نقد و بررسی Poco F3

به واقع هر محصولی از شرکت پوکو را که می‌خواهیم بررسی کنیم اول به این موضوع می‌اندیشیم که چگونه می‌شود این حجم از امکانات و مشخصات بسیار جذاب را که بخشی از آن‌ها واقعا در حد و اندازه‌های پرچمداران هست را با قیمت یک گوشی میانرده وارد بازار کرد.

به بیان ساده‌تر هر گوشی پوکو را که می‌خواهیم بررسی کنیم اول از همه ارزش خرید آن محصول توجه ما را به خود جلب می‌کند، چرا که در قبال هزینه‌ی پرداختی مشخصات و کیفیت بسیار خوبی را دریافت می‌کنید.

طراحی Poco F3

در اولین نگاه به پوکو F3 متوجه شباهت غیر قابل انکار آن با می 11 لایت شیائومی خواهید شد، شباهتی که بخش زیادی از آن به خاطر طراحی دو تکه فریم دوربین‌ها و بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی می‌باشد. این محصول ارگونومی مناسبی دارد و از این نظر می‌تواند نمره‌ی مطلوبی کسب کند.

وزن این میانرده 196 گرم و ضخامت آن 7.8 میلی متر می‌باشد که اعداد خوبی برای یک گوشی با این اندازه به حساب می‌آید. قاب پشتی پوکو F3 همان طور که اشاره کردیم از شیشه ساخته شده و طراحی براقی نیز دارد. این طراحی باعث می‌شود که اثرانگشت و لکه‌ی زیادی به روی قاب پشتی بماند (اگر رنگ سفید را انتخاب کنید این لک‌ها مشخص نیستند، ولی در رنگ مشکی به راحتی دیده می‌شوند).

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Poco F3
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Poco F3

این قاب براق که به وسیله‌ی گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود از فریم دوربین‌ها در قسمت بالا سمت چپ و لوگوی پوکو در پایین میزبانی می‌کند. فریم دوربین این گوشی بیرون زدگی دارد ولی نه خیلی زیاد و اگر از قاب استفاده کنید متوجه این موضوع نخواهید شد.

فریم دوربین‌ها هم طراحی دو تکه دارد (در رنگ مشکی متوجه این دو تکه بودن نخواهید شد، چرا که فریم مشکی دوربین‌ها با قسمت دیگر فریم دوربین به صورت یکپارچه درمی‌آیند و نمی‌توان آن‌ها را از هم متمایز کرد). بخش سمت چپ لنز دوربین‌ها قرار گرفته‌اند که این قسمت رنگ مشکی دارد و بخش راست این فریم توضیحات دوربین و فلش می‌باشد که به رنگ قاب پشتی درآمده است (در رنگ آبی به رنگ آبی و در رنگ سفید به رنگ سفید).

چیدمان لنز دوربین‌ها و طراحی دو تکه فریم دوربین‌ها در مطلب بررسی Poco F3
چیدمان لنز دوربین‌ها و طراحی دو تکه فریم دوربین‌ها در مطلب بررسی Poco F3

لبه‌های کناری قاب پشتی همچنین یک انحنا با زاویه‌ی مناسب دارد که باعث می‌شود گوشی به خوبی در کف دست جای بگیرد و به شما حس اطمینان را منتقل کند. فریم اطراف گوشی اما از جنس پلاستیک می‌باشد و طراحی ماتی دارد. این فریم در همه‌ی اطراف گوشی تا لبه‌ی قاب پشتی ادامه پیدا کرده است، ولی در قسمت قرارگیری دکمه پاور و ولوم مقداری بیشتر پیشروی کرده و بخشی از قاب پشتی را به اشغال خود درآورده است.

این فریم پلاستیکی در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا میکروفون دوم، اینفرارد و اسپیکر دوم و در پایین اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type C و درگاه سیم‌کارت را شامل می‌شود. همان طور که متوجه شدید پوکو F3 از جک 3.5 میلی متری صدا پشتیبانی نمی‌کند و اگر می‌خواهید به آن هندزفری سیمی متصل کنید باید رابط Type C به جک 3.5 را تهیه کنید.

طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی Poco F3
طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی Poco F3

نوبت به قاب جلویی پوکو F3 می‌رسد، جایی که یک نمایشگر 6.67 اینچی حدود 86 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های مناسبی برای یک میانرده دارد. دوربین سلفی این گوشی به صورت پانچ هول کوچک در بالا مرکز نمایشگر قرار گرفته و در منتها الیه قاب جلویی نیز چسبیده به لبه‌ی بالایی اسپیکر مکالمه به چشم می‌خورد.

شیشه نمایشگر این دستگاه هم مانند شیشه پشتی با گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود که مقاوت خوبی در برابر خط و خش و ضربه از خود نشان می‌دهد (هرچند که باید در نهایت از گلس بهره ببرید تا خیالتان از بابت نمایشگر و آسیب‌های وارده به آن آسوده باشد.

ناگفته نماند که برای Poco F3 گواهی IP53 در نظر گرفته شده است. این گواهی باعث می‌شود تا این محصول در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان دهد و به عنوان مثال برای مواقعی که باران به صورت نم نم در حال باریدن است کارایی دارد (در نظر داشته باشید که این گواهی به معنای مقامت در برابر آب مانند گواهی‌های IP67 و IP68 نیست).

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Poco F3
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Poco F3

این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی شاخته شده است. رنگ آبی کمی طراحی متفاوتی نسبت به دو رنگ دیگر دارد و باید ببینید که کدامیک به سلیقه‌ی شما نزدیک‌تر است. در کل اما در زمینه طراحی هم از نظر ارگونومی و هم از نظر زیبایی نمره‌ی خوبی می‌توان به پوکو F3 اختصاص داد.

نمایشگر: همه چیز تمام!

قبل از این که به نمایشگر این گوشی بپردازیم و توضیحات لازم را ارائه بدهیم باید بگوییم که این نمایشگر قطعا یکی از بهترین نسخه‌های موجود در این بازه ی قیمتی است و نمی‌توان هیچ ایراد خاصی به آن وارد کرد و پوکو عملا کاری کرده است تا این سازنده را مورد تحسین قرار دهیم.

پوکو F3 از یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 395 استفاده می‌کند. برای این صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ در نظر گرفته شده و نرخ لمس نمایشگر نیز 360 هرتز می‌باشد.

نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3
نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3

کیفیت این صفحه نمایش همان طور که از یک پنل امولد انتظار داریم بسیار خوب و عمق رنگ مشکی بینظیری را شاهد هستیم. این پنل رنگ‌ها را به صورت بسیار زنده و شفاف به نمایش می‌گذارد و محتوای مختلف نیز به صورت بسیار شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند.

خلاف چیزی که در ذهن داریم این نمایشگر رنگ سفید خوبی هم تولید می‌کند و خیلی این رنگ به سمت زردی میل نمی‌کند. در کنار موضوع کیفیت، نرخ نوسازی 120 هرتزی هم باعث شده تا کار کردن با این گوشی بسیار لذت بخش باشد و شما از اسکرول کردن بین منوها و درون شبکه‌های اجتماعی و هنگام وب گردی نهایت لذت را ببرید.

نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3
نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3

این نرخ نوسازی 120 هرتزی به صورت تطبیقی می‌باشد و گوشی می‌تواند به گفته‌ی شیائومی بین نرخ‌های 30، 60، 90 و 120 هرتز جابجا شود تا هم شما محتوای بسیار روانی را شاهد باشید و هم باتری بتواند مدت زمان بیشتری را شارژدهی کند.

حرف از باتری و صرفه جویی در مصرف شارژ شد پس بد نیست که در اینجا بار دیگر به یکی از خصوصیات پنل‌های امولد اشاره کنیم. در این نوع پنل پیکسل‌های به صورت جداگانه روشن و خاموش می‌شوند و مانند پنل‌های IPS نیست که پیکسل‌ها به نور پس‌زمینه نیاز داشته باشند.

