معرفی بهترین گوشی های اندرویدی برای عکاسی

معرفی بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین

گوشی های هوشمند، امروزه نقش مهمی را در زندگی اشخاص بازی می کنند و این وسیله کارهای زیادی را انجام می دهد که یکی از مهم ترین آن ها، عکاسی و یا فیلم برداری می باشد. شرکت های مختلف، تبلیغات زیادی برای دوربین گوشی های خود انجام می دهند اما فقط تعدادی از آن ها در دنیای واقعی، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد. در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین گوشی های اندرویدی برای علاقه مندان به عکاسی بپردازیم. با سایمان دیجیتال همراه باشید.

بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین : پیکسل 2 ایکس ال

گوشی پیکسل 2 ایکس ال شاید از نظر سخت افزار دوربین، بهترین گزینه موجود در بازار نباشد؛ اما پردازش های نرم افزاری فوق العاده آن و ویژگی +HDR، باعث شده است که این گوشی قادر به ثبت تصاویر شگفت انگیز در اکثر شراط باشد. این پردازش ها باعث ثبت تصاویری با رنگ های عالی و محدوده داینامیکی بسیار وسیع می شود که شاید در در برخی گوشی های دیگر برای دستیابی به چنین مواردی، باید ویرایش خوبی را در تصاویر اعمال کرد.

پیکسل 2 ایکس ال

در رابط کاربری دوربین این گوشی، تنظیمات زیادی پیدا نخواهید کرد و این مورد طبیعی به نظر می رسد؛ چرا که گوگل نشان داده به سادگی اعتقاد بیشتری دارد. البته بعد از عکاسی و زمانی که تصاویر ثبت شده را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که تصاویر به قدری زیبا هستند که نیازی به تنظیمات دستی اضافی وجود نخواهد داشت. تنها انتقادی که می توان به دوربین این گوشی گرفت، این است که تصاویر ثبت شده در محیط های کم نور، در زمینه نویز به خوبی گلکسی اس 9 یا اس 9 پلاس نمی باشند و پرچمدارن سامسونگ در این زمینه، بهترین گزینه موجود به شمار می آیند. ناگفته نماند که پیکسل 2 ایکس ال، دارای لرزشگیر ویدئویی بسیار خوبی است که لرزش های احتمالی را به طور شگفت انگیزی کاهش می دهد و خروجی بسیار خوبی را در اختیار می گذارد. اگر به دنبال تجربه ی مشابه دوربین پیکسل 2 ایکس ال در دستگاهی جمع و جور تر هستید، پیکسل 2 می تواند گزینه ایده آل شما به شمار بیاد؛ چرا که هر دو گوشی از پکیج سخت افزاری و نرم افزاری دوربین کاملا یکسانی بهره مند می باشند.

چرا پیکسل 2 ایکس ال بهترین گزینه می باشد؟

زمانی که گوگل در سال 2016 از سری اول گوشی پیکسل رونمایی کرد، هیچ کس انتظار نداشت که دوربین این گوشی ها، به بهترین گزینه موجود در بین گوشی های اندرویدی تبدیل شوند. در سال 2017، میراثی که گوگل تاسیس کرده بود، بهبود های بیشتری به خود دید و تقریبا همه مطمئن بودند که سری دوم گوشی های پیکسل، عملکرد شگفت انگیزی در زمینه دوربین به نمایش خواهند گذاشت. از ویژگی های بارزی که دوربین گوشی پیکسل 2 در اختیار می گذارد می توان به کیفیت عالی تصاویر در اکثر شرایط نوری، سرعت شاتر بالا، لرزشگیر عالی ویدئو ها و ویژگی های سرگرم کننده مانند حالت پرتره و تصاویر متحرک اشاره کرد.

تلفن های جدید زیادی مانند گلکسی اس 9 پلاس، قادر به ثبت تصاویر عالی هستند؛ اما هیچکدام از آن را نمی توان در زمینه رنگ ها و گستره محدوده پویایی به خوبی پیکسل 2 دانست. تصاویری که پیکسل 2 ثبت می کند، در ابتدا شاید مشابه سایر گوشی های هم رده به نظر بیاید؛ اما پردازش هایی که بعدا روی تصاویر انجام می گیرد، باعث تولید عکس های بسیار خوب در تمام شرایط می شود و جالب تر این که تمامی این پردازش ها به صورت خودکار و بعد از فشار دادن دکمه شاتر انجام می گیرد.

نقد و بررسی پیکسل 2 ایکس ال

بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین : هواوی پی 20 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو، یکی از بهترین دوربین های موجود در بین گوشی های اندرویدی را در اختیار داشت؛ اما هواوی پی 20 پرو دوربین شگفت انگیزی دارد. پی 20 پرو اولین گوشی هوشمندی به شمار می آید که از دوربین سه گانه بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی، از سنسور 40 مگاپیکسلی استفاده می کند که بزرگترین سنسور موجود در بین گوشی های هوشمند می باشد. استفاده از این سنسور و ترکیب پیکسل ها با یکدیگر در کنار دوربین دوم مونوکروم، پی 20 پرو را قادر به ثبت تصاویر عالی در محیط های کم نور کرده است.

بهترین گوشی های اندرویدی

یک حالت هوش مصنوعی برای محیط های کم نور نیز وجود دارد که عملکرد بسیار خوبی در اختیار می گذارد؛ اما استفاده از آن نیازمند صبر بیشتری است. در حالت شب، دوربین هواوی پی 20 پرو، چند عکس با زمان های نوردهی و شاتر متفاوت و تنظیمات مختلف ثبت می کند و نرم افزار دوربین بهترین نتیجه را از ترکیب آن ها در اختیار می گذارد. سومین دوربین این گوشی از لنز تله فوتو با امکان زوم 3 برابر استفاده می کند که بیشترین زوم موجود در بین تمام اسمارتفون های اخیر را در اختیار می گذارد.

