نقد و بررسی Galaxy A8 Plus 2018

نزدیک به یک سال گذشت از معرفی اولین گوشی هوشمند با نمایشگر 18:9 در نمایشگاه MWC 2017، سازنده های بیشتری رو به استفاده از این نوع نمایشگر در محصولات خود آوردند. این نوع از زبان طراحی در ابتدا شاید به نوعی ریسک برای سازندگان به شمار می آمد، اما بعد از استقبال بسیار خوب کاربران، به سرعت تبدیل به یک ترند شد و این روز ها یکی از اصلی ترین موارد طراحی به شمار می آید. البته هیچ جای تعجبی هم برای استقبال بسیار خوب بازار وجود ندارد، چراکه گوشی های هوشمند با استفاده از این نوع نمایشگر ها، پس از مدت ها تغییر بزرگ و خوبی را به خود دیدند. نمایشگر های 18:9 به قدری در سال 2017 گسترش یافتند که اکنون گوشی هایی با نمایشگر 16:9 به نظر ظاهر قدیمی دارند. شرکت سامسونگ برای اولین بار با تولید گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به سمت استفاده از نسبت تصویر جدید رفت و بعد از آن نوبت به گلکسی نوت 8 رسید. با توجه به روندی که سامسونگ در پیش گرفته بود، به نظر می رسید که این شرکت فقط در گوشی های پرچمدار خود از صفحه نمایش جدید استفاده خواهد کرد؛ اما با توجه به تقاضای بازار، این شرکت میان رده های باکیفیت خود یعنی Galaxy A8 2018 و Galaxy A8 Plus 2018 را با نمایشگر کشیده معرفی کرد.

Galaxy A8 Plus 2018 جدیدترین محصول میان رده با کیفیت و رده بالای سامسونگ می باشد. این گوشی بدنه ای از جنس شیشه و فلز دارد و ظاهر آن دستخوش تغییراتی شده است که ممکن است در ابتدا، کاربران آن را با گوشی گلکسی اس 8 پلاس، اشتباه گیرند. از شباهت های دیگر این دو گوشی می توان به نمایشگر سوپر امولد، حاشیه های باریک نمایشگر و نسبت تصویر کشیده و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. اما تفاوت هایی در داخل Galaxy A8 2018 دیده می شود که از میان آن ها می توان به پردازنده و دوربین، اشاره داشت. بنابراین عملکرد این گوشی مطئنا متفاوت تر از گلکسی اس 8 پلاس خواهد بود.

ویدیو آنباکس SAMSUNG Galaxy A8+ 2018

 

محتویات درون جعبه:

  • گوشی
  • هدفون
  • شارژر
  • کابل یو اس بی
  • دفترچه راهنما
  • کاور محافظ
  • سوزن سیم کارت

طراحی

اگر چه گلکسی A8 plus 2018 در نگاه کلی مشابه گلکسی اس 8 پلاس می باشد، اما با کمی دقت می توان فهمید که در جزئیات زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. اولین چیزی که با مشاهده میان رده جدید سامسونگ متوجه آن می شویم، حاشیه های بیشتر نمایشگر در مقایسه با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس می باشد، هر چند که از نسبت تصویر جدید استفاده شده است. این موضوع باعث می شود که Galaxy A8 Plus 2018 در مقایسه با اس 8، آینده نگری کمتری داشته باشد، هر چند که ظاهر جلوی دستگاه همچنان بسیار زیبا است و ارگونومی گوشی با در نظر گرفتن اندازه نمایشگر، مناسب می‌باشد. از نظر ابعاد هم باید گفت که Galaxy A8 Plus 2018 از نظر عرض و ضخامت کمی بزرگتر از گلکسی اس 8 پلاس می باشد. این دو گوشی از نظر وزنی هم با یکدیگر تفاوت های محسوس دارند؛ Galaxy A8 Plus 2018 وزنی معادل با 191 گرم دارد، در حالی که این عدد در گلکسی اس 8 پلاس به 173 گرم می رسد.

Galaxy A8 Plus 2018

بدنه جدید ترین میان رده سامسونگ، از مواد مرغوب و با کیفیتی ساخته شده است. شیشه استفاده شده در این گوشی از نوع گوریلا گلس 5 می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است. فریم آلومونیومی هم از نوع آلومینیوم سری 7000 می باشد که برخلاف گلکسی اس 8، ظاهر ماتی دارد. همانند تمام گوشی های شیشه ای دیگر باید گفت که بدنه این گوشی هم تا زمانی که تمیز است، ظاهر بسیار زیبایی دارد و از طرف دیگر، اثر انگشت به راحتی روی آن باقی می ماند. البته این موضوع در رنگ طلایی چندان قابل توجه نیست و رنگ مشکی بیشتر درگیر آن است. خوشبختانه سامسونگ از موادی در شیشه پشتی استفاده کرده است که باعث می شود لغزندگی آن بسیار کمتر از سایر گوشی های شیشه ای باشد؛ بنابراین نباید نگران سر خوردن آن بود.

