نقد و بررسی گلکسی A52

به طور کلی هنگام خرید هر وسیله‌ی جدیدی اولین چیزی که باید در نظر بگیریم نیاز خودمان و همچنین قیمت محصول مورد نظر می‌باشد. به عنوان مثال فردی که به عکاسی حرفه‌ای با گوشی هوشمند علاقه دارد، باید به سراغ بهترین محصولات در این زمینه برود. یا مثلا کسی که بهترین نمایشگر موبایلی را می‌خواهید طبیعتا باید به سراغ کهکشانی‌های پرچمدار سامسونگ برود.

این‌ها را گفتیم تا به این نکته اشاره کنیم که در عین حال اکثر افراد در سراسر جهان به هیچ کدام از این بهترین‌ها نیاز ندارند و تنها می‌خواهند با گوشی هوشمند خود کارهای ابتدایی انجام دهند، به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی را چک کنند و یا کمی عکس‌ برداری ساده انجام دهند و … . پس کاملا طبیعی است که شرکت‌ها به جز گوشی‌های پرچمدار که قرار است آن‌ها را سربلند کنند نگاه ویژه‌ای هم به دنیای میانرده‌ها داشته باشند.

دنیای میانرده‌ها دقیقا جایی است که شرکت‌هایی مانند شیائومی یا سامسونگ می‌توانند بیشترین تعداد محصول را به فروش برسانند و کاربران هم در سرتاسر جهان بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف یک پرچمدار از ویژگی‌ها جذاب یک گوشی هوشمند جدید بهره‌مند شوند و به این صورت یک بازی برد-برد جذاب برای همگان اتفاق می‌افتد.

یکی از موفق‌ترین گوشی‌های سامسونگ تا این تاریخ که توانست فروش بسیار بالایی داشته باشد A51 می‌باشد که در سال قبل معرفی و به بازار عرضه شد. حالا A52 آمده تا این روند را با قدرت بیشتری ادامه دهد، ولی آیا می‌تواند به این مهم دست پیدا کند یا بهتر است بگوییم این کهکشانی به قدری لایق هست که تعداد بالایی بفروشد؟

در ادامه‌ی این مطلب به بررسی قسمت‌های مختلف این محصول خواهیم پرداخت تا هم نقاط مثبت آن مشخص شود و هم نقاط ضعف آن تا شما بتوانید بدون مشکل و به راحتی تصمیم بگیرید که این کهکشانی برای شما ارزش خرید دارد یا خیر و این که تا چه حد نقاط ضعف آن قرار است تجربه‌ی کاربری شما را تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی گلکسی A52

امسال سامسونگ به طور کلی طراحی گوشی‌های خود را تغییر داده و این روند با سری گلکسی S21 آغاز شد و حالا به میانرده‌های این سازنده کره‌ای رسیده است. گلکسی A52 در زمینه متریال استفاده شده در ساخت آن تغییر خیلی زیادی نداشته است، البته به جز گوریلاگلس 3 در نسل قبل که حالا به گوریلاگلس 5 تغییر کرده که نمایشگر را در برابر ضربه و خط و خش مقاومت‌تر می‌کند.

بدنه‌ی این کهکشانی همچنان از جنس پلاستیک می‌باشد، اما در این نسل این پلاستیک طراحی مات دارد که بسیار جذاب‌تر از قبل می‌باشد و ظاهری مدرن به گوشی بخشیده و زمانی که به آن نگاه می‌کنید دیگر احساس یک میانرده ارزان قیمت را ندارید. قاب پشتی از نظر طراحی لبه‌های پشتی نیز دچار تغییر شده است، زیرا در نسل قبل انحنای قابل توجهی وجود داشت که باعث می‌شد گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و حالا در این نسل این انحنا بسیار کمتر شده و تقریبا با یک طراحی تخت در لبه‌های قاب پشتی مواجه هستیم.

