نقد و بررسی POCO X3 GT؛ پیشنهاد وسوسه‌انگیز پوکو

Poco X3 GT یکی از گوشی‌ های شیائومی است که امسال تحت برند پوکو عرضه شده است و قرار است سرعت و قدرت را در قامت یک میان‌رده به ارمغان بیاورد؛ باید ببینیم این گوشی که از خانواده محبوب X3 است، می‌تواند موفقیت دیگر اعضای این خانواده‌ی چینی-هندی را تکرار کند؟ در ادامه با بررسی گوشی POCO X3 GT با سایمان دیجیتال همراه باشید.

بااینکه ظاهراً پوکو و شیائومی از هم جدا شده‌اند؛ اما در عمل  شاهد عکس این موضوع هستیم؛ برای مثال گوشی Poco X3 GT یک‌بار در چین با نام ردمی نوت ۱۰ پرو (نسخه مخصوص چین) عرضه شده بود و حالا با تغییر نام، تحت برند پوکو با همان ظاهر و امکانات دوباره عرضه شده است. مشابه این اتفاق را پیش‌تر هم دیده بودیم که وابستگی پوکو به شیائومی را نشان می‌دهد.

پس این گوشی پوکو پیش‌تر با نام دیگری در بازار چین به فروش رسیده و حالا با تغییراتی در نام و رابط کاربری‌اش، تحت برند پوکو پا به عرصه‌ی جهانی نیز گذاشته است. این گوشی امکانات خوبی را از چین با خود آورده است؛ نمایشگر ال‌سی‌دی ۱۲۰ هرتز، پردازنده سریع دایمنسیتی ۱۱۰۰ فایوجی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر بسیار سریع ۶۷ وات، ویژگی‌هایی است که کمتر گوشی هوشمندی در بازار جهانی، می‌تواند ترکیب آن‌ها را با قیمتی معقول ارائه دهد.

البته مشابه این ویژگی‌ها را پیش‌تر در گوشی بسیار محبوب و خوش‌قیمت بازار؛ یعنی پوکو ایکس ۳ پرو نیز دیده بودیم و از قضا Poco X3 GT اشتراکات زیادی با X3 Pro دارد و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به طراحی بدنه با گواهی IP53، نمایشگر ال‌سی‌دی ۱۲۰ هرتز، سخت‌افزار قدرتمند، ترکیب دوربین سه‌ گانه در قاب پشتی و باتری حجیم اشاره کرد.

البته شاهد بهبودهایی مانند لایه‌ی محافظ نمایشگر بهتر گوریلا گلس ویکتوس، دوربین اصلی بهتر و سرعت شارژ بیشتر (۶۷ وات) در مقایسه با ایکس ۳ پرو هستیم؛ همچنین طبق ادعای پوکو، X3 GT از نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر بهره می‌برد که می‌تواند با توجه به محتوا و نوع فعالیت با گوشی، بین اعداد ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰ و ۹۰ هرتز به‌صورت خودکار جابه‌جا شود.

خب حالا بیایید سری به مشخصات کامل Poco X3 GT بزنیم و سپس نقد و بررسی را شروع کنیم.

جدول مشخصات پوکو ایکس ۳ جی تی

مشخصات فیزیکی
تعداد سیم کارتدوسیم کارت
ابعاد163.3×75.9×8.9 میلی‌متر
وزن193 گرم
ساختار بدنهپنل جلو شیشه (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی پلاستیک
پلتفرم
تراشهMediaTek MT6891Z Dimensity 1100 5G (شش نانومتری)
پردازنده ‌ی مرکزیهشت هسته‌ای (4×2.6 GHz Cortex-A78 و 4×2.0 GHz Cortex-A55)
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزیچهار هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 و چهار هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78)
پردازنده ‌ی گرافیکیMali-G77 MC9
سیستم عاملاندروید ۱۱، MIUI 12.5 for POCO
صفحه نمایش
نوع صفحه نمایشIPS LCD
اندازه صفحه نمایش۶/۶ اینچ (~۸۴/۹% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش399 پیکسل در اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش
محافظت صفحه نمایشکورنینگ گوریلا گلس ویکتوس
حافظه
حافظه داخلی128 گیگابایت
نوع حافظهUFS 3.1
مقدار RAM۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیندارد
شبکه
شبکه های ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 26, 28, 38, 40, 41, 42
شبکه 5G1, 3, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
ارتباطات
فن آوری های ارتباطیInfrared port, Wi-Fi, Bluetoot
Wi FiWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.2, A2DP, LE
فن‌آوری مکان‌یابیA-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
درگاه ارتباطیType-C 2.0
دوربین
دوربین اصلی64 مگاپیکسل (0.7 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) ۸ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش‌دهی 120 درجه، f/2.2 سایز پیکسل 1.12 میکرومتر )،۲ مگاپیکسل (ماکرو، f/2.4)
فیلم‌برداری دوربین اصلی4K@30fps, 1080p@30/60/120fps
فلاشLED
سایر قابلیت‌های دوربینپانوراما، HDR
دوربین سلفی16 مگاپیکسل (لنز واید،1.0 میکرومتر سایز پیکسل، سنسور 1/3.06 اینچ، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps, 720p@120fps, 960fps
صدا
جک 3.5 میلی‌مترندارد
باتری
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
سایر مشخصات
حسگرهاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

محتویات داخل جعبه و جعبه‌گشایی Poco X3 G

می‌توانید پیش از شروع نقد و بررسی Poco X3 GT، جعبه‌گشایی آن‌را ببینید و با محتویات جعبه و ظواهر گوشی بیشتر آشنا شوید؛ همچنین گوشی مورد بررسی تیم سایمان دیجیتال، سفید رنگ است و از ۸ گیگ رم به همراه ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

ظاهر جعبه‌ی این گوشی مشکی رنگ است که جنسی کاغذی دارد و به همراه اقلام زیادی در داخل جعبه عرضه می‌شود؛ همچنین آداپتور شارژ که این‌روزها از جعبه‌ی اکثر گوشی‌ها حذف شده است، داخل جعبه‌ی Poco X3 GT یافت می‌شود که همان شارژر ۶۷ واتی است که باید جداگانه برای می ۱۱ اولترا تهیه کنید.

