قوانین بازگشت کالا در سایمان دیجیتال

سایمان دیجیتال همواره به دنبال اینست که بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریانش قرار دهد، اما گاهی ممکن است (به دلایل مختلف) قصد بازگشت یا تعویض کالای خریداری شده خود را داشته باشید که قوانین زیر برای این منظور طراحی شده است.

اگر قصد بازگشت کالای خود را دارید، قبل از هر اقدامی موارد ذیل را به دقت مطالعه کنید.

چه زمانی امکان بازگشت کالا را دارید؟

یکی از مهم‌ترین شرایط بازگشت کالا این است که قبل از هرگونه اقدامی، در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا مشکل را به اطلاع تیم خدمات پس از فروش سایمان دیجیتال (به یکی از روش‌های ذکر شده در پایان این صفحه) برسانید. به یاد داشته باشید که کارتن و جعبه اصلی محصولات را تا پایان روز هفتم تحویل سفارش از مامور پست نگهداری کنید و از دور ریختن آن جدا خودداری نمایید.

اگر قبل از ارسال کالای خریداری شده از خرید خود منصرف شدید، باید سریعا با تیم خدمات پس از فروش سایمان دیجیتال تماس بگیرید تا از ارسال کالا جلوگیری شود. (قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز ارسال کالا) اما اگر  بعد از ارسال کالا اطلاع‌رسانی کنید، متحمل هزینه‌های پستی (ارسال+برگشت+بسته بندی) خواهید شد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز، بهای کالای مذکور بنا به قیمت روز توسط سایمان دیجیتال محاسبه شده و به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

چنانچه پس از ارسال سفارش از خرید خود منصرف شدید، تا یک روز پس از دریافت کالا امکان انصراف از خرید وجود دارد. (مبنای زمان دریافت کالا نیز زمان اعلامی شرکت پست یا سایر سیستم های کالارسان خواهد بود (سایت پست یا چاپار و…)

*شرط اصلی انصراف از خرید اینست که کالا تماما در شرایط اولیه خود (پلمپ و سالم) باشد و هیچ‌گونه استفاده‌ای از آن نشده باشد. (این موضوع شامل کالاهای با گارانتی هم می‌­شود)

در صورتی که مشتری پس از پرداخت وجه، درخواست تغییر رنگ یا مدل مورد نظر را داشته باشد، به دلیل این‌که امکان تغییر در سفارش ثبت شده وجود ندارد، مشتری می­‌بایست سریعا مراتب را به اطلاع واحد پیگیری سفارشات سایمان دیجیتال برساند تا سفارش مورد نظر لغو شده و مشتری مجددا سفارش ثبت کند. (عودت وجه سفارش لغو شده برای تغییر رنگ یا مدل، طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری انجام خواهد شد.)

چنانچه مغایرت مورد نظر شما، در حالت عادی، بدون نیاز به باز کردن پلمپ بسته‌بندی و جعبه محصول قابل مشاهده باشد (برای مثال مقدار حافظه، گارانتی، رنگ و یا ویژگی‌های مشابه که بر روی جعبه‌ی دستگاه درج شده‌اند)، می‌بایست از بازکردن جعبه‌ی دستگاه خودداری کرده و این امر را به سایمان دیجیتال اطلاع رسانی کنید. بدیهی است چنانچه کالا در شرایط اولیه‌ی خود نباشد و از حالت آکبند و اصلی خود خارج شده باشد، امکان رسیدگی به درخواست شما وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید که عودت کالاهای پلمپ کارخانه‌ای شامل خط و خش‌های جزئی روی محصول نمی‌شود.

نکته: مغایرت مشخصات فنی و ظاهری در گوشی و لپ‌تاپ

* چنانچه مغایرت مورد نظر شما، پس از باز کردن پلمپ و بسته بندی محصول میسر باشد، اما نیاز به روشن کردن دستگاه نباشد، باید از روشن کردن دستگاه، نصب سیم کارت و کارت حافظه در دستگاه و هم‌چنین درج سایر اطلاعات شخصی (اعم از حساب های کاربری و یا ایجاد رمز عبور) خودداری کرده و از دور ریختن و یا پاره کردن کلیه‌ی لوازم جانبی (اعم از برچسب ها و نایلون ها و یا بسته‌بندی‌های مخصوص دستگاه) و یا از ایجاد هر گونه تغییر در بسته‌بندی شرکتی اکیدا خودداری کنید.

