مقایسه گلکسی زدفولد 2 و زد فلیپ

مقایسه زدفولد ۲ با زد فلیپ ؛ تقابل دو ابرقدرت تاشونده سامسونگ

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره سامسونگ از جدیدترین گوشی تاشونده خود یعنی زد فولد 2 رونمایی‌کرد. این تلفن همراه تاحدود زیادی به نسخه پیشین تلفن تاشونده سامسونگ، یعنی زد فلیپ شباهت دارد و تنها بین چند ویژگی کلیدی این دو تلفن‌همراه اختلاف وجود دارد. این اختلاف ویژگی‌ها سبب پدیدآمدن یک اختلاف قیمتی 700 دلاری میان این دو گوشی می‌شود. در ادامه این مقاله به مقایسه زدفولد 2 با زد فلیپ و همچنین ارزش خرید هرکدام از این گوشی‌ها خواهیم ‌پرداخت.

مقایسه قیمت زدفولد 2 با زد فلیپ

مقایسه قیمت زدفولد 2 با زد فلیپ

اگر چه هر دو گوشی جزو گوشی‌های گران قیمت بازار هستند اما می‌توان گفت قیمت گلکسی زد فلیپ در مقایسه با زد فولد 2 به‌صرفه‌ و اقتصادی‌تر است. سامسونگ گوشی تاشو زدفلیپ را با قیمت 1299 دلار روانه بازار کرده‌ بود در حالی‌که قیمت مدل جدیدتر گوشی تاشو سامسونگ یعنی زد فولد 2 از 1999 دلار شروع می‌شود و میان این دو گوشی حدود 700 دلار ( 17 میلیون تومان) اختلاف قیمتی وجود دارد.

مقایسه طراحی دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ

مقایسه طراحی دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ

مقایسه ظاهر دو گوشی تاشونده زدفولد 2 و زدفلیپ اندکی سخت است چون هر دو گوشی زیبایی ظاهری خوب و بی‌همتایی دارند و تنها سلیقه شخصی افراد است که تمایزها را رقم می‌زند.

سامسونگ در اولین تجربه ساخت گوشی تاشو سعی‌کرده بود تا امکان تاشوندگی را بدون هیچ خطا و ایرادی پیاده‌‌سازی کند. همین امر باعث‌شد تا گلکسی زد فلیپ هنگام بازشدن تفاوت آنچنانی با یک گوشی‌همراه معمولی نداشته‌باشد و صرفا ارتفاع این گوشی در حالت باز کمی بلندتر از سایر گوشی‌ها بود.

بعد از تجربه ساخت زد فلیپ توسط سامسونگ، این شرکت سعی‌کرد تا قابلیت تاشوندگی را به شکل کاربردی‌تری برروی تلفن‌های خود اجرا کند؛ بنابراین لولای تاشوندگی را به حالت عمودی در زدفولد 2 قرار داد تا این تلفن در حالت تاشده هم‌اندازه یک تلفن معمولی باشد و در هنگام بازشدن بتواند کارایی تبلت را برای کاربران به‌همراه داشته‌باشد.

از لحاظ خوش‌ساختی گلکسی زدفولد 2 از زد فلیپ بهتر است. یکی از دلایل اصلی این امر ضخامت کمتر زدفولد 2 نسبت به زد فلیپ است که باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر زدفولد 2 را در دست نگه‌دارند. از دلایل دیگر می‌توان به شکل ساخت دوربین‌ها اشاره‌کرد که زیبایی این گوشی را نسبت به زد فلیپ بیشتر می‌کند.

برخی از جنبه‌های ظاهری نیز در زدفولد 2 چشم‌گیر تر از زد فلیپ هستند. به‌طور مثال در زدفولد 2 دوربین‌ها برجستگی بیشتری نسبت به زد فلیپ دارند و این مسئله باعث زیبایی بیشتر زدفولد 2 می‌شود. از دیگر برتری‌های زدفولد 2 می‌توان به رنگ برنزی این تلفن اشاره کرد که باعث زیبایی بیشتر این تلفن‌همراه نسبت به زد فلیپ می‌شود.

در طرف مقابل نیز زد فلیپ از برخی ویژگی‌های ظاهری بهره می‌برد که در ساخت زدفولد 2 از آن‌ها استفاده‌نشده است. از جمله ویژگی‌های مهم زد فلیپ می‌توان به رنگ صورتی براق اشاره‌کرد. این رنگ تا حدودی به رنگ برنزی زدفولد 2 نزدیک است اما به‌طور دقیق شبیه آن رنگ نیست و کمی روشن‌تر از آن است. از دیگر مزایای زد فلیپ نسبت به زدفولد 2 می‌توان به فرم جمع‌وجورتر صفحه تاشو اشاره کرد.

