اختصاصی: مقایسه دوربین آیفون 11 پرو مکس و گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ و اپل دو برند پر طرفدار می باشند که سالانه گوشی های خود را با مشخصات قدرتمند و فناوری های به روز وارد بازار می نمایند. اگر به خاطر داشته باشید، در مطلب قبلی به مقایسه دوربین بین نسخه ارزان قیمت این دو غول تکنولوژی پرداخته بودیم. اکنون می خواهیم دوربین دو پرچمدار آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس به چالش بکشیم. برای عملکرد دوربین این گوشی ها ما را در ادامه همراهی نمایید.

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس جدیدترین پرچمدار اپل در سال 2019 می باشد که در زمینه های دوربین، باتری، سیستم عامل و پردازنده از پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبلی بهره می برد. اما جالب است بدانید که اپل برای اولین بار دوربین سوم را برای پرچمدار 2019 خود در نظر گرفته است که ادعای های بسیار زیادی به همراه دارد. در ادامه می خواهیم نگاهی به مشخصات دوربین این گوشی داشته باشیم.

بررسی آیفون 11

بررسی آیفون 11 پرو مکس

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین بخش هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. دوربین سوم نیز در تبعیت از دو دوربین دیگر از حسگر12 مگاپیکسلی بهره می برد که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنزی 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار دارد. همچنین این دوربین فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد.

گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس یکی از قدرتمند ترین گوشی های سامسونگ می باشد که امکانات و ویژگی های درخور توجهی را به همراه دارد. از جمله این امکانات می توان به قلم استایلوس، تراشه اگزینوس 9825، باتری 4300 میلی آمپری، پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی و دوربین چهارگانه اشاره کرد. در بخش دوربین گلکسی نوت 10 پلاس نسبت به نسل قبلی شاهد تغییرات بزرگی هستیم که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی که از پیکسل هایی با اندازه 1.4 میکرون بهره می برد و همین موضوع باعث می شود تا از حساسیت بالایی برای جذب نور برخوردار باشد. همچنین لنزی 27 میلی متری با دیافراگم متغیر f/2.4 و f/1.5 برای این دوربین درنظرگرفته شده است.

دوربین دوم تله فوتو از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرونی استفاده می کند که در پس لنزی 5.2 میلی متری قرارگرفته است. همچنین گشودگی دیافراگم این دوربین، f/2.1 می باشد.

دوربین سوم فوق عریض مجهز به حسگر 16 مگاپیکسلی می باشد که لنز به کار رفته در آن دارای دریچه دیافراگم f.2.2 می باشد و فوکوس ان از نوع ثابت است.

مشخصات سخت افزاریآیفون 11 پرو مکسگلکسی نوت 10 پلاس
صفحه نمایش OLED لمسی خازنی
2688×1242
Super AMOLED
3040×1440 پیکسل
CPUA13 بایونیکاگزینوس 9825
حافظه رم4 گیگابایت12 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت256 گیگابایت
سیستم عاملiOS 13.1.1 Android 9
مشخصات دوربین
آیفون 11 پرو مکس گلکسی نوت 10 پلاس
رزولوشن سه گانه 12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل+16مگاپیکسل+TOF
گشودگی دیفراگملنز اصلی f/1.8 | لنز دوم f/2.0| لنز سوم f/2.4 لنز اصلی گشودگی متغیر f/1.5-1.8-2.4 | لنز اوترا واید f/2.2
لرزش گیر اپتیکاللنز اول و تله فوتو لنز اول و تله فوتو
فیلم برداری 2160p@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR، ضبط صدای استریو 2160p@60fps, 1080p@240fps, 720p@960fps, HDR, dual-video rec.
دوربین سلفی دوگانه 12 مگاپیکسل + TOF 10 مگاپیکسل


(تصاویر سمت چپ مربوط به آیفون 11پرو مکس و تصاویر سمت راست مربوط به نوت 10 پلاس می باشد)