چنانچه کالا و یا لوازم جانبی همراه آن در شرایط اولیه‌ی خود نباشد و از حالت اصلی خود خارج شده باشد، امکان رسیدگی به درخواست شما وجود نخواهد داشت.

* چنانچه ایراد و یا مغایرت مدنظر به شکلی باشد که پس از روشن کردن کالا مشخص شود و کاملا بدیهی باشد (مشکلات شدید در نمایشگر، شبکه و امثالهم)، کاربر باید پس از مشاهده‌ی آن حداکثر ضمن ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به یکی از روش‌های بالا مشکل را به سایمان دیجیتال گزارش کند. چنانچه اشاره شد، برخی از ایرادات در طی ساعات اولیه استفاده از دستگاه مشخص نبوده، از این رو می توان این گونه ایرادات را در طی گارانتی ۷ روز بازگشت کالا به اطلاع سایمان دیجیتال رساند.

شایان ذکر است، چنان‌چه در طی استفاده اولیه خط و خش بر روی دستگاه ایجاد شده باشد و همچنین ضربه، آب خوردگی و یا رطوبت و امثالهم در اثر استفاده ناصحیح کاربر ایجاد شود و همچنین مشکلات و موارد نرم افزاری که از سیستم عامل محصول بوده و قابل حل باشد، امکان رسیدگی به درخواست خریدار  وجود نخواهد داشت و دستگاه شامل حال گارانتی 7 روز بازگشت کالا نخواهد شد.

منظور از استفاده ناصحیح کاربر، مواردی هم‌چون نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) و سایر موارد بدیهی می‌باشد. 

*کالاهای خریداری شده از سایمان دیجیتال دارای گارانتی سلامت فیزیکی و ظاهری بوده و می‌بایست سالم به دست مشتری برسد. بنابراین تحویل کالا از پست به منزله تایید سلامت فیزیکی و ظاهری کالا توسط مشتری می‌باشد. در صورتی که آسیب دیدگی در همان لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‌تواند از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

شما باید به هنگام دریافت کالا ظاهر و وضعیت آن را کاملا بررسی کنید و در صورت مشاهده‌ی هرگونه آسیب‌دیدگی هم‌چون شکستگی سریعا (کمتر از ۲۴ ساعت) به تیم سایمان دیجیتال اطلاع‌رسانی کنید.

تصاویر موجود در سایت سایمان دیجیتال، ممکن است تصویر واقعی محصول ارسالی نبوده و تفاوت‌هایی از نظر ظاهر با محصول ارسالی برای شما داشته باشد. شایان ذکر است تصاویر محصولات موجود در سایت به منظور ذهنیت‌سازی نسبی شما در جهت تسهیل خرید صورت گرفته و عودت یک محصول با استناد به تصویر موجود محصول در سایت، قابل پیگیری نمی‌باشد.

* پس از عودت کالا به شرکت، بررسی محصول بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد. پس از نهایی شدن نتیجه، از بخش خدمات پس از فروش سایمان دیجیتال با شما تماس گرفته خواهد شد.

همچنین عودت وجه سفارشات مرجوع شده و انصرافی، بسته به سقف انتقالات بانکی، عموما ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.

