بهترین گوشی های گیمینگ

بهترین گوشی های گیمینگ برای خرید در شهریور ۱۴۰۱

بهترین گوشی های گیمینگ در قالب ارزان ترین گوشی گیمینگ، بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان و بهترین گوشی های گیمینگ بدون در نظر گرفتن قیمت در این مقاله معرفی شده‌اند.

پیشرفت روزافزون بازی‌های موبایلی باعث شده است تا اکثر سازندگان گوشی هوشمند به فکر خط تولیدی مستقل، مختص گوشی‌های گیمینگ باشند. شرکت‌هایی مانند شیائومی، ایسوس، لنوو و نوبیا از جمله شرکت‌هایی هستند که نگاه ویژه‌ای به سری گوشی‌های مخصوص بازی خود دارند.

برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند نیز هستند که برچسب گیمینگ را با خود به‌یدک نمی‌کشند؛ اما از ویژگی‌هایی بهره می‌برند که آن‌ها را بسیار برای بازی کردن، مناسب می‌کند. درواقع گوشی‌های گیمینگ با داشتن ظاهری خاص و همچنین یک رابط کاربری ویژه، از همان ابتدا حال و هوای بازی کردن را به کاربر القا می‌کنند؛ ولی گوشی‌های غیر گیمینگ با داشتن پردازنده‌ای قدرتمند و نمایشگری باکیفیت و سریع، بدون داشتن ظاهری غیرعادی، می‌توانند برای بازی کردن بسیار مناسب باشند.

مهم ترین ویژگی های یک گوشی مناسب گیم و بازی

  • چیپست: یکی از ملزومات هر گوشی گیمینیگی داشتن یک پردزانده بسیار خوب رای اجرای روان و بدون شکل بازی‌ها است.
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده گرافیکی خوب با تعدا هسته‌های زیاد قطعاً دراجرا و کیفیت اجرای بازی تأثیر مستیقیم دارد.
  • نرخ نوسازی بالا: اگر گیمر باشید، امکان داشتن نرخ فریم بالا (تصاویر پیوسته بیشتر در هر ثانیه و حس روان بودن بازی) و لذت بردن از گیم، برای شما نیازی به توضیح بیشتر ندارد.
  • نمایشگر بزرگ و سریع: همانطور که تماشای فیلم در یک ال‌سی‌دی بزرگ لذت بیشتری دارد، تجربه بازی کردن در نمایشگر بزرگ و البته سریع (نرخ الگوبرداری لمس بالا) بسیار دلچسب‌تر از نوع کوچک آن است.
  • باتری با ظرفیت بالا: ظرفیت باتری باید به گونه‌ای باشد تا برای چندین ساعت بازی پیاپی شمارا همراهی کند تا درست وسط لحظات مهم بازی پیغام Low Battery را دریافت نکنید.
  • رم: رم بیشتر کمک می‌کند تا بازی‌های سنگین بدون لگ و کُندی اجرا شوند و همچنین در مدیریت برنامه‌های باز در پس‌زمینه هنگام بازی کردن نقش اساسی را ایفا می‌کند.
  • ویژگی‌های اضافه: ویژگی‌های نظیر داشتن خنک‌کننده فیزیکی و داشتن دکمه‌ها یا ماشه‌هایی مخصوص بازی کردن نیز بیشتر در گوشی‌های مختص گیم یافت می‌شود، این عناصر به همراه اسپیکرهای استریو و نمایشگر آمولد می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ شما را بسیار بهبود بخشد.

در ادامه‌ی مقاله «بهترین گوشی های گیمینگ» با ما همراه باشید تا با انواع گوشی های مخصوص بازی و گوشی های مناسب بازی بیشتر آشنا شوید.

ارزانترین و بهترین گوشی گیمینگ

پوکو ایکس ۳ پرو

Poco X3 Pro – بهترین گوشی های گیمینگ

ارزان ترین گوشی گیمینگ که در حال حاضر ارزش خرید دارد، نماینده‌ای از پوکو و شیائومی است که با داشتن پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ، باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۳۳ وات و اسپیکرهای استریو  و جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری تبدیل به گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای گیمینگ شده است؛ البته گوشی‌های ارزان‌تری نیز برای بازی کردن وجود دارند که در محدوده‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان قرار می‌گیرند، ولی به دلیل اختلاف قیمتی کم با پوکو ایکس ۳ پرو و اختلاف عملکردی زیاد (تقریباً دوبرابر بیشتر به نفع ایکس ۳ پرو) از معرفی آن‌ها صرف نظر شده است.