مقایسه دوربین اصلی (در روز)

آیفون 11 پرو مکس و نوت 10 پلاس در بخش دوربین اصلی، به طور کلی عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارند. هردو گوشی در ثبت جزئیات با دقت رنگ بالا بسیار قدرتمند می باشند و تصاویر بسیار با کیفیتی را به ثبت رسانده اند. با این تفاوت که نوت 10 پلاس رنگ های اشباع شده ای را به ثبت می رساند و در مقابل آیفون 11 پلاس رنگ های طبیعی تر را ارائه می کند. محدوده پویایی در هردو گوشی بسیار خوب ارزیابی می شود اما نوت 10 پلاس در بعضی از تصاویر عملکرد بهتری را ارائه می نماید. برای مشاهده عملکرد دو گوشی لطفا ما را در ادامه همراهی نمایید.

سوژه اول

1- دوربین اصلی

در این سوژه، هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهند و رنج داینامیکی در پرچمداران اپل و سامسونگ بسیار بالا می باشد. اما لازم است بدانید که نوت 10 پلاس تصویر روشن تری نسبت به آیفون 11 پرو ثبت کرده است. همچنین نماینده سامسونگ با زوم کردن بر روی قسمتی از تصویر، جزئیات بیشتری را ارائه میکند و از وضوح بهتری برخوردار می باشد.

2 – تله فوتو

در تصاویر لنز تله فوتو باید بگوییم، دوباره هردو گوشی عملکرد خوبی را در اختیار می گذارند. اما در تصویر نماینده کره ای، دمای رنگ ها گرم تر و اشباع شده تر می باشد. درحالی که در نماینده اپل این موضوع کاملا برعکس می باشد و دمای رنگ سردتر است. همچنین رنج داینامیک تصاویر هردو گوشی بسیار خوب ارزیابی می شود. علاوه بر این موارد هردو گوشی در ثبت جزئیات و نویز از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار می باشند.

3 – فوق عریض

در این بخش به جرئت می توان گفت، نوت 10 پلاس دارای بهترین دوربین فوق عریض در بین رقبا می باشد و تصویری با کیفیتی و رنج داینامیکی وسیع به ثبت رسانده است. البته آیفون 11 پرو مکس در زمینه رنج داینامیک این تصویر چیزی کمتر از نوت 10 پلاس ندارد. اما در زمینه جزئیات نماینده اپل، لازم است بدانید که کنتراست نسبتا زیاد، باعث شده تا از ثبت جزئیات بیشتری بازماند.

سوژه دوم

1- دوربین اصلی

در این سوژه اگر به بنا دقت کنید، متوجه خواهید شد که داینامیک رنج در آیفون 11 پرو مکس به خوبی اعمال نشده است و باعث تاریک شدن ساختمان شده است. همچنین جزئیات در آن نسبت به نوت 10 پلاس کمتر به ثبت رسیده است. اما درمقابل، دوربین نوت 10 پلاس به خوبی از پس متعادل نگه داشتن روشن ترین و تاریک ترین نقاط برآمده است و جزئیات بیشتری را در اختیار می گذارد. همچنین هردو تصویر از نویز کنترل شده و وضوح بالایی برخوردار می باشند.

2- تله فوتو

همانطور که مشاهده می کنید، پرچمدار اپل و سامسونگ، در این بخش، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می نمایند. رنج داینامیک وسیع، جزئیات بیشتری ازجمله مواردی هستند که در هردو گوشی به خوبی به نمایش گذاشته شده است. تنها تفاوتی که در این می توان عنوان نمود، مربوط دمای رنگ می باشد که طبق معمول نماینده سامسونگ، رنگ های گرم تری را به ثبت رسانده است و آیفون 11 پرو مکس رنگ های سردتری دارد. البته این موضوع کاملا سلیقه ای می باشد و نمی توان به عنوان ویژگی برتر به آن نگاه کرد.

