راهنمای خرید پاوربانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند زیرا که نمایشگر آن‌ها کوچک بود و امکانات خاصی هم نداشتند. با پیشرفت این صنعت و تولید گوشی‌های هوشمند مشکل شارژ دهی باتری به وجود آمد چرا که گوشی‌های حال حاضر در بهترین حالت حدود ۳ روز شارژ نگه می‌دارند، هرچند که برخی از آن‌ها ظرفیت باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یا حتی بیشتر دارند. به همین علت پاوربانک‌ها به سرعت توانستند به دستگاه‌های محبوب و پر فروشی تبدیل شده و اکثر شرکت‌ها شروع به تولید آن‌ها کردند، در همین راستا در این مطلب قصد داریم به راهنمای خرید پاوربانک در دسته‌بندی‌های متفاوت و با امکانات مختلف بپردازیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر به خرید این محصولات اقدام کنید. پس در ادامه با سایمان دیجیتال همراه شوید.

یک پاور بانک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر پاوربانکی با هدف خاصی طراحی شده است. پاوربانک‌ها از نظر ظرفیت باتری، طراحی بدنه، پورت‌های خروجی و ورودی و همچنین فناوری‌های شارژی که ارائه می‌کنند با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین پیش از آنکه بخواهید یک پاور بانک بخرید، حتماً باید ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

ظرفیت پاور بانک

ظرفیت پاور بانک‌ها با میلی‌آمپر ساعت (mAh) نشان داده می‌شود. این ظرفیت میزان شارژی است که می‌تواند در اختیار دستگاه‌های الکترونیکی شما قرار دهد. این یعنی هرچه ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، می‌تواند با هر بار شارژ کامل، بیشتر دستگاه‌های شما را شارژ کند. پاور بانک‌ها معمولاً ظرفیتی بین ۳ هزار تا بیش از ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعت دارند. به طور مثال اگر یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی را تهیه کنید و ظرفیت باتری گوشی شما ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت باشد، می‌تواند حدوداً ۳ بار کامل گوشی شما را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

به خاطر داشته باشید هر چه ظرفیت یک پاوربانک بیشتر باشد، وزن آن هم بیشتر خواهد شد. بنابراین در انتخاب یک پاور بانک قابل حمل، حتماً باید به این نکته نیز توجه کنید.

پورت‌های خروجی و ورودی

روی هر پاور بانک ممکن است چندین پورت ورودی برای شارژ خود پاور بانک و چندین پورت خروجی برای شارژ کردن گوشی یا تبلت شما وجود داشته باشد. بنابراین هنگام خرید پاور بانک توجه کنید که چه دستگاهی را می‌خواهید شارژ کنید و سپس متناسب با آن محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

برخی پاور بانک‌ها دو یا حتی سه پورت خروجی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند به صورت همزمان چند دستگاه خود را شارژ کنند. برخی دیگر نیز تنها به یک پورت خروجی محدود هستند.

۱- پورت USB-A

این پورت رایج‌ترین پورت برای ورودی دستگاه‌های پاور بانک است که طی ۱۵ سال اخیر در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شارژری دارید که به این پورت مجهز است، می‌توانید پاور بانکی را تهیه کنید که به این ورودی مجهز است.

۲- پورت microUSB

پورت کوچک microUSB نیز یکی دیگر از رایج‌ترین پورت‌هایی است که می‌تواند هم به صورت ورودی و هم خروجی روی پاور بانک‌ها حضور داشته باشد. این پورت روی بسیاری از دستگاه‌ها از جمله مودم‌های جیبی، دسته‌های بازی، اسپیکرهای بلوتوثی و گوشی‌های قدیمی یا ارزان قیمت حضور دارد.

۳- پورت USB-C

از آنجا که پورت USB-A توان محدودی دارد، نسل جدید این پورت که USB-C است، آمده تا این خلا سرعت را پر کند. یکی از جدیدترین پورت‌های USB که می‌تواند ورودی و خروجی با سرعت و توان بالا را در اختیار کاربر بگذارد، پورت تایپ C است. این پورت که به صورت گسترده روی دستگاه‌های جدید قرار گرفته، می‌تواند در کنار گوشی‌ها و تبلت‌ها، حتی برخی از لپ تاپ‌های مجهز به این ورودی را نیز شارژ کند.

شارژ بی‌سیم

با توجه به فراگیر شدن پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم توسط دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم، تولیدکنندگان پاور بانک‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که می‌تواند به صورت وایرلس دستگاه شما را شارژ کند. پورت ورودی پاور بانک های بی سیم نیز USB-A یا USB-C است که می‌توانید با استفاده از یک سیم و اتصال به آداپتور شارژ، آن‌ها را شارژ کنید.

