می یو آی 12

می یو آی ۱۲ ؛ امکانات و ویژگی های جالب رابط کاربری جدید شیائومی

می یو آی یکی از محبوب‌ترین پوسته‌های اندرویدی در دنیا به‌شمار می‌رود. به‌طوری‌که بیش‌از ۴۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا از این رابط‌کاربری محبوب شیائومی استفاده می‌کنند. محبوبیت شیائومی در کشورهای آسیایی بیش‌تر از مناطق دیگر است به‌طوری‌که نزدیک‌به 100 میلیون کاربر شیائومی تنها در هند وجود دارد و شیائومی محبوب‌ترین برند در کشور هند محسوب می‌شود.می یو آی 12 تنها ۶ ماه پس از عرضه می یو آی ۱۱ رونمایی‌شد.

هم‌اکنون آپدیت می یو آی ۱۲ برای گوشی‌های جدید شیائومی در دسترس است و انتظار می‌رود گوشی‌های قدیمی‌تر نیز تا دو ماه آینده این بروزرسانی را برای گوشی‌های خود دریافت کنند.در ادامه این مقاله به معرفی امکانات و ویژگی‌های جالب می یو آی 12 خواهیم‌پرداخت.

بهبود حریم خصوصی و امنیت در می یو آی ۱۲

حریم خصوصی و امنیت در می یو آی 12

شیائومی در نسخه‌های پیشین رابط‌کاربری خود اطلاعات مرورگر کاربران را در حتی در حالت ناشناس (incognito mode) نیز جمع‌آوری می‌کرد. در می یو آی ۱۲ شیائومی به‌هیچ وجه داده‌های مرورگر کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند و می‌توان گفت این تغییر یکی از مهم‌ترین موارد امنیتی اضافه‌شده به می یو آی 12 محسوب می‌شود.

در کنار این تغییرات می یو آی ۱۲ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها مشکلات امنیتی  و میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به قسمت‌های مختلف گوشی را مشاهده‌کنند.با آپدیت جدید MiUI 12 کاربران می‌توانند یک اعلان در قسمت امنیت (Security) گوشی تنظیم‌کنند تا هر زمان اپلیکیشنی در پس‌زمینه از اطلاعات‌شما نظیر موقعیت‌مکانی، دوربین، اطلاعات مخاطبین و … استفاده‌کرد به شما اطلاع‌رسانی‌شود.یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اضافه‌شده به می یو آی ۱۲، قابلیت حذف اطلاعات عکس (متادیتا) هنگام اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و … است.

نوار اعلانات جدید می یو آی 12

مرکز کنترل می یو آی 12

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه‌شده به می یو آی 12 ، مرکز کنترل (Control Center) جدید این رابط‌کاربری است. در نگاه اول این مرکز کنترل قطعا شما را یاد سیستم‌عامل ios خواهدانداخت. چون شباهت ظاهری بسیار زیادی بین مرکز کنترل جدید شیائومی و آیفون وجوددارد.

از جمله مزایای مرکز کنترل جدید می‌توان‌به ظاهر جذاب آن اشاره‌کرد اما نقطه منفی این مرکز کنترل، بزرگ‌بودن دکمه‌های آن است که باعث می‌شود اعلانات در این مرکز کنترل قابل نمایش نباشد. در صورتی‌که علاقه‌ای به استفاده از مرکز کنترل جدید شیائومی ندارید به‌سادگی می‌توانید از تنظیمات، مرکز کنترل گوشی خود را به حالت قبل بازگردانید. تصاویر زمینه متحرک یکی از جذابیت‌های رابط‌کاربری می یو آی 12 مربوط به تصاویر متحرک آن می‌باشد.

برای تنظیم تصاویر زمینه لایو می‌بایست ابتدا اپلیکیشن Google Wallpapers را دانلود کنید. سپس نرم‌افزار را بازکرده و تصاویر متحرکموجود در آن را مشاهده‌کنید. تصاویر زنده مربوط‌به سیاره‌ها جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد و مطمئنا اگر یک بار از نزدیک این تصاویر زمینه را ببینید مجذوب آن‌ها می‌شوید.

قابلیت App Drawer در MiUI 12

 App Drawer در می یو آی 12

کارشناسان حوزه تکنولوژی مدت‌ها بود که نسبت‌به عملکرد منوی شیائومی انتقاد داشتند. سرانجام شیائومی در رابط‌کاربری جدید خود پاسخ انتقادهای کاربران و کارشناسان را داد و با معرفی منوی کشویی مشکلات را حل کرد.

