نقد و بررسی Nova 8

پس از یک سال دوری هواوی از بازار ایران، بالاخره این شرکت چینی گوشی‌های جدیدی را به بازار عرضه کرد. دو گوشی از خانواده گوشی‌های نوا آغازگر حضور دوباره هواوی در ایران شدند. این سری از گوشی‌های هواوی همیشه به عنوان میان‌رده‌هایی با مشخصات و کیفیت ساخت پرچمدارها شناخته می‌شوند. گوشی‌های مانند نوا ۳ یا نوا ۵ تی که متعلق به این خانواده هستند، حتی گاهی به عنوان پرچمدارهایی با قیمت ارزان به شمار می‌آمدند.

هواوی Nova 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانند پیشینیان خود از کیفیت ساخت و طراحی و همچنین قدرت سخت‌افزاری مناسبی برخوردار است. در این مطلب این گوشی میان‌رده هواوی را از جهات مختلف ظاهری و فنی مورد بررسی قرار خواهیم داد و در انتها خواهیم دید که آیا Nova 8 می‌تواند در مقابل رقبایی از برندهای دیگر همچون سامسونگ و شیائومی قد علم کند یا خیر؟

در ویدیو زیر می‌توانید جعبه گشایی هواوی Nova 8 توسط تیم سایمان دیجیتال را مشاهده کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی Nova 8 به گونه‌ای است که می‌تواند در نگاه اول همه اطرافیان شما را تحت تأثیر قرار دهد. زبان طراحی به‌روز و مدرن با پنل پشتی شیشه‌ای، جلوه‌ی بی‌نظیری را به این گوشی داده‌اند. رنگ طلایی براق پشت گوشی نیز با قرار گرفتن در زیر نور، چندین طیف رنگی متفاوت را از خود نشان می‌دهد که به زیبایی هرچه بیشتر این گوشی منجر شده است.

پنل پشتی شیشه‌ای | نقد و بررسی Nova 8
پنل پشتی شیشه‌ای | نقد و بررسی Nova 8

البته در عین زیبایی، شیشه استفاده شده در این گوشی رد اثر انگشت و خط و خش روی پنل پشتی را کاملاً نمایان می‌کند؛ این موضوع شاید تنها ایراد وارده بر بخش طراحی این گوشی باشد.

طیف‌های رنگی مختلف بدنه هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
طیف‌های رنگی مختلف بدنه هواوی نوا ۸

افزون بر این موارد ذکر شده، ضخامت ۷.۶ میلی‌متری و وزن ۱۶۹ گرمی، این میان‌رده را بسیار خوش‌دست کرده است و باعث شده که در عین وجود انحنا در اطراف صفحه نمایش، هواوی Nova 8 به خوبی در دست قرار بگیرد.

پانچ‌هول دوربین و انحنا اطراف صفحه نمایش هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
پانچ‌هول دوربین سلفی و انحنا اطراف صفحه نمایش هواوی نوا ۸

در گوشه سمت چپ پنل پشتی، ماژول بیضی شکل دوربین‌ها قرار گرفته است که تا حدودی شباهت به ماژول دوربین‌های هواوی P50 دارد. دوربین سلفی نیز داخل پانچ‌هول نسبتاً بزرگی قرار دارد که در بالای صفحه نمایش است.

ماژول دوربین هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
ماژول دوربین هواوی نوا ۸

لبه سمت راست گوشی از دکمه‌های تنظیم صدا و پاور میزبانی می‌کند. خشاب سیم‌کارت گوشی هم در لبه بالایی جای گرفته است. در لبه پایینی نیز شاهد میکروفون، درگاه USB-C و اسپیکر اصلی این گوشی هستیم.

نقد و بررسی Nova 8

در مجموع هواوی Nova 8 با توجه به جنس شیشه‌ای پنل پشتی، انحنای صفحه نمایش و همچنین طراحی شیک و زیبایی که دارد، در بخش طراحی و کیفیت ساخت نسبت به سایر هم‌رده‌های خود برتری دارد و از این نظر می‌تواند در اولویت‌های اول خرید گوشی میان‌رده قرار بگیرد.