Galaxy A8 Plus 2018

 

کلید های تنظیم صدا و پاور در دو طرف گوشی قرار گرفته اند که جنس آن ها نیز از آلومینیوم می باشد و دسترسی به آن ها آسان است. اسپیکر این گوشی همانند نسخه سال گذشته در لبه سمت راست و بالای دکمه پاور قرار گرفته است که محل جالبی به نظر می رسد. فریم پایینی هم میزبان حضور درگاه USB Type-C و جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد.

 

تغییر بزرگ دیگری که در بخش طراحی می توان به آن اشاره کرد، حذف شدن سنسور اثر انگشت از قسمت جلو و منتقل شدن آن به پشت بدنه می باشد. با توجه به این که شرکت سامسونگ در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، تصمیم خوبی در مورد محل قرار گیری سنسور اثر انگشت نگرفته بود و بسیار از کاربران به این موضوع، انتقاد داشتند، اکنون این شرکت در گوشی جدید میان رده خود به خوبی به این موضوع پی برده و سنسور اثر انگشت را به زیر دوربین منتقل کرده است. درست است که دسترسی به سنسور بسیار آسان تر شده و مشکلی در این زمینه دیده نمی شود، اما این حسگر همچنان به لنز دوربین نزدیک است و امکان کثیف شدن دوربین همچنان وجود دارد، هر چند که احتمال آن کمتر از گلکسی اس 8 می باشد. در مورد سرعت و دقت اثر انگشت هم باید گفت که هر دو مورد در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

صفحه نمایش

نمایشگر 6 اینچی سوپر امولد Galaxy A8 Plus 2018 با رنگ های شاداب و مشکی عیمق خود، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. سامسونگ برای نمایشگر این گوشی نام Infinity Display را در نظر گرفته است که دلیل آن استفاده از نسبت تصویر 18:5:9 و کوچک بودن حاشیه های اطراف صفحه نمایش می باشد. با این حال، نمایشگر این گوشی همانند گلکسی اس 8 خمیده نمی‌باشد و همین موضوع باعث شده است که حاشیه های اطراف صفحه نمایش به کوچکی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نباشد.

Galaxy A8 Plus 2018

از لحاظ مشخصات و عملکرد، این صفحه نمایش در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی در سطح بالایی قرار دارد و در هنگام استفاده در فضاهای باز و پرنور، مشکلی وجود نخواهد داشت. حداقل نور نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و در هنگام استفاده در محیط های تاریک، چشم ها اذیت نمی شوند. رنگ های به نمایش گذاشته در این پنل به خوبی S8 نیستند و رنگ سفید کمی سرد تر به نظر می رسد. البته همانند بیشتر گوشی های سامسونگ، در این گوشی هم می توان حالت های متفاوتی برای تصویر به نمایش گذاشته شده انتخاب کرد. در حالت Adaptive رنگ ها از شادابی بالایی برخوردار هستند و اگر این حالت مورد پسند شما نباشد، می توانید حالت Basic را انتخاب نمایید که در آن، رنگ ها از دقت بیشتری برخوردار هستند و به استاندارد sRGB نزدیک تر می باشند. از ویژگی های خوب دیگر این نمایشگر می توان به Always-On اشاره کرد که راه مفیدی برای آگاهی از اعلانات و سایر اطلاعات می باشد.

دوربین

با این که دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس و ای 8 پلاس 2018 از نظر ظاهری شبیه یکدیگر هستند، اما یکی از اصلی ترین تفاوت های آن ها، به بخش دوربین مربوط می شود. Galaxy A8 Plus 2018 در قسمت پشتی خود دارای یک دوبین 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.7 می باشد و سامسونگ برای اولین بار در یک گوشی هوسمند خود از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده است. دوربین سلفی این گوشی از دو لنز 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. به لطف استفاده از سیستم دوربین دوگانه، می توان عکس های جذاب پرتره با دوربین سلفی این گوشی ثبت کرد.

نرم افزار دوربین مشابه چیزی است که در گوشی های اخیر سامسونگ شاهد آن بوده ایم واستفاده از آن، بسیار آسان می باشد. با سوایپ کردن به سمت بالا یا پایین می توان به راحتی بین دوربین سلفی و اصلی سویچ کرد. کشیدن انگشت به سمت چپ، فیلتر های مختلف را در اختیار می گذارد و با تکرار همین عمل به سمت راست، می توان به حالت های مختلف عکاسی و فیلمبرداری دسترسی داشت. دکمه شاتر هم کارایی جالبی دارد و با کشیدن آن به سمت چپ و راست، می توان روی سوژه ها زوم کرد.

