گوشی های اوپو

۹ گوشی اوپو که در حال حاضر ارزش خرید دارند

اوپو طی دو سال گذشته گام‌های بسیار بزرگی را در عرصه‌ی جهانی برداشته است و توانسته با بسیاری از شرکت‌های تولید کننده موبایل قدیمی رقابت کند. دوربین پاپ آپ، طراحی براق و بازتابنده، باتری‌های قدرتمند از ویژگی‌های اصلی گوشی های اوپو محسوب می‌شوند.
در ادامه به معرفی کوتاهی از چند گوشی جدید اوپو می‌پردازیم که هم‌اکنون ارزش خرید دارند. با این‌که این گوشی‌ها همگی ساخت اوپو هستند، اما از لحاظ مشخصات فنی و قیمت با همدیگر تفاوت دارند. این لیست براساس اولویت‌بندی‌های وب‌سایت Techradar انتخاب شده‌اند و قیمت براساس ویژگی‌ها در این انتخاب‌ها نقش اساسی داشته‌اند.

این متن در ۵ خرداد ۹۹ نوشته شده است، برای مطالعه راهنمای خرید با قیمت‌های بروز کلیک کنید.

۱) رینو ۱۰ ایکس زوم اوپو

اوپو ۱۰ ایکس زوم که از میان‌رده‌های ۲۰۱۹ برند اوپو است، از طراحی زیبا، دوربین سلفی پاپ آپ جذاب و یک دوربین رقابتی برخوردار است. نمایشگر ۶.۶ اینچی، سیستم عامل اندروید ۹ پای، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، باتری ۴۰۶۵ میلی آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌آید.

رینو ۱۰ ایکس از صفحه‌ی نمایش آمولد با گوریلا گلس ۶ ساخته شده است که برای یک میان‌رده انتخاب فوق‌العاده‌ای است. از جمله ایرادات این گوشی می‌توان به وزن بالای آن اشاره کرد که امکان کار با یک دست برای آن وجود ندارد.

۲) رینو ۲ اوپو

گوشی رینو ۲ اوپو نسخه‌ی بهبود یافته‌ی رینو اوپو است و به دلیل دارا بودن دوربین حرفه‌ای و ویژگی‌های خاص نمایشگرش زبان‌زد است. از جمله مشخصات فنی رینو ۲ اوپو می‌توان به نمایشگر ۶.۵ اینچی آمولد بدون حاشیه آن، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰G و دوربین پاپ آپ سلفی آن اشاره کرد. این گوشی از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای بهره می‌برد که امکان انجام فعالیت‌های سنگین و مالتی تسکینگ را بهبود می‌بخشد.

رینو ۲ وزن ۱۸۹ گرمی دارد و از ابعاد ۱۶۰x۷۴٫۳x۹٫۵ میلی‌متر برخوردار است. در پنل پشتی رینو دوربین چهارگانه‌ی آن قرار گرفته است که ترکیبی از حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو، حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و حسگر ۲ مگاپیکسلی برای سنجش عمق است.

برای مشاهده‌ی ویدیو جعبه‌گشایی رینو ۲ اوپو روی لینک کلیک کنید.

۳) اوپو رینو ۲ اف

نمایشگر تقریباً بدون حاشیه آمولد، دوربین پاپ آپ سلفی، دوربین چهارگانه، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر، پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات امکانات در خور توجهی گوشی اوپو رینو اف ۲ هستند.

این مورد از گوشی های اوپو دارای وزن ۱۹۵ گرمی می‌باشد که ابعاد 162.4 در 75.8 در 8.7 میلی‌متری را در اختیار می‌گذارد. در پنل جلو این گوشی میانرده حاشیه‌های بسیار ظریف را به لطف دوربین سلفی پاپ آپ و انتقال حسگر اثرانگشت به زیر نمایشگر، شاهد هستیم.