گاهی اوقات یک پاو بانک هم می‌تواند به صورت سیمی و هم به صورت بی‌سیم دستگاه شما را شارژ کند. فقط توجه داشته باشید که اگر پاور بانکی از شارژ وایرلس پشتیبانی کند، روی آن عبارت Qi وجود خواهد داشت.

تکنولوژی‌های شارژ در پاور بانک‌ها

برخی از پاور بانک‌ها می‌توانند با سرعت و توان بالایی دستگاه شما را شارژ کنند. این فناوری‌ها به شما اجازه می‌دهند درست مثل یک آداپتور شارژ پر سرعت بتوانید در هر کجا و هر زمان، گوشی‌تان را در سریع‌ترین حالت شارژ کنید.

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

۱- فناوری Quick Charge

یکی از فناوری‌های شارژ سریع، فناوری Quick Charge متعلق به شرکت کوالکام است. اگر از موبایلی استفاده می‌کنید که به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز است و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، با خرید یک پاور بانک مجهز به فناوری کوئیک شارژ می‌توانید با سرعت بالایی گوشی‌تان را شارژ کنید.

۲- فناوری Power Delivery

یکی دیگر از فناوری‌های شارژ سریع که در برخی پاور بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فناوری Power Delivery است. وجود این فناوری در یک پاور بانک بدین معنا است که آن می‌تواند انواع دستگاه‌های شما از جمله گوشی، تبلت یا لپ تاپ را با سرعت بالا شارژ کند.

راهنمای خرید بهترین پاور بانک های زیر ۵۰۰ هزار تومان

۱- پاور بانک ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انکر مدل A1214

قیمت:  ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل A1214 – بهترین پاور بانک های بازار

اگر با بودجه‌ای کمتر از ۵۰۰ هزار تومان، به دنبال یک پاور بانک عالی و قدرتمند هستید، ما به شما پاور بانک انکر مدل A1214 را پیشنهاد می‌کنیم. این یک پاور بانک با ظرفیت اسمی ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که برای شارژ انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو درگاه خروجی USB روی این دستگاه تعبیه شده که می‌توانند به صورت همزمان دو دستگاه شما را با شدت جریان ۳ آمپر شارژ کنند. این خروجی‌ها از فناوری Power IQ و Voltage Boost پشتیبانی می‌کنند. یک ورودی ۲ آمپری microUSB نیز روی این پاور بانک قرار گرفته که می‌تواند به سرعت دستگاه را شارژ کند.

سازنده برای به دست آوردن وزن پایین ۲۵۴ گرمی، از بدنه‌ای پلاستیکی روی این پاوربانک استفاده کرده است؛ اگرچه این جنس پلاستیکی از متریال درجه یک استفاده می‌کند و به هیچ عنوان بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد. این وزن کم باعث شده شما بتوانید به راحتی این پاور بانک را داخل جیب خود گذاشته و به این طرف و آن طرف ببرید.

نقاط مثبت

  • وزن پایین
  • ابعاد کوچک
  • شارژ همزمان دو دستگاه
  • نشانگر شارژ
  • بهره‌مندی از فناوری‌های فناوری Power IQ و Voltage Boost 

نقاط منفی

  • نبود پورت USB-C
  • ورودی قدیمی microUSB

۲- پاور بانک ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی مدل Redmi 

قیمت:  ۴۵۰ هزار تومان

پاور بانک شیائومی مدل Redmi – بهترین پاور بانک های بازار

اگر به پاور بانکی احتیاج دارید که شارژ سریع را ارائه کند و در عین حال ظرفیت بالایی داشته باشد، ما به شما پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی شیائومی مدل ردمی را پیشنهاد می‌کنیم. این پاور بانک از دو پورت خروجی USB-A با حداکثر توان ۱۸ وات برخوردار است. همچنین دو پورت ورودی USB-C و microUSB را نیز ارائه می‌کند که حداکثر توان هر یک ۱۸ وات است. با توجه به ظرفیت بالایی که دارد، پاور بانک ردمی می‌تواند بیش از ۳ بار کامل اکثر گوشی‌های هوشمند را شارژ کند.

این پاور بانک از یک باتری لیتیوم یونی پلیمری استفاده می‌کند که به جز گوشی‌ها می‌تواند دیگر دستگاه های شما از جمله تبلت و دوربین‌های دیجیتال را هم شارژ کند. شیائومی فناوری‌های مختلفی را نیز برای تأمین امنیت دستگاه‌های کاربر در این پاور بانک تعبیه کرده که شامل محافظ ولتاژ ورودی و خروجی، محافظ شارژ معکوس، محافظ دما و غیره می‌شود.

