مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت

مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت

در طی چند سال گذشته تکنولوژی شیوه‌ی زندگی همه‌ی ما را تغییر داده و حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر یک روز گوشی هوشمندمان را در اختیار نداشته باشیم، تقریبا از تمام کارها و فعالیت های عادی روزمره باز می‌مانیم. شرکت های سازند‌ه‌ی این گوشی ها هم با درک متقابل این موضوع سعی دارند که هر سال محصول کامل‌تر و بهتری را به بازار عرضه کنند. حال از آنجایی که دوربین گوشی هوشمند از مهمترین بخش‌های آن به حساب می‌آید شرکت‌های سازنده تلاش می‌کنند تا حتی در میان‌رده های خود هم از چند دوربین و آن هم با کیفیت خوب استفاده کنند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت شیائومی بپردازیم و دوربین‌های این دو محصول را در شرایط نوری مختلف بررسی کنیم تا شما بتوانید هنگام خرید بهتر تصمیم گیری کنید. پس حتما در ادامه با ما همراه شوید.

همچنین پیش از این مطلب می‌توانید بررسی گلکسی A71 سامسونگ و معرفی کامل گوشی شیائومی می نوت ۱۰ لایت را مطالعه کنید.

گلکسی A71

سامسونگ در میان رده خود مانند اکثر گوشی‌های در این رنج قیمتی از چهار دوربین در قاب پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی بوده و مدل Bright GW1 ساخت خود شرکت سامسونگ است. این سنسور اندازه 1/1.72 اینچی داشته و پیکسل های آن اندازه 0.8 میکرونی دارند.

گلکسی A71
چیدمان لنز های گلکسی A71

این دوربین بخاطر استفاده از فیلتر بِیِر 4 به 1 به طور پیش فرض عکس های 16 مگاپیکسلی ثبت می‌کند ولی می‌توانید در تنظیمات آن را به 64 تغییر دهید که البته باعث می‌شود قابلیت هایی مانند HDR از کار بیفتند. این لنز دیافراگم F/1.8 و اندازه 26 میلی متری داشته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز برخوردار است.

دوربین بعدی که در گلکسی A71 به کار رفته لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 و اندازه 12 میلی متری بوده و قادر است عکس‌هایی با زاویه 123 درجه‌ای به ثبت برساند. لنزهای فوق عریض در چند سال اخیر توانسته‌اند به خوبی جایگاه خود را در میان گوشی‌های هوشمند باز کنند و کاربران هم استقبال خوبی از این لنز به عمل آورده‌اند.

دوربین سوم این گوشی هم لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی داشته و دارای دیافراگم F/2.4 است و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید از فواصل خیلی نزدیک بروی اجسام فوکوس کنید. نکته‌ای که در مورد این لنز وجود دارد عدم استفاده از فوکوس خودکار است که کار با آن را کمی سخت می‌کند و فقط در فاصله‌ی 3 الی 5 سانتی متری قادر به ثبت تصویر است.

دوربین آخر هم عمق سنج میدان است که سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 داشته و کاربرد آن فقط به گرفتن عکس‌های پرتره برمی‌گردد و کاری غیر تشخیص عمق انجام نمی‌دهد.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گلکسی A71 از لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/2.2 و اندازه 1/2.8 اینچی استفاده کرده و پیکسل های آن هم اندازه 0.8 میکرونی دارند و این دوربین در یک حفره کوچک در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

می نوت ۱۰ لایت

این گوشی نسخه‌ی ضعیف‌تر می نوت ۱۰ شیائومی است و ضعیف‌تر بودن آن هم در واقع به همین بخش دوربین برمی‌گردد. قبل از هرچیز شما می‌توانید مقایسه دوربین گلکسی A71 با می نوت ۱۰ را در سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

نماینده شیائومی نیز از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مدل IMX 686 ساخت شرکت سونی استفاده می‌کند. این دوربین لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم F/1.9 داشته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری نیز برخوردار است. سنسور سونی اندازه 1/1.72 اینچی دارد و پیکسل های آن 0.8 میکرونی هستند.