عملکرد دوربین هوآوی پی 20 پرو در محیط های کاملا تاریک

هوآوی پی 20 پرو به زودی در سایمان دیجیتال

بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین: گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 پلاس در قسمت پشتی خود دارای دوربین دوگانه ای می باشد که دوربین اصلی آن ویژگی بسیار جالبی دارد. دوربین اصلی این گوشی قادر است نسبت به نور محیط، گشودگی دهانه دیافراگم را به صورت فیزیکی تغییر دهد که این امر باعث می شود در تمام شرایط نوری، گلکسی اس 9 پلاس تصاویر بسیار عالی ثبت کند. در محیط های روشن، گلکسی اس 9 پلاس تصاویری واضح و دقیق ثبت می کند که مقدار کمی اشباع شدگی در آن ها به چشم می خورد؛ اما حالت HDR آن تغییرات آزاردهنده و زیادی در رنگ ها به وجود نمی آورد.

دوربین گلکسی اس 9

در زمینه عکاسی در نور کم، گلکسی اس 9 پلاس را می توان بهترین گزینه موجود حال حاضر در بازار دانست. دیافراگم بسیار باز f.1/5 لنز آن، اجازه جذب نور بیشتر را به سنسور داده و سنسور این گوشی تصاویری با رنگ های دقیق و تقریبا بدون نویز را به ثبت می رساند. همانطور که گفتیم، گلکسی اس 9 پلاس یکی از بهترین عملکرد ها در زمینه دوربین را از خود به نمایش می گذارد، اما در زمینه رنگ ها و گستره محدوده پویایی، نمی توان آن را به خوبی پیکسل 2 ایکس ال دانست. اما هنگامی که شما ویژگی های بیشتر دوربین گلکسی اس 9 پلاس، از جمله حالت دستی پیشرفته، فیلم برداری فوق آهسته با 960 فریم در ثانیه و … را در نظر بگیرید، احتمالا به سراغ این گوشی خواهید رفت.

در صورتی که گلکسی اس 9 را به جای نسخه پلاس انتخاب نمایید، در این صورت دوربین دوم را از دست خواهید داد که به معنی از دست دادن دو ویژگی زوم 2 برابر بدون افت کیفیت و حالت فوکوس زنده خواهد شد و به غیر از این دو مورد، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در قسمت دوربین اصلی و سلفی کاملا با یکدیگر یکسان هستند.

نقد بررسی کامل گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین: ال جی 7 تینکیو

کمپانی ال جی را می توان یکی از پیشگامان استفاده از دوربین دوگانه دانست؛ اما فرمول آن همچنان ثابت مانده است: یک دوربین اصلی و یک دوربین دوم با زاویه دید وسیع که چشم انداز جدیدی در اختیار می گذارد. دوربین اصلی ال جی جی 7، با وجود داشتن پیکسل های کوچک، عملکرد بسیار خوبی دارد که گشودگی دهانه دیافراگم لنز آن، f.1/6 بوده و دارای لرزشگیر اوپتیکال می باشد.

زاویه دید دوربین این گوشی، به گستردگی ال جی جی 6 نمی باشد؛ اما ال جی در اقدامی تحسین بر انگیز، از همان سنسور بکارگرفته شده در دوربین اصلی، در دوربین دوم نیز استفاده کرده است که باعث خواهد شد تصاویر دوربین دوم این گوشی کیفیت بهتری نسبت به نسل قبل داشته باشند. و در نهایت با توجه به این که اکثر سازندگان تلفن هوشمند، به سراغ استفاده از دوربین دوم با لنز تله فوتو در پرچمداران خود رفته اند، دوربین دوگانه ال جی جی 7 را می توان کمی خاص تر دانست.

نتیجه گیری:

دوربین پیکسل 2 ایکس ال را هنوز هم می توان بهترین دوربین در بین گوشی های اندرویدی دانست و پردازش های ثانویه آن، منحصر به فرد می باشد. هوآوی پی 20 پرو نیز در زمینه دوربین بسیار پر قدرت عمل کرده و حتی شاید در برخی موارد بهتر از پیکسل 2 نیز باشد، اما استفاده از آن را نمی توان به سادگی پیکسل دانست. گلکسی اس 9 پلاس به عنوان کامل ترین گوشی اندرویدی، تجربه کامل و بسیار عالی در زمینه دوربین در اختیار می گذارد که ویژگی های آن را می توان جالب تر از گوشی های دیگر دانست؛ اما همانطور که اشاره کردیم، در زمینه رنگ ها و محدوده گستره دینامیکی، نمی توان آن را به خوبی پیکسل 2 دانست. گوشی ال جی جی 7 تینکیو نیز بهترین گزینه برای علاقه مندان به تصاویری با زاویه دید گسترده خواهد بود.

ناگفته نماند که با عرضه شدن گوشی هایی چون اچ تی سی یو 12 پلاس، شیائومی می 8 و … امکان ایجاد تغییر در این لیست وجود دارد.

به نظر شما بهترین گوشی های اندرویدی در زمینه دوربین کدام ها هستند؟

منبع: androidcentral

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلا پی 20 پرو تو زمینه عکاسی چند قدم از بقیه جلوتره، بقیه پرچمداره تقریبا تو یه حدن

هواوی p20 pro نیز قابلیت فیلمبرداری فوق اهسته یا همون super slow motion را دارد

سلام خسته نباشید.. خیلی ببخشید. مثلا تو این لیستی که نوشتین میشه بپرسم که اچ تی سی یو 12 پلاس کجاست؟؟

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