بهترین گوشی های شیائومی

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این زمینه و به خصوص در بخش میانرده‌ها و قاتل پرچمدارشیائومی بسیار خوب عمل کرده و گوشی‌هایی را روانه‌ی بازار کرده که به نسبت قیمت‌شان مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. از همین رو، به علت ارزش خرید بالای گوشی های شیائومی تصمیم گرفتیم که بهترین گوشی این سازنده چینی در هر بازه‌ی قیمتی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد دارید گوشی از این سازنده تهیه کنید بهترین انتخاب در هر قیمت را بدانید و با آگاهی بیشتری گزینش کنید.

بهترین گوشی‌های شیائومی در تمام رده‌های قیمت

۱) ردمی 10C

گوشی شیائومی ردمی 10C در سال 2022 معرفی شد و در رنگ‌های خاکستری گرافیتی، آبی اقیانوسی و سبز نعنایی عرضه می‌شود. این گوشی دارای ارتفاع 169.6 میلی‌متر است که کار با یک دست را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. عرض گوشی 76.6 میلی‌متر و ضخامت آن 8.3 میلی‌متر است. وزن این گوشی 190 گرم است که به کمک ابعاد و وزن متناسب آن می‌توانید به راحتی بدون احساس خستگی از آن استفاده کنید. نمایشگر این گوشی از یک پنل IPS LCD با اندازه 6.71 اینج مجهز شده است که حدود 82 درصد پنل جلویی را پوشش می‌دهد. رزولوشن آن 720×1650 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن 268 پیکسل در اینچ است. محافظت از پنل جلویی توسط کورنینگ گوریلا گلس انجام می‌شود.

ردمی 10C – بهترین گوشی شیائومی

پردازنده اصلی گوشی از یک چیپ کوالکام اسنپدراگون 680 با معماری 6 نانومتر استفاده شده است. پردازنده گرافیکی گوشی Adreno 610 است. به کمک پردازنده این گوشی می‌توانید به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهید و حتی از بازی‌های کم حجم استفاده کنید. گوشی Redmi 10C با دو رم اجرایی 3 و 4 گیگابایت عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن نیز 64 و 128 گیگابایت است. همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را دارد. نسخه اندروید گوشی 11 بوده و از پلتفرم MIUI13 بهره‌مند است.

در پنل پشتی گوشی دوربین‌های دوگانه مشاهده می‌شوند که دوربین اصلی به یک لنز واید با کیفیت 50 مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین دوم شامل یک سنسور تشخیص عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل است که می‌توانید به کمک آن تصاویر پرتره زیبایی ثبت کنید. دوربین سلفی گوشی از یک لنز 5 مگاپیکسل تشکیل شده است که تصاویر نسبتا خوبی ثبت می‌کند. فیلمبرداری سلفی و دوربین اصلی گویش هردو با کیفیت 1080 30fps انجام می‌شود.

باتری گوشی از نوع لیتیومی غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که به کمک درگاه تایپ سی و فست شارژ 18 واتی شارژ می‌شود.

نقاط قوت

  • رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا نمایشگر
  • پردازنده قوی
  • دوربین با کیفیت
  • باتری و شارژر قوی

نقاط ضعف

  • حاشیه نمایشگر زیاد
  • لنز سلفی ضعیف

۲) ردمی ۱۰

یکی از گوشی‌های خوش ساخت شیائومی که فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای جهانی داشته، گوشی ردمی ۱۰ است. شیائومی ردمی ۱۰ یک گوشی میان‌رده با قلبی بزرگ است که تراشه ۱۲ نانومتری Helio G88 مدیاتک با پردازنده ۸ هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی قدرت‌بخش آن است. ۴ یا ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی این گوشی را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانید با یک کارت حافظه microSD فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید. چهار دوربین روی قاب پشتی این گوشی قرار گرفته که شامل حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین اولترا واید ۱۲۰ درجه‌ای ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق می‌شود. در حفره کوچک روی نمایشگر این گوشی هم می‌توان یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را یافت که با کیفیت HDR عکاسی می‌کند.

شیائومی ردمی ۱۰ – بهترین گوشی های شیائومی

یک نمایشگر زیبای ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی در جلوی این گوشی قرار دارد که گوریلا گلس ۳ از آن محافظت می‌کند. این نمایشگر نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند تا پیمایش در گوشی بسیار روان باشد و بازی‌ها به بهترین شکل روی گوشی اجرا شوند. انطباق‌پذیری این نرخ رفرش بدان معناست که اگر صفحه در حالت عادی قرار داشته باشد نرخ رفرش آن روی ۴۵ هرتز تنظیم می‌شود، هنگام پخش ویدیو نرخ رفرش به ۶۰ هرتز می‌رسد و هنگام پیمایش در صفحه یا گیمینگ به ۹۰ هرتز خواهد رسید تا بدین شکل بتواند در عمر باتری مؤثر باشد.

معمولاً گوشی‌های میان‌رده اسپیکرهای توانمندی ندارند؛ اما این در مورد گوشی Redmi 10 صدق نمی‌کند. سازنده یک جفت اسپیکر استریو را روی این گوشی قرار داده که می‌تواند با وضوح خوبی فایل‌های صوتی را پخش کند. در نهایت باید به حضور یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آن می‌توانید ۱۵۸ ساعت بدون وقفه با گوشی به موسیقی گوش دهید. این باتری همچنین با توان ۱۸ واتی به سرعت شارژ خواهد شد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، فرستنده مادون قرمز و طراحی سبک و باریک اشاره کرد.

نقاط قوت

  • نمایشگر سریع ۹۰ هرتزی
  • اسپیکرهای استریو
  • عمر باتری بالا
  • عکاسی شبانه باکیفیت با دوربین اصلی

نقاط ضعف

  • شارژ نه چندان سریع باتری
  • عملکرد متوسط دوربین اولترا واید
  • دوربین فاقد لرزشگیر اپتیکال

۳) ردمی نوت ۱۱

ردمی نوت ۱۱ – بهترین گوشی های شیائومی

نسخه اصلی گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱، یکی از بهترین گوشی های شیائومی است که همین حالا می‌توانید بخرید. ردمی نوت ۱۱ شما با بودجه‌ای نه چندان زیاد صاحب اسمارت فون فوق‌العاده‌ای می‌کند که امکانات یک پرچمدار را در اختیارتان می‌گذارد.

این گوشی به یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی ۹۰ هرتزی مجهز شده که اوج روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت است. این یعنی حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می‌توانید بدون مشکل دید از گوشی خود استفاده کنید. قاب پشتی این گوشی پلاستیکی است، ضخامت ۸.۱ میلی‌متری داشته و وزنش هم ۱۷۹ گرم است.

وقتی گوشی را برمی‌گردانید، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری به همراه یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۱۸ درجه‌ای و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق را در اختیار خواهید داشت. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی داخل حفره‌ای که در بالای نمایشگر تعبیه شده، قرار دارد. این دوربین‌ها فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند.

گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی از چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام قدرت می‌گیرد که یک تراشه میان‌رده ۶ نانومتری و مدرن است. این گوشی را ۴ یا ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی همراهی می‌کند. ضمن اینکه به لطف یک اسلات microSD می‌تواند حافظه گوشی‌تان را ارتقا دهید. این گوشی به اسپیکرهای دوگانه استریو و فرستنده مادون قرمز مجهز است، یک جک هدفون را ارائه می‌کند و از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که ظرفیت مناسبی برای ۲ روز شارژدهی است. ضمن اینکه این باتری با توان ۳۳ واتی در کمتر از ۱ ساعت ۰ تا ۱۰۰ شارژ خواهدشد.

نقاط قوت

  • نمایشگر ۹۰ هرتزی AMOLED
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • قیمت مناسب
  • باتری بزرگ با شارژ سریع
  • اسپیکرهای استریو

نقاط ضعف

  • قاب پشتی پلی‌کربنات
  • پشتیبانی نکردن از اینترنت 5G

۴) Redmi Note 11S

گوشی ردمی نوت 11S

گوشی ردمی نوت 11S در رنگ‌های گرافیتی، سفید مرواریدی و آبی تیره عرشه می‌شود و در سال 2022 به بازار معرفی شد.

