مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از بازار بسیار داغ شده است. هر دو تلاش می‌کنند محصولی را ارائه کنند که علیرغم قیمت پایین، بتواند امکانات خوبی را در اختیار کاربران بگذارد. یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ، گوشی A23 است. در حالی که شیائومی نیز گوشی اقتصادی و جذاب ردمی نوت ۱۱ اس را روانه بازار کرده است. اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی را دارید و در انتخاب بین این دو گوشی گیر کرده‌اید، در اینجا با مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 به شما در انتخاب کمک خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

طراحی

تا پیش از این همه شیائومی را به ساخت گوشی‌های ارزان قیمت سنگین و ضخیم می‌شناختیم. اما حالا کاملاً ورق برگشته و این شرکت چینی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس را با وزن تنها ۱۷۹ گرم و ضخامت مناسب ۸.۱ میلی‌متری ارائه کرده است که می‌تواند باب دل کاربرانی باشد که به دنبال یک گوشی سبک و باریک هستند که در استفاده دراز مدت، احساس ناخوشایندی به آن‌ها دست ندهد. در آن سمت اگرچه گوشی سامسونگ ضخیم‌تر و سنگین‌تر است، اما همچنان گوشی خوش دستی محسوب می‌شود و اذیت‌کننده نیست. این گوشی وزن ۱۹۵ گرمی و ضخامت ۸.۴ میلی‌متری دارد.

وقتی این دو گوشی را کنار هم می‌گذاریم، از نظر طراحی دو دنیای متفاوت را ارائه می‌کنند. جنس فریم دور هر دو گوشی و قاب پشتی آن‌ها از جنس پلی‌کربنات است و یک روکش مات را نیز در بر می‌گیرند. تفاوت اصلی در بخش ماژول دوربین است؛ جایی که سامسونگ تصمیم گرفته مثل دیگر گوشی‌های سری A خود، ماژول دوربین را به صورت یکپارچه با قاب پشتی طراحی کند تا دیوایس زیباتر به نظر برسد و هم امنیت سنسورهای دوربین نیز افزایش پیدا کند. اما شیائومی کمافی‌سابق همچنان یک جزیره جداگانه برای قرارگیری دوربین‌ها روی قاب پشتی گوشی خودش ایجاد کرده که به رنگ مشکی درآمده است.

اما کیفیت بدنه گوشی شیائومی در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 بهتر است و حتی گواهی ضد پاشش آب IP53 را هم ارائه می‌کند. بنابراین تصمیم‌گیری در این مورد کاملاً سخت است. شما قاب پشتی زیباتری می‌خواهید یا آنکه کیفیت بدنه بالاتر، اهمیت بیشتری برای شما دارد. انتخاب با شماست.

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در هر دو گوشی روی فریم سمت راست تعبیه شده، در حالی که اسلات کارت حافظه و سیم کارت‌ها را می‌توانید در فریم سمت چپ گوشی ببینید. زیر کلید پاور هر دو دستگاه یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده تا کاربرد دوگانه‌ای پیدا کند. پورت شارژ آن‌ها تایپ C است و یک جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز ارائه می‌کنند. صحبت از فریم دور گوشی شد، باید بگوییم که این فریم در گوشی شیائومی مثل آیفون ۱۳ اپل مسطح و نوک نیز است، در حالی که گوشی سامسونگ فریم منحنی و صیقل خورده‌ای را ارائه می‌کند.

نمایشگر

از نظر اندازه نمایشگر گوشی A23 سامسونگ بزرگ‌تر است، ولی فناوری و امکانات نمایشگر گوشی ردمی نوت ۱۱ اس پیشرفته‌تر است. اولی به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD مجهز است که نرخ رفرش سریع ۹۰ هرتزی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسلی را ارائه می‌کند. در آن سمت گوشی شیائومی از یک پنل مدرن‌تر AMOLED با همان نرخ رفرش و رزولوشن استفاده می‌کند و در حالی که اندازه کوچک‌تر ۶.۴۳ اینچی دارد، اوج روشنایی چشمگیر ۱۰۰۰ نیتی را ارائه می‌کند که در گوشی‌هایی با این رده قیمتی وجود ندارد. همچنین کنتراست و کیفیت نمایشگر نیز به لطف پنل امولد در این گوشی بیشتر است.