نقاط مثبت

  • شارژ سریع ۱۸ واتی
  • پورت ورودی USB-C
  • فناوری‌های محافظتی مختلف

نقاط منفی

  • نبود پورت خروجی USB-C

راهنمای خرید بهترین پاور بانک های بین ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان

۱- پاور بانک ۱۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی انکر مدل A1215

قیمت:  ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل A1215 – بهترین پاور بانک های بازار

در صورتی که اهل سفر کردن هستید یا به واسطه شغل خود مجبورید بیشتر اوقات خود را خارج از منزل سپری کنید، خرید یک پاور بانک جمع و جور و در عین حال قدرتمند برای شما ضروری است. انکر برای شما یک پاور بانک ۱۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی به نام Anker A1215 را طراحی کرده است که بدنه‌ی پلاستیکی آن مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد و یک نشانگر LED نیز روی آن تعبیه شده که می‌تواند وضعیت شارژ دستگاه را به نمایش بگذارد.

روی این پاور بانک دو خروجی پرسرعت ۳ آمپری USB-A تعبیه شده که با حداکثر سرعت می‌توانند انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و حتی لپ تاپ‌های مک بوک اپل را شارژ کنند. این دستگاه دارای فناوری‌های PowerIQ و VoltageBoost است و با ظرفیت ۱۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی خود می‌تواند بیش از ۳ بار گوشی‌های هوشمند و بیش از ۲ بار انواع تبلت‌ها را شارژ کامل کند.

نقاط مثبت

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه مقاوم در برابر خط و خش
  • شارژ مک بوک اپل
  • نشانگر LED شارژ

نقاط منفی

  • نبود پورت USB-C
  • ورودی قدیمی microUSB

۲- پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی شیائومی مدل PLM18ZM

قیمت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان

پاور بانک شیائومی مدل PLM18ZM – بهترین پاور بانک های بازار

پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی شیائومی مدل PLM18ZM از دو پورت ورودی USB و یک پورت USB-C بهره می‌برد که می‌توانید توسط آن‌ها به صورت همزمان ۳ دستگاه خود را به صورت همزمان شارژ کنید. همچنین می‌توانید خود پاور بانک را هم بسته به انتخاب خود از طریق یک پورت USB-C یا یک پورت microUSB شارژ کنید. این پاور بانک از حداکثر توان خروجی ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به سرعت انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال و دسته‌های بازی سازگار را شارژ کند.

این پاور بانک مثل دیگر محصولات شیائومی ظاهری مینیمال دارد. روی بدنه‌ی آن فقط لوگوی شیائومی دیده می‌شود، در حالی که در لبه‌ی کناری آن دکمه‌ای برای روشن کردن پاور بانک تعبیه شده که دور آن یک نوار LED پیچیده است.

نقاط مثبت

  • طراحی مینیمال و آشنای شیائومی
  • پورت خروجی و ورودی USB-C
  • شارژ سریع
  • ظرفیت ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی

نقاط منفی

  • ابعاد بزرگ

۳- پاور بانک و دسته بازی انکر مدل PowerCore Play

قیمت: ۸۹۹ هزار تومان

پاور بانک و دسته بازی انکر مدل PowerCore Play – بهترین پاور بانک های بازار

انکر با تلفیق پاور بانک ۶۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و یک دسته بازی مخصوص گوشی، نیاز گیمرهای موبایلی را به طور کلی برطرف کرده است. اگر عادت دارید ساعت‌های زیادی از روز را به بازی کردن با گوشی بپردازید، با خرید پاوربانک انکر مدل PowerCore Play نه تنها یک دسته بازی را در اختیار خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد با تسلط بیشتری گوشی را در دست بگیرید، بلکه می‌توانید از پاور بانک ۶۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن برای شارژ مجدد گوشی خود نیز استفاده کنید تا حین بازی کردن، نیازی به زدن گوشی‌تان به آداپتور شارژ نباشد.

این پاور بانک و دسته بازی از گوشی‌هایی با اندازه ۵.۷ اینچ تا حداکثر ۶.۴۵ اینچ پشتیبانی می‌کند. یک فن خنک کننده در داخل این پاور بانک تعبیه شده که می‌تواند به صورت همزمان گوشی شما را هم خنک نگه دارد. ضمن اینکه پشت آن یک پایه به کار رفته تا موقع فیلم دیدن بتوانید از آن برای قرار دادن گوشی روی میز استفاده کنید. شما می‌توانید دستگاه خود را از طریق پورت USB یا USB-C به این پاور بانک متصل کنید و با توان ۱۰ یا ۱۵ وات گوشی‌تان را با آن شارژ کنید.

