بررسی Redmi note 9T

نقد و بررسی ردمی نوت 9T: محصولی اقتصادی اما 5G!

فناوری 5G به سرعت دارد مسیر خود را برای اضافه شدن به گوشی‌های هوشمند هموار می‌کند، چرا که در ابتدا به محصولات پرچمدار اضافه شد و حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شیائومی گوشی اقتصادی را با پشتیبانی از این فناوری روانه‌ی بازار می‌کند تا اگر کاربران قصد استفاده از اینترنت نسل پنجم را دارند ولی در عین حال نمی‌خواهند هزینه‌ی گزافی برای خرید یک گوشی پرداخت کنند به طریقی بتوانند به خواسته‌ی خود برسند.

با این توصیفات انجام شده، شیائومی ردمی نوت 9T را تولید کرده است، محصولی با قیمت پایین اما پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه! البته این دستگاه از جهات دیگر هم مشخصات خوب و قابل قبولی دارد که در ادامه حتما به طور کامل به همه‌ی آن‌ها می‌پردازیم و نقاط مثبت، منفی و ارزش خرید این محصول را شرح می‌دهیم.

طراحی

گوشی‌های میانرده جدید شیائومی تقریبا از طراحی شبیه به هم و یکسانی استفاده می‌کنند که ردمی نوت 9T هم از همین رویه پیروی کرده است. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده، اما این پلاستیک طراحی نقطه دار دارد و زمانی که آن را در دست می‌گیرید به دلیل اصطکاک ایجاد شده حس امنیت را به شما منتقل می‌کند.

طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Redmi note 9T
طراحی قاب پشتی در مطلب بررسی Redmi note 9T

این قاب پلاستیکی از فریم دایره شکل دوربین‌ها در بالا و همچنین برند ردمی و علامت 5G در پایین میزبانی می‌کند تا به نوعی یک طراحی ساده و در عین حال زیبا را شاهد باشیم. فریم این محصول نیز از پلاستیک ساخته شده اما برخلاف قاب پشتی طراحی ساده‌ و مات دارد و هیچ گونه الگویی به روی آن دیده نمی‌شود.

به روی این فریم پلاستیکی 9.1 میلی متری دکمه پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت و دکمه‌های ولوم در سمت راست، اینفرارد و میکروفون دوم در بالا، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی در سمت چپ و همچنین جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه Type C، میکروفون اصلی و اسپیکر در لبه‌ی پایینی مشاهده می‌شود.

طراحی فریم بالایی در مطلب بررسی Redmi note 9T
طراحی فریم بالایی در مطلب بررسی Redmi note 9T

این میانرده 199 گرمی در فضای جلویی نیز از یک نمایشگر 6.53 اینچی میزبانی می‌کند که چیزی در حدود 84 درصد از این قسمت را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر آن را احاطه کرده‌اند. به سبب قیمت محصول و اقتصادی بودن آن خیلی نمی‌توان این حاشیه‌ها را عیب به حساب آورد، اما در کل باید بدانید که با حاشیه‌های نسبتا ضخیمی مواجه هستید.

طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی Redmi note 9T
طراحی قاب جلویی در مطلب بررسی Redmi note 9T

در بالای این نمایشگر در سمت چپ یک دوربین سلفی درون یک حفره و همچنین در بالای این نمایشگر اسپیکر مکالمه چسبیده به لبه‌ی بالایی گوشی دیده می‌شود. ردمی نوت 9T تنها در دو رنگ مشکی و بنفش ساخته شده که امکان انتخاب بین آن‌ها برای شما وجود دارد.

قرارگیری دوربین سلفی درون یک پانچ هول در مطلب بررسی Redmi note 9T
قرارگیری دوربین سلفی درون یک پانچ هول در مطلب بررسی Redmi note 9T

ناگفته نماند که صفحه نمایش به وسیله‌ی گوریلاگلس نسخه 5 محافظت می‌شود و این یعنی این که نمایشگر این گوشی مقاومت خوبی در برابر خط و خش و همچنین ضربات وارده دارد، هرچند طبق معمول باید به فکر نصب محافظ صفحه باشید، چرا که شاید خیلی نتوان به تنهایی به گوریلاگلس و دیگر فناوری‌های استفاده شده برای مراقبت از شیشه‌ی جلویی اکتفا کرد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر گوشی ردمی نوت 9T هیچ اتفاق به خصوصی را شاهد نیستیم و همه چیز در عادی‌ترین حالت ممکن قرار دارد، این یعنی نه خبری از پنل امولد هست و نه خبری از نرخ نوسازی 90 و 120 هرتزی! البته استفاده از پنل آمولد یا نرخ نوسازی بالا باعث افزایش قیمت محصول می‌شود که شیائومی خیلی علاقه‌ای به این کار در این گوشی نداشته است.

