گوشی ۴ میلیونی

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این مطلب به صورت مختصر معرفی شده‌اند تا قبل از خرید، با امکانات مهم آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

در ادامه‌ی متن قرار است لیستی از گوشی های اقتصادی داشته باشیم که به ترتیب از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند‌. در پایان توضیحات هر گوشی هم جدولی نوشته شده است تا شما را با مزایا و معایب نهایی محصول بیشتر آشنا کند.

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۳ میلیون تومان

گلکسی A03 Core

گلکسی A03 Core | بهترین گوشی های اقتصادی

اگر به دنبال خرید یک گوشی در بازه 2.5 تا 3 میلیون تومان هستید، گوشی گلکسی A03 Core سامسونگ، یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های اقتصادی حال حاضر بازار است که به امکاناتی همچون نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی HD، باتری بزرگ 5،000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری Full HD و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز است. این گوشی به عنوان یکی گزینه خوب برای دانش آموزانی که برای تحصیل خود به دنبال خرید یک گوشی جدید هستند، شارژدهی خوبی دارد و به لطف 2 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی و چیپست 8 هسته‌ای Unisoc SC9863A می‌تواند به خوبی از پس اجرای اپلیکیشن‌های سبک برآید. سامسونگ روی این گوشی از نسخه Go اندروید 11 استفاده کرده که نسخه بهینه شده اندروید برای گوشی‌های ارزان قیمت است تا هیچگاه از لگ و کندی گوشی خود کلافه نشوید.

این گوشی به یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه اختصاصی کارت حافظه microSD، دو اسلات سیم کارت و پورت microUSB نیز مجهز است.

نمایشگر6/50 اینچ، IPS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی 60 هرتزی
دوربیناصلی 8 مگاپیکسل، سلفی 5 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 28 نانومتری Unisoc SC9863A، هشت هسته‌ای 1/6 گیگاهرتز
رم و حافظه2 گیگ رم، 32 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی
نرم‌افزارنسخه Go اندروید 11
صدااسپیکر مونو، جک 3/5 میلی‌متری هدفون
باتریباتری قابل تعویض لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپرساعت

نوکیا C21

Nokia C21 | نوکیا سی 21
نوکیا C21 | بهترین گوشی های اقتصادی

C21 یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های نوکیا است که امکانات خوبی را در برابر قیمت خود ارائه می‌کند. C21 طراحی زیبایی دارد و نوکیا فریم آن را از جنس آلومینیوم ساخته که در این بازه قیمتی بی‌نظیر است. نمایشگر C21 یک پنل IPS LCD با رزولوشن HD و اندازه 6.52 اینچ است. دوربین اصلی این گوشی تنها 8 مگاپیکسل وضوح دارد که در این بازه قیمتی منطقیست. چیپست Unisoc SC9863A وظیفه پردازش اطلاعات در C21 را بر عهده دارد که از پس کار خود به خوبی بر می‌آید و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف برای آن هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. تنها نقطه ضعف گوشی اقتصادی نوکیا باتری آن است که تنها 3000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و ظرفیت آن از رقبایش بسیار کمتر است.

نمایشگر6/52 اینچ، IPS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی 60 هرتزی
دوربیناصلی 8 مگاپیکسل، سلفی 5 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 28 نانومتری Unisoc SC9863A، هشت هسته‌ای 1/6 گیگاهرتز
رم و حافظه2/3 گیگ رم، 32/64 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزارنسخه Go اندروید 11
صدااسپیکر مونو، جک 3/5 میلی‌متری هدفون
باتریباتری قابل تعویض لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپرساعت

شیائومی ردمی 10A

Redmi 10A | ردمی 10 ای
ردمی 10A | بهترین گوشی های اقتصادی

شیائومی گوشی‌های اقتصادی زیادی دارد که نام اکثر آن‌ها با پیشوند Redmi شروع می‌شود. Redmi 10A یکی از محصولات جدید شیائومی است که در سال 2022 عرضه شده. این گوشی خوش قیمت مجهز به یک نمایشگر از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ که کیفیت بسیار خوبی دارد. در قلب گوشی هم پردازنده Helio G21 مدیاتک قرار گرفته که به دلیل 12 نانومتری بودنش مصرف انرژی نسبتا کمی دارد و از پس کارهای روزمره به سادگی بر می‌آید. دوربین 13 مگاپیکسلی که در پشت ردمی 10A قرار گرفته کیفیت خوبی داشته و به فوکوس خودکار نیز مجهز است که باعث تصاویر کاملا شفاف باشند و تار نشوند. یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تامین انرژی Redmi 10A را برعهده دارد. شارژدهی گوشی‌های شیائومی همواره یکی از نقاط قوت اصلی آن‌ها بوده است و در Redmi 10A نیز این قضیه صدق می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی قطعا ظاهر آن است. بر خلاف اکثر رقبایش، پنل پشتی شیائومی ساده نیست و باقت خاصی دارد که ظاهر آن را زیباتر کرده است.