پس زمانی که شما حالت دارک مود را در گوشی خود روشن می‌کنید پیکسل‌هایی که در ناحیه‌های سیاه نمایشگر قرار می‌گیرند به حالت خاموش درمی‌آیند و همین باعث می‌شود که استفاده از دارک مود و والپیپرهای تیره باعث کاهش مصرف شارژ در گوشی‌های دارای پنل امولد شود (دلیل عمیق بودن رنگ مشکی در این نوع پنل هم همین می‌باشد، چرا که رنگ مشکی تولید نمی‌شود بلکه پیکسل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند).

نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3
نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3

روشنایی این نمایشگر در حالت دستی 511 نیت می‌باشد که برای مشاهده‌ی محتوا در محیط باز کاملا کافی به نظر می‌رسد و شما هیچ مشکلی با مشاهده‌ی محتوا محتلف حتی زیر نور مستقیم خورشید نخواهید داشت. حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت خودکار به گفته‌ی شیائومی 900 نیت می‌باشد که در واقعیت این عدد توسط تست‌های مختلف 711 نیت اندازه گیری شده است (در زمینه روشنایی چه در حالت خودکار و چه در حالت دستی با صفحه نمایشی بسیار روشن و خوب مواجه هستیم).

در تنظیمات نمایشگر این محصول همچنین سه حالت Auto، Saturated و Standard را مشاهده می‌کنیم که در حالت خودکار گوشی در هر زمان و بنا بر نور محیط غلظت رنگ‌ها را تغییر می‌دهد. در حالت استاندارد همه‌ی رنگ‌ها به نزدیک‌ترین حالت طبیعی ممکن درمی‌آیند و در حالت Saturated نیز غلظت رنگ‌ها بیشتر حالت طبیعی به نمایش گذاشته می‌شود که این کار باعث می‌شود تا محتوای جذاب‌تری را شاهد باشیم.

نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3
نمایشگر در مطلب بررسی Poco F3

درکل به واقع با یک نمایشگر کامل در این بازه‌ی قیمتی مواجه هستیم و اگر بخش نمایشگر برای شما اهمیت دارد پس باید حتما پوکو F3 را جزو گزینه‌های اصلی خود برای خرید قرار دهید.

اسپیکر: دوگانه و استریو

این گوشی از یک اسپیکر در لبه‌ پایینی و یک اسپیکر دیگر در لبه‌ی بالایی بهره می‌برد، به علاوه‌ی این که اسپیکر مکالمه نیز در این فرآیند به تولید صدای بلندتر و باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

نتیجه‌ی ترکیب این اسپیکرها صدایی واضح و بلند است که بیس خوبی دارد و صدای وکال را هم با شفافیت رضایت بخشی برای شما پخش می‌کند. این اسپیکرها برای یک گوشی میانرده کیفیت بسیار خوبی دارند و قطعا نمی‌توان ایراد بزرگی به آن‌ها وارد کرد.

طراحی لبه‌ی پایینی در مطلب بررسی Poco F3
طراحی لبه‌ی پایینی در مطلب بررسی Poco F3

تنها ایرادی که شاید بتوان گرفت این است که در اوج صدا کمی از کیفیت کاسته می‌شود که البته این ایراد هم برای یک گوشی میانرده قابل چشم پوشی است و مشکلی به حساب نمی‌آید. در نهایت بخش اسپیکر پوکو F3 قطعا رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد.

دوربین: همان پوکو X3 پرو!

زمانی که یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی در بخش‌های مختلف در حد و اندازه‌های یک پرچمدار عمل می‌کند، طبیعی است که شرکت این هزینه‌های بالا را در یک بخش با کاهش هزینه‌ها به تعادل برساند. برای پوکو F3 بخشی که کمی ضعیف‌تر از رقبای خود عمل می‌کند بخش دوربین است.

چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی پوکو اف 3
چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی پوکو اف 3

درواقع دوربین این محصول بد نیست و در ادامه توضیح می‌دهیم که می‌توانید عکس‌های خوبی با آن به ثبت برسانید، تنها مسئله این است که در این بازه‌ی قیمتی گوشی‌های مختلفی از جمله ردمی نوت 10 پرو شیائومی وجود دارند که از دوربین به مراتب بهتری نسبت به این گوشی برخوردار می‌باشند و اگر دوربین یکی از اولویت‌های اصلی شماست باید به سراغ گزینه‌های بهتری بجای این گوشی بروید.

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو F3 از یک سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز 25 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

این دوربین به دلیل استفاده از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

منوی دوربین در مطلب بررسی پوکو اف 3
منوی دوربین در مطلب بررسی پوکو اف 3

کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز برای یک گوشی میانرده قابل قبول است. جزئیات در این تصاویر به اندازه کافی وجود دارد و دقت رنگ خوبی را نظاره‌گر هستیم. نویز در این عکس‌ها در حد بسیار کم است و گاهی از مواقع گوشب برای کاهش بیشتر نویز بخشی از جزئیات تصویر را از بین می‌برد. در نهایت هم رنج دینامیکی خوب بوده و شارپنس در اکثر مواقع مناسب است.

امکان استفاده از رزولوشن اصلی 48 مگاپیکسلی نیز وجود دارد اما عکس‌های گرفته شده در این حالت نویز به مراتب بیشتری دارند و حجم آن‌ها نیز معمولا بیش از 20 مگابایت می‌باشد و به همین دلیل پردازش آن‌ها نیز بیش از عکس‌های معمول زمان می‌برد (استفاده از این حالت خیلی پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است که از همان پیش فرض 12 مگاپیکسلی بهره ببرید).

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در شب کیفیت خوب و رضایت بخشی به خصوص برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی دارند. در این تصاویر دقت رنگ‌ها مناسب می‌باشد و کنتراست خوبی را شاهد هستیم، به علاوه‌ی این که رنج دینامیکی رضایت بخش است و این باعث می‌شود تا جزئیات در سطح مطلوبی قرار بگیرد.

نایت مود هم برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است. زمانی که این قابلیت را روشن می‌کنید ثبت عکس حدود 2 ثانیه زمان می‌برد و در نهایت تصویر کمی روشن‌تر می‌شود و جزئیات مقداری افزایش پیدا می‌کند. به خصوص افزایش جزئیات بیشتر در قسمت‌های تاریک و سایه‌های عکس مشاهده می‌شود. این تصاویر شفافیت و شارپنس بیشتری هم دارند و پیشنهاد می‌کنیم از قابلیت نایت مود در شب استفاده کنید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو F3 سنسوری 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد که در پس لنزی 15 میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری 119 درجه‌ای را داراست. این دوربین قابلیت نایت مود نیز دارد.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض این گوشی کاملا متوسط است و نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید. تصاویر گاها نرم و آبرنگی به ثبت می‌رسند و فرآیند کاهش نویز به خوبی عمل نمی‌کند. رنج دینامیکی این عکس‌ها قابل قبول می‌باشد و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند.

عکس‌های فوق عریض در شب اما واقعا خوب نیستند و سوژه‌ها بدون جزئیات به ثبت می‌رسند و شارپنس و رنج دینامیکی نیز اصلا خوب نیست. خوشبختانه قابلیت نایت مود برای این دوربین نیز وجود دارد و با روشن شدن تا حد خوبی مشکلات این تصاویر را برطرف می‌کند تا بتوانید از آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید (همچنان عکس‌های فوق عریض شب خوب نیستند و نمی‌شود به روی کیفیت آن‌ها حساب کرد).

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو ایکس 3 پرو از سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T2 ISOCELL Plus سامسونگ بهره می‌برد و داشتن با اندازه 1/3.4 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی، در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. فوکوس این دوربین ثابت است.

