مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10: همانطور که مطلع هستید، قیمت گوشی های پرچمدار بسیار بالا می باشد و خرید این گوشی ها از عهده بسیاری از افراد برنمی آید، اما خبر خوش اینست که گوشی های میان رده می توانند با قیمت خوب و مشخصات نسبتا عالی جایگزین مناسبی برای گوشی های پرچمدار باشند. بنابراین در اینجا ما دو گوشی را برای مقایسه انتخاب نموده ایم که نوکیا 7 پلاس به عنوان گوشی میان رده در مقابل گوشی پرچمدار آنر 10 خودنمایی خواهد نمود.

نقد و بررسی نوکیا 7 پلاس

نوکیا 7 پلاس و آنر 10 هردو مشخصات و ویژگی های را در مقابل قیمت های حدودی 470 دلار و 535 دلاری ارائه می نمایند. خوب در ادامه نگاهی به تفاوت این دو گوشی در سه زمینه طراحی، عملکرد و دوربین خواهیم داشت. با ما همراه باشید:

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10: طراحی

در مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس در مقابل آنر 10 باید گفت، به لطف گلس براق aurora استفاده شده در پنل پشتی آنر 10، این گوشی در زمینه طراحی یک قدم جلوتر می باشد. پنل پشتی براق Honor 10 با جذب کردن نور به خود بسیار زیبا به نظر می رسد که شاید با سلیقه بسیاری از افراد همخوانی نداشته باشد و در بعضی مواقع ممکن است که به دلیل سبک بودن گوشی این احساس را داشته باشید که با یک گوشی از جنس پلاستیک مواجه هستید. ساختار گوشی آنر 10 از جنس شیشه می باشد ولی نوع شیشه آن نامعلوم  است.در حالت کلی آنر 10 با وجود اینکه مشخصات خوب و قیمت بالایی دارد، اما نمی توان آن را بعنوان یک پرچمدار به حساب آورد.

تصاویر مربوط به طراحی نوکیا 7 پلاس:

تصاویر مربوط به طراحی آنر 10:

از طرف دیگر گوشی نوکیا 7 پلاس به لطف ساختار آلومینیومی، سبک و خوش دست می باشد. در این گوشی از نوارهای مسی در اجزای مختلف از جمله فریم دور تادور گوشی، دور دوربین و سنسور اثر انگشت استفاده شده است که طراحی نرم و انعطاف پذیری را به آن می بخشد. اگرچه ممکن است طراحی آنر 10 چشمگیر باشد، اما در مقابل گوشی نوکیا 7 پلاس از لحاظ احساسی و دیداری کلاسیک می باشد. در نگاه نزدیک تر به طراحی هردو، می توان شباهت هایی را در رزولوشن پیدا کرد. به طوری که نوکیا 7 پلاس از رزولوشن 1080×2160  و آنر 10 1080×2280 پیکسل بر اینچ برخوردار می باشند. همچنین هردو مجهز به صفحه نمایش از نوع IPS LCD هستند که وقتی هردو کنار یکدیگر قرار می دهید، صفحه نمایش نوکیا 7 پلاس کمی راضی کننده تر است. رنگ سیاه در این گوشی بسیار واقعی و نسبت به آنر صفحه نمایش بزرگتری دارد. آنر 10 از فناوری جدید بریدگی صفحه نمایش برخوردار است و نسبت تصویر 19:9 را به لطف این فناوری و کم کردن حاشیه بدست آورده است. در حالت کلی هردو گوشی دارای نسبت تصویر عالی می باشند.

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10: عملکرد

با توجه به امتیاز کسب شده در نرم افزار بنچ مارک، هردو گوشی از عملکرد خوبی برخوردار هستند اما هیچکدام از پس شبیه ساز Gamecube برنیامدند. جالب اینجاست که نوکیا 7 پلاس در این تست روان تر نیز عمل نموده است. در بخش گرافیکی لازم است بدانید که کارت گرافیکی آدرنو 512 در مقابل Mali-G72 نشان دهنده این موضوع می باشد که آنر 10 به طور قابل ملاحظه ای از نوکیا 7 پلاس در بخش گرافیکی بسیار جلوتر است.

