راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ی امروزی از ساعت‌های هوشمند با مدل‌های مختلف، برای انتخاب یک ساعت مقرون به صرفه و با کارایی مناسب، باید ساعت‌های زیادی را برای بررسی و مطالعه ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها وقت صرف کنید و سپس با مقایسه این ویژگی‌ها دست به خرید بزنید، که کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا برای شما خواهد بود. به همین جهت در این مطلب به بررسی بهترین ساعت های هوشمند ارزان موجود در بازار تا قیمت ۳ میلیون خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف هر یک را تشریح خواهیم کرد تا خرید را برای شما آسان‌تر کنیم.

توجه داشته باشید که در این لیست، محصولات از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و به همین ترتیب برای داشتن یک ساعت هوشمند توانمندتر در این بازه‌ی قیمتی، بهتر است به آخر لیست مراجعه کنید.

۱) هایلو سولار (Haylou Solar)

قیمت حدودی: ۶۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۴۵.۳*۲۲*۱۱.۴ میلی‌متر

اولین و ارزان‌ترین محصول در بین لیست ساعت های هوشمند ارزان، هایلو سولار است که به نوعی می‌توان آن را دومین نسل از ساعت‌های هوشمند هایلو شرکت شیائومی دانست. هایلو سولار در نگاه اول بسیار زیبا به نظر می‌رسد و از طراحی مینیمالیستی همیشگی شیائومی بهره برده است.

بدنه این ساعت هوشمند اقتصادی از فلز ساخته شده است و ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت را به این ساعت داده است؛ در عین حال که از فلز در ساخت بدنه این ساعت استفاده شده است، وزن کل ساعت به همراه بند سیلیکونی آن در حدود ۵۴ گرم است که با توجه به این مشخصه عدد مناسبی است. استاندارد مقاومتی هایلو سولار، IP68 است که استفاده از آن تا عمق ۵۰ متری زیر آب را ممکن کرده است.

هایلو سولار (Haylou Solar)

شرکت شیائومی برای هایلو سولار از یک صفحه نمایش ۱.۲۸ اینچی LCD با رزولوشن ۲۴۰*۲۴۰ استفاده کرده است. این صفحه نمایش در فضای بسته عملکرد خوبی دارد و کیفیت رنگ‌ها و تصویر خوبی را از خود نشان می‌دهد، ولی هنگام استفاده در مقابل نور آفتاب، کمی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد و نبود سنسور تنظیم خودکار نور صفحه، این ضعف در صفحه نمایش را تشدید می‌کند.

یکی از نقاط ضعف این ساعت هوشمند نداشتن اسپیکر و میکروفون است. با توجه به عدم حضور این دو قطعه در هایلو سولار، امکان پاسخگویی مستقیم تماس‌های تلفنی از روی ساعت نیست و فقط اطلاعات مخاطب و دکمه رد تماس بر روی نمایشگر دیده می‌شود.

از ویژگی‌های هایلو سولار هم می‌توان به وجود حسگر ضربان قلب اشاره کرد که در طول شبانه‌روز، ضربان قلب شما را ثبت و تحلیل می‌کند. حسگر دیگری که در این ساعت از آن استفاده شده است، حسگر پایش وضعیت خواب است که قابلیت نمایش اطلاعات خواب شما، شامل ساعت‌های خواب عمیق و سطحی را دارد. هایلو سولار در بخش تندرستی و تحلیل فعالیت‌های بدنی از ۱۲ نوع ورزش متفاوت پشتیبانی می‌کند که با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید از ریتم ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده در حین ورزش مطلع شوید.

در هایلو سولار از یک باتری ۳۴۰ میلی‌آمپری استفاده شده است که زمان شارژدهی آن در حالت استندبای ۳۰ روز اعلام شده است. البته با استفاده بیشتر و همراه با فعال بودن شبانه‌روزی حسگر ضربان قلب، مدت زمان شارژدهی با یک بار شارژ کامل، کمی کمتر از یک ماه و در حدود ۲۰ روز خواهد بود.

