بررسی گلکسی S20 FE

سامسونگ در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته می‌شود و پرچم‌دار سری اس این کمپانی، به نوعی معروف‌ترین پرچم‌دار دنیای گوشی‌های اندرویدی نیز به شمار می‌آید. به واسطه این معروفیت، قیمتی که برای این گوشی‌ها در نظر گرفته می‌شود، به مرز 1000 دلار رسیده و بعضا شاهد نسخه 1400 دلاری با پسوند اولترا نیز هستیم. اما داستان برای عضو جدید سری اس یعنی گلکسی S20 FE کمی متفاوت است.

عبارت FE در واقع مخفف کلمه Fan Edition یا نسخه طرفداران است. به باور سامسونگ، Galaxy S20 FE تمام ویژگی‌هایی که طرفداران از سری اس 20 را پسندیده بودند را با قیمتی به مراتب پایین‌تر عرضه می‌کند و چه چیزی از این خوشحال کننده‌تر برای طرفداران؟

البته در نگاهی دیگر می‌توان ساخت و عرضه این گوشی از طرف کره‌ای‌ها را به نوعی جبران سیاست اشتباه در عرضه و قیمت‌گذاری گلکسی نوت 20 (بررسی) بدانیم؛ جایی که سامسونگ در پی فروش محصولی با ارزش حدود 800 دلار، به قیمت نامعقول 1000 دلاری بود. اما داستان گلکسی S20 FE کاملا برعکس بوده و این گوشی با داشتن ویژگی گوشی‌های 1000 دلاری، تنها 699 دلار، آن هم در نسخه 5G قیمت دارد که باعث می‌شود عبارت Fantastic Edition یا نسخه شگفت‌انگیز را بیشتر مناسب آن بدانیم.

از طرف دیگر، این گوشی پاسخ مستقیم سامسونگ به محصولات قاتل پرچمداری است که از جانب کمپانی‌هایی مثل وان‌پلاس و شیائومی عرضه می‌شود و از این رو به کاندیدای بهترین گوشی سال 2020 از نگاه بسیاری از کاربران و حتی کارشناسان تبدیل شده است. در ادامه با بررسی تخصصی Galaxy S20 FE همراه شما خواهیم بود و پیش از هرچیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه‌گشایی دعوت می‌کنیم.

تعداد سیم‌کارتدوسیم کارت
ابعاد۱۵۹٫۸x۷۴٫۵x۸/۴ میلی‌متر
وزن۱۹۰ گرم
ساختار بدنهجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس ۳)، پشت پلاستیکی، فریم آلومینیومی
نوع صفحه نمایشداینامیک آمولد لمسی خازنی
اندازه صفحه نمایش۶.۵ اینچ (~۸۵.۷% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش۴۰۵ پیکسل در اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایشکورنینگ گوریلا گلس ۳
تراشهExynos 990 (هفت نانومتر+)
پردازنده‌ی مرکزیهشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده‌ی مرکزیدو هسته‌ی ۲.۷۳ گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده‌ی گرافیکیMali-G77 MP11
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
مقدار RAM۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیmicroSDXC
نوع حافظهUFS 3.1
شبکه‌های ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66 – International
فن‌آوری‌های ارتباطیNFC,Wi-Fi,Bluetooth
درگاه ارتباطیType-C 3.2
Wi FiWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
فن‌آوری مکان‌یابیA-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
بلوتوث5.0, A2DP, LE
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، 1/1.76 اینچ سایز سنسور، ۱.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) ۸ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو ۷۳ میلی‌متری، 1/4.5 اینچ سایز سنسور، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال سه برابری) ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید 13 میلی‌متری با پوشش ۱۲۳ درجه، 1/3.0 اینچ سایز سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
دوربین سلفی32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.74 اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار، f/2.0)
سایر قابلیت‌های دوربینپانوراما، HDR
فلاشLED
سیستم عاملاندروید ۱۰، One UI 2.5
فیلم‌برداری دوربین اصلی4K@30/60fps, 1080p@30/60fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
فیلم‌برداری سلفی4K@30/60fps, 1080p@30/60fps
جک 3.5 میلی‌مترندارد
حسگرهاحسگر اثرانگشت اولتراسونیک (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع ۱۵ وات،شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات، شارژ معکوس ۴.۵ وات، پشتیبانی از USB Power Delivery 3.0
مشخصات گلکسی S20 FE

طراحی

طراحی گلکسی S20 FE تلیفقی از زبان طراحی سری اس 20 و گلکسی نوت 20 است. این گوشی مشابه چیزی که در گلکسی نوت 20 دیدیم، از پنل پشتی پلاستیکی و فریم آلومینیومی استفاده می‌کند که همین موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل 300 دلار قیمت پایین‌تر در مقایسه با گلکسی اس 20 است.

