قابلیت های گلکسی واچ ۳

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از سردمداران این عرصه بوده‌اند و همواره در رقابتی تنگاتنگ با یک‌ دیگر به سر می‌برند. به همین خاطر اپل واچ ۶ و گلکسی واچ ۳ هر دو می‌توانند از اولین گزینه‌ها برای خرید باشند. در این مطلب به مقایسه قابلیت های گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶ می‌پردازیم تا با تفاوت‌های این دو بیشتر آشنا شوید.

Apple Watch Series 6Samsung Galaxy Watch3
ابعاد و جرم40x34x10.4mm: 39.7gr
44x38x10.4mm: 47.1gr
41×42.5×11.3mm: 49.2gr
45×46.2×11.1mm: 53.8gr
ابعاد صفحه نمایش1.57 اینچ
1.78 اینچ
1.2 اینچ
1.4 اینچ
نمایشگر(Retina (OLED
رزولوشن 448×368 پیکسل
تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
روشنایی ۱۰۰۰ نیت
محافظ یاقوت کریستال
سوپر آمولد
رزولوشن 360×360 پیکسل
تراکم ۳۶۴ پیکسل بر اینچ
محافظ گوریلا گلس
سیستم عامل و سازگاریWatchOSتایزن
ارتباطاتWi-Fi 802.11 b/g/n, dual-band
Bluetooth 5.0, A2DP, LE
GPS with A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS
NFC
Wi-Fi 802.11 b/g/n
Bluetooth 5.0, A2DP, LE
GPS with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
NFC
حسگرهاAccelerometer, gyro, heart rate (2nd gen), ECG, barometer, always-on altimeter, compass, SpO2, VO2max
Accelerometer, Barometer, Gyro Sensor, Electrical Heart Sensor(ECG), Optical Heart Rate Sensor(HRM), Light Sensor
عمر باتری۱۸ ساعت۲ روز
جنس بدنهآلومینیوم
فولاد ضد زنگ
تیتانیوم
فولاد ضد زنگ
تیتانیوم
رنگ‌بندینقره‌ای، طلایی، گرافیت، قرمز، آبیمشکی، نقره‌ای، برنزی
قیمت پایه۳۹۹ دلار
۴۹۹ دلار (LTE)
۳۹۹ دلار
۴۵۹ دلار (LTE)

سازگاری نرم افزاری

گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶ هر یک از جهان‌های متفاوتی می‌آیند. اپل همواره به سیستم عامل iOS خود بالیده و تا حد ممکن اکوسیستم خود را انحصاری نگه داشته است. گلکسی واچ ۳ نیز از سیستم عامل شخصی سازی شده سامسونگ به نام تایزن استفاده می‌کند. انتظار می‌رود گلکسی واچ بهترین عملکرد را برای گوشی‌های خود سامسونگ داشته باشد اما در عمل این ساعت هوشمند با تمامی گوشی‌های اندرویدی و حتی iOS سازگار است. در حالی که اپل واچ ۶ مانند اعضای پیشین خانواده خود تنها با محصولات شرکت اپل سازگاری دارد.

بنابراین منطقی است که اگر از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، یا انعطاف پذیری بالاتری از ساعت هوشمند خود می‌خواهید، گلکسی واچ ۳ گزینه مناسب شما باشد.

طراحی

بحث طراحی و ظاهر ساعت هوشمند قطعاً سلیقه‌ای است. اما مواردی در طراحی وجود دارند که در نحوه استفاده و تجربه کلی کاربری تاثیر گذار خواهند بود.

اپل واچ ۶ با طراحی مربعی ظاهری «هوشمندتر» دارد، در حالی که سامسونگ تلاش کرده ظاهر گرد و کلاسیک ساعت را در محصول خود حفظ کند. طراحی دایره‌ای که البته به قیمت کوچک‌تر شدن صفحه نمایش تمام شده است. با این وجود ظاهر مسئله‌ای سلیقه‌ای است و هر شخص نظر و سلیقه خاص خود را دارد. هر دو در بدنه‌های فولاد ضد زنگ و تیتانیوم عرضه می‌شوند؛ خریداران اپل واچ ۶ انتخاب آلومینیومی نیز خواهند داشت.

در هر دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری، گلکسی واچ ۳ از اپل واچ ۶ سنگین‌تر، ضخیم‌تر و بزرگ‌تر است؛ در مقابل اپل واچ ۶ صفحه نمایش بزرگ‌تری در ابعاد کمتر ارائه می‌کند.

صفحه نمایش هر دو ساعت هوشمند، لمسی است. می‌توان گفت قابلیت های گلکسی واچ ۳ در کار با رابط کاربری از گستردگی بیشتری برخوردار است. برای مثال گلکسی واچ ۳ در مقایسه با اپل واچ ۶، علاوه بر نمایشگر لمسی، دو دکمه و یک حلقه چرخان فیزیکی در دست مخاطب قرار می‌دهد که گزینه‌های بیشتری از تک دکمه چرخان اپل واچ هستند. هر کدام استفاده به خصوصی دارند.

