معرفی جامع ساعت آمازفیت T-Rex

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد ورود هرچه بیشتر گجت های هوشمند به زندگی خود هستیم. یکی از این گجت ها ساعت هوشمند است که جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کرده و به محصولی پرکاربرد بدل شده است. شرکت آمازفیت به سبب تولید ساعت های هوشمند با کیفیت و با برچسب قیمتی مناسب، توانسته توجهات زیادی را معطوف خود کرده و فروش بالایی داشته باشد. همچنین این شرکت تامین کننده تکنولوژی و گجت های پوشیدنی شیائومی بوده و نقش پررنگی در تولید Mi band های دوست داشتنی این کمپانی دارد. در ادامه این مطلب به معرفی جامع و بررسی ساعت آمازفیت T-Rex پرداخته و با هم با ویژگی ها و نکات مثبت و منفی این دستگاه بیشتر آشنا شده و به ارزش خرید آن پی خواهیم برد. پس با ما همراه شوید تا با هم به این سوالات پاسخ دهیم.

طراحی، کیفیت ساخت و مقاومت

زمانی که شرکت اپل ساعت های هوشمند خود را معرفی کرد، عده ی زیادی از کابران از شکل مربعی آن ایراد گرفتند و عده ی دیگری به تحسین آن پرداختند، پس انتخاب بین ساعت دایره یا مربعی امری سلیقه ای بوده و نمی‌توان آن را به دید نکته مثبت یا منفی به حساب آورد.

ساعت آمازفیت تی رکس
ساعت تی رکس

ساعت آمازفیت تی رکس از قاب دایره ای شکل بهره می‌برد که در طراحی بسیار شبیه به ساعت های محبوب Casio G-Shock بوده و ظاهری سرسخت دارد، همچنین این ساعت ضخامتی ۱۳.۵ میلی متری، اندازه ۴۷.۷×۴۷.۷ میلی متری و وزنی ۵۸ گرمی دارد که به محض استفاده از آن متوجه وزن کم آن خواهید شد.

جنس بدنه این ساعت از پلیمر و جنس دکمه ها فلزی است که هر دو کیفیت مطلوبی دارند. جنس بند ساعت هم از پلاستیک است که حالت ارتجاعی داشته و قابل قبول ارزیابی می‌شود و امکان جدا سازی ساده ی آن هم وجود ندارد.

این ساعت مقاومت بسیار بالایی دارد تا آنجایی که موفق به اخذ گواهینامه مقاومت نظامی در تست های ارتش آمریکا شده است. آمازفیت تی رکس توان مقاومت در برابر دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۷۰ درجه ی سانتی گراد، مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر و عمق ۵۰ متر و همچنین مقاومت بالایی در برابر نمک، اسید و مواد قلیایی دارد و می‌توانید با خیال راحت از آن در شرایط مختلف استفاده کنید.

این دستگاه در پنج رنگ خاکستری، مشکی، دو نوع سبز و خاکی روانه ی بازار شده است.

در نهایت باید گفت این ساعت ظاهری بزرگ و سرسخت دارد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و از جنس بدنه ی قابل قبولی هم بهره‌مند است و این که تا چه حد ظاهر مطلوبی دارد به سلیقه ی شما برمی‌گردد، ولی اگر به دنبال ساعت هوشمندی از همین برند با قاب مربعی شکل و ظریف هستید بهتر است نگاهی به آمازفیت gts داشته باشید و به مطالعه ی بررسی ساعت هوشمند آمازفیت gts بپردازید.

صفحه نمایش و عملکرد دکمه ها

ساعت آمازفیت تی رکس از یک صفحه نمایش ۱.۳ اینچی از نوع امولد و رزولوشن ۳۶۰×۳۶۰ استفاده می‌کند، که کیفیت خوبی دارد و رنگ ها در آن به صورت کاملا شارپ به نمایش درمی‌آیند. این صفحه نمایش به حد کافی روشنایی داشته و می‌توانید در محیط بیرون و حتی نور مستقیم خورشید از آن استفاده کنید.

ساعت آمازفیت تی رکس
نمایشگر

خوشبختانه سنسور تنظیم روشنایی صفحه نمایش هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که به خوبی کار می‌کند و بسته به نور محیط به تنظیم میزان روشنایی می‌پردازد.

به لطف استفاده از صفحه نمایش امولد در این ساعت قابلیت Always On برای آن وجود داشته و می‌توانید بین دو طرح آنالوگ و دیجیتال یکی را به دلخواه انتخاب کنید، هرچند باید توجه داشت که روشن کردن این قابلیت از مدت زمان شارژهی دستگاه میکاهد.