نقاط مثبت

  • استفاده هم به عنوان پاوربانک و هم دسته بازی
  • کیفیت ساخت بالا
  • مجهز به فناوری ترکیبی PowerIQ و VoltageBoost
  • در دست گیری راحت
  • فن خنک کننده
  • پایه برای قرار دادن گوشی روی میز
  • پورت‌های USB-A و USB-C

نقاط منفی

  • ظرفیت کم پاور بانک

۴- پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی بیسوس مدل PPMT-03

قیمت: ۹۵۹ هزار تومان

پاور بانک بیسوس مدل PPMT-03 – بهترین پاور بانک های بازار

فناوری شارژ بی‌سیم آمده است تا بساط سیم‌هایی که میز کار شما را شلوغ می‌کنند، برچیند. آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ اپل از فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی MagSafe پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از نیروی مغناطیسی، پد شارژر به پشت قاب آن‌ها خواهد چسبید و سپس گوشی شروع به شارژ می‌کند. کمپانی بیسوس به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده لوازم جانبی موبایل، پاوربانکی را تولید کرده که فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی را برای شارژ آیفون‌های جدید اپل ارائه می‌کند. 

پاوربانک بیسوس مدل PPMT-03 به صورت مغناطیسی از طریق فناوری MagSafe به پشت گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ شما می‌چسبد و در حالی که می‌توانید به سادگی آن دو را با یکدیگر حمل کنید، گوشی شما را هم شارژ می‌کند. سازنده در بالای بدنه‌ی این پاوربانک نیز یک نمایشگر را تعبیه کرده که می‌تواند ظرفیت شارژ باقی‌مانده را به صورت درصدی به نمایش بگذارد. روی این پاوربانک یک خروجی/ورودی مشترک USB-C با حداکثر توان ۲۰ واتی و یک پورت خروجی USB-A با توان ۱۸ واتی به کار رفته است.

نقاط مثبت

  • فناوری شارژ MagSafe اپل
  • مناسب آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳
  • خروجی/ ورودی مشترک USB-C
  • شارژ سریع حداکثر ۲۰ واتی

نقاط منفی

  • ظرفیت کم پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک های بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان

۱- پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی بیسوس مدل PPIMDA

قیمت: ۱ میلیون و ۹۹ هزار تومان

پاور بانک بیسوس مدل PPIMDA – بهترین پاور بانک های بازار

فناوری شارژ هر روزه در حال پیشرفت و ترقی است و حتی عدد و رقم توان شارژر گوشی‌ها از ۱۰۰ وات هم فراتر رفته است. در حالی که اکثر پاور بانک‌های موجود در بازار حداکثر توان خروجی ۱۸ واتی را ارائه می‌کنند، پاور بانک ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بیسوس مدل PPIMDA می‌تواند توان فوق‌العاده ۶۵ واتی را ارائه کند. اگر گوشی شما از این توان پشتیبانی کند، پاور بانک بیسوس می‌تواند آن را در عرض تنها ۴۰ دقیقه از شارژ ۰ به ۱۰۰ برساند. شما همچنین می‌توانید با این پاوربانک انواع گوشی، تبلت و یا لپ تاپ‌های مک بوک اپل را هم شارژ کنید.

این پاور بانک از بدنه‌ی فلزی باکیفیتی استفاده می‌کند و در عین حال وزن متعادلی دارد تا در حمل و نقل شما را به دردسر نیندازد. روی این دستگاه دو خروجی USB (هم مستقل و هم ترکیبی) و یک خروجی USB-C تعبیه شده است. ورودی‌های آن را هم پورت‌های microUSB و USB-C تشکیل می‌دهند.

نقاط مثبت

  • نشانگر درصدی میزان شارژ باقی‌مانده
  • توان شارژ فوق‌العاده ۶۵ واتی
  • شارژ گوشی در عرض ۴۰ دقیقه
  • شارژ مک بوک اپل
  • خروجی‌های متنوع
  • ظرفیت ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی

نقاط منفی

  • زمان زیاد برای شارژ خود پاور بانک

۲- پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ مدل EB-P5300

قیمت: ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

پاور بانک سامسونگ مدل EB-P5300 – بهترین پاور بانک های بازار

پاور بانک EB-P5300 سامسونگ، یک دستگاه خوش ساخت با ظرفیت مناسب ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند چندین بار گوشی و تبلت‌های شما را شارژ کامل کند. اما این تمام ماجرا نیست، پورت‌های تعبیه شده روی این پاوربانک از فناوری شارژ سریع Super Fast Charging سامسونگ با حداکثر توان ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه استانداردهای Quick Charge 2.0 و Power Delivery 3.0 را نیز برای شارژ انواع گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل ارائه می‌کنند.