شاید با شنیدن پلاستیک، نسبت به کیفیت ساخت این محصول نا امید شوید؛ اما ساختار ماتی که سامسونگ برای آن در نظر گرفته، باعث شده تا این متریال، حس خوبی هنگام در دست گرفتن منتقل کند. علاوه بر این پلاستیک مقاومت بالاتری در برابر شکستن دارد و مطمئنا تعویض آن هزینه کمتری خواهد طلبید.

بررسی گلکسی S20 FE

کره‌ای‌ها، برای طرفداران خود در Galaxy S20 FE شش رنگ مختلف در نظر گرفته‌اند که این 6 رنگ عبارت‌اند از آبی، سبز، سفید، قرمز، صورتی و نارنجی و نکته دیگر این که خوشبختانه تمام رنگ‌های آن در تمامی بازارها عرضه خواهد شد. در زمینه ابعاد دستگاه هم باید بگوییم که اندازه آن، تقریبا مشابه با گلکسی اس 20 پلاس می‌باشد که ضخامت آن حدود 0.6 میلی‌متر و وزن آن نیز حدود 4 گرم بیشتر شده و همچنان با دستگاه خوش‌دستی سر و کار داریم.

در قسمت جلو، سامسونگ نمایشگر 6.5 اینچی قرار داده است که بر خلاف سایر اعضای اس 20، از نوع تخت بوده و حاشیه‌های نسبتا ضخیم‌تری آن را احاطه کرده است. همین حاشیه‌ها یکی از دلایل دیگری می‌باشد که باعث شده تا این گوشی، بیشتر شبیه به دستگاه‌های میان‌رده باشد؛ با این حال زمانی که برچسب قیمتی محصول را در نظر بگیرید، این موضوع کاملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

بررسی گلکسی S20 FE

نکته دیگری که در این قسمت به چشم می‌خورد، سوراخ دوربین سلفی می‌باشد که با وجود اندازه بسیار کوچک، دارای حاشیه براق می‌باشد که باعث می‌شود آنطور که باید و شاید، از دید کاربران مخفی نماند؛ اما طبیعی است که این موضوع به مرور زمان به یک عادت تبدیل خواهد شد و چندان چشمگیر نخواهد بود.

بررسی گلکسی S20 FE

در پایان بخش طراحی، بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که با وجود کاهش قیمت، مقاومت گلکسی S20 FE کاهش نیافته و این گوشی همچنان دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است. از این رو Galaxy S20 FE یک سر رو گردن بالاتر از برخی رقبا قرار می‌گیرد و این قابلیت در رده قیمتی دستگاه، قطعا نکته‌ای مثبت تلقی خواهد شد.

نمایشگر گلکسی S20 FE

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی بهره می‌برد که پنل آن از نوع سوپر آمولد است. حتما متوجه شده‌اید که پنل این نمایشگر بر خلاف پنل‌های بکار رفته در سری اس 20، از پیشوند داینامیک استفاده نمی‌کند و این موضوع در واقع اشاره مستقیم به نبود پشتیبانی از استاندارد +HDR10 در آن است.

نمایشگر Galaxy S20 FE که حدود 85 درصد از مساحت قسمت جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده، از رزولوشن 1080×2400 پیکسل استفاده می‌کند که نتیجه آن، تراکم پیکسلی بسیار خوب 407 ppi در نسبت تصویر 20:9 است.

به طور کلی این نمایشگر شاید به خوبی نسخه‌های بکار رفته در پرچمداران سامسونگ نباشد؛ اما در زمینه کیفیت، جای گله‌ای باقی نمی‌گذارد؛ خصوصا زمانی که بدانید نرخ نوسازی 120 هرتز است. نرخ نوسازی 120 هرتز، یکی از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران سری اس 20 است که در این دستگاه نیز قرار داده شده و باعث تجربه لذت‌بخش‌تر هنگام گشت و گذار در رابط کاربری و اجرای بازی‌های مختلف خواهد شد.