نمایشگر6/53 اینچ، IPS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی 60 هرتزی
دوربیناصلی 13 مگاپیکسل، سلفی 5 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 12 نانومتری Helio G25 مدیاتک، هشت هسته‌ای با بیشترین فرکانس 2.0 گیگاهرتز
رم و حافظه2/3/4/6 گیگ رم، 32/64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی
نرم‌افزاراندروید 11
صدااسپیکر مونو، جک 3/5 میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپرساعت

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۴ میلیون تومان

پوکو C31

Poco C31 | پوکو سی 31
Poco C31 | بهترین گوشی های اقتصادی

پوکو C31 در واقع نسخه جدیدتر Poco C3 است که و هر دو گوشی در اکثر اجزا و امکانات یکسان هستند. مهمترین تفاوت پوکو C31 با نسل قبل‌اش اندازه نمایشگر آن است. این گوشی به یک نمایشگر از نوع IPS LCD مجهز شده که اندازه آن 6.53 اینچ است. پردازنده آن درست مانند نسل قبل چیپست مدیاتک هلیو G35 است که قدرت خوبی داشته و از پس اجرای همه برنامه‌ها بر می‌آید. دوربین اصلی نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که نسبت به قیمت دستگاه تصاویر خوبی ثبت می‌کند. ظرفیت باتری هم مثل گذشته 5000 میلی‌آمپر ساعت است که شارژدهی بسیار خوبی دارد.

نمایشگر6/53 اینچ، IPS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی 60 هرتزی
دوربیناصلی 13 + 2 + 2 مگاپیکسل، سلفی 5 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 12 نانومتری MediaTek Helio G35، هشت هسته‌ای 2/3 گیگاهرتز
رم و حافظه3/4 گیگ رم، 32/64 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی (جایگاه اختصاصی)
نرم‌افزاراندروید 10
صدااسپیکر مونو، جک 3/5 میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت

سامسونگ A03

سامسونگ A03 – بهترین گوشی های اقتصادی

یکی از ارزان قیمت‌ترین گوشی‌های خانواده Galaxy A سامسونگ، گوشی سامسونگ A03 است که به تازگی با امکانات جذاب و قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان وارد بازار کشور شده است. این گوشی از بدنه‌ای پلاستیکی با روکش مات استفاده می‌کند که جلوی باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه گوشی را می‌گیرد. رنگ‌بندی آن شامل مشکی، آبی و قرمز می‌شود و ابعاد آن به گونه‌ای است که در دست گرفتن دستگاه مشکلی ایجاد نکند.

سامسونگ روی این گوشی اقتصادی از یک نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی با پنل PLS TFT و رزولوشن 720×1600 پیکسلی استفاده کرده که در بالای آن یک بریدگی به شکل حرف V انگلیسی برای قرار گرفتن دوربین سلفی دیده می‌شود. از نمایشگر که بگذریم در پشت قاب گوشی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد که زوم دیجیتالی ۱۰ برابری و فیلمبرداری 1080p فراهم می‌کند. در زیر آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج نیز حضور دارد که به عکاسی پرتره با گوشی A03 سامسونگ کمک می‌کند. هم دوربین پشتی و هم دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی به لطف قابلیت Live Focus می‌توانند عکس‌هایی با پس زمینه بوکه تهیه کنند.

زیر قاب این گوشی یک پردازنده ۱۲ نانومتری با برند یونیسوک حضور دارد که ۴ گیگابایت رم آن را برای اجرای برنامه‌های مختلف همراهی می‌کند. اگر به دنبال خرید یک گوشی ارزان قیمت برای وب‌گردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و کمی هم عکاسی با گوشی خود هستید، خرید گلکسی A03 را به شما توصیه می‌کنیم. اگرچه پردازنده این گوشی می‌تواند از پس اجرای بازی‌ها با سطح گرافیک پایین نیز برآید و حتی PUBG Mobile را هم می‌توانید با تنظیمات گرافیکی پایین روی این گوشی اجرا کنید. در انتها باید به سیستم عامل اندروید ۱۱، یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی دو روزه و کیفیت صدای بالای این گوشی اشاره کنیم که از آن محصولی ارزشمند ساخته است.