در پایان این تست، با وجود پردازنده کایرین 970، اما تفاوت بسیار فاحشی در عملکرد هر دو گوشی مشاهده نمی شود. در واقع به عملکرد بهتر نوکیا 7 پلاس در برخی از بنچ مارک های پردازنده می توان اذعان کرد.

پردازنده کایرین 970 شامل قابلیت هوش مصنوعی به همراه واحد پردازش عصبی می باشد که این قابلیت سیستم تشخیص چهره سریع را به همراه خود دارد. به دلیل اینکه آنر 10 مجهز به پردازنده کایرین 970 می باشد، از قابلیت سنسور تشخیص چهره بهره مند است و یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می گردد. در مقابل، نوکیا 7 پلاس از سنسور اثر انگشت برخوردار می باشد.

در بخش نرم افزار بایستی بگوییم که نوکیا 7 پلاس حرف هایی برای گفتن دارد. زیرا در حالی که گوشی آنر 10 مجهز به رابط کاربری EMUI 8.1 می باشد، گوشی نوکیا 7 پلاس از اندروید 8.1 برخوردار است. بنابراین گوشی نوکیا 7 پلاس قادر است امکانات بسیار جالب تری را ارائه کند و سیستم عامل آن به روز رسانی می شود. اما سیستم عامل EMUI 8.1 در برخی موارد بسیار کند عمل می نماید و ناراضی کننده می باشد.

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10: دوربین

در بخش دوربین هردو گوشی چشمگیر می باشند ولی آنر 10 شاید کمی بهتر از نوکیا 7 پلاس عمل نماید. هردو گوشی مجهز به دوربین دوگانه هستند. در حالی که نوکیا 7 پلاس از زوم اپتیکال دو برابر برای دوربین دوم برخوردار می باشد و آنر 10  از سنسور سیاه و سفید برای افزایش پویایی عکس بهره منده است. لازم است بدانید که آنر 10 از دوربین دوگانه 16+24 برخوردار است که به نوعی از دوربین دوگانه 12+13 مگاپیکسل نوکیا 7 پلاس جلوتر می باشد.

نمونه عکس های نوکیا 7 پلاس

نمونه عکس های آنر 10

درباره دوربین سلفی هم باید بگوییم آنر 10 با سنسور 24 مگاپیکسل نسبت به دوربین 16 مگاپیکسل نوکیا 7 پلاس یک قدم جلوتر می باشد. اگرچه اعداد مربوط به سنسور ها در هردوگوشی زیاد است، اما باز آنر 10 در بخش دوربین از عملکرد خوبی برخوردار می باشد.

دوربین آنر 10 علاوه بر اینکه از سنسور با رزلوشن بالا برخوردار می باشد، در زمینه نرم افزار دوربین بسیار خوب عملکرده است. به طوری که دوربین این گوشی مجهز به هوش مصنوعی می باشد، قادر به شناسایی صحنه عکس می باشد. بنابراین این قابلیت می تواند یکی از دلایل برتری دوربین آنر 10 نسبت به نوکیا 7 پلاس باشد. علاوه بر این همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، آنر 10 نسبت به نوکیا 7 پلاس، بهتر عکس می گیرد.در تصاویر ثبت شده با دوربین نوکیا 7 پلاس در محیط های کم نور، میزان نویز افزایش می یابد، اما کیفیت عکس ها را می توان را قابل قبول دانست. با این که کیفیت تصاویر در چنین شرایطی، به خوبی گلکسی اس 9 یا پیکسل 2 نمی باشد، اما همچنان قابل استفاده هستند و اگر از تنظیمات دستی هم استفاده کنید، احتمالا نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.

مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10: جمع بندی

در جمع بندی پایانی، انتخاب گوشی یک امر سلیقه ای می باشد، هدف از مقایسه گوشی نوکیا 7 پلاس با آنر 10 این است که نقاط قوت و ضعف هریک بررسی و نسبت به یکدیگر سنجیده شود. بنابراین شما می توانید با توجه به علایق و سلایق خود، گوشی مورد علاقه خود را انتخاب و خرید نمایید.

خرید نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 plus)

منبع:androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