

    گوشی A33 – بهترین گوشی های سامسونگ
    نمایشگر۶.۴ اینچ، Super AMOLED، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
    دوربیناصلی ۴۸ مگاپیکسل، اولترا واید ۸ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق، سلفی ۱۳ مگاپیکسل
    تراشهاگزینوس ۱۲۸۰ (۵ نانومتری)
    رم و حافظه128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
    نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
    صدااسپیکر استریو، فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
    باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

    سامسونگ برای مشتریان با هر بودجه‌ای که دارند، یک گوشی عالی برای ارائه دارد. اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب را دارید،  سامسونگ گوشی A33 را به شما پیشنهاد می‌کند. این گوشی اقتصادی به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با یک بریدگی در بالای آن به شکل حرف U مجهز است که نرخ رفرش ۹۰ هرتزی پاسخگو و پرسرعت را ارائه می‌کند.

    هرچقدر کاربران از عملکرد گوشی گلکسی A32 گلایه داشتند، سامسونگ آن را در نسل جدید برطرف کرده است. این گوشی از چیپست تازه معرفی شده اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد که همان تراشه‌ی به کار رفته در گوشی A53 است. ۶ /۸ گیگ رم و ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی نیز این تراشه را همراهی می‌کنند. بنابراین، باید انتظار داشت این گوشی عملکرد سخت افزاری سریع و روانی داشته باشد. این گوشی حتی مثل مدل گران قیمت‌تر خودش به یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم مجهز است که به آن اجازه‌ی شارژدهی ۲ روزه را می‌دهد. این گوشی به اندروید ۱۲ مجهز است و سامسونگ وعده داده به مدت ۴ سال آپدیت‌های اندروید را برایش منتشر کند.

    در پشت این گوشی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال حضور دارد که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند. در جلوی گوشی هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد. از دیگر امکانات این گوشی که باعث جذابیت آن شده می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سرعت شارژ ۲۵ وات، بدنه‌ی ضد آب با گواهی IP67 و رنگ‌بندی متنوعی مثل آبی، هلویی، سیاه و سفید اشاره کرد.

    نقاط قوت

    • گواهی ضد آب IP67
    • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
    • عملکرد سخت افزار سریع‌تر نسبت به رقبا
    • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله

    نقاط ضعف

    • نبود شارژر داخل جعبه گوشی
    • فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون

    گلکسی A23

    گوشی A23 – بهترین گوشی های سامسونگ
    نمایشگر۶.۶ اینچ، TFT، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
    دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسل، اولترا واید ۵ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق، سلفی ۸ مگاپیکسل
    تراشهاسنپدراگون ۶۸۰ (۶ نانومتری)
    رم و حافظه64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM
    نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
    صداجک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
    باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

    سامسونگ تمام گوشی‌های سری A را با یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه کرده که می‌تواند شارژدهی ۲ روزه داشته باشد. بنابراین عمر باتری، ویژگی مشترک تمام مدل‌های سال ۲۰۲۲ این گوشی‌ها است. این باتری با توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود که البته باید آداپتور شارژ آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. از نقطه مشترک که بگذریم، برخلاف اکثر گوشی‌های این خانواده که اینترنت 5G را ارائه می‌کنند، مدل A23 آن فاقد پشتیبانی از پنجمین نسل اینترنت موبایل است. در قلب تپنده این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام استفاده شده است و در جلوی آن هم یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با پنل TFT ولی رزولوشن بالای فول اچ‌دی حضور دارد. این نمایشگر نرخ رفرش ۹۰ هرتزی دارد که سرعت مناسبی را برای بازی‌ها و پیمایش در هر کجای گوشی ارائه می‌کند.

    استفاده از یک نمایشگر TFT باعث شده که سامسونگ نتواند از یک حسگر اثر انگشت در زیر این پنل استفاده کند؛ در نتیجه این حسگر را به فریم جانبی گوشی و در زیر کلید پاور برده است تا این دکمه دو کار را همزمان انجام دهد؛ هم خاموش و روشن کردن گوشی و هم باز کردن قفل صفحه بر عهده آن است. اما عملکرد سخت افزاری این گوشی نیز نسبت به قیمتش مناسب است. ظرفیت رم این گوشی ۴/۶/۸ گیگ و حافظه داخلی آن هم ۶۴/۱۲۸ گیگ است که برای بالاترین سرعت در اجرای اپلیکیشن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم نسخه‌ی مجهز به رم ۸ گیگابایتی این گوشی را تهیه کنید.

    در پشت قاب این گوشی برای عکاسی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی حضور دارد که لرزشگیر اپتیکال (OIS) را ارائه می‌کند. چنین قابلیتی در یک گوشی با این رده قیمتی کم نظیر است. در کنار آن یک دوربین ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق قرار دارد، در حالی که دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است.

    نقاط قوت

    • نمایشگر سریع ۹۰ هرتزی
    • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
    • شارژدهی ۲ روزه
    • فیلمبرداری 4K
    • نمایشگر فول اچ‌دی

    نقاط ضعف

    • دوربین سلفی متوسط

    گلکسی A52 و A52 5G

    طراحی قاب پشتی گلکسی A52
    گلکسی A52 – بهترین گوشی های سامسونگ

    گلکسی A52 از بهترین انتخاب‌ها برای خرید یک گوشی میان‌رده اندرویدی به حساب می‌آید. این گوشی در دو نسخه LTE و 5G عرضه شده است که تفاوت‌هایی جزئی را نسبت به هم دارند.

