بررسی گلکسی S21 Plus: پرچمدار میانی سامسونگ!

شرکت‌های تولیدکننده بزرگ به خصوص در گوشی‌های پرچمدار تلاش می‌کنند تا با استفاده از پسوندهایی بعد از نام گوشی کیفیت، قیمت و انتظاری که باید از محصول داشته باشیم را به ما یادآور شوند. این پسوندها در پرچمداران اپل Pro و Pro Max و در پرچمداران سامسونگ Plus و Ultra می‌باشد. اما دلیل تولید سه پرچمدار چه چیزی است؟

پاسخ ساده است، برخی از کاربران قصد خرید گوشی پرچمدار دارند اما از امکانات بسیار عجیبی مانند زوم 100 برابری و … استفاده نمی‌کنند، پس خیلی منطقی نیست که نسخه‌ی گران قیمت این سازندگان را خریداری کنند و تولیدکنندگان بزرگ هم با علم به همین موضوع به کاربران حق انتخاب بین دستگاه‌های باکیفیت و پرچمدار خود می دهند.

برای کمک به انتخاب بهتر شما مدتی قبل در وبلاگ سایمان دیجیتال به بررسی گوشی آیفون ۱۲ و بررسی آیفون ۱۲ پرو مکس از اپل و بررسی S21 Ultra و بررسی گلکسی نوت 20 اولترا از سامسونگ پرداخته‌ایم. در این مطلب اما قصد داریم به بررسی پرچمدار میانی سامسونگ یعنی گلکسی S21 Plus بپردازیم و ارزش خرید این پرچمدار را با هم مرور کنیم.

طراحی: زبان طراحی جدید، زیباتر از همیشه!

شرکت سامسونگ امسال و در هر سه پرچمدار زبان طراحی خود را به طور کلی تغییر داده که این موضوع باعث شده تا با دستگاه‌های بسیار زیبایی روبرو باشیم، البته که زیبایی سلیقه‌ای می‌باشد اما بعید بنظر می‌رسد که دسته‌ای آن را زشت بدانند. در قاب پشتی این کهکشانی شاهد حضور شیشه‌ای مات هستیم که با گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود.

مقایسه طراحی S21 Plus با نسل قبل در بررسی S21 Plus
مقایسه طراحی S21 Plus با نسل قبل در بررسی گلکسی S21 Plus

البته تمام این قاب هم شیشه‌ای نیست و فضای بین دوربین‌ها را فریمی آلومینیومی پوشش داده که در نگاه اول جوری به نظر می‌رسد که انگار این قسمت با فریم اطراف گوشی پیوستگی دارد، اما در عمل اینگونه نبوده و با دقت خط واصلی میان آن‌ها مشاهده می‌شود. قاب پشتی به غیر از فریم دوربین‌ها از لوگوی سامسونگ با طراحی براق در پایین نیز پشتیبانی می‌کند.

طراحی جدید فریم دوربین‌ها در بررسی گلکسی S21 Plus
طراحی جدید فریم دوربین‌ها در بررسی گلکسی S21 Plus

در لبه‌ی سمت راست این فریم آلومینیومی که طراحی براق دارد دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا میکروفون دوم و در پایین اسپیکر، درگاه Type C، میکروفون اصلی و درگاه سیم‌کارت مشاهده می‌شود. ترکیب این قاب شیشه‌ای مات و فریم آلومینیومی استفاده شده در این گوشی به محض در دست گرفتن آن حس مرغوبیت را انتقال می‌دهد و خوشبختانه این شیشه به لطف طراحی مات اثرانگشت خیلی زیادی به خود جذب نمی‌کند.

لبه‌ی پایینی در بررسی گلکسی S21 Plus
لبه‌ی پایینی در بررسی گلکسی S21 Plus

قاب جلویی هم بخش دیگری از جذابیت این پرچمدار به حساب می‌آید، جایی که یک صفحه نمایش 6.7 اینچی را شاهد هستیم که حدود 88 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و در بالا از دوربین سلفی در یک حفره بسیار کوچک و اسپیکر مکالمه چسبیده به فریم بالایی به صورت کشیده میزبانی می‌کند.