نقاط قوت

  • بدنه فلزی
  • استاندارد مقاومت IP68
  • صفحه نمایش باکیفیت

نقاط ضعف

  • نبود GPS داخلی
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • مشکلات در اتصال به موبایل

۲) آمازفیت نئو (Amazfit Neo)

قیمت حدودی: ۷۵۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۴۰.۳*۴۱*۱۱.۷ میلی‌متر

شرکت هوامی امسال ساعت‌های هوشمند زیادی را تحت عنوان آمازفیت معرفی کرده است، اما در بین همه آن‌ها، خاص‌ترین طراحی را آمازفیت نئو دارد. طراحی نوستالژیک و کلاسیک در کنار امکانات مدرن، ‌این ساعت را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای خرید در این بازه تبدیل کرده است.

تمام بدنه آمازفیت نئو از پلاستیک ساخته شده است و بندهای آن از جنس پلی‌اورتان هستند. با توجه به وزن کم (۳۲ گرم) و بندهای باکیفیت آن، حتی با استفاده‌های طولانی مدت هم شما را کلافه نمی‌کند و در دست بسیار راحت است. آمازفیت نئو هم مانند اکثر ساعت‌های هوشمند بازار استاندارد مقامتی IP68 را دارد و می‌توانید از آن در هنگام انجام ورزش‌های آبی استفاده کنید.

کاربرد دکمه‌های اطراف ساعت
آمازفیت نئو (Amazfit Neo)

آمازفیت نئو صفحه نمایش ۱.۲ اینچی سیاه و سفید با فناوری ساخت مونوکروم STN دارد. صفحه نمایش این ساعت لمسی نیست و برای راهبری آن باید از دکمه‌های تعبیه شده در کنار ساعت استفاده کنید که کمی کار را سخت می‌کند. در مقابل نور آفتاب اطلاعات نمایش داده شده بر روی نمایشگر، به خوبی قابل تشخیص هستند و صفحه نمایش در برابر نور زیاد عملکرد خوبی دارد. اما در تاریکی بیش از حد، این صفحه نمایش توان نمایشی خوبی ندارد و باید از نور پس‌زمینه برای دیده شدن اطلاعات روی صفحه نمایش استفاده کنید.

این ساعت هوشمند به دو حسگر ضربان قلب و پایش خواب تجهیز شده است که از این نظر با ساعت هوشمند هایلو سولار، در یک رده قرار می‌گیرد.

برای اتصال آمازفیت نئو به موبایلتان باید از برنامه کمکی Zepp استفاده کنید. آمازفیت نئو پس از اتصال به موبایل اطلاعاتی از قبیل،‌ تماس‌های تلفنی و اعلان‌های شما را بر روی نمایشگر خود به نمایش می‌گذارد. امیزفیت نئو فقط از سه ورزش، پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری پشتیبانی می‌کند؛ امکان فعال‌سازی این سه حالت از روی ساعت وجود ندارد و باید از روی موبایل و به کمک برنامه Zepp این کار را انجام دهید. دقت آمازفیت نئو هم آنچنان قابل اعتماد نیست و چند قدمی بیشتر را برایتان محاسبه می‌کند.

باتری این ساعت هم لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۶۰ میلی‌آمپر است که با یک بار شارژ کامل تا ۲۸ روز شما را از شارژ دوباره بی‌نیاز می‌کند.

نقاط قوت

  • هشدار ضربان قلب غیر عادی
  • باتری قوی
  • وجود گزینه Always-on display

نقاط ضعف

  • نبود واچ‌فیس
  • نداشتن ویبره
  • تاچ نبودن

برای جزییات بیشتر می‌توانید به مطلب بررسی آمازفیت نئو مراجعه کنید.

۳) آمازفیت بیپ یو پرو (Amazfit Bip U Pro)

قیمت حدودی: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۳۵.۵*۱۱.۴*۴۰.۹ میلی‌متر

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند با قیمت مناسب و امکانات کافی هستید، آمازفیت بیپ یو پرو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. بدنه پلی‌کربناتی به همراه بندهای سیلیکونی ظاهری نسبتاً معمولی را به این ساعت داده است.

صفحه نمایش IPS LCD و با اندازه ۱.۴۳ اینچ به شکل مربع است که لبه‌های خمیده آن باعث زیبایی این ساعت هوشمند شده است. رزولوشن صفحه نمایش ۳۲۰*۳۰۲ پیکسل است. بر روی این صفحه نمایش از گوریلا گلس ۳ برای محافظت بیشتر استفاده شده است که آن را می‌توان یکی از ویژگی‌های شاخص این ساعت هوشمند اقتصادی دانست.

