برنامه های اسکن کیو آر کد

معرفی بهترین برنامه های اسکن کیو آر کد + لینک دانلود

بارکدها را به طور عمده روی محصولات در فروشگاه‌ها دیده‌ایم. این کدها چند سالی می‌شود که تغییراتی را بر خود دیده‌اند و تحت عنوان کیو آر کد (QR Code) استفاده می‌شوند. این کدها اطلاعات زیادی را می‌توانند درون خود نگهداری کنند، اما باید به وسیله چیزی، این اطلاعات نمایان شود. این ابزار برنامه های اسکن کیو آر کد هستند. در این برنامه‌ها از دوربین گوشی به عنوان اسکنر کد استفاده می‌شود و با اسکن کدها، اطلاعات آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. در این متن بهترین برنامه های اسکن کیو آر کد برای اندروید را معرفی می‌کنیم.

۱) اسکنر بارکد و کیو آر

اسکنر بارکد و کیو آر
اسکنر بارکد و کیو آر

توسط برنامه اسکنر بارکد و کیو آر کاربران نه تنها می‌توانند کیو آر کدها را اسکن کرده و از اطلاعات آن‌ها استفاده کنند، بلکه می‌توانند برای خودشان کدهای کیو آر نیز ایجاد کنند. رابط کاربری این نرم‌افزار به شکل ساده طراحی شده است و کاربران می‌توانند از تمام عملکردهای آن، به سادگی استفاده نمایند. تنها کاری که لازم برای این منظور انجام دهید، باز کردن نرم‌افزار، گرفتن دوربین روی کد و دریافت اطلاعات داخل کد است. بله، به همین سادگی!

این نرم‌افزار که در بین برنامه های اسکن کیو آر کد اندرویدی قرار دارد، برای اسکن تمام کدهای کیو آر کارایی دارد. از جمله انواع کدهای کیو آر، می‌توان به کیو آر کدهای آدرس‌های اینترنتی، کدهای دارنده اطلاعات تقویم، کدهای دارنده اطلاعات شبکه وای فای، کدهای در بر دارنده اطلاعات مخاطبین و حتی کدهای ساده دارنده اطلاعات متنی اشاره کرد.
در کنار اسکن کدها، این نرم‌افزار امکان مشاهده کدهای اسکن شده قبلی را نیز فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، اگر چند وقت پیش کیو آر کدی را اسکن کرده باشید، می‌توانید در این نرم‌افزار به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که اشاره شد، با این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات خود را نیز در قالب کیو آر کد ذخیره کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

این نرم‌افزار اسکن کیو آر کد کاملا رایگان است و هیچ پرداخت درون برنامه‌ای هم ندارد؛ البته باید در نظر داشته باشید که در برخی از قسمت‌های برنامه، تعدادی تبلیغات وجود دارد که با در نظر گرفتن رایگان‌بودن برنامه، توجیه‌پذیر است.

از جمله ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار، می‌توانیم به اسکن تصاویر موجود در گالری گوشی نیز اشاره کنیم. بنابراین اگر در گالری گوشی‌تان تصویری حاوی یک کد کیو آر داشتید، می‌توانید با اسکنر بارکد و کیو آر آن را اسکن کنید و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

دانلود نرم‌افزار اسکنر بارکد و کیو آر از گوگل پلی

۲) اسکنر کد کیو آر کسپراسکای

اسکنر کد کیو آر کسپراسکای
اسکنر کد کیو آر کسپراسکای

شاید نام شرکت کسپراسکای (Kaspersky) را با آنتی‌ویروس‌های آن بشناسیم، اما این بار این شرکت نام خود را با اسکنر کیو آر خود بر سر زبان‌ها انداخته است. دومین برنامه اسکن کیو آر لیست ما، به کسپراسکای اختصاص دارد.

