نقد و بررسی می ۱۱ لایت

شرکت شیائومی نیز استراتژی تقریبا مشابهی با شرکت اپل در پیش گرفته و امسال پرچمداران خود را با 4 گوشی هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف به بازار معرفی کرد. این 4 گوشی عبارتند از می 11 اولترا، می 11 پرو، می 11 و می 11 لایت. با کمک این استراتژی پرچمداران آخر شیائومی توانسته‌اند تمام قیمت‌ها را شامل شوند و کاربران با نیازهای متفاوت را به خرید ترغیب کنند.

در این مطلب ما قرار است به سراغ ارزان‌ترین گوشی این سری یعنی می 11 لایت برویم، محصولی که از نظر قیمتی در دسته‌ی گوشی‌های میانرده قرار می‌گیرد. در ادامه این دستگاه را از جنبه‌های مختلف زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد تا نقاط ضعف و قوت و ارزش خرید آن مشخص شود.

طراحی: اوج ظرافت!

شما تا چه حد به طراحی، متریال استفاده شده، ظاهر، ارگونومی، وزن، ضخامت و … در یک گوشی هوشمند بها می‌دهید؟ آیا به نظر شما چون معمولا همه‌ی ما گوشی خود را همراه قاب محافظ استفاده می‌کنیم این موضوع اهمیتی ندارد یا در کل مهم است که محصولی که خریداری می‌کنیم تا چه حد کیفیت ساخت خوبی داشته باشد و برای طراحی آن وقت صرف شده باشد.

اگر به بحث طراحی و خوب بودن ارگونومی چندان اهمیت نمی‌دهید در هر بازه‌های قیمتی گوشی‌های هوشمند خوبی وجود دارد که بتواند نظر شما را به خود جلب کند. اما اگر بخش طراحی و ارگونومی برایتان مهم است باید بگوییم که در حال حاضر در دنیای گوشی‌های هوشمند کمتر می‌توان دستگاهی پیدا کرد که از این منظر خوب و دلچسب باشد.

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Mi 11 Lite
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Mi 11 Lite

همه‌ی این حرف‌ها را گفتیم تا به این جمله برسیم که می 11 لایت از نظر طراحی، زیبایی، وزن، ضخامت و ارگونومی یکی از بهترین محصولات بازار و قطعا بهترین در بازه‌ی قیمتی خود به حساب می‌آید و

اگر بخش طراحی اولویت شما هنگام انتخاب یک محصول است پس در خرید این گوشی هیچ شکی به دل خود راه ندهید.

می 11 لایت تنها 157 گرم وزن و 6.8 میلی متر ضخامت دارد و این یعنی با یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان مواجه هستیم. برای این که بهتر به وزن و ضخامت کم این گوشی پی ببرید باید بگوییم که پوکو X3 پرو با نمایشگر مقداری بزرگ‌تر‌ (تقریبا 0.1 اینچ) 215 گرم وزن و 9.4 میلی متر ضخامت دارد (یعنی حدود 55 گرم سنگین‌تر و 2.6 میلی متر ضخیم‌تر از می 11 لایت می‌باشد).

قاب پشتی این میانرده از شیشه‌ای می‌باشد و طراحی براق نیز دارد. این قاب فریم تقریبا مربعی دوربین‌ها و لوگوی شیائومی را شامل می‌شود. فریم دوربین‌ها در این گوشی طراحی خاص و عجیبی دارد و به دو بخش تقسیم می‌شود که یکی مشکی می‌باشد و دیگری به رنگ خود قاب پشتی.

طراحی قاب پشتی و فریم دوتکه دوربین‌ها در مطلب بررسی Mi 11 Lite
طراحی قاب پشتی و فریم دوتکه دوربین‌ها در مطلب بررسی Mi 11 Lite

قاب شیشه‌ای پشتی جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد و به واسطه‌ی گوریلاگلس 5 نیز در برابر ضربه و خط و خش مراقبت می‌شود، اما ایرادی که می‌توان به آن وارد کرد این است که اثرانگشت به شدت روی این قاب جا می‌ماند و بعد از مدتی استفاده مجبور می‌شوید آن را تمیز کنید.