عکس‌های سلفی این گوشی کیفیت خوبی دارند، چرا که جزئیات به اندازه‌ی کافی دیده می‌شود و دقت رنگ نیز به واقعیت نزدیک است. این تصاویر از نظر رنج دینامیکی و کنتراست نیز در حد خوبی قرار دارند و به طور کلی عملکرد مناسبی را از دوربین سلفی پوکو F3 مشاهده می‌کنیم.

امکان ثبت سلفی پرتره نیز وجود دارد که از نظر جداسازی سوژه از پس‌زمینه دوربین خوب عمل نمی‌کند و در خیلی از مواقع گوشی‌ها و موی سر را به عنوان پس‌زمینه مات می‌کند. از نظر مات شدن پس‌زمینه اما عملکرد خوبی را شاهد هستیم. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم خیلی نمی‌توان به روی پرتره‌های سلفی این گوشی حساب کنید.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و خوشبختانه از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد که باعث می‌شود بسیار راحت‌تر بتوانید به روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید. عکس‌های گرفته شده با این دوربین کیفیت کاملا رضایت بخش و خوبی دارند و جزئیات سوژه‌ها در سطح مناسبی قرار می‌گیرد. این تصاویر رنگ‌های زنده‌ای دارند و کنتراست آن‌ها هم خوب می‌باشد. در واقع دوربین ماکرو این گوشی هم از نظر برخورداری از فوکوس خودکار و هم از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار می‌گیرد.

سخت افزار و ارتباطات Poco F3

یکی از بخش‌هایی که باعث می‌شود پوکو F3 را بسیار فراتر از قیمت این محصول بدانیم همین بخش سخت افزار است. قلب تپنده‌ی این گوشی تراشه‌ی 7 نانومتری اسنپدراگون 870 5G می‌باشد. این تراشه از هشت هسته پردازنده مرکزی (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585) و پردازنده گرافیکی Adreno 650 برخوردار می‌باشد.

برای این که کمی بیشتر با این تراشه و قدرت آن آشنا شوید باید بگوییم که تراشه‌ی پرچمدار سال قبل اسنپدراگون نسخه 865 بود و پرچمدار امسال این شرکت اسنپدراگون 888 می‌باشد. این تراشه‌ی اسنپدارگون 870 قدرتی بین تراشه‌ی پرچمدار پارسال و امسال دارد و به همین خاطر طبیعتا عملکردی بی نظیر را از خود به نمایش می‌گذارد.

این گوشی می‌تواند به سریع‌ترین شکل ممکن به تمام فرمان‌های شما پاسخ دهد و برنامه‌های مختلف را با سرعت بسیار زیادی اجرا کند. این تراشه با نرخ نوسازی 120 هرتزی این محصول در کنار هم تجربه‌ای بسیار روان و بی نقص را برای شما به ارمغان می‌آورند.

پوکو F3 همچنین می‌تواند تمام بازی‌های سنگین حال حاضر مانند کال آف دیوتی موبایل، آسفالت 9 و … را در نهایت کیفیت و بدون افت فریم اجرا کند و با خرید این گوشی می‌توانید تا چند سال از بابت قدرت سخت افزاری و عملکرد روان گوشی آسوده خاطر باشید.

در نهایت این گوشی از نسل جدید اینترنت همراه یعنی 5G نیز پشتیبانی می‌کند و زمانی که این فناوری به صورت گسترده در کشور ما مورد استفاده قرار بگیرد به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نرم افزار و امنیت Poco F3

از آن‌جایی که این گوشی به تازگی به بازار عرضه شده، از آخرین نرم افزار موجود یعنی Miui 12 بر پایه‌ی اندروید 11 بهره می‌برد. این رابط کاربری برای گوشی پوکو F3 کمی ظاهر متفاوتی با گوشی‌های شیائومی دارد و به گونه‌ای ظاهر آیکون‌ها و … کمی متفاوت می‌باشد.

از نظر امکانات و قابلیت‌ها اما تفاوت چندانی بین Miui و Miui for Poco دیده نمی‌شود و در این مطلب نیز خیلی به رابط کاربری شیائومی نمی‌پردازیم و برای آشنایی بیشتر شما را به مطلب می یو آی ۱۲ ؛ امکانات و ویژگی های جالب رابط کاربری جدید شیائومی ارجاع می‌دهیم.

