بررسی Amazfit Neo: اولدفشن به معنای واقعی!

دستبندها و ساعت‌های هوشمند در تلاش هستند تا به طور کامل جایگزین ساعت‌های کلاسیک شوند و در این مسیر در طی چند سال اخیر تا حد زیادی هم موفق عمل کرده‌اند و به کاربران نشان داده‌اند که استفاده از آن‌ها تا چه حد می‌تواند کاربردی باشد. این محصولات می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی را به شما بدهند، از سنجش ضربان قلب گرفته تا وضعیت خواب و ورزش و نوتیفیکیشن‌ها و … .

مانند گوشی‌های هوشمند این محصولات نیز در بازه‌های قیمتی کاملا متنوعی تولید می‌شوند و بسته به نیاز شما می‌توانند کاربرد داشته باشند. شرکت آمازفیت که به نوعی می‌توان آن را زیرمجموعه و وابسته به شیائومی دانست ساعت‌ها و دستبند‌های هوشمند بسیار خوبی با قیمت رقابتی تولید می‌کند که در سایمان دیجیتال به بررسی ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite، معرفی جامع ساعت آمازفیت T-Rex، بررسی ساعت هوشمند آمازفیت gts و بهترین ساعت های آمازفیت پرداخته‌ایم.

در این مطلب اما قصد داریم به سراغ Amazfit Neo برویم، دستبند هوشمندی که طراحی اولدفشنی دارد و ما را به یاد ساعت‌های دیجیتال چندین سال قبل می‌اندازد و با هر بار نگاه کردن به آن حس نوستالژی به شما دست می‌دهد. در ادامه متن به بررسی این دستبند هوشمند و ارزان قیمت می‌پردازیم که می‌تواند ارزش خرید خوبی در نوع خود داشته باشد.

توجه داشته باشید که این ساعت با اندروید 5 و ios 10 به بالا مطابقت دارد.

طراحی و نمایشگر

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، طراحی این ساعت شما را به زمان گذشته و ساعت‌های دیجیتالی قدیمی می‌برد. در جلو نمایشگر 1.2 اینچی از نوع سیاه و سفید را نظاره‌گر هستیم که در واقع به سه بخش تقسیم شده است، بخش ساعت، بخش بالایی که اطلاعاتی نظیر درصد باتری، ضربان قلب و … را به نمایش می‌گذارد و در آخر یک دایره‌ی کوچک که به شما نشان می‌دهد در حال انتخاب چه گزینه‌ای هستید.

طراحی کلاسیک و صفحه نمایش این ساعت
طراحی کلاسیک و صفحه نمایش این ساعت

روشنایی این صفحه نمایش هنگام تابش مستقیم نور خورشید کاملا کافی به نظر می‌رسد و مشکلی با مشاهده‌ی محتوا در محیط‌های باز نخواهید داشت. همچنین برای مشاهده‌ نمایشگر در محیط‌های تاریک نور پس‌زمینه در نظر گرفته شده که با نگه داشتن دکمه Back روشن می‌شود و روشنایی کاملا مطلوبی نیز دارد. ناگفته نماند که ساعت و دیگر اطلاعات همواره به روی این صفحه نمایش نشان داده می‌شوند و به راحتی با نگاه کردن به آن می‌توانید دقیقا مانند ساعت‌های معمول زمان را دریابید.

طراحی دکمه‌های کناری آمازفیت نئو
طراحی دکمه‌های کناری آمازفیت نئو

اطراف این ساعت چهار دکمه‌ی مختلف وجود دارد که به کارایی هر کدام در بخش بعدی می‌پردازیم، اما باید گفت که این دکمه‌ها طراحی خوبی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را استفاده کرد و به سرعت نیز به دستور شما پاسخ می‌دهند. در قسمت پشتی Amazfit Neo نیز تنها داک شارژر و حسگر سنجش ضربان قلب دیده می‌شود.

این ساعت به طور کلی از جنس پلاستیک ساخته شده و به همین دلیل حدود 32 گرم وزن دارد و این یعنی در استفاده طولانی مدت شما را آزار نمی‌دهد و وزن آن را به روی مچ دست خود حس نمی‌کنید. بند این ساعت حالت انعطاف پذیر دارد و از مشخصات آن می‌توان به طول 12 سانتی متری و عریض 2 سانتی متری اشاره کرد.