صحنه 3- اولترا واید

در این تصویر نیز همانند تصویر اولتراواید سوژه اول، Note 10 Plus عملکرد بهتری را در اختیار می گذارد.

سوژه سوم

مقایسه دوربین اصلی (در شب)

حالت شب یا Night Mode قابلیتی می باشد که اخیرا در بخش دوربین اکثر گوشی ها پرچمدار و حتی گوشی های میان رده شاهد هستیم و به یکی از پرچالش ترین موضوعات در بین کاربران تبدیل شده است.جالب است بدانید که اپل برای اولین بار این قابلیت را برای گوشی های خود ارائه کرده است و انتظار می رود که عملکرد بسیار خوبی را در اختیار بگذارد. اما در مقابل گلکسی نوت 10 پلاس را داریم، که حالت نایت مود را از خانواده سری اس به ارث برده است و نسبت به آیفون از تجربه بیشتری در این زمینه برخوردار می باشد.

سوال اینجاست که عملکرد کدامیک در این بخش بهتر می باشد. در پاسخ به این سوال، لازم است بدانید که هر دو پرچمدار 2019 تصاویری با کیفیت بسیارخوب، نویز کنترل شده به ثبت رسانده اند. برای مقایسه عادلانه بین این دو پرچمدار ، عملکرد آن ها را در تصاویر انتخاب شده بررسی می کنیم.

1- دوربین اصلی حالت شب خاموش

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، نوت 10 پلاس نسبت به آیفون 11 پرو مکس در نقاط تاریک، عملکرد خوبی را ارائه می دهد و تصویر روشن تری را در اختیار می گذارد. اما هر دو توانسته اند تصویر با کیفیت و نویز کنترل شده به ثبت برسانند. همچنین در عکاسی شب، دوباره نماینده سامسونگ، رنگ های اشباع شده تری را نسبت به نماینده اپل در اختیار می گذارد.

2 – دوربین اصلی حالت شب روشن

در حالت شب دوباره می توان گفت نوت 10 پلاس رنگ های گرمتری نسبت به آیفون دارد اما جزئیات تقریبا در هردو به خوبی قابل قبول می باشد. حتی در تصویر پایین که نمونه کراپ شده از هردو دوربین گوشی را مشاهده می کنید، جزئیات به خوبی دیده می شود. با این تفاوت که آیفون 11 پرو مکس تصویری نسبتا شارپ تری را ارائه می کند.

3- تله فوتو حالت شب خاموش

در این بخش از مقایسه دوربین آیفون 11 پرو مکس و نوت 10 پلاس، اگر به سنگ گوشه سمت راست پایین که لامپ بر روی ان قرار گرفته است، توجه کنید، نوت 10 پلاس دوباره در نقاط تاریک تصویر روشن تری را به ثبت رسانده است. اما با نگاه به قسمت دیگر عکس ( سنگ های نواحی کولر)، آیفون 11 پرو مکس جزئیات بیشتری را نسبت به نوت 10 پلاس در اختیار می گذارد. البته نماینده سامسونگ، این موضوع را در حالت شب روشن جبران می کند که می توانید در تصاویر پایین مشاهده کنید.

4- تله فوتو حالت شب روشن

5- اولتراواید حالت شب خاموش

قبل از بررسی تخصصی این عکس، باید بگوییم که دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس از قابلیت حالت شب پشتیبانی نمی کند اما رقیب آن مجهز به این ویژگی می باشد. پس درواقع می توان گفت نوت 10 پلاس در این قسمت نسبت به رقیب خود پیشی بگیرد و تصاویر بسیار روشن با وضوح نسبتا خوبی را ارائه کند.

6- اولتراواید حالت شب روشن

مقایسه حالت پرتره دوربین اصلی

حالت پرتره یکی از ویژگی های دیگر دوربین گوشی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. متاسفانه باید بگوییم که در سوژه غیر انسانی، آیفون همچنان از رقیب خود سامسونگ عقب می ماند. البته ما چندین بار عکس برداری را انجام دادیم تا آیفون بتواند موفق گردد که می توانید در گالری تصاویر مربوط به آیفون مشاهده کنید. با این وجود آیفون نتواست سوژه را تشخیص دهد.

