گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین

معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین

اگر در روز های گذشته مطالب سایمان دیجیتال را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که ما در حال معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه های متفاوت هستیم. پیش از این به معرفی بهترین گوشی های سال 2017 از نظر باتری و نمایشگر پرداختیم. اکنون اما نوبت به معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین رسیده است.

در این مقاله روی دوربین پشتی گوشی ها تمرکز داریم و در مورد دوربین سلفی بعدا مقاله ای منتشر خواهد شد. چرا که گوشی های بسیاری وجود دارد که دوربین سلفی بسیار قدرتمندی دارند ولی دوربین پشتی آن ها کار شگفت انگیزی انجام نمی دهد. در ادامه با معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین با ما همراه باشید.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Google Pixel 2 XL / Pixel 2

Google Pixel 2 XL and Pixel 2

خرید pixel 2خرید pixel 2 xl

گوگل با تولید گوشی های پیکسل نشان داد که محصولات پرچمدارش از ادعای زیادی در زمینه ی دوربین برخوردار هستند. به همین جهت دوربین پیکسل 2 در ادامه ی راه نسخه های پیشین با بهبود‌هایی همراه شده است تا بار دیگر عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد. بد نیست بدانید که دوربین پیکسل های جدید موفق به کسب بالاترین امتیاز در وبسایت DXOmark شده است که آن را در رده های بالاتری از گوشی هایی چون آیفون 10 و گلکسی نوت 8 قرار می دهد. ساختار دوربین در هر دو نسخه ی پیکسل 2 یکسان است و هر دو دستگاه به دوربین تک گانه ی 12.2 مگاپیکسلی مجهز شده اند که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 می باشد. این سخت افزار در کنار نرم افزار قابل اطمینان گوگل باعث شده است که پیکسل 2 عکس های بسیار خوبی در اکثر شرایط ثبت کند.

در ابتدا شاید فکر کنید که به دلیل نبود دوربین دوم، این گوشی قادر به ثبت عکس های جذاب پرتره نمی‌باشد؛ اما گوگل با استفاده از تکنولوژی Dual-pixel و هوش مصنوعی موفق شده است تا این ویژگی را به پرچمداران خود اضافه کند. این ویژگی در بیشتر مواقع عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و جالب تر این که به لطف هوش مصنوعی، این ویژگی در دوربین سلفی نیز وجود دارد که از طریق نرم افزار سوژه و پس زمینه را تشخیص می دهد و افکت بوکه را اعمال می کند. البته به دلیل نبود تکنولوژی Dual-pix در لنز دوربین سلفی، دقت این ویژگی در بخش سلفی به خوبی دوربین سلفی نمی باشد.

در محیط های روشن، پیکسل 2 عکس هایی با جزئیات دقیق و رنگ های بسیار طبیعی ثبت می کند. سطح نویز تصاویر نیز کاملا شایسته ی یک محصول پرچمدار بوده و گستره ی داینامیکی تصاویر نیز بسیار وسیع است. عملکرد عالی دوربین پیکسل 2 در محیط های کم نور نیز ادامه می یابد. تصاویر ثبت شده در محیط های کم نور، جزئیات خوبی دارند و سطح نویز آن ها نیز قابل قبول ارزیابی می شود. (نقد و بررسی پیکسل 2)

 

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Samsung Galaxy Note8 / Galaxy S8

note 8

خرید گلکسی نوت 8   خرید گلکسی اس 8   خرید گلکسی اس 8 پلاس

گلکسی اس 8 یکی از گوشی هایی است که عملکرد بسیار خوبی در اکثر زمینه ها از خود به نمایش گذاشته است. این گوشی عکس های بسیار خوبی ثبت می کند. دوربین این گوشی به یکی از بهترین الگوریتم های کاهش نویز مجهز شده و استفاده از سنسور بزرگ و لرزشگیر اوپتیکال، باعث شده است که این گوشی عملکرد خوبی در محیط های کم نور از خود به نمایش بگذارد.