روی بدنه‌ی فلزی و باکیفیت این پاور بانک سه پورت قرار گرفته که شامل یک پورت خروجی/ورودی دوگانه USB-C، یک پورت خروجی USB-C و یک پورت خروجی USB-A می‌شود. شما با استفاده از این خروجی‌ها می‌توانید به صورت همزمان سه دستگاه خود مثل گوشی، لپ تاپ و کیس شارژ هندزفری بی‌سیم‌تان را شارژ کنید. بنابراین با خرید این دستگاه، می‌توانید یک روز کامل با تمام وسایل الکترونیکی خود از پریز برق دور بمانید.

نقاط مثبت

  • کیفیت ساخت آشنای سامسونگ
  • فناوری‌های شارژ سریع Quick Charge و Power Delivery
  • خروجی و ورودی USB-C
  • شارژ همزمان ۳ دستگاه
  • توان شارژ سریع ۲۵ واتی
  • ظرفیت ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی

نقاط منفی

  • قیمت بالا

راهنمای خرید بهترین پاور بانک های بالاتر از ۱.۵ میلیون تومان

۱- پاور بانک ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر دیواری انکر مدل A1624

قیمت: ۱ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل A1624 – بهترین پاور بانک های بازار

با خرید پاوربانک Anker A1624 شما می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. این دستگاه هم یک آداپتور شارژ پرسرعت و هم یک پاور بانک ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این دستگاه مستقیماً از طریق پریز برق شارژ می‌شود، در حالی که یک پورت خروجی USB-C با فناوری Power Delivery و یک پورت USB-A با فناوری +IQ را برای شارژ انواع گوشی و تبلت شما با حداکثر توان ۱۸ واتی ارائه می‌کند. یک نشانگر LED نیز روی این پاور بانک قرار گرفته که ظرفیت شارژ پاور بانک دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

این یک دستگاه مبتکرانه برای کاربران است که به آن‌ها اجازه می‌دهد هم شارژر و هم پاور بانک را با یک دستگاه در اختیار داشته باشند و بتوانند به راحتی آن را داخل کیف گذاشته و با خود حمل کنند.

نقاط مثبت

  • استفاده هم به عنوان شارژر و هم پاور بانک
  • دو خروجی USB و USB-C
  • شارژ سریع ۱۸ وات
  • حمل و نقل آسان

نقاط منفی

  • ظرفیت پایین پاور بانک

۲- پاور بانک ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انکر مدل A1277

قیمت: ۱ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل A1277 – بهترین پاور بانک های بازار

یک پاور بانک با ظرفیت بالا می‌تواند به شما این اجازه را بدهد که سفر چند روزه‌ی خود به دل طبیعت را بدون نیاز به پریز برق سر کنید، در حالی که شارژ گوشی شما تمام نخواهد شد. انکر با پاور بانک ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل A1277 خودش این را ممکن کرده است.

پاور بانک سری PowerCore کمپانی انکر از ۳ خروجی USB با فناوری +IQ بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان سه دستگاه خود را با آن شارژ کنید. مجموع جریان خروجی این پورت‌ها ۵ ولت/ ۶ آمپر است، در حالی که هر یک جداگانه جریان ۵ ولت/ ۳ آمپر را ارائه می‌کنند. با استفاده از این پاور بانک قدرتمند می‌توانید انواع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و آی او اسی را شارژ کنید. ورودی دوگانه microUSB با حداکثر توان ۲۰ واتی نیز روی این پاور بانک تعبیه شده تا با سرعت بیشتری بتوانید خود آن را شارژ کرده و آماده استفاده کنید.