این گوشی با وزن 179 گرم و ابعاد 159.9×73.9×8.1 میلی‌متر یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های میان رده بازار است و دارای گواهی IP53 است که از گوشی دربرابر گرد و غبار و قطرات آب محافظت می‌کند. پنل جلویی گوشی به یک نمایشگر با کیفیت 90هرتزی از نوع AMOLED مجهز شده است که روشنایی آن 700 نیت است و در حالت حداکثر، روشنایی آن به 1000 نیت نیز می‌رسد. اندازه نمایشگر 6.43 اینچ است و 84.5 درصد پنل جلو گوشی را پوشش می‌دهد. رزولوشن صفحه 1080*2400 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 409 پیکسل در اینچ است. تمام این ویژگی‌ها سبب شده است تا این گوشی نمایشگر بسیار روان و با کیفیتی داشته باشد. محافظت از نمایشگر و پنل جلویی توسط گوریلا گلس 3 انجام می‌شود که تا حدودی ضدخش است و جای انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. اسپیکر گوشی استریو بوده و کیفیت فوق العاده ای به شما ارائه می‌کند.

این گوشی با اندروید 11 و MIUI13 عرضه شد که می‌تواند به راحتی آدیت‌های شیائومی را دریافت کند. چیپ اصلی گوشی توسط مدیاتک توسعه یافته و از مدل Helio G96 12 نانومتر است. پردازنده گرافیکی نیز Mali-G57 است که می‌تواند در کارهای روزمره و اپ‌های نسبتا سنگین شما را همراهی کند. این گوشی در حافظه‌های 6/64 6/128 و 8/128 گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین 4 گانه گوشی مجهز به لنزهای پرقدرت و با کیفیت است که می‌توانید تصاویر زیبایی با آنها ثبت کنید. دوربین واید دارای لنز 108 مگاپیکسلی است. لنز اولتراواید گوشی با کیفیت 8 مگاپیکسل است و زاویه دید آن 118 درجه می‌باشد. دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمنق نیز هر دو به لنزهای 2 مگاپیکسلی مجهز هستند. فیلمبرداری با دوربین اصلی در کیفیت 1080 30fps و با HDR انجام می‌شود. سلفی این گوشی به لنز 16 مگاپیکسل مجهز است که یلمبرداری با کیفیت 1080 30fps را پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی نوت 11S به باتری لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز است و به کمک شارژر 33 واتی، 100 درصد ظرفیت این باتری فقط در 58 دقیقه پر می‌شود.

نقاط قوت

  • نمایشگر سریع ۹۰ هرتزی با روشنایی مناسب
  • لنز واید پرقدرت
  • سلفی با کیفیت
  • شارژ بسیار سریع

نقاط ضعف

  • محافظ نمایشگر گوریلا گلس 3
  • حاشیه نمایشگر نسبتا زیاد

۵) Poco M4 Pro

گوشی Poco M4 Pro – بهترین گوشی شیائومی

شیائومی برای این گوشی یک صفحه نمایش IPS LCD 6.6 اینچ با رزولوشن 1080*2400 در نظر گرفته است که نرخ نوسازی آن 90 هرتز و حداکثر روشنایی آن 450 نیت است. صفحه نمایش این گوشی اصلا برای کار در زیر نور خورشید توصیه نمی‌شود. این گوشی دارای گواهی IP53 است که در برابر غبار و قطرات آب مقاوم است.

تراشه اصلی این گوشی، MediaTek Dimensity 810 5G با معماری شش نانومتری است و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است.

دوربین دو گانه این گوشی دارای دو لنز واید 50 مگاپیکسل و اولتراواید 8 مگاپیکسل است. دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسل بوده و دارای اسپیکر استریو است.

باتری این گوشی از نوع لیتیومی غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و به کمک شارژر 33 وات، در 59 دقیقه از 0 به 100 درصد می‌رسد.

گوشی پوکو M4 Pro شیائومی در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که می‌توانید با آن کارهای روزمره خود و وب گردی را انجام دهید اما برای بازی و کارهای سنگین نمی‌تواند گوشی مناسبی باشد.

نقاط قوت

  • باتری با ظرفیت بالا و شارژر 33 وات
  • گواهی IP53
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش IPS LCD با نور بسیار کم
  • پردازنده نسبتا ضعیف
  • دوربین‌ با کیفیت پایین
  • عدم استفاده از لنز ماکرو

۶) ردمی نوت 10 پرو/ پرو مکس

ردمی نوت 10 پرو نسخه جدید ردمی نوت 9 پرو می‌باشد که به واقع به واژه‌ی ”ارزش خرید” رنگ و بوی تازه‌ای بخشیده است. این محصول جذاب مشخصات بسیار جذابی را با یک قیمت بسیار خوب و رقابتی ارائه می‌دهد تا به سختی بتوان رقیب شایسته‌ای برای آن در این بازه‌ی قیمتی پیدا کرد. ضمناً همینجا خیال شما را راحت کنیم که نسخه پرو و پرو مکس در واقع تفاوتی ندارند و مهم‌ترین فرق آن‌ها در نمایشگر آن‌هاست. نوت 10 پرو مکس از پنل Super AMOLED و نسخه پرو از پنل AMOLED معمولی استفاده می‌کنند. همچنین NFC فقط در مدل پرو پشتیبانی می‌شود.

ردمی نوت 10 پرو - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
ردمی نوت 10 پرو – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

این گوشی 193 گرمی از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده و 8.1 میلی متر ضخامت دارد. شیائومی برای محافظت از شیشه جلویی و پشتی گوریلاگلس 5 در نظر گرفته است که می‌تواند توانایی خوبی به ردمی نوت 10 پرو در برابر ضربه و خط و خش ببخشد. سازنده چینی این میانرده خود را به گواهی IP53 نیز مجهز کرده است. 

در بخش نمایشگر شیائومی برای این گوشی یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد در نظر گرفته است که رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی 395 را ارائه می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش در حالت دستی حداکثر 460 نیت و در حالت خودکار 730 نیت می‌باشد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این محصول در این بازه‌ی قیمتی بدون رقیب باشد. ردمی نوت 10 پرو از تراشه‌ی 8 نانومتری اسنپدراگون 732G قدرت می‌گیرد. این تراشه که هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.3 GHz Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را شامل می‌شود به خوبی می‌تواند از پس کارهای مختلف بربیاد. برای این گوشی کارت حافظه جانبی نیز در نظر گرفته شده تا شما بتوانید به کمک کارت حافظه جانبی به حافظه‌ی داخلی آن بیفزایید. 

یکی دیگر از بخش‌هایی که شیائومی برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است بخش دوربین می‌باشد، جایی که برای دوربین اصلی یک سنسور 108 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. این دوربین را سه دوربین دیگر فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان با سنسورهای 8، 5 و 2 مگاپیکسلی همراهی می‌کنند تا شما در شرایط مختلف بتوانید از سوژه مورد نظر خود بهترین عکس ممکن را به ثبت برسانید. دوربین سلفی هم سنسوری 16 مگاپیکسلی داشته و درون پانچ هول کوچک بالای نمایشگر جای گرفته است. در آخر هم باتری 5020 میلی آمپر ساعتی این محصول وظیفه دارد تا انرژی مورد نیاز این گوشی را تأمین کند. این باتری از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا با سرعت مناسبی بتوانید آن را شارژ کنید. از دیگر مشخصات اصلی و کلیدی ردمی نوت 10 پرو می‌توان به اسپیکر استریو، MIUI 12.5 بر پایه‌ی اندروید 11 و فیلم برداری 4K 30fps اشاره کرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا با ارگونومی خوب و گواهی IP53
  • نمایشگر امولد با کیفیت با روشنایی خوب
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی
  • اسپیکرهای بسیار خوب
  • عملکرد سخت افزاری پایدار و خوب
  • عملکرد بسیار عالی دوربین اصلی در روز
  • عملکرد خوب دوربین سلفی و فوق عریض
  • شارژدهی خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی
  • ارزش خرید بالا

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین‌ها در نور کم
  • نبود نایت مود برای دوربین فوق عریض

پیشنهاد مطالعه:بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی

۷) شیائومی ردمی Note 11 Pro

شیائومی ردمی Note 11 Pro – بهترین گوشی های شیائومی

یکی از گوشی‌های خوش قیمت و خوش دست شیائومی، شیائومی نوت 11 پرو است که در سال 2022 معرفی و عرضه شد. این گوشی با وزن 202 گرم و ابعاد 8.1×76.1×164.2 میلی‌متر عرضه شد. وزن و سایز دستگاه مناسب کارهای طولانی است و می‌توانید بدون احساس خستگی از آن تا مدت طولانی استفاده کنید. نمایشگر بسیار باکیفیت این گوشی از نوع Super AMOLED است که نرخ نوسازی آن 120 هرتز را دارد. حداکثر روشنایی آن 1200 نیت است و به راحتی می‌توانید زیر نور آفتاب بدون افت کیفیت و از بین رفتن عمق رنگ تصاویر، با گوشی کار کنید. اندازه نمایشگر 6.67 ینچ است و 86 درصد پنل جلو را پوشش می‌دهد تا فضای خالی کمتری در پنل جلو مشاهده شود. رزولوشن این نمایشگر 1080×2400 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن 359 پیکسل در اینچ است. محافظت پنل جلوی گوشی توسط Corning Gorilla Glass 5 تامین می‌شود تا از خط و خش و شکستگی جلوگیری کند. اسپیکرهای گوشی از نوع استریو است و در ازی می‌توانید صدا را از دوسمت گوشی دریافت کنید.