صفحه نمایش و اسپیکر

۹۰ درصد از بخش جلویی گوشی هواوی Nova 8 به صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی آن اختصاص دارد. با توجه به نسبت ۹۰ درصدی نمایشگر به بدنه، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار باریک هستند و عملاً فقط در بالا و پایین صفحه نمایش دو نوار حاشیه باریک دیده می‌شوند. هواوی برای صفحه نمایش این گوشی از پنل اولد استفاده کرده است تا تجربه‌ی بهتری از کیفیت و وضوح از صفحه نمایش را به کاربران ارائه دهد.

نمایشگر | نقد و بررسی Nova 8
نمایشگر | نقد و بررسی Nova 8

این صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی، تصاویر را با وضوح FHD+ (۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل) با تراکم ۳۹۲ پیکسل بر اینچ به نمایش می‌گذارد. دقت نمایش رنگ‌ها، وضوح و کیفیت تصاویر و همچنین زاویه دید صفحه نمایش این گوشی به لطف انحناهای آن بسیار عالی است و از این حیث عملکرد خوبی را دارد.

افزون بر وضوح بالای صفحه نمایش، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نمایش ۱ میلیارد رنگ نیز از ویژگی‌های دیگری هستند که نمایشگر ۱۰ بیتی هواوی Nova 8 به آن‌ها مجهز شده است. هنچنین این نمایشگر قادر به پخش تصاویر با استاندارد HDR10 نیز است.

نقد و بررسی Nova 8

از دیگر ویژگی‌هایی که در بخش صفحه نمایش میانرده جدید هواوی دیده می‌شود، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. هواوی برخلاف اغلب دیگر شرکت‌ها، از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور استفاده نکرده و این حسگر را به زیر صفحه نمایش منتقل کرده است تا حس پرچمدار گونه‌ای را به نوا ۸ بدهد.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر | نقد و بررسی Nova 8
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر | نقد و بررسی Nova 8

همان‌طور که اشاره شد، حداکثر وضوح این نمایشگر FHD+ و حداکثر نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتزی است. در تنظیمات بخش نمایشگر گوشی، امکان انتخاب رزولوشن پایین‌تر و نرخ نوسازی داینامیک نیز وجود دارد. با انتخاب این گزینه، نرخ نوسازی به صورت خودکار تا ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد و به مصرف بهینه باتری کمک می‌کند.

اسپیکر

برای پخش محتواهای صوتی با استفاده از هواوی Nova 8، تنها یک اسپیکر در لبه پایینی گوشی تعبیه شده است. همانند اغلب میان‌رده‌های دیگر، اسپیکرهای این میان‌رده هواوی نیز عملکرد قابل قبولی دارند و در پخش صداهای زیر و بم، کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهند. در کل اسپیکرهای این گوشی در استفاده‌های روزمره‌ای همچون تماس صوتی، تماشای ویدیو و پخش موسیقی می‌توانند کاملاً پاسخگوی نیازهای شما باشند.

اسپیکر، میکروفون و درگاه تایپ C | نقد و بررسی Nova 8
میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر | نقد و بررسی Nova 8

البته در این گوشی جدید هواوی نیز دیگر درگاه ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود ندارد و برای اتصال هدفون به این گوشی نیازمند هدفون‌های تایپ C و یا بلوتوثی هستید، استفاده از کابل تبدیل نیز ممکن است.

دوربین‌های هواوی Nova 8

گوشی‌های هواوی همیشه از لحاظ دوربینی جزو گوشی‌های خوش‌نام موجود در بازار بوده‌اند و اغلب اوقات عملکرد بهتری را نسبت به رقبای هم‌رده خود داشته‌اند. هواوی Nova 8‌ نیز همانند سایر گوشی‌های این شرکت، با وجود دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی که دارد، تصاویر با کیفیت و خوبی را ثبت می‌کند.