قسمت مشکی رنگ فریم دوربین‌ها بیرون زدگی دارد اما زمانی که ضخامت بسیار کم این گوشی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که نمی‌توان از این موضوع به عنوان یک نکته منفی یاد کرد. فریم اطراف می 11 لایت پلاستیکی می‌باشد و شیائومی ترجیح داده تا از آلومینیوم استفاده نکند (برای کاهش هزینه‌ تولید).

این فریم که طراحی براقی هم دارد در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت، در بالا از اینفرارد و میکروفون دوم و در پایین از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی، درگاه Type C، اسپیکر و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند.

به طور کلی زمانی که این گوشی را در دست می‌گیرید حس خیلی خوبی به شما منتقل می‌شود و از سبک و باریک بودن آن به وجد خواهید آمد. البته لبه‌های قاب پشتی طراحی کاملا تخت دارد و هیچ انحنایی را مشاهده نمی‌کنیم که باعث می‌شود گوشی کمی سخت‌تر در دست قرار بگیرد، اما از نظر زیبایی قطعا همین تخت بودن تأثیر شایانی در جذابیت قاب پشتی داشته است.

حاشیه‌ی اطراف نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite
حاشیه‌ی اطراف نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite

قبل از این که به سراغ قاب جلویی می 11 لایت برویم باید بگوییم که این محصول از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند و این یعنی این که گوشی در برابر پاشش آب مقاوم است (این گواهی به معنای مقاوم بودن در برابر نفوذ آب نیست و نمی‌توانید به عنوان مثال گوشی را وارد آب کنید، تنها مربوط به حالتی است که مثلا زیر باران نم نم در حال قدم زدن باشید).

حال دیگر نوبتی هم که باشد باید قاب جلویی را مورد بررسی قرار دهیم، جایی که بیشترین تعامل را با آن خواهید داشت. این قاب از یک نمایشگر بزرگ 6.55 اینچی میزبانی می‌کند که فضایی در حدود 85 درصد قاب جلویی را به خود اختصاص داده و یکپارچگی آن به واسطه‌ی دوربین سلفی قرار گرفته درون یک پانچ هول کوچک در بالا سمت چپ نمایشگر از بین رفته است.

طراحی قاب جلویی ذز مطلب بررسی Mi 11 Lite
طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی Mi 11 Lite

حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای یک میانرده در این بازه قیمتی خوب و رضایت بخش می‌باشد و هنگام مشاهده‌ی انواع محتوا فضای بسیار خوبی در مقابل دیدگان شما قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که در منتها الیه بالایی قاب جلویی یک اسپیکر کشیده برای مکالمه قرار گرفته است که نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را هم ایفا می‌کند.

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی در حال حاضر به بازار عرضه شده است و امکان انتخاب بین آن‌ها وجود دارد. در نهایت هم برای جمع بندی بخش طراحی باید بگوییم که با محصولی بسیار عالی و کامل از این نظر روبرو هستیم و اگر زیبایی گوشی و ارگونومی خوب آن برایتان مهم است قطعا این محصول می‌تواند در صدر لیست شما جای بگیرد.

نمایشگر می 11 لایت

در بخش نمایشگر شیائومی برای این گوشی کم کاری نکرده و برای آن یک پنل 6.55 اینچی از نوع امولد در نظر گرفته است. این صفحه نمایش رزولوشن FHD+ دارد و به واسطه‌ی همین موضوع تراکم پیکسلی 402 را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از HDR10 و نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و بیشینه‌ی روشنایی آن در حالت دستی به 500 نیت و در حالت خودکار به 800 نیت می‌رسد.

کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و همانند آنچه در پنل‌های امولد انتظار داریم رنگ‌هایی پویا، زنده و رنگ مشکی بسیار عمیقی را شاهد هستیم. تماشای محتوای مختلف در این نمایشگر بسیار جذاب می‌باشد و علاوه بر این نرخ نوسازی 90 هرتزی آن باعث می‌شود تا هنگام اسکرول کردن در منوها و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی حس روان‌تری نسبت به نمایشگرهای 60 هرتزی تجربه کنید.

نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite
نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite

البته قطعا نرخ نوسازی 90 هرتزی حس بسیار خوب نمایشگرهای 120 هرتزی را ندارد، اما از طرفی نمی‌توان از شیائومی بابت استفاده نکردن از نرخ 120 هرتز ایراد گرفت، چرا که گوشی مثل گلکسی A52 سامسونگ یا حتی نسخه گران‌تر یعنی A72 همین نرخ نوسازی 90 هرتزی را دارا هستند.

پیشنهاد مطالعه: گلکسی A52 بخریم یا گلکسی A72؟

شایان ذکر است که نرخ نوسازی این نمایشگر حالت تطبیقی دارد و زمانی که به روی یک صفحه ثابت قرار دارید یا این که در حال تماشای یک ویدئو هستید این نرخ نوسازی به همان 60 هرتز کاهش می‌یابد تا به مصرف بهینه شارژ باتری نیز کمک کند.

نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite
نمایشگر در مطلب بررسی Mi 11 Lite

ناگفته نماند که حداکثر روشنایی این نمایشگر برای تماشای محتوا در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید کاملا کافی و مناسب می‌باشد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت و همه چیز به صورت کاملا خوانا در محیط روشن به نمایش گذاشته می‌شود. در نهایت باید گفت که نمایشگر می 11 لایت با توجه به بازه‌ی قیمتی محصول بسیار خوب می‌باشد و نمی‌توان ایرادی به آن وارد کرد.

اسپیکر می 11 لایت

می 11 لایت از یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی برخوردار است، اما برای تولید صدای بلندتر و استریو اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم ظاهر می‌شود. اول از نقاط قوت این بخش شروع می‌کنیم که یکی از آن‌ها بلندی و حجم صدای این اسپیکرها است که کاملا بلند و رضایت بخش می‌باشد.

اسپیکر در مطلب بررسی Mi 11 Lite
اسپیکر در مطلب بررسی Mi 11 Lite

کیفیت و وضوح این اسپیکرها هم خوب است و مهم‌تر این که صدایی بالانس شده از دو اسپیکر به گوشی می‌رسد و حجم صدای آن‌ها یکسان می‌باشد. این‌ها همه نقاط مثبت اسپیکرها بود و حالا نوبت نکات منفی است. یکی این که وقتی ولوم را تا انتها افزایش می‌دهید کیفیت صدا کاهش می‌باید و خش دار می‌شود.

و دیگری هم این که بیس این اسپیکرها بسیار کم می‌باشد، به طوری که عملا انگار وجود ندارد، اما در کل با توجه به این که با یک میانرده مواجه هستیم می‌توان عملکرد کلی بخش اسپیکر را مطلوب ارزیابی کرد.

دوربین می 11 لایت

شیائومی برای این محصول سه لنز عریض، فوق عریض و ماکرو استفاده کرده است که همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم به حالت دو تکه در فریم دوربین‌ها به همراه فلش قرار گرفته‌اند. در ادامه تک تک این دوربین‌ها و دوربین سلفی این گوشی را در شرایط نوری مختلف بررسی می‌کنیم و درنهایت نیز نمونه عکس‌هایی قرار خواهیم داد تا شما هم بتوانید در مورد کیفیت تصاویر قضاوت کنید.

طراحی فریم دوربین‌ها در مطلب بررسی Mi 11 Lite
طراحی فریم دوربین‌ها در مطلب بررسی Mi 11 Lite

دوربین اصلی

دوربین اصلی سنسوری 64 مگاپیکسلی مدل GW3 ساخت Samsung دارد. این سنسور که اندازه 1/1.97 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به دلیل قابلیت ترکیب پیکسلی 4 در 1 از رزولوشن پیش فرض 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی در نور روز بسیار خوب می‌باشد، چرا که جزئیات به اندازه‌ی کافی در عکس‌ها وجود دارد و تقریبا هیچ نویزی را شاهد نیستیم. همچنین شارپنس و رنج دینامیکی این تصاویر نیز در حد خوب قرار دارد و دقت رنگ و وایت بالانس مطلوبی را هم نظاره می‌کنیم.