طراحی POCO X3 GT

با اینکه گوشی Poco X3 GT یک میانرده است؛ اما ظاهر آن شباهتی به میانرده‌ها ندارد و حس یک گوشی بالارده را به کاربر می‌دهد. جلوه‌ی زیبای این گوشی در تمام رنگ‌های آن اتفاق می‌افتد و مختص رنگ خاصی از آن نیست. چه رنگ سفید با طراحی و الگوی خاصی که روی خود دارد یا رنگ مشکی و آبی این گوشی، همگی می‌توانند حس خوبی به کاربر دهند.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
طراحی | نقد و بررسی POCO X3 GT

قاب جلویی پوکو ایکس ۳ جی تی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که پیش‌تر آن‌را تنها روی صفحه‌ی گوشی‌های پرچمدار دیده بودیم؛ پس یک ویژگی خوب و مثبت می‌توان در محلفظت از نمایشگر این گوشی برای آن در نظر گرفت. به جز قاب جلویی باقی قسمت‌های گوشی از پلاستیک ساخته شده است.

فریم دستگاه حالتی مات دارد و اثر انگشت زیاد ریو آن باقی نمی‌ماند، قاب پشتی نیز با اینکه پلاستیکی است؛ اما به خاطر طراحی براق آن حسی شبیه به شیشه دارد.

X3 GT نیز مانند اکثر میانرده‌های شیائومی از گواهی IP53 استفاده می‌کند و کاملاً ضدآب نیست؛ اما بودن گواهی ضدآب ضعیف، بهتر از نبودن آن است؛ پس به یاد داشته باشید که این گوشی، در مقابل افتادن و غرق شدن در آب مقاوم نیست و نباید زیاد از حد روی این ویژگی آن حساب باز کنید.

تقریباً ۸۵٪ قاب جلویی این گوشی را نمایشگر IPS LCD آن پوشش داده است. نمایشگر با اینکه آمولد نیست؛ اما کیفیت مناسبی دارد و یکی از بهترین نمایشگرهای LCD است که می‌توان در گوشی‌های هوشمند یافت. از ویژگی‌های مثبت این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی ‍۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر، پشتیبانی از  HDR10 و دقت رنگی بالا اشاره کرد.

دوربین سلفی، پایین اسپیکر مکالمه و در قسمت بالای نمایشگر، داخل پانچ هول ریزی قرار گرفته است؛ همچنین حاشیه‌های نمایشگر باریک هستند و تقریباً کل قاب جلو را نمایشگر پوشش داده است.

روی فریم سمت راست گوشی کلید پاور و کم‌وزیاد کردن صدا قرار دارد که حسگر اثر انگش نیز  روی همین دکمه‌ی پاور ادغام شده است. در فریم سمت چپ نیز تنها درگاه سیم‌کارت‌ها دیده می‌شود. فریم بالایی ایکس ۳ جی تی میزبان یک اسپیکر، یک میکروفون و فرستنده مادون قرمز (Ir Blaster) است و فریم زیرین دستگاه هم اسپیکر و میکروفون اصلی و درگاه تایپ C را در خود جای داده است.

ابعاد کلی این گوشی پوکو، ۸.۹ × ۷۵.۹ × ۱۶۳.۳ میلی‌متر است و ۱۹۳ گرم سنگینی دارد که ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر، به اندازه‌ی یک تار مو باریک‌تر و ۲۲ گرم سبک‌تر از پوکو ایکس ۳ پرو است.

تنها نقطه ضعف طراحی POCO X3 GT را می‌توان جنس بدنه‌ی پلاستیکی و آسیب‌پذیر آن دانست که با قاب ژله‌ای داخل جعبه این مشکل حل می‌شود؛ همچنین قاب جلویی و نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که بسیار مقاوم و مطمئن است.

نمایشگر؛ POCO X3 GT به خوبی دیگر رقبا؟

گوشی پوکو ایکس ۳ جی تی مجهز به نمایشگری ۶.۶ اینچی IPS LCD است که دقیقاً مشابه دو مدل دیگر خانواده ایکس ۳؛ یعنی پوکو ایکس ۳ NFC و پوکو ایکس ۳ پرو است. رزولوشن این نمایشگر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است که از محتوای HDR10، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ الگوبرداری لمس ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

همچنین دوربین سلفی نیز مانند دیگر مدل‌های پوکو ایکس ۳، داخل پانچ هول قرار گرفته است و مانند دیگر گوشی‌هایی که از نمایشگر IPS استفاده می‌کنند اطراف دوربین سلفی تاریک‌‎تر است؛ اما در این گوشی دوروبر دوربین سلفی نیز بک لایت دارد و کمی این موضوع حل شده است.

