گوگل پیکسل 2

نقد و بررسی گوگل پیکسل 2

حتما اولین گوشی های گوگل را به یاد می آورید که هرچند طراحی جذابی نداشتند؛ اما عملکرد سریعی داشته و از دوربین های فوق العاده ای برخوردار بودند. این گوشی ها در کل امکانات اضافی و شاید بعضا به درد نخور را نداشتند و در عین حال با سادگی خود، کارهایی که از یک تلفن هوشمند بر می آید را به نحو احسن انجام می دادند. اکنون شرکت گوگل به دنبال گوشی های پیکسل و پیکسل XL، نسل دوم آن ها را با نام پیکسل 2 و پیکسل 2 XL معرفی کرده است که دوربین آن ها بیش از پیش بهتر شده و علاوه بر این، به لطف نرم افزار فوق العاده و استفاده از هوش مصنوعی گوگل به طور پیش فرض، عملکرد سریعتری در اختیار می گذارند؛ البته لازم به ذکر است که طراحی آن ها نیز دستخوش تغییراتی شده و اکنون نمره ی بهتری از نسخه های قبلی دریافت می کنند. در ادامه با نقد و بررسی نسخه ی کوچک گوشی های جدید گوگل،یعنی پیکسل 2 با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی پیکسل های جدید به طور کلی نسبت به سال 2016 بهبود های خوبی را تجربه کرده است. زبان طراحی پیکسل 2 مشابه سری اول این گوشی بوده و گوگل در بدنه ی آن ها از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است که البته نوع استفاده از این متریال در گوشی های گوگل، نسبت به سایر برند ها متفاوت تر است. همانند گذشته قسمت اعظم پشت دستگاه را فلز آلومینیوم تشکیل داده و قسمت بالایی که محل قرار گیری دوربین و فلاش ال ای دی است، از جنس شیشه می باشد. استفاده از این شیوه ی طراحی در سری اول گوشی های پیکسل به نوعی هماهنگی بخش های مختلف را تحت تاثیر قرار داده بود؛ اما در پیکسل 2 این مشکل تا حد زیادی رفع شده و پشت دستگاه ظاهر زیبا‌تری به خود گرفته است.

pixel-2-sayman-digital

سنسور اثر انگشت که در پشت دستگاه قرار دارد، در سری اول پیکسل ها در قسمت شیشه ای دستگاه قرار گرفته بود و این موضوع باعث می شد که قسمت شیشه ای استعداد بیشتر برای کثیف شدن توسط لکه ی اثر انشگت داشته باشد. این مشکل نیز در نسل جدید پیکسل ها برطرف شده و با کوچک شدن قسمت شیشه ای، سنسور اثر انگشت به قسمت فلزی منتقل شده است. این سنسور در محل مناسبی قرار دارد که دسترسی به آن آسان می باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که این سنسور از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و شناسایی انگشت در کسری از ثانیه انجام می گیرد. فلز آلومینیوم که بیشتر قسمت پشت و لبه های دستگاه را تشکیل داده، بافت جدیدی به خود گرفته است که حس متفاوت تری نسبت به گذشته منتقل می کند. بافت این قسمت به طور کلی نزدیک به گوشی های پلاستیکی و پلی کربناتی شده است که البته حس بسیار خوب و جدیدی از لمس کردن آن به کاربر منتقل می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

قسمت جلوی دستگاه اما داستان متفاوت تری دارد. ظاهر این قسمت به دلیل داشتن حاشیه های بسیار بزرگ در اطراف نمایشگر، مطمئنا نمره ی قبولی مورد نظر برای یک پرچمدار سال 2017 را نمی گیرد. شاید استفاده از اسپیکر دوگانه در قسمت جلو توجیهی برای این موضوع باشد؛ اما برادر بزرگ تر پیکسل 2، یعنی پیکسل 2 اکس ال، با وجود داشتن اسپیکر های دوگانه، حاشیه های بسیار کوچکتری از نسخه ی کوچک تر دارد.

در لبه ی سمت راست دستگاه کلید های پاور و تنظیم صدا حضور دارند و در سمت مقابل درگاه سیمکارت قرار داده شده است. لبه ی پایینی دستگاه میزبان حضور پورت USB Type-C و میکرفون می باشد و در لبه ی بالایی نیز میکروفون دوم قرار داده شده است.

به طور کلی طراحی پیکسل 2 پیشرفت های خوبی نسبت به گذشته به خود دیده است و بدنه ی آن اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد‌و‌خاک برخوردار است؛ اما از طرف دیگر حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار بزرگ هستند و جک 3.5 میلی متری هدفون نیز حذف شده است که باعث می شود طراحی دستگاه آنطور که باید نمره ی بالایی نگیرد و ضعیف تر از رقبایی همچون آیفون 10 و گلکسی نوت 8 باشد.

