گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر

معرفی گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر

نمایشگر یکی از اساسی ترین ارکان گوشی های هوشمند محسوب می شود. فرض کنید گوشی شما پردازنده ی فوق العاده ای داشته باشد و دوربین آن عکس های بسیار خوبی بگیرد؛ در این صورت بدون وجود یک نمایشگر خوب، هیچگاه تجربه ی خوبی منتقل نخواهد شد. بنابراین وجود یک نمایشگر باکیفیت یکی از ویژگی های مهم برای تعیین گزینه خرید خواهد بود. بر همین اساس در این مقاله سعی داریم لیستی از گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر را معرفی کرده باشیم.

قبل از رفتن به سراغ معرفی، لازم است بدانید که در این لیست سعی شده است تا بازه گسترده ای از قیمت ها در نظر گرفته شود و  عدد مربوط به خوانایی در زیر خورشید هر چه چقدر بزرگ تر باشد، بهتر می باشد و عدد مربوط به خطای رنگ ها با واقعیت نیز هر چه قدر کوچکتر باشد، نشان از دقت بالا می باشد. (نمایشگر‌هایی که عدد مربوط به خطای دقت رنگ آن ها زیر 5 می‌باشد، به طور کلی عملکرد خوبی در زمینه نمایش رنگ ها از خود به نمایش می گذارند.)

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر : سامسونگ گلکسی نوت 8

نمایشگر گلکسی نوت 8

خرید گلکسی نوت 8

نمایشگر گلکسی نوت 8 در تمام زمینه ها بسیار عالی عمل می کند. نمایشگر این محصول از سایز بزرگی برخوردار است که فضای کاری بیشتری در اختیار می گذارد. همچنین این نمایشگر از حداکثر روشنایی بالایی برخوردار است که استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب را به راحتی ممکن می کند و رنگ های این نمایشگر با دقت بالایی به نمایش گذاشته می‌شوند. (گفتنی است که پنل های امولد سامسونگ مشتری های زیادی دارد که تعدادی از آن ها نیز در این لیست حضور دارند.)

قلم اس پن گلکسی نوت 8 یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی محسوب می شود که امکاناتی چون نوشتن و طراحی را در سطح حرفه ای تری در اختیار می‌گذارد. علاوه بر این‌ها، قلم اس پن در کنار نمایشگر بزرگ و با کیفیت گلکسی نوت 8، آزادی عمل بیشتری در اختیار می گذارد که کاربران پس از عادت به آن، مطمئنا به سختی به نبودش راضی خواهند شد. داک DeX هم یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی می باشد که تجربه دسکتاپ را بر روی مانیتور یا تلوزیون در اختیار می گذارد.

قابلیت Always On Display نیز ویژگی دیگری است که علاوه بر نمایش اعلانات، میانبری برای استفاده از گوشی می باشد تا تعداد دفعات روشن و خاموش شدن نمایشگر، کاهش یابد.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر : آیفون X

نمایشگر آیفون X

خرید آیفون X

آیفون 10 یکی از مشتری های پنل های اولد سامسونگ می باشد. نمایشگر این گوشی بهترین عملکرد در زمینه استفاده در زیر نور خورشید را در بین تمام اسمارتفون های تست شده در سال 2017  را به نمایش می گذارد و حداکثر روشنایی آن حتی از گوشی های سامسونگ نیز بیشتر است. دقت نمایش رنگ ها نیز بالا می باشد و کمی از نوت 8 بهتر است.

از طرف دیگر صفحه نمایش آیفون 10 شکل و شمایل عجیبی دارد و از نسبت تصویر متفاوت 19:5:9 برخوردار است. استفاده از این نسبت باعث شده است که در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی با آن سازگاری نداشته باشند و در هنگام اجرای آن ها، دو حاشیه مشکی در بالا و پایین نمایشگر ایجاد شود. دکمه هوم نیز حذف شده است که کاربران آیفون باید به ژست‌های حرکتی جایگزین شده به جان آن، عادت کنند. پنل این گوشی در زمان معمولی در نرخ 60 هرتز کار می کند و در زمان پاسخگویی به لمس، نرخ تصویر به 120 هرتز افزایش می یابد.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر: اکسپریا XZ پریمیوم

نمایشگر اکسپریا XZ پریمیوم

خرید اکسپریا XZ پریمیوم

نمایشگر های گلکسی نوت 8 و آیفون 10 هر دو از HDR پشتیبانی می کنند؛ اما تنها گوشی بازار که با رزولوشن 4K از ویژگی HDR نیز برخوردار است، اکسپریا XZ پریمیوم سونی می‌باشد. ویژگی Adaptive Tone Mapping که از تلوزیون های سری براویای سونی قرض گرفته شده است، باعث می شود که محتوای به نمایش گذاشته در شرایط محیط روشن نیز جلوه خوبی داشته باشد.

