مقایسه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با نوت 9

گلکسی نوت 10 پلاس (محصول) و نوت 10 (محصول) گوشی های پرچمدار سامسونگ می باشند که اخیرا معرفی شده اند و نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی نوت 9 از تغییرات چشمگیری بهره می برند. اکنون می خواهیم در اینجا با مقایسه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با نوت 9 می خواهیم به بررسی این تغییرات و قابلیت های اضافه شده در گوشی های جدید سامسونگ بپردازیم و متوجه این موضوع شویم که آیا این پرچمداران جدید ارزش خرید دارند؟ یا اگر دارنده گوشی گلکسی نوت 9 هستیم، ارزش تعویض خواهد داشت؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، ما را در ادامه همراهی نمایید.

طراحی

زبان طراحی کلی در گوشی های نوت مشابه می باشد و سامسونگ هر ساله تغییراتی ظریفی را در طراحی آن ها اعمال می کند. ولی این بار تغییرات چشمگیری را در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی نوت 9 شاهد هستیم.

طراحی گوشی های گلکسی Note 10 و Note 10 Plus در مقایسه با گلکسی نوت 9 یگ گام جلوتر می باشد. به طوری که این پرچمداران همانند گلکسی S10 از نمایشگر اینفینیتی- اٌ بهره می برند و دوربین سلفی در هردو گوشی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. این طراحی در گوشی های جدید سامسونگ، نمایشگر تقریبا بدون حاشیه را در اختیار شما می گذارد که تجربه بصری بسیار خوبی را فراهم خواهد کرد و همچنین ظاهر آن ها را به طراحی گوشی های 2019 نزدیک می کند. در حالی که در مقایسه گلکسی نوت 9 در نگاه اول شاید متوجه این موضوع گردیم از که از طراحی ترند (صفحه نمایش حفره دار با حاشیه های بسیار ظریف) عقب مانده است و اگر جزو کسانی باشید که این نوع طراحی برای شما خوش آیند باشد، احتمالا دلیل کافی برای شما خواهد بود تا گوشی نوت 9 خود را تعویض کنید. اما در غیر اینصورت، همچنان می توان گفت که Note 9 از زیبایی بسیار خیره کننده ای بهره می برد.

از دیگر موارد تغییرات در بخش طراحی ، مربوط به ابعاد این سه گوشی می باشد. به طوری که گلکسی نوت 10 از ابعاد 151x 71.8 x 7.9 میلی متر و وزن 168 گرمی بهره می برد که در مقایسه با گلکسی نوت 9 با ابعاد 161.9x 76.4 x 8.8 میلی متر و وزن 201 گرم کاهش پیدا کرده است.

جنس بدنه نوت 10 و نوت 10 پلاس همانند گلکسی نوت 9 از ساختار فلز و شیشه بهره می برد و طبق روال همیشگی مجهز به قابلیت ضد آب می باشد. قلم اس پن نیز یکدیگر از مواردی است که در بخش طراحی باید به آن بپردازیم. با صرف نظر کردن از تغییرات جزئی در ابعاد و وزن آن، باید قابلیت های Air Doodle و سنسور ژیروسکوپ را از جمله مهمترین ترین تغییراتی است که در قلم نوت 10 شاهد هستیم. از دیگر ویژگی هایی متفاوت گلکسی نوت 10 با نوت 9 در این قسمت می توان به حذف شدن جک 3.5 میلی متری و ارائه رنگ بندی بسیار جذاب اشاره کرد.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی های Note 10 و Note 10 plus در اندازه 6.3 و 6.8 اینچ عرضه می شوند؛ در حالی که نسل قبلی آن ها (Note 9) به نمایشگر 6.4 اینچی مجهز می باشد. در اینجا اختلاف 0.4 اینچی بین نوت 9 و نوت 10 پلاس بسیار چشمگیر نخواهد بود اما چیزی که نوت 10 و نوت 10 پلاس را متفاوت می کند، نمایشگر بدون حاشیه آن ها می باشد و احتمالا می تواند دلیل کافی برای خرید آن ها محسوب شود. همچنین هر سه گوشی سامسونگ از فناوری سوپر آمولد بهره می برند اما رزولوشن های متفاوتی را در اختیار شما می گذارند.

به طوری که گلکسی نوت 9 رزولوشن تصویر 1440 در 2960 پیکسل در اینچ به همراه تراکم پیکسلی 516 را در مقابل با گلکسی نوت 10 با تراکم پیکسلی 401ppi و رزولوشن 1080 در 2280پیکسل در اینچ ارائه می کند. در واقع در زمینه کیفیت تصویر، برادر بزرگتر نوت 10 پلاس می تواند به رقابت با نوت 9 بپردازد. زیراکه از روزلوشن نمایشگر 1440 در 3040 پیکسل در اینچ و تراکم پیکسل 498ppi بهره می برد.

