مقایسه ی اولیه ی پرچمداران جدید ال جی و سامسونگ: V30 در مقابل گلکسی نوت 8

مقایسه ی اولیه ی پرچمداران جدید ال جی و سامسونگ: V30 در مقابل گلکسی نوت 8

اوایل سال 2017 بود که دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ استاندارد جدیدی وارد صنعت موبایل کردند و نسبت تصویر قدیمی 16 به 9 را به 18:9 و 18:5:9 تغییر دادند. ال جی با معرفی جی 6 و سامسونگ با معرفی اسمارتفون محبوب گلکسی اس 8 صنعت موبایل را وارد فضای تازه ای کردند به طوری که نبود نمایشگر با حاشیه های کم به نوعی نقطه ضعف برای سایر پرچمداران باشد.

حالا این دو شرکت برای دفاع از پرچمداران اول سال، اسمارتفون های فوق العاده ای در هفته ای که گذشت معرفی کردند. سامسونگ با معرفی فبلت 6.3 اینچی گلکسی نوت 8 و ال جی با معرفی از فبلت 6 اینچی V30 از دو مدل از جذابترین پرچمداران نیمه ی دوم سال 2017 رونمایی کردند که رقیب سرسختی به اسم آیفون 8 را در مقابل خود می بینند. هر کدام از این پرچمداران ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه مقایسه ی اولیه ای از آن ها خواهیم داشت.

طراحی:

در نگاه اول متوجه می شویم که این دو اسمارتفون از ویژگی های مشابهی برخوردارند: بدنه ای از جنس شیشه و فلز، دوربین دوگانه، سنسور اثر انگشت در پشت و نمایشگر با حاشیه های بسیار کم؛ اما وقتی تمام زمینه های سخت افزاری را در نظر می گیریم، با دو گوشی بسیار متفاوت رو به رو هستیم.

هر دو گوشی از ظاهر مستطیلی برخوردارند با این تفاوت که گوشه های گلکسی نوت 8 تیز تر می باشد. ال جی V30 با طول 151.7 و عرض 75.1 کمی کوتاه تر و عریض تر از گلکسی نوت 8 با ابعاد 162.5×74.8 به نظر می رسد و پرچمدار سامسونگ با ضخامت 7.3 میلی متری کمی ضخیم تر از پرچمدار ال جی با ضخامت 6.8 میلی متر می باشد؛ اما اصلی ترین تفاوت فیزیکی مربوط به بخش وزن می باشد که پرچمدار سامسونگ 23 درصد وزن بیشتری برخوردار دارد.

هر کدام از این پرچمداران از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه برخوردارند اما پرچمدار ال جی از نظر محل قرار گیری این سنسور بهتر عمل کرده است طوری که با قرار دادن این سنسور در قسمتی پایین تر از دوربین، دسترسی به آن اسان تر از پرچمدار سامسونگ می باشد که سنسور آن در کنار لنزهای دوربین واقع شده است؛ اما از طرف دیگر پرچمدار سامسونگ در زمینه ی برآمدگی لنز دوربین موفق تر از ال جی عمل کرده است.

صفحه نمایش:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، هر کدام از این پرچمداران از نمایشگر های کم حاشیه استفاده می کنند که نسبت تصویر آن ها کمی با هم متفاوت است طوری که نمایشگر ال جی V30 از عرض بیشتری برخوردار است. پرچمداران جدید ال جی و سامسونگ هر دو از نمایشگر باکیفیتی برخوردارند که رزولوشن آن ها QHD+ می باشد. هر یک از آن ها گوشه های گردی دارند ولی نمایشگر سامسونگ دارای لبه های خمیده است در حالی که خمیدگی پرچمدار ال جی فقط مربوط به شیشه ی آن می شود نه نمایشگر آن.

بر خلاف تقابل سال گذشته ی سری نوت و سری V ال جی که درآن پرچمدار سامسونگ به نمایشگر آمولد و پرچمدار ال جی به نمایشگری ازنوع LCD مجهز شده بود، ال جی امسال متفاوت عمل کرده و همانند رقیب خود از نمایشگر OLED ساخت خود در V30 استفاده کرده است. تغییر دیگر اما مربوط به حذف شدن نمایشگر ثانویه از سری V می باشد که ال جی در گذشته در این خانواده از آن استفاده کرده بود؛ و اکنون خبری از نمایشگر دوم در V30 نیست.

هر یک از نمایشگر ها کیفیت بسیار خوبی دارند و از محتوای HDR پشتیبانی می کنند. به گفته ی دیسپلی میت؛ گلکسی نوت 8 به بهترین نمایشگر تاریخ صنعت موبایل مجهز شده است اما بعد از عرضه ی این دو پرچمدار به بازار مقایسه ی مفصل تری از آن ها خواهیم داشت.