از آنجا که هر دو گوشی اقتصادی هستند، ضخامت زیری نمایشگر در آن‌ها چشمگیر است. البته این ضخامت در گوشی شیائومی کمتر وجود دارد. علاوه بر این، دوربین سلفی ردمی نوت 11S نیز به خوبی درون یک حفره کوچک جای گرفته که طراحی زیباتری از نمایشگر A23 با یک بریدگی به شکل حرف V در بالای صفحه را ارائه می‌کند. در مجموع اگر از طراحی قاب پشتی گوشی سامسونگ بیشتر خوشتان آمده باشد، در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 از نظر نمایشگر، گوشی شیائومی برنده است. نمایشگر هر دو گوشی با گوریلا گلس محافظت می‌شود، ولی نسخه به کار رفته روی گوشی سامسونگ مستحکم‌تر است و در نتیجه مقاومت بیشتری را ارائه می‌کند.

اسپیکرها

هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن با گوشی، اسپیکرها نقش مهمی پیدا می‌کنند. در واقع اگر گوشی شما از اسپیکرهای استریو برخوردار باشد، لذت گوش دادن به صداها دو چندان خواهد شد و می‌تواند شما را بیشتر غرق در آن بازی یا فیلم کند. در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 برگ برنده کیفیت صدا در اختیار گوشی شیائومی است. در بین این دو، فقط گوشی ردمی Note 11S است که از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد و می‌تواند صداهای ۱۹۲ کیلوهرتزی را پخش کند.

البته در مقایسه بلندی صدا، گوشی A23 کم نمی‌آورد و مثل رقیب خودش بلندی صدای خوبی دارد. ضمناً هر دو گوشی از یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردارند.

دوربین

شما وقتی یک گوشی جدید می‌خرید، بی‌شک کیفیت تصاویر دوربین آن هم برایتان مهم است. چرا که این روزها بازار شبکه‌های اجتماعی داغ است و همه دوست داریم از لحظات خوب زندگیمان عکس‌هایی بگیریم و به یادگار در شبکه اجتماعی خود آن را به اشتراک بگذاریم.

در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 هم این بخش می‌تواند برای بسیاری از مشتریان اهمیت داشته باشد. شیائومی و سامسونگ هر دو از دوربین چهارگانه روی قاب پشتی گوشی‌هایشان استفاده کرده‌اند که سنسورهای ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و عکاسی ماکرو در بین آن‌ها مشترک است. اما از سنسور اصلی و اولترا واید متفاوتی استفاده کرده‌اند.

در پشت قاب گوشی شیائومی یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و گشودگی دیافراگم f/1.9 حضور دارد که فوکوس خودکار تشخیص فاز را هم ارائه می‌کند. یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های بسیار عریض ۱۱۸ درجه‌ای، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی کمک‌کننده عکاسی پرتره نیز در کنار آن حضور دارند.

در آن سمت گوشی A23 سامسونگ هم از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید و گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. اما برخلاف دوربین اصلی رقیب و در حالی که رزولوشن پایین‌تری دارد، در عوض از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد که به لطف آن می‌تواند عکس‌هایی بدون لرزش را ثبت کند. علاوه بر این عملکرد بسیار خوبی هم در شب دارد و عکس‌های روشنی را ثبت می‌کند. یک دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ۱۲۳ درجه‌ای و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و پرتره نیز آن را همراهی می‌کنند. دوربین‌های پشتی هر دو گوشی فلاش LED، عکاسی  HDR و همچنین فیلمبرداری با حداکثر وضوح 1080p روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کنند.

در جلوی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس شیائومی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.5 استفاده شده، در حالی که گوشی A23 سامسونگ هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.2 را ارائه می‌کند. این دو دوربین با حداکثر وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کنند.

نمونه تصاویر دوربین سامسونگ A23

نمونه تصاویر دوربین اصلی

تصاویر روز

عکس‌هایی که دوربین اصلی A23 در طول روز می‌گیرد از رنگ‌هایی زنده، جزئیات خوب و تصویری واضح برخوردارند. به لطف OIS، کوچک‌ترین لرزشی در تصاویر وجود ندارد و این برگ برنده آن است.

تصاویر شب

این دوربین دارای حالت شب است که وقتی فعال شود می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بهتر را در طول شب ثبت کند. نمونه این عکس‌ها را در کنار تصاویر گرفته شده بدون حالت شب در زیر می‌بینید.

نمونه تصاویر دوربین اولترا واید

تصاویر روز

عکس‌هایی که دوربین اولترا واید گوشی A23 ثبت می‌کند زاویه خوبی دارند و رنگ‌ها را نیز به خوبی نشان می‌دهند.