نقاط مثبت

  • ظرفیت ۲۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ همزمان ۳ دستگاه

  • توان شارژ بالا

  • ورودی دوگانه با توان ۲۰ واتی

نقاط منفی

  • ورودی قدیمی microUSB

پاور بانک‌هایی با ظرفیت بالا

۱. پاور بانک ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی بیسوس مدل PPLG-A01

قیمت: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

پاور بانک بیسوس مدل PPLG-A01 – راهنمای خرید بهترین پاور بانک

اگر از آن دسته افرادی هستید که دائم در سفرید و یا شغل شما ایجاب می‌کند اکثر اوقات خود را خارج از منزل باشید، یک پاور بانک پر قدرت نیاز مبرم شماست. کمپانی بیسوس یک پاور بانک پر قدرت ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی به نام بیسوس مدل PPLG-A01 را برای شما طراحی کرده که می‌تواند با توان ۶۵ واتی به سرعت تمام دستگاه‌هایتان را چندین بار شارژ کامل کند. یکی از نکات جالب توجه در مورد این پاور بانک، پورت‌های مختلفی است که روی آن نقش بسته تا بتوانید انواع دستگاه‌هایتان از جمله گوشی، تبلت و لپ تاپ را از طریق آن‌ها شارژ کنید. این پورت‌ها شامل microUSB، لایتنینگ اپل، USB و USB-C می‌شود.

یک نمایشگر بزرگ روی قاب اصلی این پاور بانک نقش بسته که به صورت درصدی می‌تواند میزان شارژ باقی مانده آن را به نمایش بگذارد. بدنه‌ی این دستگاه هم از بافت ریز خاصی استفاده می‌کند که به لطف آن پاور بانک از روی سطوح مختلف به راحتی لیز نخواهد خورد.

نقاط مثبت

  • پورت‌های متنوع
  • شارژ انواع گوشی، تبلت و لپ تاپ
  • توان بالای ۶۵ واتی
  • پورت دو طرفه USB-C
  • نمایشگر LED میزان شارژ
  • بدنه مستحکم

نقاط منفی

  • وزن زیاد
  • ابعاد بزرگ

۲. پاور بانک ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انکر مدل B1376

قیمت: ۳ میلیون و ۴۹ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل B1376 – راهنمای خرید بهترین پارو بانک

اگر به دنبال خرید یک پاور بانک پر قدرت برای شارژ دستگاه‌های مختلف خود می‌گردید، پاور بانک انکر مدل B1376  با ظرفیت عظیم ۲۶۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که تهیه می‌کنید. اولین چیزی که درباره این پاور بانک باید بدانید، وزن زیاد و ابعاد بزرگ آن است. چیزی که باید هم از یک پاور بانک غول پیکر نزدیک به ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی انتظار داشت. اما خوشبختانه سازنده یک کیف را نیز به همراه این دستگاه ارائه می‌کند تا حمل و نقل آن شما را به دردسر نیندازد.

این پاور بانک از دو پورت خروجی USB-A برخوردار است و یک ورودی/خروجی دوگانه USB-C نیز آن‌ها را همراهی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد طیف مختلفی از دستگاه‌هایتان نظیر گوشی هوشمند، تبلت و یا حتی لپ تاپ را نیز شارژ کنید. پورت‌های USB-A این پاور بانک توان ۱۲ واتی دارند، در حالی که پورت دوگانه USB-C روی این دستگاه توان بالای ۴۵ واتی را ارائه می‌کند. شارژ خود دستگاه نیز از طریق پورت USB-C و با استفاده از یک شارژر ۳۰ واتی در کمتر از ۴ ساعت انجام می‌شود. خبر خوب اینکه همراه این پاور بانک، انکر یک شارژر ۳۰ واتی و یک کابل USB-C به USB-C را نیز در اختیار مشتریان می‌گذارد.

نقاط مثبت

  • خروجی/ ورودی ۴۵ واتی USB-C
  • شارژ انواع دستگاه‌ها از جمله لپ تاپ
  • پشتیبانی از فناوری Power Delivery
  • ارائه یک شارژر دیواری ۳۰ واتی و کابل USB-C همراه دستگاه

نقاط منفی

  • وزن زیاد
  • ابعاد بزرگ

پاور بانک‌های سبک و قابل حمل

۱. پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی شیائومی مدل Mi Power Bank 2

قیمت: ۵۵۰ هزار تومان

پاور بانک شیائومی مدل Mi Power Bank 2 – راهنمای خرید بهترین پاور بانک

شیائومی استاد ساخت و طراحی دستگاه‌های الکترونیکی با طراحی مینیمال و وزن پایین است. این در مورد پاور بانک‌های این کمپانی نیز صدق می‌کند. اگر به دنبال یک پاور بانک سبک و قابل حمل می‌گردید که در عین حال ظرفیت مناسبی نیز داشته باشد، می‌توانید روی پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی شیائومی به نام Mi Power Bank 2 حساب ویژه‌ای باز کنید.