نقد و بررسی پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی

بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

شیائومی می ۱۰ تی

Xiaomi Mi 10T – بهترین گوشی های گیمینگ

می ۱۰ تی محصول سال ۲۰۲۰ شیائومی است که با امکاناتی نظیر، پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر  ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، اسپیکرهای استریو خوب، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۳۳ وات درکنار قیمت معقولش، انتخاب خوبی برای گیمینگ است؛ همچنین بدنه‌ی شیشیه‌ای و فریم فلزی آن حس دست گرفتن بهتری را به کاربر القا می‌کند؛ اما این گوشی کمی قدیمی نیز به حساب می‌آید و نهایتاً تا دو سال آینده پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شود.

نقد و بررسی می ۱۰ تی پرو (مشابه می ۱۰ تی؛ تفاوت تنها در دوربین)

پوکو اف ۳

Poco F3 – بهترین گوشی های گیمینگ

گوشی‌های شیائومی تحت برند پوکو، همواره بسیار مناسب گیمینگ بوده‌اند و از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برند که باعث شده است پوکو از دیگر امکانات گوشی‌هایش بکاهد تا تعادل قیمتی را حفظ کند؛ اما پوکو اف ۳ علاوه‌بر داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰، نمایشگری 6.67 اینچی آمولد دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند و بیشینه روشنایی آن به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد که فوق‌العاده است؛ البته اسپیکرهای استریو و باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی درکنار شارژر ۳۳ وات از دیگر امکانات خوب این گوشی هستند که بیش‌از رقبا آن‌را مناسب گیمینگ خواهد کرد.

نقد و بررسی پوکو اف ۳ شیائومی

پوکو ایکس ۳ جی تی

Poco X3 GT – بهترین گوشی های گیمینگ

ایکس ۳ جی تی شیائومی توسط زیربرند دیگرش پوکو ساخته شده است و یکی از جدیدترین آن‌هاست که با استفاده از تراشه‌ی ۶ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی ۱۱۰۰ فایوجی به‌همراه نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و اسپیکرهای استریوی JBL و البته شارژر ۶۷ وات تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان شده است.

نقد و بررسی پوکو ایکس ۳ جی تی

بهترین گوشی های گیمینگ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

اس ۲۰ اف ای فایوجی سامسونگ

Galaxy S20 Fe 5G – بهترین گوشی های گیمینگ

سامسونگ سال گذشته طرفداران خود را مورد لطفش قرار داد و یک گوشی با امکانات تقریباً یکسان با سری اس ۲۰ اما با قیمتی بسیار مناسب عرضه کرد تا بیشتر از گذشته دل هوادارنش را به‌دست آورد. گلکسی اس ۲۰ اف ای 5جی با داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپرآمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح فول اچ‌دی پلاس، اسپیکرهای استریو AKG و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت تبدیل به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان شده است؛ همچنین علاوه بر گیمینگ می‌توانید برای عکاسی هم روی این گوشی حساب باز کنید.

مقایسه گلکسی اس ۲۰ اف ای 5جی با شیائومی می ۱۰ تی پرو 5جی

می ۱۱ آی شیائومی

Xiaomi Mi 11i – بهترین گوشی های گیمینگ

شیائومی با عرضه‌ی گوشی‌های قاتل پرچمدار با امکانات مشابه پرچمداران و قیمتی در حد میان‌رده‌های بازار توانست شهرت خوبی کسب کند و نامی در بازار گوشی‌های هوشمند جهانی برای خودش دست‌و‌پا کند؛ اما بعد از رسیدن این شرکت چینی به شهرت و محبوبیت دست از تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی قدرتمند نکشیده است. می ۱۱ آی یک مثال بسیار خوب  برای یک قاتل پرچمدار تمام‌عیار است. اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپرآمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت در کنار باتری ۵۱۲۰ میلی‌آمپرساعت و شارژر ۳۳ وات ویژگی‌های یک گوشی بسیار عالی برای گیمینگ است که می‌توانید آن‌را با قیمت حدودی ۱۵ میلیون تومان از فروشگاه سایمان دیجیتال تهیه کنید؛ همچنین دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن تجربه‌ی خیلی خوبی از عکاسی به شما می‌دهد.

