بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر، دوربین، نرم‌افزار، امنیت، سخت‌افزار و باتری خواهیم داشت؛ همچنین در پایان نیز نگاهی به رقبای Galaxy M52 5G Samsung، به‌همراه نقاط قوت و ضعف آن خواهیم انداخت.

سامسونگ که امسال فهرست سری گوشی‌های میانرده‌ی منتهی به عدد ۲ خود را حسابی شلوغ کرده است؛ پس از عرضه سه گوشی در سری A52، چندی پیش این شرکت در بازار هند از یک گوشی دیگر با نام گلکسی M52 رونمایی کرد که اشتراکات بسیار زیادی با گلکسی A52s دارد.

شاید فکر کنید که سامسونگ نیز مانند شیائومی سعی در گیج کردن کاربران، با گوشی‌های مشابه و نام‌های متفاوت دارد؛ اما با توجه به اختلاف‌های موجود بین گوشی‌های ذکر شده، این فکر نمی‌تواند چندان درست باشد. در ادامه به دلیل این حرف بیشتر خواهیم پرداخت.

این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه شده است که رنگ مشکی و آبی مختص بازار هندوستان و رنگ سفید نیز مختص بازار اروپا است.

بررسی ویدیویی گلکسی M52 سامسونگ

در بررسی ویدئویی گلکسی ام 52 سامسونگ، سعی شده تا به همه‌ی جوانب این گوشی پرداخته شود و مقایسه کوتاهی نیز در برخی بخش‌ها با رقبای آن صورت گرفته است. می‌توانید این بررسی ویدئویی را هم در آپارات و هم در یوتیوب و با وضوح 4K تماشا کنید.

تماشای بررسی ویدئوی گلکسی M52 سامسونگ در آپارات:

تماشای بررسی ویدئویی گلکسی M52 سامسونگ در یوتیوب:

همچنین در ادامه‌ این مقاله می‌توانید بررسی مفصل و کامل‌تر این گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ را به‌صورت متنی، مطالعه نمایید.

طراحی

این گوشی در نگاه اول ظاهری مینیمال و زیبا دارد که ممکن است قاب پشتی براق آن شما را به اشتباه بیاندازد و تصور کنید که سامسونگ از علاقه‌ی خود به از پلاستیک دست کشیده و از شیشه در این قاب استفاده کرده است؛ البته به‌کارگیری پلاستیک در قاب پشتی، حداقل از نظر ما ایرادی ندارد و این مورد را حتی در گوشی‌های بالارده‌ای مانند گلکسی S20 FE و گلکسی S21 نیز می‌بینیم که مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد.

قاب پشتی M52 سامسونگ
قاب پشتی M52 سامسونگ | نقد و بررسی

قاب پشتی طراحی خاص راه‌راه دارد که هنگام لمس کردن آن معلوم می‌شود که فقط یک طرح گرافیکی است و برجستگی یا فرورفتگی ری آن دیده نمی‌شود. روی این قاب چیز زیادی جز لوگوی سامسونگ، نوشته‌های مربوط به طراحی و ساخت گوشی و همچنین محفظه‌ی دوربین‌ها به چشم نمی‌خورد و همه چیز مینیمالیستی است. محفظه‌ی دوربین‌ها که نشانه‌هایی از سری گلکسی S21 سامسونگ را به همراه دارد، شامل سه دوربین زیر هم و یک فلاش LED می‌شود که جای زیادی را هم اشغال نکرده است.

دورتادور گوشی تماماً پلاستیکی است که در سمت راست گوشی دکمه‌ی پاور و کم‌وزیاد کردن صدا دیده می‌شود که حسگر تشخیص اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده است. سمت چپ میزبان محفظه‌ی سیم‌کارت‌ها است، در پایین گوشی نیز اسپیکر و میکروفون اصلی و درگاه شارژ USB-C 2.0 حضور دارند، فریم بالایی نیز تنها میکروفون دوم را در خود جای داده است و خبری از اسپیکر دوم برای صدای استریو نیست.

ابعاد و وزن این گوشی که یکی از نقاط قوت آن است، در حدود ۷۶/۴ در ۱۶۴/۲ میلی‌متر است، ضخامت آن نیز در کمال تعجب بسیار کم و باریک است و به ۷/۴ میلی‌متر می‌رسد. سنیگینی گلکسی M52 سامسونگ هم در حدود ۱۷۳ گرم است. این ضخامت و وزن را پیش‌تر در هیچ‌یک از گوشی‌های سری M سامسونگ ندیده بودیم و می‌توان گفت که این شرکت دراین زمینه سنت‌شکنی کرده است.

