36 مورد از بهترین گوشی های 5G هر برند به ترتیب قیمت

نسل پنجم شبکه (5G)، مبحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. فناوری که ظاهراً قرار است پیشرفت‌هایی که زمانی در خواب می‌دیدیم را به واقعیت بدل کند. تیم بَکستر، مدیر بخش ایالات متحده سامسونگ، معتقد است «5G انقلاب بعدی دنیا خواهد بود.» در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های 5G خواهیم پرداخت و آن‌ها را به تفکیک برند و به ترتیب قیمت به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید دارید، این مطلب می‌تواند راهنمای خرید گوشی 5G جدید شما باشد.

بهترین گوشی های 5G پرچمدار

فهرست را با پرچمداران منتخب با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه آغاز می‌کنیم. از قدرت سخت افزاری تا دوربین برتر و نمایشگر مسحورکننده گرفته تا ویژگی‌های جذاب نرم افزاری و طراحی، عجیب نیست که این گوشی‌ها از محبوب‌ترین‌ها نیز هستند. با اکثر آن‌ها آشنایی دارید، اما در ادامه معرفی مختصری خواهیم داشت از این گوشی های 5G جذاب تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

بهترین گوشی آیفون 5G پرچمدار اپل

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، دومین نسل این محصولات است که با پشتیبانی از اینترنت 5G وارد بازار می‌شوند. در این نسل پوشش‌دهی اینترنت 5G بهتر شده و با سرعت بالاتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین اگر به دنبال بهترین پرچمداران سال ۲۰۲۲ هستید و آینده‌نگرانه به پنجمین نسل اینترنت موبایل فکر می‌کنید، توصیه ما به شما خرید گوشی‌های این سری است.

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس – بهترین گوشی های 5G بازار

از نظر ظاهری شاید سری آیفون ۱۳ پرو شبیه نسل گذشته خودش باشد، اما در زیر قاب آن پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است. یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها مربوط به نمایشگر آن است که به لطف فناوری ProMotion کمپانی اپل، نه تنها نرخ رفرش بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند، بلکه هنگام نمایش تصاویر ثابت به ۱۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند تا به کمتر مصرف کردن شارژ کمک کند. نتیجه‌ی آن همیشه سریع و روان به نظر رسیدن گوشی و شارژدهی طولانی‌تر باتری آن است.

دو مدل پرو و پرو مکس شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و فقط در اندازه از هم متفاوت هستند. بنابراین کافیست اندازه‌ی ایده‌آل خود را از بین این دو انتخاب کنید. نمایشگر نسخه پرو ۶.۱ اینچی و مدل پرو مکس ۶.۷ اینچی است. متناسب با اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری این دو مدل هم با یکدیگر متفاوت است؛‌ ولی شارژدهی یکسانی دارند.

آیفون ۱۳ پرو/ پرو مکس از چیپست A15 Bionic که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موبایل جهان است،‌ قدرت می‌گیرد و به دوربین‌های بسیار باکیفیتی مجهز است که امکانات جذابی مثل حالت سینمایی را ارائه می‌کنند. این گوشی‌ها دارای بدنه‌ای مستحکم و ضد آب با کیفیت ساخت بسیار بالا هستند، سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید +‌ تله فوتو و اولترا واید روی قاب پشتی آن‌ها و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در جلوی آن‌ها قرار دارد و از اسپیکرهای استریویی بهره می‌برند که می‌تواند جزو بهترین اسپیکرهای روی یک گوشی باشد.

حسگر تشخیص چهره فیس آیدی روی این گوشی‌ها نیز امن‌ترین سیستم تشخیص چهره در دنیای موبایل است. ما هر چه از نوآوری و جذابیت این محصول بگوییم کم است؛ به همین خاطر هم هست که آن را در صدر این فهرست قرار داده‌ایم.

نقاط قوت
  • نمایشگر بسیار روان و باکیفیت ProMotion
  • دوربین‌های فوق‌العاده با حالت جذاب سینمایی
  • فیس آیدی و ناچ کوچک‌تر از گذشته در بالای نمایشگر
  • عکاسی ماکرو از فاصله ۲ سانتی‌متری سوژه
نقاط ضعف
  • ظاهر شبیه به نسل قبلی
  • قیمت بالا

آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ – بهترین گوشی های 5G بازار

اگر قصد ندارید به اندازه خرید مدل‌های پرو و پرو مکس هزینه کنید ولی در عین حال به یک گوشی قدرتمند با ظاهری زیبا و امکاناتی خوب مثل اینترنت 5G نیاز دارید، می‌توانید نسخه معمولی آیفون ۱۳ اپل را تهیه کنید. این گوشی هم مثل نسخه پرو به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با چیپست A15 Bionic مجهز است، ولی نرخ رفرش نمایشگر آن ۱۲۰ هرتزی نیست. در حالی که این مدل هم شبیه به مدل سال گذشته، آیفون ۱۲ به نظر می‌رسد، ولی از یک باتری بزرگ‌تر و ناچ صفحه کوچک‌تر استفاده می‌کند و پوشش‌دهی اینترنت 5G آن نیز قوی‌تر شده است.

گوشی آیفون ۱۳ اپل نیز به یک نمایشگر سوپر رتینا OLED با کیفیت بسیار بالا مجهز است، اما نرخ رفرش استانداردی داشته و خبری از نرخ رفرش سریع ۱۲۰ هرتزی روی آن نیست. در پشت این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید + اولترا واید قرار دارد و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آن هم با گوشی‌های سری آیفون ۱۳ پرو یکسان است. ضمن این که این گوشی نیز سیستم تشخیص چهره فیس آیدی را ارائه می‌کند.

نقاط قوت
  • عمر باتری بالا
  • نمایشگر بسیار روشن
  • دوربین‌های باکیفیت
  • کیفیت ساخت بالا
نقاط ضعف
  • فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • شارژ کندتر از رقبا

خانواده آیفون 12

همانطور که در مطلب اندازه گوشی‌های آیفون بررسی کردیم، این نسل از پرچمداران اپل بیشترین حق انتخاب را به کاربر می‌دهند. کوپرتینویی‌ها بیشتر از این نیاز به معرفی ندارند و همه با کیفیت محصولات آن‌ها آشنا هستیم. با این وجود، نگاه کوتاهی خواهیم داشت به دو گوشی از لاین آپ گوشی‌های آیفون 12 و اینکه چرا به این لیست راه یافته‌اند.

