راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا همه‌ی تبلت‌های پرچم‌دار بازار، مناسب ما هستند؟ بهتر است با ویژگی‌ها و کاربردهای هرکدام از این تبلت‌ها بیشتر آشنا شویم تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشیم؛ پس اگر قصد خرید تبلت دارید، در ادامه مقاله بهترین تبلت های پرچمدار همراه سایمان دیجیتال باشید.

پیش از خرید یک تبلت پرچمدار، ابتدا باید تکلیف خودتان را مشخص کنید و ببینید بین اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز ترجیح‌تان کدام است تا انتخاب به‌مراتب راحت‌تری داشته باشید؛ اما اگر هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اید، در این مقاله با بهترین تبلت‌های اندرویدی، بهترین تبلت های اپل (iOS) و بهترین تبلت های ویندوزی آشنا خواهید شد و اگر تردیدی در تصمیم خود دارید، احتمالاً بعد از خواندن این مقاله، خواهید دانست که کدام تبلت مناسب شما است.

با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان تبلت‌ها تغییر کردند و در حال حاضر ماهیت خود را از گوشی‌های هوشمند بزرگ به لپ‌تاپ‌هایی سبک و قابل حمل تبدیل کرده‌اند. به بیان بسیار ساده تبلت‌ها قبلا در دنیای گوشی‌ها بودند و در حال حاضر سعی می‌کنند تا در دنیای لپ تاپ‌ها باشند که با نگاه کردن به تجهیزات تبلت‌ها شامل کیبورد و موس و … به سادگی می‌توان به این موضوع پی برد.

از طرفی اندازه تبلت‌ها هم بسیار بزرگ‌تر از قبل شده و حالا 10 الی 13 اینچ یک اندازه عادی به حساب می‌آید. شرکت‌های مختلف همچنین با قابلیت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا کاربران را قانع کنند که تبلت‌شان می‌تواند در نقش یک لپ تاپ کارآمد و سبک ظاهر شود، به عنوان مثال سامسونگ قابلیت Dex Mode را برای تبلت‌های جدید خود در نظر گرفته که محیط اندروید را به ویندوز شبیه می‌کند؛ در ادامه لیستی از بهترین تبلت‌ های پرچمدار بازار را به شما ارائه می‌کنیم.

بهترین تبلت های پرچمدار اندروید

گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ

گلکسی تب S8 Ultra، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تبلتی است که سامسونگ تاکنون ساخته و اینک یکی از بهترین تبلت های پرچمدار اندروید در بازار نیز هست. این تبلت اندرویدی با نمایشگر ۱۴.۶ اینچی Super AMOLED خودش حتی از بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار هم بزرگ‌تر است. این نمایشگر رزولوشن ۲۹۶۰x۱۸۴۸ پیکسلی داشته و نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی را هم ارائه می‌کند.

گلکسی تب اس 8 اولترا – بهترین تبلت های پرچمدار اندروید

از همه مهم‌تر، برای نخستین بار در یکی از تبلت‌های سامسونگ شاهد استفاده از نمایشگری با طراحی ناچ هستیم که باعث شده فریم دور قاب بسیار باریک باشد. سامسونگ در زیر این نمایشگر هم از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال استفاده کرده است. این تبلت از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌توانید یادداشت‌برداری کرده یا آثار هنری دیجیتال خلق کنید. چهار اسپیکر استریو که توسط شرکت AKG تیونینگ شده، تکمیل کننده‌ی امکانات چندرسانه‌ای این تبلت پرچمدار است. تبلت S8 اولترا سامسونگ ضخامت ناچیز ۵.۵ میلی‌متری دارد و وزن ۷۲۶ گرمی را برای نسخه Wi-Fi و وزن ۷۲۸ گرمی را برای نسخه 5G ارائه می‌کند.

اما در بخش دوربین هم این تبلت دست کمی از گوشی‌های هوشمند ندارد. در ناچ بالای نمایشگر، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که یکی از آن‌ها واید و دیگری اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای است. شما می‌توانید با این دوربین ویدیوهای 4K بگیرید. در پشت گوشی هم دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی + ۶ مگاپیکسلی اولترا واید قرار گرفته است. جنس بدنه‌ی این تبلت تماماً از آلومینیوم است که باعث شده آن استحکام خوبی پیدا کند.

گلکسی تب S8 Ultra – بهترین تبلت های پرچمدار اندروید

در قلب تپنده این تبلت، قدرتمندترین چیپست اندرویدی بازار یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نهفته است که ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگ رم و ۱۲۸،۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه microSD آن را همراهی می‌کنند. این تبلت همچنین اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 را ارائه می‌کند و از یک باتری غول پیکر ۱۱،۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که خودش با توان ۴۵ واتی شارژ می‌شود. در نهایت باید به پشتیبانی از Wi-Fi 6E و نسل پنجم اینترنت موبایل (5G) توسط این تبلت اشاره کرد.

نقاط قوت و ضعف گلکسی تب اس 8 اولترا

نقاط مثبت

  • طراحی دل‌پذیر و باکیفیت
  • نمایشگر ناچ ۱۴.۶ اینچی Super AMOLED با نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی
  • قلم S Pen داخل جعبه تبلت
  • دوربین سلفی دوگانه در جلو
  • تجربه کاربری روان و خوب با One UI 4.1

نقاط منفی

  • وزن زیاد و سختی حمل تبلت
  • قیمت بسیار بالا

گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

اگر به یک تبلت پرچمدار با برند سامسونگ نیاز دارید ولی نمی‌خواهید به اندازه خرید مدل گلکسی تب اس ۸ اولترا هزینه کنید، سامسونگ به شما دو مدل اس ۸ و اس ۸ پلاس را پیشنهاد می‌کند. این دو مدل، تبلت‌هایی توانمند با امکاناتی شایسته هستند که باعث می‌شود ارزش خرید بالایی پیدا کنند. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو، اندازه نمایشگر آن‌هاست. این نمایشگر در مدل اصلی ۱۱ اینچی و در مدل پلاس ۱۲.۴ اینچی است.

گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس – بهترین تبلت های پرچمدار اندروید

هر دو این تبلت‌ها مثل نسخه اولترا از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرند و به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم مجهز هستند. رنگ‌بندی آن‌ها نیز شامل نقره‌ای، طلایی/صورتی و گرافیتی می‌شود.

نمایشگر ۱۱ اینچی نسخه معمولی از نوع LTPS TFT با رزولوشن ۲۵۶۰x ۱۶۰۰ پیکسل است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. در آن سمت مدل پلاس به یک نمایشگر بزرگ‌تر و بهتر ۱۲.۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۲۸۰۰x۱۷۵۲ پیکسل مجهز است که آن هم نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. یکی از تفاوت‌های این دو مدل با نسخه اولترا، طراحی ساده و نبود هیچگونه ناچ یا حفره در بالای نمایشگر آن‌ها است.

از آنجا که گلکسی تب S8 به یک نمایشگر LCD مجهز شده، بنابراین حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی آن قرار دارد. اما نمایشگر OLED روی گلکسی تب +S8 به سامسونگ اجازه داده حسگر اثر انگشت را درون صفحه قرار دهد. دوربین سلفی این دو تبلت ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولترا واید است که عکس‌های عریضی را ثبت می‌کند. در پشت قاب آن‌ها نیز دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ۶ مگاپیکسلی اولترا واید حضور دارد. چهار اسپیکر استریو با برند AKG و عرضه قلم هوشمند S Pen همراه با تبلت به همراه پشتیبانی از اینترنت 5G، از دیگر امکانات بهترین تبلت های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۲ است.