حدود ۸۶٪ قاب جلویی گوشی را نمایشگر بزرگ ۶/۷ اینچ به خود اختصاص داده است که حاشیه‌های آن برای یک گوشی میان‌رده کاملاً مناسب است؛ همچنین دوربین سلفی نیز در مرکز و بالای آن جای گرفته است که نسبتاً کوچک است.

سامسونگ در این گوشی خود با اینکه طراحی بسیار زیبایی به‌کار برده است؛ اما کمی خساست به خرج داده و مانند برادران سری A این گوشی، بدنه‌ی گلکسی M52 را به گواهی ضدآب مجهز نکرده است.

گلکسی M52 5G، طراحی بسیار زیبا و خوش‌دستی دارد که سویه‌هایی از سری S21 نیز در آن دیده می‌شود؛ اما در کیفیت ساخت، شباهتی به این گوشی ندارد و همچنین بدنه‌ی آن از گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP67 نیز بی‌بهره است

نمایشگر سامسونگ M52 فایوجی

در رده‌ی قیمتی که این گوشی حضور دارد اگر نگوییم که نمایشگر آن بهترین است، به‌راحتی می‌توان گفت که یکی از بهترین‌هاست. نمایشگر بزرگ ۶/۷ اینچ سوپر AMOLED پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+ و نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تمام آن ویژگی‌هایی است که یک کاربر می‌تواند از نمایشگر گوشی هوشمندش در این بازه‌ی قیمتی انتظار داشته باشد.

نمایشگر گلکسی M52 سامسونگ | نقد و بررسی

نمایشگر این گوشی روشنایی بالا، رنگ‌های پویا و زاویه‌ی دید بسیار خوبی دارد و کار با آن لذت‌بخش است؛ همچنین صفحه‌ی نمایش گلکسی M52 5G توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

اگر نمایشگر برایتان اولویت دارد، بهترین گزینه‌ی موجود در این رده‌ی قیمتی، گلکسی M52 با یک نمایشگر خیره‌کننده‌ی ۶/۷ اینچی سوپر AMOLED پلاس ۱۲۰ هرتز است

اسپیکر

گلکسی M52 سامسونگ در اصل دو اسپیکر دارد که یکی برای پخش صدای دستگاه و دیگری برای پخش صدای مکالمه مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار نیست این گوشی، یک صدای بلند و استریو در اختیار کاربران قرار دهد.

بخش اسپیکر و صدا | نقد و بررسی گلکسی M52 سامسونگ

شاید یکی از نقاط ضعف این گوشی، بخش اسپیکر و صدای آن باشد؛ چراکه علاوه‌بر نداشتن اسپیکرهای استریو، از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون نیز بی‌بهره است. داخل جعبه هم هیچ تبدیلی برای جک صدای آن قرار داده نشده است.

دوربین

دوربین‌ها | بررسی M52 سامسونگ

این گوشی مجموعاً چهار دوربین دارد که ۳ دوربین در قاب پشتی و دوربین دیگر در قاب جلوی گوشی به عنوان سلفی قرار دارد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است که از یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار  با تشخیص فاز بهره می‌برد. خروجی عکس‌های این دوربین در حالت عادی ۱۶ مگاپیکسلی هستند. دوربین اولتراواید نیز از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در پس یک لنز سوپر واید با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. دوربین آخر و تکمیل کننده‌ی این ترکیب سه‌گانه، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است که لنز آن از دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند؛ همچنین روی قاب دوربین‌های یک فلاش LED نیز دیده می‌شود.

رابط کاربری دوربین | بررسی M52 سامسونگ

دوربین سلفی نیز روی نمایشگر در پانچ هول نسبتاً ریزی در بالا و مرکز آن جای گرفته است. این دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است و از یک لنز واید با گشودگی دهانه‌ی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند.

عکاسی با M52 سامسونگ در طول روز

دوربین اصلی در طول روز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و با وجود نداشتن OIS، بازهم می‌توان عکس‌های خوبی با این دوربین ثبت کرد. جزئیات عالی، داینامیک رنج خوب، رنگ‌هایی اکثراً دقیق از ویژگی عکس‌های دوربین اصلی در طول روز هستند؛ البته تمایل رنگ‌ها به زردی گاهی دیده می‌شود.