آمازفیت بیپ یو پرو (Amazfit Bip U Pro)

آمازفیت بیپ یو پرو، با توجه به قیمت نسبتاً ارزانی که دارد از حسگرهای دقیق و امکانات ورزشی گسترده‌ای بهره می‌برد و توانایی رقابت با ساعت‌های گران‌تر را در این بخش دارد. حسگر ضربان قلب، حسگر پایش خواب، حسگر غلظت اکسیژن خون و GPS داخلی از جمله این امکانات هستند که به شما جزییات کاملی را از فعالیت‌های ورزشی روزانه‌تان ارائه می‌کنند.

همچنین برای ثبت دقیق‌تر این اطلاعات، امکان انتخاب ۶۰ نوع ورزش مختلف با استفاده از این ساعت هوشمند برای شما ممکن است که تاثیر زیادی در بهتر شدن وضعیت جسمانی شما می‌تواند داشته باشد. در این ساعت هوشمند هم شاهد استفاده از استاندارد مقاومتی IP68 هستیم و دیگر دغدغه‌ای بابت داشتن ساعت در استخر یا دریا نخواهید داشت و با اطمینان کامل می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

برای تغذیه تمام این سنسورها و صفحه نمایش ۱.۴۳ اینچی، از یک باتری ۲۳۰ میلی‌آمپری استفاده شده است که برای رسیدن به شارژ صد درصدی در حدود دو ساعت زمان نیاز دارد. زمان شارژدهی باتری هم با توجه به میزان استفاده، از ۵ روز تا ۹ روز متغیر است.

نقاط قوت

  • امکانات زیاد با توجه به قیمت
  • گام‌شمار دقیق
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نقاط ضعف

  • جنس بد بندها
  • فعال نشدن دستیار صوتی الکسا (Alexa)
  • بدنه ضعیف

۴) هواوی واچ فیت (Huawei Watch Fit)

قیمت حدودی: ۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۴۶*۳۰*۱۰.۷ میلی‌متر

هواوی واچ فیت با قیمت اقتصادی و انبوهی از امکاناتی که دارد، یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای خرید در بین ساعت های هوشمند ارزان معرفی شده در این لیست است. صفحه نمایش ۱.۶۴ اینچی با فناوری ساخت آمولد (AMOLED) و وضوح تصویر HD، کیفیت بسیار عالی‌ای را دارد.

طراحی مستطیل شکل نمایشگر استفاده از آن را راحت‌تر کرده است و با وجود امکان تنظیم خودکار نور صفحه برای نمایشگر این ساعت، دیگر مشکلی در استفاده از آن در زیر نور آفتاب نیست و تجربه دید کاملاً واضحی را ارائه می‌دهد. هواوی واچ فیت بسیار سبک است و با وزن ۲۱ گرم، یک همراه عالی برای شما در طول روز خواهد بود.

واچ فیت هواوی
هواوی واچ فیت (Huawei Watch Fit)

از ویژگی‌های خاص و کاربردی واچ فیت، امکان انجام تمرینات مختلف ورزشی به کمک مربی مجازی آن است که به همراه پشتیبانی از ۹۶ نوع ورزش مختلف، یک مجموعه کامل و بدون کم و کاستی از امکانات ورزشی را به شما ارائه می‌دهد.

در قاب پشتی واچ فیت حسگرهای غلظت اکسیژن خون و ضربان قلب قابل مشاهده هستند، علاوه بر این دو حسگر، امکان پایش کیفیت خواب و استرس کاربران هم با این ساعت هوشمند ممکن است و در صورت وجود اختلال در خواب و یا استرس بیش از حد به شما اخطار داده می‌‌شود. همچنین با وجود یک GPS داخلی، دقت واچ فیت در تعداد گام‌های برداشته شده و مسافت طی شده نسبتاً بدون خطا است که در مقایسه با ساعت های هوشمند ارزان دیگر یک ویژگی برجسته است.

