مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل

مقایسه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مدتی قبل بود که شرکت اپل در طی مراسمی با تاخیر یک ماهه از سری جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. سری آیفون ۱۲ شامل چهار گوشی هوشمند است که در این مطلب قصد داریم بزرگ‌ترین و گران‌ترین آن‌ها یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس را با رقیب دیرینه یعنی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ مقایسه کنیم تا ببینیم از جنبه‌های مختلف کدامیک بهتر است و کدام شرکت توانسته پرچمدار بهتر و کامل‌تری روانه‌ی بازار کند. پس در ادامه متن با سایمان دیجیتال همراه باشید.

پیش از پرداختن به مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل شما می‌توانید بررسی کامل نوت ۲۰ اولترا را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

طراحی

در زمینه کیفیت ساخت هر دو گوشی دقیقا همان چیزی هستند که از پرچمداران سال ۲۰۲۰ انتظار داریم، نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس هر دو از جنس شیشه ساخته شده‌ و طراحی مات دارند که باعث می‌شود اثرانگشت کمتری روی آن‌ها بماند.

سامسونگ برای محافظت از این گوشی از گوریلاگلس Victus استفاده کرده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد. اپل هم برای نماینده خود از شیشه‌ی ceramic shield استفاده کرده که به گفته‌ی خود شرکت مقاومت آن در برابر شکستن، 4 برابر بهتر از نسل قبلی می‌باشد. شما می‌توانید تست مقاومت این گوشی را در وبلاگ سایمان دیجیتال مشاهده کنید.

طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس در مطلب مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل
طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس در مطلب مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل

فریم هر دو دستگاه هم از جنس فولاد ضد زنگ بوده و نماینده سامسونگ طراحی براق و نمایده اپل طراحی آینه‌ای دارد که باعث جذب بیشتر اثر انگشت می‌شود. شایان ذکر است که طراحی کلی آیفون ۱۲ از آیفون ۵ الهام گرفته شده که این موضوع را می‌توان به وضوح از طراحی فریم و لبه‌های آن متوجه شد.

زمانی که به قسمت جلویی هر دو گوشی نگاه کنیم باید گفت که سامسونگ بهتر عمل کرده و ظاهری جذاب‌تر برای پرچمدار خود رقم زده است. جایی که نماینده اپل همچنان از ناچ بزرگ در بالای نمایشگر استفاده می‌کند که شاید برای پرچمدار سال 2020 گزینه خیلی منطقی و جذابی نباشد. هرچند دلیل استفاده اپل از این ناچ بزرگ به بهره وری از فناوی Face id برمی‌گردد ولی در کل توجیه مناسبی برای آن نیست.

طراحی نوت ۲۰ اولترا در مطلب مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل
طراحی نوت ۲۰ اولترا در مطلب مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل

به طور کلی حاشیه‌های نوت ۲۰ اولترا کمتر بوده و این محصول توانسته به عدد بسیار خوب حدود ۹۲ درصدی نسبت نمایشگر به بدنه دست پیدا کند در حالی که این عدد برای آیفون ۱۲ پرو مکس حدود ۸۷ درصد است. آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۲۸ گرم وزن و ۷.۴ میلی متر ضخامت دارد و خوشبختانه با وجود ضخامت کم دوربین‌های آن در قاب پشتی بیرون زدگی زیادی ندارند که نکته بسیار مثبتی در طراحی این گوشی به حساب می‌آید، از طرفی گوشی رقیب ۲۰۸ گرم وزن دارد و دستگاه سبک‌تری به حساب می‌آید ولی ضخامت آن ۸.۱ میلی متر است و مهم‌تر از آن دوربین‌های این گوشی بیرون زندگی قابل توجهی دارند که این موضوع هم از بابت خش افتادن لنز‌ها و هم از بابت قرار گرفتن روی سطح صاف می‌تواند مشکل ساز باشد.

بد نیست بدانید که هر دو محصول دارای گواهینامه IP68 هستند و نماینده سامسونگ می‌تواند در عمق ۱.۵ متری تا ۳۰ دقیقه و نمایده اپل در عمق ۶ متری تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. لازم به ذکر است که آیفون ۱۲ پرو مکس در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، سرمه‌ای و طلایی و نوت ۲۰ اولترا در سه رنگ مشکی، سفید و مسی در دسترس می‌باشد.