لازم به ذکر است که نمایشگر این محصول مشابه چیزی که در گلکسی نوت 20 اولترا دیده بودیم، دارای نرخ نوسازی تطبیقی نمی‌باشد و روی 120 هرتز قفل می‌شود. البته این موضوع تاثیر چندان بدی روی شارژدهی دستگاه نداشته و همانطور که در ادامه اشاره خواهیم کرد، گلکسی اس 20 اف ای عملکرد رضایت بخشی در زمینه باتری به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، امکان انتخاب نرخ نوسازی معمول 60 هرتز هم وجود دارد که قطعا تاثیر بسزایی در شارژدهی دستگاه خواهد داشت.

حداکثر روشنایی پنل گلکسی اس 20 اف ای در حالت دستی حدود 400 نیت می‌باشد که در حالت خودکار تا 820 نیت افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که عملا مشکلی برای استفاده از گوشی در محیط‌های پرنور وجود نخواهد داشت. در زمینه نمایش رنگ‌ها هم شاهد عملکرد همیشگی سامسونگ هستیم. در بخش تنظیمات، دو حالت رنگی طبیعی و اشباع در نظر گرفته شده است که در حالت اول، نمایشگر با پوشش فضای رنگی sRGB ، دقت بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد؛ اما در حالت اشباع، فضای رنگی به DCI-P3 تغییر می‌کند و صفحه نمایش با رنگ‌های شاداب‌تر، جلوه جذاب‌تری به خود می‌گیرد.

اسپیکر

گلکسی S20 FE برخلاف گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، از اسپیکر دوگانه بهره می‌برد که یکی از آن‌ها در لبه پایینی بوده و دیگری در واقع همان اسپیکر مکالمه است. حجم صدای خروجی از این اسپیکرها در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد و در حجم حداکثری، شاهد اعوجاج در آن‌ها نبودیم. گذشته از این مورد، این اسپیکرها شفافیت و تفکیک نوت بسیار خوبی دارند و عمق بیس آن‌ها رضایت بخش تلقی می‌شود.

بررسی گلکسی S20 FE

دوربین گلکسی S20 FE

Galaxy S20 FE همانند اس 20، از دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند که شامل لنز‌های عریض، فوق عریض و تله فوتو است؛ اما بد نیست بدانید که به غیر از دوربین اصلی یا عریض، ساختمان دو دوربین دیگر کاملا متفاوت است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی S5K2LD ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این سنسور دارای اندازه 1/1.76 اینچ و پیکسل‌های 1.8 میکرونی است که تاثیر مثبتی در جذب نور و ثبت جزئیات خواهد داشت. گذشته از این موارد، این سنسور همچنان از فوکوس خودکار Dual-Pixel با تشخیص خودکار فاز پشتیبانی می‌کند و لنز آن دارای لرزگشیر است.

بررسی گلکسی S20 FE

دوربین فوق عریض مشابه سری اس 20 از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ اما تفاوت‌هایی در سنسور و لنز آن‌ها دیده می‌شود. سنسور بکار رفته در گلکسی S20 FE دارای پیکسل‌های 1.12 میکرونی است که از پیکسل‌های 1.4 میکرونی سایر اعضای اس 20 کوچک‌تر است. اما جالب است بدانید که لنز 13 میلی‌متری این دوربین، زاویه دید 123 درجه‌ای را پوشش می‌دهد که در مقایسه با زاویه دید 120 درجه‌دیگر اس 20 ها عریض‌تر است.

دوربین تله فوتو اما از حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند در پس لنز 76 میلی‌متری قرار گرفته و زوم اوپتیکال 3 برابری را در اختیار می‌گذارد. حسگر این دوربین در مقایسه با حسگر 64 مگاپیکسلی بکار رفته در اس 20 و اس 20 پلاس، کوچک‌تر است و از پیکسل‌های 1.0 میکرونی بهره می‌برد؛ با این حال کیفیت این دوربین در مقایسه با نمونه بکار رفته در اس 20 و اس پلاس، تفاوت چندانی ندارد.