چیدمان دوربین های می نوت ۱۰ لایت

دوربین اصلی این گوشی هم به حالت پیش فرض به سبب بهره از بیر 4 به 1 روی 16 مگاپیکسل تصویر برداری می‌کند که می‌توانید آن را به کیفیت اصلی تغییر دهید. دوربین اصلی را سه دوربین فوق عریض، ماکرو و سنجش عمق میدان همراهی می‌کنند. دوربین فوق عریض می نوت ۱۰ لایت 8 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.2 دارد. این سنسور اندازه 1/1.4 اینچی داشته و پیکسل های آن 1.12 میکرونی هستند.

دوربین ماکرو هم سنسور 2 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.75 میکرونی داشته و همچنین گشودگی دریچه دیافراگم آن F/2.4 است. شایان ذکر است که دوربین ماکرو از فوکوس خودکار بهره می‌برد و این به این معناست که لنز ماکرو در تنظیم فاصله با سوژه به شما کمک می‌کند و نیاز نیست خیلی دقیق در فاصله مشخصی قرار بگیرید.

آخرین دوربین می نوت ۱۰ لایت هم سنسور 5 مگاپیکسلی عمق میدان است که در گرفتن عکس های پرتره به کمک دوربین اصلی آمده و به طور جداگانه کاربری ندارد.

دوربین سلفی این گوشی سنسور 16 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.06 داشته و پیکسل‌ های آن هم اندازه 1.0 میکرونی دارند. این دوربین دیافراگم F/2.5 دارد و درون ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

عکاسی با دوربین اصلی در محیط های روشن

دوربین اصلی هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را در محیط های روشن دارد. عکس های هر دو رنج دینامیکی و شارپنس خوبی داشته و نویز کمی در آن ها دیده می‌شود. در حالت کلی ولی تفاوت هایی دارند که در ادامه و با مشاهده‌ی تصاویر کنار هم سعی می‌کنیم به توضیح هرچه بیشتر آن ها بپردازیم.

گلکسی A71می نوت ۱۰ لایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در زمینه رنج دینامیکی می نوت ۱۰ لایت بهتر عمل کرده و قسمت‌های تاریک بهتر ثبت شده‌اند ولی در عوض در گلکسی A71 آسمان رنگ دقیق‌تری دارد که در گوشی رقیب کمی زیاد رنگ سفید به خود گرفته و از حالت طبیعی خارج شده است. در زمینه جزئیات هم کم و بیش عملکرد یکسان بوده و هر دو خوب عمل کرده‌اند.

نکته‌ای که در مورد عکس ها وجود دارد و احتمالا متوجه آن شده‌اید این است که می نوت ۱۰ لایت تصاویر را گرم و گلکسی A71 تصاویر را سرد ثبت می‌کند. ولی اگر دقیق‌تر نگاه کنیم در واقع عکس ثبت شده با می نوت ۱۰ لایت شارپنس بهتری دارد ولی رنگ ها در آن کمی غلیظ‌تر از حالت طبیعی ثبت می‌شوند که در عکس بعدی بیشتر و بهتر متوجه آن می‌شوید.

گلکسی A71می نوت ۱۰ لایت

در این تصویر به وضوح مشاهده می‌کنید که عکس ثبت شده با می نوت ۱۰ لایت تصویر را گرم‌تر و گلکسی A71 آن را سردتر ثبت کرده و از طرفی در این عکس رنج دینامیکی نماینده سامسونگ بهتر بوده و در به نمایش در آوردن نقاط تاریک بهتر عمل کرده است (به فضای تاریک‌تر میان بوته‌ها توجه کنید). ولی نکته‌ای که در تصویر هم صدق می‌کند شارپنس بیشتر نماینده شیائومی است.

