پیکسل 2 ایکس ال

نقد و بررسی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

حتما اولین گوشی های گوگل را به یاد می آورید که هرچند طراحی جذابی نداشتند؛ اما عملکرد سریعی داشته و از دوربین های فوق العاده ای برخوردار بودند. این گوشی ها در کل امکانات اضافی و شاید بعضا به درد نخور را نداشتند و در عین حال با سادگی خود، کارهایی که از یک تلفن هوشمند بر می آید را به نحو احسن انجام می دادند. اکنون شرکت گوگل به دنبال گوشی های پیکسل و پیکسل XL، نسل دوم آن ها را با نام پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال معرفی کرده است که دوربین آن ها بیش از پیش بهتر شده و علاوه بر این، به لطف نرم افزار فوق العاده و استفاده از هوش مصنوعی گوگل به طور پیش فرض، عملکرد سریعتری در اختیار می گذارند؛ البته لازم به ذکر است که طراحی آن ها نیز دستخوش تغییراتی شده و اکنون نمره ی بهتری از نسخه های قبلی دریافت می کنند. در ادامه با نقد و بررسی پرچمدار 2017 گوگل، یعنی پیکسل 2 ایکس ال ، با ما همراه باشید.

طراحی

همانطور که بارها گفته ایم، سال 2017، سال رو آوردن به استفاده از نسبت تصویر جدید بوده است. در این سال اکثر برند ها نسبت تصویر 16:9 را کنار گذاشته و به سراغ نسبت های جدید رفتند که پر استفاده ترین آن ها، نسبت 18:9 می باشد. کمپانی گوگل با آگاهی از روند بازار و جهت ساخت پرچمداری برای رقابت با گوشی های قدرتمند دیگر، پیکسل 2 ایکس ال را به نمایشگر جدید مجهز کرد. البته این شرکت برای مخالفان این نسبت تصویر، نسخه کوچک پرچمدار خود را با نمایشگر استاندارد روانه بازار کرده است که قلا به بررسی آن پرداخته ایم. با توجه به این که ایکس ال جدید نمایشگر بزرگتری دارد، طبیعتا استفاده با یک دست از آن، سخت تر از نسخه کوچک می باشد، اما با توجه استفاده از نسبت تصویر جدید، در دست گرفتن پیکسل 2 ایکس ال راحت تر از نسخه سال گذشته می باشد.

طراحی پیکسل های جدید گوگل به طور کلی نسبت به سال 2016 بهبود های خوبی را تجربه کرده است. زبان طراحی پیکسل 2 ایکس ال تقریبا مشابه سری اول این گوشی بوده و گوگل در بدنه ی آن ها از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است که البته نوع استفاده از این متریال در گوشی های گوگل، نسبت به سایر برند ها متفاوت تر است. همانند گذشته قسمت اعظم پشت دستگاه را فلز آلومینیوم تشکیل داده و قسمت بالایی که محل قرار گیری دوربین و فلاش ال ای دی است، از جنس شیشه می باشد. استفاده از این شیوه ی طراحی در سری اول گوشی های پیکسل به نوعی هماهنگی بخش های مختلف را تحت تاثیر قرار داده بود؛ اما در پیکسل 2 ایکس ال این مشکل تا حد زیادی رفع شده و پشت دستگاه ظاهر زیبا‌تری به خود گرفته است.

پیکسل 2 ایکس ال

سنسور اثر انگشت که در پشت دستگاه قرار دارد، در سری اول پیکسل ها در قسمت شیشه ای دستگاه قرار گرفته بود و این موضوع باعث می شد که قسمت شیشه ای استعداد بیشتری برای کثیف شدن توسط لکه ی اثر انشگت داشته باشد. این مشکل نیز در نسل جدید پیکسل ها برطرف شده و با کوچک شدن قسمت شیشه ای، سنسور اثر انگشت به قسمت فلزی منتقل شده است. این سنسور در محل مناسبی قرار دارد که دسترسی به آن آسان می باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که این سنسور از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و شناسایی انگشت در کسری از ثانیه انجام می گیرد. فلز آلومینیوم که بیشتر قسمت پشت و لبه های دستگاه را تشکیل داده، بافت جدیدی به خود گرفته است که حس متفاوت تری نسبت به گذشته منتقل می کند. بافت این قسمت به طور کلی نزدیک به گوشی های پلاستیکی و پلی کربناتی شده است که البته حس بسیار خوب و جدیدی از لمس کردن آن به کاربر منتقل می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از این بافت باعث شده است که احتمال لیز خوردن گوشی، به مقدار زیادی کاهش یابد.