آیفون 12 پرو مکس

بزرگترین آیفون – بزرگترین دوربین – بزرگترین صفحه – همه چی بزرگترین!
برای بودجه‌های بالا و کسانی که علاوه بر 5G، یک پرچمدار پریمیوم و رده بالا می‌خواهند.

گوشی های 5G
آیفون 12 پرو مکس در راهنمای خرید گوشی 5G

هیچ کدام از گوشی‌های اپل را نمی‌توان مناسب بودجه‌های کم یا متوسط دانست. با این حال آیفون 12 پرو مکس می‌تواند انتخاب اول کسانی باشد که قصد تهیه گوشی‌های آیفون 12 را دارند و قیمت برای آن‌ها مسئله نیست. یکی از گوشی‌های برتر سال و قطعا گوشی های 5G که به لطف پشتیبانی طولانی مدت اپل، تا مدت‌ها از هر نیازی تامینتان می‌کند.

همانطور که می‌دانید نسل پنجم شبکه هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است. آیفون 12 پرو مکس با تراشه A14 فوق سریع و قدرتمند اپل، نمایشگر بسیار خوب و بزرگ و دوربین پرچمدار، گوشی‌ای است که با آن می‌توانید بهترین تجربه 5G را در آینده داشته باشید.

آیفون 12 مینی

با کوچک‌ترین عضو گوشی های 5G آشنا شوید.
برای کسانی که ابعاد کوچک برایشان ملاک است
ارزان‌ترین آیفون 12

گوشی های 5G
آیفون 12 مینی در راهنمای خرید گوشی 5G

ابتدا اینکه آیفون SE سال ۲۰۲۰ از گوشی های 5G نیست. دلیل اینکه به مطلب مقایسه این دو گوشی لینک داده‌ایم این است که آنجا به نکات جالبی در رابطه با آیفون 12 مینی گفته شده است و پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

دوم؛ بالاخره آیفون کوچکی داریم که واقعا ارزش خرید دارد و تنها عضوی برای شلوغ کردن لاین آپ اپل نیست. اینجا همه ویژگی‌هایی که آیفون‌ها را دوست داشتنی می‌کند داریم. نمایشگر رتینا، پردازنده سریع و پرچمدار، دوربین خوب و غیره… همه در ابعاد مناسب و جذاب برای دوست‌داران گوشی‌های کوچک‌تر.

نمایشگر این گوشی 5.4 اینچ است. به لطف حاشیه‌های کم (که البته می‌توانست کمتر باشد) و نسبت نمایشگر به صفحه ٪85، ابعاد کوچکی دارد. تجربه کار با آن بسیار دلنشین است و بلافاصله متوجه خوش دست بودن آن خواهید شد. آیفون 12 مینی گزینه خوبی برای افرادی که نسل پنجم شبکه را با تجربه پریمیوم آیفون می‌خواهند و به گوشی بزرگی مانند آیفون 12 پرو مکس علاقه ندارند پیشنهاد می‌شود.

بهترین گوشی 5G سامسونگ پرچمدار

اگر به گوشی‌های اندرویدی علاقه‌مند هستید، در حال حاضر قدرتمندترین و جذاب‌ترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازار تهیه کنید، محصولات سری اس ۲۲ شرکت سامسونگ است. این گوشی‌ها همگی از اینترنت 5G با سرعت بالا پشتیبانی می‌کنند و به علاوه امکانات جذابی را در کنار پشتیبانی نرم افزاری ۵ ساله ارائه می کنند تا گزینه‌ی خوبی برای خرید یک گوشی پرچمدار 5G باشند.

گلکسی S22 Ultra

گلکسی اس ۲۲ اولترا – بهترین گوشی های 5G بازار

اس ۲۲ اولترا، قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ است و اگر در بین بهترین گوشی های 5G به دنبال یک گوشی اندرویدی هستید و با قیمت آن هیچ مشکلی ندارید، S22 Ultra می‌تواند بهترین گزینه باشد. نسخه بین‌المللی این گوشی از چیپست ۴ نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰ قدرت می‌گیرد و به پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 مجهز است که به لطف استفاده از معماری RDNA 2 شرکت AMD، می‌تواند فناوری رهگیری پرتو را به دنبای موبایل آورده و بازی‌های موبایلی را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

پرچمدار قدرتمند سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد مجهز است که با روشنایی ۱۷۵۰ نیت، روشن‌ترین و شفاف‌ترین نمایشگر یک موبایل در جهان نیز لقب گرفته است. این نمایشگر از قلم S Pen که در داخل بدنه خود دستگاه نگهداری می‌شود هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بهترین تجربه استفاده از یک قلم هوشمند روی نمایشگر یک گوشی را در اختیار شما بگذارد. سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک بسیار سریع را هم در داخل نمایشگر این گوشی گنجانده است.

از دیگر امکانات گوشی پرچمدار سامسونگ می‌توان به دوربین چهارگانه پشتی ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری 8K و ارائه زوم فضایی ۱۰۰ برابری، دوربین سلفی باکیفیت ۴۰ مگاپیکسلی، ظرفیت حافظه و رم بالا (۱ ترابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم)، کیفیت ساخت بسیار بالا و اسپیکرهای استریو با برند AKG اشاره کرد.

نقاط قوت
  • پشتیبانی گسترده 5G
  • شفاف‌ترین نمایشگر جهان
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت
  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی
  • عملکرد خوب دوربین‌ها در نور شب
  • پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen
  • چیپست قدرتمند اگزینوس ۲۲۰۰
نقاط ضعف
  • قیمت بسیار بالا

گلکسی S22 و S22 پلاس

گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس – بهترین گوشی های 5G بازار

اگر بودجه کافی برای خرید S22 Ultra سامسونگ را ندارید، می‌توانید نسخه معمولی یا پلاس این خانواده را تهیه کنید. این دو گوشی شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و بیشترین تفاوت آن‌ها در اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری‌شان است. دو گوشی رده پایین‌تر سری S22 که دارای طراحی زیبای صفحه تخت با حاشیه‌های بسیار باریک دور نمایشگر هستند، از همان چیپست مدل اولترا و پوشش اینترنت 5G آن پشتیبانی می کنند. مدل معمولی به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی و مدل پلاس به نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶ اینچی مجهز است که هر دو نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارند. نمایشگر مدل پلاس درست مثل مدل اولترا، با نرخ روشنایی ۱۷۵۰ نیت روشن‌ترین صفحه نمایش یک موبایل در جهان لقب گرفته است. اما در زیر نمایشگر هر دو گوشی یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