گلکسی نوت 8 اما اولین گوشی سامسونگ نام گرفته است که از سیستم دوربین دوگانه بهره مند است. همچنین گلکسی نوت 8 اولین گوشی هوشمندی است که هر دو لنز آن به لرزشگیر اوپتیکال مجهز شده است. سنسور اصلی این گوشی، مشابه چیزی است که در گلکسی اس 8 بکار رفته و دوربین دوم به یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز شده است. استفاده از لنز تله فوتو، امکان عکاسی در حالت پرتره و زوم 2 برابر بدون افت کیفیت را به ارمغان آورده است. ویژگی جالب دیگر گلکسی نوت 8 هم که لایو فوکوس نام دارد، به کاربران اجازه می دهد که قبل و بعد از ثبت عکس پرتره، میزان تار شدن پس زمینه را به دلخواه تغییر دهند. نا گفته نماند که لنز تله فوتو به دلیل داشتن دیافراگمی کوچک، از فدرت جذب نور پایینی برخوردار است، بنابراین عملکرد چندان خوبی در محیط های تاریک نخواهد داشت. (نقد و بررسی گلکسی نوت 8)

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : LG V30 / G6

LG V30 و G6

خرید LG V30  خرید LG G6

ال جی برای اولین بار از دوربین دوگانه در قسمت جلوی گوشی V10 استفاده کرد. بعد از آن، شرکت کره ای تصمیم گرفت که از این سیستم در قسمت پشت گوشی استفاده کند که اولین آن، LG G5 بود. بعد از G5، این روند ادامه یافت و ال جی در تمام پرچمداران خود از دوربین دوگانه در قسمت پشتی استفاده کرد. ال جی V30 نیز از این قاعده مستثنی نیست و دوربین دوگانه آن از دو سنسور با زاویه دید معمولی و فوق عریض تشکیل شده است. جالب است بدانید که این گوشی، اولین محصولی است که دوربین آن از گشودگی دیافراگم f/1.6 برخوردار می‌باشد. اگر پردازنده قدرتمند تر و نمایشگر اولد V30 برای کاربران مهم نباشد، می توانند گوشی ال جی G6 را انتخاب کنند که تقریبا عملکرد مشابهی در اختیار می گذارد و در عین حال قیمت پایین تری نیز دارد.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Apple iPhone X / iPhone 8 Plus

Apple iPhone X

خرید iphone X خرید iphone 8 plus

یکی از ویژگی های برجسته ی آیفون، دوربین آن می باشد. آیفون X نیز از این قاعده پیروی می کند و همانند آیفون 8 پلاس به یک دوربین دو گانه در پشت مجهز شده است. هر دو دوربین رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارند و اکنون برای هر دو دوربین، همانند آنچه در گلکسی نوت 8 دیده بودیم، لرزشگیر اوپتیکال در نظر گرفته شده است تا نگران لرزش دست نبود و در محیط های تاریک، با هر دو دوربین عکس هاس شفاف تری گرفت. همانند گذشته به لطف وجود دوربین دوم، امکان زوم 2 برابر و تصویر برداری در حالت پرتره وجود دارد و حالت پرتره با تغییراتی همراه شده و اکنون می توان جلوه های نوری مختلفی برای آن در نظر گرفت. همچنین سنسورها نسبت به نسل های گذشته ی آیفون، سریعتر و بزرگتر شده و به لطف استفاده از پزدازنده A11 bionic، اکنون قابلیت فیلم برداری 4K با 60 فریم در ثانیه فراهم شده که در صنعت موبایل برای نخستین بار اتفاق افتاده است. بر خلاف سال گذشته، آیفون های جدید رنگ های بهتری را ثبت می کنند و در مجموع کیفیت آن ها نسبت به سال 2016 ارتقا پیدا کرده است.

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Huawei Mate 10 / Mate 10 Pro