صفحه نمایش دو گوشی

صفحه نمایش دو گوشی

نگاه دقیق به صفحه‌نمایش‌های دو گوشی زدفولد 2 و زدفلیپ نشان می‌دهد که زدفولد 2 در زمینه صفحه‌نمایش از رقیب قدیمی‌تر خود یعنی زد فلیپ عملکرد بهتری را به‌نمایش می‌گذارد.     

گلکسی زدفولد 2 از یک صفحه‌نمایش 7.6 اینچی AMOLED تشکیل‌شده که دارای رزولوشن 2208 در 1768 است و از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می‌برد. نکته‌ای که باید به‌ آن توجه داشت این است که این نرخ تازه سازی تطبیقی است. این یعنی فریم ریت 120 هرتز هیچ تاثیر و آسیبی بر روی باتری گوشی نخواهد داشت. این در حالی است که در اکثر گوشی‌ها این نرخ فریم تطبیقی نیست؛ به همین دلیل بعد از گذشت چند مدت، باتری دچار آسیب جدی می‌شود و توان اولیه خود را از دست می‌دهد.

در طرف دیگر سامسونگ در ساخت گلکسی زد فلیپ از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی سوپرآمولد با رزولوشن 2636 در 1080 استفاده‌کرده است. تراکم پیکسلی زد فلیپ 425 ppi است در حالی‌که این مقدار در زدفولد 2 در حدود 372ppi می‌باشد که این امر نشان‌گر این است که کیفیت تصاویر صفحه‌نمایش زد فلیپ بیشتر از زدفولد 2 می‌باشد اما چشم معمولی انسان توانای تشخیص این مقادیر را ندارد و تراکم پیکسلی هر دو صفحه تقریبا در یک حدود است.

مقایسه صفحه‌نمایش های خارجی دو گوشی نیز نشان می‌دهد زدفولد 2 با صفحه‌نمایش خارجی 6.2 اینچی عملکرد بسیار بهتری نسبت به زد فلیپ ارائه می‌دهد. زد فلیپ به یک صفحه‌نمایش خارجی 1.1 اینچی مجهز است که کاربران تنها می‌توانند اعلانات را به‌وسیله آن صفحه‌نمایش مشاهده کنند و کاربرد دیگری برای کاربران زد فلیپ ندارد.

مقایسه حالت تاشوندگی دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ

مقایسه حالت تاشوندگی دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ

گلکسی زد فلیپ از وسط تا می‌شود در حالی‌که زدفولد 2 همانند یک کتاب باز و بسته می‌شود. به‌طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک از حالت‌ها نسبت‌به دیگری برترند و این مساله نیز تا حدودی به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

 اگر از جمله افرادی هستید که به سایز کوچک صفحه‌نمایش علاقه دارید انتخاب گلکسی زد فلیپ برای شما مناسب‌تر است چون هنگام تاشدن اندازه صفحه‌نمایش آن از زدفولد 2 کوچک‌تر می‌شود. در طرف مقابل گلکسی زد فولد 2 بیشتر با سلیقه کسانی مطابقت دارد که خواهان سایز بزرگ‌تر صفحه‌نمایش و ضخامت کوچک‌تر هستند.

گلکسی زد فلیپ بعد از تاشدن به ابعاد 3.44 در 2.89 در 0.68 اینچ می‌رسد و به‌راحتی می‌توان آن را درون جیب شلوار قرار داد. در طرف مقابل زدفولد 2 هنگام تاشدن به ابعاد 6.26 در 2.67 در 0.66 اینچ می‌رسد که مقایسه اندازه دو گوشی در این حالت حاکی از بزرگی بیشتر و ضخامت کمتر زدفولد 2 نسبت به زد فلیپ است.

سوالی که ذهن اکثر علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو را به‌خود مشغول کرده این است که آیا قسمت تاشونده اذیت کننده است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هردو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ از وسط تا می‌شوند ( زد فلیپ به‌صورت افقی و زدفولد 2 به‌صورت عمودی) و هنگام نگاه‌کردن به صفحه‌نمایش می‌توان قسمت تاشونده را به‌راحتی دید. اما باید صادقانه بگوییم که این قسمت تاشونده بعد از استفاده کوتاه مدت عادی می‌شود و هیچ اذیت و تجربه‌ کاربری بدی ندارد پس اگر به گوشی‌های تاشونده علاقه دارید نسبت به خرید آن هیچ شکی نداشته‌باشید.