عکاسی با گلکسی M52 سامسونگ

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در روز

بااینکه این گوشی از دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال بهره نمی‌برد؛ اما زوم ۲ برابری دیجیتال در منوی دوربین دیده می‌شود و عکس‌هایی که در این حالت ثبت می‌شوند جزئیات و داینامیک رنج خوبی ندارند و نویز هم در نمونه عکس‌ها مشخص است.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با زوم ۲ برابری در روز

اگر دوست دارید عکس‌هایی با زوم ۲ برابری بگیرید، به شدت توصیه می‌شود که از حالت ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده و سپس آن‌را برش دهید تا نتیجه‌ای به مراتب بهتر از حالت زوم ۲ برابری بگیرید. گرچه روشنایی و داینامیک رنج عکس کاهش می‌یابد؛ اما با افزایش جزئیات و کنتراست در نمونه عکس‌ها همراه خواهد بود. رنگ‌های نیز در این حالت دقت بیشتری دارند.

نمونه عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی در روز

دوربین فوق عریض هم در طول روز به نسبت اندازه سنسور و پیکسل‌هایش عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد و جزئیات مناسب، داینامیک رنج نسبتاً خوب و رنگ‌های نزدیک به واقعیتی را در نمونه عکس‌های این دوربین می‌توان دید؛ همچنین، نویز در عکس‌های این دوربین مشهود است.

نمونه عکس‌های فوق عریض در روز

عکاسی با M52 سامسونگ در شب

هنگام عکاسی با دوربین اصلی در شب و بدون استفاده از نایت مود، نمونه عکس‌ها از کنتراست و رنگ‌های خوبی بهره‌مند هستند و داینامیک رنج، جزئیات و روشنایی عکس‌ها هم در سطح قابل قبولی است.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی بدون حالت شب

موقع عکاسی با دوربین اصلی در شب، اگر از نایت مود استفاده کنید، روشنایی و رنگ‌ها بهبود چشمگیری پیدا می‌کنند و همچنین کنتراست، جزئیات و داینامیک رنج به لطف روشن شدن نقاط تاریک، بهتر می‌شود.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با نایت مود

عکس‌هایی که بدون استفاده از نایت مود و با زوم ۲ برابری دیجیتال ثبت می‌شوند، مانند نمونه‌ی آن‌ها در روز، نویز زیادی دارند، جزئیات و کنترل نور هم در سطح معمولی قرار می‌گیرد.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با زوم ۲ برابری و بدون استفاده از نایت مود

از نایت مود می‌توان در عکس‌های زوم ۲ برابری دیجیتال نیز استفاده کرد که عکس‌هایی با روشنایی و داینامیک رنج بهتر و جزئیات بیشتر می‌توان ثبت کرد.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با زوم ۲ برابری و با نایت مود

عملکرد دوربین فوق عریض در شب، طبق انتظار، به خوبی روز نیست و نویز در نمونه عکس‌ها مشهود است. جزئیات کم، رنگ‌های پریده و روشنایی کم را در عکس‌ها می‌توان دید.

نمونه عکس‌ها فوق عریض در شب بدون استفاده از نایت مود

در صورتی که از نایت مود برای عکاسی با دوربین فوق عریض استفاده کنید، بیشترین بهبودها در روشنایی کلی و داینامیک رنج اتفاق می‌افتد و جزئیات باز هم چندان چنگی به دل نمی‌زنند.

نمونه عکس‌ها فوق عریض در شب با نایت مود

پرتره

عکس‌های پرتره با دوربین اصلی گرفته می‌شوند و متأسفانه سنسور عمق‌سنجی این دوربین را برای ایجاد افکت بوکه همراهی نمی‌کند؛ البته با ابن وجود عکس‌های پرتره خوب ثبت می‌شوند و میزان خطا در آن‌ها پایین است.

سلفی

عکس‌های سلفی ثبت شده با دوربین ۳۲ مگاپکیلس تعبیه شده در جلوی این گوشی، در سطح بسیار خوبی قرار دارند و حالت پرتره سلفی نیز خطای کمی دارد و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و تنها هنگام برش موهای پراکنده و نامرتب روی سر سوژه، کمی دچار سردرگمی می‌شود.

در طول شب نیز عکس‌های سلفی هرچند به خوبی روز نیستند؛ اما جزو بهترین‌های این بازه‌ی قیمتی هستند؛ البته حالت شب در دوربین سلفی پشتیبانی می‌شود که جزئیات و روشنایی بهتری را می‌توان در این حالت مشاهده کرد.