نمایشگر۶/۵ اینچ، PLS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی 48 مگاپیکسل و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۵ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۱۲ نانومتری یونیسوک T606، هشت هسته‌ای ۱/۶ گیگاهرتز
رم و حافظه۳/۴ گیگ رم، ۳۲/۶4/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید ۱1
صدا اسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۷.۵ وات

گلکسی A03s

Galaxy A03s | گلکسی ای ۰۳ اس
گلکسی A03s سامسونگ | بهترین گوشی های اقتصادی

A03s سامسونگ از امکانات مشابهی با دیگر گوشی‌های سامسونگ در این رده قیمتی بهره می‌برد. امکاناتی که صحبت از آن‌هاست، شامل نمایشگر ۶/۵ اینچ PLS IPS با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل، اندروید ۱۰، پردازنده ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450، حافظه‌ی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگ به همراه ۳ یا ۴ گیگ رم، دوربین اصلی ۱۳ مگایپکسلی با فوکوس خودکار، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۵ وات می‌شوند.

نمایشگر۶/۵ اینچ، PLS LCD، وضوح HD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی ۱۳ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۵ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۱۲ نانومتری Helio P35، هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز
رم و حافظه۳/۴ گیگ رم، ۳۲/۶۴ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید ۱۱ با One UI 3.1
صدا اسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۱۵ وات

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۴.۵ میلیون تومان

آنر X7

آنر ایکس 7
Honor X7 | بهترین گوشی های اقتصادی

مهمترین مشکل گوشی‌های هوآوی پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن‌های گوگل است. آنر که تا مدتی قبل زیرمجموعه هوآوی به شمار می‌رفت با جدا شدن از این کمپانی توانسته گوشی‌های خود را به خدمات گوگل مجهز کند. آنر X7 محصول جدید این کمپانی است که در سال 2022 معرفی شد. در بخش صفحه نمایش آنر محصول اقتصادی جدید خود را به یک پنل 6.74 اینچی با رزولوشن HD+ مجهز کرده. نقطه قوت این نمایشگر نرخ نوسازی 90 هرتزی آن است که در کنار پردازنده اسنپدراگون 680 ساخت کوالکام باعث شده‌اند تا عملکرد گوشی بسیار روان باشد. دوربین اصلی Honor X7 یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر که در این گوشی قرار داده شده شارژ موردنیازتان را برای یک و نیم روز استفاده نیمه سنگین تامین خواهد کرد. باتری آنر X7 مانند بسیاری از گوشی‌های هوآوی از فست شارژ 22.5 وات پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه شارژر درون جعبه قرار گرفته است.

نمایشگر6/74 اینچ، IPS LCD، وضوح HD+، نرخ نوسازی 90 هرتز
دوربیناصلی ۴۸ مگاپیکسل، اولتراواید ۵ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی 8 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 6 نانومتری اسنپدراگون 680، هشت هسته‌ای
رم و حافظه4/6 گیگ رم، 128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی (جایگاه مشترک با سیم کارت دوم)
نرم‌افزار اندروید ۱۱ با MagicUI 4.2
صدا اسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت، شارژر 22.5 وات

گلکسی A12 Nacho

گلکسی ای 12 ناچو
A12 Nacho | بهترین گوشی های اقتصادی

سامسونگ در کنار A12 یک گوشی دیگر با نام A12 Nacho را معرفی کرده که تنها در بخش پردازنده با هم تفاوت دارند. A12 Nacho بر خلاف برادرش از پردازنده اگزینوس 850 که ساخته خود سامسونگ است بهره می‌برد. این پردازنده به دلیل هشت نانومتری بودنش مصرف انرژی پایین‌تری دارد. در دیگر بخش‌ها، این گوشی با A12 تفاوتی ندارد.

