نقد و بررسی هوآوی آنر 7X

نقد و بررسی هوآوی آنر 7X

هوآوی آنر 7X یک گوشی با قابلیت های خوب و البته قیمت مقرون به صرفه است. این گوشی برای کسانی که خواهان هزینه زیاد برای خرید یک گوشی پرچمدار نیستند و در عین حال از گوشی خود انتظارات مدرنی همچون نمایشگر کم حاشیه، دوربین دوگانه و … دارند، انتخاب بسیار خوبی به نظر می رسد. آنر 7X نسبت به امکاناتی که در اختیار می گذارد، قیمت مناسبی دارد و به نظر می رسد که این گوشی ارزش خرید بالایی خواهد داشت، اما آیا در دنیای واقعی و در عمل، خرید این گوشی، ارزشمند است؟ در ادامه با نقد و بررسی honor 7x با ما همراه باشید تا نقاط قوت و ضعف این گوشی را با شما در میان بگذاریم.

هوآوی آنر 7X

طراحی

به طور کلی می توان گفت که آنر 7X طراحی زیبا و مناسبی دارد. نمایشگر این گوشی با نسبت تصویر 18:9 حدود 77 درصد مساحت قسمت جلویی را به خود اختصاص داده است. هر چند این رقمی به خوبی گوشی هایی چون گلکسی اس 8 و آیفون 10 نمی باشد، اما با در دست گرفتن این گوشی متوجه می شوید که طراحی آن کاملا در راستای ترند های 2017 بوده و حاشیه های نمایشگر، بسیار کوچکتر شده است. البته جالب است بدانید که رقم 82.9 درصد آنر 7 ایکس، بهتر از گوشی پرچمدار جدید گوگل یعنی pixel 2 xl با رقم 76.4 درصد می باشد. نکته ای که می توانست باعث زیباتر شدن جلوه جلوی گوشی شود، گرد کردن گوشه های نمایشگر بود؛ چرا که در این حالت هماهنگی بیشتری با گوشه های گرد دستگاه ایجاد می شد.

آنر 7X

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است. می توان گفت که یکنواخت ترین طراحی مربوط به رنگ مشکی می باشد؛ چرا که بیشتر اجزای گوشی رنگ مشکی دارند. در دو رنگ دیگر اما رنگ پشت دستگاه با پنل جلویی متفاوت می باشد. به هر حال هر کدام از این رنگ ها زیبایی خاص خود را دارند و می توانند طیف وسیعی از سلایق را پوشش دهند. پشت دستگاه به لطف استفاده از متریال فلزی، کیفیت خوبی دارد و ظاهر ماتی به خود گرفته است. لبه های پشت دستگاه به خوبی تراش خورده و خمیدگی های آن، علاوه بر بهتر کردن ارگونومی، حس خوبی هنگام در دست گرفتن القا می کنند.

 

در قسمت جلوی دستگاه هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد. سنسور اثر انگشت نیز در پشت دستگاه و کمی پایین تر از دوربین دوگانه قرار دارد که محل مناسبی می باشد و دسترسی به آن، آسان است. این سنسور سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و فرایند شناسایی اثر انگشت به سرعت انجام می گیرد. به طور کلی می توان گفت که هرچند ظاهر این گوشی مشابه سایر گوشی های هوآوی می باشد و چیز جدیدی در آن مشاهده نمی شود، اما به عنوان اسمارتفونی که در سال 2017 ساخته شده است، می توان نمره قبولی به آن اختصاص داد.

صفحه نمایش

honor 7x به یک نمایشگر 5.93 اینچی با رزولوشن 1080×2160 مجهز شده است که نسبت تصویر آن 18:9 می باشد. اگر به دنبال نمایشگری با چگالی پیکسلی بالا و وضوح زیاد هستید، مطمئنا این گوشی برای شما مناسب نخواهد بود. اما رزولوشن فول اچ دی پلاس برای استفاده کاربران معمولی کاملا کافی خواهد بود و تفاوتی بین این رزولوشن و QHD+ دیده نخواهد شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که با محصولی میان رده و مقرون به صرفه رو به رو هستیم.