بررسی گلکسی S20 FE

در زمینه نرم‌افزاری همچنان حالت ‌های مختلف بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جا‌به‌جا شد. با سوایپ به سمت بالا و پایین هم می‌توان بین دوربین اصلی و سلفی سویچ کرد و در قسمت بالای رابط کابری هم، مواردی مثل فلاش، موشن فوتو و … به چشم می‌خورند. تنها موردی که در اس 20 اف ای دیده نمی‌شود، فیلمبرداری 8K است که دلیل آن نبود سنسوری با رزولوشن بالا می‌باشد.

کیفیت تصاویر

در محیط‌های روشن دوربین اصلی تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند که مشابه نمونه ثبت شده با اس 20 و اس 20 پلاس است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی، دارای رنگ های زنده، رنج داینامیکی وسیع و جزئیات بسیار خوبی هستند که کنتراست آن‌ها دقیق به نظر می‌رسد.

دوربین فوق عریض هم پردازش‌هایی مشابه با دوربین اصلی انجام می‌دهد و شاهد رنگ‌های شاداب، کنتراست دقیق و وضوح مناسب هستیم؛ با این حال رنج داینامیکی تا حدودی محدودتر از چیزی است که در گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس دیده بودیم.

در مورد دوربین تله فوتو جالب است بدانید که تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی هستند و به نظر می‌رسد که سامسونگ رزولوشن آن‌ها را بزرگنمایی می‌کند. اما از این موضوع که بگذریم، کیفیت این تصاویر در محیط‌های روشن، بسیار خوب بوده و قابل مقایسه با نمونه بکار رفته در اس 20 پلاس است. تصاویر گرفته شده با این دوربین، دارای رنگ‌های زنده، وضوح مناسب و کنتراست دقیق هستند که شاید رنج داینامیکی آن‌ها به خوبی نسخه پلاس نباشد؛ اما در مجموع کیفیت کاملا رضایت بخش است.

در محیط‌های کم نور، دوربین اصلی به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. این تصاویر روشنایی بسیار خوبی دارند و جزئیات رنگی خوبی در آن‌ها دیده می‌شود. همچنین رنج داینامیکی تصاویر قابل قبول ارزیابی می‌شود؛ اما کمی نویز در آن‌ها به چشم‌خورد که معمولا به دور از انتظار ما از الگوریتم‌های پردازشی سامسونگ است. خوشبختانه راه حلی برای تمامی این موارد در نظر گرفته شده است که روشن کردن حالت شب می‌باشد. عکاسی در حالت شب با دوربین اصلی، کیفیت تصاویر را ارتقا می‌دهد که این ارتقا شامل بحث‌هایی مثل افزایش روشنایی، رنج داینامیکی وسیع‌تر و نویز پایین‌تر است.

دوربین فوق‌عریض و تله فوتو اما با وجود ثبت رنگ‌های زنده، در زمینه جزئیات دچار افت می‌شود و نویز بالایی در آن‌ها دیده می‌شود. با این حال، استفاده از حالت شب که در دوربین فوق عریض و تله فوتو، زمان ثبت عکس بالای 3 ثانیه است، تغییرات بسیار مثبتی در عکس‌ها ایجاد می‌کند، به طوری که علاوه بر افزایش روشنایی، نویز آن‌ها به شکل بهتری مدیریت می‌شود.

در نهایت نوبت به دوربین سلفی گلکسی S20 FE می‌رسد که مشابه گلکسی اس 10 لایت و نوت 10 لایت، از سنسور 32 مگاپیگسلی بهره می‌برد. این سنسور در پس لنز 26 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته دارد که به وسیله فیلتر بیر 4 به 1، باید تصاویری با خروجی 8 مگاپیکسل داشته باشد؛ اما جالب است بدانید که سامسونگ رزولوشن این تصاویر را هم به 10 مگاپیکسل بزرگنمایی می‌کند.

از این موارد که بگذریم، این دوربین در محیط هایی با نور کافی، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و تصاویری با جزئیات کافی، رنج داینامیکی وسیع و رنگ های زنده ثبت می کند. در محیط های کم نور اما از میزان جزئیات کاسته شده و به میزان نویز افزوده می شود؛ با این حال استفاده از حالت شب در این مورد نیز می تواند در تولید تصویر بهتر، موثر باشد.

