گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی

معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی

اگر در روز های گذشته مطالب سایمان دیجیتال را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که ما در حال معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه های متفاوت هستیم. پیش از این به معرفی بهترین گوشی های سال 2017 از نظر باتری، نمایشگر و دوربین اصلی پرداختیم و اکنون نوبت به معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی رسیده است.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Google Pixel 2 XL / Pixel 2

Google Pixel 2 XL / Pixel 2

خرید pixel 2خرید pixel 2 xl

نسل دوم پیکسل های گوگل در زمینه تصویر برداری، عملکرد با اعتمادی در اختیار می گذارند که باعث می شود به عنوان بهترین گوشی در این زمینه در سال 2017 معرفی شوند. فرقی نمی کند که شما نسخه کوچک پیکسل 2 را انتخاب کنید یا نسخه XL؛ چرا که ساختار دوربین هر دو گوشی یکسان است و عملکرد مشابهی در اختیار می گذارند.

دوربین سلفی پیکسل 2 قادر است عکس های جذاب پرتره ثبت کند. هوش مصنوعی گوگل، تصویر را آنالیز می کند و سوژه و پس زمینه را از یک دیگر تشخیص می دهد. از طرف دیگر دیتابیس گوگل هم اطلاعات زیادی در اختیار می گذارد که در هنگام استفاده از عینک، کلاه و … خطایی در تشخیص سوژه اتفاق نیفتد. با این اوصاف نمی توان گفت که عملکرد این گوشی در زمینه تصاویر بوکه بدون خطا است؛ اما به دلیل استفاده از هوش مصنوعی می توان روز به روز شاهد پیشرفت آن بود.

گذشته از حالت پرتره دوربین سلفی پیکسل 2، این دوربین عملکرد بسیار خوبی در زمینه ثبت جزئیات، رنگ ها و محیط های کم نور از خود به نمایش می گذارد و مطمئنا علاقه مندان به عکس های سلفی، از عملکرد این گوشی بسیار راضی خواهند بود.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Apple iPhone X

Apple iPhone X

خرید iphone X

یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی آیفون 10، سیستم تشخیص چهره یا Face ID می باشد. با استفاده از لنز true-depth به کار رفته در آیفون 10، امکان آنالیز سه بعدی چهره و در نتیجه تشخیص چهره ممکن شده است که با وجود این ویژگی، اپل سنسور اثر انگشت را از پرچمدار خود حذف کرده است. از ویژگی هایی دیگری که استفاده از این لنز در اختیار می گذارد، ثبت تصاویر پرتره با دوربین سلفی است.

به طور کلی دوربین سلفی آیفون 10، همان دوربین 7 مگاپیکسلی است که در سایر آیفون های امسال نیز بکار گرفته شده است، با این تفاوت که در آیفون 10 ویژگی هایی چون تشخیص چهره و ثبت تصاویری با افکت بوکه به آن اضافه شده است. همانند دوربین اصلی آیفون 10، دوربین سلفی نیز در هنگام ثبت عکس های پرتره، لبه های سوژه را با پس زمینه محو می کند تا نتیجه نهایی حالت طبیعی تری داشته باشد. البته دقت دوربین سلفی در تشخیص سوژه و اعمال افکت بوکه، به خوبی دوربین اصلی نمی باشد.

در نهایت باید به جلوه های نوری حالت پرتره اشاره داشته باشیم که در دوربین پشتی آیفون 8 پلاس و آیفون 10 نیز شاهد حضور آن بوده ایم. این جلوه های نوری افکت های مختلفی مانند  stage، mono light و … در هنگام ثبت عکس های پرتره ایجاد می کند که زیبایی بیشتری به تصاویر می بخشد.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Samsung Galaxy S8/S8+/Note8

Samsung Galaxy S8/S8+/Note8

خرید گلکسی نوت 8   خرید گلکسی اس 8   خرید گلکسی اس 8 پلاس

دوربین سلفی به کار رفته در گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 که رزولوشن آن  8 مگاپیکسل می باشد، به دلیل داشتن دیافراگم وسیع f/1.7، علاوه بر جذب نور بیشتر، عکس‌هایی با زاویه دید گسترده ثبت می‌کند. به‌عنوان‌ مثال برای ثبت عکس سلفی 5 نفره، نیازی به استفاده از مونوپاد نخواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این دوربین نیز می‌توان به فوکوس خودکار و روتوش چهره با تنظیم دلخواه و ثبت تصاویر پرتره (selective focus) اشاره کرد. کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با این دو گوشی کاملاً شایسته‌ی یک پرچم‌دار بوده و مطمئناً علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی را راضی خواهد کرد.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : vivo 7 plus