شیائومی حالت AI را هم برای دوربین این گوشی در نظر گرفته که با روشن کردن آن خود دستگاه سوژه‌های مختلف را تشخیص داده و غلظت رنگ را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این یعنی مثلا وقتی در حال عکاسی از غذا هستید گوشی این موضوع را تشخیص می‌دهد و عکسی خوش رنگ‌تر به ثبت می‌رساند.

به طور کلی کیفیت عکس‌های این گوشی در نور روز یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد و قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد. این گوشی همچنین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد و امکان فیلم برداری 1080p 30/60/120 fps نیز برای آن وجود دارد.

اما در شب کیفیت عکس‌ها چگونه است؟ آیا این میانرده می‌تواند عملکرد خوب خود در روز را در شب هم تکرار کند؟ به بیان خیلی ساده و سریع بله!

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در شب بسیار خوب و رضایت بخش هستند. جزئیات در این تصاویر به حد کفایت وجود دارد و شارپنس هم در حد قابل قبولی می‌باشد. همچنین دوربین به خوبی نویز را کنترل می‌کند و آن را در حد پایین و منطقی نگه می‌دارد.

نکته‌ی بسیار مثبت و خوب این تصاویر این است که دقت رنگ در حد بسیار خوبی می‌باشد و همچنین دوربین تلاش می‌کند تعادل خوبی بین منابع نوری و قسمت‌های تاریک عکس برقرار کند. برای این دوربین نایت مود نیز در نظر گرفته شده است که زمانی که آن را روشن کنید ثبت تصاویر حدود 2 الی 3 ثانیه زمان می‌برد، اما کیفیت نهایی عکس‌ها بسیار بهتر می‌شود.

نایت مود جزئیات در سایه‌ها را افزایش داده و از طرف دیگر نویز را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. همچنین نکته‌ی بسیار خوب نایت مود این است که بیش از حد عکس‌ها را روشن نمی‌کند که از حالت طبیعی خود خارج شوند و تلاش می‌کند تا بالانس خوبی بین افزایش جزئیات سایه‌ها و طبیعی نگه داشتن عکس برقرار کند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض این گوشی سنسوری 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 با اندازه 1/4.0 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس یک لنز 16 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با زاویه 119 درجه‌ای به ثبت برساند.

عکس‌های این دوربین در نور روز کیفیت خوبی دارند و برای یک میانرده کاملا رضایت بخش هستند. این تصاویر کنتراسب مناسبی دارند و دقت رنگ در آن‌ها نیز مطلوب می‌باشد. داینامیک رنج این عکس‌ها هم قابل قبول می‌باشد و نکته‌ی بسیار مثبت این که به هم ریختگی در لبه‌های تصویر دیده نمی‌شود.

نویز عکس‌های فوق عریض روز نیز کم می‌باشد و تنها ایرادی که می‌توان به آن وارد کرد جزئیات معمولی آن است و اگر کمی به روی سوژه‌ها زوم کنید حالت نرم به وجود آمده را مشاهده خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید که در حالت کلی چنین مشکلی وجود ندارد و درکل کیفیت عکس‌های فوق عریض هم رضایت شما را جلب خواهد کرد.

کیفیت تصاویر فوق عریض در شب اما خوب نیست و جزئیاتی تاریک و آبرنگی را مشاهده خواهید کرد. قسمت‌های تاریک عکس کاملا بدون جزئیات به ثبت می‌رسد و نمی‌توان به روی این تصاویر حساب باز کرد. با روشن کردن نایت مود شرایط تا حد خوبی بهبود پیدا می‌کند و نویز تا حد خوبی کاهش می‌یابد. به علاوه‌ی این که رنج دینامیکی گسترده‌تر شده و جرئیات در سایه‌ها بیشتر می‌شود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این محصول سنسوری 16 مگاپیکسلی Sony IMX471 با اندازه 1/3 اینچ و اندازه پیکسل 1.0 میکرون دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.45 قرار گرفته است. عکس‌های ثبت شده با این دوربین حالت طبیعی دارند و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند.