نمایشگر در مطلب بررسی Redmi note 9T
نمایشگر در مطلب بررسی Redmi note 9T

این دستگاه یک نمایشگر 6.53 اینچی از نوع IPS دارد که از رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 395 ppi برخوردار بوده و می‌تواند تا 450 نیت نور از خود ساطع کند. این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی برای این بازه قیمتی دارد و به گونه‌ای نیست که آن را بد به حساب بیاوریم، اما به گونه‌ای هم نیست که از آن به عنوان بخش جذاب و یا دوست داشتنی این محصول یاد کنیم.

توجه داشته باشید که محصولاتی در این بازه‌ی قیمتی وجود دارند که از نمایشگر بهتری نسبت به این گوشی برخوردار باشند که یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آن‌ها پوکو ایکس 3 می‌باشد که از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد که باعث می‌شود محتوای مختلف را به شکل بسیار روان‌تر و جذاب‌تری مشاهده کنید.

نمایشگر در مطلب بررسی Redmi note 9T
نمایشگر در مطلب بررسی Redmi note 9T

در واقع به بیان ساده در این گوشی شیائومی بخش‌های زیادی را در حد ساده و پایه‌ای نگه داشته تا بدین وسیله بتواند از شبکه‌ی 5G به روی این گوشی بهره ببرد و درواقع شما در زمان خرید باید انتخاب کنید که داشتن این فناوری برای‌تان اولویت بالاتری دارد یا استفاده از نرخ نوسازی 120 هرتزی یا به عنوان مثال باتری 6000 میلی آمپر ساعتی پوکو ام 3.

پیشنهاد مطالعه: بررسی پوکو M3: پوکو و باز هم ارزش خرید!

اسپیکر

این دستگاه از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که اسپیکر اصلی در لبه‌ی پایینی قرار دارد و اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم نقش ایجاد صدای استریو را برعهده دارد. بلندی صدای این دو اسپیکر خوب است، اما کیفیت صدای آن‌ها در حد کاملا معمولی قرار دارد و به خصوص زمانی که بلندی صدا را تا انتها زیاد کنید، کیفیت صدا کاهش پیدا کرده و صدای خروجی خش‌دار می‌شود.

اسپیکر در مطلب بررسی Redmi note 9T
اسپیکر در مطلب بررسی Redmi note 9T

به طور کلی اما عملکرد اسپیکر این گوشی قابل قبول ارزیابی می‌شود، چرا که گوشی‌های میانرده سامسونگ تا قیمت تقریبا دو برابر این محصول نیز از صدای مونو و اسپیکر تکی استفاده می‌کنند.

دوربین

ردمی نوت 9T در فریم دایره‌ای دوربین‌ها در قاب پشتی از سه لنز عریض، ماکرو و عمق میدان برخوردار می‌باشد و متأسفانه خبری از لنز فوق عریض نیست و این لنز قربانی کاهش هزینه‌ها برای استفاده از 5G و همچنین تراشه‌ی خوب شده است. در ادامه به عملکرد دوربین‌های این میانرده در شرایط نوری مختلف می‌پردازیم.

چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی Redmi note 9T
چیدمان لنز دوربین‌ها در مطلب بررسی Redmi note 9T

دوربین اصلی

دوربین اصلی این محصول سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و پشتیبانی از حالت شب از دیگر مشخصات آن هستند. این دوربین‌ به دلیل برخورداری از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز برای این بازه قیمتی کاملا خوب ارزیابی می‌شود، چرا که جزئیات و شارپنس در حد مطلوبی قرار گرفته و کنتراست بالایی را شاهد هستیم. از نظر رنج دینامیکی اما تصاویر عالی نیستند و در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرند. در آخر هم باید گفت که رنگ‌ها کمی گرم‌تر از واقعیت به ثبت می‌رسند و نمی‌توان گفت دقت بالایی در ثبت رنگ را شاهد هستیم.

با در نظر گرفتن بازه‌ی قیمتی این گوشی باید گفت تصاویر ثبت شده توسط آن در نور شب کاملا رضایت بخش می‌باشد، این عکس‌ها جزئیات مناسبی دارند و با وجود این که نویز وجود دارد تا حد خوبی کنترل می‌شود. زمانی که حالت شب (Night mode) روشن می‌شود تصاویر تا حد بسیار خوبی بهتر شده و نویز تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و سایه‌ها روشن‌تر شده و رنج دینامیکی افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی حتما پیشنهاد می‌کنیم هنگام عکاسی در شب و نور کم از این قابلیت استفاده کنید تا خروجی بهتری از دوربین اصلی داشته باشید.