گلکسی تب S8 – بهترین تبلت های پرچمدار اندروید

ضخامت و وزن این دو دستگاه هم ایده‌آل است. نسخه معمولی S8 از ضخامت ۶.۳ میلی‌متری و وزن ۵۰۳ گرم برای مدل Wi-Fi یا ۵۰۷ گرم برای مدل 5G برخوردار است، در حالی که ضخامت نسخه پلاس آن ۵.۷ میلی‌متر و وزن آن هم ۵۶۷ برای مدل Wi-Fi یا ۵۷۲ گرم برای مدل 5G است.

شما می‌توانید تبلت اس ۸ و اس ۸ پلاس را با ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگ حافظه با پشتیبانی از کارت حافظه microSD تهیه کنید. این دو اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. ظرفیت باتری مدل معمولی نیز ۸،۰۰۰ و مدل پلاس ۱۰،۰۹۰ میلی‌آمپر ساعت است که هر دو با توان ۴۵ واتی به سرعت شارژ می‌شوند.

نقاط قوت و ضعف گلکسی تب اس 8 و اس 8 پلاس

نقاط مثبت

  • نمایشگر باکیفیت ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED (در نسخه پلاس)
  • مجهز به قدرتمندترین چیپست اندرویدی بازار
  • قلم S Pen داخل جعبه گوشی
  • شارژدهی بالای باتری
  • ضخامت ناچیز و وزن مناسب
  • بهترین تجربه کاربری اندرویدی با One UI 4.1

نقاط منفی

  • استفاده از پنل IPS در نسخه معمولی
  • فقدان حسگر اثر انگشت درون صفحه در نسخه معمولی

گلکسی تب اس 7 سامسونگ

جدیدترین تبلت‌های پرچمدار سامسونگ در دو نسخه تب اس 7 و اس 7 پلاس معرفی شدند که در مطلب مقایسه تب اس ۷ با تب اس ۷ پلاس: دوقلوهای ناهمسان به مقایسه‌ی آن‌ها با هم پرداخته‌ایم. تب اس 7 به نسبت تب اس 6 در اکثر قسمت‌ها پیشرفت داشته که در ادامه به طور کامل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تب اس 7 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
تب اس 7 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

در بخش طراحی عملا همان طراحی را شاهد هستیم و اتفاق خاصی رخ نداده است، البته که وزن این دستگاه حدود 500 گرم است که در مقایسه با تب اس 6 حدود 80 گرم بیشتر شده و ضخامت آن هم از 5.7 به 6.3 میلی متر رسیده است. این تبلت هم خوشبختانه از قلم پشتیبانی می‌کند و سامسونگ آن را به همراه محصول ارائه می‌کند.

سازنده کره‌ای در بخش نمایشگر این تبلت هم پیشرفت داشته و هم به نوعی پسرفت! پیشرفت از آن جهت است که حالا این صفحه نمایش 11 اینچی از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود تجربه‌ی خیلی بهتری هنگام کار با آن داشته باشید. این نمایشگر از HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. اما قسمت پسرفت آن (که شاید خیلی هم البته مهم نباشد) استفاده از پنل IPS به جای پنل امولد تب اس 6 می‌باشد. در واقع کیفیت نمایشگر تب اس 6 را می‌توان بهتر دانست اما قطعا هنگام کار با نمایشگر تب اس 7 به دلیل نرخ نوسازی 120 هرتزی لذت بیشتری خواهید برد.

در بخش سخت افزاری سامسونگ تبلت خود را به قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدارگون 865 مجهز کرده که می‌تواند از پس تمام کارهای موجود به خوبی بربیاید (البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر قوی‌ترین تراشه کوالکام اسنپدارگون 888 می‌باشد، اما در زمان عرضه محصول نسخه 865 بهترین نسخه موجود بوده است و همچنان هم توان بسیار زیادی دارد).

این مجموعه سخت افزاری را 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا از نظر ذخیره سازی اطلاعات و باز کردن چند برنامه در کنار هم با مشکل مواجه نشوید. با وجود پشتیبانی این تبلت از کارت حافظه می‌توانید به کمک کارت حافظه ظرفیت آن را افزایش دهید.

دوربین‌های این تبلت همان اعداد و ارقام تب اس 6 را دارند. سامسونگ برای این که تبلت پرچمدار خود را مدت زمان بیشتری سرپا نگه دارد به سراغ یک باتری با ظرفیت 8000 میلی آمپر ساعت رفته است که با وجود نمایشگر بزرگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی و سخت افزار قدرتمند عملکرد خوبی دارد و می‌تواند شما را 1 روز کامل همراهی کند. برای این محصول شارژ سریع 45 واتی هم در نظر گرفته شده که در مقایسه با نسل قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید.

در آخر گلکسی تب اس 7 از حسگر اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور بهره می‌برد و مانند نسل قبل اسپیکرهای آن چهارگانه و توسعه داده شده توسط AKG هستند که کیفیت و بلندی صدای بسیار خوبی دارند. شایان ذکر است که این محصول هم از قابلیت Dex Mode پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت و ضعف گلکسی تب اس ۷ سامسونگ

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • اسپیکر قدرتمند با صدای شفاف و بیس عمیق
  • عملکرد بسیار خوب سخت افزاری
  • قلم S Pen در داخل جعبه
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط منفی

  • استفاده از پنل IPS به‌جای پنل آمولد
  • اندروید در تبلت‌ها به خوبی IpadOs نیست

گلکسی تب اس 7 پلاس سامسونگ

این محصول در واقع نسخه گران قیمت‌تر تب اس 7 می‌باشد و در برخی‌ از بخش‌ها با آن تفاوت دارد و در دیگر بخش‌ها مشخصاتی کاملا یکسان را مشاهده می‌کنیم.

تب اس 7 پلاس در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
تب اس 7 پلاس | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

یکی از بنیادی‌ترین تفاوت‌ها در نوع پنل صفحه نمایش می‌باشد، چرا که تب اس 7 از پنل IPS استفاده می‌کند، در حالی که تب اس 7 پلاس از پنل سوپر آمولد بهره می‌برد که کنتراست بهتری دارد و رنگ مشکی را هم با عمق به مراتب بیشتری به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر اندازه‌ی بزرگ‌تری هم دارد و از 11 اینچ در تب اس 7 به 12.4 در تب اس 7 پلاس رسیده است. نمایشگر این تبلت از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند تا یک صفحه نمایش عالی را به روی این محصول داشته باشیم.

یکی دیگر از تفاوت‌ها به نرخ تأخیر قلم برمی‌گردد که در تب اس 7 حدود 26 میلی ثانیه و در تب اس 7 پلاس 9 میلی ثانیه می‌باشد. این موضوع شاید در استفاده روزمره خیلی واضح نباشد، اما معنی آن این است که نوشتن با قلم به روی نمایشگر تب اس 7 پلاس حس روان‌تر و بهتری به شما منتقل می‌کند و زمانی که به روی نمایشگر آن چیزی می‌نویسید، حس نوشتن به روی کاغذ به شما دست می‌دهد.

تفاوت آخر هم در ظرفیت باتری است، جایی که 8000 میلی آمپر ساعت تب اس 7 به 10090 میلی آمپر ساعت در تب اس 7 پلاس افزایش پیدا کرده و به همین سبب مقداری هم شارژ دهی بهتری را شاهد هستیم.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب
  • نمایشگر بسیار خوب سوپر آمولد
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • اسپیکر قدرتمند با صدای شفاف و بیس عمیق
  • عملکرد بسیار خوب سخت افزاری
  • قلم S Pen در داخل جعبه با تأخیر 9 میلی ثانیه
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط منفی

  • اندروید در تبلت‌ها به خوبی iPadOS نیست

پیشنهاد مطالعه: مقایسه آیپد پرو (۱۲.۹) با اس ۷ پلاس: جدال بزرگان

شیائومی پد ۵

شیائومی پس از سال‌ها، امسال تصمیم گرفت که حضور فعال‌تری در بازار تبلت‌های هوشمند داشته باشد و با معرفی دو تبلت پرچمدار شیائومی پد ۵ و شیائومی پد ۵ پرو، رقابت را به دسته تبلت‌های اندرویدی پرچم‌دار بازگرداند. شیائومی پد سری ۵ ابتدا به همراه میکس ۴ در چین رونمایی شد و سپس در رویداد معرفی شیائومی ۱۱تی، تنها شیائومی پد ۵ به‌صورت جهانی عرضه شد.