تصاویر شب

شما در طول شب هم می‌توانید از این دوربین اولترا واید استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که فاقد حالت شب است.

نمونه تصاویر دوربین ماکرو

این گوشی دارای یک دوربین ماکرو با رزولوشن حداقلی است. بنابراین نمی‌توان انتظار خلق آثار هنری با دوربین ماکرو این گوشی را داشت. با این حال، حضور آن کارآمد است.

نمونه تصاویر دوربین سلفی

تصاویر روز

دوربین سلفی این گوشی در طول روز عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد و جزئیات را تا حد زیادی می‌توان در این تصاویر یافت.

تصاویر شب

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در تاریکی مطلق با دوربین سلفی گوشی A23 عکس بگیرید، حتماً از فلاش آن که با روشن شدن نمایشگر فعال می‌شود استفاده کنید. در غیر این صورت چهره شما مشخص نخواهد بود.

نمونه تصاویر دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس

نمونه تصاویر دوربین اصلی

تصاویر روز

عکس‌هایی که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس در طول روز ثبت می‌کند فوق‌العاده هستند. نور و جزئیات در این تصاویر غنی است و رنگ‌ها نیز به خوبی به نمایش درمی‌آیند.

تصاویر شب

دوربین اصلی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس دارای حالت شب است که می‌توانید با فعال کردن آن عکس‌هایی بسیار زیبا و شفاف را در طول شب بگیرید. به لطف رزولوشن بالای این دوربین، وضوح تصاویر نیز بسیار خوب است.

نمونه تصاویر دوربین اولترا واید

تصاویر روز

گوشی ردمی تصاویر خوب و واضحی را با دوربین اولترا واید خودش ثبت می‌کند. عکس‌ها دفورمه نیستند و جزئیات را نیز به خوبی نشان می‌دهند.

تصاویر شب

دوربین اولترا واید گوشی شیائومی هم مثل سامسونگ فاقد حالت شب است. بنابراین نباید انتظار معجزه از آن در طول شب داشته باشید.

نمونه تصاویر دوربین ماکرو

یک دوربین ماکرو با رزولوشن حداقلی روی این گوشی قرار گرفته که نتایج آن خیلی تفاوتی با تصاویر ثبت شده توسط دوربین A23 ندارد.

نمونه تصاویر دوربین سلفی

تصاویر روز

دوربین سلفی این گوشی عکس‌های خوب و شفافی را در طول روز ثبت می‌کند. رنگ‌ها و نوردهی در این تصاویر خوب است.

تصاویر شب

دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ اس فاقد حالت شب است، اما به یک فلاش دیجیتالی (روی صفحه نمایش) مجهز شده که با روشن کردن آن، می‌توانید در طول شب هم عکس‌های سلفی بگیرید.

سخت افزار

تراشه زیر قاب، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی با یکدیگر است. در حالی که شاید گوشی شیائومی در برخی امکانات مثل نمایشگر و دوربین عملکرد بهتری داشته باشد، اما تراشه‌ای که زیر قاب گوشی A23 سامسونگ به کار رفته چند پله از تراشه قدرت‌بخش گوشی ردمی Note 11S بالاتر است. سامسونگ از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (۲.۴ گیگاهرتزی) در زیر قاب گوشی اقتصادی خودش استفاده کرده است که پردازشگر گرافیکی Adreno 610 آن را همراهی می‌کند. حداکثر حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت بوده که با یک اسلات کارت حافظه اختصاصی همراه است و یک رم ۴/۶/۸ گیگابایتی را نیز در بر می‌گیرد.

در آن سمت، گوشی ردمی نوت ۱۱ اس از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 مدیاتک به کار رفته که در عملکرد پایین‌تر از اسنپدراگون ۶۸۰ قرار می‌گیرد. با این حال در حافظه و رم با گوشی سامسونگ برابری می‌کند و آن هم یک اسلات اختصاصی کارت حافظه را ارائه می‌کند. هرچند این تراشه هم عملکرد بدی ندارد، ولی گوشی A23 از نظر فنی توانمندتر است.