ظاهر جلوی تغییرات زیادی نسبت به نسخه گذشته به خود گرفته است که دلیل اصلی آن، استفاده از صفحه نمایش کشیده می باشد. استفاده از نسبت تصویر جدید باعث شده است که حاشیه های اطراف نمایشگر، در مقایسه با pixel xl 2016 به میزان قابل توجهی کوچکتر شده و در نتیجه ظاهر گوشی بسیار زیباتر و مدرن تر شود. همچنین این امر باعث کوچک شدن عرض گوشی پیکسل 2 ایکس ال شده است که ارگونومی دستگاه را نسبت به نسل اول، بهتر کرده است. درست است که حاشیه های اطراف نمایشگر کوچک شده اند، اما درصد مساحتی که صفحه نمایش از قیمت جلوی دستگاه به خود اختصاص داده است، هرگز قابل مقایسه با رقبایی چون گلکسی اس 8 و آیفون 10 نمی باشد. البته گوگل دلیل قانع کننده ای برای این موضوع داشته است که استفاده از اسپیکر های دوگانه استریو در بالا و پایین نمایشگر می باشد. شیشه محافظ نمایشگر هم از نوع گوریلا گلس 5 می باشد که لبه های آن کاملا خمیده می باشد و حس بسیار خوبی از لمس کردن آن به کاربران منتقل خواهد شد.

 

در لبه ی سمت راست دستگاه کلید های پاور و تنظیم صدا حضور دارند و در سمت مقابل درگاه سیمکارت قرار داده شده است. لبه ی پایینی دستگاه میزبان حضور پورت USB Type-C و میکرفون می باشد و در لبه ی بالایی نیز میکروفون دوم قرار داده شده است. در نهایت می توان گفت که طراحی پیکسل 2 ایکس ال پیشرفت ها و بهبود های خوبی نسبت به نسل اول به خود دیده و بدنه آن اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد‌و‌خاک برخوردار است؛ اما از طرف دیگر حاشیه های اطراف نمایشگر بزرگتر از رقبای دیگر بوده و این گوشی فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد.

صفحه نمایش

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به نمایشگر 6 اینچی P-OLED مجهز شده است که ساخت ال جی می باشد. رزولوشن پنل این گوشی QHD+ بوده و از نسبت تصویر 18:9 برخوردار می باشد. این نمایشگر توسط شیشه گویلا گلس 5 محافظت می شود که ساختاری سه بعدی دارد و لبه های آن کاملا خمیده می باشد. این موضوع، جذابی و زیبایی خاصی به پرچمدار گوگل بخشیده است و کاملا در تجربه کاربری، تاثیرگذار می باشد.

رزولوشن 1440×2880 این پنل، تراکم پیکسلی عالی 538 ppi را در اختیار می گذارد که تشخیص پیکسل ها با چشم غیر مسلح را تقریبا غیر ممکن می کند. همچنین استفاده از این رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا، پیکسل 2 ایکس ال را برای استفاده در هدست های واقعیمت مجازی، مناسب می کند. چینش پیکسل های پنل این گوشی، همانند پنل های امولد، از نوع الماسی می باشد که رفته رفته رایج شده است.

نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال

حداکثر روشنایی پنل Pixel 2 Xl به حدود 500 نیت می رسد که نسبت به نسخه گذشته، 70 نیت بیشتر شده است. برخلاف گوشی های سامسونگ، حالت خودکار مخصوصی وجود ندارد که حداکثر روشنایی در محیط های بسیار روشن، به رقم های بالاتری برسد. اما در مجموع مشکل خاصی برای استفاده در محیط های بیرونی، وجود نخواهد داشت. کنتراست نمایشگر هم همانند گوشی های امولد سامسونگ، بی نهایت می باشد که باعث می شود رنگ مشکی بسیار عمیقی در اختیار قرار گیرد.