نمایشگر

گوگل پیکسل 2 به نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080P مجهز شده است که از نوع امولد بوده و ساخت سامسونگ می باشد؛ بنابراین انتظار می رود که کیفیت بسیار خوبی در اختیار بگذارد، هر چند که ظاهر آن تقریبا تکراری شده و از نسبت تصویر 16:9 استفاده می کند. پنل های اولد رنگ مشکی را با دقت بالایی نمایش می دهند و سایر رنگ ها نیز از شادابی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این ها در کنار کنتراست بسیار بالا، مصرف کمتری نیز در مقایسه با پنل های LCD در اختیار می گذارند.

گوگل پیکسل 2

رزولوشن فول اچ دی برای استفاده ی روز مره کاملا کافی به نظر می رسد؛ اما مطمئنا برای استفاده از هدست واقعیت مجازی مناسب نخواهد بود. لازم به ذکر است که پنل بکار رفته در پیکسل 2 کمی متفاوت‌تر از آن چیزی است که در نسخه ی بزرگنر این محصول بکار رفته و هیچگونه مشکل خاصی در آن دیده نمی شود. نمایشگر پیکسل 2 رنگ ها را با دقت بالایی به نمایش می گذارد و حداکثر روشنایی آن به 430 نیت می رسد که استفاده بدون مشکل در محیط های روشن را ممکن می کند. حداقل روشنایی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد که برای استفاده در محیط های کم نور مناسب به نظر می رسد.

دوربین

گوگل با تولید گوشی های پیکسل نشان داد که محصولات پرچمدارش از ادعای زیادی در زمینه ی دوربین برخوردار هستند. به همین جهت دوربین پیکسل 2 در ادامه ی راه نسخه های پیشین با بهبود‌هایی همراه شده است تا بار دیگر عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد. بد نیست بدانید که دوربین پیکسل های جدید موفق به کسب بالاترین امتیاز در وبسایت DXOmark شده است که آن را در رده های بالاتری از گوشی هایی چون آیفون 10 و گلکسی نوت 8 قرار می دهد. ساختار دوربین در هر دو نسخه ی پیکسل 2 یکسان است و هر دو دستگاه به دوربین تک گانه ی 12.2 مگاپیکسلی مجهز شده اند که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 می باشد. این سخت افزار در کنار نرم افزار قابل اطمینان گوگل باعث شده است که پیکسل 2 عکس های بسیار خوبی در اکثر شرایط ثبت کند.

گوگل پیکسل 2

در ابتدا شاید فکر کنید که به دلیل نبود دوربین دوم، این گوشی قادر به ثبت عکس های جذاب پرتره نمی‌باشد؛ اما گوگل با استفاده از تکنولوژی Dual-pixel و هوش مصنوعی موفق شده است تا این ویژگی را به پرچمداران خود اضافه کند. این ویژگی در بیشتر مواقع عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و جالب تر این که به لطف هوش مصنوعی، این ویژگی در دوربین سلفی نیز وجود دارد که از طریق نرم افزار سوژه و پس زمینه را تشخیص می دهد و افکت بوکه را اعمال می کند. البته به دلیل نبود تکنولوژی Dual-pix در لنز دوربین سلفی، دقت این ویژگی در بخش سلفی به خوبی دوربین سلفی نمی باشد.

رابط کاربری دوربین همانند گذشته طراحی بسیار ساده ای دارد که دسترسی به بخش های مختلف آن را آسان می کند. در قسمت بالای نرم افزار، تنظیماتی مانند HDR،تایمر و … قرار دارد که از گوشه ی سمت چپ آن می توان به گزینه های بیشتر مانند حالت پرتره و تنظیمات اصلی دسترسی یافت. نرم افزار دوربین در کل عملکرد نرم و روانی دارد و پردازش های خوبی روی تصاویر انجام می دهد؛ اما جای تنظیمات دستی حرفه ای در آن خالی می باشد.

در محیط های روشن، پیکسل 2 عکس هایی با جزئیات دقیق و رنگ های بسیار طبیعی ثبت می کند. سطح نویز تصاویر نیز کاملا شایسته ی یک محصول پرچمدار بوده و گستره ی داینامیکی تصاویر نیز بسیار وسیع است. عملکرد عالی دوربین پیکسل 2 در محیط های کم نور نیز ادامه می یابد. تصاویر ثبت شده در محیط های کم نور، جزئیات خوبی دارند و سطح نویز آن ها نیز قابل قبول ارزیابی می شود.

دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل می باشد که همانند دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد. تصاویر ثبت شده با این دوربین جزئیات دقیقی دارند و به طور کلی با یکی از بهترین دوربین های سلفی به کار رفته در یک پرچمدار روبه رو هستیم.

سخت افزار

به لطف پیشرفت روز به روز تکنولوژی، اکنون سخت افزار گوشی های پرچمدار به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و عملکرد بسیار سریعی در اختیار می گذارد. با نگاهی به سال گذشته، انتظار می رفت که گوگل از پردازنده ی نیمه ی دوم کوالکام، یعنی اسنپدراگون 836، در پیکسل های جدید استفاده کند؛ اما این پردازنده از سوی کوالکام معرفی نشد و پیکسل 2 همانند اغلب پرچمداران سال 2017 به پردازنده‌ی 8 هسته ای اسنپدراگون 835 مجهز شده است.

