بررسی گلکسی A12 سامسونگ

در سال قبل گوشی گلکسی A11 توانست موفقیت و فروش خوبی برای سازنده کره‌ای به ارمغان بیاورد و طبیعی بود که سامسونگ نسخه بعدی این محصول اقتصادی را با بروزرسانی‌هایی در بخش‌های مختلف روانه‌ی بازار کند تا به عنوان نماینده‌ای شایسته، بتواند سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را نصیب کره‌ای‌ها کند.

در سایمان دیجیتال به طور مفصل به بررسی گلکسی A11 پرداختیم و این دستگاه را از جنبه‌های مختلف زیر ذره‌بین گذاشتیم تا شما بیشتر و بهتر با ابعاد مختلف و همچنین نکات مثبت و منفی این محصول آشنا شوید. در این مطلب اما به سراغ نسخه جدیدتر یعنی A12 می‌رویم و با هم این کهکشانی اقتصادی را بررسی می‌کنیم.

طراحی

در بخش طراحیِ این محصول اقتصادی شاهد ایجاد تغییراتی نسبت به نسل قبل هستیم، در قاب پشتی چیدمان دوربین‌ها به شکل مربعی درآمده و همچنین حسگر اثرانگشت از روی این قاب پلاستیکی حذف شده است و درنهایت طراحی قاب پشتی حالت خط دار به خود گرفته تا هم زیبایی بیشتری داشته باشد و هم در دست حس خوبی را منتقل کند.

بررسی گلکسی A12 سامسونگ
طراحی قالب جلویی

قاب جلویی هم از یک نمایشگر 6.5 اینچی میزبانی می‌کند که حدود 83 درصد از این فضا را به خود اختصاص داده و همچنین به جای ناچ حفره‌ای شاهد ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر هستیم. این تغییرات به همینجا ختم نمی‌شود و باعث شده تا وزن Galaxy A12 با افزایش 28 گرمی نسبت به نسل قبل به 205 گرم برسد. این موضوع در مورد ضخامت این محصول نیز صدق می‌کند و از 8 به 8.9 میلی متر رسیده است.

معرفی و بررسی گلکسی A12
طراحی قالب پشتی

سامسونگ به خاطر افزایش وزن، ضخامت و ابعاد کلی گوشی تصمیم گرفته تا نسبت 19.5:9 را به 20:9 افزایش دهد تا این دستگاه بهتر در دست جای بگیرد، ولی در کل قطعا باید گلکسی A11 را محصولی با ارگونومی بهتر به حساب آوریم.

در مورد قاب پلاستیکی پشتی هم باید گفت شرکت سامسونگ به طور کلی در محصولات میانرده خود (حتی نوت 20 که به نوعی پرچمدار کره‌ای‌ها به حساب می‌آید) از این متریال استفاده می‌کند. استفاده از پلاستیک مزایا و معایب خاص خودش را که در مطلب کدام یک از این ماده‌ها برای بدنه گوشی مناسب تر است؟ به آن پرداخته‌ایم ولی در حالت کلی به دلیل اقتصادی بودن این گوشی نمی‌توان این نکته را منفی به شمار آورد و می‌‌توان به نوعی از آن چشم پوشی کرد.

بررسی گلکسی A12 سامسونگ
طراحی قالب پشتی

با نگاهی به اطراف این دستگاه متوجه حضور دکمه پاور (با میزبانی حسگر اثرانگشت) و دکمه‌های ولوم در سمت راست، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی در سمت چپ و اسپیکر تکی، درگاه Type C، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی متری صدا در پایین می‌شویم.

شایان ذکر است که گلکسی A12 در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز ساخته و روانه‌ی بازار شده است.

نمایشگر: همان A11

یکی از بخش‌های گوشی اقتصادی جدید سامسونگ که نسبت به گلکسی A11 تقریبا تغییری به خود ندیده، همین بخش نمایشگر است‌. این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS (در نسل قبل 6.4) با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی 264 ppi استفاده می‌کند.