    هر دو نسخه طراحی مشابهی دارند و در هر دو شاهد استفاده از زبان طراحی جدید برای خانواده A گوشی‌های سامسونگ هستیم. دوربین‌هایی با یک ماژول برآمده و لبه‌های بدون انحنا در پنل پشتی از بارزترین ویژگی‌های بصری این دو گوشی هستند.

    پنل پشتی و جانبی هر دو از جنس پلاستیک هستند. برای محافظت صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش هم از گوریلا گلس ۵ استفاده شده است. وزن این میان‌رده‌ها ۱۸۹ گرم است و ضخامتی در حدود ۸.۴ میلی‌متر دارند که از این نظر، هر دو مدل مشخصاتی مشابه با  گلکسی S20 FE دارند.

    صفحه نمایش بخشی است که یک تغییر جزئی را در میان نسخه 5G و LTE می‌توانیم ببینیم. ابعاد صفحه نمایش و نوع پنل در هر دو مدل یکسان هستند و در هر دو از پنل سوپر امولد ۶.۵ اینچی استفاده شده است. اما تفاوت‌ها در نرخ نوسازی تصویر است. در نسخه فایوجی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را داریم که این عدد در نسخه LTE ۹۰ هرتز است که باعث شده است تصاویر در نسخه فایوجی کمی روان‌تر به نظر برسند. رزولوشن تصویر در هر دو نسخه ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است که تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد.

    در مشخصات سخت‌افزاری هم تفاوت در بین این دو نسخه از گلکسی A52 وجود دارد. در نسخه فایوجی از تراشه اسنپدراگون ۷۵۰جی استفاده شده است که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو هسته Kryo 570 ۲.۲ گیگاهرتزی و شش هسته Kryo 570 ۱.۸ گیگاهرتزی با پردازنده گرافیکی Adreno 619 استفاده می‌کند.

    در نسخه دیگر شاهد حضور تراشه اسنپدراگون ۷۲۰جی هستیم که از همان هشت هسته برای پردازنده مرکزی استفاده می‌کند با این تفاوت که دو هسته ۲.۳ گیگاهرتزی Kryo 465 Gold با شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 465 Silver دارد. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Adreno 618 است.

    در بررسی دوربین‌ها هردو نسخه یکسان هستند. به عنوان دوربین اصلی، با چهار دوربین ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی طرف هستیم که به ترتیب از لنزهای عریض، فوق عریض، ماکرو و حسگر تشخیص عمق تصویر استفاده می‌کنند. دوربین سلفی تعبیه شده در این گوشی سامسونگ هم ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که از لنز عریض استفاده می‌کند.

    باتری گلکسی A52ها در هر دو نسخه ۴۵۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-پلیمری هستند. این باتری برای یک روز استفاده می‌تواند کافی باشد. البته این مدت زمان برای استفاده‌های عادی است و در استفاده سنگین می‌تواند این عدد کاهش بیابد. فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی در این میان‌رده وجود دارد. اما طبق معمول سامسونگ با یک شارژر ۱۵ واتی داخل جعبه این گوشی شما را ناامید خواهد کرد.

    نقاط قوت

    • طراحی زیبا و مات قاب پشتی و رنگ بندی جذاب
    • نمایشگر بزرگ سوپر امولد با کیفیت خوب
    • اسپیکر استریو رضایت بخش
    • عملکرد خوب دوربین‌ها و پشتیبانی دوربین اصلی از OIS
    • امکان ضبط ویدئو 4K با همه‌ی دوربین‌ها و کیفیت خوب آن

    نقاط ضعف

    • آداپتور 15 وات داخل جعبه به جای 25 وات
    • عملکرد حسگر اثرانگشت می‌توانست بهتر باشد

    پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی گلکسی A52

    گلکسی M52 5G

    گلکسی M52 5G – بهترین گوشی های سامسونگ

    یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان، بی‌شک گوشی گلکسی M52 5G است. گوشی‌های میان‌رده معمولاً وزن زیادی داشته و ضخامت بدنه بالایی دارند. اما این در مورد گلکسی ام ۵۲ صدق نمی‌کند. این گوشی با وجود در اختیار داشتن یک نمایشگر بزرگ و یک باتری با ظرفیت بالا، ضخامت بسیار کم ۷.۴ میلی‌متری دارد و لبه‌های قاب آن از طراحی منحنی برخوردار است که در دست گیری گوشی را لذت‌بخش می‌کند. وزن این دستگاه نیز تنها ۱۷۳ گرم است که کمتر در گوشی‌هایی با این بازه قیمتی می‌توان چنین مشخصاتی را یافت. یکی از دلایلی که باعث پایین نگه داشتن ضخامت این گوشی شده، حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از روی آن بوده است.

    اگر تمیز بودن قاب پشتی گوشی و نماندن اثر انگشت روی آن برای شما مهم است، گلکسی M52 5G با طراحی راه راه کلاسیک قاب پشتی خودش این ویژگی را به شما هدیه می‌دهد. 

    در جلوی دستگاه یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی از نوع Infinity-O استفاده شده که از فناوری Super AMOLED Plus و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد تا محتوا را با کیفیت و دقت تصویر بالایی به نمایش بگذارد. اما از این مهم‌تر، نرخ رفرش نمایشگر این گوشی ۱۲۰ هرتزی است و این یعنی سرعت به نمایش درآمدن صفحه دو برابر یک نمایشگر معمولی خواهد بود. به لطف این نرخ رفرش بالا لذت اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم و سریال در گوشی دو چندان می‌شود و می‌توانید وب‌گردی و پیمایش در صفحه را متفاوت‌تر از همیشه تجربه کنید.