نمایشگر

نمایشگر هر دو ساعت در حالت همیشه-روشن عملکرد رضایت‌بخشی دارند. از نظر روشنایی صفحه نمایش، باید برتری را به اپل واچ ۶ بدهیم. در محیط بسته، روشنایی هر دو نمایشگر بالا است و هر دو تصویر درخشانی را به نمایش می‌گذارند. تنها زیر نور مستقیم خورشید و در روز روشن است که متوجه تفاوت و برتری اپل واچ ۶ خواهید شد.

هر دو از پنل‌های OLED با رنگ‌های روشن و زنده استفاده می‌کنند. رزولوشن اپل واچ ۶ کمی بیشتر است که به چشم نخواهد آمد. از مزایای نمایشگر بزرگ‌تر اپل واچ ۶، فضای بیشتری است که برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد.

سلامتی و ورزش

در بحث سلامتی، ساعت‌های هوشمند اپل همواره از پیشتازان و بهترین‌ها بوده‌اند. معرفی نوار قلب (ECG) به ساعت‌های هوشمند با واچ سری ۴ و حال اکسیژن خون‌ (SpO2) با واچ سری ۶ از ارتقاءهایی هستند که اپل در طی سال‌ها به اپل واچ افزوده است. اما کره‌ای‌ها هم دست به سینه ننشسته‌اند و اکنون، هم ECG و هم SpO2 از قابلیت های گلکسی واچ ۳ نیز هستند.

در مناطق پشتیبانی شده، این ساعت‌ها می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند. ساعت نوار قلبی که می‌گیرد را در صورت وقوع حادثه به اورژانس اطلاع خواهد داد. متاسفانه ایران از مناطق تحت پوشش هیچ یک از گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶ نمی‌باشد.

سنجش کیفیت خواب و ضربان قلب از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو رقیب هستند. براساس آزمون‌ها هیچ یک دقت ۱۰۰٪ ندارند که طبیعی است، اما اغلب شاهد نتایج مشابه هستیم. به طور کلی چیزی برای تفکیک این دو از نظر حوزه سلامت وجود ندارد و هر دو هم‌تراز با یک دیگر، از بهترین‌های بازار هستند.

حافظه داخلی، ارتباطات و باتری

سیستم ‌عامل‌های تایزن و واچ‌او‌اس، فروشگاه‌های داخلی برای دانلود و نصب اپلیکیشن دارند. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اپل واچ ۶، سه برابر بیشتر از ۸ گیگابایتی است که گلکسی واچ ۳ در اختیار می‌گذارد و هر دو یک گیگابایت حافظه رَم دارند. اپلیکیشن استریم موسیقی اسپاتیفای تنها روی گلکسی واچ ۳ امکان دانلود و ذخیره آفلاین موسیقی را می‌دهد (در صورت داشتن اشتراک پریمیوم). برای اپل واچ ۶، اپل میوزیک گزینه مناسب‌تری است، چرا که امکان دانلود و ذخیره آفلاین موسیقی وجود خواهد داشت.

اتصال به اینترنت با وای‌فای یا اینترنت شبکه همراه (نسخه‌های سیم‌کارت‌خور) و اتصال به گوشی با بلوتوث ۵ انجام می‌گیرد؛ از این بابت تفاوتی میان دو ساعت وجود ندارد.

کیفیت میکروفون تعبیه شده در هر دو ساعت خوب است اما در رابطه با بلندگو می‌توان تفاوت‌هایی دید. کوپرتینویی‌ها در توضیحات اپل واچ ۶ از ۵۰ درصد افزایش صوت بلندگو خبر داده‌اند؛ اما این افزایش صدا نسبت به اپل واچ سری ۳ است و در مقابل گلکسی واچ ۳، صدای ضعیف‌تری از بلندگوی اپل واچ سری ۶ دریافت می‌شود. اما نویز صدای اپل واچ ۶ از رقیب کره‌ای خود کم‌تر است.

سامسونگ عمر باتری ساعت خود را تا دو روز ذکر کرده است. در عمل با تنظیمات صفحه نمایش و میزان ورزش و استفاده‌ای که از حسگرهای ساعت می‌کنید، شارژدهی باتری می‌تواند به عدد ۲۴ ساعت برسد. اپل این عدد را برای اپل واچ ۶ تا ۱۸ ساعت اعلام کرده که عدد تقریبا دقیقی است. بنابراین گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶ هیچ یک از قهرمانان شارژدهی نیستند و اگر می‌خواهید ساعت هوشمندی با قابلیت‌های فراوان روی دست خود داشته باشید، باید به شارژ کردن روزانه آن عادت کنید.

جمع بندی

در این رقابت برنده و بازنده‌ای وجود ندارد. قابلیت‌های اپل واچ ۶ فراوان است و گلکسی واچ ۳ نیز همگام با آن پیش می‌رود. نقطه‌ای که باعث برتری یکی بر دیگری شود وجود ندارد و در این مقایسه، سلیقه حرف اول و آخر را خواهد زد. به جز سازگاری؛ البته. اگر گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، اپل واچ ۶ گزینه معقولی نخواهد بود.

گلکسی واچ ۳ برای اندرویدی‌ها و اپل واچ ۶ برای iOSها می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