Y7 Prime 2018

نقد و بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2018

هواوی مدتی است که نشان داده تلاش زیادی در زمینه گوشی های اقتصادی دارد و همانطور که مطلع هستید تقریبا هردو ماه یکبار، گوشی مقرون به صرفه جدیدی از جانب این شرکت معرفی می شود. بعد از محصولات موفقی چون Honor 7x، میت 10 لایت و نوا 3e ، اکنون نوبت به گوشی جدید سری Y یعنی Y7 پرایم 2018 رسیده است که شکل و شمایل جدید و بروزی به خود گرفته و در عین حال ارزان تر از گوشی هایی که در قسمت بالا ذکر شد می باشد. در ادامه با نقد و بررسی Y7 Prime 2018 با سایمان دیجیتال همراه باشید.

خرید گوشی هواوی Y7 پرایم 2018

خرید گوشی هواوی Y7 پرایم 2018 به همراه هدیه

 

ویدئو جعبه گشایی Y7 Prime 2018

طراحی Y7 پرایم 2018

به طور کلی Y7 Prime 2018 شباهت های بسیار زیادی با گوشی هایی که در قسمت بالا معرفی کردیم دارد، اما اگر بخواهیم آن را با نسخه قبلی خود مقایسه نماییم، متوجه این موضوع خواهیم شد که تغییرات مثبتی در آن به وجود آمده است. این گوشی با توجه به اینکه از پسوند 2018 استفاده می کند؛ بنابراین باید یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی تولید شده در سال 2018 یعنی نمایشگر کشیده را داشته باشد.

این موضوع باعث شده است که با وجود استفاده از نمایشگر 5.99 اینچ در وای 7 پرایم اندازه کلی آن چندان بزرگ نشود و به گفته هواوی سایز دستگاه با دستگاه 5.5 اینچ 16:9 قابل مقایسه است. البته این موضوع به معنی این نیست که استفاده از آن با یکدست کار آسانی باشد و همچنان نباید ارگونومی آن را عالی دانست. تغییر دیگری که استفاده از این نوع نمایشگر به وجود آورده، کوچک تر شدن حاشیه های اطراف نمایشگر می باشد که نسبت به نسل قبل، کاهش قابل توجهی داشته که باعث زیبا تر شدن جلوه قسمت جلوی دستگاه شده است. البته حاشیه های اطراف نمایشگر را نمی توان مانند گوشی میت 10 لایت و آنر 7x دانست.

 

بدنه Y7 Prime 2018 برخلاف اکثر گوشی های جدید هواوی، تمام فلزی یا شیشه و فلزی نمی باشد و هواوی در بدنه آن از ترکیب فلز و پلاستیک، بهره گرفته است. فریم اصلی این گوشی، از پوشش خاصی استفاده می کند که ظاهر آن را شبیه به استیل کرده و مقاومت نسبتا خوبی در برابر خط و خش دارد. پشت دستگاه از پلاستیک با کیفیتی شکل گرفته است که در رنگ مشکی و طلایی ظاهر ماتی دارد. در رنگ آبی این محصول، شاهد ظاهر براقی هستیم که به لطف استفاده از روش رنگ آمیزی خاص، پشت محصول را شبیه به گوشی های شیشه ای کرده است. در قسمت میانی پنل پشتی گوشی، سنسور اثر انگشت قرار دارد که محل آن مناسب ارزیابی می شود و سرعت آن برای محصولی در این بازه قیمتی، مطلوب می باشد. در مجموع می توان گفت که Y7 Prime 2018، طراحی به روز و مدرن تری نسبت به گذشته دارد که می تواند توجه عموم کاربران را به سمت خود جذب نماید.

نمایشگر Y7 پرایم 2018

با توجه به رده قیمتی محصول و اقتصادی بودن آن، تقریبا بدیهی بود که هواوی از نمایشگر با رزولوشن اچ دی در Y7 پرایم 2018 استفاده خواهد کرد. استفاده از این وضوح باعث شده است که تراکم پیکسلی نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته باشد و از 267 به 269 برسد. نمایشگر 5.99 این گوشی حدود 76.3 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است که برای محصول مقرون به صرفه، رقم مطلوبی به شمار می آید. حداکثر روشنایی نمایشگر به حدود 300 نیت می رسد که برای استفاده در محیط های روشن، کافی به نظر می رسد؛ اما در تابش مستقیم آفتاب استفاده از آن کار دشواری خواهد بود. این نمایشگر رنگ ها را با دقت مناسبی به نمایش می گذارد؛ اما نباید آن ها را شفاف دانست.