دوربین

مشخصات گلکسی نوت 10 پلاس در زمینه دوربین همانند برادر کوچکتر خود اما با یک دوربین بیشتر. به طوری که مشخصات این دوربین چهارگانه عبارتند از؛ حسگر اصلی 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم متغیر (f/1.5-f/2.4)، دوربین دوم تله فوتو 12 مگاپیکسلی(F/2.1) ، دوربین سوم اولترا واید 16 مگاپیکسل (F2/2) و در نهایت دوربین چهارم VGA با دیافراگم F/1.4.

در مقابل گلکسی نوت 9 را داریم که از دوربین دوگانه با رزولوشن های 12+12 مگاپیکسل بهره می برد که به ترتیب از لنزهای واید با دریچه دیافراگم متغیر( f/1.5-f/2.4 ) و تله فوتو با دیافراگم ( f2.4 ) بهره مند می باشند. همچنین رزولوشن دوربین سلفی از 8 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل در نوت 10 و نوت 10 پلاس ارتقا پیدا کرده است. در این بخش، روی کاغذ می توان گفت گلکسی نوت 10 پلاس و نوت 10 نسبت به نوت 9 بهبود پیدا کرده اند، اما از نظر تخصصی بایستی منتظر بررسی تخصصی نوت 10پلاس سایمان دیجیتال بمانید.

سخت افزار

هر دو گوشی جدید سامسونگ با توجه به مناطق عرضه شده، از تراشه اسنپدارگون 855 یا اگزینوس 9825 هفت نانومتری بهره می برند(تمام گوشی های نوت عرضه شده برای خاورمیانه دارای تراشه اگزینونس می باشند). نوت 10 دارای رم 8 گیگ با حافظه داخلی 256 گیگ می باشد که اسلات کارت حافظه جانبی برای آن در نظر گرفته نشده است. اما برادر بزرگتر آن در دو نسخه 256 گیگ و 512 گیگ به همراه رم 12 گیگابایتی عرضه می شود که حافظه ذخیره سازی هردو نسخه را می توان از طریق کارت حافظه تا یک ترابایت ارتقا داد.

در مقابل گلکسی نوت 9 را داریم که مجهز به تراشه اسنپدارگون 845 و یا اگزینوس 9810 می باشد. همچنین این گوشی در دو دو نسخه 128 گیگابایت با رم 6 گیگ و حافظه داخلی 512 گیگابایت به همراه رم 8 گیگابایتی در دسترس می باشد و همانند نوت 10 پلاس هر دو نسخه آن نیز از اسلات کارت حافظه جانبی بهره می برند.

در این قسمت نبود کارت حافظه جانبی نوت 10 می تواند کمی شما را از خرید آن بازدارد اما در مقابل حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 می تواند این کمبود را جبران کند.

باتری

گلکسی نوت 10 در زمینه باتری نه تنها نسبت به برادر بزرگتر خود از ظرفیت پایین تر 3500 میلی آمپر برخوردار می باشد؛ بلکه ظرفیت باتری آن از نسل قبلی یعنی گلکسی نوت 9 (4000 میلی آمپر) کمتر می باشد. از این رو در این بخش نوت 10 نمی تواند جایگزین خوبی برای نوت 9 باشد. اما درعوض گلکسی نوت 10 از شارژ سریع 25 واتی و معکوس پشتیبانی می کند، شاید کمبود ظرفیت آن را جبران کند. اما در صورتی که شما بخواهید باتری با ظرفیت بیشتر داشته باشید، نوت 10 پلاس با حجم باتری 4300 میلی آمپر، پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی و شارژ معکوس می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

جمع بندی

گوشی های نوت 10 و نوت 10 پلاس نسبت به نوت 9، تغییرات بزرگی را در زمینه صفحه نمایش ارائه می دهند و صد البته در قسمت سخت افزار و دوربین حرف هایی برای گفتن دارند. همچنین از دیگر قابلیت های آن ها می توان به پشتیبانی از شارژ معکوس، وایرلس و عملکرد پیشرفته اس پن اشاره کرد. همه این دلایل می تواند شما را به خرید این گوشی ها ترغیب کند، اما لازم بذکر است که گلکسی نوت 10 پلاس می تواند یکی از گزینه های شما برای خرید و یا جایگزین کردن با نوت باشد.

بررسی گلکسی نوت 10 پلاس

نظر شما درباره پرچمداران سامسونگ چیست؟آیا از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