ماکرو

عکس‌های ماکروی به اندازه‌ی خروجی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی خوب هستند و رنگ‌ها و کنتراست قابل قبولی دارند. جزئیات معمولی هستند و نویز نیز در نمونه عکس‌ها پیداست که در این سطح کاملاً عادی و قابل قبول است.

ویدئو

این گوشی با هر چهار دوربین توانایی ضبط ویدئو دارد که بهترین کیفیت را طبق انتظار در دوربین اصلی و سپس دوربین سلفی می‌توان مشاهده کرد؛ همچنین، تنها دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی توانایی ضبط ویدئو 4K را دارد. در ادامه نمونه ویدئوهایی از دوربین اصلی، زوم ۲ برابری، دوربین فوق عریض و دوربین سلفی می‌بینیم.

نرم‌افزار و امنیت

گلکسی M52 5G سامسونگ با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه شده است که سامسونگ این گوشی را تا ۳ به‌روزرسانی اندروید و ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی، پشتیبانی خواهد کرد که در کمتر گوشی هوشمند اندرویدی این امکان را می‌توان یافت.

بخش نرم‌افزاری | بررسی M52 سامسونگ

رابط کاربری سامسونگ که مدعی بهترین نوع اندرویدی آن است، امکانات گسترده‌ای را از جرئی‌ترین بخش‌ها تا کلیات آن، در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکی از اصلی‌ترین دلایل وفاداری کاربران گوشی‌های گلکسی به‌شمار می‌رود.

رابط کاربری استفاده شده در گلکسی M52 سامسونگ، شباهت‌های زیادی به رابط کاربری گوشی‌های پرچمدار این شرکت دارد و از اکثر ویژگی‌های آن بهره می‌برد؛ مثلاً ویژگی مانند Video Call Effect که پیش‌تر در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ آن‌را دیده بودیم و در گوشی‌های میانرده مانند گلکسی A52 وجود ندارد، در رابط کاربری این گوشی گنجانده شده است. به کمک این ویژگی، امکان برقراری تماس تصویری با افکت پرتره در برنامه‌های شخص ثالث فراهم می‌شود.

گلکسی M52 تجربه‌ی نرم‌افزاری مشابه پرچمداران سامسونگ ارائه می‌دهد و از پشتیبانی بسیار خوب و بلند مدت این شرکت نیز بهره می‌برد

سامسونگ در این گوشی، در بحث امنیتی نیز، روش‌های متنوعی مانند الگو‌های تصویری، عددی و ترکیبی و همچنین تشخیص چهره و اثر انگشت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که حسگر تشخیص اثر انگشت برخلاف برادران سری A این گوشی، در زیر نمایشگر حضور ندارد و به کنار گوشی و روی دکمه‌ی پاور منتقل شده است. این جابه‌جایی باعث شده تا حسگر تشخیص اثر انگشت، عملکردی دقیق‌تر و سریع‌تری از خود به نمایش گذارد.

حسگر تشخیص اثر انگشت | بررسی گلکسی M52 سامسونگ

تشخیص چهره و دیگر روش‌های قفل‌گشایی گوشی نیز عملکرد خوب و راضی کننده‌ای دارند؛ همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری سامسونگ در بخش امنیت رابط کاربری‌اش، به‌مانند خود این رابط کاربری، در بین گوشی‌های اندرویدی، پیشتاز است و ویژگی‌هایی مانند «سکیور فولدر» را به همراه دارد.

سخت‌افزار

تراشه‌ی اسنپدراگون 778G که از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای و معماری ساخت ۶ نانومتری بهره می‌برد، به عنوان قلب تپنده‌ی گلکسی M52 5G، داخل این گوشی حضور دارد. هسته‌های این پردازنده به صورت دو گروه چهارتایی چیده شده‌اند. دسته‌ی اول که سریع‌ترین هسته‌های این پردازنده هستند، چهار هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس کاری ۲/۴ گیگاهرتز و دسته‌ی بعدی نیز  چهار هسته‌ی Cortex-A55، تنظیم شده روی فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز است.

واحد پردازش گرافیکی این تراشه نیز در اختیار پردازنده‌ی Adreno 642L است که حدود ۴۰٪ عملکرد پردازشی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود؛ یعنی Adreno 620 دارد؛ همچنین سه ISP از نوع Spectra 570L برای پردازش هم‌زمان ورودی سه دوربین این گوشی، در نظر گرفته شده است.