این پردازنده در کنار پردازنده ی گرافیکی آدرنو 540 و 4 گیگابایت حافظه ی رم LDDR4X، عملکرد بسیار خوبی در اختیار می گذارد که باعث می شود جا به جایی بین بخش های مختلف گوشی، اجرای بازی ها و اجرای برنامه های مختلف بدون کوچکترین لگ و تاخیری صورت گیرد.

نرم افزار

گوگل پیکسل 2 به طور پیش فرض با آخرین نسخه ی اندروید، یعنی اندروید 8.0 اوریو به بازار عرضه شده است. با پر رنگ تر شدن نقش دستیار صوتی Google Asisstant در رابط کاربری، نرم افزار گوشی بیش از پیش هوشمند شده و تاثیر هوش مصنوعی در آن را می توان به راحتی حس کرد. دستیار صوتی گوگل همانند گذشته با نگه داشتن دکمه ی هوم فعال می شود اما در پیکسل 2 یک روش جدید دیگر نیز اضافه شده است که دسترسی به آن را آسان تر از همیشه می کند. همانند پرچمدار اچ تی سی (یو 11) پیکسل های جدید گوگل دارای لبه های حساس به فشار هستند که فقط یک دستور خاص برای آن تعریف شده است که عبارت است از دسترسی سریع به دستیار دیجیتالی گوگل.

گوگل پیکسل 2

گوگل یک ویژگی مفید دیگر برای هنگامی که نمایشگر قفل می باشد در نظر گرفته است که توسط اپلیکیشن گوگل ممکن شده است. این ویژگی که now playing نام دارد، هنگامی که در محیط اطراف موزیکی در حال پخش شدن است، به طور خودکار آن را شناسایی کرده و مشخصات آن را دراختیار می گذارد. این ویژگی در حالت آفلاین نیز به عملکرد خود ادامه می دهد اما منابع آن در حالت آنلاین بسیار بیشتر می باشد. یک ویژگی جذاب دیگری که کوکل برای خریداران پیکسل های جدید در نظر گرفته است، حافظه ابری نامحدود به مدت 2 سال برای برنامه ی Google Photos می باشد که می توان عکس ها را با کیفیت اصلی در آن ذخیره کرد.

در صفحه ی اصلی گوشی اما اولین چیزی که خودنمایی می کند، تصویر پس زمینه ی زنده می باشد که زیبایی خاصی به رابط کاربری بخشیده است. رابط کاربری در اندروید 8 تغییرات ظاهری زیادی به خود ندیده است. نوار جست و جوی گوگل از قسمت بالا به بخش پایینی منتقل شده است تا دسترسی به آن بیش از پیش آسان تر باشد. در قسمت بالا نیز ویجت تازه ای مشاهده می شود که اطلاعات مفیدی مانند آب و هوا، تاریخ و یادآوری ها را در اختیار می گذارد.

به لطف استفاده از پنل امولد، گوگل ویژگی مفید Always On Display را به پیکسل 2 اضافه کرده است که البته همانند گوشی های سامسونگ و ال جی، قابلیت شخصی سازی ندارد و اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن ها را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به ویژگی Now Playing نیز در این قسمت به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت باید بگوییم که رابط کاربری و نرم افزار گوگل پیکسل 2 در اندروید 8 بهتر از نسل گذشته شده و یکی از بهترین تجربه های استفاده از اندروید را در اختیار می گذارد و آن را می توان یکی از عوامل اصلی برای موفقیت گوشی های پیکسل دانست.

صدا

Pixel 2 از اسپیکر دوگانه در قسمت جلویی استفاده می کند. حجم صدای خروجی از این اسپیکر بالاتر از حد متوسط است ولی به بلندی گوشی هایی چون آیفون 10 نمی باشد اما کیفیت و وضوح صدای آن در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد.

باتری

 

گوشی Pixel 2 به یک باتری 2700 میلی آمپری مجهز شده است که برای یک گوشی 5 اینچی اندازه ی بزرگی محسوب نمی شود اما به لطف استفاده از نمایشگر کم مصرف امولد در کنار پردازنده ی بهینه ی 10 نانومتری و نرم افزار هوشمند بهینه، این باتری عملکرد مناسبی از خود به نمایش می گذارد که در استفاده ی نیمه سنگین می تواند یک روز کامل را همراهی کند. لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و گوگل از فناوری Quick Charge 3.0 برای شارژ کردن آن استفاده کرده است.

 

نقاط مثبت

  • دوربین عالی
  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی بهتر نسبت به نسل گذشته
  • استاندارد IP 67
  • اسپیکر های با صدای واضح و بلند
  • عملکرد قابل قبول باتری
  • عملکرد سریع و روان
  • لبه های حساس به فشار
  • نرم افزار عالی

نقاط منفی

  • نبود جک 3.5 میلی متری هدفون
  • نبود هدفون در داخل جعبه به همراه محصول
  • حاشیه های بزرگ اطراف نمایشگر

 

 

 

 

نظر شما در مورد پیکسل 2 چیست؟

خرید گوگل Pixel 2

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