قرار گیری دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه | نقد و بررسی POCO X3 GT

طبق ادعای شیائومی این گوشی بیشینه روشنایی ۴۵۰ نیتی دارد که تست‌های انجام شده نیز عددی مانند آن؛ یعنی ۴۳۰ نیت را نشان می‌دهند؛ البته با روشن کردن حالت Sunlight و قرار دادن نور نمایشگر روی حالت خودکار این رونشایی تا حدود ۵۴۰ نیت نیز افزایش می‌یابد؛ پس با این حساب روشنایی نمایشگر این گوشی نسبت به گوشی پوکو ایکس ۳ NFC حدود ۱۰۰ نیت کم‌تر است.

عمق رنگ مشکی نیز در بین بهترین نمایشگرهای IPS LCD قرار می‌گیرد که بسیار عالی ارزیابی می‌شود؛ همچنین کم‌ترین روشنایی نمایشگرنیز  فوق‌العاده است و کم‌ترین روشنایی آن در نور سفید حدود ۰.۹ نیت است.

نمایشگر گوشی POCO X3 GT، رنگ مشکی عمیق، روشنایی حداکثری ۵۳۷ نیت و کمترین روشنایی در نور سفید ۰.۹ نیتی را ارائه می‌دهد

رنگ‌های نمایشگر در حالت خودکار بسیار دقیق هستند و از طیف رنگ DCI-P3 استفاده می‌کنند. با این وجود MIUI شیائومی چند نوع تنظیم دیگر نیز برای غلظت و دمای رنگ‌های نمایشگر دارد که می‌توانید طبق سلقیه‌ی خود آن‌را تنظیم کنید.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
نرخ نوسازی | نقد و بررسی POCO X3 GT

برای نرخ نوسازی POCO X3 GT نیز دو تنظیم وجود دارد که اولی حالت ۶۰ هرتز و بعدی حالت ۱۲۰ هرتز است که حالت دوم نرخ نوسازی آداپتیو یا تطبیق‌پذیر است و نرخ نوسازی بین اعداد ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا می‌شود.

هنگامی که شما از حالات ۱۲۰ هرتزی استفاده کنید، هنگام پیمایش در رابط کاربری این گوشی نرخ نوسازی به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و بعد از آخرین تعامل انگشتان شما با نمایشگر، حدود دو ثانیه بعد نرخ نوسازی به ۵۰ هرتز کاهش می‌یابد؛ البته این رفتار نمایشگر در برنامه‌های مختلف کمی متفاوت است و الگوی چندان دقیقی ندارد.

هنگام اجرای برنامه‌هایی مانند یوتیوب، نرخ نوسازی عموماً روی ۶۰ هرتز قرار دارد؛ البته اگر ویدئو تماشا کنید نرخ نوسازی تا ۴۸ یا ۵۰ هرتز کاهش می‌یابد. نمایشگر با نرخ نوسازی ۳۰ هرتز هم هنگام تماشای ویدئوهای ۳۰ فریم‌برثانیه مواجه می‌شود.

نرخ نوسازی نمایشگر گوشی POCO X3 Gt یکی از انعطاف‌پذیرترین حالت‌های نرخ نوسازی را ارائه می‌دهد که یک ویژگی مثبت و خوب محسوب می‌شود.

در مجموع نمایشگر پوکو ایکس ۳ جی تی با اینکه در رنج قیمتی خود بهترین نیست؛ اما یکی از بهترین نمایشگر‌های IPS LCD موجود در گوشی‌های هوشمند را دارد؛ البته همچنان در برابر رقبای خود با نمایشگرهای OLED حرف زیادی برا گفتن ندارد.

اسپیکر

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، ایکس ۳ جی تی شباهت‌های زیادی به دیگر اعضای خانواده‌ی محبوب X3 دارد؛ اسپیکر نیز از آن بخش‌هایی است که در بین این سه گوشی مشترک است. قرار گرفتن دو اسپیکر در بالا و پایین گوشی باعث شده است تا صدای پر جزئیات استریو به گوشی کاربر برسد؛ همچنین پشتیبانی از فناوری دالبی نیز، کیفیت خروجی و تجربه‌ی شنیداری را ارتقا می‌بخشد. شاید در ظاهر سه گوشی خانواده ایکس ۳ از اسپیکرهای یکسان استفاده می‌کنند؛ اما بلندی صدای اسپیکرهای ایکس ۳ جی تی به اندازه‌ی دو گوشی دیگر نیست، ولی به اندازه‌ی کافی بلند است.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
صدا و اسپیکر| نقد و بررسی POCO X3 GT

اسپیکرهای X3 GT، بلندی متوسطی دارند؛ اما در رنج قیمتی این گوشی، یکی از بهترین‌ها هستند

دوربین

POCO X3 GT از یک ماژول سه گانه دوربین روی یک محفظه‌ی نسبتاً بزرگ در قاب پشتی گوشی بهره می‌برد که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین فوق‌عریض ۸ و ماکروی ۲ مگاپیکسلی با یک جفت فلش LED این ماژول را تشکیل می‌دهند.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
ماژول دوربین | نقد و بررسی POCO X3 GT

دوربین اصلی از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با نام OV64B ساخت شرکت Omni Vision با فناوری تجمیع پیکسل‌های ۴ به ۱ استفاده می‌کند که بزرگی این سنسور به نیم اینچ می‌رسد. هر پیکسل آن در حالت عادی ۰.۷ میکرون هستند و هنگام تجمیع پیکسل‌ها، شما یکی عکس ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی خواهید داشت.

لنز قرار گرفته روی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی از نوع عریض است و فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 دارد از فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما خبری از لرزش‌گیر اپتیکال برای این دوربین نیست. حالت‌های ۶۴ مگاپیکسلی، حالت «Pro» و همچنین حالت شب برای این دوربین در دسترس کاربران است.