نقد و بررسی Mi 11i شیائومی

شیائومی ۱۱ تی

شیائومی ۱۱ تی |‌Xiaomi 11T
Xiaomi 11T | بهترین گوشی های گیمینگ

در رده‌ی قیمتی ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان گوشی‌های گیمینگ بسیار خوبی مانند گلکسی S20 Fe 5G سامسونگ و شیائومی می ۱۱ آی وجود دارند که به‌خوبی نیازهای هر گیمری را برطرف می‌کنند؛ اما گزینه‌ی جدیدی به جمع این دو گوشی اضافه شده است که علاوه‌بر سخت‌افزار قدتمند، سرعت شارژ بسیار بالاتری از این دو گوشی دارد تا گیمرهای موبایل، بعد از مدت کوتاهی استراحت یا صرف وعده‌ی غذایی، دباره بتوانند برای چندین ساعت پیاپی به بازی کردن بپردازند.

از مشخصات کلیدی شیائومی 11T می‌توان به نمایشگر فول اچ‌دی پلاس ۶.۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، MIUI 12.5 برپایه‌ی اندروید ۱۱، تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 1200 5G، حافظه‌ی رم ۸ گیگ به‌همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی داخلی، اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کنار شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد؛ همچنین این گوشی خوش‌ساخت که از شیشه و فلز ساخته شده است، از نظر دوربین می‌تواند با داشتن دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ و دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی، نیازهای عکاسی و فیلم‌برداری کاربران را به شکل خوبی برطرف کند؛ البته اگر بعد از قدرت سخت‌افزاری، ترکیب دوربین‌های خوب مدنظر شما باشد، باید سراغ S20 FE 5G سامسونگ بروید که با داشتن دوربین تله‌فوتو، ترکیب بهتر و باکیفیت‌تری از دوربین‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین گوشی های گیمینگ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

می ۱۱ شیائومی

Xiaomi Mi 11 – بهترین گوشی های گیمینگ

می ۱۱، نسخه استاندارد پرچمداران ۲۰۲۱ شیائومی است که می‌تواند حتی سخت‌گیرترین گیمرها را نیز راضی کند. پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۸۱ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۵۵ وات و اسپیکرهای استریو باکیفیت امکاناتی هستند که این گوشی را با قیمت تقریبی ۲۰ میلیون تومان تقریباً بی‌رقیب می‌کنند؛ البته نداشتن گواهی ضدآب و داغ کردن در استفاده‌های سنگین از نکات منفی شیائومی می ۱۱ است. برای آشنایی بیشتر با این پرچمدار چینی می‌توانید بررسی ویدئویی و اختصاصی آن از تیم سایمان دیجیتال را تماشا کنید.

نقد و بررسی شیائومی Mi 11

نقد و بررسی (ویدئویی) می ۱۱

شیائومی ۱۱ تی پرو

Xiaomi 11T Pro | شیائومی ۱۱ تی پرو
Xiaomi 11T Pro 5G | بهترین گوشی های گیمینگ

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند مانند سامسونگ و اپل، شارژر را از داخل جعبه‌ی گوشی‌های پرچمدارشان حذف کرده‌اند، شیائومی در یکی از بهتری گوشی‌های خود شارژر باورنکردنی ۱۲۰ وات قرار داده است. برای اینکه متوجه سرعت شارژ بی‌نظیر آن شوید، باید بگوییم که بهترین گوشی‌های سامسونگ از توان ۲۵ وات و جدیدترین سری گوشی‌های اپل؛ یعنی سری آیفون ۱۳، از شارژ ۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر شارژر ۱۲۰ واتی این گوشی، تغییرات زیادی را نسبت به مدل پایه‌ی آن؛ یعنی شیائومی 11T نمی‌بینیم و تنها، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ و وجود یک نسخه با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی جانبی و همچنین اسپیکرهای هارمن کاردن، از تفاوت‌های نسخه‌ی پرو با نسخه‌ی پایه‌ی آن است؛ همچنین باوجود یکسان بودن سخت‌افزار دوربین، کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در نسخه‌ی پرو کمی بهتر از نسخه‌ی پایه‌ی آن است.

نماینده‌‌ی دیگری از شیائومی (می ۱۱) در این رده‌ی قیمتی حضور دارد که با سخت‌افزار مشابه، نمایشگر به‌مراتب باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما برگ برنده‌ی ۱۱ تی پرو شیائومی سرعت شارژ فوق‌العاده‌ی آن است که آن‌را از باقی گوشی‌ها جدا می‌کند.

