اختصاصی : مقایسه دوربین آنر 9 ایکس با نوکیا 7.2

با توجه به اینکه خرید گوشی به یکی از مهم ترین موضوعات در زندگی روزمره ما تبدیل شده است و هنگام خرید آن به یکی سری از ملاک های خود، اهمیت بیشتری می دهیم. دوربین می تواند یکی از این ملاک ها به حساب بیاید و با توجه به تجربه ما، حدودا 50 درصد از افراد هنگام خرید گوشی توجه ویژه ای به آن می کنند.

خوب اگر گوشی مورد نظر جزو گوشی های پرچمدار برندهای معروف سامسونگ،اپل، هواوی، شیائومی باشد، عموما می توان گفت عملکردی فراتر از انتظار را در اختیار خواهد گذاشت. اما در صورتی که محصول از دسته گوشی های میانرده انتخاب گردد، عملکرد آن کمی چالش برانگیز خواهد بود.

از این رو سایمان دیجیتال با فراهم کردن مطالب هایی در زمینه مقایسه دوربین گوشی ها، سعی می کند در تصمیم گیری راحت تر برای انتخاب محصول به شما کمک کند. اکنون برای این مقایسه، دو گوشی میانرده آنر 9 ایکس و نوکیا 7.2 را انتخاب کردیم و عملکرد دوربین هریک را برای شما در شرایط نوری مختلف و حالت های عکسبرداری متفاوت مورد ارزیابی قرار داده ایم.

آنر 9 ایکس

همانطور که می دانید هواوی به دلیل تحریم ها صورت گرفته برای آن، از داشتن سرویس های گوگل محروم خواهد بود. آنر 9 ایکس یکی از گوشی های اقتصادی زیر برند هواوی می باشد که در این شرایط پیش آمده برای هواوی معرفی شده است؛ اما خوشبختانه باید بگوییم این گوشی به سرویس های گوگل مجهز می باشد و جای هیچ نگرانی برای خرید آن وجود ندارد.

Honor 9x را می توان نسخه ارتقا یافته آنر 8 ایکس در زمینه باتری،دوربین و نمایشگر به حساب آورد. جالب است بدانید که این گوشی میانرده هواوی، در زمینه سخت افزاری نسبت به نسل قبلی تغییری چشمگیری نداشته است و از تراشه اسنپدراگون710F بهره می برد.

در بخش دوربین اصلی آنر 9 ایکس، استفاده از سه ماژول در پنل پشتی را شاهد هستیم که به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. حسگر اصلی 48 مگاپیکسل این گوشی میانرده در پس لنزی واید با دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که لنز فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 و حسگر 8 مگاپیکسلی آن را همراهی می کند. همچنین دوربین سوم مجهز به سنسور 2 مگاپیکسلی می باشد که وظیفه تشخیص عمق تصاویر برای عکس برداری پرتره را برعهده دارد. البته هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ آنر 9 ایکس نیز رزولوشن 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 را در نظر گرفته است.

نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 اولین میان رده نوکیا به شمار می آید که شاهد استفاده از دوربین سه گانه در قسمت پشتی آن هستیم. دوربین اصلی این گوشی از حسگر 48 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده می کند که با فیلتر بایر 4 به 1 ، تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می کند و از قسمت تنظیمات می توان رزولوشن را به 48 مگاپیکسل تغییر داد. همچنین این دوربین به لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم F/1.8 مجهز شده است که همانند لنز دو دوربین دیگر، توسط اپتیک زایس توسعه داده شده است.

دوربین بعدی که برای نوکیا 7.2 در نظر گرفته شده است، اصطلاحا اولتراواید نامیده می شود. برای این دوربین، حسگر 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در پس لنز 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید 118 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم می رسد که از حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند و صرفا برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.

مشخصات دوربین آنر 9 ایکس نوکیا 7.2
رزولوشن 48 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم لنز اصلی f/1.8 | لنز دوم f/2.4 لنز اصلی f/1.8 | لنز دوم f/2.2
لرزش گیر اپتیکال
فیلم برداری 1080p@30/60fps 2160p@30fps, 1080p@30fps
سایر قابلیت ها LED flash, HDR, panorama LED flash, HDR, panorama

تصاویر در روز

همانطور که میدانید عموم دوربین گوشی های هوشمند در شرایط نوری مناسب، عملکرد خوبی را ارائه می کنند و اکثر می توانند کاربران خود را راضی کنند. اما اگر گوشی های مورد نظر جزو دسته های میانرده باشند این موضوع کمی چالش برانگیز خواهد بود و نیاز به بررسی با جزئیات بیشتر دارد. از این رو ما در این بخش با بررسی تصاویر ثبت شده با گوشی های آنر 9 ایکس و نوکیا 7.2 می خواهیم نتایج عادلانه تری را در اختیار شما بگذاریم. برای مشاهده عملکرد هردو گوشی در این بخش ما را در ادامه همراهی نمایید.