طراحی قاب جلویی در بررسی گلکسی S21 Plus
طراحی قاب جلویی در بررسی گلکسی S21 Plus

نسبت 20 به 9 نمایشگر در کنار خمیدگی نسبی لبه‌های پشتی باعث شده تا گلکسی S21 Plus با وجود وزن 200 گرمی به خوبی در دست بنشیند و حس امن بودن را به کاربر انتقال دهد. نکته مثبت دیگر در این طراحی این است که این دستگاه تنها 7.8 میلی متر ضخامت دارد. شایان ذکر است که مطابق انتطار این محصول از گواهی نامه IP68  (مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه) پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی S21 Plus
بررسی گلکسی S21 Plus

در آخر بخش طراحی و به عنوان جمع بندی باید گفت که شرکت کره‌ای از تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده کرده و حالا پرچمداری را طراحی کرده که عملا بلوغ در طراحی در آن دیده می‌شود و می‌توان از در دست گرفتن و نگاه کردن به آن لذت برد.

طراحی قاب پشتی در بررسی گلکسی S21 Plus
طراحی قاب پشتی در بررسی گلکسی S21 Plus

نمایشگر: پسرفت در اعداد، اما کافی!

دنیای پرچمداران دنیای اعداد و ارقام است، اعداد و ارقامی که در اکثر اوقات برای کاربران استفاده‌ی خاصی ندارد، اما بودن آن باعث افزایش در فروش می‌شود، چرا که کاربر در زمان خرید به کاربرد هر قابلیت توجهی نمی‌کند، بلکه حضور آن او را به وجد می‌آورد و سازندگان هم خوب می‌دانند که چکونه کاربران را تحت تاثیر قرار دهند و به خرید کالای جدید ترغیب کنند.

این‌ها را گفتیم چون در این بخش گلکسی S21 Plus نسبت به نسل قبل دچار کاهش در اعداد و ارقام شده، اما آیا این موضوع واقعا اهمیت دارد؟ در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.

نمایشگر در بررسی گلکسی S21 Plus
نمایشگر در بررسی گلکسی S21 Plus

این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که حدود 88 از فضای جلویی را به خود اختصاص داده و تراکم پیکسلی 394 ppi را ارائه می‌کند. این نمایشگر برخلاف نسل قبل و S21 Ultra کاملا تخت می‌باشد و هیچ انحنایی در لبه‌های آن دیده نمی‌شود.

این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی و همچنین HDR10+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا حداکثر 1300 نیت نور از خود ساطع کند. احتمالا همان طور که تا حالا متوجه شدید رزولوشن QHD در S20 Plus به FHD در این گوشی کاهش داشته و به همین دلیل تراکم پیکسلی 525 به 394 رسیده است. اما این موضوع در واقعیت اهمیت دارد؟

نمایشگر در بررسی گلکسی S21 Plus
نمایشگر در بررسی گلکسی S21 Plus

اگر بازی با اعداد را کنار بگذاریم صفحه نمایش FHD این دستگاه و تراکم پیکسلی 394 ppi آن واقعا خوب است و نرخ نوسازی 120 هرتزی آن نیز لذتی دوچندان را هنگام اسکرول کردن در منوها، وب‌گردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی به شما منتقل می‌کند.

گذشته از این اگر در گوشی S20 Plus سال قبل می‌خواستید تا از رزولوشن QHD استفاده کنید، نرخ نوسازی خود به خود به 60 کاهش پیدا می‌کرد که بین این انتخاب به احتمال بسیار زیاد همه‌ی کاربران نرخ نوسازی 120 هرتزی را انتخاب می‌کنند.