گلکسی S21 FE

یکی از پرچمداران اقتصادی جدید بازار برای سال ۲۰۲۲، گوشی S21 FE سامسونگ است که از امکاناتی مثل چیپست اگزینوس ۲۱۰۰، ۸ گیگ رم و 256/128 گیگ حافظه داخلی برخوردار است. انرژی این گوشی توسط یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و در جلوی آن یک نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی حضور دارد. این نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی گزینه جذابی برای گیمرها است. به خصوص اینکه در حالت گیمینگ می‌تواند نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی را هم ارائه کند.

گوشی S21 FE سامسونگ – بهترین گوشی های گیمینگ

با خرید این گوشی نه تنها می‌توانید تمام بازی‌ها را با لذت تمام تجربه کنید، بلکه یک گوشی استاندارد با ظاهری زیبا و دوربین‌هایی قدرتمند را هم در اختیار خواهید داشت. قیمت جهانی این گوشی ۶۹۹ دلار است و در حال حاضر نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمتی در حدود ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان

اس ۲۱ پلاس سامسونگ

Galaxy S21 Plus – بهترین گوشی های گیمینگ

پرچمدار میانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱  یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد تا تقریباً برای هر نوع کاربری بسیار مناسب باشد. گلکسی اس ۲۱ پلاس سامسونگ از امکاناتی نظیر پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ، نمایشگر ۶.۷ اینچی داینامیک آمولد ۲ایکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت، اسپیکرهای استریو AKG و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد و یک گزینه‌ی مناسب برای گیمرها است؛همچنین می‌توانید با این گوشی تجربه‌ی عکاسی دل‌چسبی را داشته باشید.

نقد و بررسی گوشی اس ۲۱ پلاس سامسونگ

آیفون 13 اپل

Apple iPhone 13 | آیفون ۱۳ اپل رنگ مشکی
iPhone 13 – بهترین گوشی های گیمینگ

قدرت پردازشی در اجرای بازی‌های مختلف، حرف اول را می‌زند؛ به دلیل قدرت پردازشی بی‌نظیر گوشی‌های اپل، همواره آیفون یکی از بهترین انتخاب‌های گیمرهای موبایل بوده است. آیفون ۱۳ نیز از این قاعده تبعیت می‌کند و با بهره‌مندی از قدرت پردازشی تراشه A15 بایونیک اپل، قادر خواهد بود سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی را با حداکثر کیفیت اجرا کند.

نمایشگر ۶.۱ اینچ سوپر رتینا XDR OLED با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 و رزولوشن ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل، ۴ گیگ رم به همراه ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه‌ی داخلی از نوع بسیار سریع NVMe، اسپیکرهای استریو و باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعت از دیگر ویژگی‌های آیفون 13 اپل هستند؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و نمایشگر کوچک و همچنین ظرفیت کم باتری از نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شوند که تمامی این ضعف‌ها در نسخه‌ی پرو مکس این گوشی برطرف می‌شوند.

ضمن اینکه با توجه‌به ترکیب دوربین‌ها و کیفیت آن‌ها، می‌توانید یکی از بهترین تجربیات عکاسی و فیلم‌برداری موبایل را با این گوشی هوشمند داشته باشید.

اس ۲۱ اولترا

Galaxy S21 Ultra – بهترین گوشی های گیمینگ

بهترین پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۱؛ یعنی نسخه‌ی اولترای سری گلکسی اس ۲۱ ها است که امکانات بی‌نظیری را برای انواع کاربری مختلف در اختیارتان می‌گذارد. تراشه اگزینوس ۲۱۰۰، نمایشگر ۶.۸ اینچی داینامیک آمولد ۲ ایکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی از HDR10+، اسپیکرهای استریو قدرتمند AKG و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، هر گیمری را می‌تواند وسوسه کند تا  بخواهد یکی از اس ۲۱ اولتراهای سامسونگ را داشته باشد؛ همچنین این گوشی یکی از بهترین مجموعه‌ی دوربین‌‌ها را بین گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

نقد و بررسی گوشی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ بدون در نظر گرفتن محدودیت مالی

