انواع گلس موبایل - محافظ صفحه نمایش گوشی - گلس گوشی

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، اگر قصد تعویض گوشی خود را داشته باشید، این خراش‌ها باعث می‌شوند از قیمت گوشی شما به شدت کاسته شده و یا حتی به سختی برایش مشتری پیدا شود. محافظه صفحه نمایش گوشی، محصولی است که می‌تواند از این اتفاق ناگوار جلوگیری کند. بنابراین توصیه می‌کنیم وقتی یک گوشی جدید می‌خرید، حتماً یک گلس موبایل را هم تهیه کنید و روی آن نصب کنید و تا زمان فروش مجدد آن، با خیالی آسوده از گوشی خود استفاده کنید. ما اینجا هستیم تا یک راهنمای خرید گلس گوشی را برای شما ارائه بدهیم؛ پس اگر قصد خرید محافظ صفحه نمایش برای موبایلتان را دارید، لطفا در ادامه مطلب با ما باشید.

گلس گوشی

البته احتمالاً متوجه شده‌اید که گلس گوشی دارای انواع متنوعی است. بنابراین مهم است که با توجه به نوع مصرفی که از گوشی خود دارید، گلس مناسبی را برای محافظت از نمایشگر آن انتخاب کنید.

معرفی انواع گلس گوشی

وقتی کلمه «گلس موبایل» را در گوگل سرچ می‌کنید، احتمالاً از انواع مدل‌هایی که به نمایش درمی‌آید متعجب می‌شوید. گلس‌های موبایل با برندها، مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی وارد بازار می‌شوند که شاید همین باعث سردرگمی شما شود و نتوانید به درستی مدل مورد نیازتان را انتخاب کنید.

ما در اینجا شما را با انواع گلس گوشی آشنا خواهیم کرد و به مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم.

گلس شیشه‌ای

گلس شیشه‌ای

گلس شیشه‌ای، نوعی گلس گوشی است که ضخامت زیادی داشته و یک لایه شیشه‌ای براق را به عنوان یک لایه محافظتی اضافه‌تر روی نمایشگر گوشی شما قرار می‌دهد. این شیشه مثل نمایشگر خود گوشی شما براق است و انعکاس نور را هم برمی‌گرداند؛ بنابراین مناسب کسانی نیست که دائم از گوشی خود در زیر نور آفتاب یا محیط‌های پر نور استفاده می‌کنند.

مزایا

  • استحکام بالا
  • بیشترین محافظت از نمایشگر

معایب

  • قیمت بالا
  • کاهش عملکرد لمسی نمایشگر
  • انعطاف‌پذیری کم

گلکس تمپرد

گلس تمپرد

گلس‌های تمپرد یا حرارت دیده، پدر بزرگ گلس‌های موبایل هستند. این نوع گلس، نوعی شیشه ایمنی است که با عملیات حرارتی یا شیمیایی تهیه شده و روی صفحه نمایش گوشی نصب می‌شود تا باعث افزایش استحکام آن شود. این محافظ‌ها توانایی خود ترمیمی ندارند، اما گزینه ارزانی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی در برابر خراش‌ها و افتادن از ارتفاع هستند. اگر دائم در خارج از منزل از گوشی خود استفاده می‌کنید یا گوشی شما مدام در معرض گرما و سرمای شدید است، می‌توانید این گلس را روی صفحه نمایش گوشی خود نصب کنید.

مزایا

  • مقاومت بالا در گرما و سرما
  • قیمت مناسب نسبت به عملکرد

معایب

  • مقاومت پایین هنگام برخورد با سنگ و شن و ماسه
  • سختی نصب

گلس TPU یا نانو پلاستیکی

گلس TPU

گلس‌های TPU از جنس ترمو پلاستیک پلی اورتان ساخته شده‌اند و با توجه به چسبناک بودن سراسر آن، حتی خود کاربر هم می‌تواند با کمی دقت در منزل آن را روی نمایشگر گوشی خود بچسباند. معمولاً به این نوع گلس‌ها در بازار، گلس نانو نیز گفته می‌شود. میزان چسبندگی این گلس‌ها نیز بسیار بالا است و قرار دادن قاب پشت گوشی، باعث بلند شدن گلس از روی نمایشگر نخواهد شد.