کیفیت نمایشگر این گوشی در سطح خوبی قرار دارد اما قابل مقایسه با نمایشگر های پرچمدارانی چون آیفون 10 و گلکسی نوت 8 نمی باشد. شاید بهتر بود که گوگل همانند پیکسل 2 در نسخه XL هم از پنل ساخت سامسونگ استفاده کند؛ چرا که تجربه ال جی در زمینه پنل های اولد، بسیار کمتر از سامسونگ می باشد. این تجربه کم، باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله متمایل شدن رنگ ها به آبی در زاویه های مختلف، عدم یک نواختی و عدم شادابی رنگ ها، شد. گوگل با انتشار بروز رسانی هایی تا حد قابل قبولی مشکل نمایش رنگ ها را بهبود بخشید؛ اما در حال حاضر، راه حلی برای زاویه دید (Blue shift) گزارش نشده است. البته این موضوع چندان آزار دهنده نبوده و تاثیر چندان زیادی روی تجربه کاربری نخواهد گذاشت.

دوربین

گوگل با تولید گوشی های پیکسل نشان داد که محصولات پرچمدارش از ادعای زیادی در زمینه ی دوربین برخوردار هستند. به همین جهت دوربین پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در ادامه ی راه نسخه های پیشین با بهبود‌هایی همراه شده اند تا بار دیگر عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارند. بد نیست بدانید که دوربین پیکسل های جدید موفق به کسب بالاترین امتیاز در وبسایت DXOmark شده است که آن را در رده های بالاتری از گوشی هایی چون آیفون 10 و گلکسی نوت 8 قرار می دهد. ساختار دوربین در هر دو نسخه ی پیکسل 2 یکسان است و هر دو دستگاه به دوربین تک گانه ی 12.2 مگاپیکسلی مجهز شده اند که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 می باشد. این سخت افزار در کنار نرم افزار قابل اطمینان گوگل باعث شده است که پیکسل 2 ایکس ال عکس های بسیار خوبی در اکثر شرایط ثبت کند.

pixel 2 xl

در ابتدا شاید فکر کنید که به دلیل نبود دوربین دوم، این گوشی قادر به ثبت عکس های جذاب پرتره نمی‌باشد؛ اما گوگل با استفاده از تکنولوژی Dual-pixel و هوش مصنوعی موفق شده است تا این ویژگی را به پرچمداران خود اضافه کند. این ویژگی در بیشتر مواقع عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و جالب تر این که به لطف هوش مصنوعی، این ویژگی در دوربین سلفی نیز وجود دارد که از طریق نرم افزار سوژه و پس زمینه را تشخیص می دهد و افکت بوکه را اعمال می کند. البته به دلیل نبود تکنولوژی Dual-pix در لنز دوربین سلفی، دقت این ویژگی در بخش سلفی به خوبی دوربین اصلی نمی باشد.

رابط کاربری دوربین همانند گذشته طراحی بسیار ساده ای دارد که دسترسی به بخش های مختلف آن را آسان می کند. در قسمت بالای نرم افزار، تنظیماتی مانند HDR،تایمر و … قرار دارد که از گوشه ی سمت چپ آن می توان به گزینه های بیشتر مانند حالت پرتره و تنظیمات اصلی دسترسی یافت. نرم افزار دوربین در کل عملکرد نرم و روانی دارد و پردازش های خوبی روی تصاویر انجام می دهد؛ اما جای تنظیمات دستی حرفه ای در آن خالی می باشد.

در محیط های روشن، پیکسل 2 ایکس ال عکس هایی با جزئیات دقیق و رنگ های بسیار طبیعی ثبت می کند. سطح نویز تصاویر نیز کاملا شایسته ی یک محصول پرچمدار بوده و گستره ی داینامیکی تصاویر نیز بسیار وسیع است. عملکرد عالی دوربین پیکسل 2 ایکس ال در محیط های کم نور نیز ادامه می یابد. تصاویر ثبت شده در محیط های کم نور، جزئیات خوبی دارند و سطح نویز آن ها نیز قابل قبول ارزیابی می شود. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل می باشد که همانند دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد. تصاویر ثبت شده با این دوربین جزئیات دقیقی دارند و به طور کلی با یکی از بهترین دوربین های سلفی به کار رفته در یک پرچمدار روبه رو هستیم.