نمایشگر۶/۵ اینچ، PLS IPS، وضوح HD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی ۴۸ مگاپیکسل، اولتراواید ۵ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۸ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 8 نانومتری Exynos 850، بیشترین فرکانس پردازنده 2/00 گیگاهرتز
رم و حافظه۲/۳/۴/۶ گیگ رم، ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید ۱۰، قابل ارقا به اندروید ۱۱ با One UI 3.1
صدااسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۱۵ وات

شیائومی ردمی 10C

شیائومی ردمی 10C – بهترین گوشی های اقتصادی بازار

شیائومی سال ۱۴۰۱ را با معرفی محصولات جدید و متنوع آغاز کرد. یکی از جدیدترین محصولات این گوشی‌ساز چینی، گوشی اقتصادی ردمی 10C است که از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام قدرت می‌گیرد و به ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD مجهز است. در جلوی این گوشی یک نمایشگر بزرگ ۶.۷۱ اینچی به کار رفته که رزولوشن آن 720×1650 پیکسلی است.  این گوشی ضخامت ۸.۳ میلی‌متری و وزن ۱۹۰ گرمی دارد و در رنگ‌های جذاب سبز، آبی و خاکستری عرضه می‌شود.

یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم وظیفه روشن نگه داشتن این گوشی را بر عهده دارد که خود آن با توان ۱۸ واتی شارژ می‌شود. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین دوگانه ۵۰ + ۲ مگاپیکسلی پشتی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی، مادون قرمز و NFC، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و همچنین یک جفت اسپیکر استریو (که در گوشی‌هایی با این قیمت نمی‌توان یافت) اشاره کرد.

نمایشگر۶/۷۱ اینچ، IPSLCD، وضوح HD+، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسل، اولترا واید ۵ مگاپیکسل و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۵ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز
رم و حافظه۴ گیگ رم، ۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی مستقل
نرم‌افزار اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 13
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۱۸ وات

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان

نوکیا G21

نوکیا G21 – بهترین گوشی های اقتصادی بازار

گوشی جدید نوکیا جی ۲۱ به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن 720×1600 پیکسل مجهز است، ضخامت ۸.۵ میلی‌متری دارد و وزن آن هم ۱۹۰ گرم است. ناگفته نماند که نمایشگر این گوشی نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند که به لطف آن تصاویر متحرک روان‌تر و لذت‌بخش‌تر روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. قاب پشتی پلاستیکی این گوشی از الگویی استفاده می‌کند که جلوی لیز خوردن آن در دست شما را می‌گیرد و تا حد ممکن جلوی باقی‌ماندن اثر انگشت روی گوشی را می‌گیرد.

این گوشی از تراشه ۱۲ نانومتری Unisoc T606 قدرت می‌گیرد که ۶ گیگابایت رم همراهش است. حافظه داخلی گوشی ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود، در حالی که نوکیا G21 به اسلات کارت حافظه و جک هدفون نیز مجهز است. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید به دوربین سه‌گانه پشتی این گوشی اشاره کرد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج می‌شود.

نمایشگر۶/۵ اینچ، IPS LCD، وضوح HD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۲۰ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۱۲ نانومتری Unisoc T606، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز
رم و حافظه۳/۴/۶ گیگ رم، ۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی مشترک
نرم‌افزار اندروید ۱۱
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۱۸ وات

سامسونگ گلکسی A13

سامسونگ گلکسی A13 – بهترین گوشی های اقتصادی بازار

گوشی گلکسی A13 شبیه به برادر گران قیمت‌تر خودش، مدل A23 است و طراحی ساده ولی در عین حال زیبا را ارائه می‌کند. این گوشی به چیپست اگزینوس ۸۵۰ مجهز شده که ۳ تا ۶ گیگ رم و ۳۲ تا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی آن را همراه می‌کنند. یک اسلات کارت حافظه نیز روی این دستگاه حضور دارد و به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ گوگل عرضه خواهد شد. ضخامت بدنه این گوشی ۸.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۵ گرم است. یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن 1080×2408 پیکسل در جلوی آن حضور دارد که نرخ رفرش استاندارد را ارائه می‌کند. روی این نمایشگر نیز شاهد حضور محافظ توانمند گوریلا گلس ۵ هستیم.