سوژه اول- دوربین اصلی

در این بخش از مقایسه دوربین آنر 9 ایکس با نوکیا 7.2، به جرائت میتوان گفت نماینده HMD ، تصویر روشن تری را نسبت به رقیب خود ثبت نموده است. درواقع در این سوژه،تصویر مربوط به نوکیا 7.2، از محدوده داینامیک وسیع تری بهره می برد. اما در زمینه ثبت جزئیات، باید گفت که هر دو گوشی عملکردی یکسانی را ارائه می کنند. چیزی که لازم است در این قسمت بدانید، با کراپ کردن بخش از تصویر مربوط به هردو گوشی، متوجه شدیم، نوکیا 7.2 در کنترل نویز به خوبی رقیب خود عمل نکرده است و تصویری با نویز نسبتا بالایی را در اختیار می گذارد.

تصاویر برش خورده

سوژه اول-اولترا واید

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، در زمینه دامنه پویایی نوکیا 7.2 توانسته عملکرد بسیار خوبی را در اختیار بگذارد، اما متاسفانه در زمینه شفافیت و ثبت جزئیات، آنر 9 ایکس نسبت به رقیب خود، یک گام جلوتر می باشد. همچنین نویز تصویر مربوط به آنر 9 ایکس نسبت به نوکیا 7.2 بسیار کنترل شده می باشد. همچنین در زمینه ثبت جزئیات، بایستی دوباره آنر 9 ایکس را برنده اعلام نمود.

تصاویر برش خورده

سوژه دوم

در این بخش از مقایسه دوربین، هردوگوشی میانرده تصاویری با کیفیت بالا، نویز کنترل شده و شفاف را در اختیار می گذارند. همچنین در این سوژه محدوده پویایی هردو گوشی وسیع می باشد و جزئیات را به خوبی به نمایش می گذارند. تنها تفاوتی که بین دو تصویر مشاهده می کنیم، رنگ های گرم تر و کمی اشباع شده آنر 9 ایکس نسبت به نوکیا 7.2 می باشد که این مورد کاملا به سلیقه افراد بر می گردد.

سوژه دوم- اولترا واید

در این بخش نیز همانند قسمت بالا، هر دوگوشی تصاویری با کیفیت بالا، نویز کنترل شده و شفافی را ارائه می کنند. اما با این تفاوت که جزئیات در آنر 9 ایکس نسبت به نوکیا 7.2 کمی بیشتر به نمایش گذاشته شده است. همچنین موردی که در تصویر مربوط به نوکیا 7.2 به چشم می آید، متعادل نبودن رنگ سفید می باشد و باعث شده تا رنگ صورتی را در تصویر مشاهده کنیم.

سوژه سوم

لازم است بدانید که در این بخش از عکاسی، هوش مصنوعی هر دو گوشی قادر به تشخیص دقیق سوژه شد و سپس ما تصایر را ثبت نموده ایم. هردو تصاویر از کیفیت بسیار خوبی بهره می برند اما تنها موضوعی که دو تصویر را از هم متمایز می کند، دقت رنگ می باشد. به طوریکه رنگ های ثبت شده در آنر 9 ایکس نزدیک به واقعیت می باشد و طبیعی تر از نوکیا 7.2 می باشد.

تصاویر در شب

عکس برداری در شرایط نوری کم، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تولید کننده های گوشی های هوشمند، هر سال، برای بهتر کردن گوشی های خود در این زمینه، فناوری و امکانات بسیار زیادی را ارائه می کنند. جالب است بدانید که با توجه به اینکه این امکانات پیشرفته در گوشی های پرچمدار استفاده می شود، هنوز بازخورد راضی کننده ای را ارائه نمی کنند. بنابراین نمی توان انتظار زیادی را از گوشی های میانرده داشت.

گوشی های میانرده آنر 9 ایکس و نوکیا 7.2 عملکرد نسبتا خوبی را نسبت به برچسب قیمتی خود در اختیار می گذارند. برای مقایسه عادلانه این دوگوشی، تصاویر را در بخش های جداگانه بررسی می کنیم و عملکرد هریک را در هر قسمت بازگو می کنیم.

سوژه اول – حالت شب خاموش

همانطور که مشاهده می کنید، تصویر ثبت شده با گوشی نوکیا 7.2 نسبت به رقیب خود از کیفیت بالا و شفاف تری برخوردار می باشد و رنگ ها طبیعی تر به نظر می رسند. در زمینه ثبت جزئیات نیز نوکیا 7.2 توانسته با زیاد کردن نویز، جزئیات بیشتری را ثبت کند. در حالیکه نماینده هواوی، عکس این عمل را انجام داده است.