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52

تغییر دیگری که باعث زیبایی بیشتر این گوشی جدید شده است به طراحی بهتر فریم دوربین‌ها برمی‌گردد. در نسل قبل یک قاب پلاستیکی براق را مشاهده می‌کردیم که یک فریم مشکی رنگ دوربین به روی آن قرار گرفته و لنز‌های دوربین درون آن قرار دارد. در این نسل اما کره‌ای‌ها این طراحی را تغییر داده‌اند و فریم دوربین را به رنگ بدنه و به نوعی به صورت یکپارچه با آن درآورده‌اند. این طراحی باعث می‌شود هماهنگی بیشتری به روی قاب پشتی دیده شود و در هر رنگ هم فریم دوربین به رنگ خود قاب پلاستیکی باشد.

چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی گلکسی A52
چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی گلکسی A52

دوربین‌های گلکسی A51 اما بیرون زدگی خیلی کمی داشتند و این مورد در این نسل در جهت منفی تغییر کرده و فریم دوربین‌های گلکسی A52 بیرون زدگی بیشتری دارد. این بیرون زدگی باعث می‌شود هنگام قرار دادن گوشی به روی سطوح صاف مانند میز دستگاه تکان بخورد و همچنین بیشتر در معرض خط و خش باشد (البته اگر قاب استفاده کنید به دلیل هم سطح شدن فریم دوربین با قاب این مشکل حل می‌شود).

این کهکشانی جدید نسبت به نسل قبل سنگین‌تر و ضخیم‌تر هم شده است و وزن 172 گرمی آن به 189 گرم رسیده است. از نظر ضخامت هم همین موضوع رخ داده و 7.9 میلی متر به 8.4 میلی متر افزایش پیدا کرده است. در واقع به بیان ساده از نظر ارگونومی و راحتی در دست گرفتن شاید گلکسی A51 نسل قبل را بتوان محصول بهتری دانست، اما فراموش نکنیم که وزن و ضخامت و ارگونومی A52 همچنان هم کاملا مناسب است.

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52

اتفاق هیجان انگیز دیگری که در این میانرده رخ داده و حقیقتا باید سامسونگ را به خاطر آن ستایش کنیم استفاده از گواهی IP67  به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب تا مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری می‌باشد. البته درست است که اکثر ما احتمالا هیچ گاه به عمد از این قابلیت استفاده نمی‌کنیم، اما ترجیج می‌دهیم که یک ویژگی باشد و از آن استفاده نکنیم تا نباشد و حسرت آن را داشته باشیم.

خوب، به سراغ فریم اطراف این گوشی برویم و نگاهی به آن داشته باشیم. این فریم برعکس قاب پشتی طراحی براقی دارد و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از میکروفون دوم و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در لبه‌ی پایینی از اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری صدا میزبانی می‌کند. لبه‌ی سمت چپ هم کاملا خلوت می‌باشد و با انتقال خشاب سیم‌کارت به بالا درگاهی به روی آن مشاهده نمی‌شود.

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی گلکسی A52

یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌ها در گلکسی A52 در قسمت جلویی این محصول رخ داده است، آن هم نه به خاطر نمایشگر یا تغییر ناچ و … بلکه به خاطر این که حاشیه‌های نمایشگر نسبت به نسل قبل ضخیم‌تر شده است، چرا که A51 نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 87.4 درصدی داشت و حالا A52 نسبتی 84.1 درصدی دارد.

طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی گلکسی A52
طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی گلکسی A52

این موضوع از این جهت عجیب است که اولا با رسیدن گوشی‌های جدید معمولا شرکت‌ها سعی می‌کنند این نسبت را افزایش دهند تا لذت مشاهده‌ی محتوا بیشتر شود و دوم هم این که یکی از دلایل جذابیت A51 همین حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر بود که باعث می‌شد نگاه کردن به قسمت روبرویی آن لذت بخش باشد و حالا این موضوع از بین رفته است! نمی‌دانیم دلیل این کار سامسونگ چه چیزی است، اما قطعا یک پسرفت در گوشی جدید نسبت به نسل قبل به حساب می‌آید.