صحنه 1

مقایسه دوربین سلفی (در روز)

عملکرد هردو گوشی در این بخش بسیار خوب می باشد و تصاویری با کیفیت و وضوح بالا را شاهد هستیم. محدوده پویایی در هردو به خوبی کنترل شده است. برای بررسی این بخش از مقایسه دوربین آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس ما را در ادامه همراهی نمایید.

1- سلفی معمولی

هردو گوشی تصاویر سلفی بسیار مطلوب، با کیفیت و شفافی را در اختیار می گذارند. با این تفاوت که اگر به صورت سوژه توجه کنید، روشنایی بیشتر باعث سفیدی نسبتا زیاد رنگ پوست فرد شده است.اما آیفون 11 پرو مکس در این مورد، رنگ پوست را طبیعی تر و نزدیک به واقعیت به ثبت رسانده است. البته موضوعی که کمی در تصویر نماینده اپل ما را کمی اذیت می کند، سیاه شدن قسمتی از لباس سوژه می باشد که در رقیب آن به صورت طبیعی به نمایش گذاشته شده است.

2- سلفی واید

در این تصویر، به جرئت می توان گفت، آیفون عملکرد بسیار عالی را در اختیار می گذارد. اگر به ساختمان و رنگ درختان در سمت راست تصویر توجه کنید، متوجه می شوید که رنج داینامیک وسیع تری برخوردار می باشد.

3- سلفی پرتره

تصاویر سلفی پرتره ثبت شده توسط هردو گوشی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشند. همچنین در زمینه تشخیص سوژه از پس زمینه می توان گفت هردو نماینده اپل و سامسونگ از پس آن برآمداه اند.

مقایسه دوربین سلفی (در شب)

صحنه 1- فلاش خاموش

در اینجا می توان گفت دوربین سلفی نوت 10 پلاس از وضوح بالا، جزئیات بیشتر و کیفیت خوبی برخوردار می باشد. اما در مقابل، آیفون 11 پرو مکس از نویز نسبتا زیادتر و وضوح پایین تری برخوردار می باشد.

صحنه 2- فلاش روشن

در تصویر نوت 10 پلاس ، اگر به صورت سوژه توجه کنیم، جزئیات بیشتری با روشنایی مطلوبی در اختیار گذاشته شده است و نویز کنترل شده ای در تصویر حاکم است. حتی رنگ لباس در نماینده سامسونگ نزدیک به واقعیت می باشد.

گالری تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون 11 پرو مکس

گالری تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

نظر شما درباره مقایسه دوربین آیفون 11 پرو مکس با گلکسی نوت 10 پلاس چیست؟

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اول که مرسی از مطالب خوبتون من خیلی بین خرید این دو مدل مونده بودم که مطالب شما کمک زیادی بهم کرد . دوم که سامسونگ نوت به نظرم بهتره به علت هزینه کمتر . نوت بودن گوشی . کارکردن راحتر و نصب راحت برنامه ها و دوربین پشت اش نسبت به پرو مکس بهتره .

در کل به نظر من، از سال ۲۰۱۸ به بعد دوربین های شرکت اپل و سامسونگ دریه حد بودن. از نظر دوربین یکین. اپل تو ایران خدمات پس از فروش نداره. بعدشم به دلیل سیستم عامل ios کار باهاش خیلی سخت تره و کسی راحت میتونه باهاش کار کنه که چند سال بگذره. ولی سامسونگ اندرویده با امکانات بالا و ساده

بدون شک نوت 10 پلاس زده آیفون 11 پرو رو ترکونده. اصلا آیفون با اون قیافه بی نهایت زشتش و قیمت بسیار بالاش هیچ حرفی واسه گفتن نداره.

بی شک نوت ۱۰ چند سرو گردن بالاتر هست.من خریدم و فوق العاده راضی هستم

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