مزایا

  • نصب آسان
  • قابلیت نصب توسط خود کاربر
  • قیمت مناسب
  • انعطاف‌پذیری بالا

معایب

  • استحکام کم
  • خش‌پذیر بودن
  • طول عمر پایین

گلکس نانو مایع

گلس نانو مایع

این روزها محافظ‌های نانو مایع را هم می‌توانید برای صفحه نمایش گوشی‌ها در بازار پیدا کنید. این راهکاری است که ادعا می‌کند با ریختن یک مایع روی نمایشگر گوشی شما، آن را در برابر خراش مقاوم می‌کند. شاید این محافظ‌ها هم بتوانند از صفحه نمایش گوشی شما محافظت کنند، اما لایه نازکی را روی گوشی شما ایجاد می‌کنند و نباید انتظار استحکام زیادی را از آن‌ها داشته باشید. یکی از معایب گلس نانو مایع این است که قادر به برداشتن یا تعویض آن با محافظ دیگری نخواهید بود و به مرور زمان از بین می‌رود. هرچند هیچ راهی برای تشخیص آن وجود ندارد.

مزایا

  • کمترین تأثیر روی کیفیت صفحه و تجربه لمسی
  • مقاوم ساختن نمایشگر در برابر مایعات

معایب

  • امکان‌ناپذیر بودن جدا شدن گلس از صفحه گوشی
  • احتمال انتقال مواد گلس مایع به قطعات سخت افزاری مثل اسپیکر

گلس مات

گلس مات

گلس مات شاید کمی از روشنایی گوشی بکاهد، اما در عوض جلوی تابش خیره کننده و انعکاس نور روی صفحه گوشی را خواهد گرفت تا بدون مشکل در زیر نور مستقیم آفتاب یا هر منبع نور دیگری مثل لامپ بتوانید از آن استفاده کنید. محافظ‌های گلس مات همچنین گزینه خوبی برای طراحان یا مونتاژ کنندگان ویدیویی هستند.

مزایا

  • جلوگیری از انعکاس نور روی صفحه
  • زیباتر کردن نمایشگر گوشی
  • جلوگیری از ماندن اثر انگشت روی صفحه

معایب

  • کیفیت تصویر پایین‌تر نسبت به محافظ‌های براق

گلس ضد ضربه

گلس ضد ضربه

نوعی گلس ضد ضربه وجود دارد که مقاومت بسیار بالاتری نسبت به یک محافظ صفحه نمایش گوشی عادی را ارائه می‌کند. معمولاً این نوع گلس‌ها، مناسب کاربرانی هستند که در محیط‌های کاری پرخطری مثل کارگاه‌ها کار می‌کنند و احتمال خراش افتادن روی نمایشگر گوشی آن‌ها و در نتیجه متحمل شدن هزینه‌های هنگفت تعویض نمایشگر زیاد است. معمولاً گلس‌های ضد ضربه با نام گلس سرامیکی در بازار شناخته می‌شوند. این گلس‌ها علاوه بر انعطاف‌پذیری بالای خود، شفافیت زیادی داشته، تغییر رنگ نمی‌دهند، به آسانی روی صفحه نمایش گوشی نصب شده و از همه مهم‌تر در برابر خش و ضربه مقاوم هستند. معمولاً بالاترین درجه سختی یک گلس با حرف H9 نشان داده می‌شود.