سخت‌افزار گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE همانند سری اس 29 و نوت 20 در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 روانه بازار شده است. جالب است بدانید که نسخه 5G این محصول تنها با تراشه اسنپدراگون 865 عرضه خواهد شد و نسخه LTE دارای تراشه اگزینوس خواهد بود. گذشته از تراشه، سامسونگ این محصول را در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و 256 گیگ عرضه کرده است که حافظه رم آن‌ها 6 و 8 گیگابایت خواهد بود. (128/6 128/8 256/8)

مشخصاتاگزینوس 990اسنپدراگون 865
فرکانس پایه2 هسته 2.73 گیگاهرتزی + 2 هسته 2.5 گیگاهرتزی + 4 هسته 2 گیگاهرتزی2 هسته 2.84 گیگاهرتزی + 2 هسته 2.42 گیگاهرتزی + 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی
تعداد هسته88
نام هسته هاMongoose 5 +, Cortex-A76 + and Cortex-A55 +Kryo 585 Gold + and Kryo 585 Silver +
طراحسامسونگ + ARMکوالکام + ARM
تاریخ معرفی23 اکتبر 20194 دسامبر 2019
پردازنده گرافیکیMali-G77MP11Adreno 650 GPU
فرکانس پایه یکپارچه250 مگاهرتز
isaARMv8.2ARMv8
تولید کنندهسامسونگTSMC
تقسیم بندی بازارموبایلموبایل
بیشترین تعداد کانال مموری44
ریز معماریMongoose 5 +, Cortex-A76 + and Cortex-A55 +Cortex-A77 + Cortex-A55
شماره مدل990SDM865
ناماگزینوس 990 | Exynos 990اسنپدراگون 865 | snapdragon 865
لیتوگرافی+7nm+7nm
پشتیبانی از نوع مموریLPDDR5-5500LPDDR5-5500 + and LPDDR4X-4266 +
فناوریCMOSCMOS
مودم
بیشترین سرعت دانلود مودم2000 مگابیت بر ثانیه
بیشترین سرعت آپلود مودم210 مگابیت بر ثانیه
DSPHexagon 698
پردازشگر سیگنالی تصویرspectra 480
استفاده شده در گوشی هایسری اس 20 / سری نوت 20سری اس 20، می 10، می 10 پرو، اوپو فایند ایکس 2 پرو و …
اندازه word64 (bit (8 octets, 16 nibbles64 (bit (8 octets, 16 nibbles
مقایسه اگزینوس 990 با اسنپدراگون 865

نسخه مورد بررسی سایمان دیجیتال، دارای تراشه اگزینوس 990 با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 8 گیگابایتی است که در رده قیمتی محصول، یکی از قدرتمندترین ترکیب‌های سخت‌افزاری به شمار می‌آید.

اگزینوس 990 یک تراشه پرچمدار و پیشرفته برای استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت ها می باشد که در اوایل سال 2020 عرضه شد. این تراشه دارای پردازنده مرکزی با 3 کلاستر مختلف می باشد. قدرتمندترین کلاستر آن از 2 هسته بزرگ سفارشی M5 با معماری سامسونگ و حداکثر فرکانس 2.73 گیگاهرتز استفاده می کنند. کلاستر قدرتمند بعدی، دارای 2 هسته Cortex-A76 با معماری ARM و حداکثر فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتر می باشد. در نهایت نوبت به کلاستر کم مصرف برای پردازش امور ساده می رسد که دارای 4 هسته ARM Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز هستند. ناگفته نماند که هر سه کلاستر به لطف DinamlQ می توانند به صورت همزمان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی گلکسی S20 FE

تراشه اگزینوس 990 همانند اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی +7nm و با تکولوژی EUV به تولید انبوه رسیده است. EUV یا Extreme Ultraviolet Litography در واقع به سامسونگ این امکان را داده است تا برای چاپ مدارهای ظریف و توسعه تراشه کم مصرف تر و قدرتمند تر، از طول موج های ماوراءبنفش شدید استفاده کند.

نگاهی به تاریخچه تراشه‌های اگزینوس سامسونگ

بنچمارک‌های مختلف گرفته شده از Galaxy S20 FE نشان می‌دهند که این گوشی از نظر قدرت پردازشی، تفاوتی با سری اس 20 و نوت 20 (نسخه اگزینوس) ندارد و همین موضوع باعث شده تا در استفاده روزمره، عملکرد سریع و روان را از آن شاهد باشیم.