مرسولات برگشتی

شرایط بازگرداندن کالا

  • ۱) در صورت مشاهده‌ی آسیب یا ایراد فیزیکی حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، می‌بایست مشکل را به اطلاع تیم خدمات پس از فروش سایمان دیجیتال برسانید.
  • ۲) در صورتی که محصول بدون گارانتی شرکتی باشد، قبل از اتمام گارانتی ۷ روز تعویض کالا، باید محصول را به شرکت پست تحویل داده باشید. (در صورتی که محصول شما دارای گارانتی شرکتی باشد، پیگیری کلیه‌ی خدمات از عهده‌ی سایمان دیجیتال خارج بوده و بر عهده‌ی شرکت گارانتی‌کننده می‌باشد.)
  • حتما در نظر داشته باشید که گارانتی 7 روزه برای کالاهای بدون گارانتی، برای چک کردن همه موارد مهم (مغایرت، آسیب و…) هست. چنان‌چه مشتری پس از گذشت 7 روز از مورد یا مواردی هر چند مهم ابراز نارضایتی کند، قابل رسیدگی و عودت نخواهد بود.
  • ۳) کالای خریداری شده از بسته‌بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد.
  • ۴) کارتن و بسته‌بندی کالای خریداری شده کاملا سالم و بدون هیچ‌گونه خط و خش، پارگی، نوشته، برچسب و… باشد.
  • ۵) کالا یا محصول به خوبی بسته‌بندی شده باشد تا کالا یا بسته‌بندی حین ارسال مجدد از نظر فنی یا ظاهری هیچ آسیبی نبیند. (از برچسب زدن و یا نوشتن توضیحات بر روی جعبه و کارتن اصلی کالا خودداری فرمایید.)
  • ۶) کارشناسان سایمان دیجیتال ایراد مطرح شده توسط مشتری را تائید کرده باشند.
  • ۷) اگر از پست یا باربری برای بازگشت کالا استفاده می‌کنید، حتما باید کالا را بیمه کرده و این موضوع در قبض دریافتی شما مطرح گردد.
  • ۸) قطعات مصرفی هم‌چون فیلتر دستگاه‌های تصفیه هوا همانند لوازم شخصی برقی شامل گارانتی ۷ روز بازگشت کالا نمی‌شوند.
  • ۹) در مواردی هم‌چون انصراف از خرید پس از ارسال شدن کالا یا تایید نشدن ایراد (مغایرت) توسط کارشناسان سایمان دیجیتال هزینه پیک یا پست برای عودت کالا بر عهده شما می‌باشد و وجه شما بعد از دریافت کالا توسط فروشگاه عودت داده می‌شود.
  • ۱۰) اگر ایراد فنی و مغایرت کالا با سایت یا فاکتور، به تایید کارشناسان سایمان دیجیتال برسد، علاوه بر تعویض رایگان، هزینه‌های ارسال مجدد کالا نیز بر عهده سایمان دیجیتال خواهد بود.
  • ۱۱) در صورت وجود ایراد در محصول بعد از عودت کالا، سعی سایمان دیجیتال مبنی بر تهیه همان محصول و ارسال به مشتری خواهد بود. ولی در صورت عدم موجودی محصول در انبار در مراحل تعویض و مرجوعی، سایمان دیجیتال در قبال تهیه همان کالا هیچ گونه تعهدی نداشته و تنها متعهد به بازپرداخت وجه کالا به خریدار می‌شود.
  • ۱۲) در صورت تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، سایمان دیجیتال فقط تعهد بازپرداخت مطابق با وجه درج شده در فاکتور خرید را می‌پذیرد.

روش‌های بازگشت کالا

همان‌طور که در قسمت‌های قبل مطالعه کردید، برای بازگشت کالا قبل از هر اقدامی باید موضوع را به اطلاع تیم خدمات فروش سایمان دیجیتال برسانید. برای اطلاع‌رسانی می‌توانید به یکی از چهار روش زیر اقدام کنید:

  • ارسال ایمیل به آدرس Help@saymandigital.com  با ذکر شماره سفارش
  • ارسال پیام از صفحه تماس با ما با ذکر مشخصات سفارش
  • تماس در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه طی ساعات ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه ها طی ساعات ۱۰ تا ۱۶ با داخلی ۲ یا ۳ (۰۴۱۵۱۱۸۰۰۰۰ و ۰۴۱۳۵۵۷۷۰۰۰) و ثبت مشکل در سیستم
  • ارسال تیکت پشتیبانی (بازخورد) از طریق اپ اندرویدی سایمان دیجیتال