اوپو برای این گوشی میانرده از یک نمایشگر آمولد 6.5 اینچی استفاده کرده است که رزولوشن ۱۰۸۰p با تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در اینچ را در اختیار می‌گذارد. دوربین پشتی گوشی اوپو رینو ۲ اف از ترکیب ماژول اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ماژول ۸ مگاپیکسل با لنز اولتراواید و دو ماژول عمق سنج ۲ مگاپیکسل بهره می‌برد و دوربین جلو که مجهز به مکانیسم پاپ‌آپ می‌باشد از رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل برخوردار است.

قلب تپنده رینو ۲ اف را تراشه مدیاتک هلیو P۷۰ با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تشکیل می‌دهد که پردازنده هشت هسته‌ای آن می‌تواند به‌راحتی از عهده کارهای مولتی تسکینگ برآید.

۴) اوپو رینو ۲ زد

گوشی رینو ۲ زد بسیار شبیه به رینو ۲ است، به حدی که اگر شروع به مطالعه‌ی مشخصات آن‌ها کنید، اندکی طول می‌کشد تا به تفاوت‌های اصلی آن‌ها پی ببرید. تراشه‌ی ضعیف‌تر و مشخصات دوربین پایین‌تر جزو مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که رینو ۲ زد دارد. اگر برای عکاسی حرفه‌ای نمی‌خواهید از گوشی استفاده کنید یا گیمر ۲۴ ساعته نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که رینو ۲ زد را انتخاب کنید، چرا که قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به رینو ۲ زد دارد.

این گوشی از وزن ۱۹۵ گرمی برخوردار است و همانند رینو ۲ از صفحه‌ی نمایش ۶.۵ اینچی دارد. وضوح تصویر در این گوشی ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بوده و از سی پی یوی Mediatek Helio P90 بهره می‌برد. باتری در رینو ۲ زد نیز ۴۰۰۰ میلی آمپری است. این گوشی به دلیل کیفیت دوربین پایین تر و تراشه‌ی ضعیف‌تر از قیمت پایین‌تری نسبت به رینو ۲ برخوردار است، با این حال سایر ویژگی‌های آن‌ها تقریبا مشابه هم است.

۵) اوپو رینو زد

گوشی رینو زد اوپو مقرون‌به صرفه‌ترین وسیله بین گوشی های اوپو شناخته می‌شود. مثل سایر گوشی‌های رینو، این گوشی نیز از صفحه‌ی نمایشی برخوردار است که ۸۷ درصد از آن مربوط به نمایشگر است. نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ از ویژگی‌های اصلی نمایشگر این گوشی است. اگر به طراحی رینو ۱۰ ایکس زوم علاقه دارید، اما بودجه‌ی کافی برای خرید آن را ندارید، می‌توانید به رینو زد به عنوان یک جایگزین با هزینه‌ی بسیار کمتر توجه کنید.
این گوشی از دوربین دوگانه برخوردار است، اما از لحاظ کیفیت نمی‌توان ایراد زیادی بر آن گرفت. این دوربین از حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی و ۵ پیکسلی بهره می‌برد و برای استفاده روزمره می‌توان باکیفیت‌ترین تصاویر را اخذ کرد،

برخلاف سایر گوشی های اوپو رینو که از پاپ آپ برای سلفی استفاده می‌کردند، این ماژول برای این گوشی تعبیه نشده است.
باتری ۴۰۳۵ میلی‌آمپر ساعتی، وزن ۱۸۶ گرمی و تراشه‌ی Mediatek Helio P90 از جمله ویژگی‌های خاص این گوشی محسوب می‌شود.

۶) اوپو رینو

گوشی رینو اوپو که اولین گوشی از این نسل بوده است، در آوریل ۲۰۱۹ وارد بازار شده است. این گوشی از صفحه‌ی نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برد و چون در طراحی نمایشگر آن از پنل سوپرآمولد و پوشش گوریلا گلس ۶ استفاده شده است، می‌توان آن را جزو یکی از گوشی‌های خوب از لحاظ کیفیت صفحه‌ی نمایش دانست. از آن‌جایی که نسبت به گوشی‌های قبلی معرفی شده کوچک‌تر است، با یک دست به راحتی قابل استفاده است.