در پشت گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی حضور دارد که یک لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج نیز آن را همراهی می‌کنند. در بریدگی بالای نمایشگر آن هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم. در نهایت باید به باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی گلکسی ای ۱۳ سامسونگ اشاره کرد که از فناوری شارژ پرسرعت ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر۶/۶ اینچ، PLS LCD، وضوح FullHD+، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسل، اولترا واید ۵ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۸ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز
رم و حافظه۳/۴/۶ گیگ رم، ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی مستقل
نرم‌افزار اندروید ۱۲ با رابط کاربری OneUI 4.1
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۱۵ وات

Nova Y70

نوا وای 70
Nova Y70 | بهترین گوشی های اقتصادی

محصولات هوآوی در زمانی نه چندان دور در بین گوشی‌های اقتصادی بی‌رقیب بودند اما تحریم‌های آمریکا این کمپانی را با مشکلات متعددی مواجه کرد. با این حال محصولات هوآوی هنوز هم کیفیت خود را حفظ کرده‌اند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در کمتر موبایلی دیده می‌شوند. نمایشگر Nova Y70 از نوع IPS LCD بوده و اندازه آن 6.75 اینچ است و یکی از بزرگترین نمایشگرها در بین گوشی‌های این بررسی را دارد. دوربین اصلی Nova Y70 یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که کیفیت تصاویر آن بسیار خوب بوده و نسبت به رقبا اندکی برتری دارد. ویژگی خارق العاده این گوشی باتری آن است که 6000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و یکی از بزرگترین‌ها در بین تمامی گوشی‌های هوشمند به شمار می‎رود. این باتری حتی با استفاده نیمه سنگین هم به راحتی برای دو روز شارژ موردنیاز Nova Y70 را تامین خواهد کرد و پس از خالی شدن می‌توانید آن را با شارژر 22.5 واتی‌اش شارژ کنید که سرعت بالایی دارد.

نمایشگر6/75 اینچ، IPS LCD، وضوح HD+، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دوربیناصلی 48 مگاپیکسل، اولترا واید ۵ مگاپیکسل، عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل، سلفی ۸ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز
رم و حافظه4 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی مستقل
نرم‌افزار EMUI 12
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 6000 میلی‌آمپرساعت، شارژر 22/5 وات

گلکسی A22

گلکسی ای 22
A22 | بهترین گوشی های اقتصادی

سامسونگ حتی در محصولات اقتصادی خود هم نمایشگرهای بسیار باکیفیتی قرار می‌دهد و این تبدیل به امضای کار سامسونگ شده است. گلکسی A22 با اینکه یکی از محصولات اقتصادی این کمپانی به شمار می‌رود اما در بین گوشی‌های هم قیمت خود تنها گوشی است که از نمایشگر سوپر آمولد بهره می‌برد. سامسونگ در این بخش خلاقیت به خرج داده و بر خلاف دیگر کمپانی‌ها، برای کاهش هزینه رزولوشن نمایشگر را پایین آورده است. رزولوشن نمایشگر HD+ است که البته با توجه به اندازه 6.4 اینچی آن باید گفت کافی بوده و در عوض استفاده از پنل آمولد کیفیت تصاویر را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است. نرخ نوسازی نمایشگر نیز  از 60 هرتز به 90 هرتز رسیده است. یکی از جاهایی که سامسونگ مجبور به کاهش هزینه‌ها شده پردازنده است که از چیپست هلیو G80 مدیاتک استفاده کرده. از پس کارهای روزمره به آسانی بر می‌آید و در کنار نمایشگر 90 هرتزی عملکرد روانی را به نمایش می‌گذارد. دیگر نقطه قوت A22 دوربین اصلی آن است که یک سنسور 48 مگاپیکسلی بوده که به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است. چیزی که تنها در گوشی‌های اقتصادی سامسونگ دیده می‌شود. کیفیت تصاویر ثبت شده به لطف لرزشگیر اپتیکال بسیار عالی است. در بخش باتری هم سامسونگ کوتاهی نکرده و یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت را در A22 قرار داده که به راحتی برای یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت.

نمایشگر6/4 اینچ، Super AMOLED، وضوح +HD، نرخ نوسازی 90 هرتزی
دوربیناصلی 48، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی، سلفی 13 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 12 نانومتری هلیو G80 مدیاتک، هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2/00 گیگاهرتز
رم و حافظه4/6 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی با جایگاه مستقل
نرم‌افزاراندروید 11، قابل ارتقا به اندروید 12
صدااسپیکر مونو، جک 3/5 میلی‌متری هدفون
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت

گلکسی A23

گلکسی ای 23
Galaxy A23 | بهترین گوشی های اقتصادی

دو سه سالی می‌شود که سامسونگ سری A خود را برای رقابت با محصولات شیائومی و هوآوی تقویت کرده و اکنون گوشی‌های این سری ارزش خرید بالایی دارند. A23 سامسونگ یکی از گوشی‌های اقتصادی‌تر این سری است که نسخه 4 گیگابایت رم آن کمتر از 5.5 میلیون تومان قیمت دارد و در مقابل این قیمت امکانات زیادی را ارائه می‌دهد. نمایشگر A23 یک پنل از نوع PLS LCD است و رزولوشن آن فول اچ دی پلاس است. به دلیل وضوح بالای نمایشگر کیفیت تصاویر پخش شده بسیار عالی بوده و مثل همیشه سامسونگ عملکرد درخشانی را در این بخش به نمایش گذاشته است. نرخ نوسازی این نمایشگر 90 هرتز است که در کنار پردازنده 6 نانومتری اسنپدراگون 680 عملکرد A23 را بسیار روان کرده‌اند. نقطه قوت دوم A23 در دوربین آن است. جایی که سنسور 50 مگاپیکسلی به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده که در این بازه قیمتی تا به حال دیده نشده است. کیفیت تصاویر به لطف همین لرزشگیر بسیار مناسب بوده و در A23 در شب نیز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند. یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر وظیفه تامین انرژی این گوشی خوش قیمت را بر عهده دارد. باتری این گوشی شارژدهی خوبی داشته و برای یک روز استفاده سنگین شارژ موردنیاز شما را تامین می‌نماید. علاوهر بر این‌ها سامسونگ سرعت شارژ محصولات اقتصادی خود را از 15 وات به 25 وات رسانده است.

نمایشگر6/6 اینچ، PLS LCD، وضوح FHD+، نرخ نوسازی 90 هرتز
دوربیناصلی 50 مگاپیکسل، فوق‌عریض 5 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل، عمق‌سنج 2 مگاپیکسل، سلفی 8 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 6 نانومتری اسنپدراگون 680، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز
رم و حافظه4/6/8 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید 12 با OneUI 4.1
صدا اسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت، شارژر 25 وات

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵.۵ میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت ۱۱

شیائومی ردمی نوت ۱۱ – بهترین گوشی های اقتصادی بازار

برند ردمی که آن هم زیر نظر شیائومی فعالیت می‌کند، صاحب یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی بازار با قیمتی زیر ۵.۵ میلیون تومان است. ردمی نوت ۱۱ که به تازگی معرفی و وارد بازار شده، از امکانات فوق‌العاده جذابی برخوردار است که خرید آن را ارزشمند می‌کند.

گوشی ردمی Note 11 ضخامت کم ۸.۱ میلی‌متری و وزن ۱۷۹ گرمی دارد. قاب پشتی آن از پلی‌کربنات با بافت مات استفاده می‌کند که می‌تواند جلوی به جا ماندن اثر انگشت روی گوشی را بگیرد. بدنه این گوشی گواهی IP53 را نیز در اختیار دارد که باعث مقاومت آن در برابر پاشش آب می‌شود. اما وقتی گوشی را برگردانید، یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع AMOLED را خواهید دید که رزولوشن 1080×2400 پیکسلی و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی دارد و اوج روشنایی آن به رقم شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ نیت می‌رسد! این یعنی شیائومی میزان روشنایی که معمولاً در گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌شود را در یک گوشی با قیمت کمتر از ۵.۵ میلیون تومان در اختیار مشتریان می‌گذارد.

گوشی ردمی نوت ۱۱ معمولی به چهار دوربین پشتی مجهز است که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی ۱۱۸ درجه‌ای و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج می‌شود. در جلوی این گوشی نیز یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی میان‌رده ردمی از چیپست ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام نیرو می‌گیرد که ۴ یا ۶ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کنند. این تراشه مدرن به خوبی از پس وب‌گردی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و اجرای اغلب اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها با سرعت مناسب برمی‌آید. مثل اکثر گوشی‌های میان‌رده جدید شیائومی، این محصول هم اسپیکرهایی استریو و باکیفیت دارد و همچنین به یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با توان ۳۳ واتی می‌تواند در عرض ۱ ساعت شارژ شود.