در نهایت باید گفت در زمینه طراحی و کیفیت ساخت هر دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و برتری نوت سامسونگ به حاشیه‌ی کمتر نمایشگر و برتری آیفون اپل به ضخامت کمتر و دوربین تقریبا هم‌سطح با بدنه برمی‌گردد.

صفحه نمایش و امنیت

نمایشگر یکی از بخش‌هاییست که معمولا سری نوت سامسونگ با قدرت هرچه تمام‌تر ظاهر می‌شوند و نوت ۲۰ اولترا هم راه مدل‌های قبلی را ادامه داده و دارای نمایشگری خیره کنند است؛ چه از نظر کیفیت و دقت رنگ و شارپی و چه از نظر روشنایی و بهره بردن از نزخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی.

نوت ۲۰ اولترا یک نمایشگر تمام عیار دارد که با حاشیه‌های باریک و لبه‌های خمیده و از همه مهم‌تر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، از نگاه کردن به آن نهایت لذت را می‌برید و قطعا باید سامسونگ را در این زمینه ستایش کرد. این نمایشگر ۶.۹ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و نسبت ۱۹.۳ به ۹ و رزولوشن ۳۰۸۸×۱۴۴۰ دارد که باعث می‌شود در هر اینچ از آن ۴۹۶ پیکسل قرار بگیرد.

نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا
نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا

بد نیست بدانید که این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و همچنین از قابلیت تنظیم تطبیقی نرخ نوسازی صفحه نمایش برخوردار است که این قابلیت باعث می‌شود که نمایشگر در حین نمایش محتوای مختلف نرخ نوسازی را به بهترین شکل از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

از نظر روشنایی هم این نمایشگر در حداکثر حالت می‌تواند بیش از ۱۳۰۰ نیت نور از خود ساطع کند که عددی بسیار خوب به حساب می‌آید. آیفون ۱۲ پرو مکس هم در زمینه صفحه نمایش رقیب ضعیفی نبوده و از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند که رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ داشته و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. از دیگر مشخصه‌های این صفحه نمایش می‌توان به HDR10، Dolby Vision، True-tone و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت اشاره کرد.

نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس
نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس

متاسفانه امسال هم خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های اپل نیست و کاربران باید به همان نرخ ۶۰ هرتز عادی بسنده کنند که این موضوع نمایشگر آیفون را یک پله عقب‌تر از نوت سامسونگ قرار می‌دهد. در کل ولی باید گفت که نمایشکر این گوشی بسیار خوب بوده و قطعا در حد و اندازه‌های یک پرچمدار ظاهر شده است.

از نظر امنیت هم نوت ۲۰ اولترا از دو روش مرسوم حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره دو بعدی استفاده می‌کند. حسگر اثرانگشت این گوشی از نوع اولتراسونیک بوده و زیر نمایشگر قرار گرفته و سرعت و دقت قابل اتکایی هم دارد. تشخیص چهره دو بعدی نیز به کمک دوربین سلفی انجام شده و سرعت و دقت کافی را داراست ولی باید توجه داشته باشید که امنیت حسگر اثرانگشت را ندارد و همچنین در نور کم هم عملکرد آن مختل می‌شود.

اپل هم برای نماینده خود طبق انتظار از Face id استفاده کرده است که به کمک اسکن ۳ بعدی چهره کاربر اقدام به باز کردن قفل صفحه می‌کند و امنیت و سرعت بالا هم از مشخصه‌های آن هستند و مهم‌تر آن که در تاریکی مطلق هم قادر به شناسایی چهره کاربر است.

در نهایت می‌توان گفت در زمینه نمایشگر نماینده سامسونگ به سبب داشتن نسبت صفحه به بدنه بیشتر، ناچ کوچک‌تر و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از نماینده اپل قوی‌‌تر ظاهر شده است، هرچند که این موضوع به هیچ عنوان کیفیت بسیار خوب نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس را زیر سوال نمی‌برد.