گلکسی A71می نوت ۱۰ لایت

در این تصویر هم گلکسی A71 سامسونگ رنج دینامیکی بهتری از خود نشان می‌دهد ولی می نوت ۱۰ لایت تصویر با پویایی بهتر ثبت کرده و عکس زنده‌تر به نظر می‌رسد. شایان ذکر است که تصویر ثبت شده با می نوت ۱۰ لایت در تنظیم رنگ سفید کمی ضعیف‌تر از رقیب خود عمل می‌کند(به سفیدی ساختمان موجود در عکس توجه کنید). در زمینه جزئیات هم همچنان هر دو گوشی عملکرد تقریبا یکسان و خوبی دارند.

گلکسی A71می نوت ۱۰ لایت

در آخر هم در این تصویر گلکسی A71 شارپنس بهتری دارد و به خوبی می‌توان مشاهده کرد که گلبرگ‌های گل به خوبی از یکدیگر تفکیک شده‌اند، در صورتی که در تصویر می نوت ۱۰ لایت این اتفاق رخ نداده است. از طرف دیگر نماینده شیائومی جزئیات بهتر و بیشتری ثبت کرده ولی غلظت رنگ آن کمی بیش از اندازه بوده و سوژه از رنگ قرمز طبیعی خود فاصله گرفته است.

عکاسی با دوربین فوق عریض در محیط های روشن

دوربین فوق عریض هر دو گوشی نسبت به دوربین اصلی کیفیت‌ کمتری داشته و خب به طبع جزئیات کمتری هم در آن‌ها دیده می‌شود.

فوق عریض گلکسی A71فوق عریض می نوت ۱۰ لایت

اولین نکته‌ای که با نگاه کردن به تصویر بالا جلب توجه می‌کند زاویه بیشتر لنز فوق عریض گلکسی A71 است که همانطور که مشاهده می‌کنید زاویه بیشتری را ثبت کرده و تصویر عریض‌تری در اختیار می‌گذارد. در این عکس رنج دینامیکی می نوت ۱۰ لایت بهتر است و قسمت های روشن‌تر ساختمان بهتر ثبت شده‌اند ولی در مقابل گلکسی A71 در این عکس هم رنگ آسمان را بهتر و نزدیک‌تر به واقعیت ثبت کرده است. جزئیات تصاویر هر دو گوشی هم قابل قبول بوده ولی اگر کمی زوم کنید همه چیز حالت آبرنگی به خود گرفته و جزئیات عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند که البته با توجه به رزولوشن آن‌ها عمری طبیعی به شمار می‌آید.

فوق عریض گلکسی A71فوق عریض می نوت ۱۰ لایت

در این تصویر در زمینه رنج دینامیکی گلکسی A71 بهتره عمل کرده و همچنین به سبب رزولوشن بیشتر لنز فوق عریض جزئیات را هم بهتر به نمایش می‌گذارد. ولی در این عکس‌ هم مانند دوربین اصلی می نوت ۱۰ لایت تصویر زنده‌تری ثبت کرده است.

عکاسی پرتره

در مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت به بخش عکاسی پرتره می‌رسیم، جایی که یکی از مهم ترین نکات در این تصاویر، برش سوژه از پس زمینه است که خوشبختانه هر دو گوشی در این زمینه عملکرد خوبی داشته و به خوبی سوژه را از پس زمینه تشخیص داده و برشی تمیز انجام می‌دهند.

پرتره گلکسی A71پرتره می نوت ۱۰ لایت

در عکس بالا از نظر جزئیات هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند ولی از نظر رنج دینامیکی می نوت ۱۰ لایت بهتر عمل می‌کند (به نور پشت سوژه توجه کنید که در نماینده شیائومی میله ها ثبت شده ولی A71 نور ثبت کرده است). در زمینه رنگ هم مانند آنچه قبل تر گفته شد می نوت ۱۰ لایت رنگ ها را گرم‌تر از گلکسی A71 ثبت کرده که اگر به چهره دقت کنید متوجه این تفاوت می‌شوید.