نمایشگر۶/۴۳ اینچ، AMOLED، وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
دوربیناصلی ۶۴ مگاپیکسل، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیکسل، سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده ۱۲ نانومتری هلیو G96، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس 2.۰۵ گیگاهرتز
رم و حافظه۶/۸ گیگ رم، ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید ۱۱ با MIUI 13
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژر ۳۳ وات

گلکسی M32

گلکسی ام 32
Galaxy M32 | بهترین گوشی های اقتصادی

اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر باکیفیت هستید و نمی‌خواهید بیشتر از 6 میلیون تومان هزینه کنید گلکسی M32 بهترین انتخاب ممکن برای شماست. M32 مجهز به صفحه نمایش سوپر آمولد با کیفیت فول اچ دی پلاس است. کیفیت این نمایشگر فوق العاده بوده و حتی با رقبای گرانتر نیز برابری می‌کند. نرخ نوسازی نمایشگر نیز افزایش یافته و به 90 هرتز رسیده است. سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها از پردازنده Helio G80 ساخت مدیاتک استفاده کرده که البته قدرت خوبی دارد و از پس اجرای همه اپلیکیشن‌ها بر می‌آید. رزولوشن دوربین اصلی به 64 مگاپیکسل رسیده که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن مناسب است. دیگر نقطه قوت M32 باتری آن است که ظرفیت آن به 6000 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و از اکثر رقبایش 1000 میلی‌آمپر بیشتر است. ظرفیت زیاد باتری و نمایشگر کم مصرف آمولد باعث شده تا شارژدهی M32 به سادگی به دو روز کامل برسد.

نمایشگر6/4 اینچ، Super AMOLED، وضوح FHD+، نرخ نوسازی 90 هرتز
دوربیناصلی 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج 2 مگاپیکسل، سلفی 20 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 12 نانومتری هلیو G80 مدیاتک، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس 2.00 گیگاهرتز
رم و حافظه4/6/8 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ با جایگاه اختصاصی
نرم‌افزار اندروید 11، OneUI 3.1
صدا اسپیکر مونو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 6000 میلی‌آمپرساعت، شارژر 15 وات

ردمی نوت 10S

ردمی نوت 10 اس
Redmi Note 10S | بهترین گوشی های اقتصادی

سری نوت شیائومی یکی از پرفروش‌ترین سری‌ها در بین گوشی‌های میانرده و اقتصادی هستند. ردمی نوت 10S که در سال 2021 معرفی شد یکی از بهترین گوشی‌های میانرده است که در همه بخش‌ها قدرتمند ظاهر شده و ارزش خرید بالایی دارد. Redmi Note 10S به یک نمایشگر فول اچ دی پلاس از نوع سوپرآمولد مجهز شده که کیفیت بسیار بالایی دارد. کیفیت ساخت بدنه نیز بسیار خوب بوده و نوت 10S یکی از معدود گوشی‌ها در این بازه قیمتی است که استاندارد IP53 را اخذ کرده. پردازنده هلیو G95 مدیاتک در کنار حافظه UFS 2.2 عملکرد گوشی را بسیار روان و سریع کرده و هر اپلیکیشنی را به راحتی اجرا خواهد کرد. دوربین اصلی نوت 10S یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌نماید. یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی گوشی را بر عهده دارد که از فست شارژ 33 وات پشتیبانی کرده و شارژر نیز درون جعبه گوشی قرار دارد.

نمایشگر6/43 اینچ، AMOLED، وضوح FHD+، نرخ نوسازی 60 هرتز
دوربیناصلی 64 مگاپیکسل، فوق‌عریض 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل، عمق‌سنج 2 مگاپیکسل، سلفی 13 مگاپیکسل
سخت‌افزارپردازنده 12 نانومتری هلیو G95 مدیاتک، هشت هسته‌ای، حداکثر فرکانس 2.05 گیگاهرتز
رم و حافظه4/6/8 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی، کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی
نرم‌افزار اندروید 11 با MIUI 12.5
صدا اسپیکر استریو، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت، شارژر 33 وات

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون بابت توضیحات عالی و جامعتون

بنظر شما تو رنج 7میلیون چه گوشی بردارم که مثل نوت4 که الان دستمه بعد 4سال هیچ مشکلی براش پیش نیاد و در زمان حال بالاترین سخت افزار را داشته باشد؟لطفا جواب بدید

سایمان دیجیتال
۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۰

سلام دوست عزیز، می‌تونین برای دریافت راهنمایی بیشتر در این خصوص طی ساعات و روزهای کاری (10-18) با واحد فروش سایمان دیجیتال تماس بگیرید.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

36 مورد از بهترین گوشی های 5G هر برند به ترتیب قیمت

نسل پنجم شبکه (5G)، مبحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. فناوری که ظاهراً قرار است...

معین کریمی time-alt ۸ فروردین ۱۴۰۱