دوربین سه‌گانه پشتی ۵۰ +‌ ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با برند AKG، یک باتری بزرگ با شارژدهی مناسب و شارژ مجدد سریع و اضافه شدن یک قاب شیشه‌ای باکیفیت باعث شده این گوشی‌ها نسبت به نسل گذشته خود پیشرفت مناسبی داشته باشند تا اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار 5G با سیستم عامل اندروید هستید، بتوانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

نقاط قوت
  • نمایشگر فوق‌العاده شفاف (در مدل پلاس)
  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی
  • دوربین تله فوتو قدرتمند با زوم اپتیکال ۳ برابری
  • شارژ سریع ۴۵ وات (در مدل پلاس)
  • چیپست قدرتمند اگزینوس ۲۲۰۰
  • ابعاد جمع و جور و مناسب (در مدل معمولی)
نقاط ضعف
  • شباهت ظاهری با نسل گذشته
  • ارتقا نه چندان چشمگیر سخت افزاری نسبت به سری S21

گلکسی زد فولد ۳ 5G

گلکسی زد فولد ۳ 5G – بهترین گوشی های 5G بازار

یکی از خاص‌ترین گزینه‌های فهرست بهترین گوشی های 5G پرچمدار، گوشی زد فولد ۳ 5G سامسونگ است. این گوشی با طراحی نوآورانه خودش از وسط تا می‌شود تا بتوانید بین یک گوشی هوشمند و یک تبلت، بسته به نیاز خود هر دو این دستگاه‌ها را در قالب یک دیوایس در اختیار داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های این نسل، فریم آلومینیومی درجه نظامی و بدنه‌ای کاملاً ضد آب به لطف گواهی IP68 است که برای نخستین بار شاهد حضور این ویژگی در گوشی‌های تاشو سامسونگ هستیم. این گوشی به یک نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت دارد. این نمایشگر از وسط تا می‌شود تا آسان‌تر در داخل جیب شما قرار بگیرد. اما وقتی هم که آن را تا کنید، پشت قاب گوشی نیز یک نمایشگر به اندازه‌ی ۶.۲ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X به کار رفته که آن هم نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. این نمایشگر مثل گوشی اس ۲۲ اولترا از قلم هوشمند S Pen نیز پشتیبانی می‌کند.

این یعنی شما می‌توانید در عین حال یک تبلت و یک گوشی را در اختیار داشته باشید. در قلب تپنده این گوشی چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام حضور دارد که ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی آن را همراهی می‌کند. روی قاب پشتی این گوشی سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید + تله فوتو + اولترا واید حضور دارد، درون نمایشگر اصلی این گوشی یک دوربین ۴ مگاپیکسلی نهفته و پشت قاب آن هم یک دوربین روی نمایشگر کوچک‌تر و درون یک حفره قرار دارد که ۱۰ مگاپیکسلی است. اسپیکرهای این گوشی استریو با برند AKG است و یک باتری ۴،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۲۵ وات سیمی و ۱۱ وات بی‌سیم هم وظیفه انرژی رسانی به این گوشی را بر عهده دارد.

نقاط قوت
  • بدنه مستحکم و ضد آب
  • دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • پشتیبانی از قلم S Pen
  • اپلیکیشن‌های بهینه‌تر برای استفاده روی نمایشگر منعطف
نقاط ضعف
  • فقدان S Pen داخل جعبه گوشی
  • قیمت بالا

گلکسی زد فلیپ ۳ 5G

گلکسی زد فلیپ ۳ 5G – بهترین گوشی های 5G بازار

یکی دیگر از گوشی‌های خاص سامسونگ که اینترنت 5G را ارائه می‌کند، گلکسی زد فلیپ ۳ 5G است. این گوشی هم طراحی تاشو دارد، اما با زد فولد ۳ متفاوت است. در واقع این گوشی شبیه به گوشی قدیمی موتورولا ریزر است که از وسط به طرف داخل تا می‌شود تا دستگاه ابعاد کوچک‌تری به خود بگیرد و به راحتی داخل جیب قرار بگیرد.

اگر احساس می‌کنید زد فولد ۳ گوشی بزرگی برای شماست، می‌توانید مدل زد فلیپ ۳ را تهیه کنید که اندازه‌ی رایج‌تر ۶.۷ اینچی دارد و وقتی از وسط تا می‌شود، به یک مربع کوچک تبدیل می‌شود. البته روی قاب پشتی آن هم یک نمایشگر ثانویه کوچک تعبیه شده که اطلاعات مفیدی مثل تاریخ، ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

گوشی تاشو Z Flip 3 5G هم مثل مدل Fold در برابر نفوذ آب مقاوم است و فریم آلومینیومی رده نظامی آن باعث شده ۳۰ درصد مقاوم‌تر شود. نمایشگر اصلی این گوشی از نوع سوپر امولد است و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی انطباق‌پذیر را با وضوح فول اچ‌دی ارائه می‌کند. این پنل کمی کشیده‌تر از نمایشگر گوشی‌های معمولی است که می‌تواند در دست‌گیری گوشی را هم آسان‌تر کند.

این گوشی به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام مجهز است، در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و ۸ گیگ ظرفیت رم آن است. باتری به کار رفته در زیر قاب این گوشی ۳،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با توان 15 واتی به سرعت شارژ می‌شود. در بخش دوربین هم قاب پشتی این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولترا واید و در جلوی آن یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی حضور دارد.

نقاط قوت
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به مدل زد فولد ۳
  • نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی
  • کیفیت ساخت بالا و طراحی نوآورانه
  • نمایشگر ثانویه روی قاب پشتی
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
نقاط ضعف
  • عمر باتری کم
  • چروک قابل مشاهده در وسط نمایشگر

خانواده گلکسی S21

از معرفی و عرضه پرچمدار جدید سامسونگ زمان زیادی نمی‌گذرد و تنور آن‌ها هنوز گرم است. لاین آپ گوشی‌های سامسونگ در سال 2021، ویژگی‌های بسیار جذابی برای ارائه دارند. طراحی جدید با چاشنی هنرنمایی سامسونگ، تراشه‌های جدید سامسونگ و کوالکام و البته موضوع مورد بحث امروز ما؛ پشتیبانی از شبکه 5G این خانواده را برای طرفداران گوشی‌های اندرویدی، دوست داشتنی می‌کنند.