باتری ۱۸۰ میلی‌آمپری جدید و بهینه شده مورد استفاده در این ساعت در همکاری با تراشه دوگانه با الگو مصرف بهینه انرژی، امکان شارژدهی تا ۱۰ روز را فراهم کرده است. همچنین با وجود پشتیانی از فناوری شارژ سریع، یک شارژ پنج دقیقه‌ای می‌تواند یک روز کامل این ساعت را تغذیه کند.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش آمولد
  • مربی ورزشی مجازی
  • باتری خوب

نقاط ضعف

  • عدم امکان مکالمه از روی ساعت
  • دشواری تعویض بندها
  • کمیاب بودن لوازم جانبی

پیشنهاد مطالعه: بررسی تکمیلی هواوی واچ فیت

۵) ریلمی واچ اس (Realme Watch S)

قیمت حدودی: ۲ میلیون تومان

ابعاد بدنه: ۴۷*۴۷*۱۲ میلی‌متر

ریلمی واچ اس که نسخه جدید و پیشرفته‌تر اولین ساعت هوشمند شرکت ریلمی است با یک صفحه نمایش IPS LCD دایره‌ای ۱.۳ اینچی و رزولوشن ۳۶۰*۳۶۰ پا به میدان گذاشته است. بدنه این ساعت از آلومینیوم ساخته شده است که در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

بندها هم سیلیکونی هستند و در چهار رنگ آبی، نارنجی، سبز و مشکی قابل خرید هستند. این ساعت هوشمند هم از قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه بهره می‌برد که با توجه به میزان نور محیط، نور صفحه را تنظیم می‌کند تا بهترین دید را از صفحه نمایش داشته باشید. در محافظت از این صفحه نمایش از گوریلا گلس استفاده شده است که شرکت ریلمی به مدل دقیق آن اشاره‌ای نداشته است.

استاندارد مقاومت در بربر آب و گرد و غبار در این ساعت هوشمند هم IP68 است ولی به گفته خود شرکت فقط تا عمق 1.5 متری آب می‌تواند دوام بیاورد و برای استفاده در هنگام شنا کردن پیشنهاد نمی‌شود.

ریلمی واچ اس (Realme Watch S)

ریلمی واچ اس حسگرهای ضربان قلب و غلظت اکسیژن خون دارد. همچنین امکان پایش کیفیت خواب هم با این ساعت هوشمند امکان پذیر است. حسگر ضربان قلب با پایش شبانه‌روزی ضربان قلب کاربران و ثبت و تحلیل این داده‌ها، اطلاعات و جزییات مفیدی از سلامتی قلب و بدنتان را به شما ارائه می‌دهد.

شرکت ریلمی برای این ساعت امکان پشتیبانی از ۱۶ نوع ورزش مختلف را در نظر گرفته است که دوچرخه ثابت و قایق‌سواری از جدیدترین آن‌ها است. از ویژگی های دیگر این ساعت هوشمند می‌توان به امکان کنترل موسیقی از روی ساعت و همچنین کنترل دوربین اشاره کرد.

این دستگاه به یک باتری بزرگ ۳۹۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که در طی دو ساعت به شارژ کامل می‌رسد. توان شارژدهی این ساعت هم در حدود دو هفته است که نسبت به نسخه اول خود بسیار بیشتر شده است.

نقاط قوت

  • طراحی نو
  • باتری قوی
  • حسگر غلظت اکسیژن خون

نقاط ضعف

  • مشکلات در اتصال به موبایل
  • نبود GPS داخلی
  • دقت کم در پایش کیفیت خواب

۶) آمازفیت جی تی اس (Amazfit GTS)

قیمت حدودی: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۴۳.۲۵*۳۶.۲۵*۹.۴ میلی‌متر

آمارفیت جی تی اس اولین ساعت گران‌تر از دو میلیون در لیست ساعت های هوشمند ارزان ما است که طراحی‌ای بسیار شبیه به ساعت‌های هوشمند اپل دارد. بدنه فلزی و ظریف این ساعت هوشمند فقط ۲۵ گرم وزن دارد و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. جنس بندهای آمازفیت جی تی اس از سیلیکون هستند و قابل سفارش در شش رنگ صورتی، آبی، مشکی، بژ، طوسی و قرمز می‌باشند. کیفیت پایین سیلیکون استفاده شده در بندهای این ساعت هوشمند یکی از نقاط ضعف آن است و بهتر بود شرکت آمازفیت از بندهایی بهتری برای این مدل استفاده کند.