پرتره

عکس‌های پرتره به کمک دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق میدان به ثبت می‌رسد و این عکس‌ها کیفیت قابل قبول و خوبی دارند، چرا که هم جداسازی سوژه از پس‌زمینه با دقت خوبی انجام می‌شود و هم پس‌زمینه به اندازه کافی و به حالتی طبیعی مات می‌شود. در مورد جزئیات هم تصاویر پرتره مانند تصاویر معمول هستند و در نهایت باید گفت از عکس‌های پرتره این دستگاه با توجه به قیمت آن رضایت خواهید داشت.

سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت 9T سنسوری 13 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.1 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس لنز 29 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.3 قرار گرفته است. تصاویر سلفی جزئیات مناسب و خوبی دارند و شارپنس آن‌ها نیز در حد قابل قبول و رضایت بخشی می‌باشد. از نظر رنج دینامیکی نیز کم و بیش می‌توان آن را قابل قبول ارزیابی کرد.

ماکرو

شیائومی برای این گوشی یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته که استفاده از آن بسیار دشوار می‌باشد، چرا که فوکوس ثابت در فاصله 4 سانتی متری دارد که برای رسیدن به این فوکوس و داشتن عکس‌هایی شارپ باید حداقل 6 یا 7 بار تلاش کنید. در نهایت اگر موفق شوید تصویری با فوکوس صحیح به ثبت برسانید، عکس مذکور جزئیات و شارپنس مناسبی دارد ولی از نظر کنتراست خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و البته از یک دوربین 2 مگاپیکسلی خیلی هم نمی‌توان انتظار بالایی داشت.

سخت افزار و ارتباطات

شیائومی در بخش سخت افزار این محصول به سراغ تراشه‌ی 7 نانومتری مدیاتک Dimensity 800U 5G رفته که هشت هسته‌ی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی Mali-G57  را شامل می‌شود. این تراشه را 64 و یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند و همچنین امکان افزودن کارت حافظه جانبی نیز برای ردمی نوت 9T وجود دارد.

قدرت سخت افزاری این گوشی برای اجرای نرم افزارها و امور روزمره بسیار خوب می‌باشد و این عملکرد خوب برای بازی‌های سنگین و جدید هم وجود دارد این گوشی به خوبی می‌تواند از پس کارهای سنگین بربیاید (البته توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که قدرت سخت افزاری این گوشی در حد و اندازه‌های پرچمداران است، اما برای یک محصول میانرده قدرت خوبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس بازی‌ها و نرم افزارهای مختلف بربیاید).

یکی از دلایل استفاده شیائومی از این تراشه پشتیبانی آن از اینترنت نسل پنجم یعنی 5G می‌باشد، که البته هنوز خیلی فناوری توسعه یافته‌ای در جهان نیست و کشورهای پیشتازی مانند آمریکا هم هنوز پوشش گستره‌ای از این نسل ندارند و شاید چند سالی زمان ببرد تا به واقع بتوان از این فناوری بهره‌ی کافی را برد.

نرم افزار و امنیت

در بخش نرم افزاری به صورت پیش فرض برای این محصول Miui 12 بر پایه‌ی اندروید 10 در نظر گرفته شده که کمی تصمیم عجیبی به نظر می‌رسد، چراکه مدت زمان زیادی از معرفی اندروید 11 گذشته و عرضه گوشی با اندروید 10 کمی عجیب می‌باشد.

طراحی کنترل سنتر در مطلب بررسی Redmi note 9T
طراحی کنترل سنتر در مطلب بررسی Redmi note 9T

در مورد رابط کاربری شیائومی و نسخه 12 از آن به مراتب در وبلاگ سایمان دیجیتال سخن گفته‌ایم و از تکرار مکررات خودداری کرده و شما را به مطالعه‌ی مطلب می یو آی ۱۲ ؛ امکانات و ویژگی های جالب رابط کاربری جدید شیائومی دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: معرفی MIUI 12.5 ؛ سریع‌تر و امن‌تر از همیشه

برای این گوشی حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور در نظر گرفته شده است که عملکرد سریع و دقیقی دارد و می‌توان برای بازگشایی قفل صفحه به روی عملکرد آن حساب باز کرد. برای این محصول تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی هم در نظر گرفته شده است که عملکرد قابل قبولی دارد ولی قطعا نمی‌توان به روی امنیت آن مانند حسگر اثرانگشت حساب باز کرد.