 

سخت افزار

مطمئنا گوشی پیکسل 2 ایکس ال یکی از سریعترین اندرویدی های موجود در بازار به شمار می آید. با نگاهی به سال گذشته، انتظار می رفت که گوگل از پردازنده ی نیمه ی دوم کوالکام، یعنی اسنپدراگون 836، در پیکسل های جدید استفاده کند؛ اما این پردازنده از سوی کوالکام معرفی نشد و پیکسل 2 ایکس ال، همانند اغلب پرچمداران سال 2017 به پردازنده‌ی 8 هسته ای اسنپدراگون 835 مجهز شده است. مزیتی که شاید گوشی های گوگل در مقایسه با گوشی های اندرویدی دیگر دارد، این است که سخت افزار و نرم افزار گوشی های آن در هماهنگی بالایی قرار دارند و این موضوع باعث می شود که دستگاه در استفاده طولانی مدت، کمتر دچار افت سرعت شود.

پردازنده این گوشی از هشت هسته پردازشی تشکیل شده است که 4 هسته قدرتمند آن روی فرکانس 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف نیز در فرکانس 1.9 گیگاهرتز تنظیم شده اند. این پردازنده در کنار پردازنده ی گرافیکی آدرنو 540 و 4 گیگابایت حافظه ی رم LDDR4X، عملکرد بسیار خوبی در اختیار می گذارد که باعث می شود جا به جایی بین بخش های مختلف گوشی، اجرای بازی ها و اجرای برنامه های مختلف بدون کوچکترین لگ و تاخیری صورت گیرد.

نرم افزار

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به طور پیش فرض با آخرین نسخه ی اندروید، یعنی اندروید 8.0 اوریو به بازار عرضه شده است. با پر رنگ تر شدن نقش دستیار صوتی Google Asisstant در رابط کاربری، نرم افزار گوشی بیش از پیش هوشمند شده و تاثیر هوش مصنوعی در آن را می توان به راحتی حس کرد. دستیار صوتی گوگل همانند گذشته با نگه داشتن دکمه ی هوم فعال می شود اما در پیکسل 2 ایکس ال یک روش جدید دیگر نیز اضافه شده است که دسترسی به آن را آسان تر از همیشه می کند. همانند پرچمدار اچ تی سی (یو 11) پیکسل های جدید گوگل دارای لبه های حساس به فشار هستند که فقط یک دستور خاص برای آن تعریف شده است که عبارت است از دسترسی سریع به دستیار دیجیتالی گوگل.

گوگل یک ویژگی مفید دیگر برای هنگامی که نمایشگر قفل می باشد در نظر گرفته است که توسط اپلیکیشن گوگل ممکن شده است. این ویژگی که now playing نام دارد، هنگامی که در محیط اطراف موزیکی در حال پخش شدن است، به طور خودکار آن را شناسایی کرده و مشخصات آن را دراختیار می گذارد. این ویژگی در حالت آفلاین نیز به عملکرد خود ادامه می دهد اما منابع آن در حالت آنلاین بسیار بیشتر می باشد. یک ویژگی جذاب دیگری که کوکل برای خریداران پیکسل های جدید در نظر گرفته است، حافظه ابری نامحدود به مدت 2 سال برای برنامه ی Google Photos می باشد که می توان عکس ها را با کیفیت اصلی در آن ذخیره کرد.

 

در صفحه ی اصلی گوشی اما اولین چیزی که خودنمایی می کند، تصویر پس زمینه ی زنده می باشد که زیبایی خاصی به رابط کاربری بخشیده است. رابط کاربری در اندروید 8 تغییرات ظاهری زیادی به خود ندیده است. نوار جست و جوی گوگل از قسمت بالا به بخش پایینی منتقل شده است تا دسترسی به آن بیش از پیش آسان تر باشد. در قسمت بالا نیز ویجت تازه ای مشاهده می شود که اطلاعات مفیدی مانند آب و هوا، تاریخ و یادآوری ها را در اختیار می گذارد.