آمازفیت جی تی اس (Amazfit GTS)

صفحه نمایش آمازفیت جی تی اس ۱.۶۵ اینچی با پنل آمولد است که تراکم پیکسلی ۳۴۰ پیکسل بر هر اینچ مربع در آن، کیفیت مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین به دلیل مستطیلی بودن صفحه نمایش، اطلاعات نمایش داده شده بر روی آن را راحت‌تر می‌توانید بخوانید و حجم مطلب بیشتری در یک صفحه نمایش دیده می‌شود. آمازفیت جی تی اس هم قابلیت تنظیم خودکار نور را دارد که این ویژگی به دید مناسب شما از صفحه نمایش در فضای باز و یا در زیر نو آفتاب، بسیار کمک خواهد کرد.

از ویژگی‌های خوب آمازفیت جی تی اس می‌توان به وجود امکان شخصی‌سازی برای عناصر نمایش داده شده در صفحه اصلی این ساعت هوشمند اشاره کرد که کاربران می‌توانند با سلیقه و نیاز خود به چینش این عناصر بپردازند.

آمازفیت جی تی اس با حسگر Biotrack TM PPG عرضه می‌شود که با یک حسگر نوری، توانایی ثبت شبانه‌روزی ضربان قلب را دارد و در مواقعی که تعداد ضربان قلب غیرعادی و زیاد ثبت می‌شود، با یک اخطار به شما هشدار می‌دهد. حسگرهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و فشارسنج نیز در این ساعت تعبیه شده‌اند.

پیگیری ۱۲ نوع فعالیت بدنی مختلف در آمازفیت جی تی اس برای کاربران در نظر گرفته شده است که با وجود یک GPS داخلی در آن، دقت بیشتری را در اطلاعات ورزشی و مسافت‌های طی شده، نسبت به ساعت‌های بدون GPS به شما ارائه می‌دهد. وجود سیستم PAI Health هم به عنوان یک برنامه تندرستی برای هدف‌گذاری‌های ورزشی، می‌تواند به تناسب اندام و سلامتی شما کمک کند و به نوعی مشوّقی برای فعالیت بدنی بیشتر باشد.

باتری استفاده شده در آمازفیت جی تی اس لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۲۰ میلی‌آمپر است که توان شارژدهی آن با روشن بودن پایش شبانه‌روزی و استفاده‌ای در حد دریافت ۱۵۰ اعلان و ۳۰ بار چک کردن صفحه نمایش، ۱۴ روز خواهد بود. اما اگر از هیچ کدام از این حسگرها و ویژگی‌های دیگر استفاده نکنید می‌توانید تا ۴۶ روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد از این ساعت هوشمند استفاده کنید.

نقاط قوت

  • واچ‌فیس‌های متنوع
  • بدنه بسیار باریک
  • وضوح صفحه نمایش

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • عدم نمایش برخی اعلان‌ها
  • کندی در اتصال به موبایل

پیشنهاد مطالعه: بررسی کامل آمازفیت جی تی اس

۷) آمازفیت تی رکس (Amazfit T-Rex)

قیمت حدودی: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۱۳.۵*۴۷.۷*۴۷.۷ میلی‌متر

یکی از ساعت‌های پرفروش بازار با طراحی اسپرت و جذاب، آمازفیت تی رکس است که مورد توجه بسیاری از خریداران ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است. تی رکس از مقاوم‌ترین ساعت‌های هوشمند در در این بازه قیمتی است و در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و غبار و حتی دماهای بالا هم مقاوم است.

علاوه بر این ویژگی‌ها، آمازفیت تی رکس دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز هست. آمازفیت تی رکس در پنج رنگ سفید، نسکافه‌ای، خاکستری تیره، مشکی و سبز ارتشی موجود است.