رابط کاربری:

ال جی و سامسونگ سال به سال در حال بهبود دادن رابط کاربری خود هستند. هر یک از این کمپانی ها رابط کاربری خود را بی عیب و نقص می دانند و در حالت کلی رابط کاربری سامسونگ از تفاوت بیشتری نسبت به اندروید خام برخوردار است. به دنبال حذف نمایشگر ثانویه، نوار کوچک ال جی برای کنترل برنامه ها و اعلان ها نیز از رابط کاربری حذف شده است.

اما نوت 8 مشابه گذشته است و همچنان قابلیت های جذابی مانند پنل اج و دستورات هوایی دارد که از طریق قلم اس پن اجرا می شوند، قابلیت هایی که پرچمدار ال جی از داشتن آن ها ناتوان است. در کل قلم اس پن و ویژگی های آن نقش تعیین کننده ای در برتری پرچمدار سامسونگ در این زمینه بازی می کند؛ اما تفاوت ها به اینجا ختم نمی شوند، نوت 8 با ویژگی اضافی دیگری به نام دستیار صوتی بیکسبی در کنار دستیار صوتی گوگل برخوردار است که از ویژگی های آن وارد کردن دستورات به گوشی، بدون لمس می باشد، این در حالی است که پرچمدار ال جی به دستیار گوگل وفادار مانده است.

سخت افزار:

ال جی در اوایل سال به خاطر استفاده از اسنپدراگون 821 در جی 6، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، در حالی که سامسونگ با اسنپدراگون 835 در گلکسی اس 8 حرفی برای گفتن باقی نمی گذاشت؛ اما اکنون ال جی درس گرفته است و هر یک از پرچمداران جدید این دو کمپانی به اسنپدراگون 835 مجهز شده اند البته نسخه ی دیگری از گلکسی نوت 8 با پردازنده ی اگزینوس وجود دارد که مخصوص بازار اروپا و آسیا می باشد.

گلکسی نوت 8 و V30 هر دو در نسخه ی پایه به حافظه ی داخلی 64 گیگ مجهز شده اند اما هنوز اطلاعاتی دقیقی وجود ندارد که چه میزان از این حافظه در اختیار کاربران است؛ اما برسیم به تفاوت اصلی در سخت افزار این گوشی ها؛ حافظه رم، جایی که سامسونگ برای نخستین بار از رم 6 گیگلبایتی در پرچمدار خود استفاده کرده است و در مقابل ال جی به همان رم 4 گیگابایتی وفادار مانده است. در نگاه اولیه هر دو اسمارفون بسیار مشابه هم و سریع بودند و به نظر هیچ مشکلی در این زمینه برایشان جود نخواهد داشت.

دوربین:

شاید جذابترین بخش مقایسه این دو اسمارتفون، مقایسه بین دوربین آن ها باشد. هر دو گوشی به دوربین دوگانه مجهز شده اند با این تفاوت که پرچمدار ال جی به لنز دوم فوق عریض و پرچمدار سامسونگ به لنز دوم تله فوتو مجهز شده است.

ایده های هر کمپانی در استفاده از دوربین دوگانه متمایز از همدیگر می باشد. ال جی V30 در گرفتن عکس های با زاویه ی گسترده تر موفق است و پر چمدار سامسونگ با لنز تله فوتو امکان زوم 2 برابر و افکت بوکه را فراهم می کند. رابط کاربری دوربین نقش به سزایی در عملکرد دوربین دارد. هر دو از تنظیمات دستی پشتیبانی می کنند؛ رابط کاربری دوربین سامسونگ ویژگی هایی مانند فوکوس زنده، بیکسبی ویژن و صورتک های زنده در اختیار می گذارد و پرچمدار ال جی نخستین اسمارتفونی است که قابلیت زوم در حین فیلمبرداری آن همانند فیلم های سینمایی و حرفه ای می باشد. به هر حال برای مقایسه ی عمیق تر بین این دو دوربین باید منتظر عرضه ی این گوشی ها به بازار بمانیم.

نتیجه:

هر دوی این گوشی ها نسبت به نسخه ی سال گذشته ی خود پیشرفت هایی تجربه کرده اند و امکانات مفید آن ها مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود؛ اما این امکانات مفید اصلا ارزان نیستند؛ اکنون تقریبا مشخص شده است که پرچمدار ال جی قیمتی در حدود 900 یورو و پرچمدار سامسونگ قیمت 1000 یورویی خواهد داشت. هر کدام از این پرچمداران برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند اما اجازه دهید برای مقایسه ی دقیق تا زمان دسترسی به هر دو منتظر بمانیم.

نظر شما چیست؟ کدام‌یک پرچم‌دار موفق‌تری می‌باشد؟

منبع: phonearena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