سوژه اول – حالت شب روشن

در این قسمت از مقایسه دوربین دو گوشی میانرده نوکیا و هواوی، آنر 9 ایکس با محدوده داینامیک وسیع و نویز کنترل شده، تصویری با جزئیات بالا را ثبت کرده اند.در مقابل نوکیا 7.2 توانسته تصویر روشن با نویز کنترل شده و رنگ های زنده تری را به ثبت برساند اما از ثبت جزئیات بالا باز مانده است.

سوژه اول – اولترا واید- حالت شب خاموش

قبل از بررسی تصاویر دو گوشی، لازم است بدانید که دوربین فوق عریض گوشی آنر 9 ایکس از حالت شب بهره نمی برد اما برای نوکیا 7.2 این قابلیت در نظر گرفته شده است. تصویر مربوط به آنر 9 ایکس از دقت رنگ بسیار پایین و کیفیت نه چندان مطلوبی بهره می برد. در حالیکه تصویر مربوط به نوکیا 7.2 از دقت رنگ بالا تر، وضوح بیشتر با جزئیات بالاتری برخوردار می باشد.

سوژه اول – اولترا واید- حالت شب روشن

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، بدلیل مجهز نبودن دوربین فوق عریض آنر 9 ایکس به حالت شب از رقابت با نوکیا 7.2 در این زمینه باز می ماند. هرچند کیفیت و وضوح تصویر مربوط به نوکیا 7.2 نمی تواند ما را راضی کند، اما مجهز بودن آن به حالت شب باعث می شود امتیاز بیشتری نسبت به رقیب خود دریافت کند.

عکاسی پرتره و سلفی در روز و شب

تصویربرداری پرتره و سلفی یکی از سوژه های جذاب در عکاسی می باشد که ما اهمیت زیادی برای آن ها می دهیم. از این رو عموما گوشی های هوشمند امکانات زیادی را در این زمینه ارائه می کنند تا کاربران خود را بیش از پیش راضی نگه دارند. جالب است بدانید که هردو گوشی مورد نظر ما مجهز به سنسور تشخیص عمق می باشند که می توانند تصاویر پرتره را به ثبت برسانند. برای مشاهده عملکرد آن ها ما را در ادامه همراهی نمایید.

سوژه اول پرتره

همانطور که می دانید از جمله ملاک های مهم در عکاسی پرتره، تشخیص دقیق سوژه از پس زمینه ، دقت رنگ و محدوده داینامیک می باشند. از این رو با در نظر گرفتن این موارد، می توان گفت نوکیا 7.2 با ثبت تصویری روشن تر، تشخیص بهتر سوژه ، محدوده داینامیک وسیع تر و دقت رنگ بالا عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارد.

عکس سلفی معمولی

به جرئت می توان گفت، برنده این قسمت از عکاسی نوکیا 7.2 می باشد. زیرا رنگ پوست سوژه طبیعی تر می باشد. همچنین در قسمت عکس سلفی نیز، دقت تشخیص سوژه در نمایند HMD بیشتر می باشد و دامنه پویایی نسبتا وسیع می باشد.

عکس سلفی پرتره

عکس سلفی- فلاش خاموش

در این قسمت از عکاسی نیز، آنر 9 ایکس توانسته تصویری با کنتراست خوب و نور دهی مطلوب را به ثبت برساند. اما نویز تصویر ثبت شده بسیار زیاد می باشد. در حالیکه نوکیا 7.2 در کنترل نویز عملکرد بهتری را در اختیار می گذارد.

عکس سلفی – فلاش روشن

گالری تصاویر ثبت شده با آنر 9 ایکس

گالری تصاویر ثبت شده با نوکیا 7.2

به نظر شما دوربین کدامیک عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است؟

۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

راجبه دوربینش ذکر سامسونگ کردی، ولی من شنیدم همشون ساخت کارل زایس هست، زایس و لایکا بهترین دوربینارو میزنن،

واقعا نوکیا هیولاست، عکسهای وحشتناک و بسیار عالی میگیره، چقدر خوبه لنتی، حال کردم، خودم دوتا گوشی هانر 8x، و نوکیا 7پلاس دارم، خدایش نوکیا یچی دیگست، میخوام 7.2بگیرم،فوق العادست❤️

قطعا هواوی بهتره
البته با نوت8 شیائومی هم اونو بسنجید
تشکر

به نظرمن نوکیا خیلی سرتره

آنر 9 ایکس فوق العاده ظاهر شده

من خودم 7+نوکیا دارم.قبل نوکیایی که داشتم یکی 5xهواوی.6xانرداشتم خوشم نیومد .الان که با نوکیا دارم کار میکنم از لحاظ دوربین وهمه چیزش خیلی سرتر از امسال مثل سام .هواوی .شیامین.هستن .گرینه بعدی من یا 7.2هست یا 8.1چون دوربین خیلی خوبی دارن

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