مزایا

  • استحکام بسیار بالا
  • مقاوم در برابر ضربه و سقوط

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • سختی در نصب

گلس 3 بعدی

گلس 3 بعدی

بسیاری از گوشی‌ها دارای لبه‌هایی منحنی در اطراف نمایشگر خود هستند که ممکن است مثل نمایشگر آسیب‌پذیر باشد. اینجاست که یک گلس 3 بعدی می‌تواند چاره کار شما باشد. گلس‌های موبایل 3 بعدی فضایی بیشتر از نمایشگر گوشی را پوشش می‌دهد و میتوانند علاوه بر خود نمایشگر، محیط اطراف آن را هم پوشش دهند.

مزایا

  • پوشش اطراف نمایشگر
  • محافظت از حاشیه‌های بالا و پایین صفحه
  • تجربه کاربری یکپارچه
  • نصب آسان

معایب

  • امکان فاصله افتادن بین گلس و صفحه نمایش

گلس پرایوسی (Privacy)

گلس پرایوسی (Privacy)

گلس پرایوسی نوعی گلس مخصوص کسانی است که دائم در حال عبور و مرور در خیابان‌ها یا استفاده از خدمات شهری مثل مترو و اتوبوس هستند. با نصب این گلس روی نمایشگر گوشی، لایه‌ای به آن اضافه خواهد شد که به کاربرانی که در اطراف شما قرار داشته باشند اجازه تماشای محتوای روی گوشی را نمی‌دهد.

مزایا

  • حفظ حریم شخصی
  • مشاهده واضح فقط از نمای روبرو
  • نصب آسان

معایب

  • کاهش نور صفحه
  • کاهش کیفیت نمایشگر

از کجا بفهمیم یک گلس مناسب گوشی ما است؟

حتی سخت‌ترین گلس‌ها هم ممکن است ضعف‌هایی داشته باشند. اما وقتی نسبت به نیاز خود یک گلس موبایل مناسب را انتخاب کنید، تا حد زیادی از مشکلات جلوگیری خواهید کرد. ما به اکثریت مردم پیشنهاد می‌کنیم که از یک گلس محافظ تمپرد یا حرارت دیده استفاده کنند؛ زیرا این گلس‌ها کمترین تأثیر منفی را روی کارایی نمایشگر خواهند گذاشت و جلوی استفاده روان از نمایشکر گوشی را نمی‌گیرند. اگر ظاهر یک گلس برای شما مهم‌تر است و می‌خواهید به جز چهارچوب صفحه نمایش، از محیط اطراف آن هم محافظت شود، می‌تواند از یک گلس 3 بعدی استفاده کنید.

وقتی از یک گلس نانو مایع روی گوشی خود استفاده می‌کنید، عملاً انگار هیچ چیزی برای محافظت روی صفحه قرار ندارد. شاید این حس خوبی به شما بدهد، ولی به خاطر ضخامت بسیار کمی که دارد، مناسب کاربرانی است که در محیط‌های داخلی مثل منزل از گوشی خود استفاده می‌کنند و احتمال خط و خش افتادن روی صفحه نمایش بسیار کم است.

گلس موبایل

اما اگر جزو کاربرانی هستید که در محیط‌های کاری سفت و سختی مشغول فعالیت هستید، توصیه می‌کنیم حتماً از گلس‌های ضد ضربه و ضخیم استفاده کنید تا از آسیب دیدگی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

بعد از اینکه نوع گلس مورد نظر را بسته به نیاز خود انتخاب کردید، سپس وقت آن است که یک گلس مخصوص مدل گوشی خودتان را انتخاب کنید. در واقع سازندگان با توجه به ابعاد نمایشگر و طراحی هر موبایلی، گلس مخصوص به آن مدل را طراحی و تولید می‌کنند که شما باید دقیقاً همان مدل خود گوشی‌تان را انتخاب کنید تا مشکلی در نصب و کارایی آن وجود نداشته باشد.