زوایه دید این پنل هم در سطح خوبی قرار دارد که باعث می شود در زوایای مختلف، تغییر آزار دهنده ای در رنگ ها به وجود نیاید. موضوع نمایش رنگ مشکی هم که با توجه به LCD بودن پنل، کاملا مشخص می باشد و نمی توان آن را با پنل های OLED مقایسه کرد. حداقل روشنایی نمایشگر Y7 Prime 2018 نیز به حدود 1.5 نیت می رسد که در کنار ویژگی فیلتر نور آبی، استفاده آسان از آن را در محیط های تاریک را به ارمغان خواهد آورد.

دوربین Y7 پرایم 2018

این روزها تقریبا تمام گوشی های هواوی اعم از مقرون به صرفه، میان رده و پرچمدار ها از دوربین دوگانه استفاده می کنند.  Y7 Prime 2018 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاید تعداد گوشی هایی که در این رده قیمتی از دوربین دوگانه استفاده کنند، چندان زیاد نباشد. دوربین دوگانه این گوشی از دو سنسور 2 و 13 مگاپیکسل استفاده می کند که سنسور 13 مگاپیکسل وظیفه ثبت تصاویر و سنسور 2 مگاپیکسل نیز به عنوان دوربین کمکی برای ثبت تصاویر بوکه کاربرد خواهد داشت. دوربین سلفی این گوشی نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که از فلاش LED جداگانه بهره مند است تا توانایی آن در محیط های کم نور افزایش یابد.

رابط کاربری دوربین Y7 Prime 2018، مشابه گوشی های اخیر هوآوی بوده و همچنان شاهد منوی سه صفحه هستیم. باکشیدن انگشت به سمت راست در اپلیکیشن دوربین، می توان به حالت های مختلف عکاسی از جمله حالت حرفه ای یا پرو، پاناروما؛ HDR و … دسترسی یافت. با تکرار همین عمل به سمت چپ هم می توان به تنظیمات اصلی دوربین از جمله تغییر رزولوشن، تغییر تایمر، فعال کردن خطوط راهنما و … دست پیدا کرد. ویژگی جدید که در اینجا به چشم می خورد، AR lens می باشد که برای افزودن افکت های واقعیت افزوده روی چهره می باشد.

 

هواوی ادعا می کند که دوربین این گوشی با استفاده از فیلترهای IR دقت رنگ ها و وضوح تصاویر در محیط های کم نور را بهبود خواهد بخشید. همچنین فوکوس خودکار PDAF نیز برای افزایش جزئیات و فوکوس سریع کاربرد خواهد داشت. در مورد کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی، باید گفت که در محیط روز، عکس ها از جزئیات خوبی برخوردارند و رنگ ها با دقت مطلوبی در آن ها ثبت می شود. نویز تصاویر هم هر چند با زوم کردن قابل مشاهده است؛ اما نمی توان آن را ایرادی برای این محصول اقتصادی به شمار آورد. در محیط های کم نور نیز، مطابق انتظار میزان جزئیات به شدت کاهش یافته و نویز تصاویر بالا می رود. جزئیات رنگ ها در محیط های کم نور نیز از بین می روند. دوربین سلفی هم با زاویه دید نسبتا وسیع 77 درجه ای، عکس هایی با کیفیت مطلوب را در محیط های روشن ثبت می کند و وجود فلاش LED آن تا حدود کیفیت عکس ها در محیط های کم نور را افزایش می دهد.

سخت افزار و صدای Y7 Prime 2018

هواوی در جدیدترین موبایل اقتصادی خود از سخت افزار پایین رده ای استفاده کرده است تا هزینه های تولید را بیش از پیش کاهش دهد. Y7 Prime 2018 به تراشه اسنپدراگون 430 مجهز شده است. این تراشه به جای اسنپدراگون 435 گوشی Y7 Prime 2017 در این گوشی(وای 7 پرایم 2018) قرار گرفته است که اصلی ترین تفاوت آن ها به مودم بر می گردد که با توجه به زیر ساخت های کشور ایران، تفاوت چندانی در آن احساس نخواهد شد. تراشه اسنپدراگون 430 که در سال 2016 معرفی شده است؛ دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای با فرکانس کاری 1.4 گیگا هرتزی می باشد. این تراشه در کنار 3 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرفیکی آدرنو 505، کلیت سخت افزاری Y7 پرایم 2018 را تشکیل می دهند.

همانطور که از بنچ مارک های گوشی پیداست، سخت افزار Y7 Prime 2018 برای انجام فعالیت های معمولی مانند وبگردی، تماشای فیلم، پخش موسیقی، استفاده از پیام رسان ها و… کافی خواهد بود؛ اما نباید انتظار اجرای هم زمان چند برنامه سنگین و اجرای بازی های سنگین را از آن داشت. در بخش صدا نیز نباید انتظار زیادی از این محصول داشت. Y7 Prime 2018 به اسپیکر تک گانه در لبه پایینی مجهز شده است و همچنین حجم صدای خروجی آن قابل قبول می باشد؛ اما صدای خروجی از شفافیت چندان خوبی برخوردار نمی باشد. هدفون های موجود درون جعبه نیز چندان تعریفی ندارند و توصیه می شود که از هدفون های بهتری استفاده نمایید.