دوربین چهارگانه هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
دوربین چهارگانه هواوی نوا ۸

دوربین اصلی

دوربین اصلی مورد استفاده در میان رده جدید هواوی، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. این سنسور در پس یک لنز عریض ۲۶ میلی‌متر قرار گرفته است. هنگام استفاده از این دوربین امکان استفاده از فوکوس خودکار با تشخیص فاز را نیز دارید و با استفاده از این فناوری عکاسی راحت‌تر و تصاویر با کیفیت‌تر خواهند شد.

این دوربین به صورت پیش‌فرض عکس‌ها را به صورت ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. همچنین امکان استفاده از حداکثر توانایی آن نیز وجود دارد و می‌توان عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی با جزئیات بسیار بیشتر و دقیق‌تر را هم با استفاده از این سنسور به ثبت رساند. در کل کیفیت رنگ و وضوح عکس‌های گرفته شده با این دوربین خوب هستند و می‌توان گفت هواوی Nova 8 به دوربین اصلی توانمندی مجهز شده است که امکان رقابت با رقبای خود را دارد.

حالت شب هواوی Nova 8

در حالت شب دوربین اصلی هواوی نوا ۸، شاهد کنترل بهتر نور و کاهش نویز تصاویر نسبت به دوربین اصلی هستیم. با استفاده از این حالت، میزان جزئیات تصاویر ثبت شده در نور کم و شب نیز نسبت به حالت عادی افزایش پیدا می کند و در کل نمونه عکس‌های بهتری را می توان داشت. نمایش رنگ‌ها در این حالت تا حدود زیادی شباهت به دوربین اصلی دارند و فقط در برخی موارد از حالت طبیعی و زنده خارج می‌شوند.

دوربین فوق عریض

 دومین دوربین از چهار دوربین تعبیه شده در این گوشی، سنسور ۸ مگاپیکلسی با دیافراگم f/2.4 است که به عنوان دوربین فوق عریض مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای از محیط را ارائه می‌دهد. هنگام عکاسی با استفاده از این دوربین که زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای دارد، در حدود دو برابر گستردگی میدان بیشتری را نسبت به دوربین اصلی خواهید داشت.

دوربین ماکرو و حالت پرتره عکاسی هواوی Nova 8

ماکرو

علاوه بر دوربین اصلی و فوق عریض، در آرایش چهارگانه دوربین‌های این گوشی، دو سنسور ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز به چشم می‌خورد. یکی از این سنسورها برای عکاسی ماکرو تعبیه شده است. با استفاده از این دوربین امکان عکاسی از سوژه‌هایی در فاصله ۴ سانتی‌متری وجود دارد.

پرتره

دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز به عنوان حسگر تشخیص عمق میدان ایفای نقش می‌کند. این حسگر برای ثبت تصاویر پرتره نقشی اساسی را به عهده دارد. با وجود موتور هوش مصنوعی بهینه و الگوهای جدید هوش مصنوعی، جداسازی سوژه از فضای پس‌زمینه در اغلب اوقات بی‌نقص و کاملاً طبیعی انجام می‌شود که نشان از بهبود چشم‌گیر فناوری‌های هواوی در این بخش است.

دوربین سلفی

داخل پانچ‌هول بخش بالایی صفحه نمایش هواوی Nova 8، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی قرار گرفته است. این سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، تصاویر بسیار باکیفیت و واضحی را به خصوص در نور کافی ثبت می‌کند. دوربین سلفی این گوشی همچنین قابلیت عکاسی در حالت شب و پرتره را نیز دارد.

تست فیلم‌برداری هواوی Nova 8

با استفاده از دوربین اصلی هواوی نوا ۸ امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. این دوربین همچنین امکان تصویربرداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۷۲۰ را نیز داراست. حالت‌های مختلف فیلم‌برداری از جمله تایم‌لپس و اسلوموشن را نیز می‌توانید با این گوشی داشته باشید. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم کیفیت 4K برای فیلم‌برداری را ارائه می‌دهد. علاوه بر کیفیت بالا تصویربرداری، بهره‌گیری هر دو دوربین از لرزش‌گیر الکترونیکی نیز از نقاط قوت فیلم‌برداری با هواوی نوا ۸ محسوب می‌شود.