همچنین تا حرف از 5G و سامسونگ است توجه‌تان را جلب می‌کنیم به این خبر: رکورد سرعت اینترنت 5G توسط سامسونگ شکسته شد.

گلکسی S21 Ultra

زیبا، قدرتمند، اولترا
پشتیبانی از قلم اس پن
نمایشگر فوق‌العاده
باتری عالی

گلکسی اس 21 اولترا در راهنمای خرید گوشی 5G

پرچمداران سامسونگ را هم با همان رویه که آیفون ۱۲ را معرفی کردیم، پیش می‌بریم: با عضو بزرگ خانواده. گلکسی اس 21 اولترا تنها بزرگترین نیست. کامل‌ترین سیستم دوربین و بزرگترین باتری و البته پشتیبانی از قلم هوشمند اس پن، آن را از برادران کوچک‌ترش متمایز می‌کنند.

اگر تا اواخر سال 2021 پرچمدار اندرویدی دیگری به جذابی گلکسی اس 21 اولترا نبینیم تعجب آور نیست. اگر از میان گوشی های 5G اندرویدی به دنبال یکی از کامل‌ترین و پریمیوم‌ترین تجربه‌های ممکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به پرچمدار کره‌ای‌ها داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر، بررسی این گوشی توسط تیم سایمان دیجیتال را مطالعه کنید (لینک در بالا).

اگر در انتخاب میان گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس شک دارید، کاملاً به شما حق می‌دهیم. امیدواریم مطلب آیفون 12 پرو مکس بخریم یا S21 اولترا؟ : بهترین پرچمدار 2021 در تصمیم ‌گیری به شما کمک کند.

گلکسی +S21

اندروید در حد اعلی ‌آن
بزرگ، اما نه بزرگترین
قدرتمند و زیبا
انتخاب عالی برای طرفداران اندروید

بهترین گوشی های 5G
گلکسی اس 21 پلاس در راهنمای خرید گوشی 5G

دلیل اینکه سراغ اس 21 نرفتیم و در عوض پرچمدار میانی سامسونگ را انتخاب کردیم ساده است. به غیر از اندازه و باتری، تفاوت مهم دیگری میان این دو گوشی نیست. پس تنها کلام را خلاصه می‌کنیم. اگر اندازه صفحه 6.2 اینچ ترجیح شما است، گلکسی اس 21 را از اینجا بررسی کنید.

صحبت را به +S21 باز می‌گردانیم. پرچمدار میانی سامسونگ جذابیت‌های بسیاری برای ارائه دارد و کره‌ای‌ها برای لاین آپ جدید خود واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند. با مودم بسیار سریع کوالکام هم بدون شک از بابت 5G تا سال‌ها تامین خواهید بود. از میان گوشی های 5G، پرچمداران سامسونگ از مرغوب‌ترین گزینه‌ها هستند.

گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

Galaxy Note 20

نمایشگر فوق العاده
قلم استایلوس بی‌نظیر

Galaxy Note 20 Ultra

تا سال‌ها اگر دنبال گوشی بالارده و مرغوب با قلم استایلوس بودید، بهتر از سری نوت سامسونگ پیدا نمی‌کردید. خوب یا بد، نوت 20 آخرین عضو از خانواده نوت‌ها است و در عوض سامسونگ قلم خود را به گلکسی 21 اولترا برده است. با این حال گلکسی نوت 20 با جذابیت‌هایی که دارد، بدون شک از بهترین گوشی های 5G است که در سال 2021 می‌توانید تهیه کنید. اگر می‌خواهید از این دو گوشی بیشتر بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی کامل تیم سایمان دیجیتال را مطالعه کنید.

بهترین گوشی های 5G شیائومی پرچمدار

شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو

شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو – بهترین گوشی های 5G

دو گوشی خانواده شیائومی ۱۲ به نام شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو معرفی شدند. اولی از یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی و دومی از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی بهره می‌برد. هر دو این نمایشگرها از نوع LTPO AMOLED است، به باتری‌های بزرگ با شارژ سریع مجهز هستند و سیستم دوربین پیشرفته‌ای دارند.

گوشی‌های شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین پرچمداران 5G موجود در بازار هستند. نسخه معمولی از دوربین‌های ۵۰ + ۱۳ + ۵ مگاپیکسلی بهره می برد، در حالی که مدل پرو به سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، تله فوتو و اولترا واید مجهز شده تا نخستین موبایل جهان با سه دوربین قدرتمند ۵۰ مگاپیکسلی لقب بگیرد. دوربین‌های هر دو مدل قادر به فیلمبرداری 8K هستند، در حالی که جلوی آن‌ها یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی حضور پیدا کرده است.

نقاط قوت
  • چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱
  • نمایشگر امولد روشن ۱۲۰ هرتزی
  • اسپیکرهای استریو هارمن کاردن
  • سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت (در مدل پرو)
  • طراحی باریک و سبک
نقاط ضعف
  • نبود دوربین تله فوتو قدرتمند در مدل معمولی
  • فاقد گواهی ضد آب

از دیگر امکانات جدیدترین پرچمداران شیائومی می‌توان به اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon، چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با اوج روشنایی ۱۱۰۰ (مدل معمولی) و ۱۵۰۰ نیت (مدل پرو) اشاره کرد. این گوشی‌ها همچنین در کمتر از ۴۰ دقیقه به شارژ کامل می‌رسند.

بهترین گوشی های 5G پرچمدار از دیگر برندها

وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس ۹ پرو – بهترین گوشی های 5G بازار

وان پلاس ۹ پرو یک گوشی پرچمدار و برتر همه‌جانبه از برند OnePlus است که اینترنت 5G و یک نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را برای تجربه‌ی جذاب پیمایش روان و اجرای هرچه بهتر بازی‌های آنلاین ارائه می کند. معمولاً چنین ویژگی‌هایی می‌تواند باعث کاهش عمر باتری و شارژدهی کوتاه‌تر گوشی شود. اما این در مورد گوشی پرچمدار وان پلاس صدق نمی‌کند. حتی با استفاده طولانی مدت از اینترنت فایو جی و نرخ رفرش بالای صفحه نمایش هم این گوشی می‌توان شارژدهی طولانی داشته باشد.

در قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قرار گرفته که ۸/۱۲ گیگ رم همراه آن می‌توان اجرای روان و سریع اپلیکیشن‌های مختلف را تضمین کند. اما امکانات جذاب این پرچمدار قدرتمند 5G به همین جا ختم نمی‌شود. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی LPTO Fluid2 AMOLED بهره می برد که قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ و ارائه روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر آن قرار دارد. در پشت این گوشی سه دوربین ۴۸ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسلی واید و تله فوتو و اولترا واید به همراه یک دوربین ۲ مگاپیکسلی مونوکروم قرار گرفته که می‌تواند با رزولوشن 8K فیلمبرداری کند. در جلوی آن هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی حضور دارد. وان پلاس برای تولید دوربین‌های این گوشی با برند پرآوازه Hasselblad همکاری کرده است.

از دیگر امکانات پرچمدار اندرویدی کمپانی وان پلاس می‌توان به اسپیکرهای استریو، یک باتری بزرگ ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۵ واتی (شارژ کامل در عرض ۲۹ دقیقه) و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی (شارژ کامل در عرض ۴۳ دقیقه) اشاره کرد.

نقاط قوت
  • نمایشگر زیبای ۱۲۰ هرتزی
  • عملکرد فنی عالی
  • شارژ سریع سیمی و بی‌سیم
  • طراحی زیبا
  • دوربین‌های عالی
نقاط ضعف
  • عکس‌های نه چندان درخشان در شب
  • پشتیبانی نرم افزاری ضعیف‌تر از رقبا

گوگل پیکسل ۶ پرو

گوگل پیکسل ۶ پرو – بهترین گوشی های 5G بازار

گوگل با رویکرد متفاوتی گوشی پرچمدار جدید خودش، پیکسل ۶ پرو را طراحی کرده است. رنگ‌بندی این گوشی متنوع است، کیفیت ساخت بالایی دارد و در مجموع طراحی آن جذاب است. مشخصات فنی این گوشی نیز در حد پرچمداران است.

این گوشی به چیپست ۵ نانومتری سفارشی Google Tensor مجهز است، ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی را ارائه می‌کند و یک نمایشگر ۶.۷۱ اینچی LTPO AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن 2K در جلوی قاب آن حضور دارد که از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۶ پرو از دوربین سه‌گانه ۵۰ + ۴۸ + ۱۲ مگاپیکسلی واید، تله فوتو و اولترا واید روی قاب پشتی خودش استفاده می‌کند که با رزولوشن 4K فیلمبرداری می‌کند. در جلوی این گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی حضور دارد که قادر به عکاسی و فیلمبرداری اولترا واید با رزولوشن 4K است. اسپیکرهای این گوشی استریو است و یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰۳ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب آن حضور دارد که با توان ۳۰ وات به صورت سیمی و ۲۳ وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

نقاط قوت
  • عمر باتری عالی
  • امکانات منحصر به فرد نرم افزاری
  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی زیبا
  • ارزان‌تر نسبت به دیگر پرچمداران
نقاط ضعف
  • دسترسی نه چندان آسان به برخی امکانات دوربین
  • عمر باتری کوتاه‌تر از رقبا

OnePlus 8 Pro

هرگز قانع نشوید.
نمایشگر عالی
دوربین خوب
سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری روان

بهترین گوشی های 5G
OnePlus 8 Pro در راهنمای خرید گوشی 5G

شرکت چینی وان‌پلاس، کار خود را با گوشی‌های میان‌رده باکیفیت و با ویژگی‌های مشابه پرچمدار آغاز کرد. گوشی‌هایی که این شرکت قاتل پرچمدار یا Flagship Killer می‌خواند.

اما OnePlus 8 Pro یک پرچمدار واقعی، هم از لحاظ قیمتی و هم از نظر کیفیت است؛ مصداق باز «اگر نمی‌توانی شکستشان بدهی بهشان ملحق شو.» عجیب نیست که این گوشی را در فهرست بهترین گوشی‌ های 5G ببینیم.

با نمایشگر 6.78 اینچ آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440 * 3168 پیکسل با نمایش یک میلیارد رنگ و تراکم 513 پیکسل بر اینچ، وان‌پلاس 8 پرو یکی از زیباترین صفحه نمایش‌ها را دارد که تا سال‌ها می‌توان از کیفیت آن لذت برد. تراشه قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون 865 و سیستم دوربین قدرتمند و باتری بزرگ با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی از نقاط مثبت دیگر این گوشی به شمار می‌روند.

گوگل پیکسل 5

برای طرفداران اندروید خام.
قیمت معقول
اتصال سریع 5G
دوربین‌های خوب

قدرت سخت افزاری نه چندان بالا برای توجیه برچسب قیمتی

Pixel 5 در راهنمای خرید گوشی 5G

پیکسل 5، درس گرفتن گوگل از اشتباهات پیکسل 4 است. بالاخره شاهد کاهش حاشیه‌ها هستیم و بالاخره گوشی پیکسلی که در جیب جا می‌شود! مشکل باتری هم در این گوشی رفع شده است. با پیکسل گوگل، خیالتان از بابت آپدیت‌های اندروید راحت است و می‌دانید سرمایه گذاری که روی نسل پنجم شبکه کرده‌اید، تا سال‌ها جوابگو خواهد بود.

علت حضور این گوشی در این فهرست، آپدیت‌های امنیتی و نرم افزاری آن در دراز مدت است. به علاوه، دوست داران اندروید خام را هم فراموش نکرده‌ایم.

بهترین گوشی های 5G میان‌رده

نوبت به میان‌رده‌ها می‌رسد. میان‌رده‌هایی که گاه با ویژگی‌های شبیه پرچمدار، به قاتل پرچمدار مشهور می‌شوند و گاه با فداکاری‌های لازم، ما را از پرداخت هزینه‌های بالا باز می‌دارند. اگر حداقل هزینه برای گوشی های 5G مدنظرتان است، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب ارزان‌ترین گوشی های 5G داشته باشید.