آمازفیت تی رکس (Amazfit T-Rex)

صفحه نمایش آمازفیت تی رکس آمولد است که اندازه ۱.۳ اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش ۳۰۰*۳۰۰ است که شفافیت و کیفیت تصویر خوبی را به نمایش می‌گذارد. با توجه به سبک طراحی اسپرت و کاربری‌ای که آمازفیت برای این ساعت در نظر گرفته است، دور صفحه نمایش برای مقاومت بیشتر، توسط یک لایه سیلیکونی محافظت می‌شود تا امکان هرگونه نفوذ و ضعف برای این صفحه نمایش از بین برود و به راحتی در هر شرایطی بتوان از آن استفاده کرد.

دیگر ویژگی مهم این صفحه نمایش نور بسیار عالی‌ای است که دارد؛ حتی با قرار دادن نور صفحه در ۵۰ درصد هم می‌توان از آن در محیط باز و مقابل نور آفتاب استفاده کرد، البته با وجود تنظیم خودکار نور صفحه نمایش نیازی به این کار نیست و به صورت خودکار نور صفحه نمایش بر روی بهترین عملکرد تنظیم می‌شود.

وجود GPS داخلی به همراه حسگر ضربان قلب و امکان پایش کیفیت خواب، باعث شده است تا تی رکس در بحث تندرستی و ورزش هم عملکردی برجسته و مورد رضایت داشته باشد. با استفاده از این ساعت هوشمند امکان پیگیری ۱۴ نوع ورزش مختلف برای شما وجود دارد و می‌تواند با دقت بسیار بالایی وضعیت بدنی شما را در هنگام انجام این فعالیت‌های ورزشی رصد کند.

باتری‌ای که برای تامین انرژی این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است، ۳۹۰ میلی‌آمپری است. طبق ادعا شرکت، آمازفیت تی رکس با یکبار شارژ کامل می‌تواند تا ۲۰ روز با وجود GPS و حسگر ضربان قلب فعال دوام بیاورد، اما در واقعیت به نظر می‌رسد عملکردی ضعیف‌تر را از این باتری شاهد خواهیم بود و به گفته کاربران باید انتظار چیزی در حدود ۴ تا ۵ روز شارژدهی را از باتری تی رکس داشته باشیم.

نقاط قوت

  • بدنه بسیار مقاوم
  • صفحه نمایش با نور مناسب

نقاط ضعف

  • کار نکردن لمس صفحه نمایش با دستکش
  • کند بودن سیستم عامل

پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی جامع ساعت آمازفیت T-Rex را برای جزییات بیشتر و دقیق‌تر در مورد این ساعت هوشمند، از دست ندهید.

۸) آمازفیت جی تی آر با GPS داخلی (Amazfit GTR GPS plus version)

قییمت حدودی: ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان

ابعاد بدنه: ۴۷.۲*۴۷.۲*۱۰.۷۵ میلی‌متر

آمازفیت جی تی آر با توجه به طراحی بسیار زیبا، کیفیت بالا و امکانات متنوعی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید یک ساعت هوشمند با قیمتی اقتصادی باشد. در ساخت بدنه این ساعت از ترکیب آلومینیوم با سرامیک استفاده شده است که بسیا سبک و زیبا به نظر می‌رسد. برای انتخاب بند این ساعت هوشمند هم دو گزینه دارید، بند سیلیکونی و یا بند چرمی که هر دو کیفیت خوبی دارند و بسیار زیبا هستند.

آمازفیت جی تی آر با GPS داخلی (Amazfit GTR GPS plus version)

صفحه نمایش آمازفیت جی تی آر‌، ۱.۳۹ اینچی با فناوری ساخت آمولد است که رزولوشن ۴۵۴*۴۵۴ پیکسل را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی این ساعت هوشمند در حدود ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ مربع است که با تراکم پیکسلی در آیفون ۱۱ برابری می‌کند که از کیفیت تصویر بالای این ساعت هوشمند خبر می‌دهد. برای محافظت از صفحه نمایش در برابر ضربه هم از گوریلا گلس ۳ استفاده شده است. اگرچه از ضریب استاندارد IP خبری نیست، اما آمازفیت جی تی آر تا فشار ۵ اتمسفر زیر آب مقاومت دارد.

آمازفیت جی تی آر از اندوریدهای بالاتر از ۵ و آی او اس(iOS) ۱۰ و بالاتر پشتیبانی می‌کند. در صفحه پشتی قاب ساعت، حسگر ضربان قلب دیده می‌شود که امکان سنجش ۲۴ ساعته‌ی ضربان قلب را دارد و در صورت بالا بودن غیر عادی تعداد ضربان قلب، به کاربران اطلاع می‌دهد.