چه گلکسی مناسب گوشی‌هایی با صفحه نمایش خمیده است؟

محافظ نمایشگر خمیده 11D

در حال حاضر برای گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فولد 3 سامسونگ که نمایشگر تاشو خمیده‌ای دارد هیچ گلسی تولید نشده است، اما اگر شیشه نمایشگر گوشی شما مثل سامسونگ گلکسی نوت 10 یا شیائومی می نوت 10 کمی از دو طرف انحنا دارد، می‌توانید از گلس‌های 3D، 5D، 11D یا 20D روی آن‌ها استفاده کنید. لبه‌های این نوع گلس‌ها طی فرآیندی به طرف بیرون خم شده تا بتواند به خوبی لبه‌های خمیده نمایشگر گوشی را هم پوشش داده و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را در اختیار شما بگذارد.

مفهوم اصطلاحات روی جعبه گلس‌ها (D و H) چیست؟

وقتی قصد تهیه یک گلس را داشته باشید، متوجه اصطلاحاتی روی جعبه آن می‌شوید. اما مفهوم عبارت‌های 2D، 2.5D، 3D، 5D و 9D روی جعبه گلس چیست؟

حرف D کنار نام گلس‌ها

گلس 2D

گلس 2D یکی از قدیمی‌ترین گلس‌های موجود در بازار است. این یک محافظ صفحه نمایش گوشی ساده بدون لبه‌های پرداخته شده است. در واقع اگر این گلس را روی نمایشگر گوشی خود نصب کنید، در دست گیری گوشی ساده نیست و لبه‌های گلس مترصد بلند شدن هستند.

گلس 2.5D

اما گلس 2.5D دارای لبه‌هایی پرداخته شده با CNC است که می‌تواند به بهبود کارایی گلس و بلند نشدن آن از لبه‌ها کمک کند. با نصب این گلس روی صفحه، در دست گرفتن گوشی آسان‌تر می‌شود. همین باعث محبوبیت گلس‌های 2.5D شده و آن را به یکی از رایج‌ترین گلس‌هایی است بازار تبدیل کرده است.

گلس 3D

گلس‌های 3D مناسب گوشی‌هایی با لبه‌های منحنی مثل گلکسی S6 اج سامسونگ طراحی شده‌اند تا به خوبی بتوانند از لبه‌های نمایشگر هم محافظت کنند. برای این کار گلس حرارت می‌بیند و متناسب با نمایشگر گوشی شما به خودش شکل می‌گیرد. در نتیجه محافظ به طور کامل به گوشی شما خواهد چسبید.

گلس 5D

این گلس بسیار شبیه به گلس‌های 3D است. تفاوت آن در این است که سازندگان به طور کامل لبه‌های گوشی را هم محافظت می‌کنند تا هیچ شکافی بین نمایشگر گوشی و گلس وجود نداشته باشد. این سبک طراحی باعث بهبود تجربه لمس صفحه خواهد شد و علاوه بر این باعث زیباتر به نظر رسیدن گوشی نیز می‌شود. برخی از این گلس‌ها دارای روکش‌های ضد لک هم هستند که به تمیز کردن آسان گوشی کمک می‌کند.

گلس 9D

گلس 9D یک گام از 5D جلوتر است و از یک فناوری استفاده می‌کند که با افزایش حداکثری شفافیت شیشه، باعث بهبود کارایی آن شده، حساسیت به لمس را بهبود می‌بخشد، استحکام بیشتری داشته و راحت‌تر هم نصب می‌شود.

گلکس 11D

یک گلس 11D ده برابر مستحکم‌تر از یک گلس معمولی است. این گلس شفافیت 100 درصدی و سطح استحکام 9H که در ادامه به آن خواهیم پرداخت را ارائه می‌کند.

گلکس 20D

این گلس از هر لحاظ شبیه به گلس 11D است؛ با این تفاوت که تولیدکنندگان در ساخت آن از یک فناوری خمش سرد نوآورانه استفاده می‌کنند. این گلس به طور کامل لبه‌های نمایشگر گوشی شما را هم در بر می‌گیرد.