بهترین گوشی های 5G سامسونگ میان‌رده

گلکسی S21 FE

گلکسی اس ۲۱ اف ای – بهترین گوشی های 5G بازار

شاید گوشی S21 FE از نظر مشخصات فنی چیزی از بسیاری از پرچمداران سال های گذشته کم نداشته باشد؛ اما در هر صورت یک پله پایین‌تر از پرچمداران سال ۲۰۲۲ قرار دارد و به همین خاطر هم هست که ما آن را در این دسته‌بندی قرار داده‌ایم. پرچمدار اقتصادی سامسونگ، گوشی گلکسی S21 FE که به تازگی وارد بازار شده را می‌توان یکی از بهترین گوشی های 5G میان رده بازار برای خرید نیز دانست. این گوشی با نمایشگر ۶.۴ اینچی خودش ابعاد ایده‌آلی دارد و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. این نمایشگر رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. این گوشی دارای طراحی باریک و سبکی است و سبک طراحی Contour Cut گوشی‌های سری S21 را این مدل نیز دنبال کرده است. یکی از نکات مثبت طراحی این گوشی، قاب پشتی مات آن است که جلوی ماندن اثر انگشت و لکه را می‌گیرد.

یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در جلوی قاب آن با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری 4K حضور دارد، در حالی که ماژول دوربین سه‌گانه با دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید و یک لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری روی قاب پشتی آن حضور دارد. دوربین این گوشی دارای حالت عکاسی شبانه و امکانات نرم افزاری جذابی مثل Object Eraser است.

در قلب تپنده این گوشی چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس 2100 حضور دارد و یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز می‌تواند یک یا دو روز شارژدهی را در اختیار کاربر بگذارد.

نقاط قوت
  • نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی
  • کیفیت ساخت باکیفیت و ضد آب
  • چیپست اسنپدراگون ۸۸۸
  • عملکرد خوب دوربین در روز و شب
  • اسپیکرهای استریو باکیفیت
نقاط ضعف
  • نرخ رفرش غیر متغیر نمایشگر
  • عدم وجود نسخه‌هایی با ظرفیت داخلی بالا

گلکسی A73

گلکسی A73 – بهترین گوشی های 5G بازار

گران‌ترین گوشی حال حاضر سری A سامسونگ که به تازگی معرفی شده، گلکسی A73 نام دارد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام قدرت می‌گیرد، به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است و از بدنه‌ای ضد آب با گواهی IP67 بهره‌مند است. پشت قاب این گوشی 5G دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال حضور دارد که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق آن را همراهی می کنند. در جلوی این گوشی هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

سامسونگ می‌گوید این گوشی از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که شارژدهی ۲ روزه دارد. همچنین این گوشی به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و تا اندروید ۱۶ را دریافت می‌کند.

نقاط قوت
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
  • شارژدهی ۲ روزه با یک باتری بزرگ
  • نمایشگر بزرگ، باکیفیت و بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی
  • بدنه ضد آب با گواهی IP67
  • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله
نقاط ضعف
  • نبود شارژر داخل جعبه

گلکسی A53

گلکسی A53 – بهترین گوشی های 5G بازار

یکی از خوش قیمت‌ترین و بهترین گوشی های 5G سامسونگ، گوشی A53 سامسونگ نام دارد که هم اکنون در بازار عرضه شده است. اگر به یک گوشی 5G با امکاناتی مناسب نیاز دارید، می‌توانید روی سامسونگ A53 حساب کنید. صرف نظر از بدنه‌ی پلاستیکی، این گوشی امکانات جذابی مثل یک نمایشگر بزرگ ۱۲۰ هرتزی باکیفیت، ویژگی ضد آب، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و چیپست قدرتمند و کم مصرف اگزینوس ۱۲۸۰ را ارائه می‌کند.

سامسونگ یک باتری بزرگ را هم روی این گوشی تعبیه کرده که می‌تواند به لطف آن شارژدهی ۲ روزه داشته باشد.

نقاط قوت
  • نمایشگر باکیفیت امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • عمر باتری ۲ روزه
  • دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
  • سخت افزار توانمند و سریع
  • گواهی ضد آب IP67
  • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله
نقاط ضعف
  • نبود شارژر داخل جعبه
  • بدنه پلاستیکی

گلکسی A33

گلکسی A33 – بهترین گوشی های 5G بازار

اگر بودجه‌ی کمتری از گوشی A53 برای خرید یک گوشی 5G جدید با برند سامسونگ دارید، می‌توانید روی گوشی A33 حساب کنید. این گوشی هم از چیپست توانمند اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد و در جلوی آن نمایشگر بزرگ و باکیفیت ۶.۴ اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش سریع ۹۰ هرتزی حضور دارد.

در کنار سخت افزار سریع و قدرتمند، این گوشی از یک باتری بزرگ هم نیرو می‌گیرد که به آن اجازه می‌دهد شارژدهی طولانی ۲ روزه داشته باشد. اما از آن مهم‌تر سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله را روی گوشی میان‌رده جدیدش ارائه می‌کند و این یعنی کاربران گلکسی ای ۳۳ می‌توانند تا اندروید ۱۶ را هم دریافت کنند.

در پشت قاب این گوشی دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی با OIS حضور دارد، دوربین سلفی آن ۱۳ مگاپیکسلی است، یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر آن نهفته و از بدنه‌ای ضد آب به لطف گواهی IP67 بهره می‌برد.

نقاط قوت
  • گواهی ضد آب IP67
  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
  • عملکرد سخت افزار سریع‌تر نسبت به رقبا
  • پشتیبانی نرم افزاری ۴ ساله
نقاط ضعف
  • نبود شارژر داخل جعبه
  • فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون

گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G – بهترین گوشی های 5G بازار

گلکسی A52s 5G یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ محسوب می‌شود که ترکیبی از امکانات فوق‌العاده با قیمتی مناسب را شامل می‌شود. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED مجهز است که نرخ رفرش بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن مناسب فول اچ‌دی دارد و با روشنایی ۸۰۰ نیت خوانایی خوب و کیفیت تصویر مناسبی را نیز در محیط‌های بسیار روشن ارائه می‌کند. این گوشی ضخامت ۸.۴ میلی‌متری دارد و وزن کمتر از ۲۰۰ گرمی دارد. بنابراین از نظر ابعاد و وزن گوشی متوسطی محسوب می‌شود.