نمایشگر Galaxy A12
نمایشگر Galaxy A12

کیفیت این نمایشگر دقیقا همان چیزی است که از یک محصول اقتصادی انتظار داریم، یعنی به بیان ساده‌تر کیفیت قابل قبولی دارد ولی نه آنقدر خوب که شما را به وجد بیاورد، تنها می‌تواند محتوای مختلف را با کیفیت کاملا معمولی و عادی به نمایش دربیاورد.

دانستن این نکته از آن جهت پر اهمیت است که اکثر افراد از سامسونگ انتظار صفحه نمایش بسیار خوب دارند ولی دستیابی به این مهم در محصولات اقتصادی امکان پذیر نیست و بخش‌هایی حتما باید قربانی کاهش هزینه‌ها بشود تا گوشی با قیمت اقتصادی و پایینی به دست کاربران برسد.

نمایشگر Galaxy A12 در محیط باز
نمایشگر Galaxy A12 در محیط باز

اما گذشته از کیفیت، قطعا اندازه‌ی بزرگ این صفحه نمایش یک مزیت خوب برای آن به حساب می‌آید، چرا که به شما امکان می‌دهد تا با آن به تماشای فیلم‌های سینمایی یا خواندن کتاب بپردازید و بیش از نمایشگرهای کوچک لذت ببرید.

اسپیکر

در یک محصول اقتصادی متناسب با قیمت باید انتظارات خود را درنظر بگیریم. این دستگاه از یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی برخوردار است که بلندی صدای آن کاملا معمولی بوده و در این معمولی بودن در مورد وضوح صدا هم صدق می‌کند.

بررسی گلکسی A12 سامسونگ
اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی

اسپیکر تکی این محصول، در زمینه وضوح و تفیکیک نوت‌ها، عملکرد چندان خوبی ندارد و در حجم حداکثری، تفکیک نوت‌ها دشوارتر می‌شود. در زمینه بیس هم نباید انتظار زیادی از این اسپیکر داشته باشیم و عملکرد آن به طور کلی در سطح معمولی قرار می‌گیرد.

دوربین: پیشرفتی چهارگانه

Galaxy A12 قطعا در بخش دوربین نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته و سامسونگ حالا آن را به دوربین چهارگانه مجهز کرده است تا برای ثبت تمامی سوژه‌ها در شرایط مختلف آمادگی داشته باشد. به طور کلی وجود چهار دوربین در این رنج قیمتی خود مزیت به حساب می‌آید اما منطقی است که نباید انتظار محصولات گران‌قیمت را از این دوربین‌ها داشته باشیم.

چیدمان دوربین‌های گلکسی A12
چیدمان دوربین‌های گلکسی A12

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A12 سنسور 48 مگاپیکسلی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. خوشبختانه این لنز به فوکوس خودکار نیز مجهز شده تا راحت بتوانید به روی سوژه مورد نظر متمرکز شوید.

حال به سراغ کیفیت تصاویر برویم، جایی که این دوربین در نور روز و شرایط خوب می‌تواند عکس‌های مناسبی به ثبت برساند. این تصاویر دارای شارپنس، رنج دینامیکی، دقت رنگ و جزئیاتی معمولی هستند که برای این بازه قیمتی امری معقول ارزیابی می‌شود و در کل می‌توان در روز عکس‌های خوبی با این دوربین گرفت‌.

زمانی که نور محیط کاهش پیدا کند و شب فرابرسد، جزئیات عکس‌ها به مراتب کاهش پیدا کرده و سوژه‌ها درهم آمیخته به ثبت می‌رسند. منابع نور هم باعث می‌شوند تا قسمت‌هایی از تصویر به صورت هاله‌های نورانی به ثبت برسد که این از کیفیت عکس می‌کاهد. زمانی که به روی این عکس‌ها زوم کنید متوجه نرم شدن سوژه‌ها و افزایش چشمگیر نویز می‌شوید و در نهایت تصویر خیلی خوبی گرفته نمی‌شود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تصاویری 123 درجه‌ای ثبت کند. همان طور که از کیفیت سنسور مشخص است نباید جزئیات زیادی را در عکس‌ها متصور باشیم که در عمل هم همین اتفاق رخ می‌دهد و تصاویر از جزئیات کمی برخوردار هستند و به محض زوم کردن جزئیات به حالت نرم و آبرنگی درمی‌آیند.