این شرکت از تجربه کاری خود در حوزه امنیت در این نرم‌افزار استفاده کرده است. اگر کدی را با این نرم‌افزار اسکن کنید و آن کد شامل اطلاعات مخربی باشد، حین اسکن کد، مضر بودن کد برای کاربر را هشدار خواهد داد. این صدمه می‌تواند شامل لینک موجود در کد، تصویر یا نوشته داخل کد باشد که می‌تواند برای خود کاربر یا موبایلش مشکلاتی را به همراه بیاورد.

در این نرم‌افزار نیز تایخچه کدهای اسکن‌شده توسط کاربر در دسترس است و در هر زمان، قابل استفاده می‌باشد.

دانلود نرم‌افزار اسکنر کد کیو آر کسپراسکای از گوگل پلی

۳) Avira Insight

Avira Insight
Avira Insight

دومین شرکت امنیتی که در لیست ما دارنده برنامه اسکن کیو آر است، شرکت آویرا است. این شرکت نیز به آنتی‌ویروس‌های خود شهرت دارد.

نرم‌افزار اسکن کیو آر کد آویرا کاربران را از احتمالات اسکن ناخواسته کدهای دارای ریسک، دور می‌کند و می‌تواند امنیت تلفن همراه کاربران را به همراه بیاورد. یکی از مزایایی که این نرم‌افزار دارد، مناسب‌بودن آن برای اسکن کدهای کیو آر در محیط‌های تاریک و کم نور است. در چنین شرایطی می‌توان روی فلاش گوشی حساب باز کرد و کدهای کیو آر را به راحتی اسکن کرد.

اگر از این نرم‌افزار برای خریدهای فروشگاهی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید کدهای کیو آر اجناس مختلف را اسکن کرده و قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنید. در نهایت، باید به قابلیت اسکن تصاویر موجود در گالری گوشی نیز اشاره کنیم.

اپلیکیشن اسکن کیو آر کد آویرا رایگان است و برای استفاده کاربران اندرویدی با نسخه اندروید بالاتر از ۴.۴ در دسترس قرار دارد.

۴) اسکنر کیو آر کد(توسعه‌داده شده توسط استودیو سیب سبز)

اسکنر کیو آر کد(توسعه‌داده شده توسط استودیو سیب سبز)
اسکنر کیو آر کد(توسعه‌داده شده توسط استودیو سیب سبز)

یکی دیگر از بهترین برنامه های اسکن کیو آر اندرویدی که ارزش دانلود دارد، اسکنر کیو آر کد است که توسط استودیو سیب سبز (Green Apple Studio) توسعه‌داده شده است.

علاوه بر پشتیبانی از تمام مدل‌های کدهای کیو آر، رابط کاربری ساده این اپلیکیشن باعث شده است در بین کاربران گوشی‌های اندرویدی، این نرم‌افزار بسیار پرطرفدار باشد. در کنار اسکن تمام انواع کیو آر کدها، کاربران با این نرم‌افزار قادر خواهند بود کد کیو آر مخصوص به خود را که می‌تواند حاوی مخاطبین یا اطلاعات شبکه وای فای باشد، ایجاد نمایند.

تنها نقطه ضعفی که این اپلیکیشن دارد، پشتیبانی‌نکردن از مرورگر داخلی است. به عبارت دیگر، اگر کدی را اسکن کنید و سپس بخواهید لینک موجود در آن کد را باز کنید، باید با استفاده از مرورگر گوشی‌تان اقدام به بازکردن آن کنید.

این نرم‌افزار در گوگل پلی بیش از ۱۰ میلیون بار نصب شده است و با کسب نمره ۴.۷ از ۵ می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

دانلود نرم‌افزار اسکنر کیو آر کد(توسعه‌داده شده توسط استودیو سیب سبز) از گوگل پلی

۵) (LIGHTNING QR CODE SCANNER (BY APPS WING

(LIGHTNING QR CODE SCANNER (BY APPS WING
(LIGHTNING QR CODE SCANNER (BY APPS WING

در انتهای لیست بهترین برنامه های اسکن کیو آر اندروید، نوبت به LIGHTNING QR CODE SCANNER می‌رسد که توسط استودیو APPS WING توسعه‌داده شده است.