Xiaomi Pad 5 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

این تبلت که ۵۱۱ گرم وزن دارد از قلم استایلوس شیائومی پشتیبانی می‌کند که باید به‌صورت جدا تهیه کنید. پد ۵ دارای فریم فلزی، قاب پشتی پلاستیکی و نمایشگر ۱۱ اینچی شیشه‌ای است. این نمایشگرِ IPS LCD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، محتوای HDR10 و دالبی ویژن را پشتیبانی می‌کند و رزولوشن آن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است. نسبت تصویر۱۶ به ۱۰ و تراکم پیکسل نیز ۲۷۴ پیکسل‌براینچ برای نمایشگر می پد ۵ درنظر گرفته شده است.

سخت‌افزار و باتری شیائومی پد ۵

از مشخصات برجسته شیائومی پد ۵ می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ در کنار ۶ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 اشاره کرد. شیائومی در این تبلت خود به باتری ۸۷۲۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۳ وات بسنده کرده است؛ البته در نسخه گلوبال شارژر ۲۲.۵ وات داخل جعبه وجود دارد و در نسخه‌ی چین تنها مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری به USB-C در داخل جعبه‌ی می پد ۵ یافت می‌شود.

نرم‌افزار می پد ۵

نکته مهم در مورد شیائومی پد ۵ سیستم عامل آن است؛ این تبلت از اندروید نسخه ۱۱ با پوشش MIUI 12.5  استفاده می‌کند و ظاهراً شیائومی رابط کاربری‌اش را چندان برای تبلت‌هایش بهینه نکرده است و هیچ ویژگی اضافه‌ای برای این پد هوشمند ندارد؛ اما شما می‌توانید با تهیه‌ی قلم هوشمند و کاور مغناطیسی کیبورد که از لوازم جانبی مخصوص می پد ۵ محسوب می‌شوند، تجربه‌ای نسبتاً حرفه‌ای با این تبلت شیائومی داشته باشید.

نقاط مثبت و منفی شیائومی پد ۵

مزایا

  • طراحی زیبا و وزن کم
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز با کنتراست خوب و روشنایی مناسب
  • ۴ اسپیکر بسیار خوب با پشتیبانی از دالبی اتمس
  • طول عمر باتری خوب
  • عملکرد خوب و پایدار پردازنده
  • کفیت عکس و فیلم قابل قبول
  • پشتیبانی از قلم هوشمند
  • MIUI به‌صورت سریع و روان اجرا می‌شود

معایب

  • قلم هوشمند به صورت جدا و با قیمت ۹۹ یورو (گران) باید خریداری شود
  • عدم پشتیبانی از سیم‌کارت و نداشتن GPS
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • نداشتن حسگر تشخیص اثر انگشت
  • سرعت شارژ معمولی و عرضه با شارژر ۲۲.۵ وات

شیائومی پد 5 پرو

شیائومی پد ۵ پرو در  دو نسخه وای‌فای و 5G رونمایی شده است و فعلاً فقط در بازار چین موجود است؛ اما به‌عنوان یکی از تبلت های پرچمدار اندرویدی در فهرست ما جای گرفته است که تفاوت‌هایی با شیائومی پد ۵ دارد.

ابتدا باید بگوییم که تجربه‌ی کلی این سه تبلت به‌مانند هم است و حتی در نمایشگر، پشتیبانی از قلم هوشمند، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل، نرم‌افزار و به‌صورت حدودی وزن با یکدیگر اشتراک دارند؛ پس از تکرار این موارد در توضیحات شیائومی پد ۵ پرو اجتناب می‌کنیم و می‌توانید در قسمت توضیحات شیائومی پد ۵ آن‌ها را بخوانید.

Xiaomi Pad 5 Pro | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

از امکانات و ویژگی‌هایی که مختص نسخه پرو شیائومی پد ۵ است، می‌توان به پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸۷۰ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۵ مگایپکسلی در نسخه ۵جی و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و عمق‌سنج ۵ مگاپیسکلی در نسخه وای‌فای، ۸ اسپیکر  استریو، GPS و باتری ۸۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۶۷ وات اشاره کرد؛ همچنین به جز ظرفیت‌های موجود در نسخه پایه، یک مدل با ۸گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه‌داخلی در  نسخه پرو موجود است.

سیم‌کارت قابل استفاده در این تبلت از نوع نانو سیم است. شیائومی پد ۵ پرو در ارزان‌ترین حالت خود با قیمت حدودی ۳۳۰ یورو در بازار چین قابل خریداری است. لوازم جانبی نسخه پرو با نسخه پایه نیز مشترک هستند.

نقاط قوت و ضعف شیائومی پد ۵ پرو

مزایا

  • طراحی زیبا، باریک و سبک
  • پشتیبانی از قلم هوشمند
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز بسیار خوب با روشنایی حداکثری ۶۰۰ نیت
  • طول عمر باتری خوب
  • عملکرد خوب و پایدار پردازنده
  • کفیت عکس و فیلم قابل قبول
  • ۴ جفت اسپیکر استریو بسیار قدرتمند
  • MIUI به‌صورت سریع و روان اجرا می‌شود

معایب

  • عرضه بدون شارژر، کابل شارژر و قلم هوشمند
  • عرضه محدود به بازار چین و نداشتن نسخه جهانی
  • عدم استفاده از قدرتمندترین پردازنده اسنپدراگون مانند اسنپدراگون ۸۸۸ یا اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس
  • عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • عدم پشتیبانی از HDMI

لنوو پد پرو ۲۰۲۱

اگر نام لنوو را بیشتر در زمینه تبلت‌های اقتصادی و با مدل‌های M7، M8 و M10 شنیده‌اید، بهتر است با لنوو پد پرو که یک تبلت پرچمدار از این شرکت چینی است آشنا شوید. در ماه مه ۲۰۲۱ مصادف با خرداد ۱۴۰۰، لنوو ۴ تبلت معرفی کرد که یکی از آن‌ها لنوو پد پرو بود که درکنار قیمت معقولی که دارد از امکانات خوبی بهره می‌برد.

Lenovo Pad Pro 2021 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

این تبلت نیز مانند یوگا تب ۱۳ لنوو از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ قدرت می‌گیرد؛ اما تفاوت عمده‌ای که پد پرو با یوگا تب ۱۳ دارد، در نمایشگر آن‌ها است. برخلاف یوگا تب ۱۳،‌ در نمایشگر پد پرو ۲۰۲۱ از پنل OLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده شده است. اندازه این نمایشگر ۱۱.۵ اینچ و رزولوشن آن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر لنوو پد پرو می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 اشاره کرد؛ همچنین بیشینه روشنایی آن نیز به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

این تبلت بسیار باریک و سبک است (۵.۸ میلی‌متر ضخامت و ۴۸۵ گرم وزن)؛ اما ظرفیت باتری مناسبی دارد که به ۸۶۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و برای ۱۵ ساعت تماشای محتوا کاربر را همراهی می‌کند؛ همچنین این باتری با با یک شارژر ۲۰ وات شارژ می‌شود.