معنای اصطلاح 6H و 9H روی جعبه گلس‌ها

گلس 9H، مستحکم‌ترین محافظ نمایشگر

تولیدکنندگان لوازم جانبی برای نشان دادن درجه سختی گلس موبایل از حرف H استفاده می‌کنند. هر چه درجه سختی یک گلس بیشتر باشد، به طبع مقاومت آن هم بیشتر است و البته گران قیمت‌تر خواهد بود. هر چه عدد کنار حرف H بزرگ‌تر باشد، این یعنی گلس مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد. این یعنی یک گلس 9H مقاومتش به مراتب بیشتر از یک گلس 6H است.

یک گلس باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشکلات اقتصادی باعث شده بسیاری گلس‌های فیک ارزان قیمت را به گلس‌های اصل و مستحکم ترجیح دهند.  گلس‌های متفرقه زیادی در بازار وجود دارد که با توجه به قیمت پایینی که دارند، بسیاری از کاربران را ترغیب به استفاده از آن‌ها می‌کنند. ولی استفاده از یک گلس موبایل بی‌کیفیت عملاً بی‌فایده بوده و حتی می‌تواند تجربه استفاده از گوشی را هم خراب کند. از آنجا که قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده و هزینه خدمات مختلف آن‌ها از جمله تعویض نمایشگر گوشی نیز بالا رفته، توصیه می‌کنیم حتماً از یک گلس باکیفیت روی نمایشگر گوشی خود استفاده کنید تا با کارایی لازم خود بتواند به خوبی از آن محافظت کند.

گلکسی باکیفیت است که توسط یک برند معتبر و با استفاده از متریال درجه یک تولید شود. هنگام خرید یک گلس دقت داشته باشید که باید مثل یک شیشه بی‌رنگ باشد، کیفیت ساخت آن بالا باشد و در داخل یک جعبه استاندارد با برند شرکت سازنده قرار گرفته باشد.

چگونه یک گلس اصل را از یک گلس فیک تشخیص بدهیم؟

از آنجا که اجناس تقلبی به وفور در بازار یافت می‌شود و تشخیص آن‌ها از نوع اصل بسیار دشوار است، اول از هرچیزی توصیه می‌کنیم حتماً از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید گلس گوشی کنید. با این کار می‌توانید با خیالی آسوده یک گلس موبایل خریده و روی نمایشگر گوشی خود بیاندازید و بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

ولی در هر صورت، راه‌هایی برای تشخیص گلس اصل از یک گلس فیک وجود دارد که بد نیست آن‌ها را بدانید.

1. ضد خش بودن آن را بسنجید

اول از هر کاری، شما می‌توانید میزان مقاومت یک گلس خریداری شده را بسنجید. در صورتی که یک گلس تمپرد اصل را خریده باشید، آن باید مقاومتی چند برابر بیشتر از یک گلس پلاستیکی معمولی داشته باشد. برای سنجش مقاوم آن می‌توانید از یک جسم سخت و تیز مثل چاقو یا کلید استفاده کنید. این گلس باید مقاومت خوبی در برابر خراش افتادن داشته باشد.

2. جذب مایعات و کثیفی روی آن را امتحان کنید

همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، گلس‌های تمپرد گزینه مناسب‌تری برای اکثریت کاربران هستند. در صورتی که قصد خرید یک گلس اورجینال را دارید، حتماً باید ماندن اثر انگشت و مایعات روی آن را بسنجید. مایعات هرگز نباید به داخل یک گلس نفوذ کند و اثر انگشت یا سایر کثیفی‌ها هم به خاطر مواد به کار رفته در داخل یک گلس اصل، باید بدون هیچگونه زحمتی با یک تکه دستمال از بین برود.

3. باید لمس یکنواختی را در تمام سطح صفحه حس کنید

یک گلس اصل باید سطح هموار و یکنواختی داشته باشد تا وقتی در تمام سطح صفحه دست می‌کشید، احساس خوبی به شما منتقل شود. معمولاً گلس‌های پلاستیکی و فیک جنس یک دستی نداشته و وقتی انگشتتان را روی تمام سطح آن‌ها می‌کشید، احساس خوبی را به شما منتقل نمی‌کنند.