نمایشگر S21 Plus در کنار نسل قبل در بررسی گلکسی S21 Plus
نمایشگر S21 Plus در کنار نسل قبل در بررسی گلکسی S21 Plus

خلاصه‌ی امر این است که با وجود کاهش اعداد در این گوشی نسبت به نسل قبل، کیفیت آن بسیار خوب است و از نگاه کردن به آن و تماشای انواع محتوا لذتی وصف نشدنی نسیبتان می‌شود. در مورد تخت شدن این صفحه نمایش نیز باید گفت این موضوع تا حد زیادی به سلیقه‌ی شخصی افراد برمی‌گردد، اما در حالت کلی نمایشگر خمیده مشکلات خاص خودش را دارد و به همین دلیل استفاده از همین صفحه نمایش تخت شاید منطقی‌تر به نظر برسد.

نمایشگ در بررسی گلکسی S21 Plus
نمایشگ در بررسی گلکسی S21 Plus

ناگفته نماند که نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی در S21 Plus، نرخ نوسازی را بر مبنای محتوای در حال پخش تنظیم می‌کند تا در مصرف شارژ صرفه جویی شود و گوشی مدت زمان بیشتری بتواند شما را همراهی کند. در آخر نیز شایان ذکر است که روشنایی این نمایشگر بسیار رضایت بخش می‌باشد و با آن زیر نور مستقیم خورشید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

اسپیکر: بهتر از همیشه

مطابق همان چیزی که از یک پرچمدار انتظار داریم، گلکسی S21 Plus از اسپیکر استریو برخوردار است که توسط شرکت مشهور AKG توسعه داده شده است. کیفیت صدای خروجی و همچنین باس این محصول بسیار خوب است و صدایی رسا و بلند و در عین حال باکیفیت را پخش می‌کند.

این موضوع حتی برای زمانی که ولوم را تا انتها افزایش می‌دهید هم صدق می‌کند و این گوشی تا حد بسیار مناسبی کیفیت صدا را در بلندی بالا هم حفظ می‌کند و این یعنی با دستگاهی بسیار خوب برای گوش دادن به موزیک و مشاهده‌ی فیلم و سریال مواجه هستیم.

دوربین: فارغ از اعداد بزرگ!

بخش دوربین از جمله بخش‌هایی است که نمی‌توان تنها به اعداد و ارقام اتکا کرد و باید دید که کیفیت و خروجی نهایی عکس‌های یک دوربین چگونه است. مثال بارز برای این ادعا رو می‌توان سری آیفون 12 دانست، پرچمدارانی که همچنان از سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما در عمل خروجی عکس‌های آن‌ها در زمره بهترین‌ها جای می‌گیرد (اگر نگوییم که بهترین است).

چیدمان لنز دوربین‌ها
چیدمان لنز دوربین‌ها

در گلکسی S21 Plus نیز تقریبا اتفاق مشابهی رخ داده و شاهد سنسورهای 108 مگاپیکسلی مانند مدل اولترا نیستیم، اما آیا به معنای خوب نبودن کیفیت نهایی عکس‌های این پرچمدار است؟ در ادامه ابتدا به مشخصات دوربین‌های این کهکشانی و در ادامه به کیفیت خروجی تصاویر آن می‌پردازیم و نمونه‌هایی را برای درک بهتر ارائه می‌کنیم.

مقایسه چیدمان لنز دوربین‌ها در گلکسی S21 Plus و S20 Plus
مقایسه چیدمان لنز دوربین‌ها در گلکسی S21 Plus و S20 Plus

دوربین اصلی

دوربین اصلی این دستگاه را سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.76 اینچ و اندازه پیکسل 1.8 میکرون تشکیل داده که در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین در نور روز بسیار خوب است و حالا نسبت به سال قبل از غلظت رنگ‌ها کاسته شده تا بیشتر به واقعیت نزدیک شوند. رنج دینامیکی عکس‌ها هم واقعا خوب بوده و جزئیات به حد کفایت در آن‌ها دیده می‌شود، به علاوه تقریبا می‌توان گفت هیچ نویزی در این تصاویر مشاهده نمی‌شود و به طور کلی کیفیت عکس‌های روز دوربین اصلی واقعا خوب است.