علاوه بر این، اگزینوس 990 به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین با کیفیت بالا، بر می‌آید و این موضوع در کنار نمایشگر 120 هرتزی، تجربه گیمینگ لذت بخشی را فراهم می‌کند. با این حال باید در نظر داشته باشید که اجرای بازی برای طولانی مدت و یا انجام پردازش‌های سنگین مثل ویرایش ویدئو و یا فیلمبرداری طولانی مدت، باعث افزایش دمای گلکسی اس 20 اف ای خواهد شد و در برخی موارد، این موضوع باعث کاهش قدرت پردازشی از طرف سیستم‌عامل و کاهش نرخ نوسازی تصویر به 60 هرتز خواهد شد تا دمای دستگاه به حالت متعادل برسد.

نرم‌افزار

گلکسی S20 FE به صورت پیش‌فرض با اندروید 10 روانه بازار شده است که رابط کاربری One Ui 2.5 روی آن نصب می‌باشد. جالب است بدانید که این گوشی تا 3 نسخه از بروزرسانی اندروید را در یافت خواهد کرد و در حال حاضر اندروید 11 با رابط کاربری One Ui 3 برای آن عرضه شده است.

این گوشی در زمینه نرم افزاری، تفاوتی با سایر گوشی‌های سامسونگ ندارد؛ بنابراین در این مقاله از معرفی آن عبور کرده و برای آشنایی بیشتر، شما را به مطالعه مطالب زیر، دعوت می‌کنیم.

آشنایی با One Ui 2.5 / آشنایی با One Ui 3

بررسی گلکسی S20 FE

باتری

برای Galaxy S20 FE باتری نسبتا بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که ظرفیت آن مشابه نمونه بکار رفته در گلکسی اس 20 پلاس است. با این حال این گوشی از نمایشگر کوچکتر 6.5 اینچی و روزلوشن پایین تر فول اچ دی بهره می‌برد که انتظار می‌رود شارژدهی بهتری در مقایسه با اس 20 پلاس داشته باشد.

اما در عمل، خبری از این موضوع نیست و گلکسی S20 FE یک شارژدهی معمولی از خود به نمایش می‌گذارد. این گوشی در آزمایش PCMark حدود 11 ساعت دوام می‌آورد که نشان می‌دهد در استفاده نیمه سنگین تا 1 روز کاربر را همراهی خواهد کرد. با این حال بد نیست در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از نرخ نوسازی 60 هرتز، شارژدهی دستگاه، بهبود چشمگیری خواهد داشت و درمواق ضروری روی این مورد می‌توانید حساب بازی کنید.

بررسی گلکسی S20 FE

در زمینه سرعت شارژ جالب است بدانید که از این گوشی از شارژ سریع با توان 25 وات پشتیبانی می‌کند؛ اما سامسونگ برای کاهش قیمت نهایی محصول، شارژ 15 واتی در داخل جعبه قرار داده است که با استفاده از آن می‌توان در عرض 30 دقیقه، حدود 36 درصد از باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود 1 ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

ناگفته نماند که گلکسی اس 20 اف ای از شارژ بی سیم با توان 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند و در صورت استفاده از آداپتور 25 وات، زمان شارژ کامل آن به 1 ساعت و 10 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

8.5
جمع بندی بررسی گلکسی S20 FE

Galaxy S20 FE یک محصول با ارزش برای طرفداران سامسونگ است؛ اما اگر طرفدار سامسونگ هم نباشید، احتمالا با این گوشی به یکی از آن‌ها تبدیل خواهید شد. اس 20 اف ای، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین ویژگی‌های پرچمداران، مثل نمایشگر 120 هرتزی، تراشه قدرتمند، بدنه ضد‌آب، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و … را با برچسب قیمتی بسیار مناسب در اختیار می‌گذارد که همین موضوع در کنار رنگبندی متنوع، باعث جذب مخاطبان زیادی خواهد شد.