در تصاویر سلفی جزئیات به اندازه‌ی کافی وجود دارد و کنترانست خوبی نیز شاهد هستیم. از طرف دیگر رنج دینامیکی عکس‌های سلفی مطلوب می‌باشد، اما از نظر شارپنس نمی‌توان آن‌ها را در خیلی خوب ارزیابی کرد. در نور کم و شب ولی تصاویر سلفی چندان خوب نیستند و سوژه نرم به ثبت می‌رسد و سطح جزئیات تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو سنسوری 5 مگاپیکسلی مشابه با سنسور ماکرو گوشی می 11 دارد. این سنسور در پس یک لنز 49 میلی متری با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های ماکرو ثبت شده با این گوشی یکی از بهترین‌ها در نوع خود است، چرا که قابلیت فوکوس خودکار به شما کمک می‌کند تا بسیار ساده‌تر و سریع‌تر بتوانید به روی سوژه فوکوس کنید و از طرف دیگر عکس‌ها جزئیات، دقت رنگ و کنتراست مناسبی دارند.

در نظر داشته باشید که این دوربین لرزشگیر ندارد و از آنجایی که از فاصله‌ی نزدیک از سوژه عکاسی می‌کنید کوچک‌ترین لرزش می‌تواند تأثیر شایانی در کیفیت نهایی تصویر داشته باشد پس پیشنهاد می‌کنیم که از هر سوژه چند عکس ماکرو تهیه کنید تا اگر در یکی از آن‌ها لرزش دست شما باعث کاهش کیفیت شده بود بتوانید از عکس‌های مشابه بهره ببرید.

پرتره

درست است که این گوشی لنز تشخیص سنجش عمق میدان ندارد اما همچنان می‌تواند عکس‌های پرتره به ثبت برساند. کیفیت این تصاویر در شرایط نوری خوب با توجه به رنج قیمتی محصول کاملا قابل قبول می‌باشد، زیرا برش سوژه از پس‌زمینه با دقت مناسبی انجام می‌گیرد (هرچه سوژه پیچیدگی بیشتری داشته باشد احتمال این که دقت برش کاهش پیدا کند بالاتر می‌رود، یعنی زمانی که از شخصی با مدل موهای پیچیده عکس پرتره به ثبت می‌رسانید به احتمال زیاد بخشی از موها با اشتباه مات می‌شوند) و پس‌زمینه نیز به حد خوب و حرفه‌ای مات می‌شود.

سخت افزار: همان پوکو X3!

شرکت شیائومی تراشه‌ی 8 نانومتری اسنپدارگون 732G را به عنوان قلب تپنده‌ی می 11 لایت در نظر گرفته است. این تراشه یک چیپست میانرده قوی و خوب به حساب می‌آید که هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.3 GHz Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را شامل می‌شود.

سخت افزار در مطلب بررسی می 11 لایت
سخت افزار در مطلب بررسی می 11 لایت

قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارهای روزمره کاملا کافی به نظر می‌رسد و می 11 لایت می‌تواند خیلی سریع و بدون هیچ مشکلی به فرمان‌های مختلف شما پاسخ دهد. در زمینه اجرای بازی‌های سنگینی مانند آسفالت، کال آف دیوتی و … نیز با یک محصول توانا مواجه هستیم، محصولی که می‌تواند این عناوین را به روی گرافیک متوسط و حتی بالا بدون مشکل و افت فریم اجرا کند.

این مجموعه سخت افزاری را نسخه‌های 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا هیچ گونه مشکلی از بابت ذخیره‌ سازی اطلاعات و همچنین انجام اعمال مولتی تسکینگ وجود نداشته باشد. شایان ذکر است که این گوشی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان به کمک آن فضای ذخیره سازی آن را افزایش داد.

گوشی‌های دیگری مانند پوکو X3 و ردمی نوت 10 پرو خود شیائومی هم از همین تراشه استفاده می‌کنند (این تراشه از نظر داغ شدن هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و در استفاده‌های سنگین خیلی داغ نمی‌شود).