ساعت آمازفیت تی رکس
قابلیت همیشه روشن ساعت تی رکس

در این ساعت و در دو طرف آن ۴ دکمه فیزیکی وجود دارد که اندازه و مکان مناسبی داشته و به شما کمک می‌کنند که به اکثر قابلیت های دستگاه، بدون نیاز به لمس صفحه نمایش دسترسی داشته باشید و همچنین می‌توانید برای آن ها میانبر تعریف کنید.

دو دکمه سمت چپ ساعت برای بالا و پایین رفتن در منو ها و دو دکمه ی سمت راست برای انتخاب منو ها و بازگشت استفاده می‌شوند، اگرچه زمانی که ساعت در حالت Always On باشد هر چهار دکمه عمل خارج کردن دستگاه از این حالت را بر عهده دارند.

رابط کاربری و قابلیت ها

آمازفیت تی رکس از رابط کاربری اختصاصی خود بهره می‌برد که نسبت به مدل gts عملکرد روان تری دارد ولی همچنان در جابجایی بین منوها کمی کندی دیده می‌شود که البته خیلی آزار دهنده نیست.

این رابط کاربری همان چیزیست که از یک ساعت هوشمند انتظار داریم و دارای ساختار منو ها، امکان سوایپ کردن و قابلیت های اصلی یک ساعت هوشمند است که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت. در داخل این دستگاه هم از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی، ۵۱۲ مگابایت حافضه رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

منوی ساعت تی رکس

این ساعت به راحتی به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود، فقط کافیست نرم افزار آمازفیت را نصب کرده و به اسکن بارکد روی ساعت بپردازید تا گوشی و ساعت شروع به اتصال به یکدیگر کنند. این برنامه امکان تغییر تنظیمات قسمت های مختلف ساعت و همچنین مشاهده ی آمار و ارقام های ثبت شده توسط ساعت را به شما می‌دهد.

نرم افزار آمازفیت

امکان تغییر Watchface و انتخاب بین ۳۰ مورد دیگر هم برای شما فراهم شده است که البته خود ساعت امکان ذخیره ی دو Watchface را بیشتر ندارد و برای تغییر آن باید به سراغ برنامه ی آمازفیت بروید، قابل ذکر است که تغییر و اعمال هر Watchface حدود ۴۰ ثانیه زمان می‌برد که کمی زیاد به نظر می‌رسد.

تغییر Watchface

آمازفیت تی رکس قابلیت ها و امکانات متنوع و کاربردی دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

۱.امکان مشاهده ی تماس،پیام و نوتیفیکیشن ها: این ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا تماس، پیام و نوتیفیکشن ها را از دست ندهید. از طرفی متاسفانه امکان پاسخ دادن به آن ها با خود ساعت وجود ندارد و همچنین به دلیل نداشتن اسپیکر، با ویبره از نوتیفیکیشن ها مطلع خواهید شد.

۲.یادآور و آلارم: این ساعت می‌تواند قرار های ملاقات را به شما یادآوری کرده و همچنین روی بیدار شدن به وسیله ی آن حساب باز کنید.

۳.حسگر ضربان قلب و GPS: حسگر ضربان قلب این ساعت در قسمت پشت آن قرار داشته و می‌تواند ضربان قلب شما را با دقت بسیار خوبی اندازه گیری کند و همچنین این دستگاه از GPS بهره می‌برد که می‌تواند جابجایی شما را با دقت خوبی دنبال کرده و مسافت طی شده را اعلام کند که برای ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی کابرد فراوانی دارد.

حسگر سنجش ضربان قلب

۴.سنجش عمق خواب: آمازفیت تی رکس می‌تواند وضعیت شما را هنگام خواب مورد بررسی قرار داده و مدت زمان خواب عمیق، خواب سبک و بیداری شما را با دقت خوبی به صورت نموداری و زمانی نشان دهد و همچنین با به دست آوردن الگوی خواب شما، با گوشزد کردن نکاتی به بهبود آن کمک کند.

۵.کنترل موسیقی روی گوشی: همان طور که بالاتر اشاره شد این ساعت فاقد اسپیکر است ولی می‌توانید با آن، صدای موسیقی روی گوشی هوشمند خود را کم، زیاد و متوقف کنید و یا بین تمام آهنگ های موجود جابجا شوید که قابلیت کاربردی به حساب می‌آید.

۶.برنامه هواشناسی و حالت Do not disturb: این ساعت هوشمند دارای برنامه ی هواشناسی است و می‌توانید از تغییرات آب و هوا و برنامه هواشناسی باخبر شوید و همچنین از حالت DND پشتیبانی می‌کند که عملکردی کاملا مشابه با گوشی هوشمند داشته و با فعال کردن آن می‌توانید از دریافت نوتیفیکشن، تماس و پیام های دریافتی به دور باشید.