پایش کیفیت خواب هم دیگر ویژگی این ساعت هوشمند اقتصادی است که با بررسی خواب شما و ثبت اطلاعات آن، به شما تحلیل‌هایی را از طریق موبایل ارائه می‌کند. با استفاده از این ساعت هوشمند امکان انتخاب ۱۲ نوع فعالیت ورزشی متفاوت برای کاربران هست که در همکاری با GPS داخلی و حسگر ضربان قلب، اطلاعات دقیقی از وضعیت بدنی و میزان مسافتی که حین ورزش طی کرده‌اید به شما نشان می‌دهد.

سیستم عامل استفاده شده روی این ساعت هوشمند اندروید نیست و سیستم عامل مخصوص خود شرکت شیائومی است که نسبت به اندروید با ویژگی‌های محدودتر و کمتری روبرو هستیم.

باتری استفاده شده در آمازفیت جی تی آر، ۴۱۰ میلی‌آمپری است که توان شارژدهی آن با استفاده‌ای معمولی همراه با روشن بودن شبانه‌روزی حسگرها، به چیزی در حدود ۲۴ روز می‌رسد. اما در حالت بیسیک که تمامی حسگرها و بلوتوث غیرفعال هستند این مدت زمان شارژدهی به ۷۴ می‌رسد.

نقاط قوت

  • طراحی شیک
  • صفحه نمایش واضح
  • باتری قدرتمند

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • کمبود امکانات نسبت به رقبا
  • نبود حسگر اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون

۹) شیائومی می واچ (Xiaomi Mi Watch)

قیمت حدودی: ۳ میلیون تومان

ابعاد بدنه: ۱۱.۸×۴۵.۹×۵۳.۳ میلی‌متر

نهمین ساعت هوشمند مورد بررسی هم شیائومی می واچ است. می واچ با طراحی‌ ساده و زیبایی دارد و با امکانات و ویژگی‌های بسیاری همراه شده است، که باعث شده است این ساعت هوشمند در رده بهترین‌ها قرار بگیرد. طراحی صفحه دایره‌ای شکل با صفحه نمایش آمولد ۱.۳۹ اینچی ظاهری زیبا را به این ساعت داده است. کیفیت صفحه نمایش مناسب است و حتی در زیر نور آفتاب هم مشکلی در استفاده از آن نیست و با توجه به تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ مربع، کیفیت تصاویر بسیار عالی هستند. بدنه این ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و حالت مات دارد. برای انتخاب رنگ بندها هم سه انتخاب بین رنگ‌های آبی، مشکی و بژ دارید.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در می واچ از یک میکروفون برای دستیار صوتی الکسا استفاده شده است. همچنین GPS داخلی هم در این ساعت هوشمند شیائومی تعبیه شده است تا با دقت بیشتری فعالیت‌های شما را ارزیابی کند.

داخل می واچ هفت حسگر مختلف از جمله حسگرهای ضربان قلب و غلظت اکسیژن خون وجود دارد که اطلاعاتی از جمله تعداد ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، مسافت طی شده، میزان کالری سوزانده شده و استرس را به کاربر نشان می‌دهند.

در بخش تندرستی و پیگیری فعالیت‌های ورزشی،‌ شما ۱۱۷ نوع ورزش متفاوت برای انتخاب دارید تا می واچ با استفاده از الگو تندرستی LifeQ فعالیت‌های ورزشی شما را تحلیل کند و اطلاعاتی نظیر سرعت، ضربان قلب و اکسیژن خون را در حین ورزش به شما ارائه بدهد. دقت این اطلاعات هم به لطف حضور حسگرهای متنوع و GPS داخلی بالا هستند. همچنین می واچ توانایی تشخیص خودکار برخی فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن،‌ پیاده‌روی و دوچرخه سواری را دارد و به صورت  خودکار به ثبت این فعالیت‌ها می‌پردازد.

