سامسونگ گلکسی بادز لایو در برابر گلکسی بادز پلاس

مقایسه گلکسی بادز لایو سامسونگ با گلکسی بادز پلاس

مقایسه گلکسی بادز لایو سامسونگ با گلکسی بادز پلاس نشان می‌دهد این هدفون‌ها از لحاظ ظاهر و امکانات تا حدودی به‌هم شباهت دارند و تفاوت‌های بسیار کمی میان این دو هدفون ساخت سامسونگ وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و ویژگی‌های هرکدام از این هدفون‌ها خواهیم‌ پرداخت تا مشخص‌شود کدام یک از این دو مدل ارزش خرید بیشتری دارند.

مقایسه ظاهر گلکسی بادز لایو و بادز  پلاس

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس از لحاظ ظاهر

اصلی‌ترین تفاوت میان دو هدفون گلکسی بادز لایو و بادز  پلاس در ظاهر این دو هدفون است و هر کدام از هدفون‌ها متعلق به دنیای متفاوتی هستند و شباهت ظاهری میان این دو هدفون دیده نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی بادز پلاس شبیه آن چیزی است که ما از یک هدفون بی‌سیم معمولی انتظار داریم. قسمت بیرونی این هدفون براق است و لاستیک‌های آن قابل تعویض می‌باشد. شاید در نگاه اول گلکسی بادز پلاس از لحاظ ظاهر شبیه هدفون‌های تقلبی و ارزان قیمت باشد اما وزن سبک و راحتی فوق‌العاده این هدفون‌ها نقص ظاهری آن را از بین می‌برد.

در مقابل سامسونگ گلکسی بادز لایو در شکل و شمایل متفاوتی تولیدشده است و هیچ شباهت ظاهری به هدفون‌های موجود در بازار ندارد. شکل هدفون‌های گلکسی بادز لایو شبیه لوبیا است به همین دلیل برخی لقب لوبیای سحرآمیز را برای این هدفون انتخاب کرده‌اند.

هدفون‌های گلکسی بادز لایو بر روی مجرای خارجی گوش قرار می‌گیرد و لاستیک سر در آن وجود ندارد. همچنین قسمت داخلی هدفون از رنگ‌ مات تشکیل‌شده در حالی‌که قسمت بیرونی گلکسی بادز لایو بسیار براق است و زیبایی خاصی به هدفون می‌دهد، مخصوصا رنگ برنزی که از دور به‌رنگ رزگلد دیده می‌شود که این رنگ، زیبایی هدفون را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

هدفون‌های گلکسی بادز پلاس به‌دلیل پلاستیکی‌بودن سر و قابلیت تعویض آن با سایزهای مختلف، تجربه خوبی را در اختیار همه کاربران با هر مدل از گوش که دارند قرار می‌دهد. در طرف مقابل استفاده از گلکسی بادز لایو به‌دلیل نداشتن سر پلاستیکی و داشتن طراحی متفاوت، بعد از مدت کوتاهی سخت می‌شود و ممکن است این هدفون باعث زخم‌شدن گوش‌های شما شود و مشکلات دیگری را برای گوش‌هایتان به‌وجود بیاورد. اما اگر شانس بیاورید و مدل گوش شما با قالب ساخت بادز لایو یکی باشد احساس راحتی فوق‌العاده‌ای را با این هدفون می‌توانید تجربه کنید.

مقایسه جعبه شارژر گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

مقایسه جعبه شارژر گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

جعبه شارژ و نگه‌داری هدفون گلکسی بادز لایو مربعی و کوچ است و سامسونگ در ساخت آن از جعبه‌های جواهر الگوبرداری کرده است. رنگ بدنه جعبه شارژر کاملا براق است و دقیقا مطابق با رنگ هدفون داخل جعبه می‌باشد.

طراحی جعبه گلکسی بادز پلاس کاملا متفاوت از بادز لایو می‌باشد. جعبه شارژر هدفون‌های گلکسی بادز پلاس تا حدود زیادی استانداردتر است و شباهت زیادی به جعبه شارژرهای دیگر هدفون‌های بی‌سیم دارد. این جعبه پلاستیکی و مستطیل است و به‌نوعی شبیه لوله است.