    وقتی به قاب پشتی گوشی می‌رویم، یک ماژول مستطیلی شکل با برآمدگی بسیار کم در گوشه قاب حضور دارد که از سه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۱۲ مگاپیکسلی عریض میزبانی می‌کند. به لطف این دوربین‌ها شما می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیتی را خلق کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این دوربین، حالت Single Take است. با استفاده از این حالت فقط کافیست یک بار کلید شاتر دوربین را بفشارید تا به صورت همزمان با هر ۳ دوربین گوشی از سوژه عکاسی کنید و آن‌ها را کنار یکدیگر بگذارید. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی شگفت انگیز ۳۲ مگاپیکسلی حضور دارد که می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای شفافی را ثبت کند.

    در قلب تپنده این گوشی از چیپست ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G استفاده شده که به همراه یک رم ۶ یا ۸ گیگابایتی عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه می‌کند و می‌تواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را با سرعت بالایی اجرا کند. حافظه داخلی این گوشی نیز ۱۲۸ گیگابایتی است که فضای کافی را برای میزبانی از هزاران عکس و فیلم و اپلیکیشن ارائه می‌کند. ولی اگر این فضا هم برای شما کافی نیست، می‌توانید با یک کارت حافظه microSD آن را به ۱ ترابایت ارتقا دهید.

    یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیروی این گوشی را به خوبی تامین می‌کند تا بتوانید کل روز را با یک بار شارژ کامل از گوشی خود استفاده کنید. این باتری همچنین با توان ۲۵ واتی به سرعت شارژ می‌شود تا مدت زمان زیادی منتظر شارژ شدن گوشی خود نمانید.

    نقاط قوت

    • اینترنت 5G
    • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED
    • ضخامت بسیار کم ۷.۴ میلی‌متری
    • عملکرد خوب پردازنده
    • عملکرد خوب دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی

    نقاط ضعف

    • سرعت شارژ پایین
    • کیفیت ساخت متوسط

    گلکسی A42

    گلکسی A42 5G در مطلب راهنمای خرید گوشی 6 تا 8
    گلکسی A42 – بهترین گوشی های سامسونگ

    گلکسی A42 را می‌توان از یک گوشی سامسونگ با پشتیبانی از فناوری 5G دانست که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ قیمتی شرایط مطلوبی را ارائه می‌کند.

    این گوشی از نظر کلی طراحی شبیه به دیگر اعضا خانواده سری A سامسونگ دارد. اما برای طراحی پنل پشتی، سامسونگ از یک طرح خاص و زیبای نقطه‌ای استفاده کرده است که در چهار بخش با طیف‌های رنگی متفاوت قرار دارند.

    ضخامت این گوشی ۸.۶ میلی‌متر است و وزن آن هم به لطف استفاده از پلاستیک در پنل پشتی و فریم جانبی، ۱۹۳ گرم است. استفاده از پلستیک اصلا بر روی زیبایی و راحتی استفاده از این گوشی تاثیری نگذاشته است و گلکسی A42، در عین پلاستیکی بودن طراحی ارگونومیک و بسیار جذابی را دارد.

    صفحه نمایش این گوشی را می‌توان به نوعی اصلی‌ترین ضعف آن دانست که قربانی وجود فناوری فایوجی شده است. با وجود استفاده از پنل سوپر امولد ۶.۶ اینچی در این میان‌رده، رزولوشن تصویر در آن HD است و تراکم پیکسلی ۲۶۶ پیکسلی بر اینچی را ارائه می‌دهد. این رزولوشن برای نمایشگر یک گوشی سامسونگ بسیار ضعیف است و در حد و اندازه‌های سامسونگ نیست.

    در قلب این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۷۵۰جی استفاده شده است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 619 دارد. برای حافظه رم هم سه انتخاب مختلف وجود دارد. ۴، ۶ و ۸ گیگابایت به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی.

    دوربین اصلی این میان‌رده سامسونگ هم چهارگانه است که دوربین‌هایی با لنزهای عریض، فوق عریض و ماکرو به همراه حسگر تشخیص عمق تصویر دارد. دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه پوشش ۱۲۳ درجه‌ای است. دو دوربین دیگر هم هر دو ۵ مگاپیکسلی هستند. به عنوان دوربین سلفی هم یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با لنز عریض در یک ناچ قطره‌ای شکل تعبیه شده است.

    باتری این گوشی را می‌توان جزو نقاط قوت آن به حساب آورد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی A42 با وجود تراشه بهینه و رزولشون تصویر HD، عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارد. باتری این گوشی سامسونگ بسته به نوع استفاده‌ای که دارید تا دو روز را هم می‌تواند با یک بار شارژ کامل دوام بیاورد. شارژدهی این باتری بسیار عالی است. اما در بحث سرعت شارژ شدن کمی ضعیف است و در با استفاده از شارژر ۱۵ واتی باید حدود دو ساعت را برای شارژ شدن آن صبر کنیم.

    نقاط قوت

    • دوربین خوب
    • طراحی زیبا و منحصر به فرد
    • شارژدهی عالی
    • حالت شب خیلی خوب عمل می‌کند
    • پشتیبانی از نسل پنجم شبکه

    نقاط ضعف

    • صفحه نمایش
    • شارژ نه چندان سریع
    • دوربین فوق عریض در شب

    مطلب مرتبط: نقد و بررسی گوشی A42

    گلکسی A32

    بررسی Galaxy A32
    گلکسی A32 – بهترین گوشی های سامسونگ

    این گوشی سامسونگ را می‌توان از معدود گوشی‌های سری A دانست که از طراحی ظاهری نسبتاً متفاوتی بهره می‌برد. پنل پشتی در عین حال که پلاستیکی است ظاهری براق و یک‌دست را دارد که باعث شده است گلکسی A32 شکل و شمایل بهتری را نسبت به دیگر میان‌رده‌های سامسونگ داشته باشد. چینش دوربین‌ها هم شکل خاصی دارند و دیگر خبری از یک فریم جداگانه برای جزیره دوربین‌ها نیست و هر دوربین و فلش به صورت مجزا در داخل پنل پشتی قرار دارند.