مقایسه دوربین زدفولد 2 با زد فلیپ

مقایسه دوربین زدفولد 2 با زد فلیپ

بر روی کاغذ، دوربین‌های هر دو گوشی زد فلیپ و زدفولد 2 تا حدود زیادی به هم شبیه است با این تفاوت‌که زدفولد 2 از دوربین سه گانه بهره می‌برد در حالی‌که سامسونگ در ساخت زد فلیپ از سری دوربین دوگانه استفاده‌کرده است.

دوربین اصلی هر دو گوشی 12 مگاپیکسلی است که از قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. همچنین دوربین‌های واید هر دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ نیز 12 مگاپیکسلی است و هر دو گوشی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4k را دارا هستند و در نهایت دوربین سلفی هر دو گوشی 10 مگاپیکسلی است.

همان‌طور که اشاره‌شد هر دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ دوربین مشابهی را دارند و تنها در یک سری امکانات جزئی با هم تفاوت دارند. یکی از مزیت‌های دوربین زدفولد 2 نسبت به زد فلیپ، قابلیت نمایش دوگانه است. به‌وسیله این قابلیت هنگامی‌که از شخصی عکس می‌گیرید می‌توانید از صفحه‌نمایش پشتی تصویر را به‌صورت زنده در اختیار سوژه قرار دهید. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های زیباتری خلق شود و به ژست مناسب سوژه کمک می‌کند.

مقایسه قابلیت های سخت افزاری و عملکرد

مقایسه قابلیت های سخت افزاری و عملکرد

سامسونگ در ساخت گلکسی زدفولد 2 از جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپ‌ دراگون 865 پلاس استفاده‌کرده است. پردازنده زد فلیپ نیز از نوع اسنپ دراگون 855 پلاس می‌باشد. مقایسه انجام‌شده میان این دو پردازنده نشان از قدرت بالاتر و مصرف کمتر اسنپ دراگون 865 پلاس نسبت به نسخه 855 پلاس می‌دهد.

همچنین زدفولد 2 با بهره‌بردن از فریم ریت 120 هرتزی نرم‌افزار و بازی‌ها را با سرعت بهتری نسبت به زد فلیپ اجرا می‌کند و عملکرد بهتری دارد.

از لحاظ میزان رم نیز زدفولد 2 از رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد اما رم موجود در گوشی‌های زد فلیپ 8 گیگابایتی است. البته لازم به ذکر است که برای استفاده روزمره رم 8 گیگابایت کافی به‌نظر می‌رسد و بعید است که به رم 12 گیگابایتی نیازی داشته‌باشید.

در ادامه بخوانید: تست مقاومت گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ

مقایسه نرم افزاری دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ

مقایسه نرم‌افزاری دو گوشی زدفولد 2 و زد فلیپ نشان می‌دهد که هر دو گوشی از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 پشتیبانی می‌کنند و رابط کاربری آن‌ها One Ui 2.5 است. پس نمی‌توان در زمینه نرم‌افزاری مقایسه‌ای بین دو گوشی انجام داد چون قابلیت‌های هر دو گوشی کاملا مشابه همدیگر است.

در هر دو گوشی نیز قابلیتی با عنوان Samsung Flex Mode وجود دارد که به‌وسیله این قابلیت قادر خواهید بود تا به‌طور کامل گوشی تاشو خود را مدیریت کنید.

مقایسه باتری دو گوشی تاشوی سامسونگ

گلکسی زدفولد 2 از باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپری بهره می‌برد و در مقابل باتری استفاده‌شده در زد فلیپ 3300 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. بر اساس تست‌های صورت‌گرفته گلکسی زدفولد 2 در زمینه باتری ضعیف‌تر از نسخه پیشین خود یعنی زد فلیپ است. از دلایل مهم این امر بهره‌مندی گلکسی زدفولد 2 از صفحه‌نمایش بزرگتر و نرخ تازه‌سازی 120 است که باعث می‌شود مصرف باتری در زدفولد 2 بیشتر باشد.

مقایسه باتری دو گوشی تاشوی سامسونگ

گلکسی زدفولد 2 در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد بهتری را نسبت به زد فولد ثبت می‌کند و این گوشی تنها در مصرف باتری عملکرد جالبی ندارد. با این وجود هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردارند و اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به گوشی‌های تاشو علاقه‌مندید زدفولد 2 و زد فلیپ گزینه مناسبی برای شما هستند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کامل بوده باشد. برای دریافت قیمت و خرید جدیدترین گوشی‌های سامسونگ کافیست تا به صفحه اصلی فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه‌کنید.

منبع: Phonearena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بررسی تفاوت‌های گلکسی A22 5G و 4G؛ کدام یک ارزنده‌تر است؟

بعد از ماه‌ها شايعات و اخبار مبني بر معرفي مدل جديدي از سري A، گلكسي A22 بالاخره در حدود دو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