۷. پشتیبانی از فعالیت های ورزشی: یکی از قابلیت های بسیار خوب آمازفیت تی رکس که این ساعت را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند، پشتیبانی گسترده از فعالیت های ورزشی است. این ساعت از ۱۴ نوع فعالیت ورزشی در حوزه های: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی، تردمیل، بدن سازی، شنا و اسکی پشتیبانی می‌کند.

گام شمار تی رکس

زمانی که روی ساعت فعالیت مورد نظر را انتخاب می‌کنید دستگاه به طور مداوم شروع به سنجیدن وضعیت شما می‌کند که هر لحظه با نگاه کردن به صفحه نمایش می‌توانید از آن ها با خبر شوید و همچنین با پایان دادن به فعالیت خود می‌توانید مدت زمان ورزش عمیق، سبک، تغییرات ضربان قلب در طول این مدت و میزان کالری سوزانده شده را مشاهده کنید که همه ی این اعداد و ارقام از دقت بالایی برخوردار بوده و کاملا قابل اتکا هستند، از طرفی اگر هم در طول فعالیت ورزشی ضربان قلب شما دچار مشکل شود ساعت سریعا این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

پیگیری وضعیت هنگام ورزش

۸.چراغ قوه و ذخیره کننده انرژی: اگر چراغ قوه این ساعت را روشن کنید تمام صفحه نمایش آن به رنگ سفید درآمده و نور آن تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد تا بتواند کم و بیش نقش چراغ قوه را برای شما ایفا کند. از طرفی با روشن کردن قابلیت ذخیره کنند انرژی، صفحه نمایش ساعت به شکل مشکی و ساده درمی‌آید و با بهینه کردن مصرف به شما کمک می‌کند در حالتی که دسترسی به برق ندارید و یا ساعت میزان شارژ کمی دارد، بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

عملکرد باتری

بخش باتری آمازفیت تی رکس جزو نقات قوت اصلی آن به حساب می‌آید، جایی که این شرکت از یک باتری ۳۹۰ میلی آمپری در دل این دستگاه استفاده کرده است.

باتری این ساعت عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند شما را بین ۷ تا ۲۰ روز به نسبت استفاده ای که از قابلیت های آن دارید، همراهی کند. شاردهی ۷ روزه مربوط به دسته ای از کاربران است که از حسگر ضربان قلب،GPS و امکانات ورزشی زیاد استفاده کرده و همچنین نوتیفیکشن زیادی در طول روز دریافت می‌کنند.

پس اگر شما استفاده کمتری از آنچه ذکر شد دارید، می‌توانید به راحتی روی دو هفته شارژدهی تی رکس حساب باز کنید. شارژ شدن هم به وسیله ی یک پایه آهنربایی انجام می‌شود که به پشت دستگاه متصل شده و فول شارژ شدن آن حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.

جمع بندی و ارزش خرید

ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس با داشتن صفحه نمایش امولد با روشنایی زیاد، باتری بسیار خوب، استحکام بالا در حد استاندارد های نظامی، پشتیبانی و دنبال کردن ۱۴ نوع فعالیت ورزشی و از همه مهم تر قیمت مناسب، دستگاهی با ارزش خرید بسیار بالا به حساب می‌آید.

در مورد ظاهر آن هم چیز خاصی نمی‌توان گفت چون مستقیما به سلیقه‌ی کاربر برمی‌گردد. پس اگر به دنبال ساعت هوشمند مقرون به صرفه‌ای هستید که امکانات بالایی داشته باشد و بتواند به بهترین شکل فعالیت های ورزشی شما را دنبال کند این ساعت قطعا می‌تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

نگاه کلی به ساعت آمازفیت تی رکس

ساعت آمازفیت تی رکس با داشتن صفحه نمایش با کیفیت، باتری با شارژهی بسیار خوب، مقاوت بالای بدنه و از همه مهم‌تر قیمت مقرون به صرفه از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

8.2
عملکرد نرم‌افزاری
7.5
طراحی
8
مقاومت
9
باتری
9
قابلیت ها و امکانات
7.8
نمایشگر
8
مزایا
  • نمایشگر امولد با نور زیاد
  • کیفیت ساخت و مقاومت بدنه
  • دقت خوب سنسور ها
  • پشتیبانی از ۱۴ فعالیت ورزشی
  • شارژدهی ۲۰ روزه باتری
معایب
  • عدم پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث
  • کیفیت بندها می‌توانست بهتر باشد
  • کندی گاه و بی‌گاه در رابط کاربری
8
0
0
0
2

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