در نهایت این کهکشانی در چهار رنگ آبی، بنفش، سفید و مشکی ساخته شده که در هر چهار رنگ ظاهر زیبا و جذابی دارد و به سلیقه‌ی خود می توانید از میان آن‌ها گزینش کنید.

نمایشگر

گلکسی A52 از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 407 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از دو جنبه نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته که تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار می‌گذارد، اولین پیشرفت مربوط به نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر است که باعث می‌شود گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اسکرول کردن در منوها بسیار لذت بخش باشد (طبیعتا نرخ نوسازی 90 هرتز حس روان بودن نمایشگر 120 هرتزی را به شما انتقال نمی‌دهد ولی قطعا از نرخ نوسازی 60 هرتز بهتر می‌باشد).

نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52
نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52

این نرخ نوسازی مانند پرچمداران سامسونگ حالت تطبیقی ندارد و زمانی که حالت 90 هرتزی را انتخاب می‌کنید نمایشگر به طور مداوم به روی همین نرخ قرار می‌گیرد و مانند پرچمداران نمی‌تواند در مواقعی که به آن نیاز ندارید آن را تا 60 یا حتی 24 هرتز کاهش دهد (این کار در گوشی‌های پرچمدار به دلیل صرفه جویی در مصرف باتری انجام می‌شود).

نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52
نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52

پیشرفت دومی که این پنل نسبت به نسل قبل داشته روشنایی بیشتر آن است که سامسونگ آن را 800 نیت اعلام کرده است و در استفاده روزمره هم شما متوجه آن خواهید شد. در حالت کلی شما خیلی نیازی نخواهید داشت که نور نمایشگر را تا انتها زیاد کنید و در محیط باز هم این روشنایی به میزانی هست که محتوا به صورتی کاملا خوانا برای شما به نمایش گذاشته شود.

این صفحه نمایش به صورت پیش فرض به روی حالت Vivid تنظیم شده که باعث می‌شود رنگ‌ها جذاب‌تر و غلیظ‌تر از واقعیت به نمایش گذاشته شوند. اگر به این حالت علاقه ندارید می‌توانید در بخش تنظیمات نمایشگر این حالت را به روی Natural قرار دهید که اتفاقا طبق تست‌های انجام شده در این حالت دقت کاملا مناسبی در نمایش رنگ‌ها را شاهد هستیم.

نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52
نمایشگر در مطلب بررسی گلکسی A52

درکل بخش نمایشگر A52 را می‌توان جزو نقاط قوت اصلی آن به حساب آورد و مشاهده‌ی هر نوع محتوا به روی آن بسیار جذاب می‌باشد (هرچند همان طور که گفته شد ای کاش حاشیه‌های نمایشگر مانند نسل قبل کم بود).

اسپیکر گلکسی A52

بالاخره سامسونگ هم کمی کوتاه آمد و حاضر شد به روی گوشی‌های میانرده خود اسپیکرهایی با توان تولید صدای استریو قرار دهد. از این بابت باید این موضوع را پیشرفتی بسیار خوب نسبت به نسل قبل بدانیم، چرا که صدایی فراگیرتر به گوش شما خواهد رسید و این موضوع تجربه‌ی مشاهده‌ی محتوا و گوش دادن به موسیقی را در جهت مثبت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

البته باید بدانید که این گوشی تنها یک اسپیکر دارد و صدای استریو را به کمک اسپیکر مکالمه قرار داده شده در حاشیه‌ی بالای نمایشگر تولید می‌کند. کیفیت صدا و همچنین بلندی صدای این اسپیکر عالی نیست و در حد قابل قبول و خوب است، ولی وقتی آن را با نسل قبل به مقایسه بگذاریم قطعا از سازنده کره‌ای به خاطر آن ممنون خواهیم بود.

دوربین

این روزها به روی اکثر گوشی‌های میانرده ترکیب 4 دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان را شاهد هستیم و گلکسی A52 هم از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی این گوشی، سنسوری دقیقا مشابه با دوربین اصلی گلکسی M51 دارد و دیگر دوربین‌ها هم بسیار شبیه به این گوشی به نظر می‌رسند که در ادامه به صورت جداگانه به هر کدام خواهیم پرداخت.

چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی گلکسی A52
چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی گلکسی A52

پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی M51 سامسونگ

دوربین اصلی

شرکت کره‌ای برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور 64 مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است که مشابه آن را دقیقا در M51 دیده بودیم. این سنسور اندازه 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون می‌باشد. این سنسور در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

منوی دوربین در مطلب بررسی گلکسی A52
منوی دوربین در مطلب بررسی گلکسی A52

دوربین اصلی این گوشی در نور روز عکس‌های کاملا رضایت بخشی ثبت می‌کند. این تصاویر رنج دینامیکی وسیعی به نسبت بازه‌ی قیمتی دارند و رنگ‌ها هم نه زیاد غلیظ هستند و نه خیلی رنگ پریده. جزئیات این عکس‌ها هم زیاد می‌باشد و از نظر شارپنس و کنتراست هم با وضعیت خوبی مواجه هستیم و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود عکس‌های روز کیفیت دلنشینی داشته باشند.

این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره از ویژگی Quad Bayer تصاویری 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و اگر بخواهید از رزولوشن اصلی استفاده کنید باید آن را در منو دوربین انتخاب کنید. این عکس‌های با رزولوشن اصلی، جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد ولی رنج دینامیکی کمی کم می‌شود. به طور کلی اگر عکسی با جزئیات زیاد نیاز دارید پیشنهاد می‌شود از این حالت استفاده کنید.

عملکرد این دوربین در شرایط نوری ضعیف و شب هم مناسب می‌باشد و کمی حتی بهتر از یک میانرده عمل می‌کند. این تصاویر جزئیات خوبی دارند و نویز هم تا حد مناسبی کنترل می‌شود، هرچند که طبیعی است که نویز بیشتری نسبت به عکس‌های روز شاهد باشیم. رنگ‌ها در عکس‌های شب خیلی دقیق نیستند و کمی هم نرمی در کناره‌های تصویر مشاهده می‌شود. رنج دینامیکی اما خوب است و به خوبی می‌تواند نقاط تاریک و روشن را در تعادل قرار دهد.

زمانی که از قابلیت نایت مود استفاده می‌کنید به طور کلی میزان نور عکس افزایش پیدا می‌کند ولی دوربین به خوبی نمی‌تواند سایه‌ها را تشخیص داده و جزئیات آن‌ها را افزایش دهد و گاهی بیش از حد به قسمت‌های روشن عکس پرداخته می‌شود و تصویر را بیش از حد خود روشن می‌کند. نکته بعدی این که اگر از حالت نایت نود استفاده کنید رزولوشن عکس‌ها به صورت پیش فرض به روی 12 مگاپیکسل قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند که این دوربین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K@30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض این دستگاه سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی عریض و 123 درجه‌ای را به ثبت برساند.

کیفیت تصاویر فوق عریض هم در نور روز مناسب می‌باشد و می‌تواند رضایت شما را به دست بیاورد. این عکس‌ها برای این بازه‌ی قیمتی جزئیات و رنج دینامیکی خوبی دارند، هرچند که رنگ‌ها کمی رنگ پریده به ثبت می‌رسند و همچنین کمی نرمی در لبه‌های تصویر مشاهده می‌شود و در برخی عکس‌ها دوربین خیلی خوب نمی‌تواند خرابی لبه‌های تصویر فوق عریض را تصحیح کند.

عکس‌های فوق عریض در نور کم و شب اما چندان تعریفی ندارند، زیرا جزئیات کاهش یافته و نویز افزایش پیدا می‌کند و گذشته از این‌ها رنج دینامیکی هم خوب نیست و سایه‌ها بدون جزئیات به ثبت می‌رسند و در نهایت امر بهتر است خیلی به روی عملکرد دوربین فوق عریض در شب حساب باز نکنید.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. خوشبختانه این دوربین با وجود این که فوکوس ثابت دارد، اما فاصله‌ی آن به کمی قبل نیست و حالا به مراتب راحت‌تر می‌توانید تصویری با فوکوس مناسب به ثبت برسانید. این عکس‌ها جزئیات بسیار خوبی دارند و در مقایسه با رقبا کیفیت بهتری را ارائه می‌کنند و اگر به عکس‌های نمای نزدیک علاقه داشته باشید احتمالا می‌توانید با این گوشی تصاویر جذابی بگیرید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این کهکشانی سنسوری 32 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.8 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد، به همین دلیل هم به صورت پیش فرض عکس‌هایی 8 مگاپیسکلی می‌گیرد و همچنین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K@30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