در قلب تپنده گوشی ای ۵۲ اس سامسونگ، تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G به کار رفته است، در حالی که ۶ یا ۸ گیگ رم هم در کنار آن برای اجرای روان و سریع اپلیکیشن‌ها حضور دارد. ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با استفاده از یک کارت حافظه می‌توانید آن را به ۱ ترابایت هم برسانید. هر آنچه از یک گوشی 5G بخواهید را A52s سامسونگ در اختیار شما خواهد گذاشت. از دوربین چهارگانه ۶۴+۱۲+۵+۵ مگاپیکسلی که سنسور ۶۴ مگاپیکسلی آن مثل پرچمداران لرزشگیر اپتیکال دارد و با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کند گرفته تا یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی، گواهی ضد آب IP67 و اسپیکرهای استریو و یک حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر، همگی از این گوشی یک گزینه فوق‌العاده برای خرید ساخته‌اند.

نقاط قوت
  • طراحی زیبا با رنگبندی متنوع
  • نمایشگر روشن و سریع ۱۲۰ هرتزی سوپر امولد
  • اسپیکرهای استریو باکیفیت
  • چیپست سریع و کارآمد اسنپدراگون 778G
  • دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • فیلمبرداری 4K با هر چهار دوربین
نقاط ضعف
  • قیمت بالاتر نسبت به گوشی‌های هم رده دیگر
  • تصاویر دوربین سلفی آنطور که باید، نیستند

گلکسی S20 FE

بهترین میان‌رده سامسونگ تا به حال؟!
قدرتمند
نرخ نوسازی 120 هرتزی با نمایشگر خوب
قیمت مناسب

Galaxy S20 FE یک محصول با ارزش برای طرفداران سامسونگ است؛ اما اگر طرفدار سامسونگ هم نباشید، احتمالا با این گوشی به یکی از آن‌ها تبدیل خواهید شد. اس 20 اف ای، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین ویژگی‌های پرچمداران، مثل نمایشگر 120 هرتزی، تراشه قدرتمند، بدنه ضد‌آب، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و … را با برچسب قیمتی بسیار مناسب در اختیار می‌گذارد که همین موضوع در کنار رنگبندی متنوع، باعث جذب مخاطبان زیادی خواهد شد.

بررسی گلکسی S20 FE

توجه داشته باشید که گلکسی S20 FE در دو نسخه عرضه می‌شود و تنها یکی از آن‌ها از 5G پشتیبانی می‌کند. محصولی که در بالا و دکمه خرید محصول لینک شده است، از نسل پنجم شبکه پشتیبانی می‌کند.

گوگل پیکسل 4a 5G

اندروید خام و به روز
سخت افزار مناسب
نمایشگر OLEDیی جذاب

Pixel 4a در راهنمای خرید گوشی 5G

مشابه پرچمدار گوگل، Pixel 4a 5G برای طرفداران اندروید خام و کسانی که می‌خواهند تا چند سال از آپدیت‌های امنیتی و ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید در سریع‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند، گزینه مناسبی است. از مزایای این گوشی می‌توان به نمایشگر زیبا و سخت افزار مناسب اشاره کرد.

OnePlus Nord N10 5G

نمایشگر خوب با نرخ نوسازی 90 هرتز
شارژدهی خوب با شارژ سریع 30 واتی

OnePlus Nord N10 در راهنمای خرید گوشی 5G

وان‌پلاس نورد N10 یکی از ارزان‌ترین گوشی های 5G شرکت چینی محبوب است. اینجا هم نرخ نوسازی 90 هرتزی یک مزیت است که در کنار نمایشگر خوب، تجربه دلنشینی خلق می‌کند. باتری، سخت‌افزار و دوربین همه متوسط و قابل قبول ارزیابی می‌شوند و به عنوان یک میان‌رده انتظار بالایی نمی‌رود. رابط کاربری. شرکت وان‌پلاس کمتر شناخته شدده است اما ویژگی‌های خوبی دارد و روان است.

بهترین گوشی های 5G شیائومی میان‌رده

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G – بهترین گوشی های 5G بازار

اگر قصد خرید یک گوشی 5G با برند شیائومی را دارید، ولی بودجه‌ی خرید گوشی‌های پرچمدار سری شیائومی ۱۲ را ندارید؛ گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G جدیدترین میان‌رده خوش قیمت این شرکت چینی است که می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. در قلب تپنده این چیپست تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام حضور دارد که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و ۶ یا ۸ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی را در اختیار شما می‌گذارند. البته اگر به فضای بیشتری نیاز داریم، یک اسلات کارت حافظه روی این گوشی تعبیه شده که می‌توانید از آن برای افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی خود استفاده کنید.

در جلوی این گوشی از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED استفاده شده که رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند و با اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت، سطح روشنایی مشابه گوشی‌های پرچمدار بازار را فراهم می‌کند. در پشت قاب این گوشی یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری حضور پیدا کرده که یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی (۱۱۸ درجه ای) به همراه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند.

از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی، اسپیکرهای دوگانه استریو، یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ‌ سریع ۶۷ وات که در عرض ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد گوشی شما را شارژ می‌کند و همچنین بلوتوث نسخه ۵.۱ و فرستنده مادون قرمز اشاره کرد. در کنار این‌ها، طراحی این گوشی نیز با حاشیه‌های تیز کناری شبیه به سری آیفون ۱۳ اپل است تا به خوبی از دیگر محصولات میان‌رده بازار متمایز شود.

نقاط قوت
  • نمایشگر روشن و سریع ۱۲۰ هرتزی
  • باتری بزرگ با شارژ بسیار سریع ۶۷ وات
  • اسپیکرهای استریو و باکیفیت
  • قیمت مناسب به عنوان یک گوشی 5G
نقاط ضعف
  • فیلمبرداری محدود به وضوح 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده متعدد

شیائومی می 10 تی

قدرت سخت افزاری خوب
باتری بزرگ و شارژ سریعِ سریع
فیلمبرداری 8k و دوربین‌های خوب

Mi 10T در راهنمای خرید گوشی 5G

شیائومی به هیچ عنوان با میان‌رده‌های باکیفیت و به اصطلاح پرچمدارکُش غریبه نیست. Mi 10T 5G هم می‌تواند سر خود را مقابل رقبا در این بازه قیمتی بالا نگه دارد و حرفی برای گفتن داشته باشد. همانطور که می‌دانیم نسل پنجم شبکه روی باتری گوشی‌ها تاثیر می‌گذارد و مصرف بالایی دارد. پس چه چیز بهتر از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 33 واتی می 10 تی که با آن این دوران را سر کنید؟