سخت‌افزار هواوی Nova 8

این میان‌رده زیبای هواوی برای پردازش و اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها، متکی به تراشه کرین 820E است. بر روی این تراشه ۷ نانومتری، پردازنده مرکزی شش هسته‌ای با ساختار دو کلاستره قرار گرفته است. هسته‌های این پردازنده متشکل از سه هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲۲ گیگاهرتزی برای پردازش‌های سنگین و سه هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتزی هستند که کم‌مصرف و بهینه‌تر از هسته‌های دیگر می‌باشند. پردازنده گرافیکی حاضر بر روی این تراشه، Mali-G57 است که آن نیز همانند پردازنده مرکزی ساختار شش هسته‌ای دارد.

گیمینگ با هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
گیمینگ با هواوی نوا ۸

هواوی Nova 8 با بهره‌گیری از این تراشه و رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، عملکرد فنی خوبی را از خود نشان می‌دهد. بازی‌ها و برنامه‌های سنگین به خوبی بر روی این گوشی قابل اجرا هستند و مشکلی از بابت کندی  و یا لگ در گوشی دیده نمی‌شود. به لطف رم ۸ گیگابایتی، اجرای همزمان چندین برنامه هم بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

هواوی به قدرت سخت‌افزاری تراشه این گوشی بسنده نکرده است و علاوه بر آن، از فناوری GPU Turbo نیز استفاده کرده است. با وجود این سیستم نرم‌افزاری، اجرای بازی‌های سنگین با نرخ فریم و کیفیت بالاتر امکان‌پذیر می‌شود. علاوه بر این، هواوی سیستم خنک‌کننده بهینه‌ای را نیز در این گوشی تعبیه کرده است که از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید که حتی با وجود این سیستم جدید هم گاهی اوقات ممکن است گرم شدن پشت گوشی را احساس کنید.

نرم‌افزار؛ خبری از سرویس‌های گوگل نیست!

هواوی Nova 8 به صورت پیش‌فرض بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 12 که آخرین نسخه رابط کاربری هواوی است، به بازار عرضه شده است.

نکته مهم در رابطه با بخش نرم‌افزاری این گوشی، عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل است. در پی کشمکش‌های میان هواوی و دولت امریکا، شرکت هواوی از سوی دولت امریکا تحریم شد و پس از آن شرکت‌هایی همچون گوگل دیگر اجازه سرویس‌دهی به این غول چینی فناوری را نداشتند. در راستای همین موضوع، هواوی برای این گوشی برنامه‌های جایگزینی از جمله AppGallery را فراهم کرده است تا به عنوان جایگزین Play Store ایفای نقش کند.

مقایسه AppGallery هواوی و پلی استور گوگل | نقد و بررسی Nova 8
مقایسه AppGallery هواوی و پلی استور گوگل

علاوه بر AppGallery، برنامه‌های جایگزینی همانند بازار و مایکت نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها هم می‌توانید برنامه‌های مورد نیاز خود را بدون هیچ محدودیتی دانلود کنید.

باتری

در بین گوشی‌های میان‌رده حال حاضر بازار، اغلب شاهد باتری‌های بزرگ با شارژدهی طولانی‌مدت هستیم و به نوعی بخش باتری گوشی‌ها تبدیل به مرکز توجه شرکت‌ها شده است. اما هواوی Nova 8 با وجود صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۷ اینچی و تراشه قدرتمندی که دارد، از باتری کوچکی با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد که روی کاغذ ضعیف‌تر از رقبای دیگرش است.

سوپر شارژ ۶۶ واتی هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8
سوپر شارژ ۶۶ واتی هواوی نوا ۸ | نقد و بررسی Nova 8

اما به نظر می‌رسد مهندسان هواوی تمرکز زیادی بر روی سیستم توربو شارژ ۶۶ واتی این گوشی داشته‌اند و انتخاب باتری با ظرفیت کم برای این گوشی به نوعی هدفمند بوده است. با توجه به ظرفیت کم باتری و پشتیبانی آن از توان ۶۶ وات، این گوشی ظرف مدت ۳۵ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. با وجود سرعت بسیار بالای شارژ شدن، میزان شارژ‌دهی با یک بار شارژ کامل دیگر آنچنان مطرح نیست و هواوی Nova 8 امتیاز خوبی را در بخش عملکرد کلی باتری می‌تواند کسب کند.