برای فعال‌کردن این منو در گوشی‌خود می‌بایست به تنظیمات مراجعه‌کنید سپس در آنجا گزینه تنظیم صفحه خانه (Home Screen Setting) را انتخاب‌کرده و از آن‌جا گزینه اپ دراور (منو کشویی) را فعال‌کنید. از ویژگی‌های منوی کشویی شیائومی می‌توان به وجود قسمت سرچ در قسمت پایین ، امکان شخصی‌سازی دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها و تغییر شفافیت پس‌زمینه اشاره‌کرد.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید گوشی های شیائومی

انیمیشن های جدید در می یو آی ۱۲

انیمیشن های جدید در می یو آی 12

شیائومی در آپدیت جدید رابط‌کاربری خود، انیمیشن‌های جدید و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این انیمیشن‌ها را می‌توانید هنگام بستن اپلیکیشن‌ها، روشن‌کردن صفحه‌نمایش گوشی و … مشاهده‌کنید.

دو قسمت حافظه و باتری در می یو آی 11 فاقد انیمیشن بودند، اما هم‌اکنون در آپدیت جدید رابط‌کاربری، انیمیشن‌های جذابی به این دو قسمت اضافه‌شده است. قسمت حافظه ساختار ظاهری سیلندر مانندی دارد که با انیمیشن زیبایی پر می‌شود. قسمت باتری نیز میزان شارژ باقی‌مانده را به‌صورت نموداری و با انیمیشن نمایش می‌دهد.

در ادامه بخوانید: مقایسه می یو آی با ریلمی یو آی

اضافه شدن قابلیت پنجره شناور (Floating Window)

پنجره شناور (Floating Window) در می یو آی 12

این قابلیت سال‌ها پیش برای اولین‌بار توسط سامسونگ رونمایی‌شده بود و از آن موقع، سامسونگ در تمام‌ گوشی‌های خود از پنجره شناور استفاده می‌کند. حال بعد از چندین سال شیائومی نیز تصمیم‌گرفت تا این قابلیت مفید و کاربردی را به گوشی‌های خود اضافه‌کند.حرکات (gestures) متنوعی برای کار با پنجره شناور توسط شیائومی تعبیه‌شده که کاربران می‌توانند این پنجره را با حرکات تعبیه‌شده، به دلخواه خود تنظیم‌کنند.

این قابلیت بیشتر هنگامی‌ کاربرد دارد که بخواهید دو اپلیکیشن را به‌طور همزمان مورد استفاده قراردهید. به‌طور مثال یک فایل اکسل در گوشی خود دارید که حاوی درآمدهای شماست. برای محاسبه درآمدهای خود لازم نیست به‌طور مکرر از اکسل خارج‌شده و ماشین‌حساب را باز کنید. تنها کافیست ماشین‌حساب گوشی خود را به‌صورت پنجره‌شناور فعال‌کنید تا بتوانید همزمان با مشاهده درآمدهای خود در فایل اکسل، اعداد را وارد ماشین‌ حساب کنید. 

در ادامه بخوانید: مقایسه جامع و کامل شیائومی و سامسونگ

تغییرات مهم می یو آی 12

مواردی که در مقاله مطرح‌شدند جزو مهم‌ترین تغییرات صورت‌گرفته در می یو آی جدید شیائومی محسوب می‌شوند. علاوه بر این موارد قابلیت‌هایی همچون ساختار جدید حالت فوکوس مود ( حالت تمرکز) ، اضافه‌شدن چند قابلیت جزئی به قسمت مدیریت فایل، بروزرسانی حالت تاریک ( دارک مود)، بهبود خوانایی فونت و … نیز به می یو آی جدید اضافه‌شده است.

توصیه می‌کنیم اگر گوشی شما آپدیت می یو آی ۱۲ را دریافت‌کرده است، آن را هر چه سریع‌تر بروزکنید تا بتوانید از قابلیت‌های جذابی که در مقاله شدند استفاده‌کنید.برای دریافت آخرین قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر درباره گوشی‌های شیائومی کافیست تا به صفحه فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه‌کنید.

منبع: Androidcentral

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با سلام . من نوت ۸ دارم و تازه می یو آی ۱۲ براش اومد . تقریبا ۲ هفته است . ولی متاسفانه هر چی میگردم App Drawer رو پیدا نمیکنم . ولی توی خودت توضیحات آپدیت اش هم گفت که همچین چیزی هست . اما توی تنظیمات هر چی میگردم پیدا نمیشه . اگه بگید چیکار اش کنم درست بشه ممنون میشم ?.

داخل تنظیمات home screen هست یا همون صفحه اصلی

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