کیفیت تصاویر سلفی کاملا خوب و رضایت بخش است. این عکس‌ها جزئیات زیادی دارند و نویز هم در آن‌ها به خوبی کنترل می‌شود. رنگ پوست اما شاید خیلی دقیق نباشد و خوشبختانه در اینجا قابلیت HDR به کمک می‌آید و در تنظیم رنگ نقش به سزایی ایفا می‌کند. عکس‌های پرتره سلفی هم واقعا خوب هستند و برش سوژه از پس‌زمینه و همچنین مات شدن پس‌زمینه به خوبی انجام می‌شود.

پرتره

عکس‌های پرتره به کمک دوربین تشخیص عمق میدان 5 مگاپیکسلی و با دوربین اصلی گرفته می‌شود. این تصاویر قابل قبول هستند اما نکته‌ی عجیبی که وجود دارد این است که در برخی از مواقع تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت کمی انجام می‌گیرد و پس از آن بخشی از سوژه به اشتباه به حالت مات در می‌آید.

اگر عکس که می‌گیرید برش خوبی داشته باشد می‌توانید به روی کیفیت کلی عکس‌های پرتره حساب باز کنید و پرتره‌های خوبی به ثبت برسانید.

سخت افزار

در حال حاضر در دنیای گوشی‌های هوشمند اکثر محصولات از تراشه‌های کوالکام، مدیاتک و سامسونگ و یا هواوی استفاده می‌کنند. از چندین سال قبل تراشه‌های کوالکام برتری و ثبات خود را نسبت به رقبا نشان داده‌اند و توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی برای خود در زمینه تراشه‌ها دست و پا کنند. هرچند که در یکی دو سال اخیر سامسونگ و دیگر شرکت‌ها سعی کرده‌اند اختلاف تراشه‌های خود با کوالکام را کاهش دهند ولی هنوز نتوانسته‌اند به آن برسند.

همه‌ی این مقدمات برای این بود که بگوییم بسیار خرسندیم که به روی گلکسی A52 شاهد استفاده از تراشه‌ی 8 نانومتری اسنپدراگون 720G شرکت کوالکام هستیم، تراشه‌ای میانرده و خوب که با داشتن هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 465 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 می‌تواند همراه خوبی برای انجام کارهای مختلف باشد.

قدرت سخت افزاری در مطلب بررسی Galaxy A52
قدرت سخت افزاری در مطلب بررسی Galaxy A52

این مجموعه گفته شما را نسخه‌های 128 رم 4، 128 رم 6، 128 رم 8 و 256 رم 8 همراهی می‌کند و همچنین می‌توانید به کمک کارت حافظه جانبی به حافظه این گوشی بیفزایید.

در مورد عملکرد این کهکشانی باید گفت در استفاده روزمره همه چیز به خوبی به روی این گوشی اجرا می‌شود و در هنگام کار با آن اصلا احساس کندی نمی‌کنید. در مورد اجرای بازی‌های سنگین هم این محصول عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند بازی‌های جدید را با کیفیت متوسط اجرا کند (در نظر داشته باشید که اگر قصد بازی با این گوشی را دارید و یا می‌خواهید هنگام کار با عملکرد بهتری مواجه باشید پیشنهاد می‌کنیم نسخه رم 6 یا 8 گیگابایت محصول را خریداری کنید).