4. نمایشگر گوشی مرده می‌شود

وقتی یک گلس بی‌کیفیت را روی صفحه نمایش گوشی بیاندازید، رنگ‌های روی صفحه کاملاً مرده به نظر می‌رسند و حتی از روشنایی صفحه نیز کاسته می‌شود. اما وقتی از یک گلس موبایل اصل استفاده کنید، چنین مشکلی رخ نخواهد داد.

5. سرعت نمایشگر و اثر انگشت کم می‌شود

در اینجا علائم ریز و درشت دیگری هم وجود دارد که می‌تواند تفاوت گلس اصل با گلس فیک را نشان دهد. به عنوان مثال وقتی از یک گلس فیک استفاده کنید، سرعت کار روی نمایشگر به شدت کاسته می‌شود. گاهی هم برخی از نقاط گلس اجازه نمی‌دهند به خوبی عملکرد لمسی صفحه کار کند و در نتیجه پس از مدتی مجبور خواهید شد گلس را از روی صفحه بکنید و بدون گلس از گوشی استفاده کنید. این قضیه در مورد گوشی‌هایی که به یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خود مجهز هستند حتی دردسرسازتر هم خواهد شد و ممکن است در بسیاری از موارد، حسگر قادر به شناسایی اثر انگشت شما نشود. بنابراین با خرید یک گلس بی‌کیفیت و فیک فقط پول‌تان را دور انداخته‌اید.

آیا گلکس، کیفیت صفحه نمایش گوشی را پایین می‌آورد؟

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که باعث می‌شود بسیاری از کاربران از انداختن یک گلس روی نمایشگر صفحه گوشی خود منصرف شوند، کاسته شدن از کیفیت صفحه نمایش است. در واقع این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که شما از یک گلس بی‌کیفیت استفاده کنید. در صورتی که از یک گلس اورجینال با برند معتبر را روی صفحه نمایش گوشی خود قرار دهید، هیچ تأثیری روی کیفیت صفحه نمایش گوشی شما نخواهد انداخت و علیرغم اینکه می‌توانید همان کیفیت نمایشگر را در اختیار داشته باشید، یک لایه حفاظتی اضافه‌تر برای مقاومت در برابر خراش به صفحه نمایش گوشی شما اضافه می‌شود.

جمع‌بندی

گلس موبایل را می‌توان مهم‌ترین وسیله جانبی این روزهای موبایل دانست. با گران شدن گوشی‌ها و قطعاتی از جمله نمایشگر، باید بهتر از گذشته از آن‌ها محافظت کنیم. یکی از ساده‌ترین راهکارهای محافظت از نمایشگر گوشی، استفاده از محافظ صفحه نمایش یا همان گلس است. اما باید با انواع گلس‌ها آشنا باشید و نوع و عملکرد آن‌ها را بدانید تا با انتخاب یک گلس گوشی مناسب، امنیت صفحه نمایش دستگاه‌تان را تضمین کنید.

سایمان دیجیتال، با عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین گلس‌ها، در کنار شماست و شما می‌توانید با خیال راحت، گلس مناسب گوشی خودتان را از سایمان دیجیتال به صورت آنلاین سفارش داده و در سریع‌ترین زمان، درب منزلتان تحویل بگیرید.

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام
معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:

توی مزایای گلس سه بعدی نوشتید (تجربه کاربری یکپارچه) این یعنی چی؟

نمایشگر گوشی چطور مرده میشه؟

سایمان دیجیتال
۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۳:۱۱

در صورتی که از گلس نامناسب برای صفحه نمایش گوشی‌تان استفاده کنید، رنگ‌های صحفه نمایش گوشی‌ کدر (مرده) نشان داده می‌شود.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