کنترل سنتر در مطلب بررسی پوکو اف 3
کنترل سنتر در مطلب بررسی پوکو اف 3

در بخش امنیت مانند خیلی از گوشی‌های دیگر این محصول نیز از دو روش تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت استفاده می‌کند. تشخیص چهره پوکو F3 به صورت دو بعدی بوده و به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود که سرعت و دقت خوبی دارد، اما نمی‌توان 100 درصد به روی امنیت آن حساب باز کرد، به علاوه که در نور کم نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

روش دیگر حسگر اثرانگشت که به صورت یکپارچه با دکمه پاور درآمده و با سرعت و دقت بالایی اثر انگشت شما را شناسایی کرده و به باز کردن قفل صفحه اقدام می‌کند (پیشنهاد می‌شود از این روش برای باز کردن قفل صفحه بهره ببرید که امنیت بالاتری دارد).

باتری Poco F3

همان طور که تا به این قسمت متوجه شده‌اید این دستگاه قدرت سخت افزاری بسیار زیادی دارد و نمایشگر امولد آن نیز به واسطه‌ی نرخ نوسازی 120 هرتزی مصرف شارژ زیادی دارند و به همین دلایل باتری پوکو F3 کار خیلی آسانی برای شارژدهی مناسب ندارد.

در واقعیت اما باتری 4520 میلی آمپر ساعتی این گوشی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و با یک بار شارژ کامل می‌توانید بیش از یک روز کامل از این محصول استفاده کنید. این شارژدهی با توجه به ظرفیت باتری و مشخصات داخلی محصول بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

عملکرد باتری در مطلب بررسی پوکو اف 3
عملکرد باتری در مطلب بررسی پوکو اف 3

توجه داشته باشید که شارژدهی هر محصولی مستقیما به نوع استفاده‌ی شما از آن برمی‌گردد و این اعداد و ارقام گفته شده تنها برای استفاده عادی و روزمره صادق است (یعنی اگر به عنوان مثال با گوشی خود زیاد بازی می‌کنید قطعا در میانه‌ی روز نیاز به شارژ پیدا خواهید کرد).

در زمینه شارژ شدن هم این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و به کمک این فناوری می‌تواند در 30 دقیقه به شارژ 67 درصد و در 56 دقیقه به شارژ کامل برسد.

جمع بندی: Poco F3 بخریم؟

پوکو F3 یک گوشی میانرده با ارزش خرید بسیار بالا می‌باشد. این گوشی نمایشگر بسیار خوبی دارد و در زمینه‌ی سخت افزاری هم نمی‌توان رقیبی برای آن در این بازه‌ی قیمتی پیدا کرد. اسپیکر این گوشی هم نسبت به قیمت عملکرد عالی دارند و بدنه‌ی شیشه‌ای و ارگونومی خوب آن نیز از نظر طراحی این محصول را با ارزش می‌کند.

بررسی پوکو اف 3: بخریم؟
بررسی پوکو اف 3: بخریم؟

اگر قصد خرید گوشی در بازه‌ی قیمتی پوکو F3 را دارید و اولویت شما سخت افزار و نمایشگر یک گوشی هوشمند است پس ثانیه‌ای در خرید این محصول درنگ نکنید. ولی اگر دوربین اولویت اول شما برای خرید می‌باشد در این بازه‌ی قیمتی محصولات بهتری از نظر دوربین وجود دارند که شاید بهتر باشد به سراغ آن‌ها بروید.