گیمینگ و سخت‌افزار | بررسی M52 سامسونگ

در کمال تعجب سامسونگ در گلکسی M52 از تراشه‌ی اسنپدراگون 780G که ساخت، صنایع نیمه‌هادی سامسونگ است، استفاده نکرده است و سراغ نسخه‌ی دیگر و مشابه این پردازنده؛ یعنی اسنپدراگون 778G رفته است که ساخت شرکت رقیب، یعنی TSMC است.

این دو پردازنده که هردو 5G هستند، تفاوت فاحشی با هم ندارند و در یک سطح قرار می‌گیرند؛ البته در بحث داغ کردن و مصرف باتری، باید خوشحال باشیم که سامسونگ سراغ 778G رفته است؛ چراکه این پردازنده نسبت به 780G، مصرف بهینه‌تری در باتری دارد و همچنین گرما و داغی کمتری در آن مشاهده می‌شود و تنها از نظر پردازش‌های گرافیکی، 778G در جایگاه پایین‌تری نسبت به 780G می‌ایستد.

گلکسی M52 سامسونگ از نظر سخت‌افزاری، تا به اینجا؛ یعنی دی ماه ۱۴۰۰، هم‌زمان دو عنوان بهترین گوشی سری M و بهترین میانرده سامسونگ را مال خود کرده است؛ البته گلکسی A52s سامسونگ نیز همتای این گوشی از سری A است که از نظر سخت‌افزاری مشابه هم هستند.

همه چیز در این گوشی بسیار سریع و روان اجرا می‌شود و هیچ لگی در کاربری روزمره و باز و بسته کردن اپلیکیشن‌های مختلف دیده نمی‌شود؛ همچنین به لطف این پردازنده‌ی سریع و وجود ۶ یا ۸ گیگ حافظه‌ی رم، می‌توان اکثر بازی‌های سنگین و نیمه‌سنگین را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کرد.

هنگام اجرای بازی‌ها نیز داغی بیش از حدی در مورد این گوشی گزارش نشده است و تجربه‌ی کاربری ما در این چند روز نیز، همین موضوع را تأیید می‌کند.

گلکسی M52 5G از سخت‌افزار مناسبی بهره می‌برد که هم مصرف باتری بهینه‌ای دارد و هم آن‌را مناسب انواع بازی کرده است

باتری M52 سامسونگ

کاربران دنیای موبایل، همیشه عادت داشتند تا گوشی‌های سری M سامسونگ را با وزن زیاد و باتری‌های حجیم ببینند؛ اما این‌بار گلکسی M52 سامسونگ، سنت‌شکنی کرده است. این گوشی مانند نسل‌های پیشین خود از ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری استفاده نمی‌کند؛ اما طول عمر باتری آن شما را ناامید نخواهد کرد.

باتری | بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ

باتری لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی؛‌حتی در طول کاربری‌های سنگین نیز یک روز کامل را دوام می‌آورد و اگر استفاده‌ی سنگینی از گوشی نداشته باشید، تا یک روز و نیم هم می‌تواند شما را همراهی کند. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ پشتیبانی می‌کند؛ اما متأسفانه آداپتوری که به همراه این گوشی عرضه می‌شود ۱۵ واتی است که سرعت آن کمی کند است.

البته باوجود اینکه سامسونگ آداپتور شارژ را از پرچمدارهای خود حذف کرده، همین آداپتور ۱۵ واتی که در داخل جعبه‌ی این گوشی قرار داده است هم غنمیتی است.

باتری این گوشی شاید مانند نسلی قبلی خود بسیار حجیم نباشد؛ اما همچنان از اکثر رقبای خود، بهتر است

جمع‌بندی؛ رقبا، نقاط مثبت و منفی

M52 سامسونگ در رده‌ی قیمتی ۹ تا ۱۰ میلیون تومان رقبایی مانند گلکسی A52s، شیائومی 11 لایت ان ای و پوکو اف ۳ دارد و بسته به اولویت‌های شما ممکن است، بهترین انتخاب ممکن نباشد؛ مثلاً اگر دوربین و داشتن گواهی ضدآب برای خرید گوشی، اولویت اولتان باشد، می‌توانید با سخت‌افزاری مشابه سراغ گلکسی A52s بروید؛ همچنین اگر با گوشی هوشمندتان زیاد بازی می‌کنید و به دنبال خرید گوشی گیمینگ هستید، توصیه می‌شود پوکو اف 3 را در این رده‌ی قیمتی، ابتدای لیست خرید خود قرار دهید.