 

کیفیت تصاویر در سطح بسیار خوبی قرار دارد. تصاویر ثبت شده با این گوشی دارای جزئیات زیادی هستند و نویز تصاویر هم قابل قبول ارزیابی می شود. عکس های دوربین این گوشی، رنگ‌های خوب و جذابی را ثبت می کند که البته به دور از اغراق شدگی بیش از حد هستند. محدوده پویایی در سطح متوسطی قرار دارد؛ اما جزئیات موجود در قسمت های سایه، بیشتر از چیزی است که انتظار آن را داشتیم. به لطف استفاده از زاویه دید وسیع f/1.7 ، گلکسی A8 Plus 2018 عکس های خوبی در محیط های کم نور ثبت می کند. هرچند که نبود لرزشگیر اوپتیکال، سرعت شاتر را کمتر می کند، اما با این وجود جزئیات تصاویر گرفته در شب، در سطح خوبی قرار می گیرد.

عملکرد دوربین سلفی Galaxy A8 Plus 2018 را می توان درخشان توصیف کرد. به لطف استفاده از دوربین دوگانه و ویژگی لایو فوکوس می توان عکس هایی با پس زمینه تار ثبت کرد و میزان تار بودن را به دلخواه تغییر داد. کیفیت و جزئیات تصاویر در سطح بالایی قرار دارد و به طور کلی می توان گفت که با یکی از بهترین دوربین های سلفی موجود در بازار رو به رو هستیم.

سخت افزار

گوشی Galaxy A8 Plus 2018 قدرت پردازشی خود را از تراشه اگزینوس 7885 ساخت سامسونگ می گیرد. این پردازنده هرچند که قدرتی در حد و اندازه های اسنپدراگون 835 ندارد؛ اما در بین پردازنده های میان رده جزو قدرتمند ها می باشد و عملکرد آن بهتر از پردازنده هایی چون اسنپدراگون 625 می باشد. تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ بر پایه معماری 14 میلی متری ساخته شده است که باعث می شود مصرف بهینه تری داشته باشد. این چیپست از هشت هسته پردازشی شکل گرفته است که 2 هسته قدرتمند آن در فرکانس 2.2 و 6 هسته کم مصرف دیگر در فرکانس 1.6 گیگاهرتز تنظیم شده اند. باید گفت که این پردازنده بدون هیچ لگ و تاخیری از پس انجام امور معمولی و روزانه، بر می آید اما برای اجرای بازی های گرافیکی سنگین، نباید انتظار زیادی از آن داشت.

 

Galaxy A8 Plus 2018 در نسخه پایه دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایتی است (البته نسخه های دیگری هم به بازار عرضه شده است) که حافظه داخلی از طریق درگاه کارت حافظه خارجی، قابل ارتقا می باشد. شاید حافظه 32 گیگابایتی به نظر کم باشد؛ چرا که میان رده های زیادی با حافظه داخلی 64 گیگ به بازار عرضه شده اند.

نرم افزار

روی گوشی Galaxy A8 Plus 2018 آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ نصب شده است؛ یعنی همانی که در گلکسی نوت 8 شاهد استفاده از آن بوده ایم. این رابط کاربری بهبودهای خوبی را به خود دیده است و سامسونگ سعی در سبک سازی آن داشته است. باید گفت که سامسونگ موفق عمل کرده و با یکی از نرم و روانترین رابط های کاربری اندروید رو به رو هستیم. نسخه 8.5 رابط کاربری سامسونگ در گلکسی نوت 8 رونمایی شد، نسبت به آنچه که در اس 8 دیده بودیم سریع تر و روان تر است و هیمن موضوع باعث شده است که Galaxy A8 Plus 2018 در برخی مواقع حتی سریع تر از گلکسی اس 8 به نظر برسد.

ظاهر این رابط کاربری آشنا به نظر می رسد و از ویژگی های آن می توان به آیکون های زیبا و رنگی، منوی کشویی اپلیکیشن ها، تنظیمات مرتب، تم ها و قابلیت های شخصی سازی دیگر اشاره کرد. از ویژگی های قدرتمند رابط کاربری Samsung Experience که در این گوشی نیز شاهد حضور آن ها هستیم، می توان ویژگی split-screen برای انجام امور چند وظیفگی و Secure Folder را نام برد. پوشه ایمن یا Secure foolder ویژگی بسیار مفیدی است که می توان از طریق آن، موارد شخصی مانند انواع فایل ها و برنامه ها را در محیطی کاملا امن و شخصی، نگهداری کرد. نوار جستجوی سامسونگ هم که در اکثر بخش های نرم افزار به چشم می خورد، یکی دیگر از امکانات مفید و کاربردی آن به حسب می آید.