زاویه این عکس‌ها واقعا عریض هستند و خوشبختانه در لبه‌های عکس هم به هم ریختگی زیادی مشاهده نمی‌شود. رنج دینامیکی تصاویر فوق عریض قابل قبول ارزیابی می‌شود، در حالی که این گفته در مورد شارپنس برقرار نیست و شاخ و برگ درختان بدون تفکیک ثبت می‌شوند.

تصاویر فوق عریض در شب واقعا خوب نیستند و عملا بهتر است به سراغ آن نروید. این عکس‌ها بسیار نویز دارند و به سختی می‌توان جزئیاتی در آن‌ها مشاهده کرد. رنج دینامیکی و شارپنس هم که هیچ!

سلفی

دوربین سلفی این گوشی سنسوری 8 مگاپیکسلی داشته و درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی در نور روز جزئیات کاملا مناسبی دارند اما رنج دینامیکی خیلی خوب نیست و سایه‌ها و نقاط تاریک بدون جزئیات به ثبت می‌رسند. اما به طور کلی سلفی‌های روز با توجه به قیمت محصول خوب ارزیابی می‌شوند.

سلفی‌های پرتره هم جزئیات مناسبی دارند، اما برش سوژه از پس‌زمینه خیلی دقیق انجام نمی‌شود و همین باعث کاسته شدن کیفیت‌ کلی تصاویر می‌شود. رنج دینامیکی هم مانند بالا خیلی دلچسب نیست و وایت بالانس خیلی خوبی را شاهد نیستیم.

کیفیت تصاویر سلفی در شب به مراتب کاهش پیدا کرده و از جزئیات عکس‌ها کاسته می‌شود و به نویز اضافه! اما تصاویر کم و بیش قابل استفاده هستند که برای یک محصول اقتصادی همین هم خوب به نظر می‌رسد.

پرتره و ماکرو

پرتره‌ها در این گوشی به کمک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان انجام می‌شود. کیفیت این تصاویر قابل قبول هستند و برش سوژه از پس‌زمینه کم و بیش مناسب انجام شده و همچنین پس‌زمینه تقریبا خوب مات می‌شود. جزئیات این عکس‌ها هم برای این بازه قیمتی خوب هستند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که رنج دینامیکی خیلی خوب نیست و عکس‌ها با جذب نور زیاد همراه می‌شوند.

دوربین ماکرو هم 2 مگاپیکسلی می‌باشد و این یعنی نباید به روی جزئیات تصاویر ثبت شده به وسیله‌ی آن حساب باز کنید و بیشتر باید به جنبه‌ی سرگرمی به آن نگاه کنید. در عمل هم همین اتفاق می‌افتد و عکس‌ها جزئیات خیلی زیادی ندارند، اما به طور کلی کیفیت آن‌ها خیلی بد نیست و شاید بتوان ماکروهای خوبی در صورت علاقه با آن به ثبت رساند.

سخت افزار: کافی برای برنامه‌ها، کم برای بازی!

گلکسی A12 از یک تراشه‌ی 12 نانومتری به نام مدیاتک هیلو P35 برخوردار است. این تراشه از هشت هسته‌ پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 میزبانی می‌کند. اما همه‌ی این‌ها روی کاغذ بوده و باید دید در عمل عملکرد این گوشی چگونه است؟

در عمل و در استفاده روزمره، این دستگاه عملکرد خوب و رضایت بخشی از خود نشان می‌دهد، هرچند بخشی از این موضوع به میزان رم این محصول برمی‌گردد که در سه نسخه 3، 4 و 6 ساخته شده و ترجیحا بهتر است که نسخه رم 4 آن را خریداری کنید تا در هنگام جابجایی بین برنامه‌ها و همچنین مولتی تسکینگ دچار مشکل نشوید.