دوربین دوم از سنسور ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچی سونی IMX355 استفاده می‌کند که یک لنز سوپرواید ۱۶ میلی‌متری با دیافرگام f/2.2 روی آن سوار است. این دوربین فوکوس خودکار ندارد و فوکوس آن بر روی بی‌نهایت (فواصل دور) تنظیم شده است.

دوربین ماکرو نیز از سنسور  ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 به همراه یک لنز با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند که فوکوس این دوربین نیز روی فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری تنظیم شده است.

گوشی POCO X3 GT یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز در قاب جلویی خود دارد که این دوربین از سنسور OV16A1 امنی ویژن استفاده می‌کند که اندازه‌ای ۱/۳.۰۶ دارد و پیکسل‌های آن نیز ۱ میکرونی هستند؛ همچنین این دوربین از فناوری تجمیع پیکسل‌های ۴ به ۱ نیز استفاده می‌کند. لنز قرار گرفته روی این سنسور دیافرگام f/2.45 و فوکوس ثابت دارد.

برنامه‌ی دوربین MIUI  امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانید با خلاقیت خود و با استفاده از این امکانات، عکس‌های زیبایی خلق کنید؛ البته منظور ما عکاسی در حالتی غیر از حالت خودکار است که نیازمند کمی دانش زمینه‌ای عکاسی است.

کفیت دوربین‌‌های گوشی POCO X3 GT

اگر تنظیمات دوربین گوشی را تغییر ندهید و در حالت خودکار عکاسی و فیلم‌برداری کنید؛ یعنی کاری که اکثر کاربران آن‌را انجام می‌دهند، می‌توانیم به یک نقطه‌ی مشترک برسیم و کیفیت این دوربین‌ها را بسنجیم.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
عکاسی با گوشی | نقد و بررسی POCO X3 GT

دوربین اصلی

در حالت پیش‌فرض عکس‌های دوربین اصلی که ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند، برای این رده از گوشی‌های هوشمند بسیار خوب هستند. جزئیات زیاد، رنگ‌های دقیق و داینامیک رنج خوب در عکس‌های دوربین اصلی دیده می‌شود.

عکس‌ها ظاهری طبیعی دارند و باید گفت که یکی از بهترین دوربین‌هایی که ما در رده‌ی قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان مشاهده کرده‌ایم، همین دوربین اصلی POCO X3 GT است.

یک گزینه با نام AI داخل برنامه دوربین دیده می‌شود که اگر آن‌را روشن کنید، طبق معمول عکس‌ها کنتراست بیشتر و غلظت رنگی بیشتری پیدا می‌کنند و اگر این نوع عکس‌ها را می‌پسندید، می‌توانید همیشه آن‌را روشن بگذارید.

بزرگ‌نمایی در این دوربین به‌صورت دیجیتالی اتفاق می‌افتد که افت کیفیت روی نمایشگر کوچک گوشی چندان محسوس نیست؛ اما اگر روی نمایشگر بزرگ‌تر عکس را ببینید یا رون آن زوم کنید، متوجه پایین آمدن کیفیت عکس در زوم ۲ برابری دیجیتالی خواهید شد.

حالت پرتره

عکس‌های پرتره با دوربین اصلی گرفته می‌شوند و گرچه این گوشی از سنسور عمق نسج در ماژول دوربین خود بهره نمی‌برد؛ اما با این وجود، عکس‌های پرتره به خوبی ثبت می‌شوند و برش سوژه از پس‌زمینه طبیعی اتفاق می‌افتد و در تار کردن پشت سوژه اغراقی دیده نمی‌شود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گوشی POCO X3 GT هم قادر به ثبت عکس‌های ۸ مگاپیکسلی خوبی است. با در نظر گرفتن اندازه کوچک سنسور، جزئیات و کنتراست در عکس‌ها خوب هستند و نویزها هم کمتر  از حد انتظار ماست؛ اما رنگ‌ها زیاد دقیق نیستند و متمایل به زرد نشان می‌دهند؛ همچنین تفاوت رنگ‌ها در عکس‌های دوربین اصلیب و فوق عریض قابل توجه است.

دوربین ماکرو

 دوربین ماکرو با سنسور کوچک خود همانقدر ابتدایی است که به نظر می‌رسد، فوکوس این دوربین روی ۴ سانتی‌متر تنظیم شده است؛ پس می‌توان در فاصله‌ای معین از لنز این دوربین عکس‌هایی با فوکوس و شارپنس بهتر گرفت.

عکس‌هایی که با دوربین ماکرو گرفته می‌شوند احتمالاً برای به اشتراک گذاری در صفحات مجازی مناسب‌تر هستنند؛ چراکه اندازه‌ای کوچک دارند، هرچند کنتراست و رنگ‌ها خوب هستند.

عکاسی در شب

در تنظیمات دوربین این گوشی گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با فعال کردن آن، به دوربین اجازه دهید که حالت شب را به صورت خودکار فعال کند؛ اما اگر این حالت را فعال نکنید می‌توانید به صورت دستی بین حالت شب و حالت معمولی جابه‌جا شوید.

عکاسی در شب بدون روشن بودن حالت شب

عکس‌های شب در حالت معمولی نیز خوب هستند و شارپنس خوبی دارند و نویز در آن‌ها کم دیده می‌شود. غلظت رنگ‌ها در حالت طبیعی خود حفظ می‌شوند و کنتراست هم خوب است؛ البته داینامیک رنج تعریفی ندارد و نقاط پر نور گاهی بدون جزئیات ثبت می‌شوند؛ همچنین با اینکه دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌رد؛ اما عکس‌ها در شب تار نمی‌شوند که به لطف تنظیمات خوب و هوشمند دوربین ممکن می‌شود.