با وجود تفاوت‌های ظاهری دو جعبه شارژر، عملکرد آن‌ها تا حدود زیادی به هم شباهت دارد. هر دو جعبه مجهز به مگنت هستند تا هنگامی‌که هدفون‌ها درون جعبه قرار می‌گیرد امکان افتادن آن‌ها به حداقل کاهش بیابد. همچنین هر دو جعبه از  USB-C و Power Share پشتیبانی می‌کنند.

قابلیت Power Share این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هدفون خود را از طریق تلفن‌همراه هوشمند سامسونگ و به‌طور بی‌سیم شارژ کنید که این امکان یکی از مزایای مهم هدفون‌های سری گلکسی بادز به شمار می‌رود.

ابزار های اتصال گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

ابزار های اتصال گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

هر دو هدفون گلکسی بادز لایو و بادز پلاس از بلوتوث برای ارتباط بی‌سیم با گوشی‌ها و دیگر لوازم استفاده می‌کنند. هر دو این هدفون‌ها قابلیت پشتیبانی بلوتوث تا نسخه پنجم را دارند و از تکنولوژی Scalable Codec سامسونگ بهره می‌برند که این تکنولوژی موجب برقراری اتصال بدون قطعی و پایدار میان هدفون و گوشی همراه می‌شود.

همچنین قابلیت نویز کنسلینگ فعال نیز در این هدفون‌ها تعبیه‌شده تا از ورود صداهای مزاحم بیرونی به داخل هدفون جلوگیری کند که سامسونگ تا حدودی در این زمینه موفق عمل‌کرده است.

هنگامی‌که خبر از عرضه هدفون گلکسی بادز پلاس در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شد، سامسونگ اعلام کرد که هدفون‌های جدید قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه را خواهند داشت. با این وجود هنگامی‌که گلکسی بادز پلاس عرضه‌شد مشاهده کردیم که هیچ خبری از قابلیت اتصال همزمان در این هدفون‌ها نیست. بعد از گلکسی بادز پلاس، سامسونگ نسخه لایو این هدفون را نیز منتشر کرد که در این هدفون نیز قابلیت اتصال همزمان وجود نداشت که این کار باعث تعجب همگان شد که سامسونگ با وجود اعلام رسمی  چرا از این قابلیت در هدفون‌های خود استفاده نکرد.

در نهایت باید بگوییم که هدفون‌های گلکسی بادز لایو و بادز پلاس مشکلی در برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند ندارند و قطعی‌های مکرر و دیگر موارد در این هدفون‌ها مشاهده نمی‌شود.

اپلیکیشن Galaxy Wearable App

اپلیکیشن Galaxy Wearable App

هدفون‌های گلکسی بادز پلاس و بادز لایو در بسیاری از امکانات باهم وجه مشترک دارند. یکی از وجه مشترک‌های اصلی این هدفون‌ها امکانات مشابه اپلیکیشن می‌باشد.

با استفاده از اپلیکیشن Wearable App می‌توانید حالت خروجی صدا را به‌طور دلخواه شخصی‌سازی کنید، حالت گیم را فعال یا غیرفعال کنید و کلی از امکانات دیگر هدفون‌ را مدیریت کنید.

در ادامه بخوانید؛ نقد و بررسی هدفون گلکسی بادز پلاس

مقایسه میزان نگه داری شارژ گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس از لحاظ نگهداری شارژ

هدفون گلکسی بادز لایو با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 5 ساعت و 15 دقیقه موسیقی پخش‌کند. همچنین جعبه شارژر این هدفون نیز قابلیت 2.5 بار شارژ این هدفون را دارد.

در سوی دیگر گلکسی بادز پلاس با یک بار شارژ می‌تواند در حدود 11 ساعت و 45 دقیقه موسیقی پخش کند و کیس شارژر نیز می‌تواند یک بار به‌طور کامل این هدفون را شارژ کند.

با وجود مقایسه میان باتری‌های دو هدفون متوجه می‌شویم که مدل قدیمی‌تر سامسونگ یعنی بادز پلاس باتری قوی‌تری دارد و تا حدود 2 برابر بیشتر از هدفون گلکسی بادز لایو قابلیت نگه‌داری شارژ دارد.