آیفون ۱۳ پرو مکس

اگر می‌خواهید یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های دنیا را داشته باشید و محدودیت مالی نیز ندارید، آیفون ۱۳ پرو مکس قطعاً می‌تواند بهترین گزینه‌ی شما برای خرید باشد. در سال‌های اخیر تنها ایراد گیمرهای موبایل به آیفون‌های اپل این بود که نرخ نوسازی آن‌ها پایین‌تر از گوشی‌های اندرویدی است؛ چراکه حتی ارزان‌ترین گوشی گیمینگ اندرویدی که قیمتی حدود ۶ میلیون تومان دارد، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. امسال سازندگان اپل شاید به‌ظاهر تغییرات اساسی در سری جدید آیفون ایجاد نکرده باشند؛ اما با آوردن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در قالب فناوری پروموشن به آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، دیگر جای هیچ گلایه و ایرادی را برای گیمرها باقی نگذاشته‌اند.

Apple iPhone 13 Pro Max | آیفون ۱۳ پرو مکس اپل رنگ سیلور
iPhone 13 Pro Max – بهترین گوشی های گیمینگ

آیفون ۱۳ پرو مکس با داشتن پردازنده بی‌نظیر A15 بایونیک، نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر رتینا ایکس دی آر اولد با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision به همراه اسپیکرهای استریو بی‌نظیر و عمر باتری مناسب به‌راحتی نیاز هرگیمری را به‌بهترین شکل ممکن برآورده خواهد کرد؛ همچنین فراموش نکنید که این گوشی هم‌زمان که بهترین گوشی گیمینگ است، بهترین گوشی جهان نیز می‌تواند باشد که دوربین‌های بی‌نظیری نیز دارد.

گلکسی زد فولد ۳

سامسونگ امسال با یک تصمیم عجیب سری لوکس و بسیار خوب گلکسی نوت خود را فدای سری تازه‌تأسیس و نوپای گلکسی زد کرد که به‌زعم بسیاری از کاربران تصمیم چندان درستی نبوده؛ اما سامسونگ با عرضه دو گوشی جدید از سری سوم گلکسی زد نشان داد که همیشه می‌توان روی تصمیمات سامسونگ حساب باز کرد. صحبت سر گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ دو گوشی تاشو سامسونگ هستند که سروصدای زیادی را به‌پا کرده‌اند.

Galaxy Z Fold 3 5G – بهترین گوشی های گیمینگ

از بین این دو گوشی زد فولد ۳ سامسونگ برای گیمرهای می‌تواند مناسب باشد، چرا که نمایشگر تمام صفحه‌ی آن در حالت باز شدن لولا ۷.۶ اینچ است و از پنل داینامیک آمولد ۲ ایکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند و همچنین بیشینه روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد؛ البته با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، اسپیکرهای استریو AKG و بهره‌مندی از حالت فلکس بسیار برای گیمینگ مناسب ایدئال است؛ همچنین این گوشی از نسخه‌ی فولد قلم هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کند که با داشتن نمایشگر بزرگ برای طراحان هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

بهترین گوشی های مخصوص بازی و گیمینگ بازار

زد تی ای نوبیا ردمجیک ۶ اس پرو

نوبیا یک یاز زیربرندهای شرکت شناخته‌شده‌ی ZTE است که چندی است در زمینه ساخت گوشی‌های گیمینگ بسیار خوب کار می‌کند؛ این سری گیمینگ از گوشی‌های نوبیا رد مجیک نا مدارد که جدیدترین و قوی‌ترین آن‌ها ردمجیک ۶ اس پرو است که دهان هر گیمری را به آب می‌اندازد.

ZTE nubia Red Magic 6s Pro | نوبیا رد مجیک ۶ اس پرو
ZTE Nubia Red magic 6s Pro – بهترین گوشی های گیمینگ

این گوشی که به‌تازگی روانه‌ی بازار شده است امکاناتی نظیر، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر ۶.۸ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۸۷ پیکسل‌براینچ، ۱۲ تا ۱۸ گیگ حافظه‌ی رم و اسپیکرهای استریو و امکانات ریزودرشت دیگر دارد که به‌راحتی لقب یکی از بهترین گوشی های گیمینگ را مال خود می‌کند؛ همچنین این گوشی در دو نسخه چین و جهانی عرضه شده است که باتری نسخه در دسترس کاربران جهانی ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعت است و از شارژ سریع ۶۶ وات نیز پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که نسخه‌ی چین با داشتن باتری کوچک‌تر، از شارژر ۱۲۰ وات بهره می‌برد که اختلاف زیادی با نسخه‌ی دیگر ایجاد می‌کند.