در مورد اجرای بازی‌های سنگین همینجا باید گفت که نباید خیلی به روی Galaxy A12 حساب باز کنید که البته کاملا هم منطقی به نظر می‌رسد. در اجرای بازی مانند کال آف دیوتی موبایل به طور کلی خود بازی انتخاب شما را به تنظیمات گرافیکی پایین محدود می‌کند، اما در همان تنظیمات هم عملکرد خیلی روانی را شاهد نیستیم و در محیط‌های شلوغ با افت فریم و لگ‌های گاه و بیگاه مواجه می‌شوید.

عملکرد Galaxy A12 در تست آنتوتو
عملکرد Galaxy A12 در تست آنتوتو

به بیان ساده و برای خلاصه کردن این بخش تنها می‌‌توان گفت که گلکسی A12 توان کافی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک به بهترین شکل ممکن را داراست و در استفاده روزمره با آن دچار هیچ مشکلی نخواهید شد، اما اگر قصد بازی کردن با گوشی را دارید بهتر است که به سراغ دستگاه با قلب تپنده‌ی قوی‌تر بروید.

در آخر شما می‌توانید از بین نسخه‌های 32 رم 3، 64 رم 4، 128 رم 4 و 128 رم 6 یکی را انتخاب و خریداری کنید و همچنین Galaxy A12 از دو سیم‌کارت و کار حافظه جانبی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند تا مشکلی بابت افزودن به حافظه داخلی نداشته باشید.

نرم افزار و امنیت

نرم افزار یک گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید، زیرا اولاً که مسئولیت دارد تا به بهترین شکل ممکن از قدرت تراشه استفاده کند و دوما شما در طول روز و به طور کلی همیشه با این بخش درگیر هستید و درواقع قسمت زیادی از تجربه کاربری شما را نرم افزار و رابط کاربری شکل می‌دهند.

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One Ui با تکیه بر ساده‌ بودن و در عین حال برخورداری از امکانات کامل و کاربردی توسعه داده شده تا لذت استفاده از محصولات کره‌ای‌ها را دو چندان کند‌. این سازنده تا حد زیادی هم به این مهم نزدیک شده و در هر بروزرسانی تلاش می‌کند تا لباس زیباتری بر تن کهکشانی‌های خود کند.

رابط کاربری Galaxy A12
رابط کاربری Galaxy A12

در وبلاگ سایمان دیجیتال و در مطالب وان یو آی 3 ؛ رابط کاربری جدید سامسونگ به تفصیل به این رابط کاربری پرداخته شده که شما را به مطالعه‌ی آن دعوت می‌کنیم تا هرچه بیشتر با One ui آشنا شوید.

گلکسی A12 به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و بنا به سیاست‌های شرکت سامسونگ کمی بعید به نظر می‌رسد که بروزرسانی اندروید 11 برای این گوشی عرضه شود.

در بخش امنیت با دو روش امنیتی مرسوم مواجه هستیم. روش اول حسگر اثرانگشت است که از قاب پشتی حذف شده و به لبه‌ی سمت راست منتقل شده تا با دکمه پاور یکپارچه شود. این حسگر اثرانگشت مکان مناسبی دارد و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. عملکرد این حسگر هم کاملا رضایت بخش است و می‌تواند با سرعت و دقت خوبی اثرانگشت شما را شناسایی و به بازگشایی قفل صفحه اقدام کند.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه هوم در گلکسی A12
حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه هوم در گلکسی A12

روش امنیتی دوم، تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی است که نسبت به روش اول قطعا امنیت کمتری دارد و ممکن است به دلیل دو بعدی بودن بتوان با عکس شما هم قفل صفحه را باز کرد. گذشته از این در محیط‌های تاریک این روش کارایی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند چهره کاربر را شناسایی کند.

روش‌های امنیتی سنتی‌تر پسورد، پین و الگو هم همچنان موجود هستند، اما استفاده از آن‌ها در سال 2021 دیگر خیلی معمول نیست، مگر محصولاتی که از دو روش اول بی‌بهره باشند.