کیفیت صدا

کیفیت صدا

هر دو هدفون‌های گلکسی بادز پلاس و بادز لایو از بلندگو‌های ساخته‌شده توسط AKG بهره می‌برند و نمودار فرکانس صدای این دو هدفون تا حدود زیادی به‌هم شباهت دارد.

میزان صدای هدفون گلکسی بادز لایو کمی بیشتر از نسخه پلاس است. اما گلکسی بادز پلاس به‌لطف سیستم dual-drive و چند قابلیت دیگر صدای بهتر و شفاف‌تری را نسبت به نسخه لایو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از شاخص‌ترین مزیت‌های گلکسی بادز لایو نسبت به نسخه بادز پلاس، پشتیبانی بهتر از قابلیت نویز کنسلینگ است. با این وجود نباید انتظارات خیلی زیادی از این قابلیت داشته‌باشید. به‌طور مثال قابلیت نویز کنسلینگ می‌تواند صداهایی در حد موتور هواپیما و صدای یخچال و … را حذف کند اما نباید انتظار داشته‌باشید این قابلیت بتواند صدای بوق خودرو را نیز حذف کند. البته در مدل‌های دیگر هدفون‌ها که از قابلیت نویز کنسلینگ بهره می‌برند این امکان وجود دارد اما در گلکسی بادز لایو و پلاس این قابلیت ضعیف‌تر است.

اگر ویژگی نویز کنسلینگ برای شما اهمیت بالایی دارد شاید بهتر است سراغ گزینه‌های گران قیمت‌تری نظیر Apple AirPod Pro ، Sony 1000XM3 و دیگر هدفون‌های با قابلیت نویزکنسلینگ بهتر باشید.

مقایسه کیفیت مکالمه هدفون گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

مقایسه کیفیت مکالمه هدفون گلکسی بادز لایو و بادز پلاس

هدفون گلکسی بادز لایو میکروفون با قابلیت انتقال صدای بهتر و دقیق‌تری نسبت به بادز پلاس دارد و می‌توان گفت کیفیت مکالمه و انتقال صدا در گلکسی بادز لایو بهتر از نسخه بادز پلاس می‌باشد. اما این حرف به‌این معنی نیست که هدفون گلکسی بادز لایو کیفیت مکالمه و میکروفون پایینی دارد بلکه باید گفت کیفیت نسخه بادز لایو کمی بهتر از آن است.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم هیچ یک از هدفون‌های بی‌سیم کیفیت مکالمه عالی ندارند و صدای این نوع هدفون‌ها کمی موج‌دار و تغییریافته است. اما هر دو هدفون گلکسی بادز لایو و بادز پلاس در کاهش صدای پس‌زمینه و نویزهای محیطی عملکرد خوبی دارند و تجربه مکالمه خوبی را برای کاربران به‌همراه دارند.

مقایسه گلکسی بادز پلاس و لایو

گلکسی بادز لایو رنگ درخشانی دارد و جدیدتر از نسخه بادز پلاس است اما هر چیز جدیدی به‌منزله بهتر بودن از نسخه قبلی نیست. گلکسی بادز لایو و بادز پلاس ویژگی‌های مشترک فراوانی دارند. از قابلیت پشتیبانی از codec گرفته تا امکانات نرم‌افزای مشابه و نوع شارژشدن و جعبه شارژ همه و همه از سری مشترکات بین دو هدفون به‌شمار می‌روند.

در مواردی همچون کیفیت باتری و کیفیت صدا که جزو کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک هدفون بی‌سیم به شمار می‌روند، گلکسی بادز پلاس عملکرد بهتری را نسبت به نسخه جدید یعنی بادز لایو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه قیمت این دو محصول نشان می‌دهد که با وجود برتری کلیدی گلکسی بادز پلاس نسبت به نسخه بادز لایو، قیمت بادز پلاس حدود 30 تا 50 دلار نسبت به بادز لایو ارزان‌تر است و این باعث می‌شود گلکسی بادز پلاس ارزشمندتر از گلکسی بادز لایو باشد. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب هدفون مناسب برای شما کمک‌کننده بوده باشد. برای دریافت قیمت و جزئیات هدفون‌های بی‌سیم به صفحه فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه کنید.

منبع: Soundguys

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