    وزن این گوشی ۱۸۴ گرم است و ضخامت آن هم ۸.۴ میلی‌متر است که ابعادی نزدیک به دیگر گوشی‌های سامسونگ دارد. وجود گوریلا گلس ۵ و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم از نکات برجسته دیگر این میان‌رده است.

    صفحه نمایش ۶.۴ اینچی این مدل سوپر امولد است که ۸۴.۶ درصد از بخش جلویی گوشی را اشغال کرده است. رزولوشن تصویر در این نمایشگر FHD+ است که تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر اینچ را دارد. گلکسی A32 اولین میان‌رده سامسونگ بود که از صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کرد.

    برای تراشه این مدل، سامسونگ از تراشه ۱۲ نانومتری شرکت مدیاتک، Helio G80 استفاده کرده است. که در این تراشه، یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55) به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 جای گرفته‌اند. حافظه رم هم بین ۴، ۶ و ۸گیگابایت متغیر است و بنابر استفاده می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

    در پنل پشتی شاهد حضور چهار دوربین بودیم. دوربین‌های این کهکشانی با لنزهای عریض، فوق عریض و ماکرو هستند که توسط یک سنسور تشخیص عمق همراهی می‌شوند. دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو و سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی هستند. در جلو هم دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی در یک ناچ قطره‌ای قرار دارد که از لنز عریض استفاده می‌کند.

    در نهایت به باتری این میان‌رده می‌رسیم. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی سامسونگ می‌تواند یک روز تا یک ونیم روز دوام بیاورد. برای شارژ شدن کامل هم مدت زمان دو ساعت و ۲۰ دقیقه زمان را باید صبر کنید.

    نقاط قوت

    • طراحی جدید و زیباتر از نسل قبل
    • نمایشگر سوپر امولد باکیفیت
    • نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی
    • شارژ دهی خوب باتری

    نقاط ضعف

    • عملکرد نه چندان خوب حسگر اثرانگشت
    • قدرت سخت افزاری کمتر نسبت به رقبا
    • نبود اسپیکر استریو
    • نبود فیلم برداری 4K

    پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی A32

    گلکسی M32

    گلکسی M32 – بهترین گوشی های سامسونگ

    اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ را معرفی کنیم که هم قیمت مناسبی داشته و هم امکاناتی دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان فقط در پرچمداران پیدا کرد، باید به گوشی گلکسی M32 اشاره کنیم.

    قاب پشتی گلکسی M32 از الگوی کلاسیک راه راه خطی استفاده می‌کندکه نه تنها ظاهر زیبایی را به گوشی بخشیده، بلکه باعث می‌شود اثر انگشت کمتری جذب قاب گوشی شود. وقتی نور به قاب پشتی این گوشی بتابد، زیبایی آن دو چندان خواهد شد. این قاب با انحنای قابل توجهی به فریم دور گوشی رسیده و از طریق آن به نمایشگر جلویی متصل شده است. نسخه جهانی این گوشی ضخامت ۸.۴ میلی‌متری داشته و وزن ۱۸۰ گرمی دارد. همه این‌ها باعث می‌شوند در دست گیری گوشی دشوار نباشد و به راحتی در صفحه نمایش آن پیمایش کنید.

    یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع sAMOLED با کنتراست و کیفیت رنگ بالا روی قاب جلویی گوشی تعبیه شده که می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه قوت این گوشی هم باشد. اندازه نمایشگر این گوشی کاملا ایده آل است. نه خیلی بزرگ است که بخواهد ابعاد گوشی را بیش از حد بزرگ کند و نه خیلی کوچک که از لذت تماشای محتوا و بازی کردن بکاهد. اما از همه مهم‌تر، این نمایشگر نرخ رفرش ۹۰ هرتزی دارد که به لطف آن تصاویر متحرک با سرعت سریع‌تری نسبت به یک نمایشگر معمولی به تصویر کشیده می‌شوند و تغییر محسوسی را در بازی کردن یا وب‌گردی مشاهده خواهید کرد. این نمایشگر اوج روشنایی ۸۰۰ نیتی دارد که نشان از روشنایی بالای آن است. علاوه بر این رزولوشن آن هم +Full HD است که به لطف آن تمام جزئیات به وضوح دیده می‌شوند. این نمایشگر همچنین با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

    سامسونگ در گوشی گلکسی M32 خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است در حالی که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز آن را همراهی می‌کنند. در جلوی این گوشی هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۲۰ مگاپیکسلی حضور دارد که به لطف آن می‌توانید عکس‌های جذابی برای اینستاگرام بگیرید. هر دو دوربین پشتی و جلویی این گوشی از حالت عکاسی پرتره پشتیبانی می‌کنند.

    شما همچنین می‌توانید در کنار فیلترهایی که به صورت پیش‌فرض دوربین این گوشی در اختیارتان می‌گذارد، فیلترهای سفارشی خودتان را بسازید و آن را روی تمام عکس‌هایتان اعمال کنید تا پیج اینستاگرام یک دست و زیبایی داشته باشید.

