مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵

دو محصول اپل واچ سری ۶ و اپل واچ اس ای که جدیدا در رویداد اپل معرفی شدند و توانستند با سنسورهای متنوع از قبیل سنسور اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون توجه کاربران را به سمت خود جلب کنند، آیا خواهند توانست بازار را از دست برادر بزرگتر خود یعنی اپل واچ سری ۵ پس بگیرند؟ در این متن سعی کنیم با مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵ به بررسی تفاوت‌های این سه محصول بپردازیم.

در هر بار معرفی ساعت‌های هوشمند توسط شرکت اپل، این شرکت نام آشنا علاقمند به اضافه‌کردن مشخصات و قابلیت‌های چشمگیری به محصولات خود می‌باشد. از این رو، با معرفی اپل واچ سری ۶، شاهد اضافه‌شدن سنسور شناسایی میزان اکسیژن خون به این اسمارت واچ بودیم. این سنسور، به احتمال قوی خواهد توانست کاربران بسیاری به سمت خود جلب نماید.

اگر چه تنها با وجود چنین قابلیت‌های جدیدی تعویض اپل واچ سری ۵ و خرید اپل واچ سری ۶ چندان معقول به نظر نمی‌رسد، اما باید تمام مشخصات این دو محصول مورد بررسی قرار گیرد، تا ارزش خرید محصول جدیدتر و تعویض آن با محصول قدیمی‌تر ارزیابی شود.

در کنار این محصول جدید، محصولی دیگر به نام اپل واچ اس ای نیز معرفی شد که دست کاربران را برای انتخاب ساعت هوشمند اپل بازتر می‌کند. این امر باعث می‌شود کاربران اپل واچ برای پیشرفته‌تر کردن ساعت هوشمند اپلی خود بیشتر دچار سردرگمی شوند. به همین دلیل در این متن تصمیم داریم تمام ویژگی‌های این سه محصول را با هم مقایسه کنیم تا بتوانیم انتخابی معقول برای کاربرد مد نظر خود داشته باشیم.

برای شروع و قبل از هر کاری، بهتر است مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵ را با مقایسه مشخصات کلی آن‌ها شروع کنیم.

 اپل واچ سری ۶اپل واچ اس ایاپل واچ سری ۵
قیمت نسخه پایه۳۹۹ دلار۲۷۹ دلار۳۹۹ دلار
اندازه۴۰ و ۴۴ میلیمتر۴۰ و ۴۴ میلیمتر۴۰ و ۴۴ میلیمتر
صفحه نمایشرتینا همیشه روشنرتیناLTPO OLED رتینا همیشه روشن
جنس بدنهآلومینیوم، استنلیس استیل، تیتانیومآلومینیومآلومینیوم، سرامیک، استنلیس استیل، تیتانیوم
پردازندهS6S5S5
سنسور قلبسنسور اکسیژن خون به همراه ECGسنسور قلب اپتیکال نسل دومسنسور قلب اپتیکال نسل دوم به همراه ECG
مقاومت در برابر آب۵۰ متر۵۰ متر۵۰ متر
طول عمر باتریتا ۱۸ ساعتتا ۱۸ ساعت
نحوه شارژ باتریبی سیمبی سیمبی سیم
اتصالاتوای فای، بلوتوث ۵وای فای، بلوتوث ۵802.11n 2.4GHz و بلوتوث ۵
سایر سنسورهاGPS، قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور نور محیطGPS، قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور نور محیطGNSS/GPS، قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور نور محیط

اندازه بدنه

اندازه بدنه نسخه‌های مختلف از اپل واچ در مقایسه با آیفون
اندازه بدنه نسخه‌های مختلف از اپل واچ در مقایسه با آیفون

از زمان معرفی اپل واچ سری ۴، شرکت اپل دو اندازه مختلف از ساعت‌های هوشمند را در دسترس کاربران قرار داده است: ۴۰ و ۴۴ میلیمتر. این عدد نشانگر طول دستگاه است و هر چقدر بزرگتر باشد، صفحه نمایش آن نیز به طبع طول دستگاه، بزرگتر می‌شود.

ساعت‌های اپل سری ۵ ابعادی به بزرگی ۴۰ در ۳۴ میلیمتر دارند و نسخه بزرگتر این ساعت‌ها، ساعت دارای ابعاد ۴۴ در ۳۸ را به کاربر عرضه می‌کند. هر دوی این اسمارت واچ‌ها، ضخامتی یکسان و به اندازه ۱۰.۷۴ میلیمتر دارند.