حالت شب نیز برای گرفتن عکس به سه ثانیه زمان نیاز دارد که نتیجه‌ی آن داینامیک رنج بهتر، جزئیات بیشتر و رنگ‌های زنده‌تر هستند.

عکاسی در شب با روشن بودن حالت شب

دوربین فوق عریض در شب عملکرد نسبتاً قابل قبولی دارد. عکس‌ها تاحدودی نویزی هستند؛ اما می‌توانید جزئیات عکس را به درستی ببینید؛ اما حالت شب اوضاع را عوض می‌کند و استفاده از آن در شب نتیجه‌ی بهتری برای عکس‌های دوربین فوق عریض دارد؛ درواقع پیشنهاد می‌شود، اگر خواستید عکسی با دوربین فوق عریض POCO X3 GT در شب بگیرید، حتماً این کار را با حالت شب انجام دهید.

دوربین سلفی

 دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی اگر شرایط نوری مناسب باشد، می‌تواند عکس‌های خوب و طبیعی بگیرد. در شرایط نوری خوب جزئیات متوسط هستند؛ اما کنتراست و رنگ‌ها بسیار خوب هستند و داینامیک رنج نیز معمولی است.

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور روز

همان‌طور که گفتیم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از فناوری تجمیع پیکسل ۴ به ۱ استفاده می‌کند و خروجی عکس‌ها ۴ مگاپیکسلی هستند؛ اما به نظر می‌رسد گوشی دوباره آن‌را به مقیاس ۱۶ مگاپیکسلی بر می‌گرداند، به همین خاطر عکس‌ها شارپنس لازم را ندارند؛ همچنین اگر شرایط نوری مطلوب نباشد، عکس‌ها جزئیات نسبی را هم از دست می‌دهند و اینجاست که سنسور کوچک این دوربین محدودیت‌هایش را نشان می‌دهد.

نمونه عکس دوربین سلفی در شب

دوربین سلفی عکس‌ها پرتره هم می‌تواند بگیر که این عکس‌ها واقعاً خوب نیستند و پیشنهاد می‌شود اگر مجبور نبودید یا اگر موهای بلند و پراکنده‌ای دارید، از حالت پرتره در سلفی استفاده نکنید.

ویدئو

دوربین اصلی POCO X3 GT توانایی ضبط ویدئو با رزولوشن 4K و ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد، دوربین اولترا واید با نهایت وضوح ۱۰۸۰ و با ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثانیه و دوربین ماکرو نیز با وضوح ۷۲۰ و ۳۰ فریم‌برثانیه ویدئو ضبط می‌کنند.

همچنین برای ضبط ویدئو گزینه‌ی لرزش‌گیری الکترونیکی وجود دارد که در صورت فعال کردن آن، زاویه دید ویدئو کم می‌شود و کمی هم جزئیات از دست می‌روند؛ اما تصویر بدون لرزش و خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کیفیت ویدئوهای 4K دوربین اصلی، بسیار خوب است و جزئیات و شارپی تصاویر از بازه‌ی میانرده‌ها بالاتر می‌ایستد. نویز در نمونه ویدئوها دیده نمی‌شود، رنگ‌ها دقیق و زیبا هستند و همچنین کنتراست نیز عالی است؛ همچنین داینامیک رنج هم خوب ارزیابی می‌شود.

نمونه ویدئوهای دیگر دوربین‌ها به‌خوبی دوربین اصلی نیست؛ اما در این رده‌ی قیمتی این کیفیت طبیعی و معمولی است.

نرم افزار و امنیت؛ MIUI 12.5 برای پوکو بر پایه‌ی اندروید ۱۱

گوشی POCO X3 GT آخرین نسخه‌ی MIUI 12.5 با ظاهر لانچر پوکو را در اختیار دارد. MIUI 12 به نسبت آخرین نسخه‌ی این رابط کاربری تغییراتی داشته است؛ اما ظاهر قضیه همان است و این تغییرات چندان به چشم نمی‌آیند؛ همچنین MIUI با لانچر پوکو، کمی نسبت به رابط کاربری دیگر گوشی‌های شیائومی متفاوت است که آیکون‌ها تنها یکی از آن‌هاست؛ البته می‌توانید با سلیقه‌ی خود همه چیز را تغییر دهید.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
نرم‌افزار | نقد و بررسی POCO X3 GT

لیست برنامه‌ها در لانچر پوکو به شکل اندروید خام نمایش داده می‌شود و نمی‌توانید این حالت را غیر فعال کرده و لیست برنامه‌ها را به شکل گوشی‌های ردمی و شیائومی در بیاورید؛ همچنین این لانچر برنامه‌های نصب شده را به‌صورت خودکار در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله‌ی، شبکه‌های اجتماعی، سرگرمی، عکاسی، اخبار، خرید، بازی و… قرار می‌دهد که می‌توانید این دسته‌بندی‌ها را ویرایش کنید و به سلیقه‌ی خود آن‌ها را تغییر دهید.

اگر پیش‌تر کاربر گوشی‌های شیائومی بوده باشید با MIUI آشنا هستید؛ اما اگر هیچ  پیش‌زمینه‌ای نسبت به این رابط کاربری ندارید، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی معرفی MIUI 12.5 را مطالعه نمایید.