در نمونه تصاویر گرفته شده در شب هم دوربین اصلی تلاش می‌کند تا کیفیت خوب خود را حفظ کند و تا حد خوبی هم در دستیابی به این مهم موفق عمل می‌کند، چرا که عکس‌ها شارپنس، رنج دینامیک و جزئیات مناسبی دارند و سایه‌ها نیز با دقت مناسبی به ثبت می‌رسند و نکته‌‌ی مهم‌تر این که غلظت رنگ به سمت زردی نیست و تعادل رنگ‌ها هم حفظ می‌شود.

قابلیت نایت مود نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده که با روشن شدن آن بر کیفیت کلی عکس‌ها افزوده می‌شود، زیرا بر تعادل در رنگ‌ها افزوده شده و سایه‌ها با جزئیات بیشتری به ثبت می‌رسند و همچنین نویز هم مقداری کمتر می‌شود تا درنهایت عکسی قابل قبول در شب تحویل بگیرید.

در نهایت باید گفت که عملکرد دوربین اصلی در روز و شب بسیار مطلوب و خوب به نظر می‌رسد و می‌توانید با این پرچمدار تصاویر جذابی به ثبت برسانید و قطعا نباید نگران کیفیت خروجی عکس‌های گرفته شده باشید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی برخوردار است و در پس یک لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند تصاویری 120 درجه‌ای به ثبت برساند.

عکس‌های فوق عریض در نور روز دارای شارپنس و رنج دینامیکی کاملا مناسبی هستند و دقت رنگ‌ها هم در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرند. جزئیات این تصاویر به نسبت دوربین اصلی کمتر می‌باشد که امری کاملا طبیعی به حساب می‌آید. به هم ریختگی در لبه‌های عکس‌ها هم تا حد خوبی کنترل می‌شود تا در نهایت تصاویر فوق عریض خوبی را در نور روز شاهد باشیم.

این دوربین در نور کم اما خیلی حرف زیادی برای گفتن ندارد و عکس‌ها با جزئیات پایین، سایه‌های تاریک، رنج دینامیکی به صورت نه چندان خوب و همچنین شارپنس ضعیف به ثبت می‌رسند. روشن شدن قابلیت نایت مود به افزایش جزئیات به خصوص در سایه‌ها کمک می‌کند، اما همچنان عکس فوق عریض خوبی را در شرایط نوری تاریک شاهد نیستیم.

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو سنسور 64 مگاپیکسلی دارد که با داشتن اندازه 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز 29 میلی متری با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین قادر است تا 1.1 برابر به صورت اپتیکال و تا 3 برابر به صورت هیبریدی به زوم کردن به روی سوژه اقدام کند. ناگفته نماند که این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین خوب است، هرچند که رنج دینامیکی و کنتراست به نسبت دوربین اصلی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند. زمانی که شما با این دوربین زوم می‌کنید و عکسی را به ثبت می‌رسانید، در واقع عکس شما برشی از عکس اصلی می‌باشد و به همین دلیل هرچه بیشتر به روی سوژه زوم کنید بیشتر از کیفیت کلی عکس‌ها کاسته می‌شود.

البته تصاویری که با زوم 3 برابری به ثبت می‌رسند با وجود کاهش در جزئیات، کنتراست و شارپنس همچنان قابل استفاده بوده و می‌توان به روی آن حساب کرد. در نور کم اما عملکرد این دوربین تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و از کیفیت کلی آن کاسته می‌شود. در این حالت نویز تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و جزئیات حالت نرم به خود می‌گیرند. برای این دوربین نیز قابلیت نایت مود در نظر گرفته شده و خوشبختانه تأثیر مطلوبی نیز به روی عکس‌ها می‌گذارد و جزئیات در سایه‌ها را تا سطح زیادی افزایش می‌دهد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این پرچمدار سنسور 10 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند در نهایت کیفیت 4k 60fps به ضبط ویدئو بپردازد. کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین سلفی نسبتا خوب است و می‌تواند شما را راضی نگه دارد، اما در برخی عکس‌ها سلفی و به خصوص آن مواردی که در محیط تاریک و روشن به ثبت می‌رسد، دوربین کمی دچار مشکل شده و برخی قسمت‌های عکس حالت نرم به خود می‌گیرند.