ماشه‌های مخصوص بازی، نرخ الگوبرداری لمس ۴۵۰ هرتز و خنک‌کننده فیزیکی در داخل رد مجیک ۶ اس پرو، ویژگی‌های هستند که در کم‌ترین گوشی در بازار یافت می‌شوند.

آر او جی فون ۵ اس پرو ایسوس

یکی از بهترین و جدیدترین گوشی‌های مخصوص بازی در دنیا، از شرکت محبوب ایسوس است. این شرکت تایوانی هرقدر در زمینه گوشی‌های هوشمند عادی بازار ناموفق بوده را در زمینه گوشی‌های گیمینگ جبران کرده است؛ راگ فون ۵ اس پرو از اولین گوشی‌های دنیا بود که تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در آن به‌کار رفته است؛ علاوه‌براین، نمایشگر ۶.۷۸ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از قابلیت HDR10+، اسپیکرهای استریو آمپلی فایردار، حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگ و حافظه‌ی رم ۱۸ گیگ به‌همراه باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات انتظارات هر گیمر سخت‌گیری را برآورده می‌کند.

Asus ROG Phone 5S Pro | ایسوس راگ فون ۵ اس پرو
Asus ROG Phone 5S Pro – بهترین گوشی های گیمینگ

 همچنین ROG Phone 5s Pro دو درگاه شارژ یواس‌بی تایپ C دارد که یکی در کنار گوشی و دیگری در فریم پایینی آن قرار دارد؛ بااینکه کار صحیحی نیست اما می‌توانید در مواقع اضطراری، بدون دست‌و‌پا گیر بودن کابل شارژ، هنگام بازی گوشی را به شارژ بزنید؛ البته وجود ماشه‌ها و دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی در فریم این گوشی، سرعت و دقت شما را می‌تواند افزایش دهد و به‌عنوان یک کد تقبلی در مقابل حریفان‌تان برای شما باشد.

شیائومی بلک شارک ۴ پرو

یکی از بهترین گوشی های گیمینگ بازار، گوشی بلک شارک ۴ پرو شرکت شیائومی است که به گواه بنچمارک‌ها، پرقدرت‌ترین گوشی حال حاضر جهان نیز هست. در قلب تپنده این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده شده که به لطف یک نمایشگر بزرگ AMOLED با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتزی می‌تواند بهترین تجربه گیمینگ ممکن را در اختیار شما بگذارد. این گوشی ۸/۱۲/۱۶ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

گوشی شیائومی بلک شارک ۴ پرو – بهترین گوشی های گیمینگ

این گوشی مثل کامپیوترهای گیمینگ از یک حافظه SSD پرسرعت بهره می‌برد، باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با یک آداپتور ۱۲۰ واتی در عرض چند دقیقه شارژ کامل می‌شود و یک سیستم خنک کننده مایع پیشرفته جلوی داغ شدن گوشی در استفاده‌های طولانی را می‌گیرد. گوشی Black Shark 4 Pro کاملاً با هدف گیمرها طراحی شده و حتی روی قاب پشتی آن یک نور LED نئون سبز دیده می‌شود که هنگام بازی کردن یا دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شود. قیمت پایه این محصول ۷۵۵ دلار است.

لنوو لژیون ۲ پرو

شرکت لنوو تصمیم گرفته برند گیمینگ Legion خودش را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد و قرار گرفتن گوشی لنوو لژیون ۲ پرو این شرکت در فهرست بهترین گوشی های گیمینگ بازار، عملکرد خوب این شرکت چینی را به نمایش می‌گذارد. گوشی لنوو به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است و برای خنک ماندن در اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها از یک سیستم خنک کننده حرفه‌ای شامل چند توربین با مجرای هوای مستقل استفاده می‌کند.

گوشی لنوو لژیون ۲ پرو – بهترین گوشی های گیمینگ

در جلوی این گوشی، یک نمایشگر ۶.۹۲ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمس ۷۲۰ هرتزی و اوج روشنایی ۱۳۰۰ نیت به کار رفته است. این نمایشگر رزولوشن فول اچ‌دی داشته و از +HDR10 و همچنین DC Dimming نیز پشتیبانی می‌کند.