Huawei Mate 10 / Mate 10 Pro

خرید Mate 10 خرید Mate 10 pro

هوآوی تقریبا مدت زیادی است که از دوربین دوگانه در محصولات خود استفاده می کند و می توان گفت که تعداد گوشی های هوآوی که دارای دوربین دوگانه هستند از سایر برند ها بیشتر می باشد. دوربین دوگانه ی میت 10 را در کل می توان مشابه دوربین بکار رفته در میت 9 تلقی کرد. دوربین میت 10 همانند میت 9 از دوسنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم شکل گرفته است که فقط لنز رنگی (اصلی) به لرزشگیر اوپتیکال مجهز شده است. همانند گذشته این دوربین با همکاری شرکت آلمانی لایکا توسعه یافته و اکنون تغییری که در Mate 10 به وجود آمده است، مربوط به گشودگی دیافراگم می باشد که به f/1.6 رسیده است. این افزایش گشودگی در هر دو لنز باعث شده است تا سنسور ها نور بیشتری جذب کنند و عکس های به مراتب بهتری در محیط های کم نور ثبت شوند. سیستم فوکوس نیز مشابه محصولات اخیر هواوی بوده و هیبریدی (ترکیبی) می باشد. فوکوس خودکار Mate 10 از ترکیب 4 سیستم فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص عمق و تشخیص کنتراست تشکیل شده است که باعث می شود میت 10 در این زمینه عملکردا بسیار خوبی از خود برجای بگذارد… ادامه مطلب (نقد و بررسی میت 10)

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : HTC U11+/U11

HTC U11+/U11

خرید HTC U11 خرید HTC U11 Plus

شرکت تایوانی اچ تی سی با تولید گوشی های یو 11 و یو 11 پلاس نشان داد که هنوز هم می تواند اسمارتفونی با دوربین باکیفیت معرفی کند. هر دوری این گوشی های به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده اند که گشودگی دیافراگم آن f1.7 می باشد. این دوربین به لرزشگیر اوپتیکال 5 محوره مجهز شده و به لطف سیستم سریع فوکوس خودکار، فوکوس روی سوژه بسیار سریع انجام می گیرد. عکس های ثبت شده با یو 11 جزئیات خوبی دارند و رنگ ها، طبیعی و نزدیک به واقعیت به نظر می رسند و دور از اشباع شدگی هستند. عکس های گرفته شده در نور کم هم از جزئیات خوبی برخوردارند. نویز تصاویر نیز در حد قابل قبولی قرار دارد. در کل اچ تی سی یو 11 دوربین با کیفیتی دارد که علاقه مندان به عکاسی می‌توانند حساب ویژه ای روی آن باز کنند. (نقد و بررسی اچ تی سی یو 11)

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Nokia 8

Nokia 8

خرید نوکیا 8

وکیا در ساخت دوربین پرچمدار خود از همکاری شرکت زایس بهره گرفته است؛ بنابراین انتظارات کاربران از دوربین آن بالا می باشد. نوکیا 8 به دوربین اصلی دوگانه در پشت مجهز شده است. کاربرد این دوربین دوگانه متفاوت تر از آنچه می باشد که در محصولات اپل و سامسونگ مشاهده کرده ایم. این دوربین دوگانه از دو سنسور رنگی و مونوکروم (سیاه سفید) تشکیل شده است که ترکیب آن ها باعث می شود عکس های ثبت شده دقت رنگ بالایی داشته باشند. هر دو دوربین به لنز ساخت زایس مجهز شده است که رزولوشن آن ها 13 مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن ها f/2.0 می باشد. از دیگر ویژگی های دوربین نوکیا 8 باید به لرزشگیر اوپتیکال، فوکوس خودکار لیزری به همراه تشخیص فاز و فلاش ال ای دی دوگانه اشاره کرد.

کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط هایی با نور کافی، بسیار خوب می باشد و رنگ ها با دقت بالایی ثبت می شود. جزئیات تصاویر نیز در سطح مطلوبی قرار دارد اما پایین تر از رقبایی چون گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 می باشد. گستره ی دامنه ی پویایی نیز وسیع می باشد اما همانند بخش قبلی عملکرد ضعیف تری در مقایسه با برخی از رقبا در اختیار می گذارد. نویز تصاویر هم در سطح پایینی قرار دارد.

دوربین نوکیا 8 به لطف داشتن لرزشگیر اوپتیکال، عکس هایی با دقت رنگ مناسب و جزئیات خوب در محیط های کم نور ثبت می کند اما دقت و سرعت فوکوس خودکار تحت تاثیر قرار می‌گیرد و عملکرد نا مناسبی بر جای می گذارد. نکته ای که در هنگام استفاده از ترکیب دو لنز وجود دارد این است که این حالت تغییر چندانی در کیفیت عکس ها به وجود نمی آورد و به دلیل پردازش های ثانویه ی بالا در این حالت، سرعت شاتر بسیار کاهش می یابد؛ طوری که ثبت هر عکس در حدود 3 الی 5 ثانیه طول می کشد.