طراحی
8.5
نمایشگر
8.5
دوربین
8.5
سخت افزار
8.5
نرم افزار
8.5
باتری
7.8
ارزش خرید
9.2
مزایا
  • نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی
  • رنگ‌بندی متنوع و بدنه ضدآب
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • اسپیکر استریو
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • عملکرد مناسب دوربین‌ها
  • قیمت مناسب
معایب
  • نبود هندزفری و شارژر 25 وات داخل جعبه
  • گرم شدن هنگام اجرای بازی‌ها برای طولانی مدت
  • وایت بالانس نه چندان دقیق دوربین در برخی موارد
50
7
4
6
1

۱۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطف کنید پی سی مارک باطری رو ک میگیرید شات بذارید کیفیت بررسی رو بالا میبره

انتقادی ازتون دارم سایمان دیجیتال عزیز !
ای کاش یک گلدان با گل های رنگارنگ مصنوعی رو ثابت داشته باشید و در بررسی دوربین تمامی گوشی ها از این گلدان عکس بگیرید و هم عکس ماکرو
ما بتونیم بین بررسی هاتون سویچ کنیم و درباره کیفیت دوربین و رنگ ها قضاوت کنیم .
این نقض بزرگی در بررسی هاتون هست .
و نکته بعد اگر عکس بررسی ها ، در بررسی ها از گوشی های دیگری برای مقایسه اندازه سایت گوشی . .. استفاده بشود عالی میشه .
الان سایت gsmarena و سایت های بررسی معروف این کار رو میکنن و از جاهای ثابت عکس میگیرند .

با سلام
بررسی عالی بود لذت بردم . حاشیه های بیشتری نسبت به گوشی میان رده A51 داره و انتظار میرفت حاشیه های کمتری داشته باشد .
صد حیف و صد حیف که نخسه 5g وارد ایران نشد وگرنه ارزش خرید بالایی داشت .
پردازنده اگزینوس واقعاً واقعاً بده یعنی پرچمدار اگزینوس هم که باشه باز داغ میکنه و بعد از نیم ساعت راندمانش کم می شود !!!!!!!!!!!
و در آخر پانچ هول نبود عالی میشد . سامسونگ پس کی میخواد یک گوشی میان رده عالی بدون پانچ هول تولید کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیدوارم این گوشی بدون پانچ هول همون a82 باشه .

من خریدم به شدت داره داغ میکنه موندم توش برم پس بدم

عجله نکن. آپدیت کن روی اندروید ۱۱. بگذار شارژ بشه کامل بعد تفاوت رو بهتر متوجه میشی

خیلی دوست داشتم . بررسی هاتون بی نظیره .

موجود نمیشه؟

سایمان اون ساعت هوشمند دستتون مدلش چی هست .

سایمان دیجیتال
۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۱

سلام دوست عزیز
گلکسی واچ اکتیو ?

حفره سلفی هم حال به هم زنه . کی میشه سامسونگ یک گوشی بدون ناج ارائه بدهد .

عجب گوشی خوبی هست . ای کاش پردازنده اگزینوس نداشت !

واقعا ازتون ممنون چقدر بررسی زیبایی بود به همراه عکس های فوق العاده از گوشی .

به نظرم نسخه 5G با پردازنده اسنپ دراگون بهتره . چون دیگه داره ایران هم به سمت 5g میره و ارزش داره بیشتر هزینه کنیم گوشی با این تکنولوژی بخریم .

طراحی بسیار خوبی داره . خوشحالم که رنگ سفید رو بررسی کردید چون یکی از بهترین رنگ ها بعد از سبز اسطوخودوسی هست .

فقط نمیدونم تو این پیشرفت تکنولوژی و .. یک شرکت نیست این ناج یا حفره سلفی رو مخفی کنه یا حذف کنه . خدایی داره خسته کننده میشه .

امیدوارم حداقل امسال شاهد همچین گوشی هایی باشیم .

یادم رفت بگم تنها مورد منفی بررسی اینه که عکس های کمی تو طول روز قرار دادید . مخصوصا از مناظر طبیعی پارک و درخت و …

هادی خرم نیا
۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۰۳:۱۸

چه فایده که نسخه 5G با چیپست اسنپدرگن تو ایران به ندرت و با قیمت گزاف فروش میره تازه اوه گیر بیاد. شخصا نظرم برای خریدش نسخه اسنپ 5G 8 رم هست که ارزش داره نه اگزینوس 4G با رم 6!

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