پرتره گلکسی A71پرتره می نوت ۱۰ لایت

در این عکس هم هر دو گوشی برش خوبی انجام داده‌اند، از نظر جزئیات هم گلکسی A71 کمی بهتر عمل می‌کند ولی از طرف دیگر می نوت ۱۰ لایت رنج دینامیکی بهتری داشته و در ثبت نقاط تاریک موفق تر بوده است.

عکاسی با دوربین سلفی در محیط روشن

دوربین سلفی امروزه در گوشی های هوشمند اهمیت زیادی پیدا کرده است هم از جهت ثبت تصاویر یادگاری و هم از جهت تماس های تصویری. از این رو شرکت ها در استفاده از لنز سلفی حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند که باعث شده تا بتوانیم حتی با گوشی‌های میان رده سلفی های با کیفیتی ثبت کنیم.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دوربین سلفی می نوت ۱۰ لایت رنج دینامیکی بهتری داشته و رنگ ها را هم بهتر و نزدیک‌تر به واقعیت ثبت کرده است، این در حالیست که عکس سلفی گلکسی A71 تنظیم رنگ سفید را به خوبی انجام نداده و به همین سبب تصویر به حالت سفید درآمده است. از نظر جزئیات اما هر دو عملکرد خوب و تقریبا یکسانی دارند.

در ثبت پرتره سلفی هم شرایط کم و بیش مشابه توضیحات بالا است ولی در این قسمت تصویر ثبت شده به وسیله‌ی گلکسی A71 جزئیات بیشتری داشته در حالی که تصویر می نوت ۱۰ لایت کمی حالت آبرنگی به خود گرفته است. از نظر برش هم هر دو عملکرد قابل قبولی دارند، هرچند که همان طور که می‌بینید کمی مشکل در تشخیص سوژه از پس زمینه در این دو عکس وجود دارد.

عکس های ماکرو

در مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت به دوربین ماکرو می‌رسیم جایی که به طور معمول گوشی های هوشمندی که چهار دوربین دارند یکی از آن ها دوربین ماکرو می‌باشد که کاربرد آن برای عکاسی از فاصله نزدیک است. هر دوی این گوشی ها نیز از این قاعده پیروی کرده و از لنز ماکرو استفاده می‌کنند.

ماکرو گلکسی A71ماکرو می نوت ۱۰ لایت

در تصویر ماکرو برعکس دوربین اصلی، گلکسی A71 رنگ ها را گرم‌تر و می نوت ۱۰ لایت رنگ ها را سردتر ثبت کرده است. ولی جدا از این قضیه جزئیات عکس ماکرو گلکسی A71 به سبب استفاده از لنز با رزولوشن بیشتر بهتر بوده و رنج دینامیکی واید تری نیز دارد و در کل می‌توان دوربین ماکرو گلکسی A71 را بهتر دانست.

عکاسی با دوربین اصلی در شب

گوشی های هوشمند معمولا در شب نمی‌توانند عکس های خیلی با کیفیتی ثبت کنند و این تصاویر آبرنگی شده و رنج دینامیکی هم کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند. خوشبختانه هر دوی این گوشی ها از قابلیت نایت مود (night mode) برخوردار هستند که به بهتر شدن عکس ها در نور شب کمک کرده و رنج دینامیکی را افزایش می‌دهد. در ادامه سعی می‌کنیم تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی را در دو حالت نایت مود روشن و خاموش با یکدیگر مقایسه کنیم.

دوربین اصلی گلکسی A71می نوت ۱۰ لایت در شب

به طور کلی هر دو گوشی عکس های خوب و قابل قبولی گرفته‌اند و جزئیات مناسبی در هر دو وجود دارد و نویز تصاویر هم کنترل شده بوده و در نهایت شارپنس هر دو خوب است. از نظر رنج دینامیکی هم هر دو عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند ولی اگر بخواهیم خیلی دقیق شویم در این زمینه مقدار کمی می نوت ۱۰ لایت بهتر عمل کرده است. در تصویر بعدی قابلیت نایت مود هر دو گوشی فعال شده و عکس ها با استفاده از آن گرفته شده‌اند.