در حالت کلی تصاویر سلفی از منظر رنج دینامیکی، کنتراست، جزئیات و شارپنس مناسب ارزیابی می‌شوند، اما جزو بهترین‌های موجود در بازار قرار نمی‌گیرند.

عکس‌های پرتره

عکس‌های پرتره در منوی دوربین این گوشی به نام Live Focus مشاهده می‌شود که به شما امکان می‌دهد با دو زاویه‌ی مختلف به ثبت تصاویر پرتره اقدام کنید. تشخیص سوژه از پس‌زمینه و برش آن در این گوشی با دقت بسیار مناسبی اتفاق می‌افتد و کمتر پیش می‌آید که با از بین رفتن جزئیات در لبه‌های سوژه مورد نظرمواجه شویم.

پس‌زمینه نیز در این عکس‌ها به حد کفایت مات می‌شود و در نهایت به دلیل برش خوب، دقت رنگ مناسب و جزئیات مطلوب عکس پرتره خوبی را دریافت می‌کنید.

سخت افزار: پیشرفت خوب اگزینوس

احتمالا با داستان دو نسخه بودن پرچمداران شرکت کره‌ای آشنایی دارید، اما برای دسته‌ای از کاربران که از این موضوع بی اطلاع هستند به توضیح مختصر آن می‌پردازیم.

شرکت سامسونگ پرچمداران کهکشانی خود را در دو نسخه به بازار معرفی می‌کند که تنها تفاوت آن‌ها به بخش سخت افزار و تراشه‌ی به کار رفته برمی‌گردد، به این صورت که پرچمداران بازار جهانی به تراشه‌های ساخت خود سامسونگ به نام اگزینوس مجهز می‌شوند، در حالی که این محصولات در بازار آمریکا و چین با تراشه‌ی اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام راهی بازار می‌شوند.

تفاوت این دو تراشه زیاد است و همواره اسنپدراگون عملکرد بهتر و بهینه‌تری را ارائه می‌دهد و به نسبت هم کمتر داغ می‌شود (داغ شدن گوشی عملکرد کلی آن را تحت الشعاع قرار می‌دهد و داغ نشدن یک تراشه به معنای پایداری بیشتر در عملکرد آن می‌باشد).

سخت افزار گلکسی S21 Plus
سخت افزار گلکسی S21 Plus

شرکت کره‌ای در این نسل از تراشه‌های جدید خود ادعا کرده که پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا بسیار بهینه‌تر و پایدارتر از نسل قبل عمل می‌کند که در مطلب تراشه گلکسی S21 Ultra: مقایسه اسنپدراگون 888 با اگزینوس 2100 به تفصیل به آن پرداخته‌ایم.

بعد از همه‌ی این توضیحات باید گفت که قلب تپنده‌ی گلکسی S21 Plus را تراشه‌ی 5 نانومتری اگزینوس 2100 تشکیل داده که 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. متاسفانه در این پرچمدار امکان افزودن به حافظه داخلی از طریق کارت حافظه جانبی وجود ندارد و مانند گوشی‌های اپل باید از ابتدا حافظه‌ای متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

عملکرد این مجموعه سخت افزاری بسیار عالی است و هیچ برنامه یا بازی وجود ندارد که این دستگاه نتواند در نهایت کیفیت و به خوبی از پس آن بربیاید. گذشته از این، به طور کلی این کهکشانی با توجه به نمایشگر باکیفیت و 120 هرتزی، اسپیکر استریو با کیفیت بسیار خوب و سخت افزار قدرتمند، محصول کاملا مناسبی برای بازی کردن به حساب می‌آید.