به‌جز پردازنده قدرتمند، این تبلت از  ۶ گیگ رم (LPDDR5) و ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی (UFS 3.1) نیز بهره می‌برد. از امکانات دیگر این تبلت، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسل (زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای)، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ToF برای تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت در فریم میانی، ۴ اسپیکر استریو JBL با مجموع توان خروجی ۶ وات و پشتیبانی از دالبی اتموس را می‌توان نام برد.

نقاط قوت و ضعف لنوو پد پرو

مزایا

  • نمایشگر ۹۰ هرتز OLED
  • قیمت مناسب
  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰
  • اسپیکرهای بسیار قدرتمند
  • طراحی زیبا و ظریف
  • کیفیت ساخت بالا
  • عرضه با اندروید ۱۱

معایب

  • سرعت شارژ پایین ۲۰ وات
  • عرضه تنها در یک ظرفیت ۶/۱۲۸
  • عدم پشتیبانی از سیم‌کارت و GPS
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

لنوو یوگا تب ۱۳

یوگا تب ۱۳ یکی دیگر از تبلت های پرچمدار  لنوو در سال ۲۰۲۱ است که وزن آن ۸۳۰ گرم و همچنین قاب پشتی و فریم آن نیز از آلومینیوم تشکیل می‌شود. این تبلت یک نگهداره از جنس استیل به روی خود دارد و از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند.

Lenovo Yoga Tab 13 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

نمایشگر ۱۳ اینچی IPS LCD با پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن، اندروید ۱۱، پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰، ۸گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو JBL و باتری ۱۰۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر امکانات لنوو یوگا تب ۱۳ به‌شمار می‌روند.

نکته قابل توجه درمورد این تبلت متفاوت لنوو، بهره‌مندی از درگاه میکرو HDMI است که قابلیت استفاده به‌عنوان یک نمایشگر را ممکن می‌کند؛ همچنین هیچ دوربینی در پشت این تبلت قرار ندارد و خبری از نسخه‌ی غیر وای‌فای در یوگا تب ۱۳ لنوو نیست.

نقاط قوت و ضعف لنوو یوگا تب ۱۳

مزایا

  • نمایشگر خوب
  • عملکرد عالی
  • طول عمر باتری زیاد
  • قابلیت استفاده به عنوان نمایشگر با داشتن درگاه میکرو HDMI
  • پشتیبانی از قلم هوشمند اکتیو پن ۲ لنوو

معایب

  • طراحی حجیم و عجیب
  • نبود دوربین در قاب پشتی
  • دارای کاربردهای محدود در کنار قیمت گران
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

هواوی میت پد ۱۱ نسخه ۲۰۲۱

هنگامی که هواوی زیر بار فشارها و تحریم‌های آمریکا، کاهش فروش بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کرد، به فکر ساخت سیستم عامل دیگری برای خلاصی از  اندروید و رفع نیازهایش به گوگل بود. هارمونی اواس حاصل این تلاش هواوی است که به‌صورت رسمی در مراسم معارفه‌اش رونمایی شد.؛ در این مراسم از چند تبلت تحت سیستم عامل هارمونی نیز پرده برداشته شد که میت پد ۱۱ تنها یکی از آن‌هاست.

Huawei MatePad 11 2021 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

میت پد ۱۱ نسخه ۲۰۲۱، با امکاناتی که دارد می‌تواند جزو بهترین تبلت های پرچمدار قرار بگیرد؛ اما آن‌را باید جزو کدام دسته از تبلت‌ها حساب کرد؟ آیا این یک تبلت اندرویدی است؟ رسالت هواوی هنگام عرضه این سری از تبلت‌های پرچمدارش مقداری سنگین‌تر از گذشته بود؛ چراکه نیاز داشت تا اثبات کند این تبلت‌های آسیایی تحت سیستم عامل هارمونی اواس به‌خوبی دیگر تبلت‌های کشورهای همسایه یا حتی انواع آمریکایی‌اش، کار می‌کند و نیازی به اندروید و برنامه‌های گوگل ندارد. دیگر اینکه باید با جلب اعتماد دوباره کاربران، می‌توانست با بهترین تبلت‌های بازار رقابت کند.

باید بگوییم که میت پد 11 مدل ۲۰۲۱ با امکاناتی نظیر نمایشگر LCD ۱۰.۹۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۲۷۶ پیکسل‌براینچ، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۸ مگاپیکسلی، سیستم عامل هارمونی ۲ و باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۲.۵ وات توانسته یک مجموعه‌ی خوب و قابل اعتنا از ویژگی‌ها را کنار هم جمع کند.

نقاط قوت و ضعف میت پد ۱۱ مدل ۲۰۲۱

مزایا

  • کیفیت ساخت خوب
  • نمایشگر LCD ۱۲۰ هرتزی با روشنایی قابل قبول
  • طول عمر باتری خوب
  • ترکیب خوب و کارامد با لوازم جانبی نظیر، کیبورد، ماوس و M-Pencil هواوی
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD
  • هارمونی اواس با ویژگی‌های خوبی برای تبلت بهینه شده است

معایب

  • بااینکه هارمونی اواس خوب کار می‌کند؛ اما پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی ندارد
  • نداشتن فیس آیدی و تاچ آیدی
  • تبلیغات آزاردهنده اپ‌گالری
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • عملکرد محدود هنگام کاربری در حالت مولتی اسکرین
  • فاقد پلی استور گوگل و سرویس‌های گوگل

هواوی میت پد پرو ۱۰.۸ نسخه ۲۰۲۱

تبلت‌های جدید هواوی که تحت سیستم عامل هارمونی کار می‌کنند، چیزی شبیه به تجربه‌ی تبلت‌های اندرویدی در اختیار کاربران قرا می‌دهد و نمی‌توان از آن به عنوان یک سیستم عامل مستقل که برنامه‌ها و کاربران گسترده‌ای دارد، یاد کرد؛ پس تبلت‌های هواوی را اجالتاً در دسته‌ی تبلت‌های اندرویدی در نظر می‌گیریم.

میت پد پرو ۱۰.۸ هواوی شباهت‌های زیادی با میت پد ۱۱ دارد؛ این دو تبلت که از بهترین تبلت های پرچمدار هوآوی محسوب می‌شوند، در نرم‌افزار  و پشتیبانی از قلم هواوی گرفته تا دوربین و اسپیکر و باتری کاملاً یکسان هستند.

MatePad Pro 10.8 2021 Huawei | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

اگر بخواهیم از تکرار نقاط مشترک بگذریم، می‌توان در میت پد پرو ۱۰.۸ مدل ۲۰۲۱ به امکانات و ویژگی‌هایی مانند، نمایشگر ۱۰.۸ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۶۰۰×۲۵۶۰ و حداکثر روشنایی ۵۴۰ نیت، پشتیبانی از سیم‌کارت، پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰، ۸ گیگ رم به‌همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی جانبی از نوع UFS 3.1 و شارژ سریع ۴۰ وات اشاره کرد؛ همچنین فریم و قاب پشتی این تبلت آلومینیومی هستند و وزن آن نیز معادل ۴۶۰ گرم است.

نقاط قوت و ضعف میت پد پرو ۱۰.۸ مدل ۲۰۲۱

مزایا

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • خوش‌دست و سبک
  • عملکرد سریع و روان
  • نمایشگر با روشنایی خوب و وضوح بالا
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • تجربه‌ی بسیار خوب طراحی و نوشتن با قلم هواوی
  • هارمونی اواس با ویژگی‌های خوبی برای تبلت بهینه شده است
  • طول عمر باتری بسیار خوب
  • ارزان‌ترین نسخه با رم ۸ گیگ و حاظفه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی

معایب

  • بااینکه هارمونی اواس خوب کار می‌کند؛ اما پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی ندارد
  • کارت حافظه‌ی جانبی از نوع کم‌یاب و گران نانو مموری
  • تبلیغات آزاردهنده اپ‌گالری
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر
  • فاقد پلی استور گوگل و سرویس‌های گوگل

هواوی میت پد پرو ۱۲.۶ نسخه ۲۰۲۱

می‌رسیم به گل سرسبد تبلت‌های هواوی، میت پد پرو ۱۲.۶ مدل ۲۰۲۱ که از ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد و رقیبی برای گلکسی تب اس ۷ پلاس سامسونگ و آیپد پرو ۱۲.۹ مدل ۲۰۲۰ اپل است؛ اما توان رقابت با مدل‌های ۲۰۲۱ آیپد پرو اپل را ندارد.