گلکسی A71 نایت مود روشنمی نوت ۱۰ لایت با نایت مود روشن

با روشن کردن قابلیت نایت مود باز هم تصویر ثبت شده توسط می نوت ۱۰ لایت رنج دینامیکی بهتری دارد ولی در طرف مقابل دوربین گلکسی A71 تصویری با جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتر ثبت کرده است. اگر کمی دقت کنید متوجه تغییر رنگ آبی عکس A71 به بنفش در می نوت ۱۰ لایت و تغییر رنگ زرد به نارنجی می‌شوید. ولی در حالت کلی روشن کردن این قابلیت به کمک هر دو گوشی آمده تا تصاویر بهتری ثبت کنند.

گلکسی A71 در شبمی نوت ۱۰ لایت در شب

در این تصویر نماینده سامسونگ در زمینه رنج دینامیکی، دقت رنگ و از همه مهم‌تر جزئیات بهتر عمل کرده است و همچنین تصویر ثبت شده با این گوشی از شارپنس بهتری هم برخوردار است و در کل در تصویر بالا گلکسی A71 بهتر از می نوت ۱۰ لایت عمل کرده و عکس مناسب تری گرفته است.

گلکسی A71 نایت مود روشنمی نوت ۱۰ لایت با نایت مود روشن

با روشن شدن نایت مود شرایط کمی عوض شده و رنج دینامیکی به نفع می نوت ۱۰ لایت تغییر می‌کند (به چراغ های در تصویر توجه کنید که در گلکسی A71 نور کنترل شده‌ای نداشته و نورانی بنظر می‌رسد). البته در حالت کلی رنج دینامیکی هر دو قابل قبول بوده و مشکلی از این نظر وجود ندارد. از نظر جزئیات هم عملکرد هر دو کم و بیش یکسان و قابل قبول است ولی طبیعتا نباید انتظار جزئیات بالا مانند تصاویر ثبت شده در نور روز را داشته باشید، هرچند همچنان تصاویر خوب و قابل استفاده هستند.

گلکسی A71 در شبمی نوت ۱۰ لایت در شب

در این تصویر عکس گرفته شده با می نوت ۱۰ لایت جزئیات بیشتری داشته و همچنین از رنج دینامیکی بهتری برخوردار است. تصویر ثبت شده توسط گلکسی تنظیم نور مناسبی ندارد و همان طور که مشاهده می‌کنید آسمان بجای سیاه به رنگ سفید درآمده و همچنین رنگ درختان هم مایل به سفید ثبت شده و به طور کلی در این عکس نماینده شیائومی عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

گلکسی A71 نایت مود روشنمی نوت ۱۰ لایت نایت مود روشن

همان طور که در بالا مشخص است با روشن شدن نایت مود تصویر ثبت شده توسط هر دو گوشی بهتر شده و جزئیات و رنج دینامیکی در شرایط مناسب تری قرار می‌گیرد ولی همچنان عکس گرفته شده با می نوت ۱۰ لایت جزئیات، شارپنس و رنج دینامیکی مناسب تری داشته و از طرف دیگر مشابه عکس قبل A71 تنظیم خوبی در رنگ سفید نداشته و آسمان و همین طور درختان دقت رنگ مناسبی ندارند. به طور کلی روشن شدن نایت مود در این عکس بیشتر روی نماینده شیائومی تأثیر مثبت داشته است.