یک باتری ۵،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که با توان ۹۰ واتی شارژ می‌شود، در زیر قاب این گوشی جای دارد. در مجموع روی این گوشی دو پورت USB-C قرار دارد، شش دکمه برای بازی‌ها روی بدنه این گوشی تعبیه شده که دو تای آن لمسی و چهار تای دیگر اولتراسونیک هستند. ظرفیت رم این گوشی ۸/۱۲/۱۶/۱۸ گیگ و حافظه آن هم از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگ است. گوشی گیمینگ لنوو همچنین با قیمت پایه ۵۶۵ دلاری عرضه می‌شود.

۴۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از این مطلب کاربردی

بهترین گوشی گیمینگ صد در صد آیفون ۱۳ پرو مکس است یک گیمر حرفه ای می‌فهمه چی میگم اصلأ گیم توی آیفون ها متفاوت تر از اندروید هست نرخ فریم آیفون خیلی بهتر و روان تر است

عزیز رم گوشی اپل 6 هست ولی شیائومی 13 اولترا رم 12 یک ترا داره
حالا کدوم میخری‌‌‌‌‌‌‌‌؟

فقط لنوو لیجن دوال ۲ پرو

حاجی بهترین گوشی سامسونگ s3
باهاش میشه کلش بازی کنی

داداش بیا من یه سامسونگ قدیمی دارم روش کلش هست بازی کن خیلیم خوبو روونه😂😂

حاجی بهترین گوشی سامسونگ s3
باهاش میشه کلش بازی کنی

بهترینشون به نظرتون کدومه ؟؟برای اینکه خیلی کار سنگین باهاش بکنی.

داداش رمش ۱۸ هست یعنی کارهای سنگین تو در برابر اون بچه باری هست.

بهترینشون به نظرتون کدومه ؟؟برای اینکه خیلی کار سنگین باهاش بکنی

بهترینشون به نظرتون کدومه ؟؟

به نظر شما بهترین گوشی گیمینگ چیه؟؟
قیمتشم هرچی باشه مشکلی نیست.
وقویترین چیه؟؟

به نظر شما بهترین گوشی گیمینگ چیه؟؟
قیمتشم هرچی باشه مشکلی نیست.

یک گوشی خوب تا ۸ میلیون می خواهم فقط برا گیم نه چیز دیگه ای چی رو معرفی می کنید

سلام یه گوشی گیمینگ فوق العاده برتر میخواهم قیمت برام مهم نیس چی معرفی میکنید؟

سایمان دیجیتال
۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰

سلام دوست عزیز، ROG Phone 5s و Lenovo Legion 2 Pro گزینه‌های خوبی هستند.

مهران رضوانی
۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۲۱:۴۲

واسه بازی کالاف دیوتی a32 خوب هست‌ش یا نه
بعد یه جایی شنیدم میگفتن گوشی های گیمینگ شیائومی بعد ۱ ماه دیگه خوب کار نمیکنن یا به اصطلاح ضعیف میشن

سایمان دیجیتال
۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶

دوست عزیز، پردازنده A32 زیاد برای گیم مناسب نیست. در این رنج قیمتی پوکو ایکس 3 پرو گزینه‌ی مناسب‌تری است و همچنین تا 7 میلیون ایکس 3 جی تی گزبنه‌ی مناسبی است.

تاثیر گذار بود :/

بنظر من نوت8پرو بهترینه از لحاظ گرافیگ و حافظ هنگ هم نمی کنه

سلام کسی قیمت دقیق گوشیه black shark 3 pro رو داره اگه میشه بهم بگید ممنونم

به نظر من گوشی های دراز و لاغر بدرد گیم نمیخورند گوشی باید مثل ایزر باشه. که قشنگ تو دست جا بگیره درغ چرا ولی من یک s10 اشغاله اصلا تو دستم راحت نیست بازی هارو خوب اجرا میکنه ولی طراحیش چی خوب نی. هی از دستم لیز میخوره …. باید گوشی حتما مارکش گیم باشه تا راحت باشی باهاش مثل:ایسوس راگ فون_ایزر_نوبیا رد مجیک_بلک شارک 🙂

رفقا من تمام گوشی هارو داشتم و الان من اس بیست و یک سائومی برای کار های اداری رو دارم به نظر شخصی بنده شاید نظر شما فرق کنه من پلیر فورتنایت هستم که یکی از سنگین‌ترین بازی های اندروید من میگم ای بیست از همشون بهتر هست اف پی اس بیشتری میگیره و اگه نمیزنه و 5 جی هم خیلی کمکتون می‌کنه ولی از نظر حافظه راگ فان بهتره برای کسانی که توان مالی این گوشی هارو ندارن بهتره شیائومی ردمی نوت 8 پرو نسخه چینی رو بخرن