نرم افزار و امنیت

در بخش نرم افزاری این گوشی از رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی یعنی Miui 12 بر پایه‌ی اندروید 11 استفاده می‌کند. این مجموعه نرم افزاری عملکرد سریع و روانی دارد و امکانات بسیار خوبی هم به شما ارائه می‌دهد. ما در این قرار نیست به طور مفصل به رابط کاربری شیائومی بپردازیم، چرا که قبلا در وبلاگ به طور کامل به آن پرداخته شده است و اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در این زمینه هستید شما را به مطالعه مطالب زیر دعوت می‌کنیم.

رابط کاربری MIUI در مطلب بررسی می 11 لایت
رابط کاربری MIUI در مطلب بررسی می 11 لایت

پیشنهاد مطلب: می یو آی ۱۲ ؛ امکانات و ویژگی های جالب رابط کاربری جدید شیائومی

با وجود این که نمایشگر این گوشی از نوع امولد می‌باشد و سازنده چینی این امکان را داشته است که از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کند اما به سراغ حسگر اثرانگشت خازنی یکپارچه با دکمه پاور رفته است که به نظر تصمیم بسیار خوب و منطقی به نظر می‌رسد، چرا که میانرده‌های سامسونگ که از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند چندان عملکرد خوبی را از خود به نمایش نمی‌گذارند.

حسگر اثرانگشت این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند بسیار سریع و دقیق انگشت شما را شناسایی کرده و اقدام به بازگشایی قفل صفحه نمایش کند. این روش به نوعی امن‌ترین و بهترین حالت باز کردن قفل صفحه می 11 لایت است، زیرا تشخیص چهره این گوشی به صورت دو بعدی بوده و امنیت خیلی بالایی ندارد.

باتری

همان طور که در ابتدای مطلب تا کنون چند بار اشاره کرده‌ایم با یکی از باریک‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستیم و این موضوع می‌تواند در بخش باتری مشکل ساز شود. می 11 لایت از یک باتری 4250 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری با استفاده معمولی می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند، اما اگر استفاده سنگینی داشته باشید ممکن است عصر مجبور شوید گوشی خود را بار دیگر به شارژ متصل کنید.

عملکرد باتری در مطلب بررسی می 11 لایت
عملکرد باتری در مطلب بررسی می 11 لایت

مثل همیشه تأکید می‌کنیم که شارژدهی یک محصول کاملا به نوع استفاده شما بستگی دارد و این گونه نیست که بتوان اعداد و ارقامی دقیق ارائه کرد.

این دستگاه از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه به شارژ 58 درصد برسد و شارژ کامل هم حدود 1 ساعت زمان می‌برد که عدد بسیار خوبی برای یک گوشی میانرده می‌باشد.

جمع بندی

می 11 لایت یک گوشی خوب تقریبا در تمام زمینه‌ها است و شاخص‌ترین ویژگی آن را می‌توان طراحی بسیار خوبش دانست. طراحی که این محصول را از این منظر بی رقیب می‌کند و اگر طراحی یک گوشی اولویت خرید شما می‌باشد پس لحظه‌ای در خرید این دستگاه درنگ نکنید.

این محصول نمایشگر امولد و 90 هرتزی باکیفیت دارد و دوربین‌های آن هم عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند (به خصوص دوربین اصلی این گوشی). در زمینه باتری اما قطعا در این بازه‌ی قیمتی می‌توان گوشی بهتری انتخاب کرد. ناگفته نماند که قدرت سخت افزاری این محصول هم کاملا خوب و رضایت بخش است، اما اگر اولویت شما سخت افزار می‌باشد بد نیست نگاهی به برخی از رقبای این گوشی در بخش بعدی داشته باشید.