    در قلب تپنده این گوشی چیپست ۱۲ نانومتری MediaTek Helio G80 با پردازنده ۸ هسته‌ای حضور دارد. حافظه رم این گوشی ۴/۶/۸ گیگ و حافظه داخلی آن ۶۴/۱۲۸ گیگ است. اگر هم این فضا برای شما کافی نیست، می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه microSD آن را تا ۱ ترابایت ارتقا دهید. یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب نسخه جهانی این گوشی حضور دارد که به لطف آن می‌توانید تا ۱۳۰ ساعت بدون وقفه به موسیقی گوش کنید، ۲۵ ساعت بی‌وقفه فیلم ببینید یا ۲۴ ساعت کامل را با Wi-Fi و LTE در اینترنت گشت و گذار بزنید. نسخه بین‌المللی این گوشی با توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود.

    نقاط قوت

    • باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی چند روزه
    • دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی پشتی
    • نمایشگر ۹۰ هرتزی Super AMOLED

    نقاط ضعف

    • جزئیات کم در عکس‌های ثبت شده
    • قدرت سخت افزاری کمتر نسبت به رقبا
    • دوربین ماکرو ضعیف
    • صدای کم اسپیکر

    گلکسی A22

    گلکسی A22

    گلکسی A22 جزو جدیدترین مدل‌های سری A سامسونگ است. این سری که همیشه فروش خوبی را داشته و مورد استقبال خوب خریداران قرار گرفته است، معمولاً گوشی‌های خوب و باکیفیتی را در بر دارد و گلکسی A22 هم طبق همین روال از میان‌رده‌های خوب بازار است. این گوشی در دو نسخه 5G و LTE عرضه شده است که کمی تفاوت میان آن‌ها وجود دارد که در این مطلب نسخه فورجی مد نظر ما است.

    این کهکشانی از یک طراحی بسیار ساده و معمولی بهره می‌برد و بسیار ساده و بدون هیچ عنصر اضافی طراحی شده است. سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها از پنل پشتی و فریم جانبی پلاستیکی استفاده کرده است. البته پلاستیک پنل پشتی کیفیت خوبی را دارد و آنقدرها هم حس ارزان بودن را منتقل نمی‌کند که باعث دلسردی شما شود. ضخامت ۸.۴ میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرم هم خبر از خوش‌دست بودن این میان‌رده می‌دهند.

    وجود جک ۳.۵ میلی‌متری و حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور، دو تا از دیگر ویژگی‌های گلکسی A22 هستند.

    صفحه نمایش این گوشی سامسونگ ۶.۴ اینچی سوپر امولد است که ۸۴.۳ درصد صفحه جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. نرخ نوسازی تصویر در این نمایشگر ۹۰ هرتز است که با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، آن را می‌توان از نقاط قوت آن دانست. البته رزولوشن تصویر ۷۲۰×۱۶۰۰ با تراکم پیکسلی ۲۷۴ پیکسل بر اینچ، عملکرد ضعیف این گوشی سامسونگ را در این بخش نمایش می‌دهد.

    در مرکز فرماندهی این گوشی هم شاهد استفاده از تراشه Helio G80 مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری هستیم. این تراشه همان تراشه استفاده شده در گلکسی A32 است که پیش‌تر در مورد آن توضیح دادیم. برای انتخاب حافظه رم هم باید بین رم ۴ و ۶ گیگابایتی تصمیم گرفت. حافظه داخلی هم ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. امکان ارتقاء حافظه گوشی با استفاده از کارت حافظه نیز ممکن است.

    در پنل پشتی این گوشی شاهد چینش چهار دوربین هستیم. یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است. یک دوبین دیگر برای ثبت تصاویر فوق عریض وجود دارد که ۸ مگاپیکسلی است. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر هم وجود دارند که یکی لنز ماکرو دارد و دیگری به عنوان حسگر تشحیص عمق تصویر استفاده می‌شود. در جلو صفحه نمایش هم دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است.

    انرژی‌رسانی به این گوشی توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری انجام می‌شود که توانسته است عملکرد خوبی را داشته باشد و تا یک و نیم روز را هم دوام می‌آورد. با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز باتری این گوشی سامسونگ برای شارژ شدن هم زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

    نقاط قوت

    • شارژدهی عالی
    • دوربین‌های بهتر نسبت به نسخه فایوجی
    • کیفیت صدا خوب اسپیکرها
    • روشنایی خوب صفحه نمایش سوپر امولد

    نقاط ضعف

    • عملکرد نه چندان خوب حسگر اثرانگشت
    • سخت افزار نسبتاً ضعیف

    پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی گلکسی A22 5G

    گوشی‌های اقتصادی سامسونگ با ارزش خرید بالا

    گلکسی A13

    گوشی A13 – بهترین گوشی های سامسونگ
    نمایشگر۶.۶ اینچ، TFT
    دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسل، اولترا واید ۵ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق، سلفی ۸ مگاپیکسل
    تراشهاگزینوس ۸۵۰ (۸ نانومتری)
    رم و حافظه32GB 3GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM
    نرم‌افزارAndroid 12, One UI 4
    صداجک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
    باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

    ارزان قیمت‌ترین مدل ۲۰۲۲ گوشی‌های سری A سامسونگ، A13 نام دارد که از چیپست اگزینوس ۸۵۰ قدرت می‌گیرد و به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ و پوسته سفارشی One UI 4 عرضه می‌شود. این گوشی اقتصادی از همان نرم افزاری استفاده می‌کند که گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S22 استفاده می‌کنند و این به نقطه قوتش تبدیل شده است. سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD در جلوی این گوشی استفاده کرده که رزولوشن فول اچ‌دی دارد. این برای نخستین بار است که سامسونگ حتی در ارزان‌ترین مدل سری A نیز از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده کرده است تا به نقطه قوت بزرگی برای آن تبدیل شود.