MatePad Pro 12.6 2021| راهنمای خرید بهترین تبلت های پرچمدار

نمایشگر ۱۲.۶ اینچی OLED با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ حدود ۸۷٪ از قاب جلویی تبلت را گرفته است. این تبلت نیز مانند محصولات اخیر هواوی از هارمونی اواس بهره می‌برد و در دو نسخه‌ی وای‌فای و 5G روانه بازار شده است. در نسخه وای‌فای پردازنده کایرین 9000E کار گذاشته شده است و در نسخه 5G تراشه کایرین ۹۰۰۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. میت پد پرو ۱۲.۶ در نسخه‌های ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۴، ۱۲۸/۸ و ۵۱۲/۱۲ در دسترس خواهد بود.

از دیگر امکانات مدل ۲۰۲۱ بهترین میت پد پرو هواوی می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، اولترا واید و سلفی ۸ مگاپیکسلی، ۸ اسپیکر استریو، بلوتوث ۵.۲، وای‌فای ۶ و باتری ۱۰۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۴۰ وات اشاره کرد؛ همچنین این تبلت از سیم‌کارت و قلم هوشمند هواوی پشتیبانی می‌کند و ۶۰۹ گرم وزن دارد.

نقاط قوت و ضعف میت پد پرو ۱۲.۶ مدل ۲۰۲۱ هواوی

مزایا

  • طراحی بسیار زیبا با رنگ‌های مات.
  • طول عمر باتری و سرعت شارژ زیاد.
  • اسپیکرهای فوق‌العاده.
  • دوربین‌های خوب در مقیاس تبلت‌ها.
  • M-Pencil هواوی به‌خوبی کار می‌کند و یک رقیب جدی برای S-pen سامسونگ است.
  • هارمونی اواس با ویژگی‌های خوبی برای تبلت بهینه شده است.

معایب

  • بااینکه هارمونی اواس خوب کار می‌کند؛ اما پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی ندارد
  • نداشتن حسگر اثر انگشت
  • تبلیغات آزاردهنده اپ‌گالری
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • قلم هوشمند هواوی داخل جعبه عرضه نمی‌شود.
  • فاقد پلی استور گوگل و سرویس‌های گوگل
  • حالتی برای شبیه‌سازی لپ‌تاپ مانند نسخه‌های پیشین EMUI ندارد.

بهترین تبلت های پرچمدار اپل

آیپد ایر ۲۰۲۰ اپل

حرف از تبلت و راهنمای خرید تبلت های پرچمدار که باشد و وارد دنیای تبلت‌ها که بشویم بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید آیپدهای اپل را بهترین محصولات بازار بدانیم، محصولاتی که به دلیل هماهنگی بسیار عالی تراشه‌های اپل با iPadOS و برنامه‌های این سیستم عامل حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کنند و گذشته از این برنامه‌های این سیستم عامل در مقایسه با اندروید به روی نمایشگرهای بزرگ به مراتب بهتر عمل می‌کنند و حس بهتری به شما می‌دهند.

آیپد ایر 2020 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
آیپد ایر 2020 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

آیپد ایر 2020 طراحی بسیار زیبایی دارد و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این تبلت با طراحی ساده خود در اولین نگاه نظر شما را به خود جلب کرده و با توجه به کیفیت ساخت بالا حس محصولی گران قیمت را به شما منتقل می‌کند. وزن 460 گرمی و ضخامت 6.1 میلی متری این دستگاه هم اعداد خوبی برای یک تبلت با این اندازه به حساب می‌آیند.

از بخش طراحی که بگذریم، اپل برای این محصول یک نمایشگر 10.9 اینچی از نوع Liquid Retina IPS با رزولوشن 2360×1640 و تراکم پیکسلی 264 در نظر گرفته که حدود 81 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و از True-tone و Wide color gamut پشتیبانی می‌کند. همچنین روشنایی 500 نیتی این نمایشگر عملکرد خوب آن در محیط باز را تضمین می‌کند. تنها ایراد این نمایشگر را می‌توان نبود نرخ نوسازی 120 هرتزی بیان کرد که اپل آن را برای نسخه پرو نگه داشته است.

قسمت سخت افزاری آیپد ایر 2020 جایی است که به معنای واقعی با یک تبلت همه فن حریف و پرقدرت مواجه هستیم و اپل از جدیدترین تراشه‌ی خود یعنی A14 به روی این محصول استفاده کرده است. این تراشه 5 نانومتری همان تراشه‌ای است که در آیفون‌های سری 12 شاهد آن بودیم و قدرتی بسیار زیاد برای این دستگاه پدید آورده است. این محصول در دو نسخه 64 رم 4 و 256 رم 4 به بازار عرضه شده و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند، پس هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که نسخه مناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

در بخش دوربین شاهد لنز عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی هستیم که می‌تواند تا نهایت کیفیت 4K@60fps به ضبط ویدیو بپردازد. دوربین سلفی نیز سنسوری 7 مگاپیکسلی دارد و قاب جلویی دستگاه خودنمایی می‌کند.

آیپد ایر یک باتری 7606 میلی آمپر ساعتی دارد که به خوبی می‌تواند شما را یک روز کامل همراهی کند. شارژ این تبلت به کمک آداپتور 20 وات داخل جعبه حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان می‌برد که برای این حجم باتری عدد قابل قبولی می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های کلیدی این دستگاه می‌توان به حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکر استریو چهارگانه و پشتیبانی از قلم و کیبوردهای جدید اپل اشاره کرد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • اسپیکر قدرتمند
  • قدرت سخت افزاری بسیار عالی
  • لوازم جانبی بسیار کارآمد اپل برای آیپد  ایر
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • IpadOs و پشتیبانی چندین ساله اپل

نقاط منفی

  • نرخ نوسازی 60 هرتزی
  • نبود نسخه 128 گیگابایت
  • قیمت بالای لوازم جانبی
  • نبود قلم داخل جعبه

پیشنهاد مطالعه: مقایسه آیپد ایر 2020 و ایر 2019

آیپد پرو 2020 اپل

آیپد پرو 2020 در دو اندازه‌ی مختلف 11 و 12.9 اینچی به بازار عرضه شد که هیچ تفاوتی بین‌ آن‌‌ها وجود ندارد و تنها در بخش اندازه نمایشگر و اندازه باتری با هم متفاوت هستند. در ادامه ما به تشریح نسخه 12.9 اینچی می‌پردازیم.

آیپد پرو 2020 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
آیپد پرو 2020 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

طراحی ساده، ظریف، زیبا و با کیفیت! این‌ها اولین کلماتی هستند که پس از دیدن و در دست گرفتن آیپد پرو 2020 به آن‌ها فکر می‌کنید. این تبلت 641 گرم وزن و 5.9 میلی متر ضخامت داشته و مانند دیگر محصولات تا به این جای لیست تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده است (اگر تبلتی کوچک‌تر و سبک‌تر می‌خواهید باید نگاهی به آیپد پرو 2020 نسخه 11 اینچی داشته باشید).