البته توجه داشته باشید که شارژدهی نوا ۸ با یک بار شارژ کامل آنچنان ناامیدکننده هم نیست و باتری این گوشی به راحتی می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد.

رقبای هواوی Nova 8

علاوه بر خرید هواوی Nova 8، با بودجه حدوداً ۱۱ میلیون تومانی (آبان ۱۴۰۰)، انتخاب‌های دیگری هم برای خرید گوشی هوشمند می‌توانید داشته باشید. یکی از گزینه‌های مناسب خرید در این بازه قیمتی شیائومی می ۱۱ لایت فایوجی می‌تواند باشد که از تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۷۸۰ و دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. اگر علاقه‌ای به خرید برندهای چینی ندارید و ترجیح می‌دهید گوشی سامسونگ داشته باشید، گلکسی اس ۲۰ اف ای می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این گوشی با وجود صفحه نمایش آمولد ۱۲۰ هرتزی و دوربین سه‌گانه ارزش بالایی دارد. گلکسی A72 نیز میان‌رده دیگر سامسونگ در این بازه قیمتی است.

خرید شیائومی می ۱۱ لایت فایوجینقد و بررسی شیائومی می ۱۱ لایت فایوجی
خرید گلکسی اس ۲۰ اف اینقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اف ای
خرید گلکسی A72نقد و بررسی گلکسی A72

جمع‌بندی

هواوی Nova 8 را در کل می‌توان یک میان‌رده مناسب و مطلوب ارزیابی کرد که از نظر ظاهری و کیفیت ساخت نسبت به هم‌رده‌های خود یک سر و گردن بالاتر است. دوربین‌های با وضوح بالا و کیفیت خوب نیز دیگر ویژگی مورد توجه این میان‌رده جدید هواوی است. در بحث عملکرد فنی و قدرت سخت‌افزاری هم این گوشی توانمندی مناسبی دارد و می‌تواند به عنوان یک میان‌رده قدرتمند و با ارزش به حساب بیاید. اما در کنار تمام این ویژگی‌ها و امکانات، عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و اتکا به سرویس‌های اختصاصی هواوی، ارزش خرید این گوشی را تا حدود زیادی تحت الشعاع قرار داده است.

نگاهی کلی به هواوی Nova 8

هواوی نوا ۸ از معدود میان‌رده‌های موجود در بازار است که کیفیت ساخت و طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد و در حد و اندازه‌های پرچمدارهای گران‌قیمت است. در بخش جلویی این گوشی صفحه نمایش اولد انحنادار ۶.۵۷ اینچی با وضوح FHD+ مشاهده می‌شود که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. بر روی پنل پشتی شیشه‌ای، ماژول دوربین بیضی شکل حاضر است که میزبان چهار دوربین نوا ۸ است. دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، مسئولیت ثبت تصاویر را به عهده دارند. این گوشی مجهز به تراشه کرین 820E با پردازنده مرکزی شش هسته‌ای است که بر پایه سیستم عامل اندروید برنامه‌ریزی شده است. باتری تعبیه شده در این گوشی، ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و با توان ۶۶ وات در مدت ۳۵ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. توجه داشته باشید این گوشی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند.

8.5
سخت‌افزار
8.4
دوربین‌ها
8.6
طراحی و کیفیت ساخت
9.3
نمایشگر
8.4
نرم‌افزار
8
باتری
8.2
ارزش خرید
8.6
مزایا
  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش اولد ۹۰ هرتزی
  • کیفیت خوب دوربین‌ها
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • پشتیبانی از شارژ ۶۶ واتی
معایب
  • نبود استاندارد مقاومت در برابر نفوذ
  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
  • ظرفیت کم باتری
  • عدم پشتیبانی از اینترنت 5G
14
8
0
0
0

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از سایمان بابت این عکس های بسیار زیبا از این گوشی بسیار زیباتر

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