نرم افزار و امنیت: همان همیشگی!

گلکسی S21 Plus از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید 11 بهره می‌برد. این دو در کنار هم امکانات و حس روان بودن بسیار خوبی را پدید آورده‌اند و به نوعی سامسونگ بالاخره در رابط کاربری خود به بلوغ کامل رسیده است و حالا شاهد هماهنگی بسیار خوب آن با سخت افزار و همچنین عدم وجود باگ‌های گاه و بیگاه هستیم.

این رابط کاربری قابلیت‌ها و امکان شخصی سازی بالایی به شما ارائه می‌دهد، که اگر جزو کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ باشید احتمالا از همه‌ی آن‌ها آگاهی دارید و اگر هم از با این رابط کاربری آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب موجود در وبلاگ در مورد آن را مطالعه کنید.

گلکسی S21 Plus
گلکسی S21 Plus

در بخش امنیت دو روش مرسوم در گوشی‌های حال حاضر بازار را شاهد هستیم که چندین بار در طی بررسی‌های مختلف به آن پرداخته‌ایم. روش اول تشخیص چهره به صورت دو بعدی به کمک دوربین سلفی می‌باشد که سرعت و دقت خوبی در شناسایی چهره دارد، اما از نظر امنیتی روش خیلی خوبی به حساب نمی‌آید.

روش دوم را حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر شامل می‌شود که به گفته‌ی سامسونگ هم محیط قابل شناسایی توسط آن نسبت به نسل قبل بهبود داشته و هم سرعت تشخیص و باز کردن قفل صفحه. در عمل هم شاهد این بهبود هستیم و این حسگر با سرعت و دقت بسیار خوبی به شناسایی اثرانگشت شما و باز کردن قفل صفحه اقدام می‌کند.

باتری و ارتباطات

این کهکشانی از یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که شارژ سریع 25 وات، شارژ سریع بی‌سیم 15 وات، Power Delivery 3.0 و شارژ معکوس 4.5 وات نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی به لطف نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی و همچنین بهینه شدن تراشه‌ی خود عملکرد رضایت بخشی در زمینه شارژدهی از خود نشان می‌دهد، به طوری که با استفاده معمول می‌توان بیش از یک روز کامل به روی آن حساب باز کرد.

مطابق با آن چه همواره تاکید کرده‌ایم، شارژدهی هر گوشی هوشمندی مستقیما به الگوی استفاده‌ی شما از آن برمی‌گردد و نمی‌توان عدد خیلی دقیقی برای آن ارائه داد.

بررسی گلکسی S21 Plus
بررسی گلکسی S21 Plus

همان طور که احتمالا می‌دانید (و اگر نمی‌دانید می‌توانید در جعبه گشایی از گلکسی S21 Plus مشاهده کنید) درون جعبه این سری از پرچمداران سامسونگ مشابه با پرچمداران اپل خبری از آداپتور نیست و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید (جدا تهیه کردن شما باعث حفظ محیط زیست می‌شود 🙂 ).

با خرید آداپتوری 25 وات از سامسونگ شما قادر خواهید بود تا گلکسی S21 Plus را در مدت 30 دقیقه تا 55 درصد و در مدت 1 ساعت و 10 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید که عملکرد مناسبی برای این باتری با ظرفیت بالا ارزیابی می‌شود.

این گوشی از آخرین نسل از اینترنت همراه یعنی 5G پشتیبانی می‌کند و در صورت فراگیر شدن آن در کشور، شما می‌توانید از سرعت بسیار بالای این نسل استفاده کنید.

جمع بندی: بخریم یا نه؟

گلکسی S21 Plus پرچمداری است که تلاش کرده تا در تمام بخش‌ها تعادل داشته باشد و در هر قسمت پرچمدار بودن و همچنین کیفیت بالای خود را به رخ بکشد، اما در کنار همه این‌ها تلاش کرده تا از اعداد و ارقام بزرگ که احتمالا برای اکثر کاربران هیچ استفاده‌ای ندارند فاصله بگیرد تا بتواند قیمت مناسب‌تری را به کاربران ارائه کند.