نسل جدید ساعت‌های اپل نیز در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلیمتری به بازار عرضه شده‌اند. این محصولات هر دو دارای ضخامت ۱۰.۴ می‌باشند.

جنس بدنه و وزن

جنس بدنه و دستبند اپل واچ
جنس بدنه و دستبند اپل واچ

یکی از عواملی که وزن اپل واچ را تعیین می‌کند، جنس بدنه آن است. با توجه به اینکه هر کدام از این سه محصول در دو نسخه به بازار عرضه شده‌اند، جنس بدنه آن‌ها می‌تواند عامل تاثیرگذار در وزن هر کدام باشد.

اپل واچ سری ۵ در ۴ نوع جنس متفاوت بدنه برای نسخه دارای GPS و اتصالات سلولی در دسترس کاربران قرار داده‌شده است. این ۴ نوع جنس عبارتند از آلومینیوم سرامیک، استنلیس استیل و تیتانیوم. نسخه دارای GPS تنها از یک نوع جنس در بدنه‌اش استفاده کرده است، یعنی آلومینیوم. آلومینیوم سبک‌ترین جنس بدنه برای اپل واچ است و برای اندازه ۴۰ میلیمتری، وزن ۳۰.۸ و برای اندازه ۴۴ میلیمتری، اندازه ۳۶.۵ گرم را به همراه می‌آورد.

اپل واچ سری ۶، فقط در ۳ نوع جنس بدنه، شامل آلومینیوم، استنلیس استیل و تیتانیوم به فروش خواهد رسید. شرکت اپل امسال برای فروش این سری از ساعت‌های هوشمند، برنامه‌ای برای نسخه سرامیکی ندارد. نسخه ۴۰ میلیمتری آلومینیومی ۳۰.۵ گرم، نسخه ۴۰ میلیمتری و استیلی ۳۹.۷ گرم و نسخه تیتانیومی ۴۰ میلیمتری نیز ۳۴.۶ گرم وزن دارد. در سمت دیگر، نسخه ۴۴ میلیمتری همین محصولات به ترتیب وزن‌های ۳۶.۵، ۴۷.۱ و ۴۱.۳ گرمی دارند.

انتظاری که از اپل واچ اس ای می‌رفت، نسخه پلاستیکی بود؛ اما شرکت سازنده، جنس بدنه آلومینیومی را برای آن در نظر گرفته است. این جنس از بدنه برای محصولی اقتصادی چندان هم دور از عقل نیست. با اینکه سخت‌افزار اپل واچ اس ای با دو نسخه دیگر متفاوت است، اما این ساعت از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، شباهت بسیار زیادی به نسخه آلومنیومی اپل واچ سری ۶ و سری ۵ دارد.

علاوه بر موارد ذکرشده در مورد اپل واچ اس ای، درباره وزن این محصول باید به وزن ۳۰.۴۹ گرمی نسخه ۴۰ میلیمتری و دارای GPS و وزن ۳۰.۶۸ گرمی نسخه ۴۰ میلیمتری و دارای GPS و اتصالات سلولی اشاره کنیم. نسخه ۴۴ میلیمتری این ساعت نیز دارای وزن ۳۶.۲ گرم برای نسخه GPS دار و ۳۶.۳۶ برای نسخه دارای GPS و اتصالات سلولی می‌باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اپل واچ
صفحه نمایش اپل واچ

در مقایسه با اپل واچ سری ۴، اپل واچ سری ۵، پیشرفت چشمگیری که داشت، صفحه نمایش LTPO OLED رتینا بود. صفحه نمایشی که در اپل واچ سری ۵ استفاده‌شده بود، دارای رزولوشن ۳۲۴ در ۳۹۴ یا ۳۶۸ در ۴۴۸  بود. این صفحه نمایش همچنین از Force Touch و حداقل نور ۱۰۰۰ نیتز نیز پشتیبانی می‌کرد.

البته این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش اپل واچ سری ۴ در نحوه عملکرد و کارایی، مقداری متفاوت بود. با تغییر در ساختار پیکسل ، اپل توانست نرخ نوسازی تصویر را از ۶۰ هرتز به پایین‌تر از ۱ هرتز کاهش دهد. این مانیتور توانست با ترکیب درایور نیازمند به انرژی کمتر، مدیریت انرژی بهینه‌شده و سنسور نور محیط بهتر، صفحه نمایش همیشه روشن را در اختیار کاربر قرار دهد تا بدون نیاز به بالابردن مچ دست کاربر، این صفحه نمایش روشن باقی بماند.