این گوشی با اندروید 11 و MIUI13 عرضه می‌شود و می‌توانید آن را اپدیت کنید. پردازنده گوشی Mediatek Helio G96 12 نانومتری است که از پردازنده گرافیکی Mali-G57 پشتیبان می‌کند. پردازنده گوشی مناسب کارهای روزمره و بازی و اپ‌های نسبتا سنگین است. این گوشی در 3 نسخه با رم اجرایی و حافظه 6/64، 6/128 و 8/128 گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین‌های 4 گانه گوشی شامل لنزهای واید 108 مگاپیکسل، اولتراواید 8، ماکرو 2 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل است. فیلمبرداری با دوربین اصلی با کیفیت 1080 30fps انجام می‌شود. دوربین سلفی از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و توانایی ضبط 1080 30fps را دارد.

باتری گوشی از نوع لیتیومی غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و از فست شارژ 57 وات پشتیبانی می‌کند. به کمک این شارژر، 51 درصد ظرفیت باتری فقط در 15 دقیقه شارژ می‌شود.

مشخصات این گوشی دقیقا همان مشخصات Note 11S است و تنها تفاوت آنها در نوع نمایشگر است. اگر کیفیت و روشنایی تصویر برای شما اهمیت دارد می‌توانید نسخه Note 11 Pro را تهیه کنید.

نقاط قوت

  • نمایشگر سوپر آمولد 120 هرتز
  • روشنایی نمایشگر بالا
  • اسپیکر استریو

نقاط ضعف

  • حاشیه نمایشگر نسبتا زیاد
  • پردازنده 12 نانومتری ممکن است مصرف باتری را تا حدی افزایش دهد

۸) پوکو ایکس 3 پرو

پوکو X3 توانست در بازار جهانی و همچنین بازار داخل کشور موفقیت‌های خوبی کسب کند و فروش بالایی داشته باشد. شرکت پوکو حالا نسخه پرو از این گوشی را روانه‌ی بازار کرده تا کاربران بتوانند از امکانات یک محصول پرو با قیمتی رقابتی و مناسب بهره ببرند.

پوکو ایکس 3 پرو - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
پوکو ایکس 3 پرو – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

اصلی‌ترین ویژگی این گوشی را شاید بتوان قدرت سخت افزاری بسیار خوب آن به حساب آورد، جایی که تراشه‌ی 7 نانومتری اسنپدارگون 860 خودنمایی می‌کند و به گوشی شما قدرت یک پرچمدار را می‌دهد. این محصول به راحتی می‌تواند از پس تمام کارهایی که به آن واگذار می‌کنید بربیاید و تمام بازی‌های موجود را در نهایت کیفیت و بدون افت فریم اجرا کند. این مجموعه سخت افزاری توسط 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود تا در این بخش حرفی برای گفتن باقی نماند. 

در قسمت نمایشگر هم شرکت پوکو عملکردی بسیار خوب داشته و صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 395 برای X3 پرو در نظر گرفته است. این نمایشگر نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد و از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر در کنار سخت افزار بسیار خوب می‌تواند تجربه‌ای عالی در زمینه بازی کردن برای شما به وجود بیاورد. 

طراحی این گوشی شباهت‌های بسیار زیادی با نسخه عادی یعنی پوکو X3 دارد و همچنان هم از قاب پلاستی در قسمت پشتی بهره می‌برد. در این گوشی اما محافظت از نمایشگر به عهده گوریلاگلس 6 گذاشته شده که عملکرد بسیار خوبی از خود در مقایسه با نسل‌های قبل نشان می‌دهد. در زیر این نمایشگر باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت قرار گرفته که از شارژ سریع 33 واتی هم پشتیبانی می‌کند. در آخر هم ترکیب آشنای چهار لنز عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهایی 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی مجموعه‌ی دوربین‌های این میانرده را شکل می‌دهند و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم آن‌ها را همراهی می‌کند. مشخصات اصلی دیگر این گوشی هم حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پارو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از گواهی IP53 و اسپیکر استریو هستند.

نقاط قوت

  • استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب
  • نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از HDR10
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ پاسخگویی 240 هرتزی
  • شارژ دهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب و شارژ سریع 33 واتی
  • اسپیکر استریو با کیفیت خوب
  • عملکرد سخت افزاری عالی و بدون رقیب برای یک میانرده
  • عملکرد مناسب دوربین‌ها
  • کیفیت خوب ویدئوهای 4K

نقاط ضعف

  • روشنایی نمایشگر می‌توانست بیشتر باشد
  • وزن و ضخامت زیاد
  • عملکرد نه چندان خوب دوربین‌ها در شب
  • دوربین فوق عریض ضعیف در مقایسه با برخی رقبا

پیشنهاد مطالعه:بررسی پوکو ایکس 3 پرو

۹) Poco X4 Pro

گوشی Poco X4 Pro – بهترین گوشی های شیائومی

در این گوشی، شیائومی از یک نمایشگر AMOLED استفاده کرده است که اندازه آن 6.67 اینچ بوده و رزولوشن 1080*2400 را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی آن 395 پیکسل در اینچ است و نرخ نوسازی 120 هرتز را پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای قابلیت HDR10 است و حداکثر روشنایی آن 1200 نیت می‌باشد. گواهی IP53 نیز از گوشی در برابر گرد و غبار و قطرات آب محافظت می‌کند.

در قلب تپنده این گوشی یک تراشه Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G با معماری شش نانومتر قرار دارد که از پردازنده گرافیکی Adreno 619 استفاده می‌کند. به لطف این پردازنده، امکان اجرای بازی‌های نسبتا سنگین وجود دارد و همچنین تجربه جدید در عکاسی در نور کم به شما می‌بخشد.

پشت گوشی دوربین‌های سه گانه مشاهده می‌شوند. لنز واید این گوشی 108 مگاپیکسل، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو آن 2 مگاپیکسل است که تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کنند. دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسل است و کیفیت فیلمبرداری با دوربین اصلی و سلفی آن، 1080 30fps است. اسپیکر استریو که از اصلی‌ترین و پای ثابت گوشی‌های شیائومی است، در این گوشی نیز به چشم می‌خورد.

باتری این محصول دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و شارژ آن به کمک شارژر 67 وات انجام می‌شود. مدت زمان شارژ کامل این باتری، حدود 41 دقیقه است.

نقاط قوت

  • نمایشگر آمولد 120 هرتز با روشنایی بالا
  • تراشه 5G
  • باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

نقاط ضعف

  • لنز اولتراواید و ماکرو با عملکرد پایین

۱۰) می 11 لایت 4G و 5G

می 11 لایت 5G/4G یکی از بهترین گوشی‌ها در این بازه‌ی قیمتی برای کاربرانی است که به ارگونومی خوب یک گوشی هوشمند اهمیت می‌دهند و برایشان اهمیت دارد که موبایلی سبک و باریک داشته باشند. در اینجا ما نسخه 5جی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و در انتها تفاوت‌های آن‌را با مدل 4جی مقایسه می‌کنیم.

می 11 لایت 5G - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
می 11 لایت 5G – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

این گوشی تنها 159 گرم وزن و 6.8 میلی متر ضخامت دارد که باعث می‌شود آن را در دسته‌ی گوشی‌های بسیار ضخیم و سبک حال حاضر بازار قرار دهیم. از نظر طراحی نیز با گوشی زیبایی مواجه هستیم که رنگ بندی متنوعی داشته و می‌تواند نظر کاربران با سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کند. قاب پشتی این دستگاه از جنس شیشه می‌باشد و فریم آن پلاستیکی است. برای Mi 11 Lite 5G یک نمایشگر امولد 6.55 اینچی در نظر گرفته شده که رزولوشن FHD+ داشته و تراکم پیکسلی 402 را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 90 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی کرده و روشنایی آن در حالت حداکثری به 800 نیت می‌رسد. این نمایشگر که با گوریلاگلس 6 مراقب می‌شود حدود 85 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده است. 