سلام به نظرتون black shark2گوشی خوب و قیمت مناسبی هست؟ قیمت حدودیش چقدر هست؟

از برند شیاومی چیزی نذاشتی با اینکه شکرتش گوشی هایی می زنه ک فقط مخصوص گیم اند

تا وقتی بلک شارک و ایسوس اینا هست کدوم خری میره،،،،،،،، شیائومی میگیره شیماومی می 20 به زور توش میشه فورتنایت بازی کرد، تازه کلی لگ داره

بچه پلشت بلک شارک رو شیامی میزنه …

اسکله دیگه

و اون دوست عزیز که میگه شیائومی بدرد نخوره عزیزم گوشی شما گیمینک نیست من خودم قبلاً رو شیائپمی ردمی نوت 8 بازی میکردم که اف پی اس 30 داشت شما باید گوشی گیمینک داشته باشی گوشی گیمینگ شیائومی بهترینش گوشی Black Shark 3 pro0هست با اف پی اس 120

بلک شارک متا شیامی نوب

پشمک بلک شارک از شرکت شیامی هست

اولا فورتنایت موبایل چرت ترین گیمی بود ک تو عمرم زدم گرافیکش با نسخه پی سی وکنسولیش زمین تا اسمون بود ولی کالاف موبایل با وارزون داره یکی میشه..:/ حالا اینم بگم وقتی اطلاعات نداری حرف الکی نزن من گوشیم نوت 9 اس هستش همه گیم هارو پلی دادم رو گوشیم فورتنایتم زدم البته چرت بود دکمشو زدم ب هر حال وقتی اطلاعات دقیق نداری …:)

برادر عزیزی که گفت تا وقتی که بلک شارک هست کی میره شیائومی بخره، بلک شارک خودش شیائومی هست? در ضمن همه پول کافی ندارن تا برن گوشی گیمینگ بخرن چون با این قیمت های فضایی اگه بری یه کنسول بازی بخری هم ارزونتر در میاد هم قدرتمند تره ، الان شیائومی بلک شارک ۲۳ الی ۲۵ میلیون در بازار فروخته میشه، تغریبا هم قیمت کنسول زیبا و قدرتمند PS5 پس طبیعتا تو ایران گوشی گیمینگ = با ضرر هست

gol gofti namosan

بلک شارک برا شیائومی دیگه

بلک شارک مال شیائومیه

برادر تو نمیدونی بلک شارک زیر مجموعه شیائومیه چرا نظر میدی؟

هر جا به هر کجا
۲۵ تیر ۱۳۹۹ در ۱۳:۱۷

همه ی ما میدونیم این موبایل ها برای گیمینگ عالی هستند ولی کی تو این وضع 40 میلیون پول گلکسی اس بیست رو داره

همه میدونن s20 ultra با رام ۱۶ و حافظه داخلی ۵۱۲ از آیفون ۱۱ پرو مکس بهتره خییلیی خییلیی بهتره چون آیفون از لحاظ دوربین و رام و کیفیت صفحه نمایش از s20 ultra خییلی عقب تره و فقط داره پول برندش رو میگیرع ب مولا/:

استاد اپل کلا سالی یک گوشی میده و با تمام دقت روش کار میکنه پردازندش همتا نداره کیفیت ساخت بالا اپل رقیب نداره و به خاطر سیستم عاملش که آی او اس هست اول بازی ها برای اپل داده میشه بعد اندروید کیفیت دوربین ربطی به عدد مگاپیکسل نداره خیلی چیز های دیگه هستند که کیفیت دوربین رو تایید میکنن نه عدد مگاپیکسل

اره حرفای شما کاملا صحیح ولی با این تفاصیر هنوز هم اپل پول برندش رو میگیره

اره عدد مگاپیکسل توی اون حداکثر ۷ اینچ گوشی ها فرقی نداره ولی بعدش ک بخوای اون عکس رو بفرسی تو تی وی ۶۰ اینچ نگا کنی اونجا تفاوت رو میفهمی

:/ دنیایع چرتیه
۱۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱۶:۵۶

حاجی می 10 الترا قاتل اس 20 اولتراس 😐 برو مقایسع هاشو یوتوب ببین ??

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