باتری

سامسونگ برای گوشی اقتصادی جدید خود یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است که نسبت به نسل قبل افزایش 1000 میلی آمپر ساعتی را تجربه می‌کند و از این نظر قطعا در Galaxy A12 شاهد پیشرفت هستیم. این ظرفیت بالا در کنار نمایشگر HD و سخت افزار نه چندان قوی باعث می‌شود تا این محصول بتواند با استفاده عادی 1.5 الی 2 روز شارژدهی کند.

عملکرد باتری گلکسی A12
عملکرد باتری گلکسی A12

البته مانند همیشه، توجه داشته باشید که شارژدهی هر دستگاهی مستقیما به نوع استفاده شما از آن برمی‌گردد.

این محصول مانند نسل قبل از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند و شما به کمک آن می‌توانید باتری را در مدت حدود 2 ساعت فول شارژ کنید که برای یک گوشی اقتصادی عدد معقولی به حساب می‌آید.

نگاه کلی به گلکسی A12

سامسونگ با بروزرسانی‌های مختلفی که برای گلکسی A12 درنظر گرفته، شایسته است که این محصول را یک نسل بعد به حساب آوریم‌.این گوشی حالا از چهار دوربین برخوردار است و در دل آن هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی قرار داده شده و گذشته از این‌ها تا حدودی هم در زمینه سخت‌افزاری شاهد گام‌های رو به جلوی این دستگاه هستیم. پس درنهایت اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید که بتوانید با آن به نحو احسن به انجام کارهای روزمره بپردازید ولی از طرفی هم هزینه گزافی متحمل نشوید، باید نگاه جدی‌تری به گلکسی A12 داشته باشید.

7.7
طراحی
7.5
نمایشگر
7
نرم افزار
7.8
سخت افزار
7.3
دوربین
7.5
باتری
8.5
ارزش خرید
8
مزایا
  • طراحی جدید و قاب بافت‌دار پشتی
  • صفحه نمایش 6.5 اینچی
  • سخت افزار مناسب برای استفاده روزمره
  • دوربین اصلی مناسب
  • باتری با شارژدهی خوب
  • حسگر اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور
معایب
  • کیفیت دوربین فوق عریض
  • کیفیت دوربین اصلی در شب
  • وزن زیاد
  • تغییرات بسیار کم در بخش نمایشگر
198
91
19
19
20

۵۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عالی من این این گوشی رو دارم تو پاپجی و کالاف دیوتی بدون لگ و باگ اجرا میکنه، مجهز به اندروید ۱۰ و ۱۱ هست در دو نسخه ، من در استفاده های معمولی تا یک روز و ۸ ساعت کار کردم اما در استفاده های سنگین حدود ۱۴ ساعت شارژدهی داشته من که راضی هستم

عالی

عالیه گوش خوبی خریدم a 12اول برج ۳ گوشی خوبی هست ولی ازاین بهترهاش گرانترین بازم خوبه شرکت سامسونگ تشکر

سلام میخوام a12 بگیرم بازی هایی مثل پابجی رو هم میاره هنگ نمیکنه
بعد دکمه خاموش و روشنش کجاست؟؟؟

سلام میخوام a12 بخرم میخواستم بدونم بازی پابجی هم میاره هنگ نمیکنه بعد اینکه دکمه خاموش روشنش کجاشه؟؟؟
لطفا جواب بدید

سلام من خودم این گوشی رو دارم برام مثلا دوروز کار میکنه باتریش ،میخام ببینم خوبه ؟؟؟ کسایی ک دارن چطوره

سلام
ایا این گوشی قابلیت پخش فیلمهای واقعیت مجازی یا همان 360 , vr را دارد ؟
Vr player نصب کردم ولی معمولی نشان میداد

دوم
چکار کنم بدون روت ، گوشی در زمانها خاصی روزانه ، خاموش و روشن شود؟
تمام منوها رو گشتم ، کلی نرم افزار آلارم و …. نصب کردم ولی نشد که نشد