به لطف استفاده از پنل اولد، گوگل ویژگی مفید Always On Display را به پیکسل 2 ایکس ال اضافه کرده است که البته همانند گوشی های سامسونگ و ال جی، قابلیت شخصی سازی ندارد و اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن ها را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به ویژگی Now Playing نیز در این قسمت به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت باید بگوییم که رابط کاربری و نرم افزار گوگل پیکسل 2 در اندروید 8 بهتر از نسل گذشته شده و یکی از بهترین تجربه های استفاده از اندروید را در اختیار می گذارد و آن را می توان یکی از عوامل اصلی برای موفقیت گوشی های پیکسل دانست.

صدا

پیکسل 2 ایکس ال از اسپیکر دوگانه در قسمت جلویی استفاده می کند. حجم صدای خروجی از این اسپیکر بالاتر از حد متوسط است ولی به بلندی گوشی هایی چون آیفون 10 نمی باشد اما کیفیت و وضوح صدای آن در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد.

باتری

گوشی پیکسل 2 ایکس ال به یک باتری 3520 میلی آمپری مجهز شده است که برای یک گوشی 6 اینچی اندازه ی بزرگی محسوب نمی شود اما به لطف استفاده از نمایشگر کم مصرف اولد در کنار پردازنده ی بهینه ی 10 نانومتری و نرم افزار هوشمند بهینه، این باتری عملکرد مناسبی از خود به نمایش می گذارد که در استفاده ی نیمه سنگین می تواند یک روز کامل را همراهی کند. لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و گوگل از فناوری Quick Charge 3.0 برای شارژ کردن آن استفاده کرده است. باتری این گوشی در مدت 30 دقیقه، تا حدود 35 درصد شارژ می شود و در طول 1 ساعت، این رقم به حدود 70 درصد می رسد.

 

نقاط مثبت

  • دوربین عالی
  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی بهتر نسبت به نسل گذشته
  • استاندارد IP67
  • اسپیکر های با صدای واضح و بلند
  • عملکرد قابل قبول باتری
  • عملکرد سریع و روان
  • لبه های حساس به فشار
  • نرم افزار عالی
  • حاشیه های باریک تر نمایشگر نسبت به نسل اول

نقاط منفی

  • نبود جک 3.5 میلی متری هدفون
  • نبود هدفون در داخل جعبه به همراه محصول
  • نمایشگر با زاویه دید نامناسب

 

 

 

نظر شما در مورد گوشی پیکسل 2 ایکس ال چیست؟

خرید pixel 2 xl

تعداد سیم کارت Nano SIM
ابعاد 157.9x 76.7 x 7.9 mm
وزن 175 g
ساختار بدنه
تراشه Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835
پردازنده ‌ی مرکزی Octa-core (4×2.35 GHz Kryo & 4×1.9 GHz Kryo)
پردازنده ‌ی گرافیکی Adreno 540
نوع صفحه نمایش P-OLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش 6 inches
رزولوشن صفحه نمایش 1440×2560
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 538 ppi
تعداد رنگ صفحه نمایش 16M رنگ
محافظت صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش – IP67 certified – dust/waterproof to 1 meter and 30 minutes
حافظه داخلی 64 GB
مقدار RAM GB 4
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی No
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G LTE
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,NFC
WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
bluetooth 5.0, A2DP, LE, aptX
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS
Radio No
درگاه ارتباطی 3.0, Type-C 1.0 reversible connector
دوربین 12.3 MP
f/1.8, OIS and EIS (gyro), phase detection & laser autofocus, 1/2.6″ sensor size, geo-tagging, touch focus, face detection, HDR, panorama
فلش dual-LED (dual tone) flash
فیلمبرداری 2160p@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@240fps
دوربین سلفی 8MP
f/2.4, 1080p
صدا Alert types: Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker:Yes
3.5mm jack:Yes
سیستم عامل Android 8.0 (Oreo)
قابلیت‌های نرم‌افزاری – Fast battery charging
– MP4/H.264 player
– MP3/WAV/eAAC+ player
– Photo/video editor
– Document editor
حس‌گرها Fingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer
مشخصات باتری – Fast battery charging
Non-removable Li-Ion 3520 mAh battery
رنگ مشکی, آبی, نقره ای

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