شیائومی می واچ با یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۲۰ میلی‌آمپر کار می‌کند. الگوهای بهینه سازی تراشه این ساعت هوشمند دوام باتری را به ۱۶ روز رسانده است که عددی قابل قبول با توجه به امکانات و صفحه نمایش این ساعت است.

نقاط قوت

  • تنوع واچ‌فیس‌ها
  • کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نقاط ضعف

  • عملکرد ضعیف دستیار صوتی الکسا
  • نبود حافظه داخلی
  • وجود برخی باگ‌های نرم افزاری

۱۰) هواوی واچ جی تی ۲ ای (Huawei watch GT2 e)

قیمت حدودی: ۳ میلیون تومان

ابعاد بدنه: ۵۳*۱۰.۸*۴۶.۸ میلی‌متر

هواوی واچ جی تی ۲ ای، ساعت هوشمند شرکت هواوی با طراحی منحصر به فرد و اسپرت و مدرن همراه با امکانات و ویژگی‌های مناسب، آخرین ساعت هوشمند مورد بررسی در این لیست است. در این ساعت هوشمند از صفحه نمایش آمولد دایره‌ای شکل ۱.۳۹ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر هر اینچ مربع استفاده شده است. صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب هم وضوح و روشنایی خوبی دارد و کیفیت تصاویر افت نمی‌کنند. کیفیت بالای صفحه نمایش، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند است که در استفاده‌های روزمره و در خارج از محیط خانه به راحتی قابل استفاده است و دید کاربران را از صفحه نمایش محدود نمی‌کند. جنس بدنه هم ترکیبی از پلاستیک و فلز است که طراحی بسیار زیبایی را دارد و در چهار رنگ سفید، قرمز، مشکی و سبز نعنایی قابل سفارش است.

هواوی واچ جی تی ۲ ای (Huawei watch GT2 e)

در سیستم سخت افزاری این ساعت، هواوی از تراشه Kirin A1 استفاده کرده است که اولین تراشه این شرکت برای گجت‌های پوشیدنی است. این تراشه با توجه به اینکه مخصوص استفاده در گجت‌های پوشیدنی است، به نوعی طراحی شده است که می‌تواند با مصرف کمترین مقدار انرژی الکتریکی از باتری، قدرت پردازش بالایی را داشته باشد. همچنین با وجود یک حافظه داخلی 4 گیگابایتی در این ساعت، امکان ذخیره‌سازی حدود ۶۰۰ موسیقی در هواوی واچ جی تی ۲ ای وجود دارد.

شرکت هواوی با وجود حسگرها و ویژگی‌های ورزشی بسیار متنوعی که در این ساعت هوشمند قرار داده است، کاملاً بی‌نقص عمل کرده و کاربران در استفاده از این محصول با هیچ کمبودی در این عرصه مواجه نخواهند شد. هواوی واچ جی تی 2 ای، قابلیت تشخیص خودکار ۶ نوع ورزش مختلف را دارد و در کنار این شش ورزش، امکان انتخاب ۱۵ نوع ورزش متفاوت دیگر هم برای تحلیل دقیق وجود دارد. علاوه بر این انتخاب‌ها، ۸۵ نوع فعالیت دیگر هم با استفاده از این ساعت هوشمند قابل رصد است.

حسگرهای ضربان قلب و غلظت اکسیژن خون و GPS داخلی به همراه امکان پایش استرس و کیفیت خواب هم از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند هستند که تکمیل کننده‌ی لیست بلندبالای امکانات ورزشی هواوی جی تی ۲ ای می‌باشند.

این ساعت هوشمند با استفاده از یک باتری ۴۵۵ میلی‌آمپری توان شارژدهی دو هفته‌ای را دارد. البته با توجه به میزان استفاده و فعال یا غیرفعال بودن حسگرها و دیگر امکانات، این عدد ممکن است متغیر باشد و باتری این ساعت هوشمند مدت زمانی کمتر از ۱۴ روز را دوام بیاورد.

نقاط قوت

  • طراحی بسیار زیبا
  • تنوع ورزش‌های قابل پشتیبانی
  • امکان ذخیره‌سازی موسیقی بر روی ساعت

نقاط ضعف

  • نبود امکان نصب برخی برنامه‌ها
  • نبود اسپیکر و میکروفون
  • نبود امکان پاسخ به پیام‌ها از روی ساعت

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