ابراهیم رضایی
۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۰۰:۲۲

سلام
مشکل من هم تاچ گوشیه که فقط تو دست تاچ کار میکنه اما رو سطح صاف تاچش رو اعصابه… مشکل بزرگیه نه؟!!! این گوشی سنسور حساسیت تاج رو نداره همه گوشی‌های در پیت هم این برنامه رو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام من این گوشی رودارم ،خداروشکرتمام نیازهای روزمره روکاملا بدون لگ برطرف میکنه.ولی کمپانی گفته این گوشی گیمینگ نیست،اندروید ۱۱ونسخه۳.۱اومده وکاملاازهرنظرکامل ترشده وازطرفی همه فکرمیکنن این گوشی آی ۴۲ هِ،بخاطرشباهت بی نظیربین این گوشی وa42،من نسبت به پولی که داشتم خداروشکرگوشی خوبی خریدم،هرکی خریده راضیِ

سلام من این گوشی رودارم ،خداروشکرتمام نیازهای روزمره روکاملا بدون لگ برطرف میکنه.ولی کمپانی گفته این گوشی گیمینگ نیست،اندروید ۱۱ونسخه۳.۱اومده وکاملاازهرنظرکامل ترشده وازطرفی همه فکرمیکنن این گوشی آی ۴۲ هِ،بخاطرشباهت بی نظیربین این گوشی وa42،من نسبت به پولی که داشتم خداروشکرگوشی خوبی خریدم،هرکی خریده راضیِ

این گوشی فوق العادس دوربینش تاچش حجمش بستگی ب خودت داره ک چجوری استفادش کنی من چندماه دارمش عین روز اولشه باطریش ولوم صداش عالیه گوشیو باتوجه ب کاری ک میخای انجام بدی باید انتخاب کنی این گوشی عالیه

و یک سوال دیگه ردمی 9 قلم داره ؟؟

سلام من می خواستم یه گوشی بخرم پدرم بهم A12 پیشنهاد داد و من اومدم در موردش کمی تحقیق کردم و کامنت های شما رو دیدم کلا پشیمون شدم برای همین ردمی 9 رو مورد نظرم قرار دادم حالا به نظرتون ایا ردمی 9 از لحاظ قیمت و کیفیت بهتر از A12 هستش ؟

گوشی a12 قفل تصویر دارد

سلام ‌کسی هست که این گوشیو رو داشته باشه و اندرویدش ۱۱ باشه چون اندروید ۱۱ سرعت و سخت افزار این گوشی قوی و بازی کلاف را خیلی روان اجرا میکنه

من تازه این گوشی رو گرفتم زود شارژ خالی میکنه مشکل از چیه
چیکار باید بکنم

سلام .من گوشی a12 خریدم .چرا هر فیلمی که میگیری نمیشه تو واتساپ send کنی.لطفا راهنماییم کنید.

سلام من گوشیم a12 هست چن ماهی هست گرفتم ولی وقتی دوربین هارو عوض میکنم برای بار دوم دوربین سلفی هنگ میکنه و متوقف میشه کسی میدونه مشکل از چیه؟
یکی هم مگه دوربین های پشتی هرکدوم جداگانه کار میکنن یا نه

سلام گوشیم رو تازه خریدم ولی چرا زود شارژ کم میکنه و اینکه خیلی دیر شارژ میشه و شارژ سریع رو هم فعال کردم

اصلا a12 رم ۶ تو ایران نیست ۱
کم دردغ بگید هیچ مشکلی نداره ۲ خیلی زیاد انگل گوشیتون میدین

من دوهفته پیش a12گرفتم مشکلش این هست که گوشی حتنا باید تو دست باشه تا تاچ گوشی به خوبی عمل کنه اگه گوشی رو روی سطح صاف بزارم خیلی سخت تاچش کار می کنه یا اصلا کار نمی کنه ..دلیلش چیه ؟
واینکه مثلا تو بعضی برنامه ها مثل دیجی کالا میرم خیلی سرعتش کند میشه ..
با اینکه رم ۶ هست

این گوشی نسبت به قیمتی که داره عالیه ولیکن نمیدونم چرا یک برنامه خوبی که امروز اکثر گوشی های سامسونگ دارند را از روی این گوشی حذف کردن.برنامه متصل شدن به تلوزیون را نداره حتی گوشی ۲۰۱۴ a5هم این قابلیت را داره ولی a12حذف کرده گوشی را چندین نمایندگی هم بردم اونا هم گفتند سامسونک برنامهtvحذف کرده باید از،بازار دانلود کنی که کردم و اصلا کاردهی نداره. طوری وقتی میخوام بهtvوصل با گوشی سامسونک A5 2014 وصل میشم.