نرم افزار و قابلیت‌ها

در مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل به بخش نرم‌افزار آن‌ها می‌رسیم جایی که باز هم شاهد جدال همیشگی ios در مقابل اندروید هستیم. نوت ۲۰ اولترا به صورت پیش فرض از رابط کاربری One UI 2.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۰ بهره می‌برد و آیفون ۱۲ پرو مکس هم با جدیدترین نسخه از ios یعنی ios 14.1 به بازار عرضه می‌شود.

از مزیت‌های اندروید می‌توان به امکان شخصی سازی بسیار بیشتر اشاره کرد؛ به طوری که شما قادر هستید به طور کلی ظاهر گوشی خود را با نصب تم یا لانچر تغییر دهید، این امکان شخصی سازی در سیستم عامل اپل به مراتب کمتر است.

از برتری‌های ios هم می‌توان به یکپارچگی بسیار خوب با سخت‌افزار و اپ استور بسیار غنی اشاره کرد. در کل باید گفت بخش زیادی از انتخاب بین این دو سیستم عامل به سلیقه کاربران و ارتباط آن‌ها با اندروید و ios برمی‌گردد و نمی‌توان یکی را بسیار برتر از دیگری دانست.

در بخش قابلیت‌ها هم شاید بتوان پرچمدار سامسونگ را به سبب داشتن قلم همه کاره برتر دانست. قلمی که حالا با کاهش تاخیر به ۹ میلی ثانیه عملا حس نوشتن روی کاغذ و طراحی کردن را به کاربران منتقل کرده و جدا از آن با ژست‌های حرکتی مختلف می‌توان میان‌بر‌های کاربردی برای آن تعریف کرد، به واقع قلم نوت ۲۰ اولترا قابلیتی است که می‌تواند به تنهایی برای کاربرانی که استفاده زیادی از آن دارند دلیل کافی برای خرید پرچمدار سامسونگ باشد.

قلم S pen
قلم S pen

از قابلیت‌های آیفون ۱۲ پرو مکس هم می‌توان به استفاده از لنز TOF 3D LiDAR اشاره کرد که پیش‌تر اپل از آن در آیپد پرو ۲۰۲۰ استفاده کرد بود. این لنز به غیر از کمک به دوربین که در بخش مرتبط به آن می‌پردازیم در اندازه گیری طول اجسام مختلف و همچنین واقعیت افزوده هم کاربرد دارد.

دقت اندازه گیری این لنز حالا نسبت به قبل بیشتر شده و می‌توان به روی اعداد نمایش داده شده به وسیله‌ی آن حساب باز کرد (همچنان درصدی از خطا وجود دارد).

در نهایت در نظر داشته باشد که اگر قلم S pen برای شما کابرد فراوان دارد و یا اکوسیستم اندروید را ترجیح می‌هید نوت ۲۰ اولترا می‌تواند انتخاب معقول‌تری باشد ولی اگر اکوسیستم اپل برای شما جذاب‌تر است و به دنبال یکپارچگی قابل ستایش اپل می‌گردید حتما بهتر است که آیفون ۱۲ پرو مکس را در نظر داشته باشید. در انتها شایان ذکر است که هر دو گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

سخت افزار و صدا

آیفون ۱۲ پرو مکس قدرت خود را از چیپست ۵ نانومتری جدید اپل یعنی A14 Bionic می‌گیرد که می‌توان آن را قوی‌ترین چیپست حال حاضر به حساب آورد. به واقع نماینده اپل از پس همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین به خوبی برمی‌آید و حتی می‌توانید تا چند سال به روی قدرت سخت افزاری آن حساب باز کنید.

تمام فرمان‌ها در آیفون ۱۲ پرو مکس به سریع‌ترین شکل ممکن اجرا شده و بهره بری از ۶ گیگابایت حافظه رم هم باعث می‌شود مولتی تسکینگ در این گوشی به بهترین شکل ممکن انجام شود. پرچمدار اپل در نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و متاسفانه امکان اضافه کردن حافظه جانبی هم برای آن در نظر گرفته نشده و اگر نیازتان بیشتر از ۱۲۸ گیگابایت است باید نسخه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ را خریداری کنید.