با توجه به اینکه اپل واچ سری ۶ از همان صفحه نمایش اپل واچ سری ۵ استفاده می‌کند، پیشرفت چشمگیری در این زمنیه بین اپل واچ سری ۶ و سری ۵ قابل ذکر نیست. البته می‌توان به پیشرفتی کوچک اشاره کرد. این پیشرفت عبارت است از روشنایی ۲.۵ بیشتری مانیتور همیشه روشن اپل واچ سری ۶ به نسبت اپل واچ سری ۵ در محیط‌های باز حین پایین‌بودن مچ دست کاربر.

برخلاف اپل واچ‌های سری ۵ و ۶، اپل واچ اس ای از صفحه نمایش همیشه روشن بهره نمی‌برد و کاربر برای اطلاع از محتویات صفحه نمایش، باید مچ دست خود را بالا ببرد. با توجه به اینکه این حالت، بازگشتی به اپل واچ سری ۴ محسوب می‌شود، می‌توان انتظار داشت که اپل از طراحی مانیتور اپل واچ سری ۴ در اپل واچ اس ای استفاده کرده است.

پردازش و قدرت آن

قدرت پردازش در نسخه‌های مختلف اپل واچ
قدرت پردازش در نسخه‌های مختلف اپل واچ

در اپل واچ سری ۵، شرکت اپل از پردازنده S5 دو هسته‌ای ۶۴ بیتی استفاده کرد، که به مراتب پردازنده S4 اپل واچ سری ۴، سریع‌تر و بهینه‌تر بود. اپل واچ اس ای نیز از همان پردازنده S5 استفاده خواهد کرد که باعث یکسان‌بودن کارایی اس ای با سری ۵ خواهد شد.

در کنار این دو محصول، شرکت مطرح اپل در ساعت هوشمند نسل ۶‌ام خود از پردازنده S6 استفاده می‌کند که در مقایسه با S5 اپل واچ سری ۵، ۲۰ درصد سریع‌تر است. بنا به ادعای شرکت سازنده، در جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت، نرم‌افزارهای کاربردی با سرعت ۲۰ درصد بیشتر از اپل واچ سری ۵ شروع به کار می‌کنند.

ماهیت ساعت‌های هوشمند به این معنی است که انجام هرگونه پردازش اساسی روی ساعت‌های اپل بسیار دشوار است و سخت‌ترین کارها ممکن است حول پخش رسانه و ارائه رابط کاربری باشد. به عبارت ساده‌تر، تنها کاری که کاربران از ساعت هوشمند اپل می‌توانند انتظار داشته باشند، پخش رسانه‌ها و داشتن رابط کاربری مناسب و راحت برای استفاده است.

این دیدگاه می‌تواند در آینده با قابلیت نصب نرم‌افزار به‌طور مستقیم از اپ استور روی ساعت هوشمند اپل دچار تغییر شود. اگر چنین تغییراتی رخ دهد، می‌توان از قدرت بالای پردازنده ساعت هوشمند نسل ۶ام اپل استفاده مطلوبی داشت. در غیر اینصورت، کارایی که از ساعت هوشمند مورد انتظار است، کارایی چندان پیچیده‌ای نیست و می‌توان توسط پردازنده S5 نیز به آن دست یافت.

علاوه بر موارد ذکرشده، اپل واچ سری ۶ در بر دارنده تراشه فوق پهن‌باند U1 نیز است. این نخستین باری است که در ساعتی هوشمند، چنین تراشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حافظه

تغییری که از اپل واچ سری ۴ به سری ۵ کاربران را شگفت‌زده کرد، افزایش حافظه داخلی اسمارت واچ از ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت بود. این به معنای امکان ذخیره فایل‌های موسیقی و پادکست بیشتر در ساعت هوشمند و عدم رسیدن آسیب به آیفون برای ذخیره چنین فایل‌هایی بود.

حافظه بیشتر برای آن دسته از کاربران که علاقمند بودند نرم‌افزارها را به طور مستقیم از اپ استور اپل واچ روی ساعت خود نصب کنند نیز اهمیت ویژه‌ای داشت.

اپل واچ سری ۶ با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که اپل واچ اس ای نیز دارای حافظه ۳۲ گیگابایتی است.

محافظت از سلامتی

سنسورهای سلامتی نسخه‌های مختلف از اپل واچ
سنسورهای سلامتی نسخه‌های مختلف از اپل واچ

سنسور قلبی که در اپل واچ سری ۵ استفاده شده است، همان سنسور قلب اپتیکال نسل دوم استفاده شده در اپل واچ سری ۴ است.