پس در نهایت بنا به گفته‌های بالا گلکسی A52 به نسبت نسل قبل در زمینه سخت افزاری پیشرفتی قابل توجه به خود دیده و حالا دیگر این بخش جزو نقاط ضعف آن به حساب نمی‌آید (هرچند که هنوز هم محصولاتی در این بازه قیمتی یا حتی کمتر وجود دارند که نسبت به این محصول از قدرت سخت افزاری بیشتری برخوردار هستند و اگر اولویت اصلی شما بخش سخت افزار است شاید بهتر باشد به سراغ خرید آن‌ها بروید).

نرم افزار و امنیت

از آنجایی که A52 جزو جدیدترین گوشی‌های شرکت کره‌ای می‌باشد پس طبیعی است که از جدیدترین نرم افزار موجود یعنی One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید 11 استفاده کند. این رابط کاربری به همراه اندروید 11 عملکرد خوب و روانی را برای این کهکشانی به ارمغان آورده‌اند و اگر قصد آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این رابط کاربری و اندروید 11 را دارید پیشنهاد می‌شود مطالب پیشنهادی زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطلب: وان یو آی 3 ؛ رابط کاربری جدید سامسونگ و ویژگی‌های جدید اندروید ۱۱: در مسیر کمال

در بخش امنیتی دو روش کلی را نظاره گر هستیم که در بیشتر گوشی‌های جدید بازار همین دو روش را مشاهده می‌کنیم. یکی از روش‌ها تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی است که سرعت خوبی دارد و می‌تواند به خوبی چهره شما را تشخیص دهد. ایراد این روش این است که امنیت کمتری نسبت به حسگر اثرانگشت دارد و در نور کم هم قابلیت خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در مطلب بررسی Galaxy A52
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در مطلب بررسی Galaxy A52

روش بعدی حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر می‌باشد که سرعت و دقت حسگرهای خازنی معمول را ندارد و کمی کندتر می‌تواند اثر انگشت شما را شناسایی کند. در واقع این حسگر بد نیست ولی شاید ترجیح می‌دادیم که حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و با سرعتی بیشتر را داشته باشیم، ولی فعلا باید با همین حسگر کنار بیایید.

باتری گلکسی A52

سامسونگ کهکشانی جدید خود را به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده که نسبت به نسل قبل 500 میلی آمپر بیشتر ظرفیت دارد و باید دید که با توجه به نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر چه عملکردی را می‌تواند از خود نشان دهد.

در استفاده روزانه و معمول A52 می‌تواند یک روز کامل برای شما شارژ دهی کند و در انتهای شب هم مقداری دیگر شارژ داشته باشد. اگر استفاده‌ی سنگینی از گوشی داشته باشید شاید مجبور شوید قبل از به پایان رسیدن روز آن را مجددا به شارژ متصل کنید.

عملکرد باتری در مطلب بررسی Galaxy A52
عملکرد باتری در مطلب بررسی Galaxy A52

صحبت از شارژ کردن شد، این محصول از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه سامسونگ برای آن آداپتوری 15 واتی درون جعبه قرار داده است و در صورتی که بخواهید از تمام ظرفیت آن استفاده کنید باید به صورت جداگانه به خرید آداپتوری 25 واتی اقدام کنید. با استفاده از آداپتور قرار داده شده در جعبه این باتری در مدت 30 دقیقه تا 34 درصد و در مدت حدود 2 ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود.

اگر آداپتور 25 وات برای این کهکشانی تهیه کنید این اعداد تغییر کرده و باتری می‌تواند در 30 دقیقه به 52 درصد برسد و زمان لازم برای شارژ کامل هم به 1 ساعت و 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی

همان طور که در طول بررسی نیز متوجه شده‌اید، گلکسی A52 یکی از میانرده‌های سامسونگ و بازار است که ارزش خرید بالایی دارد و سامسونگ تلاش کرده تا قیمت را با امکانات در بالانس بسیار خوبی قرار دهد. این محصول در همه‌ی زمینه‌ها با توجه به بازه‌ی قیمتی عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و ضعف چندان بزرگی ندارد.