این پاور بانک ۳۰۰ گرمی از بدنه‌ای آلومینیومی برخوردار است و لبه‌های آن به طرز بسیار زیبایی انحنا پیدا کرده‌اند تا در دست گیری و حمل آن آسان باشد. ضخامت بدنه آن تنها ۱۴.۱ میلی‌متر است، ولی در عین حال می‌تواند با پورت خروجی خودش شارژ سریع ۱۸ واتی را ارائه کند. این دستگاه علاوه بر امکان شارژ گوشی‌ها، می‌تواند دستگاه‌های کم مصرف‌تری مثل ساعت‌های هوشمند و هدست‌های بلوتوثی را نیز شارژ کند. برای تغییر روی حالت شارژ این دستگاه‌ها فقط کافیست دو بار روی دکمه پاور خود پاور بانک ضربه بزنید.

نقاط مثبت

  • توان ۱۸ واتی
  • وزن و ضخامت بسیار کم
  • حمل و نقل آسان
  • بدنه آلومینیومی باکیفیت

نقاط منفی

  • ارائه تنها یک خروجی

۲. پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ مدل EB-P1100

قیمت: ۳۵۰ هزار تومان

پاور بانک سامسونگ مدل EB-P1100 – راهنمای خرید بهترین پاوربانک

یک از سبک ترین پاور بانک‌های موجود در بازار که وزنی نزدیک به ۲۲۰ گرم و ضخامت ۱.۵ سانتی‌متری دارد، متعلق به سامسونگ است. پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ مدل EB-P1100 طراحی بسیار شیک و دلنشینی دارد و کیفیت ساخت آن نیز بالا است. به لطف این پاور بانک شما می‌توانید اکثر گوشی‌ها را ۲ یا ۳ بار کامل شارژ کنید و این یعنی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای یک یا دو روز دور ماندن از پریز برق باشد.

ورودی این دستگاه از نوع USB-C است تا به سرعت بتوان آن را شارژ کرد. ضمن اینکه ۲ خروجی USB-A را نیز برای شارژ انواع دستگاه‌ها ارائه می‌کند که جریان ۲ آمپر و ولتاژ ۵ ولت را ارائه می‌کنند. یکی از نقاط قوت این دستگاه، شارژ همزمان دو دستگاه شما است.

نقاط مثبت

  • شارژ همزمان ۲ دستگاه
  • وزن بسیار پایین ۲۲۰ گرمی
  • ورودی پرسرعت USB-C
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • طراحی زیبا

نقاط منفی

  • کابل کوتاه همراه پاور بانک

پاور بانک‌هایی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

۱. پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی انکر مدل A1617 PowerCore III

قیمت: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

پاور بانک انکر مدل A1617 PowerCore III – راهنمای خرید بهترین پاوربانک

انکر برای هر دستگاهی یک پاور بانک دارد. اگر از شلوغی کابل‌های مختلف روی میز کار خود متنفر هستید، می‌توانید با خرید پاور بانک بی سیم انکر مدل A1617 PowerCore III از شر سیم‌ها نجات پیدا کنید. این پاور بانک که ظرفیت ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد، بسته به ظرفیت باتری گوشی شما می‌تواند بین ۲ تا ۳ بار کامل آن را شارژ کند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، شارژ کردن پاور بانک در انتهای شب و سپس بردن آن با خود به محل کار است.

برای استفاده از قابلیت بی‌سیم این پاور بانک کافیست گوشی‌تان را روی صفحه آن بگذارید و منتظر باشید آن شارژ شود. اگر بخواهید از حالت بی‌سیم این پاور بانک استفاده کنید، می‌تواند با توان ۱۰ واتی گوشی شما را شارژ کند. در غیر این صورت می‌توانید به صورت سیمی نیز از طریق پورت USB یا پورت دو طرفه USB-C آن با توان ۱۸ واتی گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید.

نقاط مثبت

  • پشتیبانی از شارژ بی سیم ۱۰ وات
  • شارژ انواع گوشی و تبلت
  • توان شارژ‌ ۱۸ واتی با سیم
  • پورت دو طرفه USB-C

نقاط منفی

  • قیمت بالا

۲. پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی بیسوس مدل Mini S

قیمت: ۵۵۰ هزار تومان

پاور بانک بیسوس مدل Mini S – راهنمای خرید بهترین پاوربانک

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال خرید یک پاور بانک بی سیم برای استفاده روزمره خود هستید، ولی بودجه محدودی دارید، می‌توانید روی پاور بانک وایرلس بیسوس مدل Mini S حساب کنید. این پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند با توان ۱۰ واتی خودش ۲ تا ۳ بار گوشی شما را به صورت کامل شارژ کند. این پاور بانک که جثه کوچکی نیز دارد، می‌تواند به عنوان یک پایه نگهدارنده نیز برای گوشی شما مورد استفاده قرار بگیرد تا هنگام تماشای فیلم، به راحتی گوشی‌تان را روی میز بگذارید.