رقبا

در این بخش برخی از رقبای این گوشی را برای شما نام می‌بریم. یکی از رقبای سرسخت این محصول می 10T 5G می‌باشد که نرخ نوسازی 144 هرتزی نمایشگر و همچنین دوربین‌های خوب آن ارزش خریدش را افزایش می‌دهند. ردمی نوت 10 پرو رقیب دیگری است که نمایشگر 120 هرتزی امولد دارد و دوربین آن عکس‌های بسیار عالی برای این بازه‌ی قیمتی به ثبت می‌رسانند و اگر دوربین برای شما مهم است ردمی نوت 10 پرو بهترین انتخاب ممکن است. در این محدوده قیمتی گوشی‌هایی مانند A72 و A52 5G نیز وجود دارند که می‌توانند به دلیل گواهی IP67 خود و دیگر مشخصات گزینه‌ی خرید تلقی شوند.

نام گوشیلینک خریدلینک نقد و بررسی
می 10T 5Gخرید می 10T 5G
ردمی نوت 10 پروخرید ردمی نوت 10 پروبه زودی
گلکسی A72خرید گلکسی A72نقد و بررسی گلکسی A72
گلکسی A52 5Gخرید گلکسی A52 5Gنقد و بررسی گلکسی A52 4G

نگاه کلی به پوکو F3

پوکو F3 یک گوشی میانرده با ارزش خرید بسیار بالا می‌باشد. این گوشی نمایشگر بسیار خوبی دارد و در زمینه‌ی سخت افزاری هم نمی‌توان رقیبی برای آن در این بازه‌ی قیمتی پیدا کرد. اسپیکر این گوشی هم نسبت به قیمت عملکرد عالی دارند و بدنه‌ی شیشه‌ای و ارگونومی خوب آن نیز از نظر طراحی این محصول را با ارزش می‌کنند.

8.8
طراحی
8.7
نمایشگر
9
سخت افزار
9.5
نرم افزار
8.2
دوربین
8
باتری
8.9
ارزش خرید
9
مزایا
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • ارگونومی مناسب و گواهی IP53
  • نمایشگر امولد عالی با روشنایی مناسب
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • شارژ سریع 33 واتی و سرعت خوب آن
  • قدرت سخت افزاری بدون رقیب در این بازه قیمتی
  • پشتیبانی از 5G
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی در روز
  • اسپیکر استریو با کیفیت خوب
  • ارزش خرید بالا
معایب
  • دوربین فوق عریض عملکرد خوبی ندارد
  • نبود جک 3.5 میلی متری صدا و کارت حافظه جانبی
103
19
3
4
1

۱۵ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با سلام و عرض ادب.لطفا جواب بدید خیلی ضروریه ادمیئ کانال و دوستان دیگه
من سال قبل شهریور پوکو ایکس 3 پرو رو با قیمت 6 تومن خریدم.تا امسال تیر ماه کاملا راضی بودم ازش.یه روزی یهویی همینطوری بیرون بودم گوشی خاموس شد روشن نشد هرچقدرم کردم بالا نیومد.دادم تعمیر گفتن که بردش خراب شده در حالی که با اون پردازنده قوی من انتظار داشتم حداقل 2.5 یا 3 سال استفاده سنگین رو بکشه ولی نکشید.این 10 ماه من زیاد از گوشی استفاده کردم.روزی حداکثر 3 ساعت کالاف بقیشم واتساپ و وبگردی البته همه اینها در حالت ذخیره نیرو و نور متوسط و صفحه 60 هرتز.
حالا من بعد بیشتر از6 ماه میخوام گوشی بخرم بودجه ام هم بین 10 تا 12 میلیون هست.الویت هام هم به ترتیب صفحه نمایش عملکرد روان برنامه ها و بازی ها تا چند سال بعد و پردازنده و امنیت و طراحی و دوربین هست.خودم قصد دارم اف 3 یا اف4 بخرم ولی چون یه بار شیاومی خراب شده اطرافیان سرزنش میکنن و میگن چرا از شیاومی وپایین رده سامسونگ بهتر از شیاومی هست و اینها.
حالا سه تا سوال دارم=
1-اگر من اف 3 یا اف 4 بخرم نا امید میشم باز بعد یه مدتی یا اینا نگرانی ندارن؟؟
2-بین اف3 یا اف4 و آ52اس کدومو بخرم بر اساس اولویت هام؟؟
3- طبق تحقیقایی که کردم اف3 نمرات بهتری از لحاظ پردازنده و صفحه نمایش اورد.منم بیشتر میلم به اف4 هست ولی شکل دوربیشن خیلی زشته و خوشم نمیاد وگرنه بقیه چیزاش عالیه.الان فرق این دوتا گوشی دقیقا چیه و ارزش داره اف4 رو با اون دوربین نه چندان خوش طرحش بخرم؟؟؟
خواهشا و خواهشا ادمین گرامی جواب بدید