صدا

گوشی Galaxy A8 Plus 2018 دارای یک اسپیکر تک گانه است که در لبه سمت راست آن قرار دارد. قبلا در سری گلکسی A سال گذشته نیز شاهد استفاده از این محل برای قرار گیری اسپیکر بوده ایم. این محل هرچند که عجیب و جدید به نظر می رسد؛ اما مکان مناسبی است و کمتر پیش می آید که دست جلوی آن را بگیرد. کیفیت بلندگو را متوسط دانست؛ این اسپیکر نه صدای بسیار عالی دارد و نه خیلی بد. عمق صدا در برخی مواقع به خوبی گوشی هایی چون آیفون 10 نمی باشد؛ اما حجم صدای آن در سطح خوبی قرار می‌گیرد.

Galaxy A8 Plus 2018

خوشبختانه سامسونگ جک هدفون را همچنان در گوشی های خود حفظ کرده است و Galaxy A8 Plus 2018 نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. وجود جک هدفون باعث می شود که نیازی به خریداری هدفون های گران قیمت بی سیم نباشد و بتوان از هدفون های معمولی خود به راحتی استفاده کرد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که Galaxy A8 Plus 2018 از بلوتوث نسخه 5.0 استفاده می کند که باعث می شود در هنگام استفاده از هدفون های بلوتوثی، کیفیت صدای انتقالی بیشتر باشد.

باتری

Galaxy A8 Plus 2018 به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است؛ دقیقا مشابه همانی که در گلکسی اس 8 پلاس شاهد آن بودیم. این حجم باتری برای گوشی 6 اینچی، متوسط به نظر می رسد اما سامسونگ با استفاده از نمایشگر و پردازنده کم مصرف و رابط کاربری بهینه، در زمینه شارژدهی این گوشی خوب عمل کرده است و در استفاده نیمه سنگین می توان 1 الی 2 روز از آن استفاده کرد. همچنین Galaxy A8 Plus 2018 از شارژ سریع پشتیبانی می کند که تجهیزات لازم آن در جعبه محصول تعبیه شده است و با آداپتور درون جعبه، گوشی در مدت 30 دقیقه تا حدود 38 درصد شارژ می شود. شارژ کامل گوشی هم به زمانی در حدود یک ساعت و چهل دقیقه، نیاز دارد.

 

نقاط مثبت

نمایشگر با کیفیت

طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا

دوربین خوب

نرم افزار نرم و روان

بدنه ضد آب

شارژدهی مناسب باتری

نقاط منفی

قیمت نسبتا بالا

عرضه شدن با اندروید 7.1.1

نبود فیلمبرداری 4K

تعداد سیم کارت دوسیم کارت
ابعاد ۱۵۹٫۹x۷۵٫۷x۸٫۳ میلی‌متر
وزن ۱۹۱ گرم
ساختار بدنه پشت و جلو شیشه ای با فریم آلومینیومی
تراشه Exynos 7885 Octa
پردازنده ‌ی مرکزی هشت هسته‌ای (2×2.2 گیگا‌هرتز Cortex-A73 & 6×1.6 گیگا‌هرتز Cortex-A53)
پردازنده ‌ی گرافیکی Mali-G71
نوع صفحه نمایش Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش ۶٫۰ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰x۲۲۲۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 418 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش ۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایش گوریلا گلس (unspecified version)
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی 64 گیگابایت
مقدار RAM 4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حافظه جانبی میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (dedicated slot)
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G LTE
LTE-A (3CA) Cat11 600/75 Mbps
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
bluetooth 5.0, A2DP, EDR, LE
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, BDS
Radio FM radio
درگاه ارتباطی 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
دوربین 16 مگاپیکسل
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )
قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )
قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )
فلش LED
فیلمبرداری رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
دوربین سلفی دوربین دوگانه 16+8
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.9
صدا ویبره و زنگ های اختصاصی MP3, WAV
جک3.5 میلیمتری
بلند گو
سیستم عامل اندروید ۷٫۱٫۱ (Nougat)
قابلیت‌های نرم‌افزاری – Fast battery charging
– ANT+ support
– MP4/WMV/H.265 player
– MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC player
– Photo/video editor
– Document viewer
حس‌گرها حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
مشخصات باتری Non-removable Li-Ion 3500 mAh battery
رنگ مشکی, طلایی, یاسی

نظر شما در مورد گوشی Galaxy A8 Plus 2018 چیست؟

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام داخل محتویات جعبه.. هندزفری رو ننوشنید.. مرسی

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