رابط کاربری شیائومی با اینکه بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید است؛ اما شباهت آن بیشتر به رقیب اندروید است تا خود آن؛ گفتنی است که MIUI شهرت خود را نیز در ابتدا از شباهتش به iOS به دست آورده است و همچنان بیشترین شباهت را به آن دارد. برای مثال بخش نوتیفیکیشن و کنترل سنتر در این رابط کاربری از هم جدا هستند که این شیوه را پیش‌تر در iOS دیده بودیم.

| نقد و بررسی POCO X3 GT

MIUI شیائومی، ابتدا شهرتش را به خاطر شباهت به iOS به دست آورد و هنوز هم سعی در  همانند‌سازی ایده‌های نرم‌افزاری آیفون را دارد

 MIUI 12.5 علاوه‌بر داشتن امکان شخصی‌سازی از طریق برنامه Themes، از نظر امنیتی نیز بهبودهایی داشته که یکی از آن‌ها گزینه‌هایی است که هنگام به اشتراک گذاری عکس‌های دوربین فعال شده است تا از ارسال نام گوشی و محل گرفتن عکس در صورت نیاز خودداری شود؛ همچنین MIUI یک برنامه برای امنیت کاربران در نظر گرفته که وظیفه‌ی جستجو و حذف برنامه‌های مخرب، مدیریت لیست سیاه، مدیریت مصرف داده‌ها، تنظیم و مدیریت رفتار باتری و آزادسازی رم، برخی از وظایف برنامه Security در رابط کاربری شیائومی هستند.

شیوه‌ی دسترسی به لیست برنامه‌های اجراشده‌ی اخیر نیز هیچ شباهتی به اندروید ندارد و برنامه‌ها را به صورت ستونی دو ردیفه نمایش می‌دهد که با نگه دادشتن روی آیکون هر برنامه، دسترسی‌های زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نحوه غیر فعال کردن تبلیغات رابط کاربری MIUI 12.5 در گوشی POCO X3 GT

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در برخی برنامه‌های خود تبلیغات به شما نمایش می‌دهد؛ اما می‌توان این تبلیغات پیشنهادی را غیر فعال کرد. تنظیمات برنامه‌هایی مانند تم، فایل منیجر و … گزینه‌ای با نام Recommendations دارد که در صورتی که آن‌را غیرفعال کنید، تبلیغات را برای شما نمایش نمی‌دهد.

MIUI 12.5 بهینه‌سازی‌هایی در مورد پشتیبانی از نرخ نوسازی بالا دریافت کرده است که بر روی POCO X3 GT عالی کار می‌کند و تجربه‌ی کار با نمایشگر ۱۲۰ هرتز روی MIUI بسیار خوب است.

امنیت و حسگر اثر انگشت در POCO X3 GT

این گوشی برای قفل‌گشایی، چند راه در اختیارتان قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها استفاده از حسگر اثر انگشت است. این حسگر، عملکری بسیار دقیق و سریع دارد و بهترین راه برای بازکردن قفل گوشی محسوب می‌شود. استفاده از تشخیص چهره نیز می‌تواند برای قفل‌گشایی گوشی کارآمد باشد که تشخیص چهره نیز سریع و خوب اتفاق می‌افتد.

راه‌های دیگر برای قفل‌گشایی گوشی نیز وجود دارد که شامل پسورد، پین یا پترن است که بسته به سلیقه‌ی کاربر، یکی از این روش‌ها به عنوان پایه‌ترین راه باز کردن گوشی باید برای گوشی تعریف شود تا در صورت کار نکردن حسگرهای دیگر بتوانید از این طریق به قفل گوشی دسترسی داشته باشید.

سخت افزار

POCO X3 GT اولین گوشی هوشمندی است که از تراشه دایمنسیتی ۱۱۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند که فرق چندانی با دایمنسیتی ۱۲۰۰ ندارد و تنها، فرکانس برخی هسته‌هایشان باهم متفاوت است. Dimensity 1100 از ۸ هسته‌ی پردازشی با دو کلاستر  استفاده می‌کند. چهار هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی پردازشی Coretx-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز این شهت هسته را تشکیل می‌دهند.

برای پردازش گرافیکی این چیپست در مجموع ۹ هسته‌ی پردازشی در پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 دارد؛ البته از آنجایی‌که مدیاتک جزئیاتی از فرکانس این هسته‌ها اعلام نکرده است، نمی‌توان گفت که از نظر پردازش گرافیکی این چیپست با دایمنسیتی ۱۲۰۰ چقدر تفاوت دارد.

| نقد و بررسی POCO X3 GT
بازی کردن با گوشی | نقد و بررسی POCO X3 GT

مجموعه‌ای که روی چیپست دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری قرار دارد، شامل یک مودم ۵جی و یک مودم ۴جی نیز می‌شود که قابلیت دو سیم‌کارت همزمان ۵جحی را نیز با خود به همراه دارد. در بحث ارتباطات نیز این چیپست، وای‌فای ۶ دوبانده، NFC و بلوتوث ۵.۲ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

POCO X3 GT از رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X به همراه ۱۲۸ یا  ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 بهره می‌برد؛ همچنین این گوشی از نظر قدرت پردازشی بسیار نزدیک به گوشی پوکو ایکس ۳ پرو قرار می‌گیرد و حتی در پردازش‌های گرافیکی، جی تی کمی بهتر از نسخه‌ی پرو عمل می‌کند؛ البته حفظ این عملکرد به‌صورت پایدار در بلند مدت، هنوز آزمونی است که باید مدیاتک از آن به سلامت عبور کند تا اعتماد کاربران را بیشتر از گذشته به خود جلب کند.