سلام
راستش من یه دو هفته‌ای میشه خریدم تا الان هیچ مشکلی نداشت ولی دیشب که دستم بود یکم گیج نیزد در حالی که من دستمو به صفحه نمیزدم اون داشت حرکت میکرد
من با اصرار زیادی به بابام این گوشیو گرفتم ایشالاه که دیگه اینجوری نمیشه
واسه همینم بود که سرچ کردم

فهمیدی به منم بگو

من چند روزه خریدمش.. گوشی قبلیمم جی ۵ ۲۰۱۶بود.. واقعن خوبه آ۱۲ فقط سرم اولش گیج رفت چون بزرگه … رفته رفته جالب شد برام.. سرعتش خوبه دوربین ها هم واقعن اونقدر بد نیستن که تو مقاله برداخته شد.. اما اگه بلد نباشید دوربین و خوب تنظیم کنید از خریدتون پشیمون میشید.. منم اولش اینطوری شدم بعد که تنظیم کردمش فهمیدم دوربیناش گردن کلفتن.. گوشی باشخصیته چون با ایفون اشتباه میگرن..به خاطر مکان دوربینش.. باندش بد نیست.. فلش پشتش زرد و سفید نورش .. و اینکه پس زمینه رسمیش و یک ادم کره ای نامرده بی سلیقه انتخاب کرده.. بازی های نسبتن سنگین هم جواب میده… این گوشی ۸هسته ای با رم بالا هستش پس دسته کم نگیریدش.. صفحه نمایششم عالیه به بالاست..

من میخوام این گوشی رو بگیرم
بنظرتون مناسبه
بازی هایی مثل کالاف رو میاره
هنگی که نیست??
دوستان لطفا هر کسی که این گوشی رو داره جواب بده
لطفا

اقا هر کاری میکنم به تلویزیون وصل نمیشه هر چی سرچم میکنم میگه از گوگل هوم برو ولی از اونجا هم وصل نمیشه میشه بگید چیکار کنم و چه برنامه ای وصل کنم

سلام
آقا این گوشی یهو در طول روز یکی دو ساعت هر کس زنگ میزنه بوق اشغال میزنه در صورتی که خط اصلا اشغال نیست . بعضی از اوقات در طول 24 ساعت 2/3 مرحله 2 ساعته این موضوع تکرار میشه . لطفا اگه کسی دلیلش رو میدونه بگه
ممنون

به اندروید یازده ارتقاع پیدا کرد و به دوازده هم خوندم ارتقا پیدا میکنه و چقدر متفاوت میشه
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۰۳:۰۹

در کل بد نیست و پر از امکانات یه ایراد که عکس صفحه لمسی فابریک نیست

من گوشیa12رویک هفته ای هست خریدم خیلی سنگینه نسبت به گوشی های دیگه تازه دوربینش خیلیییییییی بدمیندازه نمیدونم چرا؟؟گوشی قبلیم که s5بودخییلی بهتربوددوربینش.

دوربین واسه من خوبه باکیفیت میندازه مشکل از گوشیت هست

سلام من بین گلکسی A21s ، M21 ،A12 و آنر 9x شک دارم . فقط گوشی ای میخوام که طول عمر بالایی داشته باشه و زیاد برام کار کنه دیگه چیزی برام مهم نیست . کدومشون خوبه ؟ ممنون میشم جواب بدید .