در کنار اسکن تمام انواع کدهای کیو آر و ایجاد کد مخصوص به خود، با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران قادر خواهند بود برای کسب‌وکار خود کد کیو آر اختصاصی حاوی مشخصات شرکت را نیز ایجاد کنند و در محیط‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

این نرم‌افزار نیز قابلیتی برای نمایش تاریخچه اسکن‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد و در هر زمان، کدهای اسکن‌شده در اپلیکیشن قابل استفاده هستند. برای استفاده از این برنامه، تنها لازم است برنامه را باز کنید، روی گزینه اسکن لمس کنید و سپس دوربین را به سمت کد کیو آر بگیرید تا عملیات اسکن آغاز شود.

همچنین این اپلیکیشن در بر دارنده مرورگر داخلی نیز می‌باشد که کار کاربران را راحت‌تر می‌کند. یکی از مزایایی این نرم‌افزار، امکان ایجاد کد کیو آر اختصاصی برای شبکه‌های وای فای است. به عنوان نمونه، می‌توانید برای شبکه وای فای خانگی‌تان یک کد کیو آر اختصاصی درست کنید و در اختیار میهمانانتان قرار دهید تا به سرعت و به سادگی به وای فای خانگیتان متصل شوند.

در نهایت می‌توان به قابلیت اسکن تصاویر موجود در گالری گوشی نیز اشاره کرد. این نرم‌افزار در گوگل پلی به طور رایگان عرضه شده است و برای نسخه‌های اندرویدی بالاتر از ۴.۴ در دسترس می‌باشد.

دانلود برنامه (LIGHTNING QR CODE SCANNER(BY APPS WING از گوگل پلی

اگر شما نیز در بین برنامه های اسکن کیو آر ، از برنامه خاصی استفاده می‌کنید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

بهترین بازی های اندروید ۲۰۲۰ + لینک دانلود (شهریور ۹۹)

بازی‌های اندرویدی که در گوگل پلی قابل دانلود هستند تنوع بسیار زیادی دارند و نوع بازی‌ها نیز به...

فرهاد سعادت time-alt ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

معرفی ۱۰ بازی آفلاین و سرگرم‌کننده اندروید + لینک دانلود

آیا برای شما هم پیش آمده است که به خاطر هزینه‌های بالای بسته‌های اینترنتی، نتوانید از بازی‌های...

فرهاد سعادت time-alt ۲۸ تیر ۱۳۹۹

معرفی اپلیکیشن های ادیت عکس : ۱۴ اپلیکیشنی که باید بشناسید

با پیشرفت دوربین‌های تلفن‌های همراه، عکاسی برای کاربران نیز ساده‌تر از گذشته شده است. اما برای...

فرهاد سعادت time-alt ۱۱ تیر ۱۳۹۹

بهترین لانچرهای اندروید در سال 2020

چیدمان، راه اندازی، سازماندهی و نحوه تعامل ما با اپلیکیشن ها در گوشی های اندرویدی توسط لانچر...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

معرفی 10 بازی رایگان بتل رویال برای اندروید

ده بازی رایگان بتل رویال که در اینجا می خواهیم برای شما معرفی کنیم جزو بهترین بازهای بتل رویال...

سارا صباح پور time-alt ۴ مهر ۱۳۹۷

دانلود تصاویر پس زمینه اندروید – معرفی اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی

شاید پیدا کردن تصاویر پس‌زمینه اندروید در بین میلیون‌ها اپلیکیشن از حوصله شما خارج باشد؛...

سارا صباح پور time-alt ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

معرفی 10 اپلیکیشن برتر پخش کننده موزیک برای اندروید

امروزه افراد زیادی وجود دارند که از اپلیکیشن های استریم موزیک، مانند اسپاتیفای، اپل موزیک، گوگل...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

معرفی بهترین اپلیکیشن های video chat

video chat امروزه به یکی از ساده ترین روش های مکالمه تبدیل شده است. مکالمه ویدئویی به راحتی از...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۸ بهمن ۱۳۹۶