M52 سامسونگ در کنار پوکو F3 شیائومی | بررسی M52 سامسونگ

گلکسی M52 5G انتخاب بسیار مناسب و خوبی خواهد بود، اگر به دنبال خرید گوشی هوشمندی هستید که از طراحی زیبا و مدرن با وزن و ضخامت کم، نمایشگر بزرگ و فوق‌العاده با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، طول عمر باتری زیاد، عملکرد سخت‌افزاری مناسب و البته نرم‌افزار ساده و روان، بهره‌مند باشد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که گلکسی M52 سامسونگ یک میانرده‌ی همه‌فن‌حریف است که می‌تواند اکثر نیازهای کاربران را به بهترین شکل برطرف کند. 

گلکسی M52 5G سامسونگ در یک پاراگراف:

این گوشی که بهترین گوشی سری M سامسونگ تا به اینجا است، از امکانات بسیار خوبی در بازه‌ی قیمتی خود بهره می‌برد؛ البته نبود برخی ویژگی‌ها نیز در این گوشی به چشم می‌خورد که ممکن است برای برخی از کاربران مهم باشد؛ اما این گوشی می‌تواند اکثرا کاربران را از نظرهای مختلف راضی کند و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای خرید تا ۱۰ میلیون تومان است؛ همچنین طراحی زیبا، سبک‌وزن و باریک آن به همراه باتری حجیم و نمایشگر بزرگ آن، در کمتر گوشی هوشمندی یافت می‌شود که ارزش خرید آن‌را چند برابر می‌کند.

8.2
سخت‌افزار
8
نرم‌افزار
8.5
دوربین
7.8
اسپیکر
7
طراحی
9
نمایشگر
8.8
باتری
8.2
ارزش خرید
8.5
مزایا
  • طراحی زیبا، باریک و سبک
  • عملکرد سخت‌افزاری مناسب در رده‌ی قیمتی
  • نمایشگر بزرگ سوپر AMOLED پلاس ۱۲۰ هرتز
  • دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب
  • طول عمر باتری بسیار خوب با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات
  • بهره‌مندی از وای‌فای ۶ و قابلیت اتصال 5G
معایب
  • نداشتن جک هدفون
  • وجود شارژر ۱۵ وات داخل جعبه به جای شارژر ۲۵ واتی
  • نداشتن گواهی ضدآب
  • اسپیکر مونو
  • نبود OIS در دوربین اصلی
  • نبود نسخه‌ای با ظرفیت ۲۵۶ گیگ
24
7
0
1
2

۱۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چرا دیگه بررسی تخصصی ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام ببخشید بین سامسونگ m52 ,شیائومی note 10 pro کدومش بهتره ؟

اینو به A73 5G ترجیح میدم .
A73 5G الکی قیمتش بالاس

گوشی را چند وقت دارم … واقعا گوشی کم نقص و کاملیه… باتری و صفحه عالی و دوربین خوب و کلا ایرادی نداره… ممنون از دوستان سایت

سلام
خیلی عالیه این گوشی من به A52s ترجیح میدم چون در باتری بهتره و صفحش بزرگتره

سلام
چرا کانال یوتوب ندارید ؟
ای کاش A52s رو هم بررسی میکردین .

سایمان دیجیتال
۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۳:۳۴

سلام دوست عزیز، سایمان دیجیتال در یوتیوب نیز فعال است و از طریق لینک زیر می‌تونین وارد کانال یوتیوب ما بشید.
کانال یوتیوب سایمان دیجیتال

حمید نیکخواهی
۳ دی ۱۴۰۰ در ۰۰:۳۲

سلام
عجب بررسی ناب و عالی بود و عکس های بررسی فوق العاده بودند . ممنون

درباره این گوشی :
به نظرم M51 وقعا عالی بود صفحه نمایش بهتری داشت .

A52s الان بهترین انتخاب ، برای قوی ترین میان رده سامسونگ هست .

در مقایسه به A52s :
A52s مقاومت بیشتری در برابر گرد و غبار و … داره
A52s گوریلا گلس داره
A52s کیفیت ساخت بهتری داره
A52s پشتیبانی بیشتری خواهد داشت .
و جک 3.5 داره – اسپیکر استریو داره

M52 باتری بهتر – صفحه نمایش بهتر – باریکتر هست .

دل کل A52s از این گوشی بسیار برتر هست . و ارزش هزینه بالاتر رو داره

مهدی حیدری
۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵

خیلی ممنونم از نظر لطف‌تون.

A52s داری؟

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