در اپل واچ سری ۶ شرکت اپل چندین قدم فراتر گذاشته است و با ارائه سنسور اندازه‌گیری کننده میزان اکسیژن خون، سطح انتظارات را بالاتر برده است. این سنسور می‌تواند در شرایط گوناگونی کمک‌حال کاربر ساعت هوشمند باشد. به عنوان مثال، این سنسور برای آسایش بیماران آسمی و افراد دارای مشکلات تنفسی می‌تواند مفید واقع شود.

این سنسور از ترکیب نورهای قرمز، سبز و مادون قرمز و تابش آن روی پوست بدن، برای اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون استفاده می‌کند. این سنسور می‌تواند نتیجه آزمایش ECG پزشکی را در حدود ۱۵ ثانیه به کاربران تحویل دهد.

در نقطه مقابل، اپل واچ اس ای توانایی انجام تست ECG را ندارد و همچنین نمی‌تواند میزان اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند. البته خوشبختانه این ساعت هوشمند همچنان برای شناسایی ضربان قلب و حرکت‌های کاربر کارایی مفید و مطلوبی دارد.

باتری

مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵ از لحاظ باتری
مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵ از لحاظ باتری

اگر بخواهیم اپل واچ سری ۴ و سری ۵ را از لحاظ باتری و طول عمر آن با هم مقایسه کنیم، عملا به نتیجه خاصی دست نخواهیم یافت. چراکه این دو ساعت هوشمند با طول عمر مفید باتری ۱۸ ساعت، عمکلرد یکسانی از لحاظ باتری به نمایش می‌گذارند، که البته این مقدار می‌تواند به نسبت نوع کاربرد کاربر تغییر کند.

در طرف دیگر، اپل واچ سری ۶ با دارابودن صفحه نمایش همیش روشن با نور بیشتر، توانایی ارائه طول عمر مفید تقریبا یکسان با اپل واچ سری ۴ و ۵ را دارد. همان‌طور که ذکر کردیم، صفحه نمایش همیشه روشن اپل واچ سری ۶، از روشنایی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل هم، نیاز به انرژی بیشتر قابل درک است. این انرژی یا توسط حجم باتری بیشتر تامین می‌شود و یا با الگوریتم‌های صرفه‌جویی در انرژی، می‌توان از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کرد.

اپل واچ اس ای نیز از لحاظ باتری با اپل واچ سری ۶ و ۵ در یک محدوده قرار دارد و می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. بنا به گفته شرکت اپل، این ساعت تا ۱۸ ساعت با یک بار شارژ، کارایی دارد.

از لحاظ شارژ باتری این ساعت‌ها نیز باید به شارژ بی‌سیم آن‌ها اشاره کنیم. اپل واچ سری ۶ با تمام شارژرهای بی‌سیم مدل‌های قبل از خود توانایی شارژ را دارد. باید توجه کنید که در مدل‌های جدید اپل واچ، شرکت اپل شارژری در داخل بسته‌بندی محصول قرار نداده است و برای شارژ ساعت، باید شارژر مناسب ساعت خود را بیابید.

سایر مشخصات

اگر بخواهیم راجع به سایر مشخصات و قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ و یا حتی سری ۵ و اس ای صحبت کنیم، موارد زیادی را باید در نظر بگیریم. توانایی‌های این ساعت‌ها گسترده هستند و نمی‌شود فقط با بیان چند مورد از آن‌ها تصمیم نهایی را گرفت. به عنوان مثال، اپل واچ سری ۶ تا ۵۰ متر زیر آب ضدآب است و همچنین می‌تواند با قطب‌نمایی که دارد کمک‌حال کاربران باشد.

یکی از پیشرفت‌های اپل واچ سری ۶ به نسبت نسخه‌های قبلی خود، پیشرفت‌های چشمگیر در سنسور ارتفاع‌سنج آن است. سنسور ارتفاع‌سنج استفاده‌شده در اپل واچ سری ۶ به‌طور زنده پیگیر کاربر است و همین امر نیز باعث می‌شود این ساعت گزینه‌ای مناسب برای افراد علاقمند به پیاده‌روی و کوهنوردی باشد. با در دست داشتن این ساعت، می‌توان به داده‌های مورد نظر به‌طور زنده دست یافت و شرایط بدن را با آن‌ها مطابقت داد.

تراشه‌ای که اپل در سری ۶ تعبیه کرده است، این ساعت را برای شارژ سریع نیز یاری می‌کند. اپل واچ سری ۶ در کمتر از ۱.۵ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و از این لحاظ می‌تواند به عنوان نقطه قوتی در نظر گرفته شود. همچنین بنا به ادعای اپل، برای اغلب فعالیت‌های بدنی مانند دویدن در محیط‌های باز و بسته، باتری بهینه‌شده است و کارایی آن به نسبت قبل بهبود یافته است.