آنر 7X

نمایشگر IPS LCD این گوشی برای استفاده روزانه کیفیت مناسبی دارد و حداکثر روشنایی آن قابل قبول است. دقت رنگ های نمایشگر هم با در نظر رنج قیمتی، در سطح خوبی قرار دارد. اما کنتراست نمایشگر هرگز در حد و اندازه های پنل های اولد نبوده و رنگ مشکی از عمق مناسبی برخوردار نمی باشد. با این حال، در حالت کلی می توان گفت که این نمایشگر برای استفاده غیر حرفه ای و معمولی کاملا مناسب است و بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

دوربین

برای همه روشن است که تلفن های میان رده و مقرون به صرفه در زمینه دوربین در حد و اندازه های یک پرچمدار عمل نمی کنند. از طرف دیگر اما آنر سعی کرده است که با قرار دادن دوربین دوگانه در پشت دستگاه، به نوعی روند گوشی های پرچمدار را طی کرده باشد. دوربین پشتی دارای یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی است که دوربین دوم 2 مگاپیکسلی به عنوان لنز کمکی در کنار آن قرار گرفته است. هدف از قرار دادن لنز دوم، ثبت عکس های پرتره با افکت بوکه بوده است. اما جالب است بدانید که دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی هم با وجود داشتن یک لنز، قادر است تصاویر پرتره با نتیجه تقریبا یکسان ثبت کند. نتیجه ای که از این موضوع می توان گرفت، این است که به نظر می رسد دوربین هر دو قسمت، به کمک پردازش های نرم افزاری عکس های پرتره را ثبت می کند.

هوآوی آنر 7X

افکت بوکه به این معنی است که پس زمینه حالت تار به خود می گیرد تا سوژه اصلی جلوه بهتری داشته باشد. این افکت زمانی که عملکرد دقیقی داشته باشد، واقعا زیباست اما آنر 7X در برخی موارد، عملکرد دقیقی ندارد و لبه های سوژه گاها به درستی تشخیص داده نمی شود. با این حال، وجود این ویژگی برای دستگاهی با این قیمت، نکته جالی است که احتمالا در آپدیت های بعدی می تواند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

برای کیفیت عکس های گرفته شده با آنر 7 ایکس نمی توان یک سطح بخصوصی گفت. کیفیت عکس ها در برخی موارد خوب بوده و در برخی موارد مناسب نمی باشد. در تنظیمات پیش فرض، عکس ها اندازه ی 3:4 دارند و برای استفاده در حالت تمام صفحه، باید رزولوشن 16 مگاپیکسل را کنار گذاشته و از رزولوشن 11 مگاپیکسل استفاده کرد. در برخی عکس ها، رنگ های ثبت شده از دقت کمی برخوردار هستند و برخی از عکس ها نیز با وضوح یا sharpness پایین ثبت می شوند.

 

اما با گشت و گذار در تنظیمات دوربین و روشن کرن حالت HDR، می توان عکس های به مراتب بهتری با رنگ های اشباع شده تر، ثبت کرد. در منوی سمت چپ رابط کاربری گزینه های مختلف عکاسی و فیلم برداری وجود دارد که از میان آن ها می توان به عکاسی و فیلمبرداری در حالت حرفه ای یا pro، نقاشی با نور، HDR ، صحنه آهسته و … اشاره کرد. بنابراین با کمی تلاش و تنظیم کردن دوربین می توان عکس های خوبی با این گوشی گرفت؛ اما همانطور که گفتیم نمی توان توقع زیادی از دوربین یک گوشی میان رده داشت. پس نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از باز کردن دوربین، بهترین عکس را با آنر 7 ایکس ثبت نمایید.

عملکرد

در زمینه قدرت، آنر 7X به پردازنده 8 هسته ای Kirin 659 مجهز شده است که 4 هسته قدرتمند آن در فرکانس 2.36 و چهار هسته کم مصرف نیز در فرکانس 1.7 گیگاهرتزی تنظیم شده اند. پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali T830 می باشد. این گوشی در دو نسخه متفاوت با حافظه داخلی 32 و 64 روانه بازار شده است که حافظه رم آن ها به ترتیب 3 و 4 گیگابایت می باشد. آنر 7X دارای درگاه کارت حافظه خارجی می باشد و کاربران می توانند تا 256 گیگابایت افزایش حافظه داشته باشند. این مشخصات سخت افزاری به هیچ وجه قابل مقایسه با پرچمداران نمی باشد اما برای استفاده معمولی، مناسب است. با این ترکیب سخت افزاری می توان بازی های زیادی را اجرا کرد، اما باید از قید بازی های گرافیکی سنگین بگذرید؛ البته به یاد داشته باشید که با محصول میان رده و مقرون به صرفه ای رو به رو هستیم. در سایر امور مانند گشت و گذار در رابط کاربری، اجرای برنامه های معمولی و … این گوشی عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد.