عکاسی با دوربین فوق عریض در شب

در مقایسه دوربین گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت به بخش لنز فوق عریض می‌رسیم، جایی که دوربین های فوق عریض در تصاویر ثبت شده در نور روز هم جزئیات و رنج دینامیکی پایین تری نسبت به دوربین اصلی دارند و زمانی که بخواهید از این لنزها در شب استفاده کنید کیفیت به شدت کاهش پیدا کرده و در نهایت همه چیز حالت آبرنگی به خود می‌گیرد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

فوق عریض گلکسی A71 در شبفوق عریض می نوت ۱۰ لایت در شب

اولین نکته‌ای که در تصویر بالا کاملا جلب توجه می‌کند رنج دینامیکی بسیار بهتر گلکسی A71 سامسونگ نسبت به می نوت ۱۰ لایت است (در عکس ثبت شده توسط A71 تمام نورها به درستی ثبت شده‌اند و جزئیات از بین نرفته در حالی که در تصویر می نوت ۱۰ لایت منابع نور به حالت آبرنگی درآمده‌اند و نویز بیشتری مشاهده می‌شود). از نظر رنگ هم که اختلاف این دو گوشی کاملا واضح است زیرا نور آبی موجود در تصویر در نماینده سامسونگ آبی ثبت شده در صورتی که نماینده شیائومی آن را بنفش ثبت کرده است. در نهایت می‌توان در این عکس با اختلاف گلکسی A71 را برتر دانست.

فوق عریض گلکسی A71 در شبفوق عریض می نوت ۱۰ لایت در شب

در این تصویر هم مانند توضیحات بالا گلکسی A71 به لطف رزولوشن بیشتر لنز فوق عریض عکس خیلی بهتری نسبت به می نوت ۱۰ لایت ثبت کرده است و عملا تصویر ثبت شده توسط نماینده شیائومی قابل استفاده نیست چون نویز بسیار زیادی داشته و عکس کاملا حالت آبرنگی دارد. گلکسی A71 هم از نظر جزئیات خیلی عالی نیست ولی درنهایت بهتر از می نوت ۱۰ لایت عمل کرده و می‌توان به قطع آن را برنده این بخش دانست.

عکاسی با دوربین سلفی در شب

طبیعتا نباید انتظار زیادی از دوربین سلفی در شب داشت و عکس های گرفته شده هم گواه همین موضوع هستند ولی برای درک بهتر، دوربین سلفی گلکسی A71 و می نوت ۱۰ لایت را در دو حالت معمولی و فلش روشن مقایسه می‌کنیم.

سلفی گلکسی A71 در شبسلفی می نوت ۱۰ لایت در شب

همان طور که مشاهده می‌کنید دوربین سلفی گلکسی A71 رنج دینامیکی بهتری داشته و نقاط تاریک را بهتر ثبت کرده است و همچنین کمی هم جزئیات بیشتری در عکس گرفته شده با آن دیده می‌شود ولی به طور کلی تصویر ثبت شده با هر دو گوشی دارای نویز بوده و نمی‌توان خیلی روی آن ها حساب باز کرد.

سلفی گلکسی A71 با فلش روشنسلفی می نوت ۱۰ لایت با فلش روشن

زمانی که فلش روشن می‌شود رنج دینامیکی و جزئیات در تصویر می نوت ۱۰ لایت افزایش پیدا می‌کند ولی در طرف مقابل تصویر ثبت شده با گلکسی A71 به رنگ سفید درآمده و جزئیات پشت سر سوژه تقریبا از بین می‌رود.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا هر دو گوشی را در شرایط نوری مختلف به چالش کشیده و با یکدیگر مقایسه کنیم و همان طور هم که مشاهده کردید هر کدام در بخش هایی برتر بوده و در بخش هایی نسبت به رقیب ضعیف تر هستند اما در نهایت انتخاب این که کدامیک در حالت کلی دوربین های بهتری دارد را به شما واگذار می‌کنیم زیرا برای هرکسی اهمیت لنزها متفاوت بوده و یا ممکن است برخی رنگ های غلیظ در تصاویر را ترجیح دهند.

حتما نظرتان را در مورد برنده این مقایسه بنویسید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