طراحی کلاسیک و صفحه نمایش این ساعت

این محصول تا عمق 50 متری می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند که خیال شما را بابت استفاده از آن هنگام رفتن به حمام و یا حتی استخر راحت می‌کند (هرچند باید توجه داشته باشید مه این دستگاه از پیگیری ورزش شنا پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌تواند به عنوان مثال مانند می بند 5 فعالیت شما را زیر آب به ثبت برساند).

در آخر هم باید گفت برای این ساعت کلاسیک سه رنگ مشکی، سبز تیره و همچنین نارنجی در نظر گرفته شده تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.

نرم افزار و امکانات

همان طور که در اول متن هم اشاره کردیم این ساعت با گوشی‌های اندرویدی بالای 5 و آیفون‌های با ios بالای 10 مطابقت دارد. برای اتصال Amazfit Neo به گوشی خود ابتدا باید نرم افزار Zepp را دانلود و نصب کنید و سپس محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا مراحل اتصال ساعت آغاز شود.

برنامه این ساعت به روی گوشی هوشمند
برنامه این ساعت به روی گوشی هوشمند

این نرم افزار اطلاعات خوبی را در اختیار می‌گذارد و به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد، اما نکته‌ای که این برنامه در آن ضعیف عمل می‌کند نمایش دادن تمام قابلیت‌ها بدون در نظر گرفتن پشتیبانی ساعت از آن است که باعث شلوغی برنامه و گیج کننده شدن آن می‌شود. این یعنی برنامه برنامه برای محصول‌های مختلف بهینه سازی نشده و برای همه دستگاه‌ها همه‌ی گزینه‌ها و قابلیت‌ها را بدون در نظر گرفتن پشتیبانی محصول به نمایش می‌گذارد که نکته جالبی نیست.

این ساعت از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی کرده و می‌تواند اتصال پایداری با گوشی هوشمند شما ایجاد کند. اما به سراغ امکانات Amazfit Neo برویم که البته چندان زیاد نیست و شاید در مقایسه با محصولات هم قیمت خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد. در ابتدا باید بدانیم که چهار دکمه این محصول چگونه کار می‌کند، دو دکمه سمت راست برای جابجایی بین منوها کاربرد دارد و دکمه اول برای بالا رفتن در منو و دکمه دوم برای پایین رفتن در منو می‌باشد.

کاربرد دکمه‌های اطراف ساعت
کاربرد دکمه‌های اطراف ساعت

دو دکمه سمت چپ هم برای انتخاب گزینه‌ها و همچنین بازگشت به منو قبلی می‌باشد به این صورت که دکمه بالایی عمل انتخاب را انجام می‌دهد و دکمه پایینی عمل بازگشت/روشن کردن نور پس‌زمینه.

این ساعت می‌تواند نوتیفیکیشن‌های دریافتی به روی گوشی را به شما اطلاع دهد، اما این اطلاع تنها به نمایش آیکون تماس و پیام (نمایش شخص در حال تماس) برمی‌گردد و به عنوان مثال مانند برخی ساعت‌ها و یا دستبند‌های هوشمند امکان خواندن پیام دریافتی وجود ندارد و ساعت این موضوع را با صدای بوق (مانند ساعت‌های دیجیتال قدیمی) به شما اطلاع می‌دهد (متأسفانه ویبره نیز برای این ساعت در نظر گرفته نشده است).

طراحی Amazfit Neo
طراحی Amazfit Neo

این ساعت وضعیت خواب شما را هم تحت نظر می‌گیرد و اطلاعات جمع آوری شده را در برنامه Zepp که به روی گوشی نصب کرده‌اید نمایش می‌دهد. امکان انتخاب سه حالت ورزشی راه رفتن، دویدن و همچنین دوچرخه سواری نیز وجود دارد تا ساعت فعالیت شما را پیگیری کند، اما نکته منفی این است که برای انتخاب این فعالیت‌ها حتما به گوشی خود و برنامه نیاز دارید و نمی‌توانید از روی خود ساعت فعالیت مربوطه را انتخاب کنید.