رقبا

یکی از سرسخت‌ترین رقبای این گوشی ردمی نوت 10 پرو می‌باشد که نمایشگر امولد 120 هرتزی دارد و دوربین 108 مگاپیکسلی آن می‌تواند عکس‌های بسیار عالی به ثبت برساند. این محصول همچنین در زمینه باتری هم عملکرد بهتری دارد. رقیب دیگر این گوشی پوکو X3 پرو می‌باشد که سخت افزاری در حد و اندازه‌های پرچمداران دارد و نمایشگر 120 هرتزی آن در کنار قیمت مناسبش ارزش خرید آن را بیشتر می‌کند.

گلکسی A42 5G هم می‌تواند گزینه دیگری برای خرید باشد، محصولی با سخت افزار بسیار رضایت بخش و شارژدهی بسیار خوب باتری. به عنوان پیشنهاد آخر هم اگر می‌توانید مقداری بودجه خود را افزایش دهید می‌توانید پوکو F3 را خریداری کنید، دستگاهی با قدرت سخت افزاری در حد پرچمداران با نمایشگر امولد 120 هرتزی و شارژدهی رضایت بخش باتری.

نام گوشیلینک خریدلینک نقد و بررسی محصول
ردمی نوت 10 پروخرید ردمی نوت 10 پرو بررسی ردمی نوت 10 پرو
پوکو X3 پروخرید پوکو X3 پرو بررسی پوکو X3 پرو
گلکسی A42 5Gخرید گلکسی A42 5G بررسی گلکسی A42 5G
پوکو F3خرید پوکو F3 بررسی پوکو F3
رقبا در مطلب بررسی می 11 لایت

8.6
نگاه کلی به می 11 لایت

می 11 لایت نسخه ضعیف‌تر پرچمدار شیائومی می‌باشد که طراحی بسیار ظریف و زیبایی دارد و از این جنبه بدون رقیب به نظر می‌رسد. در بخش نمایشگر نیز با یک پنل امولد 90 هرتزی مواجه هستیم که محتوا را به صورت جذابی به شما نمایش می‌دهد. بخش سخت افزار و دوربین این میانرده نیز عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌کند تا ارزش خرید این گوشی بیشتر شود.

طراحی
9
نمایشگر
8.7
سخت افزار
8.7
نرم افزار
8.4
دوربین
8.6
باتری
8.4
جمع بندی
8.5
مزایا
  • ارگونومی بسیار خوب و طراحی زیبا
  • استفاده از شیشه در طراحی قاب پشتی
  • نمایشگر امولد 90 هرتزی باکیفیت
  • عکس‌های بسیار خوب دوربین‌ها
  • فیلم برداری باکیفیت
  • نایت مود با عملکرد بسیار خوب
  • اسپیکر با عملکرد رضایت بخش
  • عملکرد خوب سخت افزاری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی
معایب
  • شارژدهی باتری می‌توانست بهتر باشد
  • بودن رقبای قوی‌تر در این بازه‌ی قیمتی
91
32
4
6
4

۸ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وای من این گوشی دوماه خریداری کردم الان دیدم بوی سوختگی طوری از دستگاه اومد تازه دوساعت هم نشده ازش داشتم کار میکردم کار عادی دایرکت جواب دادن

سلام ببخشید این گوشی ضد آبه

سایمان دیجیتال
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۴:۰۱

سلام دوست عزیز این گوشی استاندارد IP53 دارد و در مقابل گرد و خاک و پاشش آب مقاوم است.

سلام تازه گرفتم این گوشی رو خوبه کیفیت عکس چ تصویرش عالیه..ولی تو بخش گالری سطل زباله نداره این خیلی دوست نداشتم …شاید هم من نمیدونم کجای برنامه میتونم از این اپشن استفاده کنم ممنون میشم اگه کسی بلد هست راهنمایی کنه…
مچکرم

سلام جسارتا به چه کارت میاد 5g

من مدل ۴جی دارم
و قطعا سال اینده ۵جی همین مدل رو میخرم
خیییییلی سبک و ظریف
از اپل هم خیلی سبک تر و خوش دست تره
من خیلی رازی ام توی این دو ماهی ک دارمش
هرکی زیر ۱۰ تومن گوشی میخواد اینو بخره.

فقط کاش اینترنت 5G هم داش !

عجب گوشی زیبایی هستش . زبان قاصره

چقدر رابط کاربری زیباست !

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