    در پشت این گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و گشودگی دیافراگم f/1.8 حضور دارد، که یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی حضور دارد، در حالی که هر دو دوربین با وضوح فول اچ‌دی فیلمبرداری می‌کنند. این گوشی از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که با توان ۲۵ واتی به سرعت شارژ می‌شود. به لطف این باتری،  گوشی شما شارژدهی ۲ روزه دارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی، بلوتوث نسخه ۵ و حافظه رم ۳/۴/۶ و فضای ذخیره‌سازی ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد.

    نقاط قوت

    • نمایشگر فول اچ‌دی در این بازه قیمتی
    • باتری بزرگ و شارژدهی ۲ روزه
    • طراحی زیبا
    • عملکرد سخت افزاری خوب
    • رابط کاربری مدرن و سریع

    نقاط ضعف

    • نبود شارژر داخل جعبه

    گلکسی A12 ناچو

    معرفی و بررسی گلکسی A12
    گلکسی A12 ناچو

    این گوشی سامسونگ اولین گوشی اقتصادی لیست است. این گوشی با توجه به برچسب قیمت مناسبی که دارد می‌تواند جزو گوشی‌های سامسونگ قرار بگیرد که ارزش خرید بالایی دارند. اما نباید انتظاری فراتز از قیمت آن داشت و در ابتدا در نظر داشته باشید که با یک گوشی اقتصادی طرف هستید.

    در ظاهر کاملاً چیزی مشابه با دیگر اعضای سری A سامسونگ را از این گوشی اقتصادی شاهد هستیم. یک طراحی ساده و زیبا که با نام سامسونگ عجین شده است. فریم جانبی و پنل پشتی هر دو از جنس پلاستیک هستند تا نهایت صرفه‌جویی در قیمت برای این گوشی انجام شود. در پنل پشتی طرحی دو تکه را شاهد هستیم که در قسمتی از بخش پایینی، رنگ بدنه کمی تیره‌تر جلوه می‌کند و به نوعی باعث زیبایی این گوشی شده است. ضخامت ۸.۹ میلی متر و وزن ۲۰۵ گرم کمی نامناسب است. اما جنس پنل پشتی که کمی حالت زبری دارد توانسته است این ابعاد نامناسب را جبران کند و باعث شده است  تا حد ممکن گوشی لیز و یا بد‌دست نباشد.

    صفحه نمایش ۶.۵ PLS IPS است که ۸۲ درصد از بخش جلویی گوشی را گرفته است. لبه‌های اطراف صفحه نمایش کمی ضخیم هستند و در ظاهر قابل تشخیص است. اما با توجه به رده قیمتی گلکسی A12 ناچو، نمی‌توان آن را به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ به حساب آورد. رزولوشن صفحه نمایش هم ۷۲۰×۱۶۰۰ با تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر اینچ است که به نسبت ۲۰ به ۹ تصاویر را به نمایش می‌گذارد.

    برای تراشه این گوشی، سامسونگ از تراشه اگزینوس ۸۵۰ خودش استفاده کرده است. این تراشه ۸ نانومتری یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ای ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 و چهار هسته‌ای ۲.۰ گیگاهرتزCortex-A55) را به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 در خود جای داده است. برای حافظه داخلی و حافظه رم چهار انتخاب وجود دارد. حافظه داخلی ۳۲ با رم ۳ و ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ به همراه رم ۴ گیگابایتی.

    دوربین اصلی حاضر در گلکسی A12 ناچو از چهار دوربین مجزا تشکیل شده است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض به عنوان دوربین اصلی است. دوربین دیگر ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض است که زاویه ۱۲۳ درجه را پوشش می‌دهد. دو دوربین دیگر هم هرکدام ۲ مگاپیکسلی هستند و یکی به عنوان حسگر تشخیص عمق و دیگری به عنوان دوربین ماکرو استفاده می‌شود. در جلوی گوشی و داخل یک ناچ قطره‌ای هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی جای گرفته است.

    باتری این گوشی اقتصادی از جمله مواردی است که نسبت به نسل قبل آن بهبود یافته است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بسیار بزرگ که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

    نقاط قوت

    • شارژدهی عالی باتری
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوربین‌های خوب در این رده قیمتی

    نقاط ضعف

    • سرعت شارژ پایین
    • قدرت سخت افزاری ضعیف

    مطلب مرتبط: بررسی گلکسی A12 سامسونگ

    گلکسی M12

    گلکسی M12 – بهترین گوشی های سامسونگ

    اگر به یک گوشی با چیپست قدرتمند و مدرن، دوربین‌های باکیفیت، عمر باتری شگفت انگیز و از همه مهم‌تر یک نمایشگر سریع ۹۰ هرتزی نیاز دارید، گلکسی M12 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ و کل بازار است که می‌توانید تهیه کنید.

    نسخه اروپای گلکسی M12 از بدنه ۲۱۲ گرمی با ضخامت ۹.۷ میلی‌متری برخوردار است و در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز عرضه می‌شود. علت وزن زیاد این گوشی هم حضور یک باتری غول پیکل ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی است. در هر صورت، ظاهر این گوشی بسیار زیباست و کیفیت ساخت مناسبی هم دارد. قاب پشتی این گوشی از خطوط عمودی با الگوی مواج استفاده می‌کند که این باعث کمترین میزان ماندگاری اثر انگشت روی قاب گوشی می‌شود.

