مقایسه تب اس ۷ و تب اس ۷ پلاس

مقایسه تب اس ۷ با تب اس ۷ پلاس: دوقلوهای ناهمسان

چند سالی می‌شود که شرکت اپل با اقتدار تمام، بازار تبلت ها را در دست گرفته و یکه تازی می‌کند، ولی امسال شرکت سامسونگ با تولید تبلت اس ۷ و اس ۷ پلاس آماده‌ی رویارویی با رقیب دیرینه‌ی خود شده است که در مطلبی قبل‌تر به مقایسه آیپد پرو و اس ۷ پلاس پرداختیم. از طرفی در این مطلب قصد داریم به مقایسه تب اس ۷ و تب اس ۷ پلاس بپردازیم تا ببینم این دو محصول چه تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام برای چه دسته‌ای از کاربران مناسب است. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی

اس ۷ و اس ۷ پلاس ظاهری بسیار شبیه به هم دارند و هر دو از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برند. تفاوت اصلی آن ها در بخش ظاهری به ابعادشان برمی‌گردد، جایی که اس ۷ ابعاد ۲۵۳.۸×۱۶۵.۳×۵.۷ میلی متری و اس ۷ پلاس ابعاد ۲۸۵×۱۸۵×۶.۳ میلی متری دارد.

طراحی

وزن نسخه پلاس هم حدود ۵۷۵ گرم بوده که از نسخه معمولی حدود ۷۵ گرم سنگین تر است.هر دو تبلت جنس بدنه‌ی با کیفیتی داشته و هنگام در دست گرفتن حس خوبی را منتقل می‌کنند، ولی اس ۷ پلاس به جهت داشتن ضخامت کمتر از این نظر موفق تر عمل کرده است. در آخر شما می‌توانید هر دو محصول را در رنگ های مشکی، برنزی و نقره‌ای خریداری کنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بخشی است که اس ۷ و اس ۷ پلاس بیشترین تفاوت را با هم دارند، زیرا تب اس ۷ از یک نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع LTPS IPS با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰، نسبت صفحه به بدنه ۸۳.۶٪ و تراکم ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند در حالی که نسخه پلاس از یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۷۵۲×۲۸۰۰، نسبت صفحه به بدنه ۸۴.۶٪ و تراکم ۲۶۶ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برد.

نمایشگر

خوشبختانه هر دوی این تبلت ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند که بر جذابیت آن ها می‌افزاید.از نظر کیفیت صفحه نمایش باید گفت هر دو عملکرد بسیار خوبی داشته و به سبب استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، تماشای محتوا، وب گردی و بازی کردن را به کاری بسیار لذت بخش بدل می‌کنند. گذشته از همه‌ی این ها اس ۷ پلاس به دلیل بهره بردن از نمایشگر امولد عملکرد بهتری نسبت به برادر کوچک تر خود داشته و به جرأت می‌توان آن را یکی از بهترین صفحه نمایش های تولید شده تا این تاریخ به حساب آورد.

نمایشگر نسخه پلاس

نور نمایشگر هر دو تبلت هم در سطح خوبی قرار دارد، ولی مشابه قسمت قبل نسخه پلاس از عملکرد بهتری برخوردار است.اگر بخواهیم خیلی کوتاه این بخش را خلاصه کنیم باید بگوییم هر دو محصول از صفحه نمایش های بزرگ و با کیفیت بهر می‌برند ولی نسخه پلاس در جمع بهترین ها جای می‌گیرد.

نرم افزار و امنیت

اس ۷ و اس ۷ پلاس از سیستم عامل اندروید نسخه ۱۰ و رابط کاربری One Ui 2.5 بهره می‌برند. از نظر قابلیت ها و امکانات مختلف هم تفاوتی بین این دو تبلت دیده نمی‌شود و هر دو از حالت کاربری دکس مود(Dex Mode) برخوردار هستند. با روشن کردن این قابلیت تبلت شما به لپ تاپ تبدیل می‌شود و تجربه‌ای شبیه به ویندوز برای شما بوجود می‌آورد، این حالت را می‌توانید در کنترل سنتر روشن کنید و یا به هنگام وصل شدن کیبورد تبلت خودبخود به این حالت در می‌آید.

تبدیل تبلت سامسونگ به لپ تاپ

سامسونگ با قرار دادن این ویژگی در تبلت های خود یک گام مثبت رو به جلو برداشته است.خوشبختانه هر دو محصول در جعبه ها از قلم S-Pen بهره مند هستند، ولی تفاوت در این است که قلم اس ۷ پلاس تاخیر ۹ میلی ثانیه و قلم اس ۷ تاخیر ۲۶ میلی ثانیه ای دارد که باعث می‌شود نوشتن و طراحی کردن روی نسخه پلاس لذت بخش تر باشد.