نتایج بنچمارک مربوط به مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23

بنچمارکسامسونگ گلکسی A23شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس
امتیاز Antutu273554302056
امتیاز Geekbench Single Core380526
امتیاز Geekbench Multi Core
16321873
امتیاز 3D Mark wild Life4401101

نرم افزار و رابط کاربری

این دو گوشی سیستم عامل متفاوتی را هم اجرا می‌کنند. سیستم عامل روی گوشی سامسونگ اندروید ۱۲ است که با رابط کاربری One UI 4.1 همراه شده، در حالی که اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 13 روی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس اجرا می‌شود. این می‌تواند برگ برنده‌ای برای سامسونگ باشد، چرا که حداقل یک بروزرسانی بیشتر از گوشی شیائومی را دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، در حالی که شیائومی سعی کرده رابط کاربری MIUI خودش را شبیه به iOS آیفون‌های اپل طراحی کند و این باعث شده بسیاری از کاربران را علاقه‌مند به خود کند، اما بی‌شک در حال حاضر One UI بهترین پوسته سفارشی اندروید است که امکانات غنی با عملکرد روان و بدون باگ را ارائه می‌کند.

باتری

گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی هر دو از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرند که این روزها به ظرفیت استاندارد باتری‌های موبایل تبدیل شده است. در حالی که ظرفیت باتری این دو گوشی یکسان است، اما در نیروی شارژ متفاوت از یکدیگر هستند.

گوشی A23 سامسونگ از فست شارژ ۲۵ وات و فناوری Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند و به صورت استاندارد یک آداپتور شارژ ۱۵ واتی داخل جعبه آن قرار گرفته است که با استفاده از آن، یک ساعت و ۴۳ دقیقه شارژ کامل گوشی از ۰ تا ۱۰۰ درصد طول می‌کشد. در آن سمت گوشی ردمی نوت 11S با توان ۳۳ وات شارژ می‌شود و یک شارژر با همین توان داخل جعبه آن قرار دارد که به لطف آن در  کمتر از یک ساعت شارژ کامل گوشی انجام می‌شود. این گوشی نیز از Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3 پشتیبانی می‌کند.

ضمناً هیچ یک از این دو گوشی‌ها شارژ بی‌سیم را ارائه نمی‌کنند و فقط به صورت سیمی باید آن‌ها را شارژ کرد.

جمع‌بندی: شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس یا سامسونگ گلکسی A23؟

اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی رو به بالا را داشته باشید، دو گوشی Redmi Note 11S شیائومی و گلکسی A23 سامسونگ بهترین گزینه‌هایی هستند که پیش روی شما قرار دارد. وقتی به مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس با سامسونگ گلکسی A23 می‌پردازیم متوجه می‌شویم که هر یک در نقاطی قوی‌تر بوده و از یکدیگر برتری دارند. به طور مثال گوشی شیائومی از نمایشگر بهتری برخوردار است و رزولوشن دوربین آن بالاتر است، اما در عین حال سامسونگ یک لرزشگیر اپتیکال تصویر را با دوربین اصلی گوشی A23 ارائه می‌کند که می‌تواند برگ برنده آن باشد. چیپست به کار رفته زیر قاب گوشی سامسونگ نیز بسیار توانمند بوده و می‌تواند حریف را در عملکرد مغلوب خودش کند.

بنابراین برای انتخاب بین این دو گوشی باید ببینید که کدام وجه برایتان اهمیت بیشتری دارد و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

برتری‌های 11S

  • نمایشگر باکیفیت‌تر و مدرن‌تر
  • گواهی ضد پاشش آب IP53
  • وزن و ضخامت پایین‌تر
  • رزولوشن دوربین بیشتر
  • شارژ سریع‌تر باتری
  • اسپیکرهای استریو

برتری‌های A23

  • سخت افزار قدرتمندتر
  • طراحی زیباتر و به‌روزتر
  • عرضه با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1
  • پشتیبانی نرم افزاری بهتر
  • لرزشگیر دوربین اصلی

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام به نظر من هم سامسونگ و هم شیائومی جواب خودشونو دادن و در کل سامسونگ ی جورایی از لحاظ کارکرد بهتره و مثل پیکان میمونه یا به عبارتی هنگی نداره و دیرتر خراب میشه. البته تمام این صحبتها رو پول میزنه که چقدر هزینه میکنید. با تشکر از مقایسه این دو گوشی که طرف هیچ کدام رو نگرفتید و خیلی کامل و جامع توضیح دادید. تشکر از همگی

درود یزدان پاک بر شما من که استفاده کردم از ارائه اطلاعات شما سپاسگزارم

محمد مهدی موحدی کیا
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۰۴:۳۹

سامسونگ

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