شرکت آمریکایی در بخش نمایشگر بسیار خوب عمل کرده و به سراغ یک پنل 12.9 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2732×2048 رفته است که تراکم پیکسلی 265 را ارائه کرده و حدود 85 درصد از فضای جلویی را به تصرف خود درآورده است. این نمایشگر که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند تا 600 نیت روشن شود و همچنین اپل برای آن فناوری‌های True-tone و Wide color gamut را در نظر گرفته است.

در بخش سخت افزاری آیپد پرو 2020 عملا حرفی باقی نمی‌ماند و تراشه‌ی A12Z به قدری قوی است که قطعا نمی‌توانید به این سادگی‌ها از تمام توان پردازشی آن استفاده کنید. به بیان خیلی ساده با خرید این تبلت می‌توانید از بابت سخت افزار تا چند سال آینده آسوده خاطر باشید و این تراشه در سریع‌ترین حالت ممکن به دستورات مختلف شما پاسخ می‌دهد.

همان طور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم دوربین بخش مهمی از یک تبلت نمی‌باشد، اما اپل بی توجه به این موضوع سنسورهای عریض 12 مگاپیکسلی، فوق عریض 10 مگاپیکسلی، سلفی 7 مگاپیکسلی و LiDAR را در نظر گرفته تا شما بتوانید با این تبلت پرچمدار عکس‌های خوبی به ثبت برسانید و به کمک اسکنر TOF 3D LiDAR از AR به نحو احسن بهره ببرید.

اپل برای تغذیه کردن این غول یک باتری 9720 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که با توجه به اندازه‌ی بزرگ این تبلت، قدرت سخت افزاری بسیار زیاد آن و همچنین نرخ نوسازی 120 هرتزی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند شما را حدود 1 الی 1.5 روز همراهی کند. آیپد پرو 2020 درون جعبه آداپتور 18 واتی دارد و به کمک آن می‌تواند در مدت 3 ساعت و 20 دقیقه به شارژ کامل برسد. اگر آداپتور 45 واتی اپل را خریداری کنید این عدد به 2 ساعت و 20 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

در آخر از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی از قلم و کیبورد، پشتیبانی از اسپیکر چهارگانه استریو، شارژ معکوس و فیس آیدی اشاره کرد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • اسپیکر چهارگانه با کیفیت عالی
  • قدرت سخت افزاری تحسین برانگیز
  • لوازم جانبی بسیار کارآمد اپل
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • iPadOS و پشتیبانی چندین ساله اپل
  • فیس آیدی و عملکرد عالی آن

نقاط منفی

  • قیمت بالای لوازم جانبی
  • نبود قلم داخل جعبه

پیشنهاد مطالعه: بررسی آیپد پرو ۲۰۲۰ (۱۲.۹ اینچ): غول دوست داشتنی اپل

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

شاید از خودتان سوال کنید که آیپد پرو 2020 همه چیز دارد، اپل دیگر چه چیز بیشتری می‌تواند به ما ارائه کند؟ و اینجاست که اپل با تراشه M1 جدید خود و نمایشگر جدید Liquid Retina XDR mini-LED LCD پاسخ کوبنده‌ای به این پرسش می‌دهد و کاری می‌کند که تبلت جدید را بیشتر یک لپ تاپ فوق العاده بدانیم تا یک تبلت عالی!

آیپد پرو 2021 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

بگذارید این‌ها را کمی بیشتر توضیح دهیم تا متوجه شوید تا با چه شاهکاری از تکنولوژی و اپل مواجه هستیم. در بخش سخت افزاری اپل از تراشه M1 استفاده کرده است، تراشه‌ای که به روی مک بوک پرو و ایر جدید شاهد بودیم و این دقیقا این تبلت را در قامت یک لپ تاپ تمام عیار قرار می‌دهد. در واقع باید بگوییم این تراشه آیپد پرو 2021 را از خیلی از لپ تاپ‌های امروز پیش می‌اندازد و باعث می‌شود حالا مرز تبلت و لپ تاپ بیش از هر زمان دیگری کم شود.

اگر بخواهیم قدرت سخت افزاری این محصول را توضیح بدهیم باید بگوییم احتمالا تا چند سال دیگر هیچ کاری نباشد که این تبلت نتواند به سریع‌ترین شکل ممکن به آن پاسخ بدهد. اپل گذشته از تراشه حالا حافظه رم 6 گیگابایتی آیپد پرو 2020 را به 8 یا 16 گیگابایت افزایش داده و حافظه داخلی تا 2 ترابایت امکان انتخاب دارد. حافظه داخلی این تبلت به گفته اپل 2 برابر سریع‌تر از نسل قبل است و استفاده از Thunderbolt 4 هم موضوع مهم دیگری در آیپد پرو ۲۰۲۱ می‌باشد.

آیپد پرو ۱۱ مدل ۲۰۲۱

مهم‌ترین پیشرفت و تفاوت مدل ۲۰۲۱ آیپد پرو ۱۱ اینچی با نوع ۲۰۲۰ آن، در تراشه آن است؛ اپل پردازنده قدرتمند و همه‌فن حریف خود را که در آی‌مک و مک‌بوک پرو نیز از آن استفاده کرده را حالا در تبلت‌ های پرچمدارش نیز به‌کار گرفته است که می‌تواند به‌تنهایی برگ برنده‌ی تبلت‌های ۲۰۲۱ اپل باشد.

آیپد پرو ۱۱ امسال نیز در دو نسخه‌ی فاقد سیم‌کارت و با سیم‌کارت عرضه می‌شود که وزن نسخه وای‌فای ۴۶۶ گرم و نسخه‌ی 5G نیز  ۴۷۰ گرم است و چند گرمی سبک‌تر از نسل پیشین به‌نظر می‌رسد. این تبلت در بخش نرم‌افزاری هم با نسخه‌ی جدیدی از آیپد اواس، یعنی iPadOS 14.5.1 همراه شده است که با پردازنده M1 اپل ترکیب بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم از امکانات مشترک مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آیپد پرو ۱۱ بگذریم، می‌توان به ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۱۱ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و ساخته شده با فناوری Liquid Retina، پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت اشاره کرد؛ همچنین دوربین سلفی نیز به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته است و قابلیت «سنتر استیج» را به‌همراه دارد، حافظه‌ی رم در مدل پایه ۸ گیگ و در بیشترین حالت ۱۶ گیگ است که به‌ترتیب با ۱۲۸ گیگ و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌شود.

درگاه شارژ نیز از تایپ C نسخه ۳.۱ به تایپ C نسل ۴ ارتقا یافته است و از تاندربولت ۴ هم پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت و ضعف آیپد پرو ۱۱ اینچ مدل ۲۰۲۱ اپل

نقاط مثبت

  • ویژگی سنتر استیج هنگام تماس تصویری بسیار کارآمد است.
  • پشتیبانی از تاندربولت
  • پردازنده فوق‌العاده M1
  • پشتیبانی طولانی مدت نرم‌افزاری اپل
  • طول عمر باتری بسیار خوب
  • اندازه مناسب و خوش‌دست
  • حافظه‌ی رم بسیار بالا، ۸ یا ۱۶ گیگ

نقاط منفی

  • قیمت بالای لوازم جانبی
  • نبود قلم داخل جعبه
  • سرعت شارژ پایین ۱۸ وات
  • محل قرارگیری بد دوربین سلفی

بیشتر بخوانید: محصولات جدید اپل در رویداد Spring Loaded معرفی شدند

آیپد پرو ۱۲.۹ مدل ۲۰۲۱

علاوه‌بر اینکه مدل ۲۰۲۱ آیپد پرو ۱۲.۹ اپل با نسل پیشین مشترکات زیادی دارد؛ همچنین با برادر  کوچکتر خود، یعنی آیپد پرو ۱۱ اینچ مدل ۲۰۲۱ نیز شباهت‌هایی دارد؛ اما اگر بخواهیم تنها به تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل از تبلت های پرچمدار اپل اشاره کنیم، ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۱۲.۹ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و ساخته شده با فناوری Liquid Retina XDR mini-LED با بیشینه روشنایی ۱۶۰۰ نیت، باتری ۸۸/۴۰ وات ساعتی و قیمت ۱۲۰۰ یورویی را شامل خواهد شد.