    در لبه زیری گوشی یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، میکروفون، پورت USB-C و یک اسپیکر قرار دارد. دکمه‌های کنترل صدا و یک کلید پاور که در زیر آن حسگر اثر انگشت هم نهفته است، روی فریم سمت راست قرار دارند.

    یک نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS IPS روی قاب جلویی این گوشی قرار گرفته که رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و نرخ رفرش سریع ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند؛ چیزی که در گوشی‌هایی با این رنج قیمت به سختی پیدا می‌شود. این نرخ رفرش بالا باعث پیمایش روان در گوشی و اجرای بسیار روان و سریع بازی‌ها می‌شود تا لذت استفاده از گوشی را دو چندان می‌کند.

    روی قاب پشتی این گوشی دوربین چهارگانه‌ای حضور دارد که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو می‌شود.

    در قلب تپنده این گوشی از چیپست اگزینوس ۸۵۰ با پردازنده ۸ هسته‌ای و ۳ یا ۴ گیگابایت رم حضور دارد. تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای اکثر کاربران کافی است؛ اما اگر همچنان به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه microSD حافظه را به ۱ ترابایت ارتقا دهید. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز شارژدهی طولانی را ارائه می‌کند. این باتری با حداکثر توان ۱۵ واتی شارژ می‌شود.

    نقاط قوت

    • نمایشگر سریع ۹۰ هرتزی
    • نماندن اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی
    • دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی
    • عمر باتری بالا

    نقاط ضعف

    • سرعت شارژ پایین
    • وزن بالا و ضخامت زیاد بدنه
    • ثبت عکس‌های نه چندان شفاف با دوربین

    گلکسی A03s

    گلکسی A03s – بهترین گوشی های سامسونگ

    سامسونگ استاد ساخت گوشی‌های ارزان قیمت باکیفیت است. یکی از بهترین نمونه‌های آن گوشی گلکسی A03s است که با نمایشگر ۶.۵ اینچی +HD خودش می‌تواند محتوای شفاف و واضحی را به نمایش بگذارد، به دوربین سه‌گانه مجهز است و از یک باتری غول پیکر بهره می‌برد که می‌تواند ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد.

    این گوشی از یک بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند، فاقد هیچگونه محافظتی در برابر آب است و از اسپیکر تکی مونو استفاده می‌کند. در عین حال شما یک حسگر اثر انگشت را در زیر کلید پاور این گوشی دریافت خواهید کرد، یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک اسلات جداگانه برای کارت حافظه microSD نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. لبه‌های دور این گوشی انحنای قابل توجهی دارند تا در دست‌گیری گوشی و استفاده از نمایشگر آن آسان‌تر شود. این گوشی همچنین در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و آبی عرضه می‌شود، وزن ۱۹۶ گرمی و ضخامت ۹.۱ میلی‌متری دارد.

    قاب پشتی گلکسی A03s طراحی دوست داشتنی دارد، زیرا اثر انگشت شما را به خودش جذب نمی‌کند. ماژول دوربین پشتی گوشی که در یک مستطیل در گوشه سمت چپ قاب قرار گرفته هم برآمدگی ناچیزی دارد و این نکته مثبت دیگری در مورد این گوشی است.

    دوربین‌های به کار رفته در این ماژول را یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل می‌دهند. در بالای نمایشگر گوشی هم یک بریدگی به شکل V قرار دارد که دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی داخل آن است. دوربین این گوشی عکس‌های خوبی با رنگ‌های دقیق، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی مناسب را ثبت می‌کند. عملکرد حالت پرتره و عکاسی ماکرو نیز در این گوشی خوب است.

    در قلب تپنده این گوشی چیپست ۱۲ نانومتری MediaTek Helio P35 با پردازنده ۸ هسته‌ای قرار دارد که تا ۴ گیگابایت رم و تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می‌کنند. اگر هم این فضا برای شما کافی نیست، می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه microSD فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان را تا ۱ ترابایت ارتقا دهید. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی می‌تواند تا ۲ روز شارژدهی داشته باشد و با سرعت ۱۵ واتی به سرعت شارژ شود.

    نقاط قوت

    • عمر باتری مناسب
    • نمایشگر بزرگ با کنتراست عالی
    • جک ۳.۵ میلی‌متری و اسلات کارت microSD
    • عملکرد خوب دوربین در روز

    نقاط ضعف

    • سرعت شارژ حداکثر ۱۵ واتی
    • عملکرد نه چندان خوب دوربین سلفی
    • صدای ضعیف اسپیکرها

    گلکسی A02s

    گوشی سامسونگ گلکسی A02s
    گلکسی A02s – بهترین گوشی های سامسونگ

    آخرین گوشی سامسونگ که در این مطلب به آن نگاهی اجمالی خواهیم داشت، گلکسی A02s به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در میان گوشی‌های اقتصادی بازار قرار می‌گیرد.

    سامسونگ برای طراحی این گوشی اقتصادی از زبان طراحی همیشگی خود استفاده کرده است و نکته جدیدی در نحوه قرارگیری دوربین‌ها یا دیگر موارد وجود ندارد. اما با برخی خلاقیت‌ها از قبیل ایجاد خطوط مورب بر روی پنل پشتی این گوشی، سعی در جذابیت هرچه بیشتر این محصول اقتصادی داشته است. فریم جانبی و پنل پشتی هر دو پلاستیکی هستند و با این برچسب قیمتی، انتظاری جز این هم نمی‌توان از این گوشی داشت. این گوشی اقتصادی کمی ضخیم به نظر می‌رسد و ضخامت ۹.۱ با وزن ۱۹۶ گرمی کمی باعث سنگینی و بزرگ بودن آن شده است.