در بخش سخت افزاری یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های این گوشی با نسخه 4G مشخص می‌شود، چرا که این محصول از تراشه‌ی 5 نانومتری اسنپدراگون 780G بهره می‌برد که علاوه بر پشتیبانی از 5G از قدرت پردازشی بسیار خوبی بهره مند است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (1×2.4 GHz Kryo 670 & 3×2.2 GHz Kryo 670 & 4×1.90 GHz Kryo 670) و پردازنده گرافیکی Adreno 642 را شامل شده و 64، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کنند. 

به لطف بهره مندی از دوربین اصلی با سنسور 64 مگاپیکسلی این گوشی توانایی خوبی در ثبت عکس‌های باکیفیت دارد و دو لنز فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 8 و 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند تا شما بتوانید در شرایط مختلف به راحتی به ثبت سوژه‌ها بپردازید. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول کوچک بالا سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود تا در گرفتن عکس‌های سلفی به شما کمک کند. در دل این بدنه‌ی باریک طبیعتا نمی‌توان حجم باتری خیلی زیادی جای داد و به همین دلیل با یک باتری 4250 میلی آمپر ساعتی روبرو هستیم که در نوع خود حجم کمی هم نمی‌باشد. برای این باتری شارژ سریع 33 واتی نیز در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات کلیدی این محصول می‌توان گواهی IP53، اسپیکر استریو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور را نام برد. تفاوت‌های نسخه 5جی و 4جی می 11 لایت را می‌توان به‌طور خلاصه در جدولی به‌شکل زیر نشان داد:

Mi 11 lite 5GMi 11 lite 4G
گوریلا گلس 6گوریلا گلس 5
مشکی، زرد و سبزمشکی، صورتی و آبی
پنل پشتی ماتپنل پشتی براق در رنگ مشکی
سلفی 20 مگاپیکسلی، 1080 60fpsسلفی 16 مگاپیکسلی، 1080 30fps
بلوتوث 5.2بلوتوث 5.1
تراشه Snapdragon 780G (5 nm)تراشه Snapdragon 732G (8 nm)
پشتیبانی از HDR 10 Plusپشتیبانی از HDR 10
فست شارژ 33W، فناوری‌های PD 3.0 و QC +4فست شارژ 33W
159 گرم157 گرم
تفاوت های نسخه 5G و 4G می 11 لایت

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • ارگونومی، وزن و ضخامت بسیار خوب
  • نمایشگر امولد بسیار خوب با نرخ نوسازی 90 هرتزی
  • شارژدهی مناسب باتری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی
  • اسپیکر استریو بسیار خوب
  • پشتیبانی از 5G
  • قدرت سخت افزاری بسیار خوب
  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • عملکرد خوب نایت مود

نقاط ضعف

  • ارزش خرید کمتر نسبت به برخی از سایر گوشی های شیائومی

۱۱) شیائومی 11 لایت NE 5G

گوشی شیائومی 11 لایت NE 5G - بهترین گوشی شیائومی
گوشی شیائومی 11 لایت NE 5G – بهترین گوشی شیائومی

این گوشی در تاریخ 2 اکتبر 2021 به بازار عرضه شد که از صفحه نمایش آمولد 6.55 اینچ 90 هرتزی بهره می‌برد. رزولوشن آن 1080*2400 است که تراکم پیکسلی آن را به 402  پیکسل در اینچ می‌رساند. این صفحه نمایش آمولد توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و از قابلیت HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. محافظ آن نیز توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 انجام می‌گیرد که ضد و خش و ضربه است.

این گوشی از یک پردازنده 6 نانومتری Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G بهره می‌برد. این پردازنده 8 هسته ای، به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 642L، سرعت بسیار بالایی را هنگام بازی و کارهای روزمره به شما ارائه می‌دهد. رم و حافظه داخلی این محصول به صورت 6/128، 8/128 و 8/256 گیگابایت است. همچنین برای افزایش حافظه دستگاه می‌توانید از کارت حافظه نیز استفده کنید.

پشت گوشی دوربین‌های سه گانه قرار دارند که شامل یک لنز واید 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو 5 مگاپیکسل است که توانایی فیلمبرداری 4K 30fps را دارد و به لرزشگیر الکترونیکی مجهز است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 30/60 فریم را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر استریو و باتری غیر قابل تعویض 4250mAh است و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش آمولد 90 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 775 با قابلیت 5G
  • باتری 4250 میلی‌آمپر ساعت
  • اسپیکر استریو

نقاط ضعف

  • دوربین اولتراواید ضعیف

۱۲) شیائومی 11T 5G

شیائومی یکی از نخستین گوشی‌سازهایی بود که قاتلان پرچمداران را وارد بازار کرد. این گوشی‌ها، امکانات یک موبایل پرچمدار را با قیمتی بسیار رقابتی‌تر، نزدیک به گوشی‌های میان‌رده در اختیار مشتریان می‌گذارند و از این رو، همیشه محصولات جذابی برای خرید هستند.

شیائومی 11T 5G
شیائومی 11T 5G – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

اگر قصد خرید یک قاتل پرچمدار جذاب و مدرن را دارید، گوشی شیائومی 11t 5G یکی از بهترین گوشی های شیائومی در بازه 10 تا 12 میلیون تومان است. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای و فریم دور آن آلومینیومی است و حتی گواهی مقاومت در برابر پاشش آب IP53 را هم ارائه می‌کند. ضخامت این گوشی 8.8 میلی‌متر و وزن 203 گرمی دارد. سازنده از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی در این گوشی استفاده کرده که مثل بسیاری از پرچمداران پر قدرت بازار اوج روشنایی آن 1000 نیت و نرخ رفرش صفحه 120 هرتزی دارد. این نمایشگر همچنین با یک محافظ بسیار توانمند به نام Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. 

صدا از طریق دو اسپیکر استریو روی این گوشی پخش می‌شود که از بروزترین فناوری‌های صوتی جهان یعنی Dolby Atmos و Hi-Res برخوردار است. یکی از اسپیکرها در بالا و دیگری در زیر گوشی قرار گرفته‌اند. اما وقتی گوشی را برمی‌گردانید، روی قاب زیبای آن ماژول دوربین مشکی رنگی دیده می‌شود که از یک دوربین توانمند 108 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.75 نیز روی این سنسور دوربین قرار گرفته که به لطف آن می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی را ثبت کنید. اما یک دوربین 5 مگاپیکسلی تله/ماکرو با وانایی فوکوس در محدوده 3 تا 7 سانتی‌متر به همراه یک دوربین اولترا واید (فوق عریض) 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 نیز این دوربین را همراهی می‌کنند. در جلوی نیز، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی حضور دارد که ویدیوهای باکیفیتی را برای کنفرانس‌های ویدیویی شما ضبط می‌کند و قادر به ثبت عکس‌های خوبی است. با دوربین پشتی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای، ویدیوهای Full HD با نرخ 120 فریم بر ثانیه‌ای و همچنین فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای با رزولوشن HD هستید. دوربین جلوی این گوشی هم با کیفیت Full HD‌ و نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای فیلم‌برداری می‌کند. شاید نبود یک سنسور تشخیص عمق برای عکاسی پرتره روی این گوشی نکته منفی محسوب شود، اما الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند به خوبی جای آن را پر کند. 

در قلب تپنده گوشی شیائومی 11T 5G چیپست 6 نانومتری توانمند Dimensity 1200 شرکت مدیاتک قرار گرفته است که یک پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 3.0 گیگاهرتزی آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی این گوشی 128/256 گیگابایت بسته به انتخاب کاربر خواهد بود که در هر دو مدل حافظه از نوع پرسرعت UFS 3.1 است؛ ولی ظرفیت رم 8 گیگابایتی در هر دو مدل یکسان است. همچنین این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. و اما در نهایت باید به حضور یک باتری با ظرفیت بسیار مناسب 5،000 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی شیائومی اشاره کرد که به لطف شارژ سریع 67 واتی، می‌تواند تنها در عرض 36 دقیقه از شارژ 0 به 100 درصد برسد. همه‌ی این امکانات و ویژگی‌های جذاب باعث شده شیائومی 11T 5G به یکی از بهترین گوشی های شیائومی در این بازه قیمتی تبدیل شود که می‌توانید آن را خریداری کند.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و باکیفیت
  • عملکرد روان و سریع
  • نمایشگر 120 هرتزی AMOLED
  • دوربین باکیفیت 108 مگاپیکسلی
  • شارژ کامل تنها در 36 دقیقه

نقاط ضعف

  • فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • وزن نسبتاً زیاد
  • ضد آب نبودن بدنه

۱۳) پوکو اف 3

به یکی از بهترین گوشی‌های این لیست می‌رسیم که با توجه به قیمت خود ارزش خرید بسیار بالایی دارد و در بازه‌ی قیمتی خود می‌تواند به راحتی رقبا را پشت سر بگذارد.