از طرف دیگر نوت ۲۰ اولترا در دو نسخه تولید شده یکی با چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 865+ و دیگری با چیپست ۷ نانومتری اگزینوس 990. متاسفانه نسخه موجود در کشور ما اگزینوس این گوشی بوده (چیپست‌های اگزینوس در زمینه‌ها مختلف معمولا یک پله از هم رده‌های اسنپدراگون خود عقب هستند که این موضوع را می‌توان به وضوح در نتیجه بنچمارک‌های مختلف مشاهده کرد) و اگر بخواهیم آن را با چیپست A14 به کار رفته به روی گوشی رقیب مقایسه کنیم قطعا عقب‌تر قرار می‌گیرد.

این موضوع به معنای ضعیف بودن نوت ۲۰ اولترا نیست و باید گفت این گوشی از پس تمام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برمی‌آید ولی نکته این است که این اختلاف قدرت در زمان انجام کارهای خیلی سنگین مانند ویرایش ویدئو‌های 4k و … خود را بیشتر نشان داده و جدا از این قدرت سخت‌ افزاری بیشتر باعث می‌شود شما بتوانید تا مدت چند سال از بابت عملکرد گوشی خود آسوده خاطر باشید.

پرچمدار سامسونگ در سه نسخه ۱۲۸ رم ۱۲، ۲۵۶ رم ۱۲ و ۵۱۲ رم ۱۲ ساخته شده و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

هر دو دستگاه از اسپیکرهای استریو برخوردار هستند و می‌توانند صدایی با حجم و کیفیت بالا تولید کنند، چیزی که دقیقا از یک پرچمدار سال ۲۰۲۰ انتظار می‌رود.

در نهایت امر باید گفت که آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به گلکسی نوت ۲۰ اولترا قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و اگر این موضوع برای شما بسیار مهم تلقی می‌شود و قرار است با گوشی خود کارهای خیلی سنگینی انجام دهید نماینده اپل گزینه بهتری در این بخش به حساب می‌آید.

دوربین

در مقایسه‌ پرچمدار سامسونگ و اپل به بخش دوربین میرسیم، قسمتی که در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید گوشی هوشمند در نظر گرفته می‌شود و هر دو دستگاه هم از نظر مجموعه دوربین‌ها شایسته نام پرچمدار هستند که در ادامه به هر کدام میپردازیم.

اپل در قاب پشتی آیفون ۱۲ پرو مکس از چهار لنز استفاده کرده است که لنز اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی F/1.6 دارد، این بدان معناست که دوربین اصلی این گوشی توانایی بالایی در جذب نور داشته و این ویژگی در محیط‌های کم نور به کمک این لنز خواهد آمد. این لنز همچنین اندازه پیکسلی 1.7 میکرونی داشته و از قابلیتهای فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال متغیر هم برخوردار است.

چیدمان لنز دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو مکس
چیدمان لنز دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو مکس

دوربین تله فوتو هم سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 داشته و قادر است تا 2.5 برابر به صورت اپتیکال زوم کند. این سنسور که اندازه 1/3.4 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

لنز بعدی هم فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 بوده و اندازه 1/3.4 اینچی و پوشش زاویه 120 درجه‌ای از مشخصه‌های بارز آن هستند.

لنز آخر هم که TOF 3D LiDAR بوده و کار اصلی آن سنجش عمق میدان برای ثبت تصاویر پرتره می‌باشد، ولی به غیر از این، لنز LiDAR در حالت کلی و به خصوص در محیط‌های کم نور برای فوکوس بهتر و دقیق‌تر به کمک دوربین اصلی می‌آید و باعث می‌شود پرتره‌های این گوشی در شرایط نوری نه چندان مناسب هم با کیفیت باشد.

این دستگاه قادر است در نهایت کیفیت 4k 60fps به ضبط ویدئو بپردازد ولی نکته‌ی قابل توجهی که در مورد آیفون ۱۲ پرو مکس در بخش فیلم برداری وجود دارد برخورداری از قابلیت Dolby Vision HDR می‌باشد که عملا فیلم برداری با این دستگاه را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 بوده و درون ناچ نسبتا بزرگ بالای نمایشگر قرار گرفته است. جالب است بدانید که اپل برای هر سه دوربین این گوشی قابلیت نایت مود را در نظر گرفته تا عکس‌ها در محیط کم نور با کیفیت بیشتری ثبت شوند.