 

نرم افزار

آنر 7X به سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا مجهز شده است که رابط کاربری EMUI 5.1 روی آن نصب شده است. طراحی این رابط کاربری نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است و همچنان می تواند مورد انتقاد قرار گیرد؛ چرا که طراحی بخش های مختلف رابط کاربری همخوانی خوبی باهم ندارند و بین طراحی اندروید و ios درگیر است. به عنوان مثال طراحی آیکون ها بیشتر نزدیک به اندروید است اما ظاهر داخل برنامه ها مشابه ios است. البته این رابط کاربری قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و می توان تم ها و آیکون های مختلفی را برای آن در نظر گرفت.

 

EMUI 5.1 به طور پیش فرض تمام برنامه ها را در یک منو به نمایش می گذارد که البته از طریق تنظیمات می توان اپ دراور را به آن اضافه کرد. قابلیت برنامه دوقلو هم وجود دارد که البته در حال حاضر فقط با برنامه های فیسبوک و واتس اپ سازگار است. کاربرد این ویژگی به این صورت است که به عنوان مثال در یک گوشی می توان به طور همزمان از دو حساب فیسبوک استفاده کرد. برنامه mobile manger به نوعی بخش های مختلف گوشی را مدیریت می کند و کارهایی از قبیل پاک کردن فایل های کش، ردیابی ویروس ها و … را انجام می دهد. به طور کلی باید گفت که این رابط کاربری ویژگی های متنوع زیادی دارد و در اکثر مواقع عملکرد نرم و سریعی دارد و مطمئنا در آپدیت بعدی می تواند عملکرد هرچه بهتری نیز داشته باشد.

باتری

باتری آنر 7X

آنر 7X به باتری 3340 میلی آمپری مجهز شده است که شاید برای دستگاهی در اندازه 6 اینچ، چندان بزرگ به شمار نیاید. اما شارژدهی یک اسمارتفون تنها به اندازه باتری بستگی ندارد. این گوشی با پردازنده کم مصرف و نمایشگری با رزولوشن فول اچ دی پلاس، قادر است در استفاده نیمه سنگین شامل وبگردی، تماشای ویدئو، عکاسی و … 1 روز کامل را دوام بیاورد. نکته منفی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد، این است که در آنر 7 ایکس، به جای USB Type-C که این روز ها به یک استاندارد تبدیل شده است، از درگاه میکرو یو اس بی استفاده شده است؛ بنابراین سرعت شارژ و انتقال داده ها پایین تر خواهد بود. به دلیل استفاده از این نوع درگاه و نبود شارژ سریع، آنر 7X در مدت 1 ساعت، حدود 55 درصد شارژ می شود که البته برای یک محصول میان رده، ایراد بزرگی به حساب نمی آید.

خرید honor 7x

تعداد سیم کارت Dual SIM
ابعاد 156.5×75.3×7.6 mm
وزن 165 g
ساختار بدنه
تراشه HiSilicon Kirin 659
پردازنده ‌ی مرکزی Octa-core (4×2.36 GHz Cortex-A53 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده ‌ی گرافیکی Mali-T830 MP2
نوع صفحه نمایش LTPS IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش 5.93 inches
رزولوشن صفحه نمایش 1080×2160
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 18 ppi
تعداد رنگ صفحه نمایش 16M رنگ
محافظت صفحه نمایش Corning Gorilla Glass (unspecified version)
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی 64 GB
مقدار RAM GB 4
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetooth 4.1, A2DP, EDR, LE
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, BDS
Radio FM radio
درگاه ارتباطی microUSB 2.0
دوربین Dual 16 MP + 2 MP, phase detection autofocus
1/2.9″ sensor size, 1.25 µm pixel size, geo-tagging, touch focus, face detection, HDR, panorama
فلش LED flash
فیلمبرداری 1080p@30fps
دوربین سلفی 8 MP
1080p
صدا Alert types: Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker: Yes
3.5mm jack: Yes
سیستم عامل Android 7.0 (Nougat)
قابلیت‌های نرم‌افزاری – MP3/WAV/eAAC+/Flac player
– MP4/H.265 player
– Photo/video editor
– Document viewer
حس‌گرها Fingerprint (rear-mounted), accelerometer, proximity, compass
مشخصات باتری Non-removable Li-Ion 3340 mAh battery
رنگ مشکی, آبی, طلایی

 

نقاط مثبت

قیمت مناسب

نمایشگر 18:9 با حاشیه های کم

ویژگی های خوب دوربین

شارژ دهی مناسب باتری

نقاط منفی

دوربین متوسط

عملکرد نه چندان دقیق حالت پرتره

نبود USB Type-C

عرضه با اندروید 7

 

نظر شما در مورد گوشی آنر 7X چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