قیمت

قیمت اپل واچ
قیمت اپل واچ

قیمت نسخه پایه از اپل واچ سری ۵ که اندازه ۴۰ میلیمتری و جنس بدنه آلومنیومی دارد، ۳۹۹ دلار است. این مبلغ برای اندازه ۴۴ میلیمتری برابر ۴۲۹ دلار است و اگر علاقمند به اتصالات سلولی نیز باشید، باید مبلغ ۱۰۰ دلار نیز بیشتر پرداخت نمایید.

در طرف دیگر، نسخه ۴۴ میلیمتری و سرامیکی اپل واچ سری ۵ با دستبند مشکی قیمتی برابر با ۱۷۴۹ دلار دارد.

نسخه ۴۰ میلیمتری و آلومینیومی اپل واچ سری ۶، برابر با ۳۹۹ دلار و قیمت نسخه بزرگتر آن، ۴۲۹ دلار است. در صورتی‌که علاقمند به داشتن اتصالات سلولی نیز باشید، باید ۱۰۰ دلار هزینه اضافی نیز پرداخت نمایید. قیمت تیتانیومی همین ساعت هوشمند به همراه دستبند مشکی، ۱۲۴۹ دلار می‌باشد. اگر علاقمند به استفاده از اپل واچ سری ۶ از جنس استیل نسخه هرمس (Hermes) باشید، هزینه ۱۴۹۹ دلار قابل پرداخت خواهد بود.

در نقطه مقابل، نسخه ارزان قیمت‌تر اپل واچ، یعنی اپل واچ اس ای، برای نسخه ۴۰ میلیمتری برچسب قیمتی ۲۷۹ دلار و برای نسخه ۴۴ میلیمتری، برپسب قیمتی ۳۰۹ دلار را دارد. در صورت نیاز به اتصالات سلولی، مبلغ ۵۰ دلار به این قیمت‌ها افزوده می‌شود. البته این اسمارت واچ، با لوازم جانبی گران‌قیمت خود (مانند دستبند‌های لوکس) می‌تواند تا قیمت ۷۰۹ دلار نیز افزایش قیمت داشته باشد. که در این صورت نیز بهتر است نیم‌نگاهی هم به سمت اپل واچ سری ۶ بیاندازید.

ارزش خرید

ارزش خرید اپل واچ ۶ در مقایسه با سری ۵ و اس ای
ارزش خرید اپل واچ ۶ در مقایسه با سری ۵ و اس ای

همانطور که در این متن نیز بررسی کردیم، تفاوت‌هایی بین این ۳ نسخه از اپل واچ وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها چشمگیر و برخی جزئی هستند. باید با در نظرگرفتن نیاز خود بهترین ساعت هوشمند اپل را برای خود انتخاب نمایید.

در حالت کلی اگر علاقمند به داشتن ساعت هوشمند با صفحه نمایش همیشه روشن هستید، باید سراغ اپل واچ سری ۶ و ۵ بروید. از طرف دیگر، اگر علاقمند هستید در دوران پاندمی کرونا، از سلامتی بدن خود و میزان مطلوب اکسیژن خون خود مطمئن شوید، بهتر است اپل واچ سری ۶ را انتخاب نمایید.

اگر در حال استفاده از اپل واچ سری ۵ هستید، باید بدانید که با خرید اپل واچ سری ۶، تغییری چشمگیر را تجربه نخواهید کرد.

در حالت کلی باید بگوییم که اگر دوست دارید اپل واچ داشته باشید، ولی علاقمند به پرداخت هزینه گزاف برای ساعت نیستید، بهترین گزینه برای‌تان اپل واچ اس ای است. این ساعت، ساعتی اقتصادی با کارایی‌های قابل قبول است. اپل واچ اس ای، اسمارت واچ پرچم‌دار نیست، اما در عین حال، می‌تواند کاربران را راضی نگه‌دارد.

در نهایت، حین خرید اپل واچ، باید با در نظر گرفتن نیازهای خود، محصول مورد نظر را انتخاب کنید و از آن استفاده منطقی داشته باشید.

شما کدامیک از این ۳ محصول را برای خرید انتخاب می‌کنید؟

منبع: Appleinsider

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مقایسه پوکو اف ۳ و ردمی نوت ۱۰ پرو؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در گروه دسته‌بندی میان‌رده‌ها، گوشی‌های زیادی را برای خرید از برندهای مختلف می‌بینیم که هر...

صدرا علی‌پور time-alt ۸ شهریور ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