MIUI با لانچر پوکو بدون لگ و روان اجرا می‌شود و این‌را مدیون پردازنده بسیار خوب خودش است که تا چند سال آینده نیز می‌تواند عملکرد خوبی را در میانه بازار داشته باشد.

در مورد گرم کردن یا داغ کردن POCO X3 GT، شیائومی تدابیری برای خنک نگه داشتن دستگاه اندیشیده است. درحالی‌که قاب پشتی از پلاستیک است و به خوبی شیشه نمی‌تواند گرمای داخلی را به بیرون هدایت کند؛ اما این شرکت برای خنک نگه داشتن گوشی، از چند لایه گرافیت، کویل مسی، ژل حرارتی و محفظه‌ی بخار استفاده کرده است.

 باوجود این سیستم‌های خنک‌کننده، هنگامی که فشار زیادی به گوشی وارد می‌شود، بدنه‌ی آن و کنار دوربین‌ها و همان نقطه روی نمایشگر به‌صورت قابل توجهی گرم می‌شوند؛ اما هنگام کار کردن با گوشی یا لمس قسمت‌های داغ گوشی، این گرما، اذیت‌کننده ارزیابی نمی‌شود و چیزی نیست که بخواهد نگرانی ایجاد کند.

موردی که هنگام گرفتن تست‌های مختلف بنچمارک با آن مواجه شدیم، اخطار Over Heating و توقف تست استرس بود که در دورهای آخر این تست اتفاق افتاد. به‌نظر می‌رسد که سیستم خنک‌کننده هنگامی که فشار روی پردازنده زیاد می‌شود، اجازه نمی‌دهد که پردازش با تمام قدرت انجام شود؛ پس سیستم خنک‌کننده چندان عملکرد خوبی ندارد.

البته هنگام کاربری معمولی یا حتی بازی کردن با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد؛ چراکه هیچ بازی یا برنامه‌ای نیاز به ۱۰۰٪ قدرت پردازشی گوشی ندارد و فشاری روی آن وارد نمی‌شود.

باتری

POCO X3 GT نیز مانند دو برادر دیگرش، پوکو ایکس ۳ NFC و پوکو ایکس ۳ پرو، از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. این گوشی از شارژ سریع سیمی پشتیبانی می‌کند که در داخل جعبه یک آداپتور شارژ سریع ۶۷ وات برای شارژ مجدد باتری گوشی وجود دارد.

عکس گوشی پوکو X3 GT در کنار شارژر و جعبه با پس زمینه گل طبیعی و دیوار مشکی
تنظیمات باتری و شارژر | نقد و بررسی POCO X3 GT

شارژدهی این گوشی فرق زیادی با دو عضو دیگر خانواده‌ی ایکس ۳ ندارد و خوب ارزیابی می‌شود؛ البته از نظر سرعت شارژ عملکرد بسیار بهتری به‌لطف شارژر ۶۷ واتی‌اش دارد و به ادعای پوکو در عرض ۴۲ دقیقه، شارژ باتری از صفر به ۱۰۰٪ می‌رسد که تست‌های انجام شده نیز، در همین حدود است.

نکته‌ای که در مورد سرعت شارژ باید به‌خاطر داشته باشید و تنها در مورد POCO X3 GT نیز صدق نمی‌کند؛ این است که درجه‌ی حرارت گوشی و درجه‌ی حرارتی که گوشی در آن محیط شارژ می‌شود، بسیار در سرعت شارژ شدن باتری گوشی موثر است؛ مثلاً اگر دمای محیط بالاتر باشد، سرعت شارژ کاهش می‌یابد و شارژ کردن گوشی در محیط‌های خنک، منجر به شارژ سریع‌تر آن (درحدود چند دقیقه) می‌شود.

در مورد دیگر قابلیت‌ها ایکس ۳ جی تی، باید گفت که این گوشی از شارژ معکوس سیمی و شارژ وایرلس نیز پشتیبانی نمی‌کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی گوشی POCO X3 GT با شارژر ۶۷ وات داخل جعبه، در حدود ۴۲ دقیقه از صفر به ۱۰۰٪ می‌رسد

جمع‌بندی؛ نقاط مثبت و منفی

گفته می‌شود POCO X3 GT تمام موارد را برای داشتن عنوان «یک قاتل پرچمدار خوب» را دارد؛ یک نمایشگر بسیار خوب ۱۲۰ هرتزی، چیپست قدرتمند دایمنسیتی ۱۱۰۰ ۵جی، عمر باتری خوب و سرعت شارژ عالی و دوربین اصلی خوب ویژگی‌هایی هستند ایکس ۳ جی تی را لایق این عنوان می‌کنند.

رقبای گوشی POCO X3 GT

ایکس ۳ جی تی با اینکه از POCO ایکس ۳ پرو گران‌تر است؛ اما این دو گوشی عملکردپردازنده، عمر باتری و نمایشگر یکسانی دارند و داشتن سرعت شارژ بیشتر، دوربین بهتر و گوریلا گلس ویکتوس در X3 GT با این اختلاف قیمتی کمی منطقی به نظر نمی‌رسد.

بررسی پوکو ایکس ۳ پرو

خرید گوشی پوکو X3 پرو

پوکو اف ۳ نیز  تقریباً قیمت مشابهی با این مدل دارد، درحالی‌که نمایشگر آمولد ۱۲۰ هرتزی و پردازنده اسنپدراگون سریع‌تر و جنس بدنه‌ی بهتری دارد و تنها در سرعت شارژ و دوربین‌ها کمی نسبت به ایکس ۳ جی تی عقب‌تر می‌ایستد.