شیائومی قدرت سخت افزاری، دوربین و نمایشگر را هم فراموش نکرده است. نرخ نوسازی 144 هرتزی همه جایی دیده نمی‌شود و وجودش نکته ارزشمندی است. طراحی گوشی هم کیفیت ساخت بالایی دارد. رابط کاربری MIUI شیائومی نیز یکی از کامل‌ترین رابط‌های کاربری، پر از ویژگی‌ها و تنظیمات جذاب است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تنظیمات گوشی های شیائومی

بهترین آیفون میان‌رده 5G اپل

آیفون اس ای ۲۰۲۲

آیفون اس ای ۲۰۲۲ اپل – بهترین گوشی های 5G بازار

سومین نسل گوشی آیفون SE اپل ظاهری شبیه به مدل ۲۰۲۰ آن دارد، در حالی که به تراشه A15 Bionic به کار رفته در زیر قاب آیفون ۱۳ مجهز شده است. این گوشی، ارزان قیمت‌ترین آیفون 5G موجود در بازار است که می‌تواند با چینی‌های بازار قاتل پرچمداران رقابت کند. یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD در جلوی قاب این گوشی حضور دارد، در حالی که قاب پشتی آن از یک شیشه‌ی محافظ جدید و بسیار مستحکم که در سری آیفون ۱۳ استفاده شده، بهره می‌برد.

حضور تراشه‌ی A15 Binoic زیر قاب این گوشی می‌تواند به معنای قدرت بالای دستگاه در پردازش و عکسبرداری باشد. اگرچه در پشت قاب این گوشی از یک دوربین تک لنزی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده که از نظر مشخصات فنی شبیه نسل قبلی است، اما تراشه جدید با الگوریتم‌های نرم افزاری پیشرفته از آن دوربینی قدرتمندتر ساخته است. این دوربین حتی به فناوری Deep Fusion نیز دسترسی دارد که به شما اجازه می‌دهد عکس‌هایی فوق‌العاده با گوشی خود ثبت کنید. در جلوی این گوشی هم یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی به کار رفته است.

اپل هیچوقت ظرفیت باتری و رم گوشی‌های آیفون را به صورت عددی اعلام نمی‌کند؛ ولی ما می‌دانیم که ظرفیت باتری این گوشی کمی بیشتر از ۱،۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و ظرفیت رم گوشی نیز ۴ گیگابایت خواهد بود.

نقاط قوت
  • ارزان‌ترین آیفون 5G بازار
  • پشتیبانی نرم افزاری قدرتمند اپل
  • تراشه توانمند A15 Bionic
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت با فناوری Deep Fusion
نقاط ضعف
  • عمر باتری نه چندان طولانی
  • طراحی قدیمی و از مد افتاده

بهترین گوشی های 5G اقتصادی

بهترین گوشی های 5G سامسونگ اقتصادی

گلکسی A13 5G

سامسونگ در دنیای موبایل به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند حتی گوشی‌های ارزان قیمت خودش را هم با اینترنت 5G روانه بازار کند. یکی از بهترین آن‌ها، گوشی گلکسی A13 5G است که علیرغم قیمت پایین خودش، امکانات جالب توجهی از جمله پنجمین نسل اینترنت موبایل را در اختیار مشتریانش می‌گذارد.

گوشی گلکسی A13 5G به یک نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن HD مجهز است که به لطف نرخ رفرش ۹۰ هرتزی، سرعت بسیار مناسبی در گوشی‌های رده قیمتی خودش دارد. نمایشگر این گوشی به سبک ناچ طراحی شده که یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی سلفی را درون خودش نگهداری می‌کند. اما وقتی گوشی را برمی‌گردانیم جذاب‌تر هم می‌شود. ماژول دوربین سه‌گانه‌ای پشت قاب این گوشی به کار رفته که در رأس آن‌ها دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. در زیر آن هم دو سنسور دیگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و کمک به تشخیص عمق میدان نیز حضور دارند.

این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که می‌توانید با یک کارت حافظه microSD آن را ارتقا دهید. ۴ گیگابایت رم هم در کنار تراشه ۷ نانومتری Dimensity 700 5G مدیاتک برای اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف کافی است. در نهایت باید به حضور یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی اشاره کرد که شارژدهی طولانی را به ارمغان میاورد و خود آن با توان ۱۵ واتی شارژ می‌شود.

نقاط قوت
  • یک گوشی 5G با قیمت ایده‌آل
  • عملکرد سریع‌تر از یک گوشی ارزان قیمت
  • چهار سال دریافت آپدیت‌های امنیتی سامسونگ
  • عمر باتری طولانی
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
نقاط ضعف
  • کیفیت ساخت پایین
  • دو دوربین ۲ مگاپیکسلی نه چندان مفید

بهترین گوشی های 5G شیائومی اقتصادی

ردمی نوت ۱۰ 5G

اگر در بین گوشی‌های برند شیائومی به دنبال بهترین گوشی 5G اقتصادی می‌گردید، گزینه‌ای بهتر از ردمی نوت ۱۰ 5G پیدا نخواهید کرد. نسخه گلوبال این گوشی به چیپست ۷ نانومتری Dimensity 700 5G مجهز است که ۴/۶/۸ گیگ رم و ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی نیز آن را همراهی می‌کنند. این گوشی اقتصادی عملکرد فنی بسیار قابل قبولی داشته و از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف برمی‌آید. فریم و قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است، یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با نرخ رفرش سریع ۹۰ هرتزی در جلوی آن حضور دارد که وضوح بسیار مناسب ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسلی را ارائه می‌کند.

روی قاب پشتی گوشی دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق به کار رفته است. در جلوی گوشی هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی درون حفره‌ای کوچک روی نمایشگر هستیم. یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که با توان ۱۸ واتی شارژ می‌شود هم وظیفه‌ی روشن نگه داشتن گوشی را بر عهده دارد.

نقاط قوت
  • طراحی جذاب
  • عمر باتری عالی
  • دسترسی به اینترنت 5G با قیمت بسیار مناسب
  • نمایشگر خوب ۹۰ هرتزی
  • اسپیکرهای باکیفیت
  • رابط کاربری روان
نقاط ضعف
  • تبلیغات در سطح رابط کاربری
  • عملکرد متوسط پردازشگر گرافیکی

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