نرم افزار Y7 Prime 2018

در قسمت نرم افزای تغییرات ظاهری چندانی صورت نگرفته تغییرات اعمال شده، مربوط به بهبود عملکرد و تکامل رابط کاربری می باشد. هواوی برای همگام شدن با نسخه‌ی اندروید، مستقیما EMUI 8.0 را معرفی کرده است. درست است که تغییر در شماره ی نسخه 3 شماره می باشد، اما تغییرات ایجاد شده در رابط کاربری چندان زیاد نیستند و تفاوت زیادی با EMUI 5.1 ایجاد نشده است. این گوشی به اندروید 8 اوریو مجهز شده است که خبر بسیار خوبی برای یک محصول مقرون به صرفه می باشد؛ چرا که در حال حاضر بسیاری از گوشی های پرچمدار وجود دارند که در انتظار دریافت اندروید 8 می باشند.

 

ظاهر صفحه ی قفل نسبت به گذشته تغییری نکرده و با سوایپ کردن به سمت بالا می توان به میانبرهای متنوعی دسترسی داشت. صفحه ی هوم نیز بدون تغییر مانده و می توان از بخش تنظیمات، دو حالت اصلی برای آن در نظر گرفت. یکی از ویژگی های جدید نرم افزاری وای 7 پرایم 2018 ، قابلیت تشخیص چهره می باشد که به گفته هوآوی، از طریق اسکن بیش از 1000 نقطه از چهره افراد، امنیت بالایی را در اختیار می گذارد. عملکرد این ویژگی در محیط های روشن، بسیار خوب است و تشخیص چهره با سرعت خوبی انجام می گیرد، اما در محیط های کم نور، عملکرد این ویژگی با مشکل مواجه شده و سرعت آن کاهش می یابد. ویژگی تشخیص چهره Y7 پرایم 2018، به باز یا بسته بودن چشم، اهمیت می دهد و همچنین با تصویر اشخاص، فریب نمی خورد.

باتری Y7 Prime 2018

این گوشی مجهز به باتری 3000 میلی آمپر مجهز شده است که در مقایسه با نسخه 2017، کاهش چشمگیری داشته است. با این وجود، با توجه به استفاده از نمایشگر اچ دی، پردازنده کم مصرف و سیستم عامل بروز، نباید از شارژدهی آن نامید شد. این گوشی در استفاده سبک و نیمه سنگین می تواند تا یک روز را دوام بیاورد؛ اما در صورتی که فشار بیشتر به آن وارد شود، احتمالا در اواخر روز نیاز به شارژر خواهید داشت. ناگفته نماند این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و شارژ کامل آن حدود 2.5 ساعت زمان نیاز دارد.

نقاط مثبت

  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا و مدرن
  • مجهز به اندروید اوریو 8.0
  • مجهز به سیستم تشخیص چهره

نقاط منفی

    • روشنایی نسبتا پایین نمایشگر
    • ظرفیت باتری کم تر نسبت به نسخه 2017
    • پردازنده ضعیف

نظر شما درباره گوشی هواوی Y7 Prime 2018 چیست؟

تعداد سیم کارت دوسیم کارت
ابعاد ۱۵۸٫۳x۷۶٫۷x۷٫۸ میلی‌متر
وزن ۱۵۵ گرم
ساختار بدنه فلز و پلاستیک (قاب دور از فلز و قاب پشتی پلاستیک)
تراشه Snapdragon 430
پردازنده ‌ی مرکزی هشت هسته‌ای 1.4 گیگا‌هرتز Cortex-A53
پردازنده ‌ی گرافیکی Adreno 505
نوع صفحه نمایش IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰x۱۴۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 269 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش ۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایش
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی 32 گیگابایت
مقدار RAM 3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حافظه جانبی میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (درگاه جداگانه)
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G LTE
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetooth 4.2, A2DP, LE
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS
Radio رادیو FM
درگاه ارتباطی microUSB 2.0
دوربین دوربین دو گانه 13 +2 مگاپیکسل
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )
قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )
قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )
قابلیت عکاسی HDR
فلش LED flash
فیلمبرداری 1080p@30fps
دوربین سلفی 8 MP
صدا Alert types: Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker: دارد
3.5mm jack:دارد
سیستم عامل اندروید ۸٫۰ (Oreo)
قابلیت‌های نرم‌افزاری – MP4/H.264 player
– MP3/eAAC+/WAV/Flac player
– Document viewer
– Photo/video editor
حس‌گرها حسگر اثر انگشت(قسمت بخش پشتی)، شتاب‌سنج، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتری Non-removable Li-Po 3000 mAh battery
رنگ مشکی, آبی, گلد

 

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