بررسی پوکو F3

خرید گوشی پوکو F3

گلکسی ای ۵۲ سامسونگ مدل ۴جی، هم‌قیمت با ایکس ۳ جی تی است. A52 قدرت پردازشی کم‌تری نسبت به X3 GT دارد (که همچنان خوب است)؛ اما نمایشگر بسیار خوب سوپر آمولد ۹۰ هرتزی، دوربین‌های عالی و بدنه‌ی ضدآب گلکسی A52، بازی را به نفع این نماینده سامسونگ عوض می‌کند. اگر عکاسی و نمایشگر برای شما اولویت باشد حتماً سراغ خرید A52 سامسونگ خواهید رفت.

بررسی گوشی گلکسی ای ۵۲ سامسونگ

خرید گوشی گلکسی A52 سامسونگ

در نهایت گوشی POCO X3 Gt از خانواده‌ی قاتلین پرچمدار است که نمایشگر LCD ۱۲۰ هرتز در اختیارتان قرار می‌دهد که نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر خوبی دارد، عملکرد پردازشی عالی است، سیستم خنک‌کننده با اینکه ایدئال نیست ولی به خنک شدن داخل گوشی کمک می‌کند، عمر باتری بسیار خوب و سرعت شارژ این گوشی نیز عالی است.

اسپیکرهای و قدرت عکاسی دوربین اصلی بیشتر از حد انتظارات است و دوربین سلفی نیز می‌توانست بسیار بهتر باشد و طبق معمول شیائومی دوربین سلفی را نادیده می‌گیرد.

پوکو ایکس ۳ جی تی با قیمت رقابتی و انبوهی از امکانات به یک پیشنهاد خوب از طرف شیائومی و پوکو تبدیل شده است و واقعاً با این رده‌ی قیمتی چه انتظاری می‌توان از یک گوشی هوشمند داشت؟

نقاط مثبت و منفی گوشی POCO X3 GT

بعد از بررسی POCO X3 GT و با در نظر گرفتن تمام جوانب آن نکات زیر در نظر گرفته شده است؛ اگر شما هم موردی در مورد این گوشی می‌دانید که قید نشده است، لطفاً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس
  • نمایشگر 120 هرتزی
  • شارژ سریع فوق‌العاده
  • عملکرد بسیار خوب سخت افزاری
  • کیفیت عکس و فیلم بسیار خوب دوربین اصلی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط منفی

  • استفاده از پنل IPS به‌جای پنل آمولد
  • دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری و درگاه کارت حافظه‌ی جانبی

۱۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

من این گوشی رو از اوایل عرضه در بازار دارم حقیقتش گوشی خوب و از هر لحاظ عالی ولی فقط یک مشکلی که داره موقع گیم مثل کالاف دیوتی خیلی سریع داغ میشه و دماش پایین نمیاد یه سادگی بعدشم این روی باتری تأثیر گذاشته و خود به خود گوشی بیشتر موقع ها شارژ خالی میکنه ولی موقع کار اینجوری نیست و باتریش خوبه سرعت هم عالی به نظرم اگر برای گیم میخواید بگیرد توصیه خوبی نیست اگر استفاده معمولی و بازی های سبک دارید که گزینه عالی است من خودم که واسه گیم خواستم الان پشیمانم و باتری خود به خود موقع که استفاده نمی کنم کم شده و سریع موقع بازی داغ میشود

اگه شارژ گوشیت کم باشه بخوابی و بزنی تن شارژ آیا گوشی به تور خودکار شارژ دهی را قطع می کند یا نه من خیلی در گیر ای میله هستم

آیا این مدل گوشی چراغ نوتفیکیشن نداره؟

سلام این گوشی قابلیت شارژ معکوس داره؟؟؟؟

۹۰ اف پی اس؟

این مدل گوشی چراغ نوتفیکیشن نداره؟

سلام باتوجه به فعلا کردن volte همچنان این مورد فعال نیست سیم کارتم در گوشی دیگر فعال هست اما تو این گوشی فعال نمیشه مشکل از چی میتونه باشه

ممنون از توضیحات مفیدتون

همون حدود ۴۵ دقیقه از صفر تا صدمی ریه.شارژر ۶۷ واتس فوق العاده سریع شارژ می کنه. حقیقتش من ظرف ۴ ماه گذشته دو گوشی با صفحه آموالیدی از دست دادم( سامسونگ جی ۷ الکل رفت توش، a70 هم افتاد زمین و یک ترک ریز خورد و سوخت) و هر دو بار قیمت تاچ ال سی دی به اندازه قیمت هود گوشی بود برای همین تصمیم گرفتم این دفعه پوکو جی تی با صفحه ال سی دی بخرم. کیفیتش تا اینجا راضی کننده و خوب بوده.با حافظه ۲۵۶ و 5g به اندازه سامسونگ a32 4g قیمتشه

تو ی فیلم نشون داد تو 48دیقه شارژ شد
ی جا دیگه یک ساعت ده دیقه
و اینجا میگه 42 دیقه من ک نفهمیدم

آیا نوتیفکشن دارد

درود جناب ببخشید این گوشی otgرو ساپورت میکنه؟

سایمان دیجیتال
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱

سلام دوست عزیز، گوشی پوکو ایکس 3 جی تی از OTG پشتیبانی می‌کند.

ممنونم از معرفی و توضیحات عالی ولی من سوالم این هست که این گوشی خود گلس داری یا نه؟

سایمان دیجیتال
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۳:۳۴

دوست عزیز اگر منظورتون محافظ صفحه نمایش است که بله، پوکو ایکس 3 جی تی لایه‌ی محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس دارد.

خیلی ممنون بابت توضیحتون

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