باتری

شرکت چینی برای ردمی نوت 9T یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته که با توجه به اندازه گوشی و همچنین تراشه‌ی قوی آن و گذشته از آن‌ها شبکه‌ی 5G شاید کار آسانی را پیش روی نداشته باشد، اما در استفاده عادی و روزمره می‌توان بیش از یک روز کامل به روی آن حساب باز کرد و حتی اگر استفاده خیلی سنگینی هم داشته باشید، احتمالا این گوشی باز هم یک روز کامل شما را همراهی کند.

این دستگاه از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توان این گوشی را در مدت زمان 1 ساعت و 50 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کرد که برای این حجم باتری و یک گوشی میانرده عدد مناسبی به حساب می‌آید. نکته‌ی جالب این است که شیائومی در اینجا دست و دل بازی به خرج داده و برای گوشی که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند، آداپتور 22.5 واتی درون جعبه‌ی محصول قرار داده است.

جمع بندی

انتخاب این گوشی و یا هر گوشی دیگری کاملا به شما و استفاده‌تان از یک گوشی هوشمند برمی‌گردد، در واقع مسئله‌ی مهم و حیاتی هنگام انتخاب یک گوشی جدید این است که اولویت‌های شما برای خرید یک محصول چیست و به چه قسمت‌های اهمیت بالایی می‌دهید. با پاسخ دادن به این سوال احتمالا به راحتی می‌توانید گوشی خود را از بین تعداد بسیار زیاد گوشی هوشمند انتخاب کنید.

به طور کلی اما برای تصمیم‌ گیری راحت‌تر شما باید بگوییم که اگر بودن نسل پنجم از اینترنت همراه برای‌تان اهمیت بالایی دارد، این گوشی با توجه به قیمت بسیار خوب در کنار نمایشگر مناسب، باتری خوب و مهم‌تر از همه قدرت سخت افزاری بسیار رضایت بخش می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

اما اگر بود و نبود 5G چندان اهمیت بالایی برای شما ندارد، شاید بهتر باشد نگاهی به محصولات دیگری مانند پوکو ایکس 3 داشته باشید، گوشی که هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و هم دارای دوربین فوق عریض می‌باشد.

رقبا

در این بخش به تعدادی از رقبای این گوشی می‌پردازیم. یکی از جدیدترین گوشی‌هایی که در این بازه قیمتی می‌توانید خریداری کنید ردمی نوت 10 می‌باشد، محصولی با نمایشگر آمولد و باتری و دوربین خوب و قدرت سخت افزاری مناسب. پوکو ایکس 3 دیگر رقیب جدی این گوشی است که نمایشگر 120 هرتزی دارد و قدرت سخت افزاری آن هم بسیار رضایت بخش و خوب می‌باشد. محصول دیگر ردمی 9T می‌باشد که از نظر شارژدهی بسیار عملکرد خوبی دارد. آخرین رقیب هم گلکسی A31 می‌باشد که یک نمایشگر آمولد دارد و دوربین‌های آن هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

نام گوشیلینک خریدلینک نقد و بررسی
ردمی نوت 10خرید ردمی نوت 10 بررسی ردمی نوت 10
پوکو ایکس 3خرید پوکو ایکس 3بررسی پوکو ایکس 3
ردمی 9Tخرید ردمی 9T
گلکسی A31خرید گلکسی A31بررسی گلکسی A31

منبع: GSMArena.com

8.3
نگاه کلی به ردمی نوت 9T

ردمی نوت 9T یک گوشی میانرده از شیائومی است که شاید بتوان ویژگی کلیدی آن را پشتیبانی از شبکه‌ی 5G عنوان کرد. این محصول ویژگی‌های خوب دیگری مانند سخت افزار قوی، دوربین مناسب، نمایشگر بزرگ با کیفیت FHD+ و عمر باتری خوب دارد که همگی این مشخصات می‌تواند آن را به دستگاهی خوب و با ارزش برای خرید بدل کند.

طراحی
7.9
نمایشگر
8
دوربین
8
نرم افزار
8
سخت افزار
8.8
باتری
8.8
ارزش خرید
8.4
مزایا
  • نمایشگر بزرگ با کیفیت FHD+
  • طراحی زیبا و حس خوب هنگام در دست گرفتن
  • عمر باتری خوب
  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • فیلم برداری 4k با کیفیت خوب
  • قدرت سخت افزاری بسیار خوب
  • پشتیبانی از 5G
  • اسپیکر استریو
معایب
  • نبود دوربین فوق عریض
  • نبود نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتز
  • حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف نمایشگر
19
4
1
0
0

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این در کل بهتره یا a22 5g

ممنون از اطلاعات مفیدتون. فقط اینکه از otg پشتیبانی می‌کنه یا نه . من خیلی گشتم هیچ جا در این مورد چیزی نگفته بودن.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