قلم S-pen

در زمینه امنیت هم هر دو تبلت سامسونگ از تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنند اما به لطف استفاده اس ۷ پلاس از نمایشگر امولد حسگر این محصول در زیر صفحه نمایش قرار گرفته، در صورتی که در بردار کوچک تر این حسگر به داخل دکمه‌ی پاور منتقل شده است.هر دو حسگر اثرانگشت عملکرد سریع و دقیقی دارند و می‌توانید روی آن ها حساب باز کنید.

روش دوم درنظر گرفته شده تشخیص چهره است که بر روی هر دو دستگاه با استفاده از دوربین سلفی صورت می‌گیرد و عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد ولی امنیت پایین تری نسبت به روش اول دارد.

سخت افزار و صدا

سامسونگ در بخش سخت افزار برای هر دو تبلت سنگ تمام گذاشته و از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵+ استفاده کرده است. هر دوی این تبلت ها در نسخه های ۱۲۸ رم ۶، ۲۵۶ رم ۸ و ۵۱۲ رم ۸ روانه‌ی بازار شده‌اند که با توجه به نیاز خود می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

قدرت سخت افزاری هر دو دستگاه بسیار زیاد است و شما می‌توانید با خیال راحت تا چند سال از همه‌ی بازی ها و نرم افزار های موجود در نهایت کیفیت بهره ببرید.این قدرت سخت افزاری و رم زیاد به کمک شما می‌آید تا بتوانید چند برنامه مختلف را در کنار هم داشته باشید و بدون هیچ مشکلی به روان ترین شکل ممکن بین آن ها جابجا شوید.

اس ۷ و اس ۷ پلاس هر دو از اسپیکر های چهارگانه در لبه‌های بالایی و پایینی برخوردار هستند که توسط شرکت معروف AKG توسعه داده شده‌اند. این اسپیکر ها توانایی تولید صدای استریو با کیفیت و بلندی زیادی را دارند ولی در این مورد هم نسخه پلاس برتری داشته و صدای فراگیرتری تولید می‌کند.

باتری و قیمت

اس ۷ پلاس از یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعت و اس ۷ از یک باتری ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی هم برای هر دو در نظر گرفته شده است، اما آداپتور داخل جعبه ۱۵ واتی بوده و برای بهره مندی از حداکثر توان شارژ سریع باید به صورت جداگانه اقدام به تهیه‌ی آداپتور ۴۵ واتی کنید.

در زمینه‌ی شاردهی اما دو تبلت عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌توانند با استفاده نسبتا سنگین شما را یک روز کامل همراهی کنند، این در صورتی است که هر دو از نمایشگر های بزرگ و با کیفیت در کنار سخت افزاری قوی بهره می‌برند که همه‌ی این ها باعث مصرف زیاد باتری است.

به قسمت قیمت این دو محصول می‌رسیم جایی که دلیل ضعیف تر بودن اس ۷ در بعضی قسمت ها کاملا مشخص می‌شود. نسخه پلاس قیمت پایه‌ای ۸۵۰ دلاری و برادر کوچک تر قیمت پایه‌ای ۶۵۰ دلاری دارد.

دوربین

مشخصات دوربین های اس ۷ و اس ۷ پلاس کاملا یکسان است و هر دو از لنزهای دوگانه عریض و فوق عریض با کیفیت ۱۳ و ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.0 و f/2.2 بهره‌مند هستند.

لنز دوربین های دو تبلت

دوربین سلفی هم در قسمت راستی پنل جلویی(در حالت عمودی) قرار گرفته که کیفیت ۸ مگاپیکسلی دارد.قابل ذکر است که هر دو تبلت امکان فیلم برداری 4k 30fps را دارا هستند.تصاویر ثبت شده با دوربین های هر دو تبلت عملکرد کاملا یکسان و مطلوبی دارند ولی در هنگام فیلم برداری نسخه پلاس صداها را بهتر ضبط می‌کند.

جمع بندی

در این قسمت باید بگوییم اختلاف اصلی و قابل توجه این دو تبلت به بخش صفحه نمایش آن ها برمی‌گردد، جایی که نسخه پلاس از نمایشگر بزرگ تر و با کیفیت تر برخوردار است و در بقیه بخش ها اختلاف چشمگیری دیده نمی‌شود.

پس اگر به دنبال تبلتی پر قدرت با صفحه نمایش با کیفیت هستید و اندازه‌ی ۱۲.۴ اینچی نسخه پلاس برای شما بزرگ بنظر می‌رسد و مهم تر از همه بودجه‌ی محدودتری دارید اس ۷ می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد.

اما اگر به دنبال بهترین تبلت اندرویدی بازار با صفحه نمایشی فوق‌العاده هستید و می‌خواهید این محصول را به جای لپ تاپ خود استفاده کنید(به دلیل داشتن کیبورد بزرگ تر و بهتر نسبت به اس ۷) نسخه پلاس می‌تواند گزینه‌ی مناسب تری برای شما باشد.

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا...

معین کریمی time-alt ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

معرفی مناسب ‌ترین و بهترین تبلت ها برای دانش آموزان

انتخاب یک تبلت دانش آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اشتباه می‌تواند فرآیند...

معین کریمی time-alt ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