دوربین سلفی vivo 7 plus به سنسوری با رزولوشن 24 مگاپیکسل مجهز شده است. این رقم فوق العاده نشان می دهد که رزولوشن دوربین این گوشی 3 برابر گوشی های گلکسی سامسونگ می باشد که باعث می شود جزئیات بسیار زیادی در تصاویر ثبت شوند. درست است که در قسمت جلو هیچ دوربین دومی وجود ندارد، اما این گوشی قادر است عکس های پرتره با پس زمینه تار ثبت کند.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Oppo R11

Oppo R11

یکی دیگر از گوشی های که دوربین سلفی آن رزولوشن بالایی دارد، اوپو R11 است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی رزولوشن بالایی دارد که جزئیات بالایی را ثبت می کند. همچنین یک حالت عکاسی پرتره وجود دارد که با یک دوربین کار می کند و با این وجود عملکرد خوبی هم از خود به نمایش می گذارد.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : OnePlus 5T

OnePlus 5T

خرید Oneplus 5T

گوشی دیگری که دوربین سلفی با رزولوشن بالا دارد، پرچمدار جدید وان پلاس می باشد. نکته ای که در مورد دوربین سلفی این گوشی وجود دارد؛ این است که برای استفاده از تمام 16 مگاپیکسل، باید فاصله ایده آل را پیدا کرد که این فاصله از فاصله دست، بیشتر است. در هنگام عکسبرداری با فاصله طول دست، تصویر به مقدار کمی تار می افتد اما زمانی که سلفی دسته جمعی گرفته می شود، این موضوع وجود نخواهد داشت.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : HTC U11 plus

خرید HTC U11 plus

اچ تی سی یو 11 پلاس به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین هر چند در مقایسه با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی یو 11 ، رزولوشنش نصف شده است؛ اما عملکرد قابل اعتماد تری را در اختیار می گذارد. پیکسل های این دوربین عکس های شفاف تر و با رنگ های بهتری را ثبت می کند؛ اما جای خالی عکاسی پرتره به خوبی قابل لمس است.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Motorola Moto X4

Motorola Moto X4

خرید motorola Moto X4

Motorola Moto X4 را می توان تنها محصول موتورولا دانست که بالاترین رزولوشن دوربین سلفی در بین تمام محصالات این شرکت را دارد. این گوشی در قسمت جلو دارای یک فلاش ال‌ای‌دی تک گانه است که اینگونه فلاش ها در مجموع عملکرد ضعیف تری نسبت به فلاش های دوگانه از خود به نمایش می گذارند. در نور خوب، دوربین سلفی این محصول عکس هایی با جزئیات بالا ثبت می کند که البته با کمی نویز همراه هستند. در محیط های کم نور هم فلاش ال ای دی به کمک ثبت عکس های روشن تر می آید.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Xiaomi Mi 6

Xiaomi Mi 6

خرید xiaomi mi 6

گوشی شیائومی می 6 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. عکس های ثبت شده توسط این دوربین جزئیات بالایی دارند و باز تولید رنگ ها هم به خوبی صورت می‌گیرد. کنتراست تصاویر هم در سطح بالایی قرار دارد و داینامیک رنج نیز در سطحی بالاتر از متوسط قرار می گیرد.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی : Meizu Pro 7 Plus

Meizu Pro 7 Plus

در قسمت جلوی این گوشی، دوربین 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است؛ اما ما در مورد آن صحبت نخواهیم کرد. میزو در پشت دستگاه یک نمایشگر کوچک قرار داده است که به کمک آن می‌توان عکس های سلفی را با دوربین دوگانه پشتی به ثبت رساند. دوربین دوگانه این گوشی در ثبت عکس های پرتره عملکرد چندان خوبی ندارد و کیفیت عکس ها هم شگفت‌انگیز نمی‌باشد. پس چرا این گوشی در این لیست قرار گرفته است؟ Meizu Pro 7 Plus در واقع به دلیل ارائه کردن روشی جالب برای ثبت عکس های سلفی با دوربین اصلی، در این لیست قرار گرفته است و احتمالا در آینده شاهد استفاده از این روش به شکل مطلوبتری خواهیم بود.

از نظر شما چه گوشی های دیگری می توانست در لیست گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین سلفی قرار گیرد؟

منبع : GSMArena

مطالب مشابه

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آقا چرا چیزی که ندارین میزارین خرید چیزی که دارین بزارین

هادی غنی‌زادگان
۴ دی ۱۳۹۶ در ۱۸:۳۸

درود
دوست عزیز، نمی توان تاریخ دقیقی برای موجودی محصولات عنوان نمود. لطفا در طی روزهای آتی موجودی محصولات مورد نظر را مجدد بررسی بفرمایید. برای اطلاع از این موضوع می توانید با ساخت حساب کاربری، و فعال سازی اطلاع رسانی ایمیلی در صفحه ی محصول دلخواه و یا با عضویت و پیگیری در کانال تلگرام سایمان دیجیتال(Saymandigital@)، از موجودی محصول باخبر شوید. لطفا در کمال شکیبایی ما را همراهی بفرمایید.
سپاس از شما

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