سامسونگ هم در پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته و از سه دوربین اصلی، عریض و تله فوتو استفاده کرده است که دوربین اصلی سنسور 108 مگاپیکسلی با گشودگی F/1.8 داشته و از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. اندازه این سنسور هم 1/1.33 اینچی و اندازه‌ی پیکسل‌های آن 0.8 میکرونی است‌.

چیدمان دوربین‌های نوت ۲۰ اولترا
چیدمان دوربین‌های نوت ۲۰ اولترا

لنز تله فوتو هم با داشتن سنسور 12 مگاپیکسلی قادر است تا 5 برابر به صورت اپتیکال و تا 50 برابر به صورت هیبریدی زوم کند. این لنز با گشودگی دیافراگم F/3.0 از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند.

لنز آخر و فوق عریض این گوشی هم کیفیت 12 مگاپیکسل و دیافراگم F/2.2 داشته و می‌تواند تا زاویه 120 درجه‌ای را ثبت کند. نوت ۲۰ اولترا قادر است در نهایت کیفیت 8k 24fps ویدئو ضبط کند که از این نظر از رقیب خود پیشی گرفته ولی این که تا چه حد قابلیت فیلم برداری 8k می‌تواند کاربردی باشد به استفاده کاربران بازمی‌گردد.

در آخر دوربین سلفی این دستگاه سنسور 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 داشته و درون یک حفره کوچک در بالای نمایشگر قرار گرفته است تا فضای بیشتری را در اختیار صفحه نمایش قرار دهد.

در نهایت امر باید گفت هر دو در زمینه دوربین قوی عمل کرده و می‌توانند کاملا شما را راضی کنند ولی برای پاسخ به این سوال که کدامیک در بخش دوربین عملکرد بهتری دارند باید کمی بیشتر صبر کنیم تا آیفون ۱۲ پرو مکس مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

باتری و قیمت

شرکت کره‌ای در پرچمدار خود از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری با توجه به نمایشگر ۶.۹ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کار دشواری پیش رو دارد ولی در عمل شارژ دهی مناسبی داشته و می‌تواند در استفاده عادی یک روز کامل کاربر را همراهی کند. همچنین برای این محصول شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی در نظر گرفته شده است.

شارژ بی‌سیم نوت ۲۰ اولترا
شارژ بی‌سیم نوت ۲۰ اولترا

اپل در پرچمدار بزرگ خود از یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی بهره برده که پیش بینی می‌شود با توجه به بهینه‌ سازی‌های لازم و همچنین نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر شارژ دهی مناسبی داشته باشد. آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

قابلیت MagSafe آیفون ۱۲ پرو مکس
قابلیت MagSafe آیفون ۱۲ پرو مکس

در زمینه قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس با نرخ پایه‌ای ۱۱۰۰ دلاری و گلکسی نوت ۲۰ اولترا با نرخ پایه‌ای ۱۳۰۰ دلار در دسترس می‌باشند و به نوعی نماینده اپل ۲۰۰ دلار قیمت کمتری دارد که هزینه قابل توجهی تلقی می‌شود. البته معادلات قیمت در بازار کشورمان کمی پیچیده‌‌تر است!

جمع بندی

در مقایسه پرچمدار سامسونگ و اپل به بخش آخر می‌رسیم، جایی که هر دو گوشی به واقع شایسته‌ی نام پرچمدار بوده و می‌توانند این موضوع را در جنبه‌های مختلف ثابت کنند.

اگر صفحه نمایش برای شما بسیار مهم است یا این که به داشتن قلم اهمیت زیادی می‌دهید و یا از همه مهم‌تر به دنبال صرف هزینه کمتری هستید باید به سراغ نوت ۲۰ اولترا بروید، ولی اگر قدرت سخت‌افزاری برای شما اهمیت زیادی دارد و اکوسیستم اپل و یکپارچگی آن را ترجیح می‌دهید باید به سراغ پرچمدار اپل بروید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