پوکو اف 3 - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
پوکو اف 3 – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

قاب پشتی پوکو F3 از شیشه ساخته شده و فریم آن پلاستیکی می‌باشد. این گوشی 196 گرمی ضخامتی برابر با 7.8 میلی متر دارد و برای مراقبت از شیشه پشت و جلوی آن گوریلاگلس 5 بکار رفته است. این محصول به گواهی IP53 نیز مجهز شده و این یعنی این گوشی می‌تواند در برابر پاشش قطرات آب مقاومت کند.

 در بخش نمایشگر با یک گوشی همه چیز تمام مواجه هستیم، چرا که پوکو اف 3 یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد که تراکم پیکسلی 395 را ارائه کرده و 86 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی وHDR10+ پشتیبانی کرده و می‌تواند تا حداکثر 1300 نیت از خود روشنایی ساطع کند. قدرت سخت افزاری نیز یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی می‌باشد، زیرا پوکو به سراغ تراشه‌ی 7 نانومتری اسنپدراگون 870 5G رفته است که قدرت بسیار زیادی دارد و می‌تواند به راحتی از پس تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود در بالاترین کیفیت بربیاید. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585) و پردازنده گرافیکی Adreno 650 را شامل می‌شود و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کنند تا در این زمینه سخت افزاری بدون رقیب باشد. 

به روی قاب پشتی این گوشی یک فریم مشکی رنگ برای قرار گیری دوربین‌ها دیده می‌شود که درون آن سه لنز عریض، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 48، 8 و 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول کوچک بالای نمایشگر جای گرفته است. پوکو اف 3 همچنین می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد. در آخر باید گفت که وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی برعهده‌ی باتری 4520 میلی آمپر ساعتی موجود در دل آن است. این باتری از شارژ سریع 33 واتی هم پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات پوکو F3 می‌توان به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و MIUI 12.5 بر پایه‌ی اندروید 11 اشاره کرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • ارگونومی مناسب و گواهی IP53
  • نمایشگر امولد عالی با روشنایی مناسب
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • شارژ سریع 33 واتی و سرعت خوب آن
  • قدرت سخت افزاری بدون رقیب در این بازه قیمتی
  • پشتیبانی از 5G
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی در روز
  • اسپیکر استریو با کیفیت خوب
  • ارزش خرید بالا

نقاط ضعف

  • دوربین فوق عریض عملکرد خوبی ندارد
  • نبود جک 3.5 میلی متری صدا و کارت حافظه جانبی

پیشنهاد مطالعه:بررسی تخصصی پوکو اف 3

۱۴) شیائومی 11t Pro 5G

هرچند معمولاً شیائومی را با گوشی‌های میان‌رده‌اش می‌شناسند، اما با تولید گوشی شیائومی 11t Pro 5G نشان داده که در ساخت محصولات بالارده هم بسیار توانمند است. این گوشی از یک بدنه شیشه‌ای برخوردار است که با طراحی برس خورده خاص خودش، بیشتر به آلومینیوم شباهت دارد. البته این طراحی ویژه مختص نسخه خاکستری گوشی است و دو مدل دیگر آبی و سفید آن، قاب شیشه‌ای ساده‌ دارند. این گوشی همچنین گواهی IP53 را هم ارائه می‌کند که آن را در برابر پاشش آب مقاوم خواهد کرد.

شیائومی 11t Pro 5G – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

در جلوی گوش یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن Full HD قرار گرفته که رنگ‌های زنده و مشکی عمیقی را به نمایش می‌گذارد. نسبت کنتراست نمایشگر گوشی شیائومی 11t Pro 5G مثال‌زدنی است و اوج روشنایی 1000 نیت آن هم تضمین می‌کند که حتی در زیر تابش مستقیم آفتاب هم همه چیز روی صفحه به خوبی دیده خواهد شد. اما یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این نمایشگر، استفاده از یک سنسور تشخیص نور محیط 360 درجه‌ای در بالای ان است که با کمک آن، نور صفحه به بهترین شکل ممکن به صورت خودکار تنظیم خواهد شد. به این ویژگی‌های جذاب باید فناوری True Display را هم اضافه کرد که می‌تواند دمای رنگ نمایشگر را بر اساس نور محیط پیرامون شما تنظیم کرده و به این شکل از آسیب دیدن چشم‌های کاربر جلوگیری کند.

 این نمایشگر نسبت کنتراست 5 میلیون به 1 را ارائه می‌کند و نرخ رفرش آن هم 120 هرتزی است که به کاربر اجازه می‌دهد بتواند وب‌گردی و بازی کردن را در لذت‌بخش‌ترین حالت ممکن تجربه کند. این نمایشگر از ویدیوهای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و با یک لایه محافظ مستحکم به نام Gorilla Glass Victus از آن محافظت می‌شود. گوشی پرچمدار شیائومی دارای یک جفت اسپیکر Harman Kardon است که می‌توانند صدایی استریو و رسا را تولید کنند. فریم دور نمایشگر آن بسیار باریک است، ضخامت بدنه آن 8.8 میلی‌متری و وزن آن هم 204 گرمی است. اما در زیر قاب این گوشی چیپست 5 نانومتری توانمند اسنپدراگون 888 کوالکام قرار گرفته که 8/12 گیگ رم آن را همراهی می‌کند. این گوشی همچنین در دو نسخه 128/256 گیگابایتی با حافظه پرسرعت UFS 3.1 عرضه می‌شود که هیچ یک از آن‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند. اما وقتی گوشی را برمی‌گردانیم، دوربین سه‌گانه‌ای توجه ما را به خودش جلب می‌کند که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی f/1.8 با فوکوس خودکار تشخیص فاز ستاره درخشان آن است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید با لنز 120 درجه‌ای f/2.2 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر که به صورت همزمان نقش یک دوربین تله فوتو و ماکرو را ایفا می‌کند نیز آن را همراهی می‌کنند.

این دوربین می‌تواند با رزولوشن 8K و نرخ 30fps، رزولوشن 4K و نرخ 30/60fps‌ و همچنین رزولوشن 1080p با حداکثر نرخ 960fps (سوپر اسلوموشن) فیلمبرداری کند. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی واید f/2.5 با قابلیت فیلمبرداری 1080p و نرخ 30fps حضور دارد که عکس‌های باکیفیتی را هم ثبت می‌کند. اما یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث جذاب‌تر شدن این گوشی شده، فناوری شارژ پرسرعت 120 واتی آن است که به لطف آن باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی شیائومی 11t Pro 5G در عرض 10 دقیقه 72 درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل آن فقط باید 17 دقیقه منتظر بمانید! این یعنی بین دو نیمه یک مسابقه فوتبال گوشی‌تان را به شارژ بزنید و بعد از شروع نیمه دوم، آن را با شارژ‌ 100 درصدی از شارژ بکشید. باتری این گوشی همچنین از دو فناوری Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت

  • نمایشگر بسیار روشن 120 هرتزی
  • اسپیکرهای استریو باکیفیت
  • شارژ کامل گوشی تنها در 17 دقیقه
  • پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله

نقاط ضعف

  • ضد آب نبودن بدنه
  • نداشتن لرزشگیر اپتیکال دوربین
  • فقدان لنز تله فوتو

۱۵) می 11

بالاخره نوبت به پرچمدار چینی‌ها می‌رسد، گوشی بسیار جذابی که نسخه پایه‌ای از سه پرچمدار امسال شیائومی به حساب می‌آید و می 11 پرو و می 11 اولترا مدل‌های گران‌تر و بهتر آن هستند.