    صفحه نمایش این گوشی سامسونگ ۶.۵ اینچی با پنل PLS IPS است که در حدود ۸۲ درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن تصویر HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر اینج هم مشخصات قابل قبولی برای یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آیند و نمایشگر این گوشی می‌تواند نیازهای روزمره و سبک را برطرف کند.

    برای این محصول ارزان‌قیمت، سامسونگ سراغ تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ رفته است که لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دارد. این تراشه میزبان یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثر ۱.۸ گیگاهرتز برای هر هسته است. به همراه این پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی Adreno 506 نیز قرار دارد. برای انتخاب حافظه داخلی و رم، ترکیب‌های از حافظه داخلی ۱۶ گیگاباتی با رم ۱ تا حافظه داخلی ۶۴ با رم ۴ گیگابایتی وجود دارند.

    دوربین اصلی این گوشی سه‌تایی است. اما نباید انتظار یک دوربین سه‌گانه بسیار باکیفیت را از آن داشت و گلکسی A02s فقط نام یک دوربین سه‌تایی را یدک می‌کشد. دوربینی که به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌شود، ۱۳ مگاپیکسلی با لنز عریض است که قابلیت فوکوس خودکار دارد. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین ماکرو و حسگر تشخیص عمق تصویر موجود هستند. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است که فقط برای عکاسی قابل استفاده است و امکان فیلم‌برداری با آن نیست.

    باتری این گوشی سامسونگ هم مانند دیگر گوشی‌های اقتصادی این برند با بهبود مواجه شده است و ظرفیت بیشتری را نسبت به نسل قبل خود دارد. باتری گلکسی A02s ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که می‌تواند یک و نیم تا دو روز را با یک بار شارژ کامل دوام بیاورد. برای شارژ صد در صدی این باتری با استفاده از شارژر ۱۵ واتی داخل جعبه، چیزی حدود دو ساعت زمان نیاز است.

    نقاط قوت

    • صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی
    • طراحی زیبا پنل پشتی
    • پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
    • شارژ دهی خوب باتری

    نقاط ضعف

    • نبود حسگر اثرانگشت
    • قدرت سخت افزاری نه چندان خوب
    • دوربین ماکرو بی‌کیفیت

    مطلب مرتبط: بررسی گلکسی A02s: کهکشانی ارزان قیمت!

    ۸ دیدگاه


    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    یک‌سال‌گوشی‌A02s جهانیFD دارم‌وکاملاًراضی‌ام‌ازش‌کم‌‌‌تعریف‌ میشود‌ولی‌زیاد‌تعریف‌‌هیچ‌وقت‌‌ نشده‌‌‌‌؛پیشنهاد‌نمیکنم‌چون‌حساب‌و‌غلق‌خآصی‌دارد‌‌وچند‌نوع‌دارد‌،‌ولی‌در‌کل‌تما‌شائی‌است‌‌وپردازنده‌اش‌،سخت‌ افزاری‌که‌ میگند‌خوب‌نیست‌کلاً‌اشتباه‌گفتند‌،‌سیستم‌خودکار‌مراعات‌‌کردن‌و‌خوب‌ پیش‌رفتن‌اش‌‌،وتنظیماتش‌‌باور‌نکردنی‌وفول‌است‌‌(جادوی‌پیشرفته‌)زیاد‌ گوشی‌سامسونگ‌دا‌شتم‌این‌چیز‌ دیگه‌در‌امده‌‌است‌،فقط‌برای‌‌هر‌کسی‌خوب‌شاید‌در‌نیاید!با‌ارزوی‌موفقیت‌شما‌

    سلام.
    در گوشی های سامسونگ a52خیلی خوبه و اثر انگشت سریع و داغ نمی کنه.باتریش خیلی خوبه فقط کمی5جی گرون تره باتریش ۵۰۰نه۴۵۰.همه جوره خوبه.
    بهترین برنامه باز می‌کند برای فیلم برداری خوبه،سبک و ضد ضربه،همه جورهa52تو سامسونگ خوبه،a70به بالا خوبه و کیفیت خوبی دارند.

    سلام
    خسته نباشید
    گوشی a۳۰s به‌عنوان گوشی اصلی ارزش خرید دارد؟ بدی هایش چیست؟ لطفاً راهنمایی کنید.

    یک سوال چرا هیچ جا از سریsبحثی نمیکنن دلیلش چیه زیاد گرون هستن یا خوب نیستن

    خوب بود ولی به نظر من سامسنگ a03s و سامسنگ a22 و a21s گوشی مقرون به صرفه هستند

    A21sگوشی خوبیه ولی خیلی صفحه نمایش بی کیفیتی داره ارزش خرید نداره. به جای a21 میتونید a22 بخرین

    سلام
    به نظم این سایت خوب درمورد گوشی ها گفته بود ولی یه سوال
    شما تو متن گفته بودید۱۰تا گوشی معرفی می کنید نه ۸ تا
    و یه سوال دیگه ایا a21sهم جز این گوشی ها هست ؟؟؟؟؟؟؟

    سایمان دیجیتال
    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱۶:۰۲

    سلام دوست عزیز
    گلکسی A21s در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در دنیا است. در زمان تالیف این متن هنوز از این گوشی رونمایی نشده بود.

    مطالب بیشتر

    بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

    گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

    محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

    راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

    از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

    محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

    بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

    پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

    راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

    در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

    محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

    راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

    میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

    محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

    در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

    محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

    معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

    انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

    پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

    نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

    سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

    معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

    شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

    ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

    معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

    راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

    کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

    معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