پوکو اف تری بی شک خوبه یکم دوربین 48مگاپیکسلی بودنش بده ولی اگه شماهم مثل من سخت افزار و بازی واستون مهمه بدون شک بخرید البته اگه فیلم برداری هم واستون مهم باشه در پشت گوشی کنار دوربین هاش یک طوری گرد شبیه کنار دوربین 3تادوربین پشتی هست که واسه فیلم برداری با صدای 360درجه هستش که خوبه واسه فیلم برداری

سلام
مجموعه و سایت عالی دارید
امیدوارم همینجوری باشه و ادامه حتی بهتر از قبل پیش برید

عجب گوشی معرکه ای زده پوکو بی نظیره همه جوره ناز لوکس سریع ❤️🔥👑

سلام خسته نباشید سایتتون عالیه و خیلی دوسش درم
ایا این گوشی گواهی ip53 داره؟ اخه بعضی جا ها گفتن نداره و تایید نشده ترو خدا اگه مطعنید که داره جواب بدید یکی از معیار هام برای خریده و اگه داره در برابر چه چیزی مقاومه
خیلی ممنون ترو خدا زود جواب بدید

همه جوره بگی من راضی ام عیب جدی نمیتونم بگیرم واقعا اف تری بی نظیره وقدیمی نمیشه من که دوسش دارم ??

سلام
قفل گوشی پوکو آف ۳ با استفاده از اثر انگشت به چه نحوی هست؟ و اینکه آیا کمی داغ کردن این گوشی طبیعی است؟

سلام ممنون از این بررسی .ولی من نمی دونم نویسنده محترم چرا چند بار از لفظ میان رده استفاده کرده . صفحه نمایش e4 امولد ، صفحه نمایش 120 هرتز ،اسنپ دراگون 780 و….چه طور میشه اسمش میان رده باشه ؟؟!! فقط کمبود این گوشی در بخش دوربینه که از رقبا کمی عقب تر هستش .

باسلام خدمت تمام دوستان گفتم به عنوان یکی که بیشتر گوشی عوض میکنم بگم که یک سال گوشی پوکو ایکس تری داشتم گوشیه خوبی بود فقط مجاورت گوشی هیراد داشت و اینکه داغ میکرد در نیم سال اول کال آف بازی کردن ۲ماهه فروختمش و پوکو اف 3خریدم که فهمیدم گوشی فوق الاده خوبیه فقط تنها ایرادی که داره و باعث شده میان رده بگن بهش دوربین 48مگاپیکسلی بودنشه عکس های خوبه ولی کاش 64مگاپیکسل بود ولی اگه ندارید بخرید

ببخشید من روی این تردیدداشتم که گوشی گواهی ip53 نداره و زد اب نیست یعنی ضد اب هست تورو خدا زود جواب بدید

سایمان دیجیتال
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۶:۲۸

سلام دوست عزیز
پوکو اف ۳ در مقابل پاشش آب مقاوم هست اما نمی‌تونیم انتظار ضد آب بودن رو ازش داشته باشیم.

لطفا 256 .سفید موجود کنید ممنون

عجب بررسی نابی بود . مرسی

من رو خیلی وسوسه کرده برای خرید ولی
1 نسبت به mi 10 t بهتر هست یا خیر چون اولویت های من صفحه نمایش و دوربین و سخت افزار هست
2 دوربین خیلی عملکرد پایینی نسبت به mi 10tداره یا خیر
با تشکر از بررسی خیلی خوب شما

لطفا هرچه سریعتر نسخه 256 را موجود کنید

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