این پاور بانک از پورت ورودی USB-C بهره می‌برد که می‌تواند آن را با توان ۱۸ واتی در عرض ۳ ساعت شارژ کند. اگر از آداپتور شارژ ۵ ولت/۲ آمپر استفاده کنید این مدت به ۷ ساعت و اگر از آداپتور شارژ‌ ۵ ولت/۱ آمپر استفاده کنید به ۱۳ ساعت افزایش پیدا می‌کند. ضمناً شما می‌توانید به صورت همزمان سه دستگاه خود را با این پاور بانک (یک دستگاه بی‌سیم، یک دستگاه پورت USB-C و دیگری پورت USB-A) شارژ کنید. شارژ باقیمانده این دستگاه نیز به صورت عددی روی یک صفحه LED به نمایش درمی‌آید.

نقاط مثبت

  • شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی
  • حاوی استند گوشی
  • خروجی USB-A و پورت دو طرفه USB-C
  • نشانگر LED میزان شارژ باقیمانده
  • حاوی استاندارد استفاده در هواپیما

نقاط منفی

  • ندارد

چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده پاور بانک

تولیدکنندگان زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که به تولید لوازم جانبی موبایل از جمله پاور بانک‌ها می‌پردازند. اما برخی از آن‌‌ها نشان داده‌اند که می‌توانند محصولات به مراتب بهتر و باکیفیت‌تری را روانه بازار کنند. یکی از آن‌ها کمپانی Anker است که به جرأت می‌توان آن را بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم جانبی موبایل در جهان دانست. این شرکت انواع پاور بانک‌ها را با هدف کاربران مختلفی تولید و وارد بازار کرده است. از پاور بانک‌های کوچک و باریک که به راحتی داخل جیب کاربر قرار می‌گیرند گرفته تا پاور بانک‌/ آداپتور شارژ دوگانه و پاوربانک/ دسته بازی یکپارچه که تولید آن‌ها بدون خلاقیت ممکن نبوده است.

البته برندهای دیگری مثل شیائومی، بیسوس و راوپاور هم پاور بانک‌های خوبی را روانه‌ی بازار کرده‌اند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

از آنجا که گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده‌اند، یک پاور بانک می‌تواند چیزی باشد که هر شخصی به داشتن آن در تمام طول روز احتیاج داشته باشد. به فرض مثال اگر شغلی دارید که به واسطه‌ی آن اکثر مدت زمان روز را به ناچار باید خارج از منزل سپری کنید یا آنکه برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید یا جزو کسانی هستید که زیاد سفر می‌کنید، یک پاور بانک می‌تواند یک تا چند بار به طور کامل گوشی شما را شارژ کند تا خیالتان بابت روشن ماندن گوشی‌تان آسوده باشد.اما استفاده از پاور بانک‌ها فقط به شارژ گوشی‌ها محدود نمی‌شود. این روزها، برخی پاور بانک‌ها می‌توانند کیس شارژ هندزفری بی‌سیم، تبلت و یا حتی لپ تاپ شما را هم شاژ کنند.

اما قبل از آنکه بخواهید اقدام به خرید پاور بانک کنید، باید با ویژگی‌ها و مشخصات این دستگاه‌های شارژ قابل حمل آشنا باشید تا بتوانید بهترین پاور بانک را انتخاب کنید. این دقیقاً همان چیزی است که ما در این مقاله به شما ارائه کرده‌ایم.

نظر شما در مورد محصولات معرفی‌شده در این راهنمای خرید چیست؟ آیا پاوربانک‌های دیگری را می‌شناسید که در این بازه قیمتی، جزو بهترین‌ها باشند؟ دیدگاه‌هایتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام و عرض ادب
من میخوام پاوربانک ۲۰۰۰۰ بخرم
بین دو مدل موندم

 پاوربانک 20000 فست شارژ
Baseus Adaman Metal Digital Display QC3.0 PPIMDA-D01
۶۵ وات

یا

شارژر همراه انکر PowerCore Essential 20000 PD -مدل A1287
واتش رو نمیدونم

مدل گوشی من ؛ سامسونگ S21FE
۲۵ وات

ب غیر از شیائومی هیچ پاوربانکی ارزش خرید نداره…هم ب لحاظ قیمت و کیفیت و هم کارآیی و دوام …

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

36 مورد از بهترین گوشی های 5G هر برند به ترتیب قیمت

نسل پنجم شبکه (5G)، مبحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. فناوری که ظاهراً قرار است...

معین کریمی time-alt ۸ فروردین ۱۴۰۱