نمایشگر این محصول با اندازه 5.5 اینچ و رزولوشن 4K، بالاترین وضوح (تراکم پیکسلی) را در اختیار می گذارد که باعث می شود برای استفاده از هدست واقعیت مجازی گزینه بسیار مناسبی به شمار بیاید. اما از طرف دیگر حداکثر روشنایی این نمایشگر در سطح عالی قرار ندارد که باعث می شود این گوشی عملکرد ضعیف تری نسبت به برخی رقبا در زمینه استفاده در زیر نور آفتاب داشته باشد.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر: هوآوی میت 10 پرو

نمایشگر هوآوی میت 10 پرو

خرید هوآوی میت 10 پرو

حاشیه های بسیار باریکی نمایشگر امولد باکیفیت میت 10 پرو را احاطه کرده است که یکی از ویژگی های مثبت این گوشی محسوب می شود. نمایشگر این گوشی از HDR پشتیبانی می‌کند و دقت بالای نمایش رنگ ها باعث می شود که این گوشی عملکرد به مراتب بهتری از میت 10 معمولی در زمینه نمایشگر داشته باشد.

هواوی حالت دسکتاپ مخصوص خود را در این گوشی قرار داده است که پاسخی به داک DeX سامسونگ می باشد. این گوشی فاقد قلم استایلوس می باشد؛ اما ژست‌های حرکتی مختلفی برای استفاده از آن تعریف شده است. لازم به ذکر است که میت 10 پرو قیمت پایین تری نسبت به گلکسی نوت 8 و آیفون 10 دارد.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر: شیائومی می میکس 2

نمایشگر شیائومی می میکس 2

خرید شیائومی می میکس 2

نسخه اول می میکس با نمایشگر بدون حاشیه خود، همه را شگفت زده کرد و قدم اصلی برای استفاده از نمایشگر های کشیده تر را برداشت. نمایشگر می میکس 2 نیز کوچکتر و بلند تر از می‌میکس اولیه می باشد که باعث می شود گوشی ابعاد بهتری نسبت به نسخه قبلی داشته باشد.

بنابراین با داشتن این خصوصیات، می‌میکس 2 نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون 8 پلاس دارد؛ در حالی که بدنه آن کوچکتر از رقیب آمریکایی می باشد. نمایشگر می میکس 2 در تست‌های وبسایت جی اس ام آرنا، بهترین دقت نمایش رنگ ها را از آن خود کرده است. لازم به ذکر است که گوشی هایی که میانگین اختلاف دقت رنگ آن ها کمتر از 5 می باشد، عملکرد خوبی دارند؛ اما نمایشگر می میکس 2 با عدد کمتر از 1.0، عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود به نمایش گذاشته است.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر: وان پلاس 5T

نمایشگر وان پلاس 5T

خرید وان پلاس 5T

وان پلاس شرکتی است که به تولید گوشی هایی با مشخصات عالی و قیمت مناسب، معروف است. نسخه جدید وان پلاس 5 به نمایشگر بروز تری مجهز شده است که از نسبت تصویر 18:9 برخوردار بوده و عملکرد آن حتی از برخی از پرچمداران دیگر نیز بهتر می باشد. (در حالی که قیمت آن پایین تر است.)

خوانایی نمایشگر این گوشی در زیر نور آفتاب، بهتر از گلکسی نوت 8 و همانند گلکسی اس 8 است. این موضوع بدان معنا نمی باشد که حداکثر روشنایی پنل این گوشی بیشتر است، بلکه این موضوع به دلیل انعکاس کمتر محافظ نمایشگر، ممکن شده است. وان پلاس پشتیبانی از DCI-P3 را به این گوشی اضافه کرده است و دقت نمایش رنگ های صفحه نمایش آن، در سطح بسیار خوبی قرار دارد. گفتنی است که نمایشگر 6 اینچی این محصول دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس می باشد که وضوح مناسبی در اختیار می گذارد.

گوشی های برتر سال 2017 در زمینه نمایشگر: گلکسی جی 7 پرو

نمایشگر گلکسی جی 7 پرو

خرید سامسونگ گلکسی جی 7 پرو

گلکسی جی 7 پرو با وجود میان رده بودن، از نمایشگر بسیار خوبی بهره مند است. پنل این گوشی از نوع امولد است که دقت نمایش رنگ آن بسیار خوب است (در بین تمام گوشی‌ها، نه تنها گوشی هایی که در این لیست قرار دارند.) و خوانایی آن در زیر نور آفتاب نیز مناسب ارزیابی می شود.

در پایان گفتنی است که گوشی هایی مانند ریزر فون که نمایشگر آن از نرخ تصویر 120 هرتز برخوردار است و برای اجرای بازی ها، ایده آل می باشد و یا موتو زد 2 فورس و میزو پرو 7 پلاس که هرکدام به ترتیب از ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر شکستن و مجهز بودن به دو نمایشگر را برخوردار هستند، می توانستند به نوعی در این لیست قرار گیرند.

به نظر شما چه گوشی هایی دیگری می توانستند در این لیست قرار گیرند؟

منبع : GSMArena

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام . میخواستم بگم شما هو آ وی رو گذاشتین جزو برترین‌ها بعد گلکسی اس ۸ رو نزاشتین؟! درصورتی که Dpi اس ۸ . ۵۷۰ هست در صورتی که نوت ۸ ۵۲۰ . به جز اینکه ارگونومی اس ۸ بسیار زیبا تر و خوش دست تر از سایر گوشی هایی هست ک جزو برترین ها شما محسوب کردین

هادی غنی‌زادگان
۲۰ آذر ۱۳۹۶ در ۲۰:۵۲

با سلام. دوست عزیز منبع این مطلب، وبسایت GSMArena.com می‌باشد و سایمان دیجیتال انتخابی در این لیست نداشته است. سپاس از توجه شما

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