به نظر من شیامی نت ۸ بگیرید یا a11رام ۳

منم a12 تازه خریدم قفل برنامه رو داره چجوری رمز بزارم؟

ازش راضی هستی از کیفیت دوربینش

سلام من یک هفته پیش گوشی A12 را با حافظه ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگ خریدم، روی مبل و تشک و بعضی سطوح تاچ بالای صفحه عمل نمیکنه، مگر اینکه همون لحظه انگشت کنار دکمه پاور باشه که سنسور اثر انگشت هم اونجاست.
مشکل دیگه اینکه کُند شارژ میشه، ۲ و نیم تا ۳ ساعت طول میکشه فول شارژ بشه، البته خیلی خوب شارژ نگه میداره.

برو تنظیمات بعد صفحه نمایش بعد صفحه اصلی گزینه پایین کشیدن پنل رو فعال کن دیگ مشکلی برای تاچ بالای صفحه نداری،این یک ویژگی هس چون وقتی میزاری روی چیزی گوشی فک میکنه کلا ازش استفاده نمیکنی و باتری کمتری مصرف میکنه

سلام، ممنون که پاسخ دادید. پایین کشیدن پنل رو فعال کردم ولی هنوز تاچ بالای صفحه روی بعضی سطوح ضعیف هست. برای شما کاملا مشکل رفع شده؟؟؟
اگر این یک ویژگی هست چرا بعضی از افرادی که این گوشی را دارند چنین مشکلی ندارند؟؟؟

من الان حدود یه هفتست که دارمش خیلی خیلی دوسش دارم و به نظرم عالیه فقط یه مشکلی که هیت اینه که وقتی می خوام با هندفری داخل وتساپ ویس گوش بده همش میره تو گوگل . راه حلی دارین؟

دکمه هدفونو نزن

گوشی خوبیه.
تنها مشکل من باهاش اینه که یکی در میون تماسهای دریافتی رو بوق اشغال میزنه برای طرف مقابل.
براش چه راهکاری دارین

لطفا در بررسی ها نمونه عکس های بیشتر از فضای روشن روز و گل های رنگارنگ قرار بدین بهتر بتونیم در مورد کیفیت دوربین قضاوت کنیم .
راستی خیلی منتظر بررسی A42 5g هستیم .

سلام
من الان a20s دارم
بنظرتون بفروشم a12 بخرم یا اینکه a20s بهتره؟

سلام.بین این گوشی وRedmi9،بطور کلی کدوم بهتره؟از نظر صفحه نمایش،دوربین،پردازنده وباتری

سلام عزیز، قطعاً ردمی 9 بهتره.

چرا ؟؟؟ بنظرم این بهتره

فقط redmi9 خوبه چون a12 واقعا مزخرفه فقط دوربینش از redmi9 بهتره ولی همه چیش آشغاله. ینی تو تلگرام میری هنگه تو اینستا میری هنگه کلا همه جا هنگه. ن ک هنگ کنه یه جا قفل شه ولی خدایی خیلی کنده. منم میخواستم redmi9 بگیرم ولی بخاطر دوربینش اینو گرفتم ک واقعا پشیمونم چون بقیه چیزاش اصلا خوب نیست مخصوصا تاچش با اینکه آپدیت حل مشکل تاچ رو نصب کردم ولی بازم تو تایپ کردن مشکل داره. کلا سمت a12 نری بهتره. فقط redmi9 چون گوشی مامانمه باهاشم خیلی کارکردم از هر لحاظ عالیه. تو بازی های سنگین هم اصلا کم نمیاره

انشالله شاهین ۳ ساخته میشه و همه ی اینا رو قورت میده…

سلام
من این گوشی را دارم a51 هم دارم . طراحی پشت ضعیف و وزن زیاد تو ذوق من زد . رم ۴ هم خیلی هنگ می کنه
ولی برای یک گوشی اقتصادی بسیار مناسب و زیبا هست حتما خریداری کنید و بهتون اطمینان میدم با ۴ میلیون گوشی سامسونگ بهتر از این نخواهید خرید

خیلی عالی هست قیمتش چنده؟!

تقریبا حدودچهار میلیونو سیصد هزار تومان

خیلی خوب بود . طراحی زیبایی داره .
ولی جالبه تو لیست بررسی های تخصصی تون نبود .

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