iPad Pro 12.9 2021 Apple | بهترین تبلت های پرچمدار

همچنین به‌خاطر استفاده از فناوری مینی LED در ساخت نمایشگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱، قطر تبلت نسبت به نسل پیشین ۰.۵ بیشتر شده و به عدد ۶.۴ میلی‌متر رسیده است و وزن آن نیز در مدل وای‌فای با ۴۱ گرم افزایش به ۶۸۲ گرم رسیده که این افزایش در مورد نسخه 5G نیز  ۴۲ گرم است که وزن نسخه 5G هم معادل ۶۸۵ گرم خواهد بود؛ برای آشنایی بیشتر با بهترین تبلت اپل در سال ۲۰۲۱ می‌توانید بررسی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ مدل ۲۰۲۱ توسط تیم سایمان دیجیتال را مطالعه کنید.

نقاط قوت و ضعف آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ مدل ۲۰۲۱ اپل

نقاط مثبت

  • ویژگی سنتر استیج هنگام تماس تصویری بسیار کارآمد است.
  • پشتیبانی از تاندربولت
  • پردازنده فوق‌العاده M1
  • پشتیبانی طولانی مدت نرم‌افزاری اپل
  • طول عمر باتری بسیار خوب
  • بهره‌مندی از نمایشگر  مینی LED با روشنایی و کنتراست عالی
  • حافظه‌ی رم بسیار بالا، ۸ یا ۱۶ گیگ

نقاط منفی

  • قیمت بالای لوازم جانبی
  • نبود قلم داخل جعبه
  • سرعت شارژ پایین ۱۸ وات
  • محل قرارگیری بد دوربین سلفی

بهترین تبلت های پرچمدار تحت ویندوز

سرفیس پرو 7 ماکروسافت

در همین ابتدا باید چند نکته را در مورد این محصول بیان کنیم، اول این که این تبلت چندین مدل دارد که از سخت افزار مختلفی استفاده می‌کنند و تفاوت‌های آن‌ها باعث می‌شود که این دستگاه در بازار کشور قیمت‌های بسیار متنوعی داشته باشد. نکته دوم این که ما در این لیست سرفیس پرو 7 نسخه G را تشریح خواهیم که به همراه کیبورد Black Type Cover حدود 60 میلیون قیمت دارد.

سرفیس پرو 7 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
سرفیس پرو 7 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

در ابتدای متن در مورد این موضوع صحبت کردیم که تبلت‌ها بیش از پیش خود را به دنیای لپ تاپ‌ها نزدیک کرده‌اند و سرفیس پرو 7 مایکروسافت نمونه بارزی از این موضوع است که حتی از سیستم عامل ویندوز هم استفاده می‌کند و شما می‌توانید برنامه‌های ویندوزی را به روی آن نصب کنید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این محصول به نسبت آیپد پرو 2020 و به خصوص آیپد پرو 2021 چندان ارزش خرید ندارد، چرا که قیمت آن به مراتب بیشتر است و در اکثر بخش‌ها هم پایین‌تر از تبلت‌های پرچمدار اپل قرار می‌گیرد.

از این حرف‌ها بگذریم و به سراغ مشخصات سرفیس پرو 7 برویم، آخرین تبلت در لیست راهنمای خرید تبلت های پرچمدار، محصولی 790 گرمی که در مقایسه با لپ تاپ‌ها سبک به حساب می‌‌آید و در مقایسه با تبلت‌ها سنگین! ضخامت این تبلت هم 8.5 میلی متر است که در مقایسه با رقبای موجود در این لیست به مراتب ضخیم‌تر می‌باشد. جنس بدنه این دستگاه الیاژ منیزیم می‌باشد که کیفیت بالایی دارد و حس خوبی را موقع در دست گرفتن انتقال می‌دهد.

تبلت پرچمدار ماکروسافت از یک نمایشگر 12.3 اینچی IPS با رزولوشن 1824×2736 و تراکم پیکسلی 267 استفاده می‌کند و برای محافظت از نمایشگر هم گوریلاگلس 4 در نظر گرفته شده است. در این نمایشگر با وجود قیمت بالا خبری از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیست و باید به همان نرخ 60 هرتز موجود بسنده کنید.

این نسخه که در مورد آن صحبت می‌کنیم از تراشه‌ی Intel® Iris® Plus Graphics بهره می‌برد که پردازنده مرکزی Intel Core i7-1065G7 با فرکانس 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز وظیفه پردازش داده‌های مختلف را بر عهده دارد. شایان ذکر است که این تبلت پردازنده گرافیکی مجزا ندارد. این مجموعه سخت افزاری را 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند و به کمک کارت حافظه جانبی هم می‌توان به آن 256 گیگابایت دیگر اضافه کرد.

این محصول دارای یک درگاه Type C و یک درگاه USB-A است که شما امکان می‌دهد دقیقا مانند یک لپ تاپ وسایل مورد نیاز خود را به آن متصل کنید. ماکروسافت اعلام کرده که این دستگاه به کمک باتری 43.2 وات ساعتی خود می‌تواند حداکثر تا 10.5 ساعت برای شما شارژ دهی کند که عدد مناسب و خوبی به حساب می‌آید.

در بخش دوربین مایکروسافت تنها از دو دوربین برای سرفیس پرو 7 استفاده کرده است، یکی 8 مگاپیکسلی و به روی قاب پشتی به عنوان دوربین اصلی و دیگری 5 مگاپیکسلی و در قاب جلویی برای ویدئو کال‌های مختلف و ثبت تصاویر سلفی. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به قابلیت تشخیص چهره، پشتیبانی از بلندگوهای استریو با صدای دالبی (Stereo speakers with Dolby audio 1.6W) و پشتیبانی از میکروفون‌های استریو (Dual far-field Studio Mics) اشاره کرد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت خوب
  • دارای کیبورد (در نسخه ذکر شده در بالا)
  • قدرت سخت افزاری عالی
  • 16 گیگابایت حافظه رم
  • پشتیبانی از USB-A و USB-C
  • سیستم عامل ویندوز و امکان استفاده از برنامه‌های متنوع آن
  • شارژ دهی خوب باتری
  • اسپیکر استریو قدرتمند و میکروفون‌های استریو

نقاط منفی

  • نرخ نوسازی 60 هرتزی
  • قیمت بالا در مقایسه با رقبا
  • وزن و ضخامت زیاد در مقایسه با رقبا
  • نداشتن دوربین فوق عریض در مقایسه با رقبا
  • ارزش خرید

مایکروسافت سرفیس پرو ۸

سرفیس های پرو مایکروسافت گجت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کرد و در طی سالیان به تکامل رسیده‌اند و حالا طراحی مدرن‌تری را به خود می‌‌بیند.

سرفیس پرو ۸ مایکروسافت نسبت به مدل ۲۰۱۹ خود، یعنی سرفیس پرو ۷ تغیرات زیادی نکرده است؛ اما تغییراتی که به خود دیده است مهم بوده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به حافظه‌ی رم مدل پایه اشاره کرد که نسبت به نسل پیش دو برابر شده و حالا به ۸ گیگ می‌رسد؛ همچنین پردازنده Core i5 نسل یازدهمی استفاده شده در مدل پایه سرفیس پرو ۸، جای پردازنده نسل دهم Core i3 مدل قبلی را گرفته است. به همین منظور افزایش قیمتی که مدل ۲۰۲۱ به خود دیده است تنها کمی از دوبرابر مدل قبلی کم‌تر است؛ درواقع قیمت پایه از ۷۴۹ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است که زیاد نامعقول نیست.