می 11 - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
می 11 – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

در بخش طراحی می 11 دو مدل دارد که در یکی از آن‌ها قاب پشتی از جنس شیشه می‌باشد و در دیگری از نوع چرم. در هر دو مدل فریم آلومینیومی بوده و قاب جلویی به کمک گوریلاگلس Victus مراقبت می‌شود. این دو مدل تفاوت وزن ندارند (البته اگر 2 گرم را تفاوت وزن در نظر نگیریم). اما در زمینه ضخامت مدل شیشه‌ای ضخامتی 8.1 میلی متری داشته و ضخامت مدل چرم 8.6 میلی متر می‌باشد. نمایشگر این گوشی 6.81 اینچی از نوع امولد می‌باشد و رزولوشن بسیار خوب QHD+ دارد که باعث می‌شود تراکم پیکسلی بسیار بالای 515 را ارائه کند. مطابق با انتظار این صفحه نمایش 120 هرتزی می‌باشد و از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

این پنل می‌تواند تا حداکثر 1500 نیت روشنایی از خود ساطع کند و همچنین لبه‌های خمیده دارد که باعث کاهش حاشیه‌ها و رسیدن نسبت نمایشگر به بدنه به عدد بسیار عالی 91.4 درصد شده است. مجموعه سخت افزار این گوشی دقیقا مشابه با می 11i می‌باشد و به همین دلیل برای جلوگیری از تکرار مکررات از گفتن آن خودداری می‌کنیم. البته تنها تفاوت این است که می 11 نسخه رم 12 نیز دارد. فریم دوربین‌های این گوشی که به روی قاب پشتی مشاهده می‌شود از سه لنز عریض، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 108، 13 و 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم این مجموعه را در قاب جلویی درون یک پانچ هول کوچک گوشه سمت چپ نمایشگر همراهی می‌کند.

این محصول نیز قادر است فیلم‌هایی 8K 30fps به ثبت برساند. در نهایت هم یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 55 واتی وظیفه‌ی تغذیه‌ی این دستگاه را عهده‌دار است. از سایر مشخصات می 11 می‌توان به اسپیکر استریو، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر، شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی، شارژ معکوس 10 واتی، Power Delivery 3.0، Quick Charge 4+ و miui 12.5 بر پایه‌ی اندروید 11 اشاره کرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب
  • نمایشگر بسیار عالی با رزولوشن QHD+ و حاشیه‌های باریک
  • نور بسیار زیاد نمایشگر و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • برخورداری از قوی‌ترین سخت افزار اندرویدی موجود
  • اسپیکر استریو باکیفیت
  • شارژ سریع 55 واتی
  • شارژ بی‌سیم سریع 50 واتی
  • شارژ معکوس 10 واتی
  • شارژدهی خوب باتری
  • دوربین اصلی بسیار عالی در روز و شب
  • پشتیبانی از 5G

نقاط ضعف

  • نبود تله فوتو
  • نبود گواهی رسمی ضد آب
  • گرم شدن در برخی بازی‌ها

۱۶) می 11i

می 11i به معنای واقعی کلمه یک پرچمدار است و تنها در برخی بخش‌های شاید کم اهمیت‌تر با می 11 که پرچمدار این شرکت است تفاوت دارد. قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه می‌باشد و برای فریم میانی، پلاستیک در نظر گرفته شده است. این محصول 196 گرمی 7.8 میلی متر ضخامت دارد و برای مراقبت از شیشه‌های پشت و جلوی آن از گوریلاگلس 5 استفاده شده است.

می 11 آی - بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی
می 11 آی – بهترین گوشی های شیائومی در تمام رده های قیمتی

نمایشگر می ۱۱ آی از نوع سوپر امولد می‌باشد و اندازه‌ی 6.67 اینچی دارد. این صفحه نمایش رزولوشن FHD+ داشته و تراکم پیکسلی 395 را ارائه می‌کند. برای این پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی در نظر گرفته شده و پشتیبانی از HDR10+ و حداکثر روشنایی 1300 نیتی از دیگر ویژگی‌های آن است. شایان توجه است که این صفحه نمایش توانسه حدود 86 درصد از فضای روبرویی را به اختیار خود درآورد. 

در بخش سخت‌افزار با آخرین تراشه‌ی کوالکام و درواقع قوی‌ترین تراشه‌ی اندرویدی حال حاضر بازار یعنی اسنپدراگون 888 مواجه هستیم. این تراشه‌ که معماری 5 نانومتری دارد از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680) و پردازنده گرافیکی Adreno 660 برخوردار بوده و قدرت بسیار زیادی دارد تا خیال شما تا چند سال از بابت اجرای بدون مشکل برنامه‌ها و بازی‌ها آسوده باشد. این تراشه را 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه‌ی سخت افزاری این گوشی را کاملا بدون نقص بدانیم. برای تأمین انرژی مورد نیاز این تراشه‌ی پرقدرت و نمایشگر امولد 120 هرتزی می 11i که مصرف شارژ نسبتا زیادی دارد یک باتری 4520 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است و شارژ سریع 33 واتی نیز سرعت شارژ خوب آن را تضمین می‌کند. و اما صد البته بخش دوربین، جایی که سه لنز عریض، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 108، 8 و 5 مگاپیکسلی را داریم که می‌توانند در شرایط مختلف عکاسی به کمک شما بیایند تا بهتر بتوانید سوژه مورد نظر را به ثبت برسانید. دوربین سلفی نیز با داشتن سنسور 20 مگاپیکسلی در یک پانچ هول کوچک در بالای نمایشگر جای گرفته است. ناگفته نماند که می 11 آی می‌تواند در نهایت کیفیت 8K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد. از دیگر مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و اسپیکر استریو اشاره کرد.

نقاط قوت

  • نمایشگر بسیار خوب با روشنایی زیاد
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • بهترین سخت افزار موجود در دنیای اندرویدی‌ها
  • شارژدهی مناسب باتری
  • شارژ سریع 33 واتی
  • دوربین فوق عریض خوب در روز
  • دوربین اصلی بسیار خوب در روز و شب
  • کیفیت بسیار خوب ویدئوها
  • سپیکرهای استریو با کیفیت خوب
  • پشتیبانی از 5G

نقاط ضعف

  • فریم پلاستیکی
  • در این بازه قیمتی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهتر است
  • نبود شارژ بی‌سیم
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و جک 3.5 میلی متری صدا

۱۷) شیائومی 12X

شیائومی 12X – بهترین گوشی شیائومی

هر کمپانی برای پرچمدار خود بی شک بهترین و کامل‌ترین سخت افزارها را انتخاب می‌کند. شیائومی نیز در شیائومی 12X خود، بهترین و کامل‌ترین نسخه را ارائه کرده است.

ارتفاع این گوشی 152.7 میلی‌متر، عرض آن 69.9 و ضخامت گوشی 8.2 میلی‌متر است. وزن گوشی بسیار مناسب است و حدود 176 گرم است که می‌توانید بدون خستگی تا مدت طولانی با آن بازی کنید. نمایشگر گوشی از پنل AMOLED 120 هرتز است که توانایی نمایش 68 میلیارد رنگ را دارد و از دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 1100 نیت می‌رسد. اندازه نمایشگر 6.28 اینچ است که 89.2 درصد پنل جلوی گوشی را پوشش می‌دهد. رزولوشن آن 1080*2400 و تراکم پیکسلی 419 را دارا است. پنل جلویی با یک شیشه از جنس گوریلا گلس Victus پوشیده شده است تا حداکثر محافظت را داشته باشد. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر این گوشی بسیار دقیق و پرسرعت است و با اسپیکر استریو آن می‌توانید صدای بسیار واضح با حجم بالا را دریافت کنید.

گوشی شیائومی 12X با اندروید 12 و MIUI13 عرضه می‌شود. پردازنده آن Snapdragon 870 5G است که دارای معماری 7 نانومتر است. به کمک زیر سیستم FastConnect 6800 امکان اتصال 5G بسیار پرسرعت با اختلال کم وجود دارد و با ارتقا یافتن CPU Kryo 585 سرعت این پردازنده بسیار افزایش یافته است. پردازنده گرافیکی قلب تپنده گوشی، از نوع Adreno 650 است و در نسخه‌های 8/128، 8/256 و 12/256 گیگابایت موجود است. پردازنده قوی در کنار رم اجرایی بالا توانسته این گوشی را به یکی از پر قدرت‌ترین و پر سرعت‌ترین گوشی‌های شیائومی تبدیل کند.

دوربین واید گوشی از لنز 50 مگاپیکسل بهره می‌برد و دوربین اولترواید آن به یک لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه مجهز است. دوربین ماکرو آن با قابلیت فوکوس خودکار، به لنز 5 مگاپیکسلی مجهز است. فیلمبرداری با این گوشی در کیفیت‌های خارق العاده 8K 24fps , 4K 30/60fps , 1080 30/120/240/960fps انجام می‌شود. به کمک دوربین این گوشی می‌توانید اسلوموشن‌های بسیار با کیفیت و روان ضبط کنید.