فعالیت‌های ورزشی این محصول حقیقتا محدود می‌باشد و اگر دستبند و یا ساعت هوشمندی می‌خواهید که فعالیت‌های بیشتری را پیگیری کند بد نیست نگاهی به معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت و می بند 5 داشته باشید. از دیگر قابلیت‌های Amazfit Neo می‌توان به آلارم، تایمر و اخطار عدم تحرک اشاره کرد.

شمارش گام‌ها توسط ساعت و نمایش آن در برنامه
شمارش گام‌ها توسط ساعت و نمایش آن در برنامه

به طور کلی زمانی که فعالیت را انتخاب می‌کنید، آیکون این فعالیت در قسمت دایره شکل و بسیار کوچک صفحه نمایش و اطلاعات آن در سمت راست آن و بالای نمایشگر به نمایش درمی‌آید و قسمت پایین صفحه نمایش را همیشه بخش ساعت به خود اختصاص داده است تا همواره بتوانید با یک نگاه ساده از زمان باخبر شوید.

حسگرها

حسگرهای این ساعت به سنجش ضربان قلب و شتاب سنجش محدود می‌شود. حسگر سنجش ضربان قلب عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند ضربان قلب شما را با دقت خوبی اندازه گیری کند. این حسگر همچنین می‌تواند به صورت 24 ساعته و دائمی ضربان قلب شما را تحت نظر داشته باشد و سپس در برنامه مربوطه از آن نموداری تشکیل دهد، دقیقا مانند همان چیزی که در نوار قلب مشاهده می‌کنیم.

حسگر ضربان قلب و درگاه شارژ
حسگر ضربان قلب و درگاه شارژ

در این دستگاه خبری هم از GPS داخلی نیست، اما ساعت می‌تواند از GPS گوشی شما کمک بگیرد و با استفاده از آن مسیری که در آن حرکت کرده‌اید را به نمایش درآورد. البته این موضوع و همچنین عدم امکان انتخاب فعالیت ورزشی باعث شده تا عملا بدون گوشی خود نتوانید خیلی از این ساعت در جهت ورزش و … استفاده کنید.

باتری

این ساعت از یک باتری 160 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که به گفته‌ی شرکت آمازفیت می‌تواند تا 28 روز شارژدهی کند. این که این عدد تا چه حد درست است به استفاده شما برمی‌گردد، به عنوان مثال اگر سنجش ضربان قلب 24 ساعته را فعال کنید طبیعتا از شارژدهی کاسته می‌شود این عدد به حدود 14 روز می‌رسد. ولی به طور کلی قطعا شارژدهی Amazfit Neo بسیار خوب است و از نقاط مثبت اصلی آن به حساب می‌آید.

عملکرد خوب باتری
عملکرد خوب باتری

همان طور که در بخش طراحی گفتیم برای شارژ کردن این دستگاه باید از داک موجود در جعبه استفاده کنید و آن را به پشت ساعت متصل کنید. این فرآیند چیزی در حدود 2.5 ساعت زمان می‌برد که کاملا خوب و قابل قبول می‌باشد.

جمع بندی

تصمیم به خرید در مورد این ساعت بسیار ساده است، اگر طراحی اولدفشن و قدیمی آن را می‌پسندید و حس خوبی به شما می‌دهد، به فکر خریدن آن باشید چون این محصول امکانات خوبی مانند شارژدهی طولانی مدت، نمایشگر همیشه روشن، حسگر سنجش ضربان قلب و … دارد. اما اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند و یا دستبند هوشمندی در این بازه قیمتی هستید که نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی جدیدتر و همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متنوع را داشته باشد بهتر است به سراغ ساعت و یا دستبند دیگری بروید.

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

من این ساعت رو دارم خیلی هم راضی بودم ازش اما نمیدونم چرا دیگه به گوشیم وصل نمیشه حتی ریست کردم
اما نمیدونم چرا وصل نمیشه😢

بررسی خوبی بود تشکر

ای کاش شرکت ها یکم بیشتر روی ظاهر ساعت ها مانور بدن .

خیلی دنبال ساعت مچی کلاسیک ولی در باطن هوشمند هستنم . منظورم ساعت های عقربه ای هست که نمایشگر دیجیتال هوشمند دارن

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