همانطور که اشاره کردیم عملکرد دوربین دوگانه ی نوکیا 8 متفاوت تر از پرچمداران اپل و سامسونگ می باشد بنابراین دوربین دومی وجود ندارد که عکس های پرتره یا زوم 2 برابر بدون افت کیفیت را در اختیار بگذارد؛ اما حالت live bokeh وجود دارد که عملکردی مشابه حالت پرتره ی گوشی های اپل و سامسونگ دارد. این حالت در محیط هایی با نور کافی عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد و عموما لبه های سوژه را با دقت شناسایی می کند. (نقد و بررسی نوکیا 8)

 

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین : Sony Xperia XZ1

Sony Xperia XZ1

خرید اکسپریا XZ1

شرکت سونی یکی از بزرگترین تولید کنندگان لنز دوربین در دنیا می باشد؛ بنابراین پرچم داران این شرکت، همیشه به آخرین و پیشرفته ترین دوربین مجهز می شوند. اکسپریا XZ1 نیز از این قاعده پیرروی می کند و دوربین استفاده شده در آن همان دوربین 19 مگاپیکسلی motion EYE بکار رفته در اکسپریا XZ پریمیوم و اکسپریا XZs می باشد که با بهبود های جزئی همراه شده است. سنسور IMX400 بکار رفته در این محصول دارای حافظه ی DRAM می باشد که به لطف آن، سرعت پردازش اطلاعات بسیار افزایش یافته است و امکان فیلم برداری فوق آهسته با 960 فریم در ثانیه فراهم شده است. تنها مشکل اساسی گوشی های سونی در زمینه دوربین، عدم وجود نرم افزار مناسب بود که بتوان خروجی مناسب از آن در یافت کرد؛ ولی با گذشت زمان، نرم افزار دوربین سونی نیز بهبود یافته و پیشرفت های قابل توجهی به خود دیده دیده است که در اکسپریا XZ1 شاهد آن هستیم.

ویژگی های دیگر این دوربین می توان به فیلم برداری 4K با 30 فریم در ثانیه، حالت HDR، پاناروما، حالت تنظیم دستی و فیلم برداری فوق آهسته اشاره کرد. نکته ی جالب در مورد دوربین این محصول، عدم استفاده از لرزشگیر اوپتیکال می باشد. در حالی که اکثر شرکت ها از لرزشگیر اوپتیکال در پرچمداران خود استفاده می کنند، شرکت سونی برای پرچمدار خود لرزشگیر دیجیتال در نظر گرفته است که عملکرد آن قابل قبول می باشد.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این محصول، بهبود یافته و در سطح بالاتری از XZ پریمیوم قرار می گیرد. جزئیات ثبت شده در محیط هایی با نور کافی، به لطف استفاده از رزولوشن 19 مگاپیکسلی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. الگوریتم های پردازشی تصویر نسبت یه گذشته تغییر زیادی نکرده و همچنان رنگ های ثبت شده در عکس طبیعی به نظر می رسند؛ با این حال نویز تصاویر در سطح پایین تری نسبت به گذشته قرار دارد. کنتراست تصاویر بسیار بالا بوده و گستره ی دامنه ی پویایی نیز بسیار وسیع می باشد. حالت خودکار نیز بهبود یافته و در مواقع مورد نیاز، HDR به صورت خودکار فعال می شود. در محیط های کم نور، عدم وجود لرزشگیر اوپتیکال، باعث ثبت تصاویر با جزئیات از دست رفته و نویز زیاد می شود که عملکرد پرچمدار سونی در این زمینه در مقایسه با سایر پرچمداران از جمله گلکسی نوت 8 و اچ تی سی یو 11، ضعیف تلقی می شود. (نقد و بررسی اکسپریا XZ1)

 

از نظر شما چه گوشی های دیگری می توانست در لیست گوشی های برتر سال 2017 در زمینه دوربین قرار گیرد؟

منبع : GSMArena

مطالب مشابه

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوستان مهم ترین ملاک برام تو خرید گوشی دوربین هست.یه مدته j7 2016 دارم.بنظرتون می ارزه بفروشمش و ب جاش j7 pro بگیرم؟

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