دوبین سلفی از یک لنز 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از 1080 30/60fps , 720 120fps را دارد.

باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و به کمک شارژر 67 واتی، 100 درصد ظرفیت باتری فقط در 39 دقیقه شارژ خواهد شد.

نقاط قوت

  • اندازه و وزن مناسب
  • نمایشگر آمولد 120 هرتز
  • پردازنده پرقدرت
  • اسپیکر استریو
  • فیلمبرداری 8K
  • شارژر سریع 67 وات

نقاط ضعف

  • عدم استفاده از سنسور تشخیص عمق
  • حاشیه‌های نسبتا زیاد در پنل جلو
  • عدم پشتیبانی دوربین‌ها از فناوری HDR

۱۸) Poco F4

گوشی Poco F4 - بهترین گوشی شیائومی
گوشی Poco F4 – بهترین گوشی شیائومی

گوشی شیائومی پوکو F4 دارای صفحه نمایش آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتز و اندازه 6.67 اینچ می‌باشد. رزولوشن آن 1080*2400 پیکسل بوده و دارای تراکم پیکسلی 395 پیکسل در اینچ است. همچنین از فناوری HDR 10+ بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن 1300 نیت است.

این گوشی به یک پردازنده Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G با معماری 7 نانومتری مجهز است که قابلیت استفاده از اینترنت نسل 5 را به شما می‌دهد. پردازنده گرافیکی این محصول نیز Adreno 650 است.

این گوشی مجهز به دوربین‌های سه گانه 64 مگاپیکسل واید، 8 مگاپیکسل اولتراواید و 2 مگاپیکسل ماکرو است که توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K 30/60fps را به شما می‌دهد. دوربین سلفی آن 20 مگاپیکسل است که می‌توانید به صورت 1080 30fps با آن فیلمبرداری کنید.

شیائومی برای این گوشی یک باتری 4500 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است که به کمک شارژر 67 وات، 100 درصد شارژ آن فقط 38 دقیقه زمان می‌برد. این گوشی در 4 نوع با حافظه‌های 128/6 ، 128/8 ، 256/8 و 256/12 عرضه می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش آمولد 120 هرتز با روشنایی 1300 نیت
  • پردازنده 5G

نقاط ضعف

  • شارژر ضعیف نسبت به نسخه‌های دیگر
  • دوربین ماکرو و اولتراواید ضعیف

۱۹) ردمی K50 گیمینگ

ردمی K50 گیمینگ – بهترین گوشی های شیائومی

اگر به دنبال خرید یک گوشی گیمینگ قدرتمند و عالی هستید، یکی از بهترین گوشی های شیائومی که به تازگی عرضه شده، گوشی ردمی K50 گیمینگ نام دارد که به عنوان نسل جدید گوشی ردمی K40 گیمینگ وارد بازار خواهد شد. این گوشی از چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد و امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این گوشی در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که شامل ۸/۱۲ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه می‌شود.

قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه بوده و فریم دور آن آلومینیومی است. دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی روی فریم سمت راست آن تعبیه شده و از موتور هپتیک CuberEngine روی محور ایکس و همچنین اسپیکرهای دوگانه با برند JBL برخوردار است.

ردمی کی ۵۰ گیمینگ – بهترین گوشی های شیائومی

اژدهای قدرتمندی که در زیر قاب این گوشی نهفته، برای کار کردن نیازمند یک خنک کننده قدرتمند هم هست. به همین خاطر است که شیائومی از یک سیستم خنک کننده دوگانه VC روی این گوشی استفاده کرده تا بتواند دائماً فضای داخل گوشی را خنک نگه دارد و عملکرد گوشی روان باشد.

در جلوی این گوشی یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی قرار گرفته که نرخ رفرش آن ۱۲۰ هرتزی بوده و نرخ نمونه‌برداری لمس استثنایی ۴۸۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این نمایشگر خروجی ۱۰ بیتی دارد و گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد.

یک باتری ۴،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نمایشگر این گوشی را شارژ نگه می‌دارد که خود آن با توان شگفت انگیز ۱۲۰ واتی تنها در عرض ۱۷ دقیقه شارژ می‌شود. روی این گوشی رابط کاربری MIUI 13 با اندروید ۱۲ نصب است و با پشتیبانی از Wi-Fi 6E سرعت اتصال بی‌سیم فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

هرچند این گوشی روی بازی کردن متمرکز است، اما دوربین‌های بدی هم ندارد. در جلوی این گوشی یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته، در حالی که روی قاب پشتی آن سه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی + ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تله ماکرو به کار رفته است.

نقاط قوت

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و بسیار پاسخگوی AMOLED
  • شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی
  • طراحی منحصر به فرد مخصوص گیمینگ
  • سیستم خنک کننده توانمند
  • اسپیکرهای استریو JBL

نقاط ضعف

  • پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم
  • خروجی متوسط دوربین

۲۰) شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ – بهترین گوشی های شیائومی

شیائومی ۱۲ یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی است که به تازگی وارد بازار شده است.

اگر ظرافت در طراحی و وزن و ابعاد مناسب یک گوشی برای شما در اولویت است، ما به شما گوشی شیائومی ۱۲ را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی فقط ۱۷۹ گرم وزن دارد و ضخامتش هم ۸.۲ میلی‌متری است. گوشی شیائومی به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است که یک حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته و لایه مستحکم گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. این نمایشگر اوج روشنایی ۱۱۰۰ نیت را ارائه می‌کند و از Dolby Vision و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد.

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که در حال حاضر توانمندترین تراشه اندرویدی نیز هست. این تراشه را ۸/۱۲ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند. اگر بخواهیم یکی از ضعف‌های این گوشی را نام ببریم، پشتیبانی نکردنش از کارت حافظه microSD است. بدنه آن هم هیچ مقاومتی در برابر آب از خودش نشان نمی‌دهد.

شیائومی ۱۲ – بهترین گوشی های شیائومی

در پشت قاب این گوشی سه دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌شود. این گوشی می‌تواند با وضوح 8K نیز فیلمبرداری کند. اما در جلوی آن هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت بسیار عالی دارد.

از دیگر امکانات گوشی شیائومی می‌توان به وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲، اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon، یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که با توان ۶۷ واتی در عرض تنها ۳۹ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شود، اشاره کرد. اما برخلاف دیگر گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 12 می‌تواند از شارژ پرسرعت بی‌سیم نیز پشتیبانی کند و با توان ۵۰ وات در عرض تنها ۵۳ دقیقه به شارژ کامل برسد. سرعتی که بسیاری از گوشی‌های بازار حتی با شارژ سیمی هم قادر به ارائه آن نیستند. شیائومی این گوشی را همراه اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌کند.

نقاط قوت

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED با نمایش ۱ میلیارد رنگ
  • شارژ کامل در ۳۹ دقیقه
  • طراحی زیبا و با ظرافت
  • فیلمبرداری 8K
  • اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon

نقاط ضعف

  • نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • فاقد پشتیبانی از کارت حافظه
  • نداشتن گواهی ضد آب

۲۱) شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی ۱۲ پرو – بهترین گوشی های شیائومی

شیائومی ۱۲ پرو در حال حاضر قدرتمندترین گوشی برند شیائومی است که می‌تواند با مدل‌هایی مثل آیفون ۱۳ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا رقابت کند. این گوشی ضخامت بسیار مناسب ۸.۲ میلی‌متری و وزن ۲۰۴ گرمی دارد. قاب پشتی آن از شیشه و قاب شیشه جلویی آن هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED روی قاب جلویی آن قرار گرفته که نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این نمایشگر با توان ۱۵۰۰ نیت، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهای موبایل در جهان است و به لطف پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10 می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به تصویر بکشد.

در زیر قاب این گوشی چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حضور دارد که با فناوری ۴ نانومتری هم در مصرف انرژی فوق‌العاده بوده و هم عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند. اکثر مشخصات این گوشی شبیه به نسخه معمولی شیائومی ۱۲ است. این شامل دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری واید و لرزشگیر اپتیکال، اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon، اندروید ۱۲ گوگل، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ۸/۱۲ گیگ رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ می‌شود.

شیائومی ۱۲ پرو – بهترین گوشی های شیائومی

اما تفاوت‌ها و برتری‌هایی نیز نسبت به نسخه استاندارد دارد. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۱۵ درجه‌ای در کنار سنسور دوربین اصلی آن قرار گرفته‌اند. باتری این گوشی نیز ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و می‌تواند به لطف فناوری شارژ ۱۲۰ واتی در عرض تنها ۱۸ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد برسد. این باتری همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در عرض ۴۲ دقیقه شارژ کند.