Surface Pro 8 2021 | راهنمای خرید بهترین تبلت های پرچمدار

نمایشگر با کمی بزرگ شدن به ۱۳ اینچ رسیده و اکنون نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می‌کند. دوربین پشتی ۱۰ مگاپیکسلی است و توانایی ضبط ویدیو 4K را نیز دارد. در مورد باتری نیز به گفته مایکروسافت با هربار شارژ می‌توانید تا ۱۶ ساعت از سرفیس پرو ۸ استفاده عادی کنید و در مدت زمان ۱ ساعت نیز شارژ باتری از صفر به ۸۰ درصد می‌رسد.

همچنین مدل‌هایی با ۱۶ و ۳۲ گیگ رم از پردازنده Core i7 نسل یازدهمی بهره می‌برند که با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگ تا ۱ ترابایت و از نوع SSD در دسترس کاربران قرار دارد؛ نکته‌ی بعدی در مورد قیمت لوازم جانبی این تبلت/لپ‌تاپ مایکروسافت است که کیبورد و اسلیم پن ۲ به‌ترتیب با ۱‍۸۰ و ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسند.

نقاط قوت و ضعف سرفیس پرو ۸

نقاط مثبت

  • پردازنده بسیار سریع‌تر نسبت به نسل قبلی.
  • نمایشگر بزرگ‌تر و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • پشتیبانی از تاندربولت ۴ و قابلیت اتصال به نمایشگر.
  • قدرت سخت افزاری عالی
  • طراحی عالی
  • دارای نسخه‌های مختلف با رم ۸، 16 و ۳۲ گیگابایت
  • حافظه‌ی داخلی از نوع سریع SSD

نقاط منفی

  • شروع قیمت پایه از ۱۱۰۰ دلار (گران).
  • نداشتن درگاه USB-A معمولی.
  • لوازم جانبی گران و عرضه به صورت جدا.
  • تجربه‌ی لمسی ویندوز، به‌پای iPadOS اپل و حتی اندروید گوگل نمی‌رسد.
  • ارزش خرید کمتر از رقبای هم‌قیمت.

بهترین گوشی‌های تاشو به عنوان تبلت

شما با داشتن یک گوشی تاشو و درحالت باز کردن لولای نمایشگر می‌توانید تجربه‌ی داشتن یک تبلت کوچک حدوداً ۸ اینچی را شبیه‌سازی کنید و در عین حال هنگام تا کردن لولا، یک تلفن همراه حدوداً ۵/۶ اینچی معمولی داشته باشید؛ البته در مورد مایکروسافت دوئو ۲ باید بگوییم که از داشتن نمایشگر بیرونی کوچک‌تر بی‌بهره است.

گرچه این تجربه، به‌خوبی داشتن یک تبلت نیست اما می‌تواند در مواقعی که نیاز به یک نمایشگر بزرگ‌تر دارید، کارساز باشد؛ همچنین دو گوشی سامسونگ و مایکروسافت از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کنند، درحالی‌که نمایندگان چینی هواوی و شیائومی فاقد این پشتیبانی هستند. اکنون بین چهار گوشی شیائومی می میکس فولد، سامسونگ گلکسی زد فولد ۳، هواوی میت ایکس ۲ و مایکرسافت سرفیس دوئو ۲ کدام می‌تواند بیشتر مناسب کاربران باشد؟ بیایید باهم بخش‌های مختلف این گوشی‌ها را بررسی کنیم.

نمایشگر

نمایشگر بیرونی میت ایکس ۲، زد فولد ۳ و می میکس فولد | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

همانطور که گفتیم مایکروسافت دوئو ۲ از داشتن نمایشگر بیرونی بی‌بهره است؛ اما بزرگ‌ترین نمایشگر را در حالت تبلت دارد که معادل ۸.۳ اینچ و OLED است که نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز و بیشینه روشنایی آن هم به ۸۰۰ نیت می‌رسد. نمایشگر  بزرگ میت ایکس ۲ و می میکس فولد ۸ اینچ و برای گلکسی زد فولد ۳ نیز ۷.۶ اینچ است. اگر از اندازه‌ی نمایشگر عبور کنیم، بهترین نمایشگر در بین این ۴ گجت هوشمند، متعلق به گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ است که هم ۱۲۰ هرتزی است و هم بیشینه روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

نرم‌افزار و سخت‌افزار

در مورد سخت‌افزار مشابهت‌های زیادی وجود دارد؛ مثلا هر سه گوشی میکس فولد، زد فولد ۳ و سرفیس دوئو ۲ از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوآلکام استفاده می‌کنند و تنها نماینده‌ی هواوی از پردازنده اختصاصی این شرکت، یعنی کایرین ۹۰۰۰ استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده است که از نظر عملکرد تقریباً در یک سطح قرار بگیرند.

Microsoft Duo 2 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

اما در بخش نرم‌افزاری سامسونگ و مایکروسافت عملکرد بهتری داشته و گوشی خود را به اندروید ۱۱ مجهز کرده‌اند. نمایندگان شیائومی و هواوی نیز بر پایه اندروید ۱۰ عرضه شده‌اند؛ ضمناً بیشترین حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایت و متعلق به نسخه‌ی سرامیکی میکس فولد است.

در مجموع بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار کفه‌ی ترازو کمی به نفع نماینده‌ی کُره‌ی جنوبی سنگینی می‌کند.

دوربین، باتری و اسپیکر

در بخش دوربین مانند گوشی‌های هوشمند عادی هواوی بهتر عمل کرده است و مجموعاً پنج دوربین بسیار خوب برای میت ایکس ۲ در نظر گرفته است؛ همچنین در رده‌های بعدی می میکس فولد، زد فولد ۳ و مایکروسافت دوئو ۲ قرار می‌گیرند.

تمامی هر چهار گوشی تاشوی حاضر از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند؛ اما فولد شیائومی با داشتن چهار اسپیکر استریو بهتر از رقبا عمل کرده است.

Z Fold 3 VS Mix Fold | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

نماینده‌ی شیائومی در بخش باتری و سرعت شارژ نیز بهتر از رقبای خود است و با ظرفیت باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۶۷ وات، بهترین ترکیب را در بخش باتری دارد. رتبه‌های بعدی نیز به‌ترتیب به نمایندگان هواوی، سامسونگ و مایکروسافت می‌رسد؛ همچنین دوئو ۲ با داشتن سرعت شارژ ۲۳ وات، کندترین سرعت را برای شارژ باتری در بین این چهار تاشو دارد.

قیمت

می‌رسیم به بحث شیرین قیمت که همیشه دغدغه اصلی کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های تاشو بوده است و شاید یکی از علت‌های استقبال کم گوشی‌های تاشو، قیمت گران آن‌ها باشد.

نماینده هواوی با قیمت ۲۳۰۰ دلاری عنوان گران‌ترین گوشی تاشو ۲۰۲۱ را مال خود می‌کند؛ همچنین دوئو ۲ با قیمت حدودی ۲۰۰۰ یورو، زد فولد ۳ با قیمت حدودی ۱۴۰۰ یورو و نماینده می میکس فولد شیائومی با قیمت ۱۳۰۰ یورو در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

Huawei mate X2 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

در مجموع با توجه به ویژگی‌های این چهار گوشی تاشو از سامسونگ، شیائومی، هواوی و مایکروسافت، می‌توان گفت که گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگر گوشی‌های این فهرست دارد؛ علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر شده، سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری مطمئن‌تری دارد و آینده‌ی روشن‌تری برای این گوشی می‌توان متصور شد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