با این که دوربین پریسکوپی ۱۰ ایکس زوم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما دوربین اوپو رینو هم سعی کرده تا از لحاظ کیفیت به گوشی‌های رده بالای خود نزدیک‌تر شود. اوپو رینو متشکل از دوربین دوگانه با دو لنز 48 و 5 مگاپیکسلی است که در توجیح قیمت مناسبش می‌توان گفت که در آن خبری از زوم ده برابر و دوربین پریسکوپی نیست.

از ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به باتری ۳۷۶۵ میلی آمپری آن، تراشه اسنپدراگون ۷۱۰، وزن ۱۸۵ گرمی و صفحه‌ی نمایش ۶.۴ اینچی آن اشاره کرد.

۷) اوپو آ۹

این گوشی که در اواخر سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی تولید شده توسط اوپو است. با این‌که این گوشی فوق‌العاده و بی نقص نیست، اما نسبت به قیمتی که دارد از مشخصات فنی خوبی برخوردار است. اسنپدراگون ۶۶۵ با لیتوگرافی ۱۱ نانومتری، پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰، وزن ۱۹۵ گرمی، صفحه‌ی نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از جمله ویژگی‌های این گوشی اصلی به حساب می‌آید.

اوپو A۹ یک محصول میان‌رده است، اما دوربین آن برای عکاسی حرفه‌ای تدارک دیده شده است. با این محصولی چینی‌ها به چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده است و لنزهای 48 و 8 مگاپیکسلی به ترتیب لنزهای واید و فوق واید هستند.

۸) اوپو آر ۱۷ پرو

این گوشی به عنوان بهترین گوشی اوپو در سال ۲۰۱۸ شناخته شد و به همین دلیل به عنوان یکی گوشی که بیش از یک سال از عمر آن می‌گذرد در لیست ما قرار گرفته است. این گوشی با ۱۸۳ گرم وزن، سیستم عامل اندروید ۸ و صفحه‌ی ۶.۴ اینچی جزو گوشی های اوپو با کیفیت بالا محسوب می‌شود. با این‌که در ابتدای عرضه از قیمت بالایی برخوردار بود، اما هم‌اکنون می‌توانید این گوشی را با قیمت ایده‌آل خریداری کنید.

۹) اوپو فایند ایکس

فایند ایکس یکی دیگر از شاهکارهای اوپو بود که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد. این گوشی به گونه‌ای طراحی شده بود که هیچ‌گونه‌ای بخش اضافه‌ای روی آن دیده نمی‌شد و از لحاظ طراحی فوق‌العاده به نظر می‌رسید. بخش دوربین آن نیز به شکل پاپ آپ طراحی شده بود تا فقط در صورت نیاز دیده شود. با این‌که در آن زمان، همه احساس می‌کردند که این گوشی نمادی از آینده گوشی‌های اوپو است، اما در سال ۲۰۱۹ تغییرات بسیاری در طراحی اوپو شاهد بودیم.

دلایل دیگر به جز طراحی که باعث می‌شوند شما فایند ایکس را دوست داشته باشید، فناوری شارژ سریع و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ آن است. با این حال، اگر این گوشی را انتخاب کنید ویژگی‌های مهمی هم‌چون NFC ، جک هدفون و حسگر اثر انگشت را از دست خواهید داد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

36 مورد از بهترین گوشی های 5G هر برند به ترتیب قیمت

نسل پنجم شبکه (5G)، مبحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. فناوری که ظاهراً قرار است...

معین کریمی time-alt ۸ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های گیمینگ برای خرید در شهریور ۱۴۰۱

بهترین گوشی های گیمینگ در قالب ارزان ترین گوشی گیمینگ، بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون...

مهدی حیدری time-alt ۷ بهمن ۱۴۰۰