نقاط قوت

  • نمایشگر LTPO AMOLED با نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی
  • شارژ کامل در ۱۸ دقیقه
  • طراحی زیبا و با ظرافت
  • فیلمبرداری 8K
  • اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon
  • دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو

نقاط ضعف

  • نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • فاقد پشتیبانی از کارت حافظه
  • نداشتن گواهی ضد آب

۲۲) شیائومی 12S

گوشی شیائومی 12S - بهترین گوشی شیائومی
گوشی شیائومی 12S – بهترین گوشی شیائومی

این گوشی به صفحه نمایش AMOLED 6.28 اینچ با رزولوشن 1080*2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 419 پیکسل در اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش فوق العاده دارای نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1100 نیت است و همچنین از تکنولوژی HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. روشنایی بالای این صفحه نمایش سبب شده تا زیر نور آفتاب هیچ مشکلی برای نگاه کردن و کار با صفحه نمایش نداشته باشید.

پردازنده این گوشی از نوع Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1 با معماری 4 نانومتری است که سرعت و قدرت بسیار بالایی در پردازش اطلاعات دارد و به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 730، می‌توانید بازی و برنامه های سنگین را به راحتی استفاده کنید. این گوشی دارای دوربین سه گانه با لنزهای واید 50 مگاپیکسل، اولتراواید 13 و ماکرو 5 مگاپیکسل است و توانایی فیلمبرداری 8K 24fps را به صورت HDR دارد. لنز سلفی آن نیز از نوع واید 32 مگاپیکسلی است.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن، به کمک شارژر 67 وات شارژ می شود و مدت زمان فول شارژ شدن آن فقط 42 دقیقه است. اسپیکر استریو آن توسط برند معروف هامن کاردون توسعه یافته و حسگر اثر انگشت آن زیر صفحه نمایش قرار دارد. این گوشی در حافظه های 128/8 ، 256/8 و 256/12 گیگابایت عرضه می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش آمولد 120 هرتز با روشنایی 110 نیت
  • پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1
  • باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت
  • اسپیکر استریو هارمن کاردون

نقاط ضعف

  • دوربین اولتراواید ضعیف

۲۳) شیائومی 12S pro

گوشی شیائومی 12S pro - بهترین گوشی شیائومی
گوشی شیائومی 12S pro – بهترین گوشی های شیائومی

گوشی شیائومی 12S Pro به یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها مجهز شده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع LTPO AMOLED است و سایز آن 6.73 اینچ می‌باشد. رزولوشن این صفحه نمایش 1440*3200 بوده و تراکم پیکسلی آن 521 پیکسل در اینچ است. همچنین روشنایی آن 1500 نیت می‌باشد. تمام این ویژگی ها در کنار پشتیبانی HDR 10+ و نرخ نوسازی 120 هرتز، این صفحه نمایش را به یکی از بی نقص‌ترین و با کیفیت‌ترین صفحه نمایش‌های موجود تبدیل کرده است.

پردازنده این گوشی نیز همانند نسخه 12S، از معماری 4 نانومتری کولکام استفاده می‌کند. تراشه آن Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1 بوده و پردازنده گرافیکی بکار گرفته شده در این گوشی Adreno 730 است.

در پشت گوشی دوربین‌های سه گانه 50 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند و دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسل است. فیلمبرداری با دوربین اصلی با کیفیت خارق العاده 8K 24fps HDR انجام می‌گیرد و دوربین سلفی نیز با کیفیت 1080 30/60fps HDR10+ امکان‌پذیر است.

این گوشی به یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که زمان شارژ کامل آن به کمک شارژر فوق العاده سریع 120 وات، فقط در 19 دقیقه امکان‌پذیر است.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش LTPO AMOLED 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی بسیار بالای صفحه نمایش
  • پردازنده فوق العاده
  • دوربین‌های سه گانه 50 مگاپیکسلی
  • شارژر فوق سریع 120 وات

نقاط ضعف

  • مشاهده نشد

۲۴) می ۱۱ اولترا

شیائومی در می ۱۱ اولترا، پرچمدار خود از زبان طراحی متفاوتی استفاده کرده است که باعث برجسته‌تر شدن آن در خانواده می ۱۱ها شده است. بدنه‌ای از جنس سرامیک و دوربین‌های عظیم الجثه از جمله‌ ویژگی‌های این گوشی در زمینه طراحی محسوب می‌شود.

گوشی می ۱۱ اولترا – بهترین گوشی شیائومی

بیش از ۹۰ درصد از قسمت جلویی گوشی می ۱۱ اولترا را نمایشگر ۶.۸۱ اینچی به خود اختصاص داده است. صفحه نمایش آمولد، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و وضوح صفحه‌ی ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش محسوب می‌شود. این پرچمدار چینی علاوه بر ۳ دوربین، یک نمایشگر ‍۱.۱ اینچی نیز در ماژول دوربین خود دارد که وظیفه‌ی نمایش اعلان‌ها و کمک به عکاسی سلفی بهتر را به عهده دارد.

سه دوربین دیگر عریض، فوق عریض و تله فوتو هستند. همانند اغلب پرچمدارهای اندرویدی، شیائومی می ۱۱ اولترا نیز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. این تراشه ۵ نانومتری، پردازنده گرافیکی Adreno 660 و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با ساختار سه کلاستره (یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی Kryo 680 و چهار هسته ۱.۸۰ گیگاهرتزی Kryo 680) را در خود جای داده است. با وجود این تراشه قدرتمند و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی این پرچمدار، شیائومی می ۱۱ اولترا عملکرد فنی بسیار عالی دارد. این پرچمدار قدرتمند برای تأمین انرژی خود متکی به یک باتری لیتیوم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. برای شارژ کامل باتری می ۱۱ اولترا فقط به ۳۶ دقیقه زمان نیاز دارید. این کار با استفاده از شارژر ۶۷ واتی سیمی یا بی‌سیم قابل انجام است. امکان شارژ معکوس بی‌سیم با توان ۱۰ وات هم با استفاده از این گوشی پرچمدار ممکن است.

نقاط قوت

  • بدنه سرامیکی
  • نمایشگر پشتی کاربردی
  • دوربین‌های بسیار عالی
  • اسپیکرهای هارمن کاردن
  • زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری

نقاط ضعف

  • وزن زیاد
  • ماژول دوربین بسیار بزرگ با برآمدگی زیاد
  • قیمت بالاتر از رقبای اندرویدی

۲۵) شیائومی 12S Ultra

گوشی شیائومی S12 Ultra - بهترین گوشی شیائومی
گوشی شیائومی 12S Ultra – بهترین گوشی شیائومی

مشخصات صفحه نمایش و پردازنده این گوشی، دقیقا همانند نسخه 12S Pro است. اما در بخش دوربین، دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی اولتراواید و 48 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکار 5 برار مشاهده می‌شوند. همچنین این گوشی به یک سنسور تشخیص عمق تصویر (TOF 3D) مجهز شده است.

باتری این گوشی از نوع لیتیومی غیر قابل تعویض با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعت است. شارژ این باتری به کمک شارژر 67 وات انجام می‌شود که نسبت به نسخه 12S Pro ضعیف‌تر بوده و دیرتر شارژ می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت با روشنایی بالا
  • پردازنده پرقدرت
  • اسپیکر استریو
  • سنسور تشخیص عمق تصویر

نقاط ضعف

  • شارژر ضعیف‌ نسبت به شیائومی 12S Pro

۵ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

من گوشی شیائومی pocof5خریدم میخواستم کمی اطلاعات راجب اون داشته باشم اول قیمت اون واقعا چنده و کارایی و عمر باتری به چه صورته چون میگن این گوشی مدلهای بالاش بهتره ممنون میشم کمی اطلاعات بدید

ردمی نوت 11پرو عالی گوشی فوق العاده ایی حالا اگه میتونی فایوجیشم بخرین چه بهتر چون پردازنده قوی تری داره

گوشی نوت ۱۱ برای گیم مناسب است مثلاً فری فایر

موحد حریت خواه
۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۹:۴۷

لطفن همه معلومات در مورد پوکو ام 3 را هم بگذارید!

ممنون میشم برای پوکو ام سه هم بزارید

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

36 مورد از بهترین گوشی های 5G هر برند به ترتیب قیمت

نسل پنجم شبکه (5G)، مبحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. فناوری که ظاهراً قرار است...

معین کریمی time-alt ۸ فروردین ۱۴۰۱