در نهایت باید گفت اگر به دنبال یک میانرده خوب می‌گردید که بتواند کارهای مختلف را بدون مشکل برای شما انجام و دهد و از طرفی بدون هزینه کردن یک گوشی پرچمدار بتوانید از برخی امکانات گوشی‌های پرچمدار بهره‌ مند شوید گلکسی A52 می‌تواند با توجه به نمایشگر خوب، باتری مناسب، دوربین‌های کارآمد، طراحی جذاب و … گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

8.6
نگاه کلی به گلکسی A52

گلکسی A52 میانرده‌ای جدید از شرکت سامسونگ است که نمایشگری بزرگ و امولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی به شما ارائه می‌دهد. این گوشی در زمینه طراحی، دوربین و باتری نیز عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می‌دهد و ویژگی‌های جذابی مانند پشتیبانی از گواهی IP67 این محصول را یک پله به گوشی‌های پرچمدار نزدیک‌تر کرده است. با توجه به همه‌ی این ویژگی‌ها و قیمت محصول باید گفت که این کهکشانی ارزش خرید بالایی دارد.

طراحی
8.6
نمایشگر
8.7
نرم افزار
8.5
سخت افزار
8.5
دوربین
8.7
باتری
8.6
ارزش خرید
8.8
مزایا
  • طراحی زیبا و مات قاب پشتی و رنگ بندی جذاب
  • پشتیبانی از گواهی IP67
  • نمایشگر بزرگ سوپر امولد با کیفیت خوب
  • نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر
  • شارژ دهی خوب باتری
  • اسپیکر استریو رضایت بخش
  • عملکرد خوب دوربین‌ها و پشتیبانی دوربین اصلی از OIS
  • امکان ضبط ویدئو 4K با همه‌ی دوربین‌ها و کیفیت خوب آن
معایب
  • آداپتور 15 وات داخل جعبه به جای 25 وات
  • عملکرد حسگر اثرانگشت می‌توانست بهتر باشد
38
11
2
0
4

۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عالی

این بررسی که عالی بود . ای کاش A52s رو هم بررسی میکردید رنگ سبزش رو

با سلام به نظر میرسه ردمی نوت 10پرو با باتری و شارژر قوی تر نمایشگر 120هرتز و همچنین طراحی بروزتر انتخاب بهتری نسبت به a52 دانست

یا حضرت حاشیه !!!!!!!!!!!!!!!
حاشیه های زیادی داره !
سایمان دیجیتال لطفا کوشی های برند های دیکه رو هم بررسی کنید مانند وان پلاس n100 که اومده و کوشی های موتورولا و کوشی اوپو a95 و a93

سلام وقت بخیر ایا a52 5g 256 هم داره .به بازار کی میدن من منتظرم یکی بخرم ۲۵۶ 5g
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۴:۰۱

سلام وقت بخیر ایا a52 5g 256 هم داره .به بازار کی میدن من منتظرم یکی بخرم ۲۵۶ 5g

خداشاهاده بررسی هاتون بی نظیرن . با سپاس ازتون به خاطر بررسی های ناب این سایت .

با تشکر از بررسی خوبتون . واقعا سامسونگ رو درک نمیکنم . چرا باید A52 پردازنده ضعیف تری نسبت به M51 داشته باشه ؟! (اسنپدراگون 720 در برابر 730) حاشیه های صفحه نمایش به بدنه A51 نسبت به نسل قبل بیشتر شده (پسرفت) ! حتی M51 حاشیه کمتری از این گوشی داره . سیاست سامسونگ واقعاً مسخرست ! مثلا ببینید الان پردازنده A42 – با A52 هم یکیه !!!!! ارزش خریدی اصلا و ابداً نداره . A52 ارزش خرید بسیار بالاتری داره البته نه نخسه 4G بلکه نخسه 5G که دارای پردازنده عالی هست (snapdragon 750)

گر چه امسال از نظر طراحی واقعا سامسونگ پیشرفت زیادی کرده و همچنین استفاده از پردازنده اسنپدراگون پیشرفت عالی هست . امیدوارم سال بعد مدل بعدیشون بدون حفره مزاحم سلفی معرفی بشود .

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