چیدمان لنز دوربین‌ها در بررسی گلکسی S21 Plus
بررسی گلکسی S21 Plus

به بیان ساده این پرچمدار همه فن حریف است و در همه‌ی بخش‌ها کاملا شایستگی خود را نشان می‌دهد، از قسمت طراحی گرفته تا صفحه نمایش و باتری و سخت افزار و دوربین و … . اگر به دنبال خرید پرچمدار هستید ولی امکانات اضافی مدل اولترا به کارتان نمی‌آید، حتما باید نگاهی جدی‌تر به گلکسی S21 Plus داشته باشید.

8.8
نگاه کلی به گلکسی S21 Plus

سامسونگ با تولید پرچمدار میانی خود یعنی گلکسی S21 Plus با در نظر گرفتن ویژگی‌های بسیار خوبی مانند طراحی زیبا، صفحه نمایش با کیفیت، قدرت سخت افزاری مناسب، شارژدهی خوب باتری و کیفیت خوب دوربین‌ها تلاش کرده تا پرچمداری با ارزش خرید بالا به بازار ارائه کند که تا حد زیادی هم در این امر موفق عمل کرده و با دوری کردن از اعداد و ارقام تبلیغاتی تلاش کرده تا محصولی کاربردی را به دست شما برساند.

طراحی
9
نمایشگر
9
نرم افزار
8.7
سخت افزار
8.8
دوربین
8.8
باتری
8.5
ارزش خرید
8.5
مزایا
  • طراحی زیبا و رنگ بندی جذاب
  • پشتیبانی از گواهی IP68
  • صفحه نمایش امولد با نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی
  • دوربین‌های با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • اسپیکر استریو بسیار خوب
  • قدرت سخت افزاری بسیار خوب و پیشرفت تراشه‌ی اگزینوس
  • پشتیبانی از شبکه 5G
معایب
  • نبود آداپتور داخل جعبه
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • نبود نسخه با رم 12
  • عکس‌های فوق عریض در شب
23
3
1
1
0

۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام ببخشید گوشی گلکسی آ۳۱ به اندروید ۱۳ دریافت میکنه یانه

سلام ببخشید این که پشت موبایل را به پاور بانک وصل کردید شارژ شد یعنی این که فناوریnfc
هست
اس۲۲ اولترا مانند نوت ۲۰ اولترا هست ای کاش سری نوت تولید میشد

با تشکر از بررسی ای کاش پردازنده اسنپدراگون داشت .

مهدی حسینی پور
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۲۳:۲۸

عجب بررسی نابی بود . عکس های گوشی بسیار با کیفیت و عالی بود .
یک گوشی با کیفیت و تمام عیار اندرویدی ! رنگی که بررسی کردید فوق العادست ….
فقط یک لحظه فکر کنید این حفره سلفی نبود دیگه هیچ حرفی واسه گفتن باقی نمی موند !

ولی اگر بخواهیم ریزبین باشیم :

– آیکن های رابط کاربری جای کار زیادی دارد و جزئیات کمی دارد و مانند نقاشی است .
– در خاورمیانه پردازنده اسنپدراگون عرضه نمی شود ! که بهتر است .

در آخر از سایمان دیجیتال میخوام ، خواهش میکنم در بررسی دوربین از سوژه ماننده گلدان با گل رنگارنگ عکس بگیرید که بهتر در مورد دوربین و کیفیتش
قضاوت کنیم . عکس های ماکرو رو هم فراموش نکنید . با سپاس فراوان

اگر این میان رده از نوکیا بود آنقدر ناامید کننده نقد و برسی میکردین که آدم دو تا فوش هم به نوکیا میداد

با توجه به قیمت تقریبا برابر، s20 plus یا note 20 ultar 4G